HTML

Ass blaster

Friss topikok

  • Hejira: youtu.be/5SJnjCE_aPg?si=it4jWMxkvHUpQAHI (2024.03.15. 20:32) Gyerekiahóra...
  • tanyasi értelmiségi: Itt még olvasható Kónya Endre írása: pecsaktual.hu/balhe/megszolalt-k-endre-es-leirta-a-sajat-ver... (2024.02.17. 19:24) TE TETTED EZT KIRÁLY
  • diggerdriver: @Ferenczi Krisztián: Gratulálok a háthoz. A faváz sokszáz évig kitart és egybentart. A legöregebb ... (2023.12.17. 20:44) Házépítés itt és ott...
  • Móka Miki: Ez valami eszméletlen ahogy a sérült agy tirpák zotyi nyalja a munchhausen valagát. Ewwwww (2023.05.19. 21:44) Ki a rosszfiú?

Címkék

Ezek hülyék...

2021.10.10. 14:36 diggerdriver

 

Mi folyik itt Angliában? Pontosabban mi nem folyik? Például üzemanyag a benzinkutakon.

Miért?

Azért mert az angolok ha nincs más aki megtegye akkor saját magukat bökik tökön. 

Kezdjük messzebbről. 2016-ban öt évvel ezelőtt megvolt a Brexit szavazás, az angolok kiléptek az EU-ból. Ennek meg kellett történni az EU egy szarkupac onnan menekülni kell. Ez idáig rendben van. A kilépésre a politikai elit nem számított és forgatókönyv sem volt rá. Theresa May a miniszterelnök hogy időt nyerjen elkezdte húzni a kilépési tárgyalásokat mint a rétestésztát, aztán mikor nagyjából magukhoz tértek és megkötötték a szükséges kereskedelmi megállapodásokat a nem EU országokkal akkor gyors kormányváltás után Boris Johnson egy év alatt levezényelte a kilépést. 

Az EU és a média részéről folyamatos volt az ellenpropaganda hogy milyen óriási gondokat okoz a brexit, minden ágazat bedőlt dögvész és pusztulás dúl Britanniában. Elemi érdeke ez az EU-nak hiszen ha az angolok megrázkódtatás nélkül vészelik át a kilépést akkor az zsarolási alapot ad más országoknak. Nyilván senki nem számított sima és zökkenőmentes leválásra de gyakorlatilag minden különösebb probléma nélkül folyt az élet tovább a szigeten. Az emberek többsége semmilyen negatívumot nem tapasztalt, a gazdaság szárnyalt a boltok tele áruval a fizetések emelkedtek. 

Aztán jött a covid vírus. Itt jött az első öntökönbökés. Boris bejelentette hogy ellátási nehézségek lehetnek de ne pánikoljon senki. Természetesen erre pánikszerűen mindenki megrohanta a boltokat és felvásárolt mindent. Mert az emberek ilyenek és ennyire bíznak a politikusok szavában. Máshol sem lenne ez másképp. Normális vagy Boris?

Viszont a kilépésnek itt mutatkozott meg az első pozitív hozadéka hogy Nagy Britannia mindenkinél hamarabb jutott vakcinához és kezdte meg a lakosság beoltását. Az EU ezen a téren is mint minden válsághelyzetben csúfosan leszerepelt. 

A covid válságot átvészeltük a kormány minden alkalmazottat és minden vállalkozót kisegített, gyakorlatilag anyagi veszteség nélkül vészeltük át a nehéz időket. 

A gazdaság tovább szárnyalt és egyre inkább gondot okozott a munkaerőhiány. Minden ágazatban. A szállítmányozási területről százezer sofőr hiányzik. Ebből körülbelül harmincezer az a kelet európai aki más pályát választott vagy hazament.

Miért?

Azért mert az áruszállító sofőr egy embertelen körülmények között dolgoztatott mindenkinek kiszolgáltatott munkavállaló. A családját nem látja hetekig, az út menti leállókban a bokorban végzi a dolgát ott alszik a fülkében és retteg mikor vágják fel a ponyvát és rabolják ki vagy szívják le a gázolaját. Angliában az út menti parkolókba kitaposott ösvények vezetnek ahol a tolvajok közlekednek. A legkisebb zárt furgonon is lakat vagy más házilag rákókányolt zár van mert a gyárit MINDIG feltörik. A sofőröket a rendőrök a legkisebb kihágásért büntetik, a határon napokig való feltartással szopatják őket, ugyanakkor egy komplett irodát üzemeltetnek ahol naprakésznek kell lenni a rakomány okmányainak az autó okmányainak és a sofőr személyi okmányainak. A sofőrök nem sztrájkoltak hanem szépen elhagyták a pályát. 

Mit mondott Boris ki a hibás? Természetesen a kelet európai sofőrök. Merthogy idejőve megelégedtek a munkakörülményekkel és a fizetéssel, nem léptek fel követeléssel a munkakörülményeiket illetően. Mégis mi a francot kellett volna tennie egy lengyel, román kamionosnak? Idejön és a fizetése minimum a négyszerese a hazainak a munkakörülményei meg ugyanolyanok vagy jobbak. Idegen országban bevándorlóként verje a nyálát jobb fizetésért jobb körülményekért? Normális vagy Boris? 

Szóval hiányzik százezer sofőr. Mit tapasztalunk mindebből? Néha nincs ásványvíz a LIDL-ben, néha nincs WC papír a Tescoban. Gyakorlatilag  ha pengeélen is de működött a rendszer.

Mígnem...

Mígnem Boris bejelentette hogy a egyes kúthálózatoknál ellátási nehézségek lehetnek de ne pánikoljon senki. Erre kitört a pánik. Mindenki megrohanta a kutakat és a kutyája vizestálját is benzinnel töltötte fel. Normális vagy Boris?

Bezárt kutak, kilométeres sorok a nyitva lévőknél. 

Hogyan kezeljük a válságot angol módra? 

Adjunk IDEIGLENES munkavállalási engedélyt ötezer kelet európainak, úgy hogy a határon igazolniuk kell hogy el tudják tartani magukat valamint van hol lakniuk és a határőrnek kell elbírálnia hogy a munkavállaló MAJD fél év múlva ha lejár az engedélye el fogja hagyni az országot. Magyarra lefordítva gyere sofőr szeretettel várunk hogy kihúzzál minket a szarból de előtte egy kicsit megtaposunk és beléd rúgunk. Boris Johnson miniszterelnök csalódásának adott hangot hogy a várt több ezer helyett csak 127 sofőr jelentkezett. Normális vagy Boris?

