HTML

Ass blaster

Friss topikok

  • diggerdriver: @Nagy-Papa: OK. (2018.11.13. 19:01) Hogyan lettem illiberális?
  • tanato: @lenn a bánya mélyén: Köszi a linket! (2018.11.13. 13:12) Gyerekiahóra...
  • mayree: @diggerdriver: Én az olcsó éttermek papírvékonyra klopfolt és kőkemény rántotthúsaival vagyok így,... (2018.10.21. 12:01) Gőzgépfesztivál 2018
  • szociál: @Quercus erdész: Libsizel közben a góréd nyitott egy muszlimsimogatót, olyan nyelveseket váltana... (2018.10.16. 20:25) Mi van ha mégis?

Címkék

Csak egy epizód

2014.06.24. 21:38 diggerdriver

A történet igazán szóra sem érdemes. Amiért leírtam az a szereplők reagálása és egy rendszer működése.

Egyik nap felhívták a feleségem a fiam iskolájából.

Mondták hogy sajnos egy kis baleset történt, megsérült a fiam arca. Azonnal kérdezte a feleségem hogy menjen e a gyerekért. Mondták hogy nem kell csak azért hívták fel mert hogyha délután megy a fiúért ne essen pánikba.

Az történt hogy az egyik gyerek belekapott az arcába.

Tudni kell hogy itt olyan iskolarendszer van hogy minden osztályba igyekeznek betenni egy fogyatékos gyereket. Vagy testi vagy szellemi fogyatékost, olyat akinek nem nagyon súlyos az állapota és neki is jobb ha ép gyerekek között van az osztálytársak pedig idővel természetesnek veszik az ilyen-olyan fogyatékosságokat. Ez is egy módja a toleranciára nevelésnek.

 

A fiam osztályában is van egy enyhén autista gyerek. Külön gondozó van vele szinte mindig.

Az történt hogy a fiam hátulról megfogta a karját a srác meg megijedt, bepánikolt és belemart a fiam arcába.

Egy kb 10centi hosszú nagyon vékony nagyon enyhe karcolás lett az eredménye de egy kicsit vérzett.

Mikor ment a feleségem a gyerekért akkor elmondták hogy ellátták a sebet de bekötözni nem kellett viszont az igazgató szobájában lefényképezték az elkövetőt megbüntették és amúgy is bocsánatot kért a fiamtól de a büntetést azért kapta mert neki is tudnia kell hogy az nem helyes amit tett.

Nagyon sokszor elnézést kértek a történtekért stb stb...

A seb három nap múlva levált és maradéktalanul meggyógyult.

Se a feleségem se a fiam a legkisebb problémát sem csinálta az ügyből, ilyen előfordul bármikor.

Viszont a dolognak van néhány tanulsága.

Itt komolyan veszik hogy a gyereket akit egy karcolás nélkül vesznek át oktatásra azt egy karcolás nélkül adják vissza.

Külön felhívták a feleségem hogy ha megy akkor ne lepődjön meg a látványtól.

A mi gyerekkorunkba az ilyen incidens a szóra sem érdemes kategóriába tartozott.

Szinte mindennapos esemény volt, teljesen mindegy hogy verekedésből eredt vagy a dzsindzsásban való játékból.

Ha a tanár észrevette mi történt akkor az elkövető kapott néhány pofont, sallert, pajeszhúzást, kokit.

Az angol iskolarendszert számtalan támadás éri.

Természetesen jobbára azok részéről akik nem ismerik.

Megmondom őszintén engem nem érdekel mit tanítanak vagy nem tanítanak meg a gyereknek. Amit nem tanítanak meg neki azt majd én megtanítom.

Viszont boldog gyerekkora van.

Neki az iskola nem kényszer nem stresszhelyzet nem MUNKAhely.

Miért is kellene egy gyereknek az iskolában dolgozni?

DOLGOZATot írni?

