HTML

Ass blaster

Friss topikok

  • Kövérmadár [swe]: @upgrade: Itt, ha jol tudom, akkor 25 nap. Viszont nem no idovel, mint Magyarorszagon. A kulonbo... (2018.12.14. 01:12) Gyerekiahóra...
  • diggerdriver: @Öreg tölgy: Jó zenék. Szeretem a jó zenét. Csak nem hallgatok. (2018.11.27. 19:54) Hogyan lettem illiberális?
  • diggerdriver: @bandika57: Köszi (2018.11.25. 19:18) Gőzgépfesztivál 2018
  • emzperx: Erre a gondolatmenetre van egy vicc amikor a megfagyott pocsolya öntudatra ébred - majd felteszi m... (2018.11.20. 20:46) Egy marék por
  • szociál: @Quercus erdész: Libsizel közben a góréd nyitott egy muszlimsimogatót, olyan nyelveseket váltana... (2018.10.16. 20:25) Mi van ha mégis?

Címkék

Egy nap

2015.12.03. 22:19 diggerdriver

Egy új munkábaállás egyik napját mondom itt el sok képpel és általam kommentelt videókkal. Most kevesebb lesz az írott szöveg de a videókban bőven van magyarázat minden történésre. Elnézést a narráció hiányosságaiért de nem írott szöveget olvasok fel hanem munka közben spontán kommentelek. A videók elkészítésére már régen készülök de nem tudtam megfelelő helyet találni a telefon kamerájának. Először a fülke ablakára rögzítettem de annyira remegett a készülék hogy használhatatlan lett a felvétel. Akkor a sisakomra próbáltam rögzíteni ami végül sikeres lett de voltak nehézségek. Egy mágneses tartót ragasztottam a sisakra viszont a felvétel eleje és hátulja a hozzákészülésről szólt. A telefon kameráját be kellett kapcsolni felvétel üzemmódra, majd a tok borítóját egy gumival rögzíteni és megfelelő pozícióban feltenni a mágneses tartóra. Ezután a sisakot a fejre és a jószerencsében reménykedni hogy azt látja a kamera amit én. Az elkészült és kiválogatott felvételeket aztán pendrive-ra raktam és átadtam a szomszédoknak akik filmvágók és teljes szakmai tudásuk arzenálját felvonultatva minden nehézséget legyűrve levágták a felvételek elejét és hátulját. Munkájukat nagyon köszönöm.

Néhány szó az előzményekről. Egész nyáron Biggleswade-ben dolgoztam. Egy tíz éves munka van ott. Gyakorlatilag egy új várost építenek ott, a baj az hogy gyorsabban dolgoztunk mint ahogy az épülő lakások elkeltek. Olyan ütemben építik az új lakásokat ahogy az új tulajdonosok befizetései beérkeznek. Így aztán nem folyamatos a munka. Jó meló volt kiemelkedő fizetéssel. Órára lebontva több mint 20fontos órabérért dolgoztam, na de ez sem tart örökké.

Szóval az egyik hétfőn szóltak hogy péntektől nincs több munka. Albán barátom mondta hogy ne keressek munkát mert pénteken eldől hogy együtt tudunk maradni vagy nem egy új munkán. Jól van, mondom de péntek tíz óráig választ várok. El is jött a határidő, és kiderült hogy nincs munka. Azonnal írtam egy SMS-t, mívesen cizellált angolságommal az egyik ügynöknek. Mint látszik anyanyelvi szinten beszélem az angolt, mivelhogy anyám se tudott...

"Hi Leight,

My name is Janos Horvath machine driver. I'm available. If you have good offer me send text message please. Thanks.

Ez valami olyasmi akart lenni hogy elérhető vagyok és ha van egy jó ajánlata akkor küldjön SMS-t

Két perc múlva felhívott Leight, hogy van egy munkája Ruislip-ben 15fontért/óra. Ok küldd a részleteket. Jött is az SMS.

"Kane haulage Diamond road south Ruislip. Post code HA4 0PD start time 7.30. Report to Kevin McLoad tel: 07924640211

Ebből azt lehet tudni hogy ez egy szállítmányozási vállalat tehát nagy valószínűséggel kocsikat kell földdel megrakodni.