A jelenlegi állás a következő. Kelet európai sofőröket várnak úgy hogy feltételeket szabnak ahhoz hogy kihúzzák Angliát a szarból. A brit sofőröknek egy könyörgő levelet írtak hogy jöjjenek vissza a szállítmányozási ágazatba lesz pénz paripa fegyver. A pénz ezer font bruttóban hetente. Ez nettóban valahol hét-nyolcszáz font között van. Ennyiért valamirevaló sofőr a kisujját sem mozdítja meg. Ugyanakkor a kialakult helyzetért a felelősséget simán ráverték a kelet európai sofőrökre. Namost... Minden ágazatnak van valamilyen szervezete. Például Árufuvarozók Országos szövetsége vagy valami hasonló. A sofőrök nem egyik napról a másikra hagyták el a pályát hanem legalább öt éves folyamat ez. Senki nem vette észre? Senki nem kongatta meg a vészharangot? Senki nem jelezte ezt a kormányzat felé? Milyen közigazgatás ez? Milyen adminisztráció ez? OTT nincsenek felelősök? persze a kelet európai a felelős mert a saját hazájához képest ötszörös fizetéssel megelégedett és nem sztrájkolt a hatszoros bérért. Normális vagy Boris? 

Akkor most elmondom hogy lehetett volna a helyzetet VALÓBAN megoldani. Ha jelentkezik valaki a határon teherautó-kamion-tartálykocsi vezetői jogosítvánnyal és hajlandó a szállítmányozásban dolgozni akkor azonnal ÁLLANDÓ munkavállalási és tartózkodási engedélyt adni neki valamint egy lakáskulcsot ahol lakhat. Aztán mikor másnap munkára jelentkezik akkor ezer font előleget és minden héten átutalni a számlájára 1300 fontot nettó fizetésként. Na EZ valóban hívószó lenne. Alakítani egy állami munkaerőkölcsönző ügynökséget ahonnan bérelni lehet sofőröket. A cégek választhatnak mi a jobb, bezárni a kutat, vagy raktározni az árut bevétel nélkül vagy kifizetni a magasabb bért a bérelt sofőröknek. Nyilván a saját alkalmazottaiknak is emelni kell a bért mert ha nem akkor holnap már az állami ügynökségtől kéne visszabérelniük azokat akik tegnap még alkalmazottként dolgoztak nekik szarért-húgyért. Egyértelmű hogy a termékek árába beépítenék a plusz költségeket. Szerintem ha választani kell hogy 20penny-vel többet fizessenek a gázolajért vagy éjszaka kilométeres sorban álljanak akkor nem kétséges a választás.

Miért kell megfizetni a sofőröket? Mert a legelső kereskedelmi törvényszerűség azt mondja hogy az áru hiánya növeli értékét. Márpedig a sofőr munkája áru. Ha hiány van belőle akkor többet kell érte fizetni. Mikor tíz éve idejöttem a gépkezelők bére volt 11-13 font. A legelső munkámra kaptam 12 fontot óránként. Aztán 2012-ben novemberben nem kaptam munkát. Alig tudtam elhelyezkedni 10,50.ért. Azért mert az olimpia építésének befejeztével annyi gépkezelő került a munkaerőpiacra hogy lenyomták a béreket. Aztán valamikor 2013 márciusában kezdtek emelkedni a bérek. 2015-ben már 20 fontért dolgoztam óránként. Most jelenleg az van hogy vagy elvállalok egy munkát 20-22 fontért aztán utána esetleg hetekig nincs munkám, vagy 18-20 fontért dolgozok úgy hogy egyik munka végeztével AZONNAL kapom a másik munkát. Én az utóbbit választottam. Van barátom aki mellettem dolgozott másik ügynökségnek 22fontért négy hétig. Aztán egy hétig nem kapott munkát. Az öthetes átlaga kevesebb volt mint az én 19fontos fizetésem.

Szóval amit az EU médiájának nem sikerült elérni hosszú szívós munkával azt néhány elhibázott mondat a kormányzat részéről elintézte. 

Ezek hülyék.

 

239 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://diggerdriver.blog.hu/api/trackback/id/tr1716715448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.10.13. 17:24:09

@kovidmenekult: OK. Atom és búza. Százmillió termékből kettőben az elsők. :))

CSOKKI MÁLNA 2021.10.13. 20:37:42

@CoolKoon:

Megmaradnak, de csak ötven évente érik el néhány évig a közvélemény ingerküszöbét. Erre utaltam. A '80-as években már mindenki csak röhögött a fekete párducos hülyeségen.

" Valószínűleg azért, mert nem is léteztek.2

Dehogynem. Jóval Floyd halála előtt is léteztek már, de láthatóan te sem tudtál róluk.:)

"A tények makacs dolgok ám. És ami most Angliában történik, azok bizony tények, ahogy az ottani üzletek üres polcai is azok."

Az a legviccesebb, hogy ti tényleg elhiszitek, hogy örökre így marad. Aztán ha rendeződnek a dolgok, egyszerűen nem vesztek tudomást a valóságról. Jó öreg lippschi szokás.:)

CSOKKI MÁLNA 2021.10.13. 20:38:44

@_atpijkamo_: Nem ez volt a kérdés, nem figyeltél.

CSOKKI MÁLNA 2021.10.13. 20:43:28

@Etniez:

Nem,de továbbra is az a helyzet, hogy nem ismered a hazai alkotmányos berendezkedést.:(
A nép 2010-ben kétharmados felhatalmazást adott a Fidesz-Kdnp-nek a balliberált ámokfutás évei után. Márpedig az alapítóatyák szándéka szerint ez alkotmányozó többség. Sajnálom, hogy fel kell világosítsalak, hogy a felhatalmazást az országgyűlési választásokon kapta meg a kormány. Olvass többet, írj kevesebbet!:)

CSOKKI MÁLNA 2021.10.13. 20:47:55

@white999:

Az átmeneti nehézségek elvették a kedvüket, a nép már csak ilyen, de a kormánykereket nem lehet öt percenként ide-oda húzogatni.
Az történik, hogy GB a következő évtizedekben inkább az angolszász világhoz fog kapcsolódni, gazdasága ,kereskedelme is eszerint fog átalakulni. Mutatis mutandis!:)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2021.10.13. 20:57:44

@_atpijkamo_: Csak kúrvára nem mindegy hogy amiből elsők az búza vagy köménymag.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.10.13. 21:20:35

@diggerdriver: :))

Oroszország GDP-je valahol Olaszország GDP-je körül van. Nem világtényező.

CSOKKI MÁLNA 2021.10.13. 22:11:17

@_atpijkamo_:

Nem a GDP-je miatt világtényező, hanem a szénhidrogén forrásai, egyéb ásványkincsei, hadereje és az atomarzenálja miatt. Illetve, mert saját területről képes beavatkozni Skandináviától Közép-Ázsián át a távol-keletig.

CoolKoon 2021.10.14. 11:49:28

@CSOKKI MÁLNA: "Az a legviccesebb, hogy ti tényleg elhiszitek, hogy örökre így marad." - Állítottam én valaha is ilyet?

"Aztán ha rendeződnek a dolgok, egyszerűen nem vesztek tudomást a valóságról." - Mintha még mindig nem értenéd. Olyan ez, mint a szocialista hiánygazdaság volt - egyszer vécépapírból volt hiány valamelyik országban, másszor vasalódeszkából. Persze, a benzinhiány megoldódik, aztán majd legközelebb megint másból lesz hiány. A súlyos munkaerő-hiány nem valamiféle közgazdaságtani humbug, hanem nagyon is valós jelenség, és érdemi intézkedések nélkül (na ez az amit a Johnson-kormányzat eddig NEM csinált) egész egyszerűen nem fog megszűnni.

