HTML

Ass blaster

Friss topikok

  • Hejira: Fityesz himnusz: Most múlik pontosan (2024.03.28. 15:49) Gyerekiahóra...
  • tanyasi értelmiségi: Itt még olvasható Kónya Endre írása: pecsaktual.hu/balhe/megszolalt-k-endre-es-leirta-a-sajat-ver... (2024.02.17. 19:24) TE TETTED EZT KIRÁLY
  • diggerdriver: @Ferenczi Krisztián: Gratulálok a háthoz. A faváz sokszáz évig kitart és egybentart. A legöregebb ... (2023.12.17. 20:44) Házépítés itt és ott...
  • Móka Miki: Ez valami eszméletlen ahogy a sérült agy tirpák zotyi nyalja a munchhausen valagát. Ewwwww (2023.05.19. 21:44) Ki a rosszfiú?

Címkék

Csak... avagy unortodox gasztronómia.

2017.06.24. 18:57 diggerdriver

Ez egy gasztroposzt. A címe mégis az hogy CSAK. Miért? A gasztronómia szekértáborok sokaságából áll. Ebből következik hogy a leggyakrabban használt szó a CSAK.

A gasztrosznobok számtalanszor kifejtik hogy CSAK a farmermarketből, CSAK az organikus, CSAK a háztáji, CSAK Beethoven kilencedik kantátájának taktusaira kitojt tojást, CSAK Monopoly-t játszó disznók oldalasából hasított szeletet, CSAK Arnod Master kondigépeken kigyúrt marhák bélszínjét hajlandók fogyasztani. Ők azok akik csalhatatlanul felismerik az ocsú között a tiszta búzát.Bármelyik vakteszten megbuknának azt garantálom, megtettem már sokszor. Volt olyan aki jóízűen falatozta a feleségem sütötte pulyka felsőcombot, és közben elmagyarázta hogy ő soha az életben pulykát nem enne és azt már messziről a szagáról felismeri.

Ez a poszt viszont nem erről akar szólni. Inkább arról hogy a hagyományokat sutba dobva unortodox módon is lehet jókat enni. Hogy itt kint kétezer kilométerre az otthontól is meg lehet találni a finomat. Hogy miért akarunk mi magyarok a világ végén is autentikus magyar ételeket enni?

Az életben sokmindent szeretnénk kipróbálni. Nyilván nem mehetünk el minden tengerpartra, nem nézhetünk meg minden Világörökség által védett gyönyörűséget, és nyilván nem próbálhatunk ki minden autómárkát valamint nőt. Törekedni kell rá de attól még hiányos lesz a paletta.

Viszont az ételek terén csak a fantáziánk szabhat határt. Pláne egy olyan városban mint London. Itt minden népcsoport konyhája megtalálható és elérhető.

Akkor csapjunk bele a lecsóba...

Szó szerint. Egyik kedvenc ételem a lecsó. Tény hogy nem hagyományos módon eszem. Hosszú lére eresztve, egy evőkanál cukorral és legalább 6-8 főtt tojás beleszeletelve szeretem. Színes kaliforniai paprikából, nem löttyedtre főzve hanem roppanósra az igazi. Tudom tudom, a lecsó CSAK úgy jó hogy...

Nem érdekel. ÉN így szeretem .img_20170615_180810_fileminimizer.jpg

Másik kedvenc a csülök. A csülök a disznó egyik legnemesebb alkatrésze. Van rajta minden, hús, zsír, cupák, bőrke. Mi készen szoktuk venni valamelyik hipermarket grillpultjánál. Nem egyformák, ez például egy Sanisbury's csülök.img_20150909_174026_fileminimizer.jpg

Egy ilyen csülök egy evésre simán elég, ha viszont fokozni szeretnénk az élvezeteket akkor némi kelkáposztafőzelékkel párosítva igazi mennyei étel. Itt minden zöldségáru az év minden szakában frissen rendelkezésre áll és megfizethető áron.Szóval egy ilyen főzelék szeletelt sült csülökkel ott van a csúcs közelében.img_20160317_192603_fileminimizer.jpg

Nézzünk néhány egzotikumot. Ezeket a család nem nagyon preferálja ezért ha nyáron hazautaznak akkor teret adok mértéktelen élvezetüknek. Gondoltam egyszer hogy én nem halhatok meg addig amíg nem ettem homárt. Nosza a Morrisons-ban vettem egyet és otthon nekiálltam. Való igaz hogy egy erős kombináltfogó kell hozzá de a sikerélmény megéri. img_20160828_082002_fileminimizer.jpg

Ami megmarad utána az is figyelemreméltó.img_20160828_083612_fileminimizer.jpg

Szintén az egzotikumok közé tartozik a fekete  kagyló. Mindenhol lehet kapni többféle formában fillérekért. A legjobb az amelyik fokhagyma ízesítésű. Gyakran veszek otthonra de az olasz étteremben is egyik kedvencem ez a kagyló rizottóval tálalva.img_20170121_172340_fileminimizer.jpg

Van egy elektromos sütő itt mellettem és múltkor a Morrisons-ban vettem két szelet kardhalat kíváncsiságból. Csodaszép halhús, petrezselymes újkrumplival fejedelmi étel.img_20160828_083925_fileminimizer.jpg
img_20160828_084528_fileminimizer.jpg

Szoktam azért átlagos húst is sütni a platnin. Ez közönséges marhaszelet a la natur tálalva.img_20150823_133104_fileminimizer.jpg
img_20150823_133810_fileminimizer.jpg

A magyar ételikonok között előkelő helyet foglal el a húsleves. Vasárnapi ebédek elmaradhatatlan kelléke. Kevesen tudják igazán jól csinálni. Leginkább azok nem akiknek kőbe vésett receptjük van rá. A "CSAK" konyhát azt mindig fenntartásokkal fogadjuk. A "CSAK" konyha a begyöpösödött konyha. A kőbe vésett  szokások konyhája. Miközben életünk változik, szokásaink változnak, ízlésünk változik. Lehet nosztalgiával visszagondolni nagymamánk aranysárga húslevesére, de én valahogy nem kívánom az ujjnyi vastag zsírt a tetejéről. Nyilván '38-ban aratáskor kellett a kalória, sőt én most sem vagyok ellensége a zsírbevitelnek de az lehetőleg ne a húsleves tetején nyilvánuljon meg. 

