HTML

Ass blaster

Friss topikok

  • Hejira: Fityesz himnusz: Most múlik pontosan (2024.03.28. 15:49) Gyerekiahóra...
  • tanyasi értelmiségi: Itt még olvasható Kónya Endre írása: pecsaktual.hu/balhe/megszolalt-k-endre-es-leirta-a-sajat-ver... (2024.02.17. 19:24) TE TETTED EZT KIRÁLY
  • diggerdriver: @Ferenczi Krisztián: Gratulálok a háthoz. A faváz sokszáz évig kitart és egybentart. A legöregebb ... (2023.12.17. 20:44) Házépítés itt és ott...
  • Móka Miki: Ez valami eszméletlen ahogy a sérült agy tirpák zotyi nyalja a munchhausen valagát. Ewwwww (2023.05.19. 21:44) Ki a rosszfiú?

Címkék

Pozitívan?

2017.06.07. 18:40 diggerdriver

Sokáig gondolkodtam hogyan vezessem be ezt az írást. Talán egy történettel kezdeném. Egyik kedves ismerősömmel ebédeltünk egy olasz étteremben. Valami olyasmit mondott hogy a barátai készülnek kitelepedni de még nem döntötték el hogy vidékre vagy Londonba költözzenek. Én meg mondtam hogy nem mindegy? Erre rámnéz és azt mondja hogy "nem lehetsz ennyire pozitív". 

Aztán úgy elgondolkodtam rajta hogy mit jelent pozitívnak lenni? Szerintem azt hogy mindenből a legjobbat kihozni. Bárhova vet a sors mindent optimistán megélni. Ha vidékre vet a sors akkor ott ha városba akkor ott.

Mi a Kádár korban felnőtt és szocializálódott nemzedék a munka és a megélhetés nemzedéke vagyunk. Munka legyen és akkor már nagy baj nem lehet. Megélhetés legyen és az már optimizmusra is okot ad. Pontosan ezért mikor a megélhetésemet veszélyeztetve láttam azonnal léptem, és kerestem olyan helyet ahol a családom boldogulását biztosítottnak látom.

Itt szúrom közbe hogy a megélhetés és a munka igen távoli viszonyban voltak akkoriban egymástól. Mindjárt elmagyarázom miért.

Egy anekdotával kezdeném. Volt a szomszéd faluban egy erdész. Kihelyeztek hozzá egy gyakornokot, aki panaszkodott hogy kevés a pénz nem tud venni rendes cipőt, télikabátot. Azt mondja neki az erdész hogy gyere velem. Kisétáltak az erdőbe és mutatja a gyakornoknak hogy látod ott azt a faágat? Látom. Na látod annak az ágán lóg a csizmád. Látod ott azt a másik ágat? Látom. Annak az ágán lóg a télikabátod. Így oktatta ki hogy add el a fát bazmeg és lesz pénzed.

 A mi generációnk az ügyeskedés a "szerzés"(tolvajlás), a hálapénz, a "mindenki jól jár" generációja. Ki hol dolgozott onnan.

Aztán ez a rendszerváltás után folytatódott, és átalakult. A mai napig minden maradt a régiben, csak a "mindenki jól járjon" elvet felváltotta a "mindenki jól jár a húsosfazék közelében" elv. A többi meg úgy járt, vagy kínlódik tovább vagy lelép. Egyébként az akkori viszonyokat nehéz elképzelni a fiatalabb nemzedéknek. A benzinkutas például egy elit kaszt volt. Persze csak az olajárrobbanás után. Én még láttam amikor a Fösped sofőrje a ZIL-ből száz liter benzint engedett ki a földre mert nem talált rá vevőt, tankolni meg kellett. Miért kellett tankolni? Mert a menetlevélen minden nap szerepelni kellett egy kilométerszámnak ha teljesítették ha nem. A teherautók kihasználtságát bizonyítani kellett papíron. Erre a kilométerre fel kellett venni az üzemanyagot. Ha el tudta adni akkor jó ha nem akkor a földre engedte. Aztán az idő előrehaladtával egyre drágább lett az üzemanyag és már keresett árucikk lett. Volt olyan sofőr aki egy este elkártyázta a házat a kocsit a nyaralót. A  benzin visszahozta. Aztán kitalálták hogy a benzinzabáló ZIL-ek motorját dízelre kell cserélni. Emlékszem két Fösped-es ZIL volt beosztva hozzám hogy hordják a földet. Hetekig agyaltak róla hogyan lehet elintézni hogy az ő ZIL-jük legyen az utolsó amiben motort cserélnek. Vállalkozások akkoriban még nem nagyon voltak, a KGST(senki sem emlékszik már rá) országok NEM gyártottak dízel személyautót, így a gázolajat örültünk ha el tudtuk adni. Persze hogy nagy érvágás volt a ZIL-ek dízelesítése. Volt sok kollégám aki vett egy Volgát és Mercedes vagy Peugeot dízel motort szerelt bele hogy el tudja használni a gázolaját.

 Elkezdték a benzinkutakat gebinbe kiadni. Tudok olyanról benzinkútról hogy a tulajdonos nem adott az alkalmazottjának fizetést de az alkalmazott fizetett egy bizonyos összeget minden nap a tulajdonosnak. Odamentem géppel a benzinkútra odaadtam a kártyát a kutasnak, mondtam száz litert húzzon le róla. Egy percen belül kezemben volt száz liter gázolaj feketepiaci ára és a számla hogy feltankoltam száz liter gázolajat. Ez tiszta munka volt mert nem kellett kannázni.

Egy ilyen kort éltünk. Az esztergályos fél munkaidejében ékszíjtárcsákat és tengelyeket gyártott a házi készítésű betonkeverőkhöz, a villanyszerelő hegesztőgépeket tekercselt, és hosszan lehetne sorolni. A 70-es évek elején például a Vas Műszaki bolt eladójának zsebbe kellett fizetni azért hogy egy villanybojlerhez jusson az éppen építkező polgár. 

Mindenki kihozta a rendszerből azt amit tudott. Boldogult ahogy tudott. Ezt csak egy pozitív hozzáállással lehet csinálni. Alkalmazkodni kellett minden élethelyzethez. Aki sokat lelkizett az éhen maradt.