CSOKKI MÁLNA 2021.10.14. 12:00:19

@CoolKoon: Az a szocialista tervgazdaságból következett. Strukturális probléma volt. Jelenleg egy jelentős változásból következő átmeneti problématömegről van szó.

CSOKKI MÁLNA 2021.10.14. 12:03:43

@CoolKoon:

"A súlyos munkaerő-hiány nem valamiféle közgazdaságtani humbug, hanem nagyon is valós jelenség"

Egész Európában. Johnsonék kezét viszont nem köti meg a továbbiakban a valóságidegen pc idióta brüsszeli bürokrácia. Belőlük lett elege az embereknek, és nem a lengyel buszsofőrből, meg a szlovák vízvezeték szerelőből.

CoolKoon 2021.10.14. 13:12:40

@CSOKKI MÁLNA: "Strukturális probléma volt." - Ahogy a mostani is az.

"Jelenleg egy jelentős változásból következő átmeneti problématömegről van szó." vs. "Egész Európában." - Na most akkor döntsd el, hogy a Brexit okozta átmeneti probléma, vagy Európa-szerte jelen lévő jelenség.

A lényeg, hogy a jelenség most is strukturális jellegű, és célzott intézkedések nélkül ez nem fog változni se Angliában, se Európában. Viszont Anglia abban a speciális helyzetben van, hogy az egészet megfejelte még a Brexit, meg az indiai bevándorló belügyminiszterük által meghozott, kimondottan xenofób rendeletcsomag.

"Johnsonék kezét viszont nem köti meg a továbbiakban a valóságidegen pc idióta brüsszeli bürokrácia." - Hiába szidod az EU-t mint a bokrot (miért nem költözöl inkább Moszkvába amúgy?), a munkaerőhiányról még áttételesen se az EU-s bürökraták tehetnek, amelynek végül is ékes bizonyítékei a jelenlegi angliai viszonyok is.

"Belőlük lett elege az embereknek" - Ez egész egyszerűen nem igaz. Az angol politikai-gazdasági elitből lett elege az angol csőcseléknek, és a Brexit egy ellenük szóló bosszúszavazás lett. Így néz ki, amikor hatalma lesz a szarnak...

CSOKKI MÁLNA 2021.10.14. 13:41:58

@CoolKoon:

Nem, mert az a szocialista gazdasági struktúrából, a tervgazdaságból eredő hiánygazdaság volt.
A Brexit felerősíti az amúgy is meglévő munkaerőhiányt átmenetileg, viszont a függetlenedés a megoldást is közelebb hozza.
Meg fognak jelenni a született britek azokon azokban a pozíciókban, ahol munkaerőhiány van. Nem megy tovább a probléma kenegetése, mint az EU-ban,ahol majd később de drasztikusabb mértékben fog jelentkezni a probléma. Később kell szembesülniük azzal, hogy a munkaerőhiányt tartósan az erőltetett bevándoroltatással nem lehet megoldani.

"Az angol politikai-gazdasági elitből lett elege az angol csőcseléknek, és a Brexit egy ellenük szóló bosszúszavazás lett."

Amely nagyon is jól elvolt az EU-ban, a fő nyertese volt az uniós tagságnak. Nem lehet őket az EU-s bürokráciától függetlenül kezelni. Ugyanazon probléma részei ők is.

CoolKoon 2021.10.14. 13:54:12

@CSOKKI MÁLNA: "az a szocialista gazdasági struktúrából, a tervgazdaságból eredő hiánygazdaság volt" - Attól függetlenül, hogy ezúttal mások az okok, még szintén strukturális jellegűek, ami azt jelenti, hogy nem fognak egy csapásra elmúlni.

"a függetlenedés a megoldást is közelebb hozza" - Igazán? És erre valami bizonyítékod is van? Ugyanis az előbb még pont az ellenkezőjét írtad, tehát hogy Európa-szerte munkaerőhiány van. Mivel Anglia kilépett az EU-ból, és náluk is az van, így nyugodtan kijelenthető, hogy nem az EU-s struktúrák okozzák.

"Meg fognak jelenni a született britek azokon azokban a pozíciókban, ahol munkaerőhiány van." - Igazán? Azokban a pozíciókban, ahol eddig szinte kizárólag "koszos migráncsok" dolgoztak? Hát ezt valahogy erősen kétlem. Legalábbis súlyos válság nélkül ez nagyon nem valószínű.

"mint az EU-ban,ahol majd később de drasztikusabb mértékben fog jelentkezni a probléma" - Miről hadoválsz?! Te magad írtad, hogy az EU-n belül is probléma a munkerőhiány!

"a munkaerőhiányt tartósan az erőltetett bevándoroltatással nem lehet megoldani." - Úgy néztek ki a kelet-európai vendégmunkások, mint akiket erővel reptettek Angliába?!

"Amely nagyon is jól elvolt az EU-ban, a fő nyertese volt az uniós tagságnak." - Pontosan, az angol elit. Az angol proli viszont nem, így egyre frusztráltabb lett. Láttuk ezt annak idején az erőszakos angliai (főleg londoni és városi) zavargások idején is, amikor is NEM a bevándorlók randalíroztak, hanem az echte angol csőcselék.

"Nem lehet őket az EU-s bürokráciától függetlenül kezelni." - Már miért ne lehetne? Különben is, ezentúl azt fog kelleni. És ez egyben azt is megmutatja majd, hogy az elhibázott lépésekért mindig is az angol elit volt a felelős, nem pedig az EU.

CSOKKI MÁLNA 2021.10.14. 14:57:45

@CoolKoon:

De nem a gazdasági struktúrából erednek, hanem egy leválási folyamat átmeneti jelenségei. Időbe telik, míg beállnak az új egyensúlyok. De ez azért mégsem egy olyan horderejű átalakulás, mint a tervgazdaságból a kapitalizmusba való átmenet volt.

"Ugyanis az előbb még pont az ellenkezőjét írtad, tehát hogy Európa-szerte munkaerőhiány van."

Igen, és ez a briteket most még fokozottabban érinti. Nem hagyatkozhatnak olyan mértékben elmaradottabb országok munkavállalóikra. Ez innovációra, új utak keresésére ösztönzi őket e téren is, nem úgy, mint az elkényelmesedett, hazug pc dogmákban gondolkodó EU-s eliteket.

"Igazán? Azokban a pozíciókban, ahol eddig szinte kizárólag "koszos migráncsok" dolgoztak?"

Alacsony bérért, rossz körülménye között. Ez változni fog, ami előnyére válik az országnak. Felborítva azt az egészségtelen természetellenes foglalkozásszerkezetet, amely a fejlett EU-s országokat jellemzi.
Új kezdet.

"Te magad írtad, hogy az EU-n belül is probléma a munkerőhiány!"

Igen és még inkább az lesz. Nekik később kell szembesülniük azzal, hogy az erőltetett muzulmán bevándoroltatás nem oldja meg sem a munkaerőhiányukat, sem a nyugdíjrendszerüket, viszont a muszlimok eltartása rengeteg pénzbe kerül. Erről a kártékony szisztémáról váltak le a britek. A továbbiakban nem kötik őket EU-s direktívák a bevándorlás és a "menekült"ügy tekintetében sem.