Szóval húslevest igyekezzünk minél vénebb állatból főzni. A húsnak és csontnak bele kell főni a levesbe és annak idő kell. Nem véletlen hogy a legjobb húsleves öreg kakasból, tyúkból, marhából van. A marhahúsleves a műfaj királya de vigyázni kell mert ránézésre nem tudjuk megállapítani a korát. Főztünk mi már ököruszálylevest minden marhák öregapjából ami nyolc órai főzést jelentett, igaz hogy kihűlve a kanál megállt benne. A zöldségek örök vita nem is taglalnám csak annyit tennék hozzá hogy sok legyen benne és ne hiányozzon belőle a zellergumó. Főzés közben a levesnek úgymond pöszörögni kell, valahol a forráshatáron innen. A Feleségem a műfaj igazi tudója, nála jobban senki nem tud ilyen aranysárga igazi jó húslevest megalkotni. img_20161224_142249_fileminimizer.jpg

Most pedig egy tipikus, és talán csak a magyar konyhára jellemző ételt mutatok be. Ez az étel szintén egy emblematikus magyar konyhai produktum. Persze biztos lesznek olyan filoszok akik az Ómagyar Mária Siralomból levezetik hogy már a kelták is körömpörkölt szafttal kenték be nyilaik hegyét, de én még nem találkoztam más nemzetek konyhájában a disznókörömmel. Pláne ilyen megbecsültséggel. Kérem szépen, a jól elkészített körömpörkölt az ragad nyúlik és szépen enni képtelenség. Urak, úri módon ne egyék. Hogy átköltsem Woody Allen mondását, undorító-e a körömpörkölt fogyasztása? Igen, ha JÓL csinálják. Járulékos előnye ha néhány drótszerű sörteszál meredezik rajta. Az az igazi torok kéményseprője. Ezen a képen egy tökéletes műgonddal kivitelezett körömpörkölt látható Zoli barátom ajánlásával. Felhívnám a figyelmet a háttérben látható kenyérre. Az igazi friss foszlós fehérkenyeret CSAK így szabad szeletelni. Vastagra, rusztikusra, tépettre olyanra kedves barátaim hogy kedved legyen továbbtépni. Mindazonáltal kíváncsi lennék hogy más nemzetek mit csinálnak a disznókörömmel. Aki tudja írja meg.
img_20160402_131705_fileminimizer.jpg

Gasztronómiai ámokfutásunk felső régiójából most szálljunk alá a pokol legmélyebb bugyraiba. Azt hiszem hogy a Digger és a Paradicsomos Húsgolyó fogalma ugyanolyan elválaszthatatlan páros mint Bonnie & Clyde volt annak idején. Amikor kijöttünk ide és munkám sem volt meg nem tudtam mikor lesz és takarékoskodni kellett akkor találtunk egymásra. Örömmel jelentem be hogy a gyengéd érzelmek a mai napig tartanak és szinte nincs hét hogy ne tennék magamévá egyet-kettőt. Általában paradicsomos babbal és skót golyóval együtt eszem. A skót golyó az egy nagy fasírt, egy egész főtt tojással a közepén. Elkészítése igen bonyolult. Beleteszem a tányérba a két skót golyót és ráöntőm a paradicsomos húsgolyót, és babot. Beteszem a mikróba három percre.  Fogyasztás előtt rácseppentek két csepp Iguana  en Fuego  kúrva erős paprikaszószt. Összekeverem és betolom arcba az egészet.img_20161211_071029_fileminimizer.jpg

Néha szoktam szendvicset is készíteni. Platnin megsütök némi bacont és beillesztem két kenyér közé. Ez ragad a vesére barátaim...img_20160409_133525_fileminimizer.jpg

Mármár perverz módon szeretem a halat. Halat eszek hallal. A füstölt hal különösen a gyengém. Bár attól tartok hogy ezt a blogot olvasó úri közönség nem lelkesedne eme apróhalért.img_20160702_115558_fileminimizer.jpg

Anorexiás testemnek néha szüksége van tiszta zsírbevitelre is. Természetesen jó sok sóval kombinálva hogy az egészséges táplálkozás látszatát is kerüljük. Szóval a fehér sósszalonna aminek a közepe rózsaszínbe hajlik az igen erős fegyver a kóros soványság ellen. Na de ahogy az a tömény zsír omlik a szájban, friss kenyérrel és paprikával vagy kovászos uborkával... A Kínai Császár sem eszik finomabbat.img_20151231_141056_fileminimizer.jpg

Aztán ugye vannak a kolbászok. Itt is lehet enni ugyanazt a jó roppanós fröcsögős sült kolbászt mustárral mint otthon bármelyik kifőzdében. Tény hogy otthon jobb. Nem a kolbász miatt. Nem a mustár miatt. Na de otthon egy piaci talponálló kifőzdében sültkolbászt enni mustárral, fehér kenyérrel...

Utánozhatatlan. Viszont itt is van, meg lehet csinálni csak a kifőzde hangulata hiányzik.img_20170506_210126_fileminimizer.jpgimg_20151230_183317_fileminimizer.jpg

A sült húsok is megérnek néhány szót. Nálunk előkelő helyezésük van a heti menüben. Általában tarja vagy császárhús formájában főtt krumplival. Mondjuk egy tányér sült császárhús fokhagymásan krumplipürével Ramsbury sörrel lenyomatva igencsak fel tudja dobni a jóérzést.img-20170618-wa0051_fileminimizer.jpgimg-20170618-wa0031_fileminimizer.jpgwp_20160728_17_51_45_pro_fileminimizer.jpgimg_20160624_180817_fileminimizer.jpgimg-20170618-wa0034_fileminimizer.jpgimg-20170618-wa0035_fileminimizer.jpg

A boltok grillpultjában vett aranysárga oldalasok és egyéb disznóalkatrészek igen finomak, nemcsak szépek. A Morrisons ennek a műfajnak kiváló művelője ezek onnan származnak.img_20160623_174729_fileminimizer.jpgimg_20160828_150904_fileminimizer.jpg
Na de nézzünk valami diétásabb ételt is. A heti menü egyik kiemelkedő vacsorája a párolt zöldség főtt rizzsel és virslivel. Én meg szoktam locsolni édes csili szósszal, attól esz igazán finom. A párolt karfiol, brokkoli nagy kedvencem.Egyébként a virsli gyakori étel nálunk, különböző köretekkel.img-20161019-wa0001_fileminimizer.jpgimg-20170618-wa0057_fileminimizer.jpgimg-20170618-wa0036_fileminimizer.jpgimg-20170618-wa0055_fileminimizer.jpgimg-20170618-wa0059_fileminimizer.jpg