Az új munkákra mindig jó korán szoktam menni mert az a tapasztalat hogy jócskán kell keresni. Most sem volt másképp, alig találtam meg. Szerencsére volt egy nagy autóparkolójuk így aztán beálltam oda és vártam.

Fél nyolckor bementem az irodába és mondtam ki vagyok mi vagyok majd jött Kevin. Kérdi hogy én vagyok-e a loading shovel kezelő. Loading shovelnek ezeket a gépeket nevezik.2015-12-01_205257.jpg

Mondom nem, nekem erre nincs jogosítványom. az ügynököm azt mondta egy 25 tonnás forgókotrót kell kezelni. Ja jó akkor menjek az induction room-ba a beléptető szobába. Ott a szokásos nyomtatványok kitöltése majd az építésvezető megtartotta az oktatást. Akkor már ketten voltunk mert egy másik gépre jött Mauricio az olasz gépkezelő. Megmutatták hol van az öltöző:2015-12-01_210432.jpg

az ebédlő:2015-12-01_210522.jpg

a WC:

2015-12-01_210602.jpg2015-12-01_210647.jpg

A tükörre az van írva hogy "ez a személy felelős a biztonságodért".

Mikor végeztünk, Kevin adott egy kulcsot és odavezetett a géphez majd elmondta hogy semmi más dolgom nem lesz mint teherautókat rakodni.2015-12-01_211615.jpg

Ez egy 26 tonnás német Liebherr gép ami ebben a műfajban a felső kategóriába tartozik. Ebben a videóban bemutatom:

https://www.youtube.com/watch?v=hgzgbHf27h4&feature=youtu.be

Szóval így kezdődött a nap. Később megtudtam hogy ezen a területen egy ASDA fog épülni, mögötte pedig egy mozi néhány kávézóval, körülötte pedig lakóházak. A házak már alapozás alatt vannak a szomszédos munkaterületen. A távolban látszik három cölöpfúró és néhány munkagép de az nem a mi munkaterületünk.2015-12-01_212556.jpg

Azért az nem úgy van hogy egyből rakjuk a teherautókat. Az egész terület egy sártenger oda teherautót beengedni nem lehet. Van egy zúzott kőből épített út amihez többszöri átpakolással oda kell termelni a földet. Így:

https://www.youtube.com/watch?v=AhYeg-4zEhY&feature=youtu.be

Könnyebb úgy rakodni ha magasabban állok mint a teherautó. Jobban belelátok a platójába, ezért egy magas pódiumot szoktam építeni és az köré termelem a földet. Ez a videó a pódium építését mutatja:

https://www.youtube.com/watch?v=P1j_OAzjIdk&feature=youtu.be

Aztán megjönnek a teherautók. Általában hullámokban jönnek, 4-8 egyszerre aztán egy-két óra szünet. Addig van idő közelpakolni megint a földet. A teherautó pakolása már komolyabb munka de beszéljen inkább a videó:

https://www.youtube.com/watch?v=DPkLuIIuvFw&feature=youtu.be

Ez a terület korábban be volt építve. Lebontottak minden épületet és bedarálták zúzaléknak. Abból csináljuk most a terepet az utánunk jövő építő cégnek. Persze óhatatlanul előfordul hogy nagyobb betonalapok vagy csövek bennmaradnak a földben. A nyitóképen egy ilyen alap kiemelése látszik, az alábbi videón pedig egy betonkocka elszállítása:

https://www.youtube.com/watch?v=5i0P6bST92w&feature=youtu.be

Az ilyen feladatokat akkor szoktam csinálni mikor épp nincs teherautó, mert egyébként napi átlagban 30 autót kell megrakni. Mivel ötig dolgozunk az utolsókat már a sötétben a gép lámpájánál pakolom. Utána vége a napnak, bezárom a gépet, a kulcsot otthagyom az ebédlőben az asztalon, átöltözök aztán irány haza.

A videókban igyekeztem bemutatni a munkánkat, a szakma fogásait. Akit bővebben érdekel az még itt láthat egy érdekességet:

https://www.youtube.com/watch?v=wUkJ5KB9BWI&feature=youtu.be

Köszönöm hogy elolvastátok.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://diggerdriver.blog.hu/api/trackback/id/tr138131324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.