HTML

Ass blaster

Friss topikok

  • Hejira: Forr a nagy szittya szar, jájj (2024.03.21. 22:44) Gyerekiahóra...
  • tanyasi értelmiségi: Itt még olvasható Kónya Endre írása: pecsaktual.hu/balhe/megszolalt-k-endre-es-leirta-a-sajat-ver... (2024.02.17. 19:24) TE TETTED EZT KIRÁLY
  • diggerdriver: @Ferenczi Krisztián: Gratulálok a háthoz. A faváz sokszáz évig kitart és egybentart. A legöregebb ... (2023.12.17. 20:44) Házépítés itt és ott...
  • Móka Miki: Ez valami eszméletlen ahogy a sérült agy tirpák zotyi nyalja a munchhausen valagát. Ewwwww (2023.05.19. 21:44) Ki a rosszfiú?

Címkék

Kultúrkör

2016.08.21. 13:52 diggerdriver

 

A minap hozzászóltam egy Határátkelő blogos poszthoz amiben a megbecsülésről volt szó.

"Otthon bármikor beszélek az itteni életről van egy dolog amit sem elmondani sem hitelesen átadni nem lehet mert egy otthon élő embernek lehetetlen megérteni. Olyan ez mint mikor valaki a National Geograficon nézi a mammutfenyőket de igazán átélni csak a helyszínen tudja.

A megbecsülésről beszélek. Igazából nem jó szó. Otthon ez mást jelent. Én inkább a pozitív inspirációt használnám.

Ez több mint a fizetés. Ez az a mentalitás ami a közös cél érdekében egy csónakba helyezi a főnököt és a melóst. A PARTNERI viszonyt jelenti. Azt jelenti hogy profi vagy, hogy elismerik a munkádat és ezt ÉREZTETIK veled. Mindig minden pillanatban tudod hogy része vagy a csapatnak és ha a lapátos embertől az építésvezetőig elmegy melletted valaki az feltartott hüvelykujjal teszi. Hogy MINDIG megkapod a munkádról a pozitív visszajelzést. Ezt a mentalitást nem lehet szavakkal átadni. Ezt tapasztalni kell. Tudom nagyon jól hogy rengeteg ágazatban ez nincs így. Én most az építőiparról beszélek természetesen.

Eddig még erről bárkinek beszéltem otthon azon láttam hogy nem érti. Igen egy otthoninak nehéz elhinni hogy munkát megköszönik.

A hétvégén négyen bementünk a Harvester PUB-ba. Egy tanuló pincér szolgált ki bennünket. Rendkívül figyelmesen minden részletre ügyelve igazi profi módon. Mellettünk a szomszéd asztalnál ült KEKEC úr a két gyerekével. Semmi nem volt jó neki hivatta a managert panaszt tett már vagy a harmadik pincér szolgálta ki és semmi sem volt jó neki. A mi pincérünk is a kifogásoltak között volt.

Mikor a fizetésre került a sor mondom a tanuló gyereknek hogy kártyával fizetnék. Hozta a gépet 66font volt a számla, kifizettem és mikor adtam vissza a gépet hozzáfogtam 10fontot és jól hallhatóan hogy a gyökér is hallja mondtam hogy very good job thank you. Igazából nem szoktam ilyet tenni. A jó munkát természetesen elvárja az ember egy vendéglátó helyen. Azért tettem hogy ami rombolást a parasztivadék elkövetett a tanuló pincér önbizalmában azt visszaadjam.

Az ilyen dolgok itt nagyon sokat számítanak."

A fenti hozzászólásra egy barátom blogján a következő reagálás történt:

"Most olvastam a Drigger kommentjet, amiben irja, hogy

( A megbecsülésről beszélek. Igazából nem jó szó. Otthon ez mást jelent. Én inkább a pozitív inspirációt használnám.

Ez többet jelent mint a fizetés. Ez az a mentalitás ami a közös cél érdekében egy csónakba helyezi a főnököt és a melóst. A PARTNERI viszonyt jelenti. Azt jelenti hogy profi vagy, hogy elismerik a munkádat és ezt ÉREZTETIK veled. Mindig minden pillanatban tudod hogy része vagy a csapatnak és ha a lapátos embertől az építésvezetőig elmegy melletted valaki az feltartott hüvelykujjal teszi. Hogy MINDIG megkapod a munkádról a pozitív visszajelzést. Ezt a mentalitást nem lehet szavakkal átadni. Ezt tapasztalni kell. )

Ez azt jelenti, hogy jo rabszolga. Ha partnernek neznek, akkor felvennek alkalmazottnak, benefitekkel, munkanelkuli biztositassal, stb. Igaz, akkor tobbet is kellene utana fizetni. A rabszolgakozvetito ceg dupla penzt kap utana. Inkabb annak adjak, mint a melosnak. Ha majd kevesebb lesz a munka, meg sem ismerik azok, akik most feltartott huvelykujjal "inspiralnak". Tudom, atmentem mar ilyenen parszor. O sem azert adta a borravalot az ugyetlen pincergyereknek, mert az jol dolgozott, hanem azert, hogy bosszantsa a "kekec" urat a szomszed asztalnal:)"

Hozzászóló barátom Kanadában él nem ismeri a brit építőipar szerkezeti felépítését. A kivitelező cégek szinte minden embere szabadúszó vállalkozó. A segédmunkás, a kőműves, a gépkezelő, a művezető, az építésvezető. őt év alatt több mint hatvan különböző munkaterületen dolgoztam. Még ekkora városban is óhatatlanul előfordul hogy valamelyik építkezésen összefutok olyanokkal akikkel már együtt dolgoztam valamikor. De igen, megismernek örülünk hogy találkoztunk és jól elbeszélgetünk. Persze értem én a hozzászólás mit akar mondani. Azt hogy az érdekek motiválják az emberek viselkedésformáit. Hogy rabszolga vagyok és csak addig vagyok jó míg nekik dolgozok, utána szevasz.

Kérdésem a következő. Mi történne ha nem lenne pozitív inspiráció? Ha nem intenének, ha nem mondanák hogy jó munkát végzek, ha nem szólnának hozzám, ha nem köszönnék meg a munkát.

Én ugyanúgy dolgoznék és ők ugyanúgy fizetnének. Semmi változás nem történne. Akkor miért lenne jó ha szó nélkül elmennénk egymás mellett? Nem őszinte a gesztus? Miért? Én jól végzem a munkámat ő pedig ezt megerősíti. Ha pedig vége a munkának akkor mit kéne neki csinálni? Ha van munkája úgyis ad ha nincs akkor mit csináljon? A nevére vegyen? Nem értem a fanyalgást.