A következő étel szintén egy számomra unortodox alkotás. A paprikás krumpliról nekem teljesen más az elképzelésem és az emlékem. Mifelénk ez máshogy készült. Viszont a feleségem meg így csinálja, apróra vágott krumplival, hosszú lében csipetkével és virslivel. Megmondom úgy ahogy van igen hamar megbarátkoztam vele mert fantasztikusan finom. Tudom ez is egy ilyen "CSAK" étel, mindenki jobban tudja de ez azon tényen nem változtat hogy nagyon finom.img-20170618-wa0028_fileminimizer.jpgimg-20170618-wa0015_fileminimizer.jpg

Elérkeztünk az egyik legvitatottabb magyar ételhez. A pörkölt kérem szépen nemzetközi viharokat gerjeszt. A külföld a pörköltet gulyásként ismeri. Hogy ez hogy alakult ki nem tudom de a Kárpát medencén kívül a pörköltet gulas-nak nevezik. Ez még hagyján de Magyarországon belül is sok téveszme forog vele kapcsolatban. Tény hogy a magyar háziasszonyok többsége paprikást csinál pörkölt címszó alatt. Ne menjünk ebbe mélyebben bele tény hogy feleségem is gyakran csinál pörköltet ami valójában paprikás. Általában tarjából szokta mert az kicsit szaftosabb mint a karaj. Meg tudok enni hozzá egy vájdling tejfölös uborkasalátát.img-20170618-wa0022_fileminimizer.jpg

Bár én nem vagyok vega, és azt vallom hogy nem azért kapaszkodtam fel néhány millió év alatt a tápláléklánc csúcsára hogy visszatérjek a bokorevők közé, mindezek ellenére szívesen fogyasztok zöldségeket. Feleségem a párolt zöldségek elkészítésének igazi tudora. Akár nyersen, akár párolva, a legváltozatosabb formában képes elkészíteni. Beszéljenek a képek.img-20170618-wa0040_fileminimizer.jpgimg-20170618-wa0033_fileminimizer.jpgimg-20170618-wa0046_fileminimizer.jpgimg-20170618-wa0043_fileminimizer.jpgimg-20170618-wa0041_fileminimizer.jpgimg-20170618-wa0013_fileminimizer.jpg

A hazai süteményekről sem kell lemondanunk. A magyar süteménypaletta két kiemelt népszerűségű darabját mutatom be. Mindkettő házi készítésű kiváló termék amikről csak szuperlatívuszokban lehet beszélni. A mákos kalács Zoli barátom feleségének Juditnak a produktuma a krémes pedig feleségem barátnőjének Anitának a remekműve.img_20161231_214217_fileminimizer.jpgimg-20170618-wa0056_fileminimizer.jpg

Végezetül bemutatom fiamnak a 12 éves Benedeknek első ételkészítési próbálkozását.Ő vette meg a hozzávalókat, ő keverte ki és a végeredmény egy egészen kiváló kőrözött lett. Jól van Beni büszke vagyok rád.img-20170618-wa0061_fileminimizer.jpg

Miért írtam meg ezt a posztot? Hogy bemutassam miket eszünk itt messze Albionban. Ha kell kitalálunk ételeket, ha kell megtaláljuk a hazai ízeket, egy biztos éhen nem halunk. Szerény testtömegemet nem a hangyák hordták össze. Ebből a posztból kimaradt az éttermi ételkínálat de az már túl hosszú lett volna úgyhogy az egy későbbi poszt témája lesz.

Köszönöm hogy elolvastátok.

85 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://diggerdriver.blog.hu/api/trackback/id/tr3612602767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

upgrade 2017.06.25. 01:10:28

En a rantott parizert hianyolom :-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.25. 09:23:33

@upgrade:
Nem csinálunk rántott húst, sok a macera vele. Megvesszük.

Viszont van egy étel amit nem említettem. Az egyetlen étel amit kérni szoktam az otthoniaktól ha hazamegyek.
A töltött paprika. Anélkül nem élet az élet.

upgrade 2017.06.25. 11:43:06

@diggerdriver:
Nem rantott hust irtam, hanem rantott parizert :-).
Egyebkent felig viccbol, mert latom, virslit szeretsz barmibe, a parizer meg a virsli szalami formaja, nem?
Meg anyam csinalta gyerekkoromban, mert ugye nemigen volt penz, de ezt most megint valaki hangosan rohogve cikizni fogja.

Errefele nemigen tudsz venni rantotthust keszen.
En speciel rantott velot, meg steak tartart (tatarbifsztek) szoktam keresni, ha magyarorszagon jarok :-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.25. 11:56:55

@upgrade: Miért a rántott parízerrel kevesebb a macera mint a rántotthússal?
Énszerintem is a parízer, virsli, szafaládé, krinolin egykutya, csak a méret különböző.

Nálunk apám nem szerette, meg volt mindennap hús ezért nem volt de máshol ettem gyakran és szerintem finom.

Rántott csirke a KFC-ben van, sima rántotthús az ALDI-ban én minden héten veszek fokhagymás rántott kijevi csirkemellet a LIDL-ben.

upgrade 2017.06.25. 12:01:20

@diggerdriver:
Nem, a macera ugyanannyi, csak joval olcsobb parizerbol :-)
Rantott csirke van tobbfele is, rantott hus gyakorlatilag nincs.

Szoval csinalom magamnak, ha szolgam nincs :-).

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.25. 12:05:45

@upgrade: Rántott halat, rántott csirkemellet bármikor vehetek a LIDL-ben, de rántott disznóhúst csak az ALDI-ban láttam eddig.
Itt párizsit nem nagyon kapni de hasonló van.

upgrade 2017.06.25. 13:33:49

Csak most olvastam puhacica megjegyzeset a HA-n

Es tudod mit, igaza van.
Ha te ezeket a kajakat szereted, azzal semmi baj, nade ha mast leugatsz, akkor a CSAK honnan jon igazabol?

Nyilvanvaloan a virslis rizs nem a gasztronomia csucsa, de ha teged az miatt cikiznek, akkor irsz egy ilyen posztot.
Kozben meg szerinted tok normalis masokat cikizni.

Nem erzed a disszonanciat?