Harminc évet dolgoztam Magyarországon. A harminc évem azzal telt hogy dolgoztam és loptam. Ugyanis ez kellett a megélhetéshez. A gázolaj lopásának egyik feltétele az óratekerés. Mert ugye valahogy igazolni kell hogy mennyit dolgoztam és amit beletekertem azt lehetett lenyúlni és eladni. Az óratekerésnek olyan csimborasszói magasságokba hágó művésze vagyok hogy órákig tudnék mesélni különböző kifinomult technikákról, amikor csak egy gombot kellett megnyomnom és sétáltak bele az üzemórák a gépbe. Hétvégenként annyit jártam maszekolni hogy többet dolgoztam szombat-vasárnap mint a többi öt napon. Aztán még így is eladtam tengernyi gázolajat. az autóm csomagtartója impregnálva volt gázolajjal és az egész kocsit penetráns gázolajszag lengte körül. Ilyen korban éltünk. Van valami szégyenérzet bennem ezért? Hangyafasznyi sem. Miért lenne? A nőgyógyásznak van mikor egy szülésért zsebébe tesznek egy havi fizetést? Magyarország mindig is az az ország volt ahol beleszámolták a fizetésbe amit a dolgozó hozzálophat. A benzinkutasnak, az orvosnak, a taxisnak, a pincérnek, és mindenkinek aki így vagy úgy mellékeshez jutott. Így éltünk akkor. Így nevelkedtünk, így láttuk, ez volt a minta.

Mikor mi kértünk fizetésemelést az volt a válasz hogy nektek ott van a gázolaj. Innentől kezdve miért is lett volna akármekkora lelkiismeretfurdalásunk? A rendszer erre állt be. Loptunk és maszekoltunk. Ebből építettem a házamat ebből éltünk normális életet. Aztán mikor elzárták a csapokat akkor nem mondták azt hogy ok, most kiesik a jövedelmetek 30%-a ezt valahogy kompenzáljuk. Azt mondták hogy így jártatok bazmeg. Eddig volt mostantól nincs. Ez az időszak úgy nagyjából a 2000 és 2010közötti időszakra esett. Itt kezdett csökkenni a bevásárlókosár tartalma. Ez a korszak a cégeknél a fiatalítás időszaka. A pökhendi, "el lehet menni ha nem tetszik" időszak. A munka becsülete sárba tiprásának időszaka. 

A költözés elhatározásának időszaka. A kádár kori kisember besokallt és azt mondta, "anyátokkal szórakozzatok".

Aztán megléptük azt amit meg kellett lépni. Innen már ismert a történet, a blogomban megírtam a kezdetektől napjainkig. 

Amiért az egészet megírom az az hogy MINDIG pozitívan gondolkodtam. Otthon is elvoltam abban a rendszerben, itt is elvagyok ebben a rendszerben. Nem vagyok hajlandó egyetlen otthonmaradott ellendrukkernak sem örömet szerezni azzal hogy szarul érzem magam. Mert  ha annyi pénzem lenne ahányszor ránk migránsokba kivetítették hogy VALÓJÁBAN milyen szarul élünk akkor nagyon gazdag lennék.

Tulajdonképpen az nemzeti sport lett Magyarországon hogy elmondják milyen rossz nekünk. Milyen érdekes hogy amíg OTTHON éltünk a kutya sem foglalkozott tyúkszaros életünkkel. ADDIG senki meg nem kérdezte hogy hogy élsz bazmeg. Ahogy kivándoroltunk egyből hazátlan londoni mosogatók lettünk akik 33 pakival laknak együtt. Rabszolgák lettünk.

Na de mitől is kellene rosszul érezni magamat? Attól hogy nem kell lopnom? Hogy hétvégenként nem kell a hegyet túrnom hogy megéljen a családom? Hogy nem kell órát tekernem gázolajtól bűzlő autóba szállnom, nem kell ügyeskednem? Hogy a munkám által megkeresett leadózott pénzemből JOBBAN élek mint otthon a tolvajlással kiegészített jövedelmemből? Ettől érezzem rosszul magam? 

Lófaszt.

Azt próbálom elmagyarázni hogy nekünk, akik otthon rá voltunk kényszerítve a jövedelemkiegészítésre, mennyivel könnyebb itt. Az otthoni élet jelentős részét az agyalás tette ki. A matek. Az előre gondolkodás. Hogy most van melóm maszekban hétvégére de akkor nem pörgetek az órába sokat mert a hétvégi meló beleteszi, de fel kell vennem a gázolajat kannába és elvinni a hegyre és ott feltankolni mert hétvégén kútnál nem tankolhatok mert arra nincs hivatalos gépnaplóm. Hogyha megyek valahova autóval akkor az útvonalat úgy tervezzem meg hogy minék kevesebb kilométerrel minél kevesebb benzinből megússzam. Hogy a maszek és az eladott gázolaj mellett még tartalékoljak télre mert január-februárban nem vagy alig dolgozunk de a számlák akkor a legnagyobbak és kell jónéhány száz liter tartalék hogy túléljük a téli hónapokat. Mindig ment az agyalás a számolás az ügyeskedés.

Ez itt mind nincs. NYUGALOM VAN. Írom ezeket a sorokat. Közben betolok egy sört. Néha bealszok itt a fotelban Ha akarom a tengerpartra megyek, vagy a bolhapiacra, ha akarom az olasz éterembe de akár az egész hétvégét itthon tölthetem úgy hogy nem csinálok semmit. Nem kell füvet nyírni, nem kell megmetszeni a tujákat, kertibútort gyártani a műhelyben, kuplungot cserélni az autón, megigazítani egy kimozdult cserepet a háztetőn, és még sorolhatnám...

Na ez az ami méginkább fokozza a pozitív életérzést a pozitív szemléletmódot. A világ nem támaszt elvárásokat hogy menj menj, tiporj húzzad toljad feszülj meg mert jön a sárga csekk és be kell fizetni. Félreértés ne essen, itt is meg kell dolgozni a pénzért. Kúrva keményen meg kell dolgozni.

Don't worry, be happy. Ne aggódj, légy boldog.

Való igaz megszaporodtak irigyeim, rosszakaróim. Blogokat nyitnak rólam, fórumokon szidnak, túrják a netet hogy fogást találjanak rajtam. Voltam már hazug hazaáruló, meg hontalan hazátlan asszonyverő gyerekverő alkoholista, és még sok egyéb. Hajrá "barátaim". Sok sikert kívánok. Adjatok a Digger pofájának, hát ki ez a semmiből felkapaszkodott árokásó proli...? Előre a MAGYAR úton. Ahogy egyik kedves ismerősöm mondta a szánalom ingyen van az irígységért meg kell dolgozni. Én megdolgoztam érte.

Viszont a barátaim száma is nő. Megtalálják a blogomat és megírják hogy tetszik nekik. Aztán ebből igen aktív emailezés nőtte ki magát mára.