"Úgy néztek ki a kelet-európai vendégmunkások, mint akiket erővel reptettek Angliába?!"

Én az EU-n kívülről érkező bevándorlókról beszéltem, akikre a hazug valóságidegen brüsszeli bürokratikus elit egyfajta aranytartalékként, Európa demográfiai, munkaerőproblémáinak megoldásaként tekint. Súlyosan csalódni fognak.

"..zavargások idején is, amikor is NEM a bevándorlók randalíroztak, hanem az echte angol csőcselék."

lh3.googleusercontent.com/proxy/8OQb2h2qtQ5M6C0_1MCNjmqYoiweyVT7bX-Y8-WjLqE4JE9BiQEMJecYul1sMDo1NmYFs3BHaOhIgRlHUwt34KJqFSXNZxIkqdw

"Különben is, ezentúl azt fog kelleni."

Igen, ezentúl. Aminek ők nem nagyon örülnek.:)

Péter9876543 2021.10.15. 13:18:23

Esküszöm nem bántani akarlak, ne vedd magadra, de ez az írás TELJESEN skizofrén. Azért skizofrén, mert amit értesz kicsiben - hogy hogyan működik a piac - azt nem érted nagyban. Érted jól, hogy a saját munkaerőpiacod hogy működik, miközben nem érted hogy a globális, vagy legalábbis EU-s munkaerőpiac hogy működik.

Sok ember - úgy tűnik Te is - sok vezető, Boris, de talán Anglia nagy része is még mindig ugyanott tart mint 2016-ban. Csúnya, gonosz EU, aki bántja a szegény angolokat. Álmodozás, lebegés a rózsaszín felhők között. Ezzel eddig nem is volt gond, csak most, amikor szembejött a valóság.

A realitás az, hogy Anglia hozott egy borzasztóan ostoba döntést, levágta a saját karját büszkén, és még örült is neki, és most amikor felfogta végre hogy béna és már semmi nem lesz olyan mint korábban, sír mint a fürdőskurva. És persze mindenki mást hibáztat, főleg az EU-t, csak egyet nem, saját magát. Nyilván ez pszichológia, 1.óra, 1. lecke, vagy az ABC-ből az A betű, a másik hibáztatása a saját butaságért. Hogy ezen a ponton a legtöbb ember egész életében nem jut túl, az már egy másik téma.

Pedig ez sima ok-okozati viszony, felnőtt, gondolkodni képes emberek általában képesek vállalni a felelősséget a tetteikért. Ez a szabadság (látszatának), a függetlenség (látszatának) az ára, áruhiány, lecsúszás, infláció, 20-30-40 %-kal rosszabb életszínvonal. Mondhatjuk hogy nincs itt semmi látnivaló.

Rengeteg anyag van a témában, mondjuk itt egy VM FB-bejegyzés. A valóság kemény dolog, tudom én azt. Persze lehet álmodozni tovább. :)))))

A Brexit hatásai: óriási, kígyózó sorok és üzemanyaghiány, a sofőrök hiánya miatt nem jut elég üzemanyag a kutakra, több kút be is zárt, erre a fogyasztók felvásárlásba kezdtek, tovább fokozva a hiányt. Erre a brit kormány megtört és engedélyezte pár ezer "átmeneti" vízum kiadását EU-s sofőrök illetve szárnyasfeldolgozókban dolgozók számára, mert ott sincs munkaerő. Ezzel kinyílt Pandora szelencéje, mert más iparágak miért is ne kaphatnának ilyen "átmeneti" segítséget?
Az európai fuvarozók szövetsége viszont figyelmeztetett, hogy a britek ne számítsanak sok jelentkezőre, mert 1. az EU-ban is hiány van sofőrből, 2. az EU-ban magasabbak a bérek, 3. az EU-ban jobbak a munkakörülmények, több kamionpihenő van kiépítve, és nem is kell a határokon várakozni, hiszen határok nincsenek. A vészmadarak már a Karácsony elmaradását jósolják Nagy Britanniában, se pulyka nem lesz, se aki kiszállítsa, úgymond.
Ha a Cancel Christmas Rettegés túlzás is, a közös szabad piac árleverő áldásaiból kiszállni őrültség, a fogyasztóknak vastagon meg kell majd fizetni ennek az árát, előbb-utóbb lesz majd minden, sofőr is, pulyka is, benzin is, de sokkal drágábban. Addig az állam viszont kapkodhat, már a hadsereg bevetése is felmerült a sofőrhiány enyhítésére. A Brexit-visszacsapásból a tanulság csak annyi, amit már a tömegdemokráciáktól írtózó Hérakleitosz is tudott: "Az embereknek nem tenne jót, ha valóra válna, amit szeretnének."
Nem lehetne, hogy aki a maradásra szavazott, elsőbbséget kapjon a sorban? Hiszen a kilépésre voksolók okoztak minden zavart, meg persze a politikusok, akik mézesmázas hazugságokkal, visszanyerjük a kontrollt zagyvalékokkal megvezették őket. Itt az ágytál, melyre vágytál.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2021.10.15. 14:07:03

@Péter9876543:
Ugyanazt írtad mint én csak te a Brexitet tartod felelősnek én meg nem.

CL78 2021.10.15. 16:41:58

Bocs, nem bírom már számon tartani a nickjeimet. :)))

A piaci mechanizmusokban egyetértünk. Szerintem 2 dolgot nem veszel figyelembe. Az első, hogy Brexit valójában 9 hónapja van nagyjából, az hogy 2016 és 2021 között milyen szappanopera volt az EU és a GB között az ebből a szempontból teljesen irreleváns. A Brexit egy teljesen friss dolog még.

A második és szerintem sokkal fontosabb esemény, hogy változóban van a világgazdasági helyzet. Keletről felhők jönnek, vihar készülődik (Evergrande csődje, kínai ingatlanbuborék, chiphiány, ellátási láncok zavarai, hajók a kikötőben állnak Kínában, ahelyett hogy szállítanának stb. stb.), emellett már itt van az infláció a fejlett világban (amiből még hiperinfláció is simán lehet), a gáz pl. több mint 100 %-ot drágult fél év alatt, de MINDEN drágul kivétel nélkül. És egy ilyen helyzetben mindig a leggyengébb láncszemnél jönnek ki a bajok. (a leggyengébb részvényt kell shortolni :))) És ez ugye most Anglia.

Azért az gondolom világos, hogy nem az EU-ban vannak ellátási zavarok, üzemanyaghiány, energiahiány etc. Lehet hogy itt is lesznek majd idővel persze, csak az arány nem mindegy.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2021.10.15. 19:26:15

@CL78: Az EU-ban jelenleg energiaválság van. Leállították az atomerőműveket sorra indítják a környezetszennyező ligniterőműveket. Gázválság is van. Bármilyen válság van, pénzügyi, covid, vakcina mindegy az EU mindent elbaszott.
De szívesen beszélek veled erről.
Válasszuk le az EU-ról a gazdasági intézkedéseket. Ami MARAD abból mondjál pozitívumot. Mik az európai értékek mi az európai jogrend amit folyamatosan emlegetnek?