Mrs. Clayton 2017.06.25. 15:08:23

@upgrade: itt arulnak elore sutott csirket szinte minden boltban, mellet is meg lehet combot is, en utalom a szottyadt panirt, igy meg soha eszembe nem jutott venni. En ha gyors vacsorat akarok akkor csinalok egy rantott hust, magamnak tarjabol, a ferjnek vacak csirkemellbol. Mondjuk ehhez elore kell gondolkodnom, mert a krumplisalatat elozo nap el kell keszitenem. Szigoruan anchovyval, amit a ferj elol el kell titkolni, kulonben nem eszi meg.

upgrade 2017.06.25. 15:17:27

@Mrs. Clayton:
Elore sutott csirket itt is arulnak, de rantotthus a kornyeken nem keszul, szoval magamnak kell csinalnom :-).
A rantott parizer meg ugye nem ez a kategoria (mert ugye onnan indult az egesz), viszont gyerekkent nem ritkan volt az a vacsoram.

Egyertelmuen a barmi kirantva frissen a legjobb.

Nade ha mar kaja :-)
Fasirozottat is lehet szazfelekepp kesziteni (mint lecsot), krumplisalata nalam olyan, hogy majd valaki biztos megeszi, ha nem, akkor megy a szemetbe :-)

upgrade 2017.06.25. 15:27:14

@Mrs. Clayton:
De egeszen pontosan mit jelent az elore sutott csirke?

Mrs. Clayton 2017.06.25. 15:33:20

@upgrade: hat egy konyhan bepanirozzak es megsutik, azt beteszik egy muanyag dobozba, amit te leveszel a hutopultrol kifizeted hazaviszed megeszed, hidegen vagy melegen az rajtad mulik
Szrintem undi, de gondolom van ra kereslet, mert kulonben nem arulnak

Mrs. Clayton 2017.06.25. 15:36:08

@upgrade: https://www.tesco.com/groceries/product/details/?id=281239478&sc_cmp=ppc*GHS+-+Grocery+-+New*PX+%7C+Shopping+GSC+%7C+All+Products+%2B+Tesco+Brand*PRODUCT+GROUP281239478*&gclid=CjwKEAjwvr3KBRD_i_Lz6cihrDASJADUkGCaPXFiYiIyJEl_UZJODrO00bb5xNEYrk-_NDUIQEtf1BoC22fw_wcB&gclsrc=aw.ds

upgrade 2017.06.25. 15:40:46

@Mrs. Clayton:
Najo, ilyesmit meg nem lattam errefele :-)

Mrs. Clayton 2017.06.25. 15:43:34

@upgrade: nincs a keszetel polcon a hutosoron, furcsa? Paradicsomos husgolyo konzerv sincs? Micsoda posh hely az a Kanada

Mrs. Clayton 2017.06.25. 15:48:01

@upgrade: azt se tudom mikor ettem fasirozottat utoljara, most megkivantam. Habar par hete mar gondolkodtam egy meatloafon, de arra jutottam, hogy nem ennek meg.

Erre fele pl a virsli snack, ugy mint digger, szerintem senki sem eszi a helyiek kozul. Sot azzal is nehezen kezdenek barmit, ha salatat adok pl a paprikaskrumpli melle, vagy nem ertik a tokfozeleken a feltetet sem. De azert evi egyszer elsutom, hogy helloka, ilyen is van am.

upgrade 2017.06.25. 15:51:59

@Mrs. Clayton:
Vannak keszetelek, husgolyok is, de azokat helyben keszitik es friss, nincs lefagyasztva, az kulon pult.

Es vannak koztuk jo kajak is, tobbek kozott husgolyo :-)

upgrade 2017.06.25. 15:58:35

@Mrs. Clayton:
A virslivel semmi baj ugy altalaban, viszont abbol is vannak jobbak.
:-)

Mrs. Clayton 2017.06.25. 16:00:20

@upgrade: amit linkeltem az nem fagyasztott, persze van olyan is. Ez friss. Van helyben sult reszleg is. Csinalnak pizzat, meg az itt szereplo csulkot meg csirke alkatreszeket, de rantottat azt nem lattam meg. Mondjuk nem is kerestem. Nekem mindig van ezzel kapcsolatban egy olyan erzesem, hogy ami hus kozelit a lejarathoz es nem fogy gyorsan megsutik inkabb es ugy adjak el. Amivel meg nem is lenne baj, de nekem nem kell. Pl en nem veszek halat, friss kagylot a pultbol, mert szerintem azok akar egy hetet is allnak ott. Ha nem jon a halas kocsi, amikor kell nekem calami, fagyasztottat veszek, mert az biztos friss.

Mrs. Clayton 2017.06.25. 16:04:53

@upgrade: itt en meg nem lattam olyat, aminek kevesebb mint 80%-a lenne hus, de en nem lelkesedem kulonosebben a processed meatert. Ujabban probalok inkabb novenyi alapu taplalkozast folytatni, mert abban egyet ertek szornyellaval, hogy ennyi hust nem lehet fenntarthatoan eloallitani, csak az a baj vagy nem vagyok megsem olyan jo szakacs, vagy egyszeruen nem lehet a zoldseget olyan jol elkesziteni, hogy annyira kielegitsen, mint a hus. Itt nem a jollakasrol beszelek, hanem ugy altalaban. Kinezet, illat, iz.

upgrade 2017.06.25. 22:52:58

@Mrs. Clayton:
Najo, olyan virslik vannak itt is, nagyon sokfajta (hot dog) de en azokat annyira nem kedvelem.
Viszont van egy ukran kisbolt, ahol a tulaj karpataljai magyar, ott van nagyon jo virsli. Marmint amit en kedvelek :-).

Itt is mostanaban elterjedt az, hogy a boltokban sutnek foznek, de rantotthus igazabol nincs.

puhacica 2017.06.25. 23:12:49

@Mrs. Clayton: fura volna, ha ezt hidegen megenned...
"Cooking Instructions
Oven
Temperature: Fan 180°C, Gas 6, 200°C
Time: 23-25 mins"
ezek a muanyag dobozos rantanivalok vagy total nyersek, vagy elosutottek. de meg mikroban se tudod elkesziteni, suto kell hozza. a bunda nem szottyos, viszont ropogos. evente egyszer veszek kb, annyiszor ki lehet birni.

puhacica 2017.06.25. 23:14:14

@upgrade: nekem _mindig_ igazam van. (kiveve amikor nem. ;D)

Mrs. Clayton 2017.06.25. 23:19:05

@puhacica: oh, hat tenyleg azt hittem, hogy azok keszen vannak, es abbol gondoltam, hogy a panir mar sult rajta csak mittomen meg kell mikrozni, igy viszont nem volt bizalomgerejszto
Mondjuk ez utan sem, mert szerintem a rantotthus kizarolag frissen panirozva jo. Viszont en 25 perc alatt teljesen biztos hogy kulonb rantotthus csinalok mint ez a bolti. Szerintem meg az uveges szoszok sem sporolnak tul sok idot, inkabb penzt, ha akciosan meg lehet oket venni.