 Szakmunkás vagyok. Blogot írok.Sikeres blogot.Színdarabot csináltak belőle. Aktív internetes életet élek. Ha holnap összeomlana az életem és az árokparton hajléktalanként múlnék ki akkor is elégedetten hunynám le a szememet. A mának élek. Mérgezem magam minden létező élelmiszerrel és kiröhögöm azokat akik szóvá teszik. Túlsúlyos vagyok. Életemben lefogytam már legalább annyit mint amennyi most vagyok. Túltettem magam rajta elfogadom hogy ilyen vagyok. Persze majd ezért is benyújtják a számlát. Én csak azt tudom tanácsolni mindenkinek hogy élje minden napját úgy mintha az utolsó lenne. Aztán egyszer igaza lesz.

Tény és való hogy mai napig van bennem egy nagyon erős kettős érzés. Egyik oldalról örülök hogy a világ egyik legcsodálatosabb városában élhetek amelyik minden nap új arcát mutatja. Megunhatatlan. Hihetetlen élményekkel gazdagodtam és nem adnám egy vak lóért hogy itt lehetek. Ugyanakkor van egy igen erős indulat bennem hogy miért kellett ennek megtörténni. Úgy érzem hogy én mindent megtettem amit tudtam azért az országért. Két felnőtt gyerekem hagytam ott. Mindkettő rendkívül szorgalmas becsületes munkásemberként éli az életét. Ha valamire büszke lehetek akkor ERRE vagyok büszke. Igaz hogy esélyük sincs lakáshozjutásra, családalapításra, gyereknevelésre. Le fogják dolgozni úgy az életüket hogy semmi nem marad utánuk. Na ERRE ki lesz büszke? Hogy is írta Digger egy korábbi posztjában? Ki vállalja a felelősséget az elherdált nemzedékért? 

Ez az indulat megmaradt bennem úgy hogy hirtelen felindulásból bontok egy sört...

 

 

47 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://diggerdriver.blog.hu/api/trackback/id/tr1912558297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szabidoki 2017.06.07. 19:34:34

Hozd ki a gyerekeidet is

huisje,boompje,beestje · http://huisjeboomptjebeestje.blogspot.nl/ 2017.06.07. 20:42:24

Elolvastam a "werkfilmet" is. Kíváncsi voltam:D Nem csalódtam, ezt vártam tőled. Valószínűleg tudnánk miről darvadozni néhány sör mellett. Ki tudja, lehet, nincs is olyan messze London Amszterdamtól.

upgrade 2017.06.07. 23:38:47

Ohh, ilyen volt a kadar korszak. Az ember ebbe szuletett bele, igy nott fel, ez volt a normalis.

Egyebkent ugyeskedes van mindenhol, a szabalyok miatt viszonylag korlatozott es nyilvanvaloan nem rendszer szintre terjedt, de letezik.

Az is vicces, hogy ha valaki leirja, hogy milyen volt a kadar rendszer, akkor az 'nosztalgia', pedig csak egy korrajz. Tenyleg igy mukododott.

Az is vicces, hogy a mostani 'mentalitas' a kadar rendszer hibaja, mikor az 'uram batyam' vilag nem ujkeletu, az ugyeskedeskrol is irtak boven a vilaghaboru elott is. Bar en speciel ezt nem magyar sajatossagnak tartom, hanem adott rendszerben adott modon mukodnek az emberek.

Mert az emberek a rendszerhez alkalmazkodnak.

Ja es persze sok tortenetet lehet meselni a kadar korszakrol.
Nyilvanvalo modon ezek olyanok, mint a katonasag emlekei. Utolag az ember a vicces dolgokat mondja el, azok maradnak meg.

upgrade 2017.06.08. 02:09:09

@upgrade:
Es latod, montroyal itt, kanadaban is ugyanugy ugyeskedik, mint magyarorszagon tette.
Semmit nem valtozott, ugyanugy arra buszke, hogy o 'okosba' le tudja elni az eletet.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.08. 05:44:24

Semmi különbség ebben a fejlett nyugat és a kelet között.

Nyugaton ez a lopás bele van építve a rendszerbe, így a kisember abban a hamis képzetben élhet, hogy ő nem lop. Így is igaz, ő személyesen nem is lop, de kap morzsákat az ellopottból. Vajon nagyon más-e ez? Nem, nem hiszem.

A többi, amit leírsz pedig nem más, mint az, hogy több pénzből jobban lehet élni, mint kevesebből. Dehát kétségbe vonta ezt bárki is?

Az viszont pozitív, hogy hiteles életet élsz. Ha viszont így van, felesleges törődnöd az ellenséggel.

Elherdált élet? Miért lenne az? Ne légy mérges amiatt, hogy a nyugat 1990-ben gyarmatosította a régiónkat, s azóta billiókat szívott el a kelet-európai emberektől! Erről te nem tehetsz semmilyen formában. Ez nagypolitikai kérdés, melyen egyénként nem vagy képes változtatni. Amit tehetsz, örülsz annak a lassú folyamatnak, mely kb. 10 éve megy: a liberalizmus agóniájának.

Mindig nemesebb tűrni a rosszat, mint azt elkövetni.

Nem indulat kell, hanem egy kis kárörvendő öröm...

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.08. 05:49:01

@upgrade:

Mi a baj az ügyeskedéssel? Semmi.

A hatalmasok olyan jogrendet csináltak, ami nekik jó. Ezek után a kisember meg megkeresi a kiskapukat. Ennyi az egész.

Miért kellene belső erkölcsi normaként átélni elnyomóink jogrendjét? Minden ember tudja mi a rossz és mi a jó. Pl. mindenki tudja, hogy a lopás rossz, így a lopást tiltó jogszabályt be is tartja (s ha nem tartja be, bűntudata van!), míg ugyanúgy mindenki tudja, hogy a torrentezés nem bűn, így szabadon csinálja, bűntudat nélkül, s kiröhögi a hatalmat, mely bűntudatot akar kelteni miatta.

felirat 2017.06.08. 08:37:55

Birca természetesen tudja mi a jó:
tenytar.blog.hu/2017/04/13/skatulyaba_zart_civilek_az_illiberalis_allam_bunbakjai?full_commentlist=1#c32842541
"S nyugodj le, mert kiirtom családodat, preventív humanitárius okokból."