Lesz neki még kb 40-50éve hogy dolgozzon.

Soha nem felejtem el hogy mikor végeztem a szakmunkásképző iskolában majdnem három hónapot vártam a traktorvezetői jogosítványomra. '81-ben gyakorlatilag az egész nyarat ellébecoltam. A szomszédok többször mondták apámnak hogy miért nem visz vagy küld dolgozni hiszen ott vagyok 17évesen és semmit nem csinálok.

Apám aki nagyon kemény és nagyon szigorú ember volt azt mondta, hagyjátok ez az utolsó szabad nyara. Innen kezdve egész életében dolgozni fog.

Az oktatás az megosztó téma. Mindenkinek van véleménye róla és szinte nincs olyan oktatási rendszer amit ne kritizálnának.

Az alap feltételeket viszont minden országnak biztosítani kéne.

A jó oktatás legelső feltétele az elégedett tanár.

Hogy várhatnám el egy napi megélhetési gondokkal küzdő embertől hogy mondjuk egy osztálynyi gyereknek örömmel tanítsa meg a tananyagot. Mikor legfőbb problémája hogy miből fizesse be a gázszámlát.

Amikor egy iskolában nincs kréta nincs nyomtatópapír nincs a napi működéshez elegendő eszköz.

Milyen gyerekek kerülnek ki abból az oktatási rendszerből?

A tanítás az egy csodálatos dolog.

Mikor én egy mezei traktorosképzőbe jártam ott ismertem meg a legkiválóbb tanárokat.

Olyan gyakorlati oktatóink voltak akik előtte egyszerű melósok egyszerű traktorosok voltak valamelyik TSZ-ben.

Ott láttam tanárokat TANÍTANI. Csupa nagybetűvel. Mind emberileg mind szakmailag csak szuperlatívuszokban tudok róluk beszélni.

Általános iskolában nem tanultam semmit. Csapnivaló tanári gárda volt szóra sem érdemesek.

Aztán megtudtam mi az az igazi TANÍTÁS. Abban az iskolában szárnyaltam. Soha életemben nem készültem semmilyen gépész szakra.

Mégis annyira belém tudták oltani a gépek szeretetét a munka szeretetét hogy azóta is bennem van minden tanárom tudása.

Ott tanították meg hogy mindig mindent megfigyelni mindig mindennek az okát kutatni mindig nyitott szemmel járni mindig továbbképezni magunkat A szakmai fejlődés záloga.

Színészek szokták nyilatkozni hogy őnekik a szakmájuk egyben a hobbijuk is.

Igen, van ilyen, de nem csak azon a szinten működik.

Egy mezei melós egy senki által nem ismert proli is szeretheti a szakmáját és lehet az a hobbija.

Sajnálom azokat akik úgy kelnek fel hogy a francba már megint menni kell dolgozni. Sajnálom azokat akik nem tudják mi a munka öröme.

Akik nem tudják mint jelent kellemesen elfáradni.

Mindennap elfáradok. Mindennap örülök hogy elfáradhatok.

Húú de messze kalandoztam az oktatástól pedig csak a fiammal történt epizódot akartam megírni.

Az oktatáson sok múlik. Angliában most iszonyatos pénzeket teszek az oktatásba. Most ahol dolgozok az egy éven belül a negyedik iskola.

Látom az oktatás lényegét. Látom a feltételeket. Látom hogy a tanárok milyen autókkal járnak dolgozni. Hogy amíg az iskolában vannak szívvel- lélekkel a gyerekekért vannak. A tanulók nem 15kilós táskával járnak tanulni hanem egy uzsonnás dobozzal. Hogy az iskola után nem a házifeladat az elsődleges probléma hanem hogy melyik játszótérre menjenek.

Ha még egyszer kezdhetném az életemet műszaki oktató lennék egy szakiskolában.

Azt hiszem szeretném. Ez a hajó már elment.

Tanítani fantasztikusan jó dolog. Elmagyarázni egy bonyolult szerkezet működését legyen az egy motor vagy egy hidraulikus rendszer és ennek az ismereteit átadni az valami fantasztikus érzés lehet. Része lehettem ilyen élménynek. Életem legcsodálatosabb három évét Velencén töltöttem az Entz Ferenc Növénytermesztő Gépész Szakiskolában.

Ott indítottak el az úton ami ide vezetett.

Köszönöm hogy elolvastátok.

 

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://diggerdriver.blog.hu/api/trackback/id/tr856412653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

traktoroslány 2014.06.25. 20:13:12

Az oktatással kapcsolatban annyira egyetértek veled hogy az csak na. Kisfiam 5 évesen az óvodában egyszeri hallás után elmondott egy mesét hibátlanul.(nem szó szerint, a tartalmát) Az óvónéni áradozott róla, hogy ilyen tehetséget ritkán lát az ember, a szövegértéssel biztosan nem lesz gondja. Még elsőben is azt mondta a tanár néni, hogy fantasztikus szövegértésből, biztosan szeretni fogja az irodalmat. Na kitalálod, hogy most ötödikben miből kapta a legrosszabb jegyeket? Hát igen, sikerült elrontaniuk mindent. Szövegértésből, ha sikerült 4-t szerezni, már ujjongtunk, helyesírásból már a 3 is jó. Az összes több tantárgy 5. Matekból is tehetséges, szerencsére azt még nem sikerült elrontani. A 4,5 átlag mindig megvolt neki, de rágja a körmét.

Na szóval egyetértek. Azért jó, hogy leírod, mert kicsit megnyugszom, hogy nem én vagyok a hülye. Köszönöm.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.25. 21:29:31

@traktoroslány:
Tudod ennél már az is jobb ha nem tanítanak semmit.
Ha hozzátenni nem tudnak akkor legalább a meglevőt ne rombolják le.
Az egész porosz rendszerű oktatásnak ami otthon is folyik az a lényege hogy egy sablont rátesznek minden gyerekre és ami az alól kilóg az levágják.