Mrs. Clayton 2017.06.25. 23:22:36

@upgrade: en ha evente 10 zacsko virslit ha veszek talan, igy nem tudom melyik jobb melyik rosszabb, altalaban mind eheto. A ferjem rosszul van a hideg eteltol, de a virslit nem melegiti meg, en meg ezt nezem ertetlenul. Igy egy nap alatt altalaban kieszik a hutobol, kb mint a magyar gyerekek a ropit.

puhacica 2017.06.25. 23:26:49

@Mrs. Clayton: ez nem konyhamuveszkedesre van, mindenki tudja, hogy a friss jobb. de hogy nem fogsz elokeszuletekkel, panirozassal, mosogatassal 25 perc alatt vegezni, az tuti. es ebben pont ez a lenyeg, a megsporolt ido es baszkodas. (jo, neked biztos mosogatogeped van meg minden, de most induljunk ki a hozzam hasonlo egyszeru foldi halandokbol. :D)

upgrade 2017.06.25. 23:38:36

@Mrs. Clayton:
En szoktam virslit venni.
Meg szeretem a parizert is :-)

Mrs. Clayton 2017.06.25. 23:49:35

@puhacica: hat meg soha nem neztem idot, de en nem klopfolok semmilyen hust, benairozom a melleket altalaban harmat, ha magamnak nem veszek csak ezert disznot, az szerintem legyen 1 perc darabonkent azt beteszem egy serpenyobe, pont harom fer bele, oldalankent sutom szerintem 3-4, max 5 percet ( meg soha nem mertem, de igy saccolom), ez akarhogyis max 15 perc, ha meg el is mosogatom a panirozos tanyerokat, amit altalaban megteszek, akkor is vegzek min 20 perc alatt

Mrs. Clayton 2017.06.25. 23:51:38

@upgrade: nalunk kifejezetten a garlic sausage megy mint felvagott, kizarolag a lidlbol, azt is csak hetvegen a szendvicsbe, ha nem fogy el 2 nap alatt a ferj odaadja a kutyanak azzal a cimszoval, hogy romlott, ettol en agyfaszt kapok, mert nem birom a pazarlast, igy altalban nem veszek felvagottat

upgrade 2017.06.26. 00:33:03

@Mrs. Clayton:
Hat azt nem ismerem egyaltalan.
Egyebkent miota pazarlas az, hogy a kutyanak adja :-)

Amit en kedvelek, azt ugy hivjak, hogy beerwurst, egy szalami, amit szinten nem lehet barhol kapni :-)

De azt hiszem nehez igy osszehasonlitani a kulonbozo szalamikat kulonbozo orszagokbol, mert valami miatt ketlem, hogy pont ugyanazt lehet kapni mindenhol.
Marmint par alap cuccon kivul

Mrs. Clayton 2017.06.26. 01:47:54

@upgrade: ne mondd mar h a fokhagymas felvagottat nem ismered, nem emlekszem mi volt a neve otthon, ilyen zsir darabok voltak a parizsiban es fokhagymas volt, ezt lehetett venni, az olaszt, meg volt valami zalai, meg a parizsi, ha jol emlekszem. Na ez a nemet garlik sausage pont mint az a fokhagymas felvagott, csak lehet kicsit tobb a hus benne. En gyulolom, ha a kutyanak etelt ad, azt meg jobban amit en foztem, mert en bizony nem fozok a kutyanak. Az egyen kutyatapot.

blackhairlady 2017.06.26. 02:22:29

@upgrade: Nemtudsz venni rantotthusit arrafele? Nalunk minden bolt Deli resze arul rantott csirke darabokat. Meg az osszes gyorsetteremnek van rantottcsirke szekcioja.

blackhairlady 2017.06.26. 02:23:49

@upgrade: ja,most esett le,hogy a rantotthus az a disznot jelenti nalad :)

blackhairlady 2017.06.26. 02:25:24

@Mrs. Clayton: Az anchovy finom,nalunk szerencsere a ferj is szereti, igy nem kell titkolni :)

blackhairlady 2017.06.26. 02:32:26

@Mrs. Clayton: Ettel mar karfiolpuret? Kituno etel magaban is es koretnek is. Megfozod a karfiolt egeszben villaval vagy krumplinyomoval osszetorod, semmi folyadek nem kell hozza,mert szaftos onmagaban.Csak vaj es az izesito dolgok, so,bors,zoldhagyma vagy fokhagyma, es jo sok vaj.

Mrs. Clayton 2017.06.26. 02:34:01

@blackhairlady: S. nem eszik semmi tengerit, mondjuk ha muszaj a crabcaket a kinaiban, vagy feher halakat mint seabass megkostol, de olajos hal pl a tuna, szaga is kikesziti, szoval anchovy kizart, mondjuk a parmezant szereti, igy nem veszi eszre, ha kettot belecsempeszek egy tal saliba, de ha tudja h benne van, akkor merges, h miert akarok vele halat etetni, foleg olyat amit utal
Nem hiszem, h mar meg fog valtozni, de azert probaljozom.

blackhairlady 2017.06.26. 02:38:38

@upgrade: Itt meg a lenezett Walmartban is van beerwurst:)

En mindig a Boar's Head markaju dolgokat veszem, kicsit dragabb mint a tobbi,de nagyon finom minden, a roppanos virslijuk, a savanyu kaposztajuk,az osszes felvagott, kifogastalan.

blackhairlady 2017.06.26. 02:40:58

@Mrs. Clayton: Szerintem ne probalkozz,biztos van olyan amit te sem ennel meg semmi penzert :))
Az en ferjemnel a kaposzta ilyen egyebkent, semmilyen formaban sem hajlando megkostolni sem .

upgrade 2017.06.26. 02:51:12

@blackhairlady:
Hat kerlekszepen a rantotthus az disznobol van.
A becsiszelet a borju rantotthus, a tobbi meg rantott csirke.