Human traveler 2017.06.08. 09:01:41

Üdvözlet Mindenkinek!
Sok jó és valós gondolatot vetett fel a diggerdriver!Egy pár szavas bemutatkozás.Én pár évvel idősebb vagyok mint Ő,így közeledve a 61-hez,1956 ban születtem.Budapest melletti kis faluban nöttem fel.Édesapám részéről sváb,édesanyám részéről alföldi(Gyomai) felmenőkkel rendelkezem.Szüleim egyszerű dolgos emberek voltak,Édesapám közel 26 évig szénbányász,Édesanyám 17 évig háztartásbeli,majd a falunkban egy helyi üzemben dolgozott szalagon.A forradalom idején 3 hónapos voltam.Annak idején 1970,műszerésznek tanultam,később évek múlva leérettségiztem.Kevés pénzért dolgoztam én is évekig,majd jött a család,épitkeztem saját magam,falaztam betonoztam stb.Aztán a gmk-zás időszaka,az önkizsákmányolás,évekig,hogy több jusson a családnak,nagyobb kenyér.Sok éven át dolgoztam az államigazgatásban is,és sok egyébb helyen.,középvezetőségig vittem míg,13 év osztályvezetőség után(egy állami cégnél voltam)kirúgtak mert kellett a helyem,az új vezér retye-rutyájának.Mindíg hittem a becsületesen végzett munka erejében,abban hogy csak ez számít.Tehát nem a munkámmal volt baj,én akkor ütköztem bele,abba a becstelenségbe hogy kurvára nem az számít hogy mit és hogyan csinálod amit csinálsz Magyarországon!A munkahelyed addig van biztonságban amig az nem kell valamelyik góré csókosának,azt mehetsz a francba.Mikor kitettek akkor derült ki hogy a sok" barát" eltünik egy pillanat alatt,mert ezek csupán a beosztásnak szóltak.Egy év munkanélküléség,a koromnál fogva lehetetlen elhelyezkedés stb.Tehát az élet utam alapján látom mindkét oldalt,mert voltam sok évig egyszerű melós,és íróasztalos is.Az egyszerű ember mindig csak túlélni akar,azt a napot,hetet,hónapot.A rendszerváltás,vagy hivjuk akárhogy,sok olyan emberből lett miliárdos aki ott volt a tűz körül.A kis embert minden rendszer csak hitegette,kihasználta.Az érdek érvényesítő képessége szinte nulla.Érdekes módon milyen a világ,ha kell gyűjtünk inkubátorra hogy a koraszülötteket megmentsék,viszont ha már felnőtt aludhat akár a híd alatt,vagy éhen is dögölhet.Janus arcú a világ,de vannak emberi jogok.Sajnos a mai magyar viszonyok messze a múltba vezetnek,a földesúri önkény világába.Akkoriban nagy eredmény volt a jobbágyok szabad költözködése.Az a baj hogy ma Magyarországon nem igazán van hiteles erő párt,önjelölt annál több.Már rengeteg pártot,embert kistafíroztunk,a kisember csak addig fontos amíg szavaz,hamár bekerülnek a székbe a politikusok saját érdekeik szerint cselekszenek.Privátba szivesen értekeznék a diggerdriverrel.mert sok téma lenne.Elnézést ha hosszú voltam,Szép napot Mindenkinek! :-) Azért az élet szép!

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.08. 11:01:00

@felirat:

Időnként le kell csapni a gyalázkodó, magukat túlgágogó bérkommentelőkre. Pont.

Szörnyella de Frász 2017.06.08. 21:11:58

"Mérgezem magam minden létező élelmiszerrel és kiröhögöm azokat akik szóvá teszik. "

Azon röhögök, hogy te többet foglalkozol azzal, hogy mit gondolnak mások arról, hogy te mit eszel, mint a divatvegánok a saját tápjukkal. Nem ismerek senkit, akinek ez ennyire az agyára ment volna. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.08. 21:25:55

@Szörnyella de Frász: Tudod miért?
Mert senkinek semmi köze hozzá.
Ehhez képest ha leírom hogy KFC-t eszek akkor mérgezem a családom, Ha LIDL-ben vásárolok akkor szemetet eszek, ha 40 pennys húsgolyót eszek akkor csóró vagyok, ha olasz étteremben ebédelek akkor nem jó a krumpli textúrája, ha a Harvesterben vacsorázok akkor az gyorsétterem és még sorolhatnám.
A lőtéri kutya se foglalkozik nyomorult bokorevőkkel erre múltkor a poszt hozzászólásai csak a nyúlfarknyi gasztrobekezdésről szóltak.
Ésakkor nekem mondod hogy én foglalkozok vele?

Szörnyella de Frász 2017.06.08. 21:34:03

@upgrade:
"Egyebkent ugyeskedes van mindenhol,"

Így igaz, még Svájcban is. :)
Na de van egy óriási különbség a posztkommunista országok és a "Nyugat" között: Nyugaton egyértelműen társadalmilag elítélt, megvetett, lenézett magatartás a szabályok durva áthágása, Poszkommunistáéknál meg dicsőség.
Nem mindegy, hogy ösztönöz rá a társadalom, vagy lebeszél róla, s azt közvetíti, hogy ez nem oké.

Szerintem ez az egyik legerősebb érv a kivándorlásra. Hogy a gyerekeid ne a gazemberek értékrendjét tanulják meg, ne lopásra, csalásra, mészároslőrinckedésre szocializálja őket a társadalom.

Nem gondolom, hogy a magyarok genetikusan alávalóbbak lennének, mint bármelyik más nép Nyugaton. De az értékrend, a magyar társadalom normarendszere számomra nemkívánatos. És láthatjuk, hogy a kádárrendszert csak tévében látott generációk is ugyanolyan mérgezettek Magyarországon, mint szégyenletes elődeik. Fikarcnyival se különbek, továbbra is arra tanítják és tréningezik őket, hogy puskázz az iskolában. ű

Meg lesz a következménye: igaz, hogy Európa csúszik le a világversenyben, de Kelet-Európa ötven év múlva is sokkal szegényebb lesz, mint a Nyugatiak. És ennek oka szerintem jelentős részben az egymással szembeni viszonyban, a jogos bizalomhiányban keresendő.

Szörnyella de Frász 2017.06.08. 21:38:44

@diggerdriver: Már a múltkor is te dobtad fel a labdát a szemétevéssel. Mert provokálni akarsz vele. Ebből a szempontból olyan vagy, mint a Szerencsétlen Jujmók, a sötét barlang sztárja a másik oldalon. Tudod, hogy gumicsont lesz, sok választ generál, ezért írsz róla feszt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.08. 21:46:53

@Szörnyella de Frász:
Na most itt álljunk meg.
NEKEM mondták hogy szemetet eszek. Figyelsz? NEKEM.
Akkor ki és hogyan dobta fel a labdát?
Eszembe sem jutott volna reagálni ha nem mondják hogy szemetet eszek. Mi az hogy szemetet eszek? Kinek joga ezt megállapítani?