terrer 2014.06.26. 19:48:09

@diggerdriver: no, azért ez ennél kicsit bonyolultabb:-)
Liberális (angolszász) kontra porosz iskola: belegondoltál már abba, hogy te azért lehetsz ott, mert a liberális oktatás a te területeden nem hatékony, nem neveli MUNKÁRA a jómódú angol/norvég/svéd polgárokat? Arra nevel, hogy csak azt csináld, amihez kedved van, a többiből nem kell megugrani egy általános (magas) szintet, sőt semmilyent sem, sőt ha nincs kedved, dolgozni se muszáj, csak filozofálgass! Ezért a liberális diákok kimondottan szakbarbárok, nincs általános műveltségük, tudásuk egysíkú, nem tudnak rendszerben gondolkodni, totál sötétek minden más témához, ellentétben pl. VELED, aki melós létére múzeumokba jár! Egy liberális ilyen keveredésre nem képes, ott az irodalmár töksüket a műszaki dolgokhoz, a műszaki meg kis túlzással egyetlen verset el nem olvas életében! Ott nem divat "mindenhez érteni", mert az nem elég szórakoztató... És azok a fiatalok életükben először csupán a munkahelyen szembesülnek azzal, hogy olyan dolgokat is meg KELL tenni, amit nem szeretnek. Emiatt van tele vendégmunkásokkal az egész Nyugat, és emiatt csüngenek a helybeliek inkább a szociális hálón ahelyett, hogy gondoskodnának magukról. Megtehetik: lerabolták a fél világot, elég vagyont harácsoltak össze...
A liberális oktatásban sok a diplomás, de alacsony az értékük, tele vannak semmiresejó büfé-szakosokkal, viszont ahogy te is láthatod, hiány van dolgozni akaró szakmunkásokból. A poroszos rendszerben jóval kevesebb a diplomás (de azok nagyon jók!!!), ellenben több a sz.r munkát is megcsinálni hajlandó szakmunkás.
Hogy a liberális büfészakos munkanélküli fiatalnak, akinek semmi munkája nincs, és nem is akar olyat, amúgy a lelke mennyire "ép", "boldog"? Ez a társadalom számára igen csekély mértékben hasznos. Abból nem lesz a boltban áru, meg jövőre neked nyugdíj...
Szal a poroszos oktatásra egyáltalán nem igaz, hogy "sablont rátesznek minden gyerekre és ami az alól kilóg az levágják". A porosz nem mindenáron sablonozik, hanem csak azt mondja, hogy aki nem tud kitörni a saját sablonjából, azt NEM IS ENGEDIK kitörni! Mert nincs értelme! Csak azt nyomják, aki igazán tehetséges, de azt nagyon! Felesleges erőltetetten értelmiségit csinálni abból is, aki NEM KÉPES az értelmiségi létre, viszont kiváló sz.rlapátoló lenne! Mert azt is meg kell ám csinálni valakinek...
Szal hidd el, egyik módszer se jobb a másiknál. Az élet nem fekete meg fehér, egyszerűen csak MÁS az egyik, mint a másik. Ettől még lehet mindegyik jó! A liberálisok jók az elvont dolgokban, művészetekben, kreativitásban, felfedezésben, a poroszosok meg jók a monoton, mindennapi nehéz munkákban, pl. az autógyártásban, a VASIPARBAN (nézd csak meg a német vagy a japán ipart!). Egyik se létezhet a másik nélkül. A japánok meg a németek autógyártás terén reggelire megették az angolokat és amerikaiakat, mert a matekban, géptanban nincs olyan, hogy "nem szeretem az alapokat, és meg se tanulom". Az újkori töriből jó lehetsz akkor is, ha az ókorról semmit se tudsz, mert nincs kedved hozzá (liberális iskola), de ha matekból nem ismered az alapokat, mert nem érdekelnek, és nem tudsz összeadni-szorozni, akkor esélyed se lesz a differenciáláshoz meg a függvényekhez... Ugyanez a gépészetben, ábrázoló geometriában. És amíg az amcsi munkás csak nyafogott, hogy őt milyen szociális juttatások illetik meg, addig a japán-német összeszorított fogakkal kidolgozta a szemét!
Szal oké, hogy neked az új rendszer jobban tetszik, mint a régi, amit meguntál. Most még minden új egyben jó is:-) De majd ha látod az árnyoldalait is...

terrer 2014.06.26. 19:57:12

@traktoroslány: a magyar oktatás NEM POROSZOS. Hanem balkáni...
Csak poroszos VOLT. Még a mi időnkben... de mostanra elsmittpalizták, ellézerjanizták azt is, ahogy minden mást... sajnos.

Mára sikerült nálunk eltörölni a porosz rendszer összes pozitívumát, úgy, hogy az angolszász rendszerből csak a negatívumokat (semmire se jó büféképzés) vettük át, a tehetséggondozást, egyéni kibontakozást NEM! Ez is olyan tipikusan balkáni meghonosítás, olyan korrupt, olyan semmiresejó, olyan... magyar!
Azt mondják, mi minden jót át tudunk úgy venni, hogy nálunk a végén egy totális sz.rkupac lesz még a legszuperebb dolgokból is! Hát... igen! Csak egyetérteni tudok:-(

terrer 2014.06.26. 20:20:21

A poroszos rendszer egyik fő erénye, hajtóereje, hogy aki valamiben gyenge, azt bizony meg is meri buktatni! Lelkizés ide vagy oda...
Sokkal hasznosabb, ha a nem odavaló diákot még az első félévben kib.sszák az egyetemről ahelyett, hogy 10 év alatt szenvedné végig különböző kredit-trükkökkel, és a társadalomnak is megbecsültebb polgára lesz jó autószerelőként, asztalosként, mint például rossz ügyvédként, aki minden pert elveszt, így nem lesz ügyfele...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.27. 22:17:32

@terrer:
Nézd a bevándorló hullám előtt is építette valaki ezt az országot nem is rosszul.
Én inkább úgy látom hogy a bevándorló hullámot kihasználva hozzá méretezték a gazdaságukat.
Inkább azt csinálták hogy munkát teremtettek a bevándorlóknak minthogy eltartsák őket.
Én csak az építőiparról nyilatkozhatok.
Ebben most az van hogy bármennyi munkaerőt fel tudna szívni. Csakhogy.
A románok nem jöttek annyian mint várták. Az ittlevő vendégmunkások elkezdtek visszaszivárogni a hazájukba. Egyrészt már megszedték magukat másrészt a hazájuk lassan de biztosan elindult a növekedés útján.
Legenda az hogy az angolok nem dolgoznak.
Az építőiparban valóban kevesen vannak de azok kiváló elsőosztályú melósok a fiatalokat is beleértve.
Csak példaként mondom hogy otthon az első számú cigánymelónak számító aszfaltozást azt itt csak angolok csinálják.
A házépítés ma már inkább ház összeszerelés. A logisztikáját angolok csinálják csak a részfeladatok a vendégmunkásoké.

A poroszos oktatásról általában tapasztalati alapon nyilatkoznak az emberek.
Nekem életem legszarabb nyolc éve volt.
Amit tudok nem onnét tudom. Álmaimban se jöjjön elő az a nyolc év.
Igen, hiszem mert láttam hogy aki több volt a többinél valamiben aki tehetséges volt aki kitűnt azt tudatosan visszaszorították.
Igen igazad van, azt nyomják EL aki tehetséges de azt nagyon.
Felsőbb iskolákhoz nem tudok hozzászólni én csak az általánosról beszélek itt és otthon.
Majd ha a fiam odakerül akkor azokról is leírom a tapasztalatokat.
Én akkor voltam általános iskolás mikor állítólag a magyar oktatás a fénykorát élte. A 70-es években. Egy elképesztően maradi tekintélyelvű ugyanakkor urambátyám rendszerű falusi iskolában tanultam. A tanácselnök fiának a doktor fiának mindent lehetett akkor is jó tanuló lett ha tökhülye volt.
Az én anyámnak a szemébe megmondta az osztályfőnököm hogy „nézze nem szeretem a fiát”. Amúgy soha nem voltam rossz gyerek.
Kettesekkel bukdácsoltam végig.
Hányingerem van ha rágondolok.
Na most ahhoz képest amit itt látok az a Mariana Árok és a Mount Everest különbsége.
Azért már három év eltelt láthatnám a negatívumokat is de amit én kaptam annál nem lehet lejjebb menni.

Amiket írtál a német-angol melós közötti különbségről az igaz. A felsőbb iskolákat nem tudom véleményezni.

szuperkrumpli 2014.06.28. 12:31:30

Középiskolától az egyetemig a jó tanáraim 90%-a a versenyszférában melózott és csak hobbiból/óraadóként tanított. Megélhetési gondjaik nem voltak és látszott rajtuk, hogy örömmel jönnek hozzánk, hogy megtaníthassák miként mennek a dolgok a VALÓ életben!
Nem tudom hány országban van még egy olyan mondás miszerint "Olyan hülye vagy, hogy maximum tanár lehet belőled!"...?!

terrer 2014.07.02. 22:56:59

@szuperkrumpli: az irodalom- meg töritanárnak nem kell előtte versenyszférában dolgozni:-) De amúgy igen, akikre kimondottan a versenyszférához kötődő tárgyakból felnéztem, akár középiskolában, akár egyetemen, azok vagy onnan jöttek tanárnak, vagy onnan jöttek óraadóként, vagy tanárok, de "kimentek" pl. vállalkozni is, vagy minimum felügyelőbizottsági tagok egy cégnél. Tehát csinálják is, amit tanítanak. De mégegyszer mondom, ez csak bizonyos tárgyaknál működik. Pl. menedzsment-vagy marketing-tanáraimnak mindig volt valami külső kötődése (sőt jó menedzserek tanítottak vállalativezető-óraadóként). Ugyanez ellenben totál felesleges lett volna az elméleti közgazdaságtan esetén (amúgy is, egy gyakorló vállalatvezető a fogyasztási határhajlandóság képletére úgy nézne, mint borjú az új kapura), vagy pláne a minőségügy tárgyainál, hiszen ott szabványok vannak, amit vagy bebiflázik az ember, vagy nem. Nem lehet többféleképp csinálni, csak ahogy le van írva, bárhonnan is jöjjön az ember.
Szal nem lehet így általánosítani, hogy minden tanár hülye, aki "csak" tanár volt világéletében. Ott is csak pont annyi hülye van, mint a rendőrök, nővérek, eladók, villanyszerelők, könyvelők vagy egyéb irodisták között.

terrer 2014.07.02. 23:13:26

@diggerdriver: nyilván te született liberális vagy, akiknek szintén nyilván a poroszos rendszer nem barátjuk. Ez nem erény és nem is baj, pusztán te éppen azért választottad azt a rendszert, mert az illik hozzád! A normális az lenne, ha mindenki szabadon megválaszthatná, mi illik a jelleméhez, és oda mehetne élni! De sajnos még nem tart ott a világ.
A liberalizmussal, az általad itt leírtakkal is azért vigyázni kell. Pont ez a mindensz.ron túlméretezett hiszti az, ami miatt esetleg pedofilként börtönbe kerülhetsz, mert megsimogattad egy jópofa iskolás fejét, miközben véletlenül kettesben maradtatok, vagy börtönözhetnek be, mert véletlenül mások fülehallatára szólítottál feketének egy feketét, nem pedig kéknek vagy épp pirosnak. Pont azon rendszer vadhajtásai miatt nem hívhatjuk többé a fekete lyuk nevű csillagászati jelenséget feketének, mert egyesek még azon is meg bírnak sértődni. Pont ott történhet meg veled, hogy repülőre szállva, kikapcsolás előtt twittelsz egy jópofának szánt mondatot, és mire leszáll a gép, kirúgtak, és százmilliók gyűlölnek facebookon, többen, mint Hitlert (megtörtént eset).
Szal elhiszem, hogy ott sok szép és jó, de vannak árnyoldalai is bőven, ahogy a poroszos felfogásnak is előnyei.
A te ált. iskolás tapasztalataid kapcsán meg már írtam itt fennebb. Az minden volt, csak nem poroszos! Inkább elitista-protekcionista-államszocialista- sőt kommunista, aminek köze nincs a poroszokhoz!!! "Csak" olyan magyar... Valódi poroszos oktatás utoljára itt a 2. világháború előtt lehetett, de akkor országunknak azért nem is ment valami rosszul! Sok vasipari berendezést még akkor találtak fel és használnak (!) mai napig.

g.d 2014.07.04. 14:05:11

Mivel én csak itthon (Mo.) jártam iskolába, így a brit vs. magyar oktatási rendszer kérdésében nem tudok állást foglalni, de azért úgy érdekesség-képpen megjegyezném amit pár napja mesélt egy ismerősöm.
Ő nemrég a Harvardon végzett valamilyen nemzetközi kapcsolatokkal összefüggő képzést, aminek a záró vizsgájára 25000 (igen, huszonötezer) oldalnyi anyagot kellett volna elolvasnia - aminek a nagy részét neki ki sem kellett nyitnia, mert azt idehaza az általános és középiskolai történelemórákon megtanították.