De a rantotthus nekem a diszno.

upgrade 2017.06.26. 02:52:16

@blackhairlady:
Sosem hallottam a Boar's Head markarol.

blackhairlady 2017.06.26. 02:55:24

@diggerdriver: Lecso. Nalunk regen mindig egy mosofazek lecsot sutott anyu, mert tett el telire is,es olyankor mindig ezt ettuk majdnem egy hetig. (O sutotte, nem fozte,kb azonos aranyban a 3 osszetevot, paradicsom,paprika,hagyma). Na de nem is ez a lenyeg, hanem az elso nap frissen mindig friss kenyerrel ettuk. Aztan sorban masnap tojasos lecsonak (beleutni kvazi rantottanak a felvert tojast,) utana fott krumplival, majd rizzsel, aztan lecsos husnak a maradek rizzsel, a legvegen meg az elozo napokrol megmaradt koretekkel,kinek mi jutott. Ezek voltak a lecsos hetek :DDD

upgrade 2017.06.26. 03:02:38

@blackhairlady:
Jo, most mar hallottam a Boar's Headrol, de nalunk nincs :-).

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.26. 06:38:49

@puhacica: Mind a kijevi csirkemellet mind a natúr rántott csirkemellet heti gyakorisággal veszem a lIDL-ben.
Én két dobozzal lakok jól egyszerre vagyis négy darabot teszek egy tányérba. Hat perc kell neki mikróban. ezzel bőven átsül sőt a fokhagymás lé ki is folyik a kijeviből.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.26. 06:42:29

@Mrs. Clayton: Nem egyformák. Van amelyik át van sütve annak elég két-három perc mikróban. Egy biztos sem a bolti sem a KFC panír nem olyan mint a házi. Például nem válik el a hústól.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.26. 06:44:51

@Mrs. Clayton: Nálunk sok virsli fogy elsősorban a fiam eszi. A LIDL virsli vált be legjobban általában 5-6 csomagot veszek szombatonként. Én a csilis angol kolbászt eszem.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.26. 06:47:44

@Mrs. Clayton: Jaaaa baszod, én 2kiló húsnál alább neki sem állok. Három csirkemell persze hogy megvan.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.26. 06:49:25

@Mrs. Clayton: Nebazdmeg melyik az a garlikos kolbász? És nálunk miért nincs a LIDL-ben?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.26. 06:51:54

@Mrs. Clayton: Jaaa tudom már melyik de azt én nem kolbásznak tartom. Szeletelt szalámi. 99pee. Nagyon finom. Otthon is volt hasonló ahogy mondod.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.26. 06:53:07

@blackhairlady: Üdv a fedélzeten újra Lady. Nagyon örülök hogy megint itt vagy.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.26. 06:56:50

@upgrade: Hm, ez egy nagyon logikus felosztás.
Rántott disznót eddig csak az ALDI-ban vettem.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.26. 06:58:26

@blackhairlady: A fagyasztós korszak óta a lecsót le lehet fagyasztani és kiolvasztva teljesen friss íze van.

puhacica 2017.06.26. 06:59:14

@Mrs. Clayton: azon morfondirozok, hogy vajon van-e valami ezen a nem eppen aprocska bolygon, amiben te nem vagy tokeletes. de arra jutottam, hogy 99,9 %-os biztonsaggal allithatjuk: nincs. ;)
@diggerdriver: de mint azt mindannyian tudjuk, nem csak a lidl verzioja van...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.26. 07:03:32

@puhacica: Igaz, de a kijevire minden hálózatban áll amit mondtam a csirkemellet ki fogom próbálni, ASDA-TESCO-SAINDBURY'S háromszögben.

Mrs. Clayton 2017.06.26. 09:40:48

@blackhairlady: nem, igy meg nem ettem, nem vagyok egy karfiol, brokkoli rajongo. Ha csinalok, akkor steaknek, vagy ledaralva es kuszkusz helyett de ugyanazokkal a fuszerekkel mintha tabbouleht csinalnal@diggerdriver: igen az az. Azert hivom sausagenak mert ez van rairva, mi valoban felvagottnak hivjuk ezeket.
@puhacica: oh, hat attol mert kisutok 3 csirkemellett 20 perc alatt, az meg nem jelenti am azt, hogy zseni vagyok mindenben.

doktornoo 2017.06.26. 10:22:48

@puhacica:
Hat amint latod HAROM darabkat csinal, azzal igen.
Biztos direkt valasztott ilyen kisetvagyu pasit :)

doktornoo 2017.06.26. 10:27:47

@puhacica:

Az a maradek hiba meg az lesz, hogy titokban etet a csaladdal olyat, amit nem szeretnek.
Utni tudnam, aki ilyet csinal.

DieNanny CH 2017.06.26. 10:57:56

@doktornoo:

Én pl sosem szerettem a disznósajtot. Az egész család tudta.
Mikor egyszer nagymamámhoz mentem - kb 10 éves lehettem -, mondta, hogy van németkolbász, megkóstolom-e. Ránéztem, mondom: Nem kérek.
Erre ő: Dehát ez németkolbász!
Megkóstoltam, de kitartottam amellett, hogy nem kérem, mert nagyon hasonlít a disznósajtra.
Aztán persze utána elárulta, hogy ez tényleg disznósajt...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.26. 11:18:32

@DieNanny CH: vidéki gyerekek voltak feleségemnél nyaralni.
Regelire előveszi a felvágottat hogy most vajas parízeres kenyér lesz. Gyerek megszólal hogy ő nem kér mert csak a párizsis kenyeret szereti.
Ok. Feleség mefordul visszateszi a parízert majd ugyanazt elővéve mondja hogy semmi baj párizsi is van.
A rend helyreállt semmi probléma.

2017.06.26. 11:37:09

@doktornoo:

"Utni tudnam, aki ilyet csinal."

Hajjaj, én is.

(A tökéletes bosszú persze az volna, hogy az ember, amikor vendégül látja a nagymamát, szándékosan olyat készít, amit az nem szeret, és kipakol elé annyit, amiről amúgy is lehet sejteni, hogy egy kicsit sok, és amikor a nagymama húzódozik, meg kell neki mondani, hogy márpedig addig az asztaltól nem állunk fel, amíg el nem fogy. Haladóbbak mindjárt a tockost is ráküldhetik, húzd ki magad mama. A nagymamáknak úgyis mindig szar a tartásuk, mekkora ziccer, nem?

Jáj, már megint ez az agresszió, kámpicsom.)

puhacica 2017.06.26. 12:38:06

@doktornoo: ja, nem eloszor bukkan fel ez... :D en ilyen esetekben inkabb "csabitani" probalok, marmint ha tudom, hogy egyebkent izlene neki. miota egyutt vagyunk, azota eszik spenotot, kiprobalta a gorgonzola fagyit, evett karamellas jegkremet... csomo fuszert hasznal(unk), es nem kell eroszakoskodni, hogy de probald meg. csak ugy kell enni az orra elott, hogy uristenezmilyenkurvajo. :D

puhacica 2017.06.26. 12:41:28

@Nagy kámpics: volt egy muapam par evig. mindenhez kenyeret evett. a kenyerhez is. ebed kozben nem lehetett beszelni, az utolso falatig meg kellett enni mindent. es mindenhez volt kenyer, azzal kellett jollakni. turostesztahoz, borsofozelekhez, rakott krunplihoz... kellett hozza 15 ev, hogy ujra tudjak joizuen kenyeret enni. bar sosem voltam nagy kenyeres, szoval ez nekem eleve dupla bunti volt.

soad1221 2017.06.26. 13:10:05

@diggerdriver: csak most értem ide ehhez a poszthoz... ezt a lecsót ki fogom próbálni, jól hangzik :)

@Mrs. Clayton: nézd, a probléma ott van, hogy a 3 csirkemell számunkra nem ismert fogalom. Mi 5-en vagyunk, 3 csirkemell láttán a gyerekek elröhögnék magukat. Szóval egy rántott húsos ebéd úgy indul, hogy 1,5 kg csirkecomb és 1 kg csirkemell. Hát azt nem 20 perc megcsinálni :)

Egyébként mi sem vesszük, nem szeretjük annyira, úgyhogy mi panírozzuk, ezért viszonylag ritkán is van. De 20 perc alatt még a panírozással sem végzünk :)

Főgebra 2017.06.26. 13:18:46

@soad1221:
A hitvesem szerint, rántott hús gyártsa, az egy könnyed ujjgyakorlat! De bezzeg, a rántott cukkini, patisszon, gomba, az őszerinte határozottan válóok!
Már két személyre is!

soad1221 2017.06.26. 13:24:37

@puhacica: ez tök érdekes, hogy változnak az emberek.... Persze nekem is volt, hogy de márpedig ezt meg kell enni, na hagyd ott, stb, de nem láttam értelmét, aztán amikor lett gyerekem, aki mondta, hogy nem kérem, akkor jöttem én is ezzel, hogy de edd meg, ne hagyj a tányéron stb.. egy kis vita után elgondolkodtunk a feleségemmel, hogy végül is minek tömjük beléjük. Ha majd éhes lesz, eszik újra.
Nem arról van szó, hogy azt eszik, amit akar, nyilván édességet enne minden gyerek egész nap, de nálunk pl soha nincs kiskeksz, kiscsoki, meg minden biszbasz éhség esetére, szóval hát ja, van hogy éhesen érnek haza, és még akkor is várni kell, amíg elkészül. Viszont tök jóízűen eszik meg a főzelékeket is emiatt, ha pedig hagy a tányéron, hát hagyja ott, rájöttünk, hogy semmi értelme azt a 2 falatot még belenyomni. Gyakorlatilag mindent megesznek. 1-1 étel, zöldség meg gyümölcs van, amit nem szeretnek, és ebben sem egyformák. Ha pedig csak dacból nem akar valamit enni az egyik, akkor ahogy mondod, szinte kivétel nélkül bejön az, ha látják a másikat jóízűen enni.

soad1221 2017.06.26. 13:27:52

@Főgebra: ja igen, a rántott többi cuccról még szót sem ejtettünk :)

Nálunk ez részben családi programmá vált, kvázi ünnepi ebédek ezek, mert akkor még megfejeljük egy-két zöldséggel, meg főleg gombával, mert a fiam azt tonnaszámra tudja enni. Na, ilyenkor szépen leültetjük, hogy akkor az egyiké a liszt, a másiké a tojás, harmadiké a morzsa. nekünk csak koordinálni meg sütni kell.
Ja, meg persze utána takarítani :)
tényleg ritkán van :D

2017.06.26. 13:52:40

@upgrade:

Kikérem magamnak. :P

upgrade 2017.06.26. 14:40:08

@Nagy kámpics:
Majd akkor kerd ki, amikor az unokad kiosztja a tockost :-).

puhacica 2017.06.26. 17:00:54

@soad1221: de most tenyleg mekkora baromsag mar eroszakoskodni a kajaval. ha csak annyit bir, akkor annyit bir. mi lesz, ha marad 2 falat? semmi. megeszi anyu a tanyerrol. vagy kidobjuk. esetleg felretesszuk kesobbre, ha olyan jellegu az etel. es mennyi gyerekkel utaltatnak meg igy egy csomo jo cuccot egy eletre...

puhacica 2017.06.26. 17:01:42

egyebkent neha azon csodalkozom, hogy ennyire is normalisak vagyunk. :D

DieNanny CH 2017.06.26. 20:20:50

@soad1221:

"de nálunk pl soha nincs kiskeksz, kiscsoki, meg minden biszbasz éhség esetére, "

Én azt alkalmazom, hogy amit nem evett meg délben, megmondom, hogy azt fogja enni uzsonnára. (Sosem tömöm meg a tányérjukat!)
Szóval, akkor elgondolkodnak, elképzelik, hogy 4 órakor eszik a hideg ebédet, és inkább megeszik mégis.