Szörnyella de Frász 2017.06.08. 21:47:42

@diggerdriver:

Az írással kapcsolatban az a véleményem, hogy mindenki szégyellheti magát, aki részt vett abban az okádék rendszerben. Persze, '90. után mindenki ellenálló volt. A tízmillió ellenálló országa. Pedig egy olyan gané, összekacsintós rendszert a kollaboránsok milliói nélkül nem lehetett volna fenntartani. Eszik, amit főztek: jóérzésű ember csak utálni tudja a mai magyar közállapotokat. Ájtísként, multisként persze el lehet vegetálni a saját kis mikrovilágodban, tudomást nem véve a láthatárig terjeszkedő trágyadombról. De csak önámítással lehet kibírni.

Szörnyella de Frász 2017.06.08. 22:25:20

@diggerdriver: Lehet, hogy rosszul emlékszem, de mintha te írtad volna a bejegyzésben, hogy "szemetet" eszel.
Amúgy nem értem, miért ne lehetne másnak más véleménye a kívánatos táplálkozásról, mint neked. Mindaddig, amíg nem akarja neked előírni, hogy te mit egyél.
Nem értem, miért vagy erre ennyire érzékeny.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.08. 22:45:52

@Szörnyella de Frász: Tejesen fals amit mondasz. Látszik fogalmad sincs arról a rendszerről, ami nem baj csak akkor ne ítélj.
Az alapvetésed hibás. Azt mondod részt vett abban a rendszerben.
Az az ember aki valamiben résztvesz annak van választása hogy részt vegyen vagy ne.
Mi BELESZÜLETTÜNK abba a rendszerbe. NEM volt választási lehetőségünk.
Nem szégyelljük magunkat mert nincs miért.
Figyellj ide. Te most egy demokratikus szabad rendszerben élsz.
Ha 30év múlva kiderül hogy ez egy szar tetves hazug képmutató rendszer akkor te majd szégyellni fogod magad?
Te MOST meg vagy győződve hogy ez minden világok legigazságosabbja. Aztán majd jön egy másik világ ami ezt fogja kikiáltani diktatúrának.
A komcsi világban elítélték ami a komcsi világ ELŐTT volt. Most elítéled ami ezen világ ELŐTT volt. Holnap ki fogja elítélni EZT a világot?
Neked már a kérdés felvetése is istenkáromlás.
Mint ahogy MINDEN rendszerben ugyanennek a kérdésnek a felvetése istenkáromlás volt. Aztán mégis realitása lett.

Szörnyella de Frász 2017.06.08. 22:51:41

@Szörnyella de Frász:

Ezt írtad, hangsúlyozom, a bejegyzésben, nem a rá született reakciókra válaszul:

"Néhány birkapásztor már nem tudta, hol rúgjon belém, és szóvá tették hogy KFC szemetet eszek. Alapállás, hogy a gasztroterroristáktól hányok, de minimum arcidegrángást kapok.

Táplálkozzál tudatosan, bazmeg, egyed az organikus lósóskát a biovakond sonkájával, csak hagyd, hogy én ott mérgezzem magam, ahol és ahogy akarom."

Szóval ez elég durva felvezetés, nem csoda, hogy kiveri a biztosítékot. Ráadásul nyitott kapukat döngetsz benne: "hagyd, hogy én ott mérgezzem magam". Volt a gasztroterroristák között, aki rajtadütött, miközben heti rendes KFC látogatásod alkalmával ipari termékeket fogyasztottál?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.08. 22:53:50

@Szörnyella de Frász:
Rosszul emlékszel.
Néhányszor felvetettem hogy péntekenként KFC-t eszünk. Na akkor kaptam meg mindig hogy szemetet eszek.
Állj már meg. Olyan véleménnyel van amilyennel akar csak ne minősítse az én ételemet.
Még mindig nem érted?
ENGEM minősítettek.
NEKEM mondták hogy szemetet eszek.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.08. 22:55:57

@Szörnyella de Frász:
Teljesen korrekt a felvezetés. Most sem gondolom másként.

Szörnyella de Frász 2017.06.08. 23:21:47

@diggerdriver:
A gyerek, aki beleszületik, az nem hibáztatható. De amikor felnő, mondjuk 17-23 éves kora körül legkésőbb, felelős lesz a tetteiért. És az erkölcsi döntésekért, amiket meghoz. És ha elfogadja a mocskot, amibe beleszületett, akkor bűnrészessé válik, és csak annyit ér, mint a felmenői.

Tudom, hogy csak példa volt a mostani világról szóló eszmefuttatás. De azt gondolom, hogy azok is szégyellhetik magukat, akik nyugaton élvezik a jólétet. Mert van abban egy szikrányi igazság (még ha a nagyon nagy része blődli is), amit birka béget a pénzszivattyúról, meg hogy a Nyugat kihasználja a nála gazdaságilag gyengébbeket, és a jóléte a katonailag gyengébbek, rosszabbul szervezettebbek kifosztásán alapul. És akkor még a fegyverkereskedelemről nem is beszéltünk.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.08. 23:28:06

@Szörnyella de Frász:
Akkor az egész világ szégyellje magát. Ki a saját ki az apái bűneiért ki azért mert annak született ami ki azért mert oda született ahol él ki csak pusztán azért mert megszületett.
Szégyellje magát mindenki.

Szörnyella de Frász 2017.06.08. 23:30:13

@diggerdriver:
"Néhányszor felvetettem hogy péntekenként KFC-t eszünk. Na akkor kaptam meg mindig hogy szemetet eszek."

És mi ezzel a gond? Miért ne gondolhatnák mások, hogy szemetet eszel? Miért ne lehetnének az ipari termékekről rossz véleménnyel?
Vagy csak az a bajod, hogy nem rejtik véka alá?
Nem értem a problémád. Mindenkinek ugyanúgy kéne gondolkodnia a csirkeszárnyakról, mint neked?

"ENGEM minősítettek.
NEKEM mondták hogy szemetet eszek."

Szerintem ezt durván félreérted. Az angol azt mondaná: do not take it personally. Ne vedd a személyed elleni támadásnak.
Azt mondhatom, hogy szemetet eszel, ha a macskámnak se adnám azt, amit eszel. De ebből nem kéne további (téves) következtetéseket levonni.

Főleg azon vagyok meglepődve, hogy mintha az lenne a "követelésed", hogy a más véleményen lévők hallgassák el a véleményüket, ha az dehonesztáló rád nézve.

Szörnyella de Frász 2017.06.08. 23:36:33

@diggerdriver:

"Akkor az egész világ szégyellje magát. Ki a saját ki az apái bűneiért ki azért mert annak született ami ki azért mert oda született ahol él ki csak pusztán azért mert megszületett.
Szégyellje magát mindenki. "

Nem. Az apáink bűneiért csak a bosszúálló zsidó isten akar büntetni harmad, negyed- vagy hetediziglen, én nem. Az viszont nem az apád bűne, ha TE ott folytatod, ahol ők abbahagyták, az személyesen a TE sarad. Meg az enyém, amit én (nem) csinálok.
A születés nem leszel erkölcsileg kifogásolható cselekmény (legalábbis a születő részéről nem az).

Egyébként a szégyellje magát nem öncélú dolog, mint hogy mondjon el húsz miatyánkot. A szégyen arra kell sarkallja az embert, hogy tegyen egy igazságosabb világért. Ne legyen "tégla a falban", köpjön erre az ocsmány rendszerre. (És alapítson vallást. ;) )

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.08. 23:38:39

@Szörnyella de Frász:
Te figyu az a ruha ami rajtad van az egy szemét. Az egy ipari hulladék. Tele van a festék amivel színezték méreggel és fel fogod dobni a pacskert hamarosan. Te figyu, milyen ruhát veszel a gyerekednek? Az egy szemét. Milyen játékot veszel neki? Az egy szemét. A Kinder tojás egy ipari hulladék román gyermekmunkások rakják össze. Te figyu hogy néz ki a feleséged? Milyen szemetet ken az arcára? Színtiszta vegyianyag minden ami rajta van.
Folytassam?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.08. 23:44:48

@Szörnyella de Frász: Ok. Kérdésem a következő. TE mit tettél volna abban a rendszerben? Ha odamész az építésvezetőhöz és azt mondod neki hogy azért mégsincs az rendjén hogy annyit keresel mint egy kubikos. A válasz az hogy neked ott a gázolaj. Mit teszel?
Építkeznél de nincs egy filléred se.
Van viszont egy jó szakmád, profi vagy benne és LEHETŐSÉGED van hétvégenként elvinni a gépet pénzt keresni.
Mit tennél?

Szörnyella de Frász 2017.06.08. 23:46:33

@diggerdriver:
Sok igazság van benne. De semmi sértő. Nem tudom elképzelni, hogy kiakadjak rajta.

"Te figyu az a ruha ami rajtad van az egy szemét. Az egy ipari hulladék. Tele van a festék amivel színezték méreggel "

Azt ajánlod, hogy biopamutban járjak? Gondoltam már rá. Jók vele a tapasztalataid? :)))

Egyetértesz az alábbival?
"mintha az lenne a "követelésed", hogy a más véleményen lévők hallgassák el a véleményüket, ha az dehonesztáló rád nézve."

Szörnyella de Frász 2017.06.08. 23:54:23

@diggerdriver:
"Mit teszel?"
Jó eséllyel azt, amit a többiek. Úszom az árral. De az, hogy én is leszerepelnék a saját magam által összeállított teszten, nem jelenti, hogy a teszt a hibás. Vagy a tükör a hibás, ha egy ronda pofa néz rád vissza?

Egyébként az is lehet, hogy nem lopok, nem építkezem, hanem mondjuk disszidálok.
Vagy egyesületet alapítok, ahol más normák alapján szerveződik az élet.
Kivonulok a társadalomból, és a minimálisan szükségesre redukálom az általam megvetett normákat elfogadó, követő, továbbadó emberekkel a kontaktust.
Felakasztom magam. Nem bármilyen élet jobb a halálnál.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.08. 23:58:07

@Szörnyella de Frász:
Nem, nem értek egyet. Vannak úgynevezett társadalmi együttélési szabályok. Nem nevezem szemétnek az ételed, nem nevezem szemétnek a ruhád, a gyereked játékát stb...
De egyébként tudod mit? Nincs ezzel semmi baj. Mondják.
Na de akkor EZZEL sincs semmi baj:

"Néhány birkapásztor már nem tudta, hol rúgjon belém, és szóvá tették hogy KFC szemetet eszek. Alapállás, hogy a gasztroterroristáktól hányok, de minimum arcidegrángást kapok.

Táplálkozzál tudatosan, bazmeg, egyed az organikus lósóskát a biovakond sonkájával, csak hagyd, hogy én ott mérgezzem magam, ahol és ahogy akarom."

Vagy csak IDEFELÉ lehet ODA nem? Hogy gondolod?

Szörnyella de Frász 2017.06.09. 00:15:52

@diggerdriver: Nincs vele probléma. Mondjuk kérdéseket továbbra is felvet, hogy miért borít ki annyira, hogy Kupertás Bertalan mit gondol a KFC kajáról. Mert az azért süt a szövegedből, hogy iszonyúan kiborított.

Az én táplálkozási szokásaim elég távol állnak a tiédtől, de abszolút nem befolyásol, nem zavar, hogy te mit gondolsz róla. Szerintem annyi elég, ha nem akarjuk egymás torkán ledugni a lósóskát/csirkeszárnyat. Ha érdekel bennünket a másik véleménye a témában, akkor meg is oszthatjuk egymással. Mi rossz van abban, hogy nem irigyeljük egymástól a másik ebédjét?

Túl van ez marhára dimenzionálva. Engem az lep meg, amit az elején is mondtam: hogy ez neked ENNYIRE fontos. Az én táplálkozási szokásaim sokkal többen "támadják", de ez engem a legkevésbé sem érdekel, nem kavar fel.

Csigorin 2017.06.09. 09:07:43

"Igaz hogy esélyük sincs lakáshozjutásra, családalapításra"

hat miert nem segited oket elindulni a csodas kinti fizubol ahelyett hogy tengerparton sorozgetnel?

soad1221 2017.06.09. 09:50:28

@Szörnyella de Frász: @diggerdriver: azért tegyük hozzá, hogy abban a rendszerben egyáltalán nem volt mindenkinek lehetősége és nem volt mindenkinek esélye erre. Az elnyomó rendszerben az a legnagyobb probléma, hogy mindig vannak elnyomottak. Vannak haszonélvezői és vannak elszenvedői. Nem akarok két tábort megnevezni, megy ez másnak, de digger a haszonélvezői oldalra vetődött (semmi szégyellni valója nincs emiatt) és élt azzal a lehetőséggel amit elé raktak. Nem gondolom, hogy szégyenérzetet kell éreznie, felesleges erkölcsi csőszt játszani. Személyesen diggerrel nem tudom hogy volt, de azt biztosan állíthatom, hogy a legtöbb emberben fel sem merült, hogy ez milyen károkat okoz. Az volt az alapvetés, hogy hát ez végül is "jár" és akkor miért is lenne gond, ugye... és ez nem buta-okos ember kérdése, aki ebbe beleszületik, annak ez természetes közeg.

Ugyanígy az elszenvedői oldal, akinek meg az volt természetes, hogy nem fogják felvenni egyetemre, akár mennyire is okos és akármennyire is 98 és 100%-os matek és fizika felvételit írt. Nem veszik fel, mert ott van a neve mellett egy "X". Azért van ott, mert az apja egy tisztviselő volt még a horthy rendszerben. Azért van ott, mert az ő nagyapjának voltak földbirtokai, mert a családfa a X-ik századik jól dokumentált és visszavezethető, sok-sok nemes és azokban a rendszerekben befolyásos emberekkel. Ő személyesen az ég világon semmit nem tehetett, hiszen a háború alatt született, még 56-ot sem úgy élte meg, hogy neki ott bármi szerepe van, csak emlékek vannak arról, hogy a nagyok és a felnőttek mit csinálnak. Az ég világon semmi bűne nem lehetett nekik, hiszen nem is éltek akkor, ami miatt azt mondják, hogy ők alávalóbbak
És természetesen ők is megtalálták a lehetőségeiket, mentek szenet lapátolni (vinni már nem vihettek, mert teljesen alap volt, hogy belenéztek a zsebébe minden nap, hogy nem rakott-e el 1 (!!!!!) db szenet. Persze nem is jutott eszébe, hogy elrakjon, mert nem is ment volna vele semmire, meg hát esélyt sem hagytak neki erre, felesleges volt ezen görcsölni. Nagy nehezen persze elérte, hogy 3 év után felvegyék az egyetemre, ami a sors iróniája, hogy egy jófej kommunistának köszönhető, látva a kitartó munkát és az évről évre ismétlődő kitűnő eredményt kijárta neki, hogy azt az X-et ne vegyék már ennyire komolyan, de azért az elég egyértelmű, hogy innentől nem változott akkorát világ, hogy ne legyen mindenhol megfigyelve.

Na most felmerül e kérdés, hogy ha egyáltalán szembejött volna lehetőség, hogy egy kurva tollat eltegyen, szerintetek eltette volna, kockáztatva akármilyen vádat?

Egy faszt, ha a lehetőség nyílt, azonnal lépett tovább, meg sem fordult ezeknek az embereknek a fejében, hogy bármit is tegyen, számára az sokkal inkább egy csapda volt (ha nem akkor is ezt feltételezte teljesen jogosan, hiszen számára pedig ez volt az a természetes közeg, amibe beleszületett.

Tehát, ezzel csak azt akarom mondani, hogy diggert felelősségre vonni ezért egy hülyeség, semmit sem kell szégyellnie, ő a számára kiosztott természetes közegben volt, annak megfelelően reagált.
A szüleim szintén a számukra kiosztott közegben éltek, annak megfelelően reagáltak.
Viszont digger, ugyanígy, ahogy a "kfc-s szeméttel eteted a gyereked" mondat elég sértő tud lenni, annak aki nem lopott szintén elég szar azt hallani, hogy mindenki lopott, mindenki így élt. Nem, nem lopott mindenki. Nem is lophatott. Annak azért tudja baszni a csőrét ez, és nem, a rendszer nem olyan volt, mint ahogy leírod. A rendszernek az az egyik arca volt. Volt annak egy másik arca is...

Szerintem én jobban gyűlölöm azt a rendszert mint anyám és apám, pedig az elszenvedői ők voltak, nem én. Nekem már az a természetes, hogy ilyen az életben nem történhet meg még egyszer, vagy ha igen, én ott nem maradok egy percig sem, a gyerekeim is az elmesélésekből és a könyvekből ismerjék, soha ne tapasztalják ezt meg.

Jakab.gipsz 2017.06.09. 15:12:47

@diggerdriver:
Elmész te a picsába, ha a vén fejeddel, csak ennyit értettél meg a vacak kis életedből, amennyit bemutattál nekünk.

A dolgozó nép vagyonából senki sem lopott, újra osztottuk a nemzeti vagyont, azt amit azok a hülye zsidó filozófusok meghagytak, akik átvették a magyar nép felett a hatalmat és azt az elmebajt reánk kényszerítették. Nem tetszett? Nekem sem!

Ha sokat ugattál a "tudományos szocializmus" ellen, könnyen a nép-ellensége lehettél, fogalmunk sem lehetett arról mi történik, körülöttünk a világban a rothadó kapitalizmusban.
És most
Te köpködsz hátrafelé, te fiacskám egy jó nagy barom vagy, még ma sem értesz semmit.
Ha reklamálni van kedved, ne a magyaroknál kezd.
Hanem Marx és Engels uraknál, "Kommunista kiáltvány" ők agyalták ki, pedig neked is kötelező olvasmány volt, elfelejtetted?

Most ugyan abban a cipőben jársz és észre sem veszed, hogy a másik lábadat is szorítja.
Ma a proletár internacionalizmust felváltotta a globális multikulturalizmus, de itt már a kételyig sem juthatsz el, már antiszemita, rasszista, és a legújabb nyelvi lelemény, homofób vagy, stb.
Idd a sörödet, egy a KCF kajádat és nyugodj bele, a lavór kellemesebb oldalában lubickolsz. Ennyi.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.09. 20:37:15

@Jakab.gipsz:
Már megne haragudj barátom de olyan hülye vagy mint hat pár rendőrcsizma, akárki csinált.
Teszerinted ez a poszt bármire is reklamáció volt?
Te nem tudsz olvasni vagy nem tudsz olvasni?
Figyelj akkor csak most csak neked leírom röviden.
Ott is megéltem mert beálltam a sorba és ott is pozitív voltam.
Mikor szar lett akkor kijöttem ide és itt jobb. Nem azt írtam hogy ott szar, hanem itt jobb.
Figyuka, hogy az egybitesek is megértsék mondok egy hasonlatot.
Azt mondom hogy a Mercedes jobb mint a BMW. Te ha ezt elolvasod, turultojásból kikelt barátom, akkor levonod belőle a következtetést hogy a BMW szar.
Nem. Nem ezt írtam.
Ki a tökömet érdekli a zsidó-Marx- multikulti összeesküvés elméleted? Ilyenekkel tele a padlás.
Hidd el nincs kedvem reklamálni. Itt jó. Jobb mint ott. Viszont ha mindez nem történik meg akkor ottmaradok magasabb fizetésért. Nem adták meg. Ráadásul amit nem adtak meg nekem azt odaadták egy szakmailag kategóriákkal alattam lévő új belépőnek.
Anyátok...
Szóval olvasgassad még egy kicsit a posztot aztán hátha rájössz a mondanivalójára.

upgrade 2017.06.09. 22:18:28

@soad1221:
Nezd, szerintem a jelenseg (a lopas, ugyeskedes, rendszeren kivuli megoldasok) altalanos volt.
Mondok peldat :-)
Volt fonokom meselte, hogy a geodetakkal dolgozott, akik a Mecsek oldalaban uran utan kutattak.
Megjelentek az oreg pincejenel, elkezdtek kipakolni a cuccaikat (tudtak, hogy nincs ott semmi), az oreg meg persze ketsegbeesett, meghivott mindenkit, volt bogracs, meg bor.

Ez egyszeruen igy mukodott akkor.
Most mondhatnam azt, hogy en nem csinaltam (tenyleg nem, fiatal voltam meg naiv sokaig), de idovel racsodalkoztam egy csomo dologra. En tenyleg azt hittem, hogy a benzinkutas abbol vette a hetvegi hazat, hogy jo borravalot kap a benzinkuton.

Ez nem mond ellent annak, hogy az is megtortent abban a rendszerben, amit te irtal le. Miert mondana ellen?

Nyilvanvalo modon azoknak, akiket a rendszer figyelt, nem volt ilyen lehetoseguk. Akik meg nyilvanvaloan csinaltak ezt (taxisok, jobb szallodak portasai, jobb ettermek pincerjei, barok alkalmazottjai), azkat nyilvanvaloan beszerveztek.

A rendszer nem kifejezetten azert volt rossz, mert 'mindenki lopott', hanem az 'okosban megoldas' ugy volt resze a rendszernek, hogy aki nem valt reszeve, az gyanus volt.

Jajj, hogy mondjam ezt.
Ez sajat tapasztalat :-).
Tenyleg hulyeseg, de a raktarosom egyszeruen begyomoszolt wc papirt a taskamba.
Jo, nem vittem haza, de ha nem fogadom el tole, akkor egyszeruen kikozositeneka munkatarsaim, beosztottjaim.

Rohej, de igy volt.

Vilagos, ez nem merheto ahhoz, amit te irtal, viszont amit te irtal, az nem allithato szembe azzal, amit digger irt.
A te torteneted is ugyanannak a rendszernek a resze.

soad1221 2017.06.09. 22:54:58

@upgrade: igy ahogy mondod, pont ezt irtam en is...

upgrade 2017.06.09. 23:29:15

@soad1221:
Akkor felreertettelek.

Nezd, nyilvanvaloan mas a hatterunk. Marmint a tied, diggere, az enyem, vagy a tobbieke, akik irnak erre a blogra.
Az is nyilvanvalo, hogy mas idoket eltunk akar 10 ev kulonbseggel.
Nekem is van egy tortenetem, ami ugyanolyan hiteles, mint a tied es csak latszolag ellentmondo a tieddel.

En elhiszem neked a te torteneted (egyebkent szemelyesen talalkoztam fazonokkal, akik nem onszantukbol kerultek a banyaba dolgozni), de ettol az en tortenetem, az en hitelessegem nem lehet semmivel sem rosszabb. Mint ahogy digger tortenete sem.

En csak ennyit akartam mondani.

tiborc2008 2017.06.10. 13:11:52

Cuciálizmus demokratikusabb volt a mostani maffiaállamnál, mivel akkor MINDENKI lophatott egy KEVESET, ma meg KEVESEK lophatnak SOKAT.
Nem sírom vissza, de fene gondolta volna, hogy nekünk sikerül még annál is gusztustalanabb társadalmat létrehozni.
A munkát halálba adóztatják, egyesek meg százmilliókat vehetnek fel adómentesen osztalék címen. Ez kb. ugyanaz, mint a feudalizmusban a nemesi adómentesség.

tiborc2008 2017.06.10. 13:16:17

(Jah, kell valami látszat-adót fizetni osztalékra, de minimálisat.)

Főgebra 2017.06.10. 14:59:44

@tiborc2008:
És az előzőleg az országból ilyen-olyan módon kisíbolt pénzt visszalehet hozni, senkinek semmi köze hozzá honnan van, hogy szerezted, csak 10% adót fizess!
Ez is egy korrekt megoldás, nem?

Szörnyella de Frász 2017.06.11. 21:30:01

@soad1221:
"Nem gondolom, hogy szégyenérzetet kell éreznie, felesleges erkölcsi csőszt játszani. "

A gond az, hogy úgy látom, nem ítéli el az akkoriban elkövetett dolgokat. Nem a szégyenen van a hangsúly, hanem az egyértelmű elhatárolódáson. Ebből a szempontból lényegtelen, hogy védhető-e az akkori magatartása. Ha az ember a mostani eszével belátja, hogy gazemberség volt, helytelen, akkor el kell ítélnie az akkoriban elkövetett bűnöket.

Tudom, hogy ez a magyar társadalomban nem divat. A németek bocsánatot kértek a holokausztért. És a magyarok? Vagy a magyarok nem voltak benne nyakig százezrek-milliók (zsidók és romák) deportálásában?
Meg is lehet nézni a magyar társadalmat: keni a szart jobbra-balra. Nem vet számot a saját múltjával. Se a kádárrendszerrel, se mással. Ezért is meghasonlott, ezért a gerinctelenség máig arrafelé a norma. És ez megnyomorítja a most felnövő generációkat is: azok is a gerinctelenséget tanulják meg. Így válik a bűn a maga büntetésévé is egyben. Mert olyan pállott, penészes, gusztustalan a magyar közélet, hogy tisztességes ember alig tud ott megmaradni.

tiborc2008 2017.06.12. 00:12:39

@Szörnyella de Frász:
Nem értheti meg, aki nem élt benne. Az abszurd társadalom abszurd elvek alapján működött. Általános felfogás szerint bűn volt, ha valaki ellopott valamit valakitől, de az államtól kalákában lopott boldog-boldogtalan hallgatólagos közmegegyezés alapján. Tulajdonképp robinhood-i tett volt, ennyivel kevesebb ellopható államvagyon maradt a rablóprivatizációnak.
süti beállítások módosítása