CSOKKI MÁLNA 2021.10.15. 19:40:44

@CL78:

Ki fog ez alakulni, persze a most károgók akkor majd mélyen hallgatnak.
Emlékszem, a Krím annektálását követően bevezetett szankciók után a nagyokos szakértők temették Putyint,hogy kérem szépen legkésőbb 2016-ban olyan válsághelyzetbe kerül az orosz gazdaság, hogy az elégedetlenség elsöpri a vezetést. Hát..nem úgy lett.
Most pedig ismét nőnek a szénhidrogén világpiaci árak. Az EU meg parázik, hogy lesz e elég gáz télre.

CSOKKI MÁLNA 2021.10.15. 20:43:38

@diggerdriver:

Csak kicsit megcsavargatja a golyóikat. Neki sem érdeke, hogy a vevői megfagyjanak.:)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2021.10.15. 21:21:32

@taga20előválasztó: Na figyu...
Utolsó hozzászólásod volt amennyiben nem válaszolsz a kérdésre.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2021.10.15. 21:33:32

@taga20előválasztó: Jaa hogy úgy írtál véleményt hogy a kérdést sem tudod. Akkor szia.

CL78 2021.10.15. 21:38:15

@diggerdriver: Nekem Németországban a gázolaj ára felment 1,40-ről 1,55-re. Neked meg nincs gázolajad bármennyit is adnál érte. A kettő nagyon nem ugyanaz. Ég és föld a különbség.

Politikáról, meg európai értékekről én nem szeretek beszélgetni, mert ezek mind szubjektív dolgok, a világ végéig el lehet róluk beszélgetni teljesen feleslegesen, haszontalanul, értelmetlenül. Erre sajna nincs időm. Nyugi másokkal sem beszélek politikáról, ez nem neked szól. Nem is érdekel különösebben.

Az EU sok mindent elbaszott, igaz. De az utóbbi években a britek még sokkal több mindent elbasztak, igazából mindent, amit csak lehet. Csak gondold végig logikusan, kit fog jobban megviselni ugyanaz a vihar, a 700 kilós grizzlyt (EU) vagy a 9 hónapos kismedvét (UK)?

Tudom hogy divat szídni az EU-t, de azért a tények azt mutatják, hogy a világnak 3 vezető gazdasági központja van, nagyságrendileg hasonló GDP-vel, az USA, Kína és az EU. Nem Anglia, bár tudom ezt a csatornán túl máshogy gondolják. :)

CSOKKI MÁLNA 2021.10.15. 21:54:21

@CL78:

Egy klasszikust idézve: "ez nem a vég kezdete, csak a kezdet vége.." :)

Diggerdriver64 2021.10.15. 22:14:06

@CL78: Nem válaszoltál a kérdésre.

ocso79 2021.10.16. 10:37:05

@CSOKKI MÁLNA: Te jóember az megvan hogy az EU-n kívüli bevándorlás az elmúlt evben jelentősen nottnőtt

ocso79 2021.10.16. 10:43:31

@CSOKKI MÁLNA: ez jól jöhet Putyinak de mivel az elmúlt 10 evben az orosz GDP csak stagnál ez csak csep a tengerben.

ocso79 2021.10.16. 10:46:44

@CL78: egyetértek veled. Lehet itt variálni az oroszok kicsit élvezik a helyzetet egy ideig,de nem érdekük hosszú távon. Tudják hogy annak a vege gazdasági embargo lesz.

Diggerdriver64 2021.10.16. 11:38:12

@ocso79: Egy lényeges dologra felhívnám a figyelmed. Minden Oroszország elleni gazdasági embargó kontraproduktív volt. Putyin népszerűsége nőtt.
Ha viszont nyugat Európa megfagy a télen akkor minden kormányt elsöpörnek a népek. Csaxólok.

ocso79 2021.10.16. 12:12:18

@Diggerdriver64: azért a népszerűség az nem igazan helyénvaló. Putyin kiszort minden ellenzéki pártot vagy képviselőt aki esélyes lett volna ellene. Az orosz GDP a béka segge alatt,Putyin a hazafi retorikaja ok volt az elmúlt 10 évben, de ezzel nem lehet éhes szajakat megtomni. Putyin nem zárja el a gázt mert ez az Ő érdeke is,Oroszország ellen egy évtizede nem volt épkézláb embargo. Annak meg 0 eselyez látom higy Európa megfagy télen,összeesküvés elméletnek,meg riogatasnak kiváló viszont a nagypalyasok nem így játszanak. Ha Mi megvagyunk Ők éhenhalnak. Piszok egyszerű a képlet.

Diggerdriver64 2021.10.16. 12:14:14

@ocso79: Erre azért nagy összegben ne fogadjál.

ocso79 2021.10.16. 12:52:07

@Diggerdriver64: ez nem igazán fogadás kérdése ;) az Orosz társadalom sokat változott,az hogy egy autokrata rendszerben Putyin kimutatja mutatói jók azt En csak megmosolygom. A krimi álom már szertefoszlott a GDP akummulalis vesztesége az elmúlt 10 évben több mind 50% a világ többi részéhez merten. Ukrajna megtagadásara nem igazan semmi esély tehát az megint nem lehet eladni a népnek.
Az elszegényedes elkepesztő az oroszoknál. Ennek tudatában nem latom semmi esélyét hogy az aranytojast tojó tyúkot ( szenhidrigen ágazat) levágnak hogy legyen egy hétvegere jó leves.
Oroszország egy ok miatt tényező, 45% a vilag nukleáris fegyver arsenlja az Ő kezükben van.
Kb ennyit tudnak felmutatni. Ami nagyobb őrület hogy OV meg erre nyit....

ocso79 2021.10.16. 14:52:40

@Diggerdriver64: az orosz tengely egyszer már kisiklott, nembeszélve arról higy nem értem milyen előnyökkel jár nekünk egy orosz együttműködés. Orosz szempontból érthető.
Nekünk van 3 nem túl jó választásunk EU,orosz,Kína... utóbbi kettő inkább kényszer lenne. EU meg nem jó hiszen ott mar kiüritettük a kasszát attól most ugye szabadulni kell mert kezdenek rankpiritani. Én sem imádom az EU összes megnyilvanulasat,de még mindig ez a legkezenfekvobb. Azt meg el kell felejteni hogy mi majd valamit is önállóan fogunk csinálni ahoz kicsik és jelentéktelennek vagyunk,nem eszeveszett arról hogy az allamkassza is rendesen le van merítve. Lehet itt ficankolni meg nem tetszést kifejezés csak igazán nem érdemes. Magyarország nem lesz Ausztria az a hajó elment 20 éve nem szabad álmodozni.
Csicska állam maradunk joideig kérdés az hogy kinek a csicskai leszünk.

CSOKKI MÁLNA 2021.10.16. 18:58:22

@ocso79:

Nem bukott meg a Krím annektálása után, hiába szakértette minden liberált nagyokos ezt. Az éhes disznó és a makk.:)

CSOKKI MÁLNA 2021.10.16. 18:59:31

@ocso79: Próbálkozz meg az értelmes, pontos fogalmazással, hogy tudjam, mi a rákot akarsz.