Mrs. Clayton 2017.06.26. 20:45:50

@doktornoo: ne mar, hat mennyit egyunk? Harom csirkemell az kb 400-450 gramm. Plusz koret. Az ugy megvan minimum 1000 kaloria. Egyebkent olyan 110 kg es 195 magas, szoval teljesen atlagos alkat, viszont nem mondanam kis etvagyunak, de teny hogy nem eszik annyit mint mondjuk Digger.
A masik fele azert nem fair, mert pl a vegan lanyommal nem etetek direktbe hust, viszont azt tudja, hogy ha ugy van akkor huslevessel barmikor felontom az o etelet. Csak azert mert o nem eszik hust nem fogok neki kulon zoldsegalaplevet fozni, hogy azzal ontogessem. Sot nem fogok ket fakanalat hasznalni csak azert hogy az o zoldseges curryjat ne a mi husos currynk fakanalaval keverjem meg. Egyreszt mert en fizetek az eleliszerert, en adom a sajat szabadidomet, plusz rendszerint en pakolok be a mosogatogepbe vagy en mosogatok kezzel. Ez minden csaladtag elott ismert. Ha nem tetszik, akkor lehet fozni, mosogatni, vasarolni mindenkinek a sajat penzebol azt amit szeret. Masik resze, en elfogadom, hogy a ferjem nem eszik zsiros hust, halat, baranyt, nyulat en igy vagy csak etteremben jutok ezekhez, vagy kulon fozok emiatt magamra. Ez ugye azert eleg faraszto es szerintem nem fair velem szemben, hogy ha nem fozok kulon en nem egetek mast csak a szamomra szar csirkemellet. Igy ha csak olyanrol van szo, amirol, ha nem tudnak egyikuk sem szol, magyarul nem arrol van szo, hogy nem szereti, csak direkt valogat. Ilyen igenyeket marpedig en nem toleralok. Egyebkent anno a ferjem kijelentette, hogy nem eszik koriandert, mert szappan izu. Javasolta, hogy nezzek utana. Mondom ismerem ezt, de szerintem baromsag. Keszitettem csomo etelt neki, mondtam kostolja meg es velemenyezze, jo-e vagy nem. Az anchovyval fuszerezett salatara is azt mondta, hogy finom es az osszes korianderrel izesitett etelt is szerette. Egyedul akkor haborgot, amikor kiderult, hogy nem mondtam meg neki, hogy melyikben mi volt, mert hogy akkor nem ette volna meg. Azota nem mondok es nem kerdezek, ok meg megeszik. Nalunk nincs etelmaradek sosem. Minden elfogy az utolso szemig.
@soad1221: hat az szep teljesiteny, ha egy egesz falut etetsz minden nap. A gondolatmenetedben ott a hiba, hogy ha a kesz verziot venned, abbol is kellene minimum 4-5 dobz, amit 4-5x 20 percig kellene sutogetned, hacsak nem akkora a sutod, hogy ennyi belefer. De ha ennyi a keszbol belefer, akkor a sajat gyartasubol is megsutheted egy szusszra a sutoben. Szoval hidde el, hogy felkesz etellel nem sporolsz gyakorlatilag semmi idor. A teljesen kesz etel az mas. Amikor iszonyat hosszu nap van mogottem en is megyek a take awaybe vagy ha nem akarok annyit fizetni veszem a mikrozhato dobozos etelt.

soad1221 2017.06.28. 15:48:00

@Mrs. Clayton: ja, én nem mondtam, hogy a kész verzió jobb akármilyen szempontból... igazából csak arra reagáltam, hogy 20 perc egy rántott bárminek nekünk sem elég. Az egyetlen érvem a házi készítésű mellett, hogy jobban ízlik. Azt sem mondom, hogy jobb, csak jobban szeretem. Ha valakinek kényelmesebb megvenni a kész kaját, akkor hajrá.
de egyébként almát hasonlítunk a körtéhez, ha a mikróba beteszem 20 percre és kész, akkor az 5 doboz a konyhaajtó kinyitásától számolva tányéron van 1,5 óra alatt. Ennyi idő alatt nem készítem el az összes rántott húst a tálalásig, tehát igenis spórolhatok vele időt. De, mint írtam, én maradok a sajátnál, még ha több idő is. Max nem eszem hetente :)

Félre ne érts, nem követtem elejétől, és én nem fogok semelyik verzió mellett kiállni, de tényleg nem értem, hogy miért érdekel bárkit mondjuk digger pénteki kfc-je. Én magam egyetértek veled egyébként, én sem veszem meg, de ha diggernek ez bármiért is kényelmesebb, olcsóbb, rövidebb, vagy akármi, hát egye. Nem hinném, hogy szemétnek kellene nevezni, vagy minősíteni bárhogy, ha neki ízlik. Engem nem fog rábeszélni, mert max évente 1x eszem meg, annyi pont elég is, de valójában kurvára nem érdekel, hogy ő mit eszik.
És nem igazán értem, hogy mást miért érdekli...
n

BlueCorsa 2017.07.03. 20:36:53

Ùgy megkívántam a húslevest a posztodat olvasva, hogy muszáj volt vasárnap azt (is) föznöm. Olyan gyönyörü kocsonya lett mára belöle, a felét bekanalaztam hidegen...
Disznókörmöt hasznosítják az olaszok is, zampone néven fut, mint újévi fogás, egyfajta töltött húsnak (csontot kiszedik belöle), órákon át kell fözni.
Benedeknek gratula a körözötthöz, az én 12 évesem palacsintát szeret keverni (bár a sorrendet még nem sikerült megjegyeznie.) és sütni. Meg persze betolni....

2017.09.05. 20:38:21

Ez valami fantasztikus írás volt. Nagyon gondos és bőven dokumentált, gratulálok!

kovászosuborka 2018.03.19. 23:23:27

Nézem a képeket és olvasom a szöveget és közben emlékszem vissza az éttermes posztra, namármost azon morfondirozok mennyivel vagyunk lemaradva az átlag kaják és alapanyagok terén. Fényévekkel. Nem a menö éttermekre gondolok és dizájnpiacokra, hanem az átlagra az átlag minőségre minden téren a vendéglátásban és otthon is. Kiváncsi lennék pár olvasó aktuális reggelijére, nem hiszem hogy füstölt halat tol be wasabival a Cegléd-Bp. vonalon vagy melo elött az ejfel tóverben. Milliokhoz kéne az általad közvetitett életet minden szaftjával együtt vetiteni orba szájba a telt házas stadionokban és mindenhol, reklámszünetekben mehetne magunknak az ébresztő címü skandallum. Új olvasód vagyok, jó pár videot és bejegyzést is megnéztem már és kezd kialakulni egy nagyon szimpatikus kép egy diggerdrájvörröl!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2018.03.20. 06:38:06

@kovászosuborka:
Nagyon szépen köszönöm. Annyit tennék hozzá hogy mindez nem pénzkérdés. Mindig ügyelek rá hogy a reggelim beleférjen három fontba. Van amikor kettő sincs néha 4-5 ha hazait veszek. Az átlag háromnál kevesebb.
a minimálbér 7,20 óránként. Magyarországra vetítve kegyen az itteni reggelim a minimálbér fele akkor az magyar minimálbér valahol 600forint körül van akkor annyi mintha 300forintba kerülne minden reggelim. Jaa hogy ezt annyiért otthon nem kapom meg...
süti beállítások módosítása