Rabszolga vagyok? Rabszolgatartók akik munkát adnak nekem? Így is fel lehet fogni. Általában akik utálják azt amit csinálnak, így fogják fel. Én szeretem a szakmámat. Megfizetik, és megkapom a pozitív visszajelzést. Ha ez a rabszolga elégedettsége akkor legyen úgy.

A társadalmi együttélésnek vannak szabályai. Azért mert ballábbal keltem fel még nem fogom az első szembejövőt felrúgni. Pedig az egy őszinte gesztus lenne. Az angolok viselkedésformájának legnagyobb kritikája mindig az hogy nem viselkednek őszintén. Hogy mosolyognak, kedvesek barátságosak de közben ki tudja mit gondolnak igazából. Miért kéne nekem azon gondolkodnom hogy mit gondol valójában? Ez a minden mögött hátsó szándékot kereső viselkedés nem ismerős? Vannak olyan országok ahol az embereket nem erre szocializálták. Rámosolyog valakire, az visszamosolyog és senkit nem érdekel hogy mit gondol. Ettől a világ szebbé válik. A morcos ökölbeszorított arcok, a menjapicsába testtartás a világfájdalom kisugárzása kinek jó? Ja hogy az őszinte. Ésakkor mi van? Mi van akkor ha azt látom hogy a boltban a pénztárosnak romokban van az élete?  Nem én fogom rendbetenni az biztos.

Na most az első alapvetés az hogyha a világ őszinteségre épülne akkor a az utca tele lenne halott emberekkel és terhes nőkkel.

A második alapvetés az a mondás hogy színház az egész világ, és színész benne minden férfi és nő. Ez valóban így van. Eljátsszuk a férj szerepét, az apa szerepét, a melós szerepét, a barát szerepét, és még számtalan szerepet. Ez nem hazugságot jelent. Minden szerepben mindenki azzá válik amilyen szerepet játszik. Ebből alakul ki a társadalmi együttélés komplett egésze. Hogy melyik országban a szokásjog mennyire hangsúlyoz ki egy viselkedésformát az országonként eltérő. Az olaszok temperamentumosak, a franciák lazák, az angolok udvariasak, a magyarok sírva vígadók.

Barátom kommentjének a mondanivalója az hogy bármennyire jól dolgozok, bármennyire elismerik a munkámat és visszajelzést adnak attól még semmibe vesznek.

Kérem szépen, a munka üzlet. Én adom a szaktudásom, ők meg megfizetik azt. Minek kéne hogy nézzenek? Együtt dolgozunk néhány napig, hétig, hónapig és utána lehet soha nem látjuk egymást. Miért kéne ehhez „rabszolga tedd a dolgod” viselkedésformának társulni?

Hogy egy ország lakossága képet mutat magáról vagy képmutató nagyon nem mindegy. A mosolygás, az udvariasság, pozitív hozzáállás egy ország kultúráját gazdagabbá teszi. A magyar ember azt kérdezi miért mosolyogjak? Az angol meg azt hogy miért ne mosolyogjak?

Ezeken kéne elgondolkodni.

299 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://diggerdriver.blog.hu/api/trackback/id/tr2311069576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2016.08.23. 16:52:39

@diggerdriver: Dehogynem. Nekem nincs payslipem es siman bevallom. Neked gondolom azert kell mert nem magadnak csinalod az adobevallast hanem konyvelo csinalja, es o keri a payslipet. De maga az adobevallas alapesetben kb. tiz perces online folyamat, es nem kell hozza semmilyen konkret papir. Nyilvan ha rakerdezne az adohivatal akkor tudni kene papirokkal alatamasztani a szamokat, de ez lehet tobbfele papir vagy vegso esetben banki atutalas igazolasa, nem kell hozza feltetlenul payslip. En mint maganvallalkozo (self employed) sosem kaptam meg payslipet senkitol, csak alkalmazottkent.

2016.08.23. 16:56:28

@diggerdriver: Persze, ilyen mindig lehet minden helyzetben, de ha szamlat kene adni akkor is adhatna az illeto hamis szamlat, ilyen szempontbol mindegy hogy szamla vagy time sheet. Hamisitani mindig lehet es mindig elo is fordul itt-ott, nyilvan.

2016.08.23. 16:57:20

@btiborc: Igen, nalunk is igy mukodott, ezt mondom. En allitottam ki a szamlat a time sheet alapjan.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.23. 17:03:41

@Mirjam2:
Ha nincs paysip nem tudom mennyit vonták le adóelőlegkent és nem tudom mennyi a payment company költsége.

2016.08.23. 17:04:11

@soad1221: Na ez a lenyeg, hogy nem ad tobb lehetoseget a csalasra mint a 'mindig mindenrol szamlat szamlatombrol' rendszer. Nyilvan minden rendszer kijatszhato, de ha van kevesbe burokratikus megoldas amelyik nem jatszhato ki konnyebben mint a burokratikusabb, akkor az elobbi jobb szerintem. Mo.rol horrorsztorikat olvastam hogy megbuntet az adoellenor ha adsz egy pohar vizet szivessegbol szamla nelkul, stb. UKben ez nem fordulhatna elo. Szerintem tobbet er hogy a britek alapvetoen ugy allnak hozza az adohivatalhoz hogy nem direkt szivatni akarja oket, tehat nagyobb valoszinuseggel befizetik az adot trukkozes nelkul mint ahol az az emberek alapveto hozzaallasa hogy a rendszer ellenunk van, hogyan lehet kijatszani stb.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.23. 17:06:03

@charlieharper:
Sokadszor mondom ha direktben dolgozom agency nelkül akkor sem adok számlát.
Sőt még Timesheetet sem látok.

2016.08.23. 17:06:39

@diggerdriver: Jo, de ez csak adminisztracio kerdese, pl. felirhattad volna magadnak egy fuzetbe kezzel es tudnad, es ez igy is legalis lenne. Nyilvan egyszerubb payslippel, most csak peldat mondtam.

Cheap Charli 2016.08.23. 17:10:23

@diggerdriver: Na erre a szitura utalt a kerdesem, hogy ezt vajon hogy konyvelik???

"De ha alvallalkozoval dolgozol es az nem ad szamlat, akkor azt hogy tudod lekonyvelni koltseg kent? Ugye beirod hogy koltseg, de egy ellenorzesen mit mutatsz fol, hogy az tenyleg az volt (6 evig visszamenoleg). A timesheet-et hiaba lobogtatod az csak egy xls nem hivatalos bizonylat."

Ezt nem tudom megemeszteni, hogy hogy csinaljak...

2016.08.23. 17:12:06

@btiborc: Ertem, ebben igazad van. Bocsi, Mo.ot csak azert kevertem ide mert eredetileg arrol (is) szo volt, de igazabol fogalmam sincs hogy ott mi van ilyen teren (UKben sem vagyok egyaltalan szakerto, csak azt tudom amit en lattam magam korul ami nyilvan nagyon limitalt).

Cheap Charli 2016.08.23. 17:14:33

@Mirjam2: en tenyleg nem kotekedni akarok, csak kicsit a rendszer moge akarok latni...

2016.08.23. 17:14:48

@btiborc: Ebben az esetben en sem tudom hogy mi van; en ha direktben dolgozom (agency / online platform nelkul) self employed-kent akkor mindig adok szamlat, maskepp nem tudom elkepzelni hogyan szamolna el a ceg amit nekem kifizettek. Es soha nem is fizetnek ki addig amig a szamlat meg nem kapjak.

2016.08.23. 17:16:57

@btiborc: Igen, tudom. Sajnos en sem tudok tobbet, de hatha felbukkan valaki aki igen...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.23. 17:22:18

@btiborc:
A.müvezető leadja a timesheetet.
Nekem nem kell azt aláirni.
Az igazolja a munkát.
A timesheet érvenyes dokumentum.

2016.08.23. 17:38:31

@diggerdriver: ertem. Ertem, hogy ez a gyakorlat.
Azt nem tudom, hogy ha egyszer az APEH meglatogat mit fog szolni.
Mert a banki atutalas nem eleg. Engem minden evben atnez a UK APEH.
Lehet ez a CIS szektorban elmegy.

Fogalmam sincs, bar erosen csodalkoznek, ha teged kifizethetnek timesheet/szerzodes/szamla nelkul.
Valiszinuleg az epitesvezetod ad le helyetted timeshitet... Timesheet of course

Cheap Charli 2016.08.23. 17:38:52

@diggerdriver: Ervenyes csak nem a szamviteli torveny szerint.

Soros Putin Csarli (törölt) 2016.08.23. 17:39:02

@diggerdriver: igen, igy ertem

Cheap Charli 2016.08.23. 17:45:28

@diggerdriver: Azt gondolom, hogy valahogy hasonloan mint az agencys tortenet eseteben itt is keletkezik egy szamla a hatterben, de ez csak feltetelezes.

Soros Putin Csarli (törölt) 2016.08.23. 17:45:45

@diggerdriver: akkor ugy kerdezem, hogy kapsz evente a cegtol P60-et?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.23. 17:49:27

@charlieharper:
Nem. Azt csak akkor kapék az agencytől ha umbrellás lennék.

Cheap Charli 2016.08.23. 17:50:29

@diggerdriver: De ilyen esetben is kapsz payslipet ugyan ugy?

puhacica 2016.08.23. 18:04:02

@diggerdriver: @Mirjam2: eleg gyorsan atall az ember agya egyebkent a mosolygasra, nekem mar az a fura, ha valahol nem mosolyognak. ez jellemzoen lengyel, torok... boltban fordul elo. az, hogy beszelgetnek-e velem, nem nyom igazan, sot, valojaban jobban szeretem, ha beken hagynak, de igenis jobban erzem magam, amikor mosolyogva koszonnek el peldaul, mert olyankor en is "viszem tovabb" a jo hangulatot. a masik: az urameknal minden heten legalabb egyszer a fonok allja a reggelit. megerkezik, korbekerdez, hogy kinek mi kell, aztan hajra. gondolom, hogy fegyvert fognak ra az uramek, azert csinalja. :D de jobbat mondok, meg a five guysban is kaptunk csokit, fankot, peksutit, kavet, teat, amikor mondjuk reggel gyorsan vegeztunk az elokeszitessel. vagy a mostani cegnel, ha te vagy a honap dolgozoja, kapsz 50 fontot. a fg-ban 30-at adtak, de ott het dolgozoja volt. mindenhol van valami, amivel motivaljak a nepet. ok, nyilvan ezekbol a bonuszokbol nem lehet hazat venni Londonban, de azert nem haragszik erte az ember, amikor megkapja. :D

2016.08.23. 19:15:58

@charlieharper:

A magam részéról nem ismerem az angol adójogot. A magyart igen. 25 évig voltam vállalkozó, és magamnak könyveltem.
Isten látja lelkem, soha nem kívánnék rosszat Diggernek. De kurvára meglepne, ha egy esetleges ottani NAV vizsgálat barátságos kézfogással érne véget.
Talán le kellene számolni azzal az (egyik) illúzióval, hogy az UK-ban mindenki talpig becsületes.
(a földtől a talpáig)

Mondom. Ne legyen igazam.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.23. 20:16:16

@btiborc: @Quercus a favágó:
Na szóval...
A sajtpapírtól a timesheetig minden érvényes dokumentum. Mi a számla? Egy papír a teljesítésről. Mi a timesheet? Ugyanaz.
Tehát. Felhív az ügynök van munkája nekem. Szóban megegyezünk az órabérről. Legyen ez most 16 font. Elmegyek dolgozni és a hétvégén aláíratom a timesheetet. Elküldöm az ügynöknek. Ő mikor én elvállaltam a munkát vagy előtte megegyezett a TELJES órabérről ami az ügynöki jutalékot is tartalmazza. Legyen ez 25font. Elküldi a timesheetet. Miért küldene számlát mikor az ugyanazt tartalmazza mint a timesheet? De tőlem küldhet is bánja a fasz. A cég átutalja az összeget a payment companyhoz. a payment company csinál két payslipet. Egyet nekem a 16 fontról és egyet az ügynökségnek 9fontról. Nekik is nekem is átutalják a pénzt.
MI A BÁNATOS FASZ AMI EBBŐL NEM ÉRTHETŐ???

Direct contactban:
Megegyezek a céggel az órabérben. Elkezdek dolgozni. Jön a számlámra a pénz. Ennyi.
A művezető leadja a timesheetet vagy a cég vagy egy külsős payment company kiszámolja és átutalja nekem. A peyslipet küldik.
Mégegyszer hangsúlyoznám.
EZ TELJESEN TÖRVÉNYES. az hagyján hogy öt éve én is így csinálom . Két könyvelőm volt mindkettő így könyvelt. Ami viszont a lényeg. Mindenki a segédmunkástól az építésvezetőig így csinálja.
Miért alakult ez ki így?
Miért nem vesznek fel dolgozni? Miért van hogy gépkölcsönző cégek százai vannak és kölcsönöznek a gigagépektől a láncfűrészig mindent?
Azért mert itt nem szakosodtak a nagy építőipari cégek. Nincsenek külön mélyépítő és magasépítő cégek. Az építkezés elején megjelenik 10gép és húsz lapátos ember. Aztán a gépek szépen fogynak és jönnek a kőművesek az állványozók majd a kőművesek fogynak és jönnek az ácsok és belsőépítészek. Majd mikor mindenki levonult akkor a kertészek.
Nem tudom érthető e miért hátrány ha alkalmazottakkal dolgoztatnak? Nem tudnak nekik folyamatosan a szakmájukban munkát adni.Ezért van az hogy én az öt év alatt kb hatvan építkezésen dolgoztam.
Érthető volt?

SzZoole 2016.08.23. 20:42:32

@Quercus a favágó: minden tiszteletem a tied,egy latnok vagy:)
Nezd meg mit talaltam,veletlenul,Digger Es Eszterke konspiral!!!

www.hrportal.hu/hr/a-diggerdrajver-aki-elhagyta-magyarorszagot-20160419.html

Eszterke milyen hàlàs.....

Cheap Charli 2016.08.23. 21:15:11

@diggerdriver: "MI A BÁNATOS FASZ AMI EBBŐL NEM ÉRTHETŐ???"
Ettol a kerdes meg ugyanaz. Vajon hogy konyvelik le? Engem pont a masik oldal erdekel nem a te reszed.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.23. 21:17:02

@Zoole[uk]:
Faszkalap most a faszért kellett ezt?
Belebetegedtél volna ha nem teszed ki mi?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.23. 21:18:11

@btiborc: Szerinted milyen ADAT hiányzik a könyvelésből?
Mi az ami nincs meg?

SzZoole 2016.08.23. 21:19:41

@diggerdriver: beigazolodik a favago elmelete,nem csak osszeskuves elmelet

2016.08.23. 21:34:43

@diggerdriver:
"Azért mert itt nem szakosodtak a nagy építőipari cégek. Nincsenek külön mélyépítő és magasépítő cégek. Az építkezés elején megjelenik 10gép és húsz lapátos ember. Aztán a gépek szépen fogynak és jönnek a kőművesek az állványozók majd a kőművesek fogynak és jönnek az ácsok és belsőépítészek. Majd mikor mindenki levonult akkor a kertészek."
Ezt nem ertem, hogy nincsenek szakosodva. Ezek szerint az alap kiasasat, betonozast, vasalast, zsaluzast, uvegezest, vizvezetek szerelest, gipszkartonozast, stb egy ceg csinalja, ugyan azokkal az emberekkel? A zsaluzo ablakot is szerel, ha nincs mas munkaja? Ha vegeznek egy projecttel, nincs tobb munkajuk? Ha peldaul egy ceg kiassa az alapot, bezar, elkuldi az embereket es ul a baberjain? Minden egyes epitesi projectre uj ceget alapitanak, uj embereket vesznek fel? Ne mar! Ezt te sem hiszed el, ugye? En ugy gondolom, az a normalis, ha vegez egy ceg az alapasassal egy helyen, megy tovabb a kovetkezo munkara, viszi az embereit is. Plane most, hisz annyi epitkezes van GB-ban. Szerintem be vannak tablazva, annyira sok a megrendeles, hogy nem is gyozik a munkat.
Szoval nem ertem ezt a nem szakosodast.

puhacica 2016.08.23. 21:45:25

@Zoole[uk]: na a joisten se mossa le rolunk, hogy seggnyalok vagyunk... :D

SzZoole 2016.08.23. 21:47:42

@puhacica: hehehe,en nem vagyok a lekoteleztje

puhacica 2016.08.23. 21:49:14

@Zoole[uk]: jaj hat az nem szamit, te kis buta! a digger-csapat tagja vagy, ennyi pont eleg. :P

SzZoole 2016.08.23. 21:54:28

@puhacica: nem vagyok en semilyen csapat tagja,Ti vagytok egymas seggeben allandoan:)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.23. 22:00:20

@Zoole[uk]:
Mostmár ne húzd félre a beled. Hátbaszúrsz?

puhacica 2016.08.23. 22:01:16

@Zoole[uk]: aztan megis neked van kulcsod a lakasunkhoz :D

SzZoole 2016.08.23. 22:07:57

@diggerdriver: az igazság mindig utat tő nagyfejukem,nem tudtad....

SzZoole 2016.08.23. 22:09:39

@puhacica: ja,mert mar en is lekoteleztelek

puhacica 2016.08.23. 22:20:37

@Zoole[uk]: megvettunk egy steakkel, ne abrandozz! ;) de ha nagyon akarod, nekem mindegy, csak kerj idopontot, mert kezd kicsit sok lenni a nyalnivalo. :D

SzZoole 2016.08.23. 22:22:50

@puhacica: megvettel???
En nem az olcsó János szomszédod vagyok

puhacica 2016.08.23. 22:26:38

@Zoole[uk]: ne tiltakozz, mar megtortent. es nem is volt olcso. ;D (ugye tudod, hogy csak viccelek? koszi meg1x!)

SzZoole 2016.08.23. 22:30:00

@puhacica: megtörtént ,megtörtént,de hogy fogod a Nohbinak ezt kimagyarázni......

puhacica 2016.08.23. 22:38:05

@Zoole[uk]: ez nem a hintas poszt, tudjad mar, merre vagy arccal! :)
epp ezert ne is baromkodjuk szet szegenynek a kommentfolyamat! jo 8!

Pernilla 2016.08.23. 23:04:35

@puhacica: @Zoole[uk]: kéremszépen, ez nem a HÁ, ahol egymás f.át sz.kodja a szerkesztőség!

Herr Géza 2016.08.24. 01:12:15

@Cascabel: Épp ez az, hogy nem ugyanazokkal az emberekkel. A nagy építőipari cégek gyakorlatilag egyre inkább fővállalkozóként működnek, azaz a munkát leginkább csak szervezik, irányítják. Soknak közülük saját munkásaik már nincsenek is, maximum amolyan néhányemberes gyorsreagálású ,kommandósaik" az ilyen-olyan adjuramistenderögtön esetek lereagálására. Nálunk ezek alá tagozódnak be az egy, vagy több szakágra specializált kis- és középvállalkozások és a lánc legvégén a kelet-európai kőműves, lakatos, gipszakartonos Béla és társai Bt.-k vannak sokszor. Angliában ehhez képest (ahogy a Digger által is leírtakból látom) még egy lépéssel tovább mentek, és már a kisvállalkozások helyett is a self-employee-k vannak, akiknek beszervezéséről az agencyk gondoskodnak. Természetesen sok előnye, és sok hátránya is van ezeknek a helyzeteknek.Változott a piac, változott a tempó (azt az épületet, amit 20-30 éve még 1-2 év alatt építettek meg, ma max. 6-9 hónap alatt elintézik), nincs semmi időtartalék kalkulálva, ma mar nem működik az, hogy az adott cég kőművesei még pár napot ráhúznak a másik építkezésen, ezért mivel több emberük ugye nincs, áll egy pár napot a mi építkezésünk. Egyre kevesebb a hagyományos épületszerkezet, a technológia egyre modernebb, egyre kisebbek a technikai kényszerszünetek is (amíg köt a födémbeton, szárad a vakolat, vagy az esztrich, stb.), egy nagy just-in-time rendszerré alakul az egész, ezt a hagyomanyos alkalmazotti koncepcióval egyre kevésbbé lehet lekövetni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.24. 08:28:43

@Herr Géza:
Nagyjából így van.
A cégeknek van egy mag altalában lapatos-csőfektető-szegélykőrakó-járdalaprakó emberekből mert azok mindent csinálnak. Gépkezelőnek csak időszakos munkát tudnak adni. Egy naptól akár két évig vagy tovább.
Viszont nem ugyanakkora létszámnak.

SzZoole 2016.08.24. 08:49:03

@puhacica: jo 8?
Jo reggelt,en mar Devonban vagyok:)
Hajnal 5 ota úton vagyok,most kávézók a Mekiben:)

SzZoole 2016.08.24. 08:50:28

@Pernilla: milyen szerkesztőségrol beszelsz???
En mindig is rebellis voltam:)))

soad1221 2016.08.24. 09:30:46

@btiborc: az a kérdés, hogy tartalmaz-e minden adatot. Amit itt leírtatok, az alapján nem a timesheet a könyvelés alapja, hanem a payslip. Vagy invoice, attól függ, hogy mit adtak ki.
De az, hogy a pénzt kiutalhassák nem feltétlen kell számla. Ez a lényeges különbség, nem kell ugyanazt a műveletet 2x adminisztrálni, ha készült timesheet, utalhatják a pénzt, az kifizetésről elkészül a bizonylat (payslip), ami viszont elegendő a könyveléshez.
Nálunk feltétlenül közbe van iktatva a számla. Pontosabban alvállalkozó nem kap bérjegyzéket sosem, minden esetben csak számla készül a részéről. Maga a folyamat lényegében ugyanaz mindkét országban, annyiban különbözik a dolog, hogy ott nem feltétlen kell 2 papírnak elkészülni ugyanazzal a tartalommal, itthon meg igen, valamint a formai követelmények lazábbak, nem kell a számlának ilyen olyan feltételeknek pluszban megfelelni, elegendő ha a szükséges adatokat tartalmazza.

Ez mind csak szabályozás kérdése, maga az adat és a bizonyíthatóság minden fél részéről rendelkezésre áll egy ellenőrzésre.

@Quercus a favágó: nem, itt most a becsületesen működő vállalkozásokról volt szó, azok értelemszerűen becsületesen működnek. :)
Viszont, aki csalni akar, azt nem ezek a formai dolgok fogják megakadályozni ebben, mint tudjuk. A különbség ahogy látom csak annyi, hogy a te adminisztrációs kötelességed kevesebb (kint), ezáltal kevesebb a hibalehetőség, kevesebb a bírságolási lehetőség. A csalók nem ezzel csalnak, egy teljesítési igazolást bármikor írok, egy számlát bármikor kiállítok, ha pont az az érdekem, akkor bármikor "elfelejtem", és megkerülöm az adót.

Vegyük külön két nagy csoportra: az egyik nem valós teljesülést papíroznak, hogy adót tudjanak elkerülni és/vagy visszaigényelni (papíron utaztatás, stb...), a másik, a valós teljesülést nem papírozzák, hogy ne kelljen adózni utána
Az elsőt a fenti témából ki is vehetjük, annak nincs köze ehhez. A másik annál inkább. Az adóelkerülés legnagyobb része készpénzforgalom. Ha ebben a folyamatban Digger (vagy az ügynökség, ez most midnegy is) el akarná titkolni a jövedelmét, hogy ne fizessen adót, akkor bizony nem lenne sem timesheet, sem payslip, de legfőképp nem lenne banki utalás. Ha bármelyik létezik, akkor már nem úszhatja meg az adófizetést. A kérdés, hogy a teljesülésre mit fogad el az adóhatóság. Ha a timesheet tartalmaz minden adatot a teljes jövedelem kiszámításhoz és annak kifizetéséhez, a payslip tartalmaz minden adatot az adóbevalláshoz és a könyveléshez, minek keletkezzen újabb papír? Ez csak jogalkotói döntés, hogy mit fogad el. Ha az ügynökség (vagy az általa megbízott bérszámfejtő cég, teljesen mindegy..) bankon keresztül utalt egyik héten 800 fontot, másikon 600-at, harmadikon 1200-at, a negyediken meg 400-at, erről kiállít egy bizonylatot, amin szerepelnek azok a tételek, hogy egyidejűleg mennyit utalt át az állam erre létrehozott beszedési számlájára, akkor mi az, ami hiányzik a történetben?

Itthon mindössze az a papír, amit a NAV által elfogadott formában, NAV által elfogadott rendszerből, a NAV által elfogadott (egyébként másik papíron is szereplő) adatokkal ÚJRA kinyomtatnak, aláírnak, pecsételnek.

És ez csak egy apróság, számtalan ilyen dupla adminisztráció létezik, aminek semmilyen más célja nincs, mint plusz munkát adni a becsületes vállalkozónak. Ugyanis a csaló semmit nem adminisztrál a folyamatban :)

A megoldás nem nagy találmány: rászorítani az elektronikus pénzforgalomra a gazdasági eseményeket. Ott azonnali és bármikor követhető minden pénzügyi folyamat. Ha nehezebb nagy összegű készpénzeket mozgatni, kifizetni, akkor nehezítettük a csalók dolgát...

Cheap Charli 2016.08.24. 10:14:24

@soad1221: Kozben rajttem, hogy alvalakozo, de valahogy megis kap payslipet, tehat ez alapjan megy a kifizetes a konyvelesben. Teljesen hasonloan mintha sima munkavallalo lenne.

En a sajat cegem eseteben peldaul nem tudnam kifizetni szamla, vagy blokk nelkul, de gondolom az epito iparban ezzel a payslipes cegek bevonasaval konnyitik a dolgokat. A ceg alkalmazottai meg ugye nem kerdes mert nekik ugye uttt a payslip.

SzZoole 2016.08.24. 12:54:48

@diggerdriver: ki súgta meg,hogy mit jelent a rebellis,Eszterke a szerkesztőségi tanacson?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.24. 13:50:40

@Zoole[uk]:
Láttam a Tenkes Kapitányát…
:))))))))))))

2016.08.25. 06:47:23

@soad1221:

Ma ez történik Magyarországon. Már mondom egy pár éve, Orbánék be fogják zárni a kiskapukat. És be is zárják.
A liberósok 20 év alatt nem tettek annyit a gazdaság kifehérítése érdekében, mint Orbánék 6 év alatt.

soad1221 2016.08.25. 08:56:00

@Quercus a favágó: én ebből sajnos nem érzékelek túl sokat.
Vannak rettenetesen jól kigondolt, nagyon meghirdetett bürokrácia-csökkentéssel kapcsolatos bejelentések, és az eredmény nagyjából ugyanaz, mint előtte.

Ráadásul a legtöbb faszságot egyetlen huszárvágással meg lehetne szüntetni, gondolok itt különösen a papír alapon kiadott igazolásokra, amit egy adott hivatal (mondjuk MÁK) kiad, azért, hogy én továbbítsam egy szervezethez (legyen egy önkormányzati intézmény), akik majd azt az adott ügymenetben továbbítják a MÁK-nak, hogy én jogosult vagyok vmire....

Meg a nyomtatvány igénylő nyomtatvány, amit majd hétfőn futárral küldenek a központba, mert ezt csak ott intézik, és mikor megkérdezzük, hogy gondolom most a központban ül vki egy számítógép előtt és telefon mellett, nem történhetne meg, hogy felhívjuk és a most is tökéletesen rendelkezésre álló adatok alapján átküldi email-en? Tudod mi a válasz? Az, hogy ilyet nem lehet, hát telefonon nem tudja ellenőrizni, hogy valóban én akarom igényelni..Mire én azt mondom, hogy a papírról, amit egy futár visz neki, majd tudni fogja? Erre az a válasz, hogy igen, hiszen rá van írva. Mire megkérdezem, hogy ha ő itt velem szemben ülve leellenőrzi a személyazonosságom, akkor az nem jó? Az nem.

Tök jók a kormányablakok, ezt őszintén mondom, egy sor olyan ügyet el lehet intézni, amit eddig nem, egy helyen. De konkrétan pontosan ugyanúgy zajlik az ügymenet, mint eddig, nem lett leegyszerűsítve, nem gyorsabb, nagyjából annyi a különbség, hogy egy helyen intézhetek sok mindent. Ami jó, de kurvára nem bürokrácia-csökkentés...

Főgebra 2016.08.25. 11:20:30

@soad1221:
"De konkrétan pontosan ugyanúgy zajlik az ügymenet, mint eddig, nem lett leegyszerűsítve, nem gyorsabb, nagyjából annyi a különbség, hogy egy helyen intézhetek sok mindent. Ami jó, de kurvára nem bürokrácia-csökkentés..."

A hivatal mindig kitalált feladatokat, amelyekkel igazolja saját szükségességét, sőt pótolhatatlanságát!

Aztán, hogy az okmányirodákban, meg a kormányozott ablakokban kedvesen és gyorsan intézik a dolgom az egy pozitívum. Egyébként pedig kedvesen követik a faßságoktól hemzsegő ügymenetet. Megtanították nekik, hogy gondolkodni tilos! :-(

soad1221 2016.08.25. 11:29:54

@Főgebra: ugye? nem akarok rosszindulatú lenni, mert tényleg van minőségi változás ebben, de maga az ügymenet ugyanaz a borzalom. Csak már ott van a sokat hiányolt mosoly...:)

soad1221 2016.08.25. 11:31:32

@Quercus a favágó: "A liberósok 20 év alatt nem tettek annyit a gazdaság kifehérítése érdekében, mint Orbánék 6 év alatt."

egyébként ebben van igazság, az online pénztárgépek és az ekáer is komoly ugrást jelentenek ebben.

Főgebra 2016.08.25. 13:34:19

@soad1221: "egyébként ebben van igazság"

Csak nehogy mögé nézzen valaki is!!!!
Vannak ugye az egyenlők, meg az egyenlőbbek! Aztán, ha az ellenség keze beteszi a lábát, akkor az ostoros vasszigor egy pillanat alatt változik át selymes simogatássá...

2016.08.25. 17:40:57

@soad1221:

Az online pénztárgépek, meg az EKAER csak egy dolog a sok közül. A gazdaság különböző ágazataiban is jelentős szigorítások vannak.Például nálunk az erdőgazdálkodásban. Ami persze rengeteg plusz adminisztrációval jár. De ez nem is lenne, olyan nagy baj, ha átgondolt, érthető, a szakmákkal egyeztetett jogszabályok születnének. De ettől nagyon messze vagyunk. Hónapokig magyarázzák, mit, hogy kell értelmezni.Én heti szinten teszek föl kérdéseket a NÉBIH-nek, amire természetesen nem válaszolnak, de pár hét után már másképpen értelmezik a dolgokat, mint korábban. Aztán a végén mindig a bíróság dönt. Amit a hatóságok az eljárásokban figyelmen kívül hagynak.

De legalább tesznek valamit, ellentétben az idióta Gyurcsótánnyal, meg a szarházi SZDSZ-es bagázzsal szemben.

soad1221 2016.08.26. 08:57:53

@Quercus a favágó: persze most említettem két viszonylag köztudott dolgot.

a nébih (amit mellesleg épp most darabolnak szét, és veszti értelmét, mert megyei szintre süllyed, ha jól tudom) is egy jó dolog. lenne, ha az általad említett elképesztő faszságok nem lennének.

Persze tesznek valamit, és az elgondolás nagyrészt jó mindenhol. De könyörgöm, ha már van egy jó elgondolás, kialakítják a rendszert, akkor miért ültetik bele ugyanazt a folyamatot???

így meg az van, hogy hiába történik végre vmi, valójában nem történik semmi...
értem, persze, hogy a "nagy" elődök még ennyit se, de engem nem vigasztal teljesen a tudat, hogy a semmit tevés után meg dilettáns intézkedések vannak :)

2016.08.26. 18:09:24

@soad1221: Mesélek valamit erről az online pénztárgépről. Egyik volt munkahelyemen is létezett, de dísznek használták. A készpénzes vásárlások (ami nyilván nagyobb, mint a bankkártyás) egyike sem lett beütve, tehát konkrétan csak a banki terminálos bevétel után fog adózni a tulaj. Konkrétan, számológép segítségével adtak vissza, ha kp-val fizettél. Szóval megint az a gond, hogy a valóság nem nagyon találkozik azzal, ami a papíron olyan jól szerepel. Ez csak egy kiragadott példa, és nem is ez a lényeg. A megoldás, amit kitaláltak, adtak a szarnak egy pofont. Aki akar, ugyanúgy adót csal. Véletlenül sem csökkentenének adót, áfát, vagy bármilyen vállalkozói járulékot. Nem, nem, azt nem lehet! :DDD

soad1221 2016.08.29. 10:36:47

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: igen, ezt írtam is már többször, a korrupció legnagyobb barátja a készpénz forgalom. Az online pénztárgép egy db eszköz, olyan mint a számológép, meg minden más számolásra alkalmas eszköz. De attól még egy elég jó eszköz arra, hogy az elektronikus pénzforgalom esetén azonnali adatokat tud szolgáltatni. Ez hasznos sok szempontból.
Tudom, nem csodaszer, nem ártana erőltetni az elektronikus pénzforgalom erősödését.

Most legutóbb pont erről beszéltünk, hogy vannak nagyon jó lépések, amik adnak egy nagyon jó "keretet". CSak kár, hogy szart sem ér, a tartalom nélkül.
Ez is jó példa, mint a kormányablak. Kurva jó, hogy van kényelmes és kulturált hely, ahová mehetek intézni a továbbra is teljesen értelmetlen ügyeimet. :)

soad1221 2016.08.29. 10:40:49

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: "A készpénzes vásárlások (ami nyilván nagyobb, mint a bankkártyás) egyike sem lett beütve, tehát konkrétan csak a banki terminálos bevétel után fog adózni a tulaj."

Ja egyébként ezzel vagy gyorsan fog megbukni, vagy már rájött, hogy kell ütnie közben kp-sat is.

Egyik nagy érelme, hogy bizonyos szokásokról is kap mintát a nav. Nem tudom, hogy működik-e náluk ilyen (ha nem, azért durva lenne :)), de egy elemző szoftver szerintem első körben tudja hozni kockázatos "ügyfélnek", ha csak bankkártyás fizetést lát.

És máris ott van a nav látókörében, kérdés mekkora potenciál, milyen ismeretsége van, meg ilyesmiken múlik az ellenőrzés...

2016.08.29. 21:57:32

@soad1221: Nem fog megbukni. Azóta így csinálja, amióta behozták, és nyilván addig fog menni, amíg nem bukik meg vele. Vagy pedig van ismerős, és sérthetetlen... :)

soad1221 2016.08.30. 08:36:28

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: simán lehet, hogy van egy ismerőse, aki hatékonyan tudja az ellenőrzést gátolni..

De kérdés, hogy mekkora forgalmat generál, milyen összegről beszélünk. Ha nem túl nagy, akkor még simán elképzelhető, hogy a "majd 2020-ban" mappában van :)

2016.08.30. 12:07:51

@soad1221: Jól megy a bolt, biztos, remek forgalmat generál... :)

Taxomükke (UK) 2016.09.11. 09:46:08

Jo lenne, ha irnal vegre uj posztot.
:)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.09.11. 09:55:02

@Taxomükke (UK): Kérlek szépen, a tegnapi napom azzal telt hogy egy szakmai posztot írtam. ma küldöm a HA-nak az ottani megjelenés után itt is kint lesz.
Van még két kirándulós poszt tervbe véve de kúrva sok munka van vele a képek miatt. Tegnap éjfélkor fejeztem be.

2016.09.11. 19:59:24

@Taxomükke (UK):

Ha jól emlékszem te valamikor soros talpasa voltál. Még mindig tisztességes embernek tartod szarosgyurkát azok után amik kiderültek az emailjeiből, vagy azok után, hogy kiderült, ügyészeket vesz meg a lator államban, az usában?

takarék-láng 2016.09.20. 17:00:50

Kedves Digger! Itt valaszolok mert a hataratkelo tulajdonosa elomoderal. Valaszom ott nem jelenhetett meg mert manapsag aki rajon az igazsagra az antiszemitava valik. Marpedig a hataratkelot is kulfoldrol finanszirozzak sorosgy fele anarchista szervezetek.

Na de a lenyeg:
A jelenlegi migrans invazio elore, jo regen megtervezett dolog amelynek fo celja az europai azonbelul is elsosorban a nemet feher faj kiirtasa. Mar a 30as evek vegen felmerult az otlet amit a zsido theodore kaufann kidolgozott. (Megjegyzem hitler a torteneszek szerint sem kezdte meg a deportalasokat meg ekkor)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Germany_Must_Perish!

ennek a tervnek a vegrehajtasa napjainkban folyik. Gondolkozhatunk hogy miert zakkant meg angela merkel de egyszeru.a.valasz. O eladta magat es csak azt teljesiti amit megkovetelnek tole a vilag valodi urai akik a hatterben mozognak.

Soros Putin Csarli (törölt) 2016.09.20. 20:12:15

@takarék-láng: zsido vagyok. Hol lehet jelentkezni a hatterhatalmi munkakra?
Csak annyi a kriterium, hogy zsido legyen az illeto? Es mi a nagy terv? Elozonleni muszlimokkal Europat, akik majd a helyi zsidokat lovoldozik es egreciroztatjak oket?

takarék-láng 2016.09.20. 21:23:55

@charlieharper: jelentkezz george sorosnal. Vagy valamelyik altala penzzel kitomott alcivil valojaban anarchista felforgato szervezetnel (tarsasag a szabadsagjogokrt, human right watch, helsinki szervezet migration aid hadd ne soroljam)

2016.09.21. 05:56:00

@takarék-láng:

Na ilyen dumával oda nem is fognak beengedni. A Határátkelő a bátor liberálisok blogja. A bátorság az ő esetükben azt jelenti, hogy bebújnak a bloggazda, Barna Eszter szoknyája alá (épületes látványban lehet részük), és onnan arcoskodnak, onnan bátrak. Azért, mert tudják, bárkit leugathatnak, az illetőnek nincs lehetősége visszavágni. Eszter nem engedi. Igazi hősök, no. Van ott soroscsicska is, a komondoros.

Ami Charlie-t illeti, neki rossz tippet adtál. Már csak azért is, mert George Soros nem igazán kedvelt a zsidók körében, és akkor még finoman fogalmaztam. Ez többek között ilyen kijelentéseinek köszönhető:

"Nem tagadom a zsidók jogát a nemzeti léthez, de én nem kérek belőle"

Na ezért tarják őt a zsidók Marxhoz, vagy Trockijhoz hasonló szélsőbalosnak. Igaz Sorosnak küldetéstudata van:

"Afféle istennek képzeltem magam, vagy Keyneshez hasonló gazdasági reformernek, vagy még inkább Einsteinhez hasonló tudósnak" - írta egyik könyvében.

És hogy hogyan vélekednek a tevékenységéről Izraelben?
Caroline B. Glück így ír erről a The Jerusalem Postban:

"Mi köze a klímaváltozásnak az Izraelbe illegálisan érkező afrikaiakhoz? Hogyan kapcsolódik a a Foglaljuk el a Wall Streetet mozgalom a görög bevándorlási politikához? Nos, a Soros által támogatott projekteknek vannak közös jellemzőik. Mindegyik egy célt szolgál: a nyugati demokráciákban meggyengíteni a nemzeti és helyi erőket, hogy ne tudják megvédeni, országuk és közösségeik törvényeit és értékeit"

Nos erről szól Soros.
Charlie nem erről szól. Charlie, az ellenkezőjéről szól.

Elnézést, hogy zavartam.

2016.09.21. 08:22:18

@Quercus a favágó:
" A Határátkelő a bátor liberálisok blogja."
Igy bizony Kedves Kollega, de a batorhoz meg az "okos" vagy "nagytudasu" jelzot is hozzatennem:
A mai posztban egy nagytudasu hulyegyerek egyenesen a brit miniszterelnok asszonynak irt kioktato, de egyben nyalizo levelet. Termeszetesen magyarul:) Mert o olyan okos:)
Mar a megszolitassal elszurta, ugyanis Tiszteltnek titualta Theresa May-t, ami egy egyszeru kepviselonel meg elmenne (Honourable), de hivatalosan Nagytiszteletu cim illeti meg, mivel miniszterelnok ( Right Honourable) Raadasul hazugsagokkal kezd: hogy 10 hivatalos jovahagyas kellett neki, hogy kimehessen a szomszedos Csehszlovakiaba '89 elott. Meg Nyugatra sem kellett kettonel tobb, nemhogy szocialista orszagba. Meg hogy Sopronba menet Szekesfehervarnal szalltak fel a hatarorok. Szerintem Komarom volt az, ha Sopronba akart utazni. Vagy Celldomolk, ha Szombathelyre. Plusz a nyugati hatarsavba - kb. 20-30 km-es ovezet - mar a 70-es evekben megszunt az engedely keres. Egyenlore ennyi:)
A tegnapi poszthoz mit szolsz? Nekem azota is okolbe van szorulva a kezem:) Begorcsolt:)
Peace! :)

FAVÁGÓ

Vágom a fát hûvös halomba,
fényesül a görcse sikongva,
zúzmara hull szárnyas hajamra,
csiklándani benyúl nyakamba -
bársonyon futnak perceim.
Fönn, fönn a fagy baltája villog,
szikrádzik föld, ég, szem, a homlok,
hajnal suhint, forgács-fény röppen -
amott is vág egy s dörmög közben:
tövit töröm s a gallya jut.

- Ejh, döntsd a tõkét, ne siránkozz,
ne szisszenj minden kis szilánkhoz!
Ha odasujtsz körül a sorshoz,
az úri pusztaság rikoltoz -
a széles fejsze mosolyog.
(József Attila)

2016.09.21. 08:46:00

@Cascabel:

Nem olvastam Kolléga, mert nincs időm. Meg nem is igazán érdekel. Tűzifa szezon van. Most is csak azért vagyok még itthon, mert "papírmunkáztam".

Meglepő nincs abban, amit írsz. A HA poszt-tolóinak, illetve az ott kommentelőknek van egy közös vonásuk: 99%-ban nem fenyegeti őket az a veszély, hogy az eszük miatt ellopják őket.

takarék-láng 2016.09.21. 21:41:41

@Quercus a favágó: "A bátorság az ő esetükben azt jelenti, hogy bebújnak a bloggazda, Barna Eszter szoknyája alá (épületes látványban lehet részük), és onnan arcoskodnak, onnan bátrak. Azért, mert tudják, bárkit leugathatnak, az illetőnek nincs lehetősége visszavágni. "

- elomoderacio. Ilyen a vilagon nincs.

2016.09.22. 06:36:26

@takarék-láng:

De van. A HA-t egy a Kossuth Rádiótól 2011-ben kirúgott vérliberós "újságírónő" üzemelteti, Indexes háttérrel.
Ebből kifolyólag annak a blognak az elsődleges célja a bosszú. Lejáratni Magyarországot, lejáratni az Orbán kormányt. Ezért van előmoderáció. Csak a célnak megfelelő kommentek jelenhetnek meg. Vannak agymosott törzskommentelők, a "válogatott csapat", akik ezt az elvárást már álmukban is teljesíteni tudják.
Aki nem tudja, annak ott nincs helye.
Akiben volt gerinc, tisztesség, az már elment onnan. Maradt az ocsú.

takarék-láng 2016.09.22. 11:55:29

@Quercus a favágó: "Akiben volt gerinc, tisztesség, az már elment onnan. Maradt az ocsú."
- ez igy igaz. Emlekszem 2 eve jelent meg a blogon az en tortenetem. Whitelistra kerultem. Aztan odaszoktam a blogra nehaneha hozza is szoltam. Mindig leolto hozzaszolasokat hogy lassak az olvasok hogy a kulfoldi letnek van masik oldala is es hogy ne legyunk magyarfobiasak. Ennek ellenere sosem lettwm kimoderalva egeszen addig amig a zsidokrol szo nem esett a.valosagnak megfeleloen. Ekkor lettem kitiltva (ebbol is latszik hogy kinek a kezeben van a valodi hatalom).

2 eve 500-600 komment volt minden bejegyzesnel, ma mar jo ha a tizede. A normalis emberek leleptek, maradt par (nem kizart hogy fizetett) orbanfofias fikazogep.

Taxomükke (UK) 2016.10.15. 08:02:34

@Quercus a favágó: Te súlyos lelkibeteg vagy. Majd imádkozom érted.

2016.10.15. 11:58:14

@Taxomükke (UK):

Miért is?
Imádkozni? Te? Na ezen jót röhögtem.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.10.16. 04:21:49

@Quercus a favágó:
Te figyu homályosítsál már fel.
Mi köze taxinak Soroshoz és hol reklámozta? Valahol elvesztettem a fonalat...

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.10.17. 08:44:18

@Quercus a favágó: @takarék-láng:

Zsidó körökben Soros alapból palesztínbarát, öngyűlölő zsidónak számít, aki életét az Izrael elleni harcra tette fel. Csak szólok, mert a legtöbb magyar ezt nem hiszi el, pedig így van.

2016.10.17. 09:12:16

@bircaman maxval szerkesztő: Akkor aki Sorost támogatja tulajdonképpen antiszemita.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.10.17. 10:29:15

@feritekeri:

Nem, ez butaság, Soros nem antiszemita. Egyes zsidók antiszemitának nevezik Sorost, de ugyanolyan komolytalan, mint amikor egyes magyarok zsidó érdekek képviseletével vádolják.

Soros tipikus ultraliberális, származása és nemzetisége tökéletesen lényegtelen.
süti beállítások módosítása