CSOKKI MÁLNA 2021.10.16. 19:06:47

@ocso79:

hvg.hu/360/202030__orosz_mezogazdasag__euembargo__fellendules__bajbol_haszon

"A világ legnagyobb búzaexportőre Oroszország, ami történelmi léptékű változás ahhoz képest, hogy Jimmy Carter elnöksége idején az USA gabonaembargóval büntette Afganisztán megszállásáért a Szovjetuniót, amelynek mezőgazdasága a kommunista irányítás alatt nem tudott eleget termelni. "

"

CSOKKI MÁLNA 2021.10.16. 19:31:44

@Diggerdriver64:

Hát nyilván a drag queenek világa felé. Merre másfelé?:)

CSOKKI MÁLNA 2021.10.16. 19:35:43

@ocso79:

Meg tudod magyarázni, hogy mitől leszünk orosz csicska? Az megvan egyébként, hogy Furcsány úgy hatszor járt a medve barlangjában, aztán átjátszotta az oroszoknak a Mol-t.
Orbán meg visszaszerezte. (Lehet, hogy ez utóbbi is feltétel volt, hogy a Roszatom kapja a paksi beruházást.)

ocso79 2021.10.17. 07:57:44

@CSOKKI MÁLNA: ember hogy buknak meg egy autokrata rendszerben? Ajánlom figyelmedbe Sz.Biro Zoltánt,tudom neked az is lipsi meg Gyurcsány lesz meg a fene tudja mi még. A jóember kb 30 éve ássa bele magát az orosz politikába. Én inkább rá hallgatók orosz ügyben mint rád.

2021.10.17. 08:45:12

@ocso79:

Majd ugorj be egy papírboltba, és vegyél friss naptárat.
Úgy látom te még a szovjet időkben élsz Oroszországgal kapcsolatban.

Amihez nem értesz, vagy nem rendelkezel releváns ismeretekkel . arról ne nyilatkozz.

2021.10.17. 08:48:28

@ocso79:

Sz. Bíró István ugyan az a kategória, mint a libernyák elvbarátaid, akik az elmúlt 12 évben minden nap eltemették az Orbán-rezsimet, meg a magyar gazdaságot.....

2021.10.17. 08:56:22

ROBERT KAGAN
The Washington Post

"2024-ben Donald Trump lesz a republikánus elnökjelölt.
„Az Egyesült Államok a polgárháború óta nem látott politikai és alkotmányos válság felé halad, komoly esély van arra, hogy a következő három-négy évben erőszakos események zajlanak majd, összeomlik a szövetségi hatalom és az ország hadakozó piros és kék csoportokra bomlik fel. Az intő jeleket a politika, a világjárvány, a gazdaság és a globális válság zavaró tényezői, valamint a vágyakozás és a tagadás most még elfedik. De valójában kétség sem fér ahhoz, hogy:

2024-ben Donald Trump lesz a republikánus elnökjelölt. A vágyakozás és remény, hogy a volt elnök befolyása és ismertsége homályba vész, téves volt. A felmérésekben toronymagasan vezet, hatalmas kampányarzenált épít és jelenleg a demokraták folytatása erősen bizonytalan. Amennyiben az egészsége engedi, indulni fog.

Másrészt Trump és republikánus szövetségesei már most minden szükséges eszközt bevetnek a győzelem biztosítására. Azzal, hogy Trump a 2020-as választások miatt csalással vádolja a másik oldalt, megágyaz annak a letőségnek, hogy a jövőben minden számára nem kedvező eredményt meg tudjon kérdőjelezni. Néhány republikánus jelölt már elkezdett készülni a 2022-es csalások beharangozására, ahogy azt Larry Elder is megpróbálta Kaliforniában.

(…)

Kritikusai és támogatói sem tudták felismerni, hogy Trump az amerikai történelemben egyéniségnek számít. Mivel követői alapvetően konzervatív nézetet vallanak, sokan Trumpot csupán a Reagan-forradalom folytatásának, racionális csúcspontjának tekintik. Ez azonban téves: bár a legtöbb Trump-támogató volt vagy jelenlegi Republikánus Párt szavazó, olyan álláspontot képviselnek, melyet nem feltétlenül oszt minden republikánus. Trump támogatói között megtalálhatók volt demokraták és függetlenek is. Valójában az a szenvedélyes elhivatottság, amely a Trump-mozgalmat életre hívta, egyidős a köztársasággal, és egykor mindkét pártban jól rezonált.

Trump más, ez az egyik oka annak, hogy a politika nehezen értette meg ők, és még kevésbé tudta őt visszatartani. Az amerikai liberális világnézet hajlamos mindenre anyagi és gazdasági magyarázatokat keresni, és kétségtelen, hogy a Trump-támogatók jó részének van oka panaszra az életben elért eredmények miatt. De a Trumphoz fűződő kapcsolatuknak kevés köze van a közgazdaságtanhoz vagy más anyagi kihívásokhoz. Ezen emberek meg vannak győződve arról, hogy a szocialisták, a kisebbségi csoportok és a többségtől eltérő szexuális orientációval rendelkezők a hatalmukba kerítették az amerikai kormányzatot és a társadalmat. Úgy látják, hogy a Republikánus Párt establishmentje korrupt és gyenge – Trump szavaival élve „vesztesek” alkotják azt, akik nem tudják felvenni a kesztyűt az uralkodó liberális hegemóniával. (…)

(…)

A világ 14 hónap múlva egészen másképp fog kinézni, ha a Republikánus Párt kezébe kerül a Kongresszus irányítása, mindez pedig elég valószínűnek tűnik. Így amikor majd a politika szele az ő vitorláját dagasztja, Trump minden bizonnyal bejelenti jelöltségét, és a közösségi médiumok a republikánus politikussal szembeni fellépése megszűnik, mivel a Facebook és a Twitter nehezen tudják majd megindokolni a kampány cenzúrázását. Trump megafonnal a kézében ismét uralni fogja a híradásokat, mivel a médiumok már csak anyagi megfontolásból sem engedhetik meg maguknak, hogy ne számoljanak be folyamatosan a volt elnök új kampányáról.”

2021.10.17. 08:57:25

DANIEL TURNER
The Spectator

"Aki a nyelvet az ellenőrzése alatt képes tartani, az a valóságot is az ellenőrzése alatt képes tartani.
„Aki a nyelvet az ellenőrzése alatt képes tartani, az a valóságot is az ellenőrzése alatt képes tartani – írja Ludwig Wittgenstein (1922), s az idézetet a mai baloldal briliánsan, egyúttal ördögien értelmezi. Amerika a történelemben korábban nem korlátozta (…) az önkifejezés szabadságát, az ebből az fakadó véleménycsaták pedig a nemzeti diskurzus színvonalát növelték. A nyelvrendészet azonban intellektuálisan is gyengévé tesz bennünket azáltal, hogy korlátozza azt a világot, amelyben élünk.

A klímaválság nyelve és a zöld mozgalom is olyan területeknek számítanak, amelyeket a baloldal a fennhatósága alá kíván vonni, pláne, hogy amennyiben sikerrel járnak, több ezer milliárd dollár elköltése felett rendelkezhetnek.

(…)

A Google és a YouTube legújabb bejelentése arról szól, hogy a platformok mostantól megtiltják a »klímatagadóknak« azt, hogy platformjaikat bevételszerzésre használják. Ki is az a klímatagadó? - kérdezhetné Wittgenstein.

(…) A Google azt is állítja, hogy azok az állítások is betiltásra kerülnek, amelyek elutasítják azt, hogy a hosszú távú trendek azt mutatják, hogy az éghajlat világszerte melegszik. Ki állít ilyet? Az adatok azt mutatják, hogy a Földön a hőmérséklet valóban növekszik, Wittgensteint azonban inkább a »hosszú távú« kifejezés érdekelné. Száz év egyáltalán nem túl hosszú idő, pláne nem Amerika számára, amely a világ legfiatalabb nemzetei között van. Ha az elmúlt 500 millió évet vesszük alapul, a mostani trend még mindig az igen hűvös tartományba tartozik.

(…)

Azok, akik félnek a nyelvtől, nem a jobb világot keresik. Wittgenstein is értette ezt. Reméljük, hogy Amerika is így tesz, mielőtt a baloldal és a nagy tech cégek gondolatrendőrsége eldönti helyettünk, hogy milyen világban szeretnénk élni.”

2021.10.17. 09:18:27

Az USA nemrégiben még azért ütötte Magyarországot, hogy szakadjon le az orosz gázról, mert itt lesz helyette az amerikai LNG.

"Optimistán nyilatkozott a távozó budapesti amerikai nagykövet arról a lehetőségről, hogy Magyarország gázellátásában érezhető súlyt szerezhet a tartályhajókon érkező amerikai LNG."

Ez most hol van? Kínában, mert ők többet fizetnek érte.

Az oroszok nem pofáznak, hanem megállapodnak, és gázt adnak.

De ugye nekünk az USA a barátunk, az oroszokat meg ellenségként kellene kezelni.

2021.10.17. 09:39:30

Szijjártó -aki az ellenzéki patyonkin koalíció szerint nagyon rossz külügyminiszter- a napokban tárgyalt az azeri partnerével.
Minő véletlen, hogy pár nappal előtte jelentették be az azeriek, hogy jelentősen növelik a földgáz kitermelésüket, és a jó kapcsolatokra tekintettel ebből Magyarországnak is jut.

CSOKKI MÁLNA 2021.10.17. 09:56:33

@ocso79:

Akkor miért állították ezt annak idején, hogy a szankciók Putyin bukásához vezetnek? Mellesleg cári rendszer, vagy a francia királyság talán nem autokrata rendszer volt?

CSOKKI MÁLNA 2021.10.17. 09:58:03

@kés a nyakadon:

Vigyázz, mindjárt az azrei baltás gyilkossal fognak jönni.:)

CSOKKI MÁLNA 2021.10.17. 10:55:39

@kés a nyakadon:

Sztem is Trump indul. Hacsak nem esik áldozatául a Kennedy módszernek...

2021.10.17. 13:10:27

@CSOKKI MÁLNA:

A nyugati világ normális felének vagy leeseik a tantusz, hogy a mindennapi életük, az élhető jövőjük függ attól, el tudják-é takarítani a hatalomnak még a közeléből is a progresszív talibán hazátlan libernyák csürhét......vagy ha nem, akkor elpusztulnak.

2021.10.17. 13:32:00

www.kommentar.info.hu/cikk/2021/3/a-posztcovid-vilag

"A járványkezelés több tanulsággal is szolgált. Egyrészt bebizonyosodott, hogy a leggyorsabban és leghatékonyabban mozgó szervezeti egység az állam. A 2020 tavaszi járványhullámban a kínai piacon az egészségügyi felszerelésekért folytatott élet-halálharc, majd a közös vakcinabeszerzés is rámutatott arra, hogy az emberek létbiztonságát egyedül az állami keretek tudják garantálni.

A globális együttműködések az előrejelzések, a best practice-ek, a tudományos tapasztalatcserék tekintetében működhetnek, de a cselekvésre alkalmatlanok. Jól mutatja ezt az Európai Unió példája is. A járvány első hullámában a legelső lépés az volt, hogy mindegyik tagállam lezárta a határait. Az uniót összetartó négy szabadságelv – az áruk, a tőke, a szolgáltatások és a személyek szabad áramlása – azonnal összeomlott. Vendégmunkások tömegei indultak haza, hogy a saját államuk védőszárnya alatt vészeljék át a járványhullámot. Még az amúgy legkevésbé érintett terület (az áruk szabad mozgása) sem működött zökkenők nélkül, hiszen sok ország kiviteli tilalmat rendelt el a gyógyításhoz szükséges eszközök és védőfelszerelések tekintetében. Olyanra is volt példa, hogy egy-egy tranzitország egyszerűen lefoglalta a területén átmenő védőfelszerelést saját használatra. Az unió alapértékei között gyakran hangoztatott szolidaritás is elbukott. Visszatért a territorialitás elve![2]

Brüsszel az első hullámban elszenvedett csorbát a közös uniós vakcinabeszerzéssel kívánta kiköszörülni, de az talán még nagyobb kudarcba fulladt. Az ideológia felülírta a gyakorlatot. Brüsszel szerette volna, ha olcsón és az unión belül előállított vakcinák kerülnek közös felhasználásra. Ezzel csak két bökkenő volt: egyrészt a hatásos vakcinát gyártó cégek olcsón csak tág szállítási határidővel vállalták a szerződést, ugyanis az elkészült vakcináikat jó áron máshol is tudták értékesíteni; másrészt az európai gyártók saját vakcinafejlesztései kudarcba fulladtak. Brüsszel több száz millió adag vakcinára szerződött olyan európai cégekkel, amelyek aztán egy darabot sem tudtak szállítani, mert nem készült el az oltásuk. Papíron volt vakcina, csak a valóságban nem. A bajt tetézte, hogy az élet is közbeszólt, mégpedig a 2021 elején elindult harmadik hullám képében, amely minden előbbinél nagyobb volt. Európa újra bezárt és várta a vakcinát, ami nagyon lassan csordogált.

Mindeközben az unión kívüli országok, például az Egyesült Királyság, Szerbia vagy Izrael, saját nemzeti hatáskörben, saját érdekük szerint gyorsan és sok vakcinát szereztek be. Az unión belül bár rengeteg kritika érte a közös vakcinabeszerzést, egyedül Magyarország volt az, amelyik az uniós beszerzésen kívül is vásárolt vakcinát. Ennek eredménye az lett, hogy Magyarország 2021 májusára elérte az 50 százalékos beoltottságot és egy-másfél hónappal hamarabb kinyithatott, mint bármely uniós tagország. Persze, emiatt Magyarország nem részesült dicséretben, hanem újra bűnbakká vált, az ország ismét a brüsszeli elit célkeresztjébe került. Magyarországot a „közös európai értékek” elárulásával vádolták. A birodalmi szemlélet tehát újra felülírta a praktikumot, a koronavírus-járvány alatt immár többedszerre...."

2021.10.17. 13:35:44

Joseph E. Stiglitz
október 13., 23:57 ·

"The euro is often described as a bad marriage. This currency is the union of markedly different countries tying themselves together. When a couple in trouble goes for marriage counselling, old-style counsellors would try to figure out how to make the marriage work, but a modern one begins by asking: Should this marriage be saved? The costs of dissolution – both financial and emotional – may be very high. But the costs of staying together may be even higher."

Fringe minority with unacceptable views 2021.10.17. 16:25:14

"Mígnem Boris bejelentette hogy a egyes kúthálózatoknál ellátási nehézségek lehetnek de ne pánikoljon senki." - a legacy media ezt szandekosan szivarogtatta ki, mire kitort a panik. Nem a Boris szivarogtatta. Ez teljesen szandekos panik keltes volt a media reszerol

Boris tavaly Karacsony elott volt hatalmas barom, mikor bejelentette, hogy egy uj varians van a UK-ben, ami sokkal jobban fertoz, stb, mire Macron lezaratta a csatornat. Az sokkal nagyobbat szolt.

2021.10.17. 17:51:33

@Nem talaltam a Submit gombot:

A libernyák demokrácia fellegvárában dilettáns politikusok vannak.
Az illiberális demokráciában, Magyarországon viszont bővelkedünk profi politikusokban.

Mindjárt itt van az új üstökös Márki-Zay Péter. Sokadszor mondom. Ez a faszi profi. Vagy profik állnak mögötte.

Fringe minority with unacceptable views 2021.10.17. 18:17:21

@kés a nyakadon: minimum hetente kepedek el a teljes dilletans, inkompetens politikusainkon

Egy masik helyesbites a Digger cikkere: Boris kormanya csinalt egy rakat kereskedelmi megallapodast. A fo megallapodasok, pl Japannal es mas nagy partnerrel, egytol egyig rosszabb ketoldalu szerzodest kotott a UK, mintha az EU-ban maradt volna.
Ezt csak az oszinteseg kedveert erdemes betenni.
Meg azt is, hogy az inflacio marha magas. Amin lehet vitatkozni, hogy mennyi belole a Brexit vs Covid scandemic.

Fringe minority with unacceptable views 2021.10.17. 18:18:56

@kés a nyakadon: Anyukam meselte, hogy naponta haromszor zaklattak az elovalasztas miatt. Telefonon, mobilon es sms-ben. Kerte, hogy szedjek le a listarol, ne hivogassak. Onnantol egy automata hang hivogatta

2021.10.17. 18:34:35

@Nem talaltam a Submit gombot:

Csak a pálya széléről tudok bekiabálni, mert hál' Istennek nem a rendkívülprogrsszív nyugati libernyák demokráciákban élek.

A teljesség igénye nélkül.

Ha egy országnak, és annak vezetőinek nincs annyi esze, hogy előre lássa, ha a rabszolgák, a külföldi munkavállalók tartják életben, működtetik a társadalmat, és ha ezt a kizsákmányolható réteget korlátozom, csökkentem, akkor abból nagy baj lesz, mert nem lesz aki dolgozzon.....az az ország, az a társadalom, azt azt irányító politikusok, kormány úgy hülye, ahogy van.

Azok a politikusok, szakemberek,élükön a degenerált ejuval, akik ma meglepődnek pl. a chip hiányon, miközben évek óta ütik a belső égésű motorokkal felszerelt járműveket, erőltetve az elektromos autókat, amikhez nagyságrendileg több ilyen kütyü kel....azok úgy hülyék, ahogy vannak.

Azok az országok, társadalmak, akik bedőlnek a süket zöld dumának, mantrának, ezért bezárják az atomerőműveket, korlátozzák a földgáz felhasználását, elérve ezzel azt, hogy az amúgy is töredékére csökkent európai gázfogyasztás mellett nem ruháznak be újabb mezők megnyitásába, mert a mantra az, hogy ezekre már nem lesz igény, miközben azt még a hatelemis is tudja, hogy a megújuló energiára nem lehet alapozni....azok úgy hülyék, ahogy vannak.

2021.10.17. 18:37:52

@Nem talaltam a Submit gombot:

Az ami ma a magát ellenzéknek nevező moslékkoalíció háza táján folyik....az egy tanulmány.

Mindenki elhitte, hogy ez egy gyurcsótány show. Pedig nem. Ez egy Márki-Zay show. Méghozzá nem is akár milyen.

Eddig két üzenetet küldtem MZP-nek.
Ideje elküldenem a harmadikot.

Fringe minority with unacceptable views 2021.10.17. 18:52:34

@kés a nyakadon: volt egy igen erdekes cikk a Telegraph-ban a foldgaz alternativajarol, a hidrogenrol.
Az egyik egyetem, talan Exeter (nem vagyok benne biztos) kiserletezni akar az allammal, hogy egy falut teljesen lecserelnek foldgazrol hidrogenre. Ahhoz az osszes csovet, gaz boilert (ami kazan: futes es melegvizet csinal), gaztuzhelyet, es minden berendezest cserelni kell, kulonben robbanas veszelyes
Aki nem keri a cseret, azt egesz egyszeruen leveszik majd az ellato rendszerrol, mert ugye egy helyseg nem lehet keverve foldgaz/hidrogen. Ugyhogy ha nem akarod ezt az egeszet, onnantol nem lesz a hazadban gaz. A berendezesek cserejet majd magadnak fizeted.

2021.10.17. 19:07:43

@Nem talaltam a Submit gombot:

Ha nem tudják, nem akarják visszafogni a fogyasztást, ha a növekedés mindent felül ír, akkor ez/ezek a dolgok szarpofozás, semmi több.

ocso79 2021.10.18. 02:10:42

@kés a nyakadon: nem unjátok még ezt a hanyatló nyugat,linernyák lemezt :D ez még valami régi komcsi beidegződés maradványa nállatok. Rettegsz itt a semmitől. Jókat kacagok. Na majd az OV megmutatja.
Van baj a toronyban apjuk.

ocso79 2021.10.18. 03:02:59

@kés a nyakadon: ember visítva vihigok a hülyeségeiden. Mindenkit megesznek majd a muszlim libernyákok. Kérlek mesélj még nekünk,olyan jól szórakozom.

Faragó István01 2021.10.18. 15:44:22

Kedves ocso79 !
Aszöveged teli van rémhírekkel meg hajmeresztő hülyeségekkel.
Ad. 1 :A hanyatló nyugat az átkosban volt szöveg .( gyengébbeknek:KOMMUNISTÁK ALATT !!!! )
Ad. 2 :Ugyan már, mit mutat meg OV ? ( Kiváncsi vagyok mikor fog Marbellára menekülni az elszámoltatás elől?)
Ad. 3 :A muszlimok mohamedán vallásúak.Másrészt lesz majd az új kormány alatt Határőrség.OK?

Faragó István01 2021.10.18. 15:54:19

@ocso79: Most éjszakás voltál? Én is voltam '95-ben a csepeli Csőgyárban, ráadásul 12 óráztam. Vagy a lelkiismereted bánt ?

Faragó István01 2021.10.18. 16:15:04

@Diggerdriver64: Kedves János azt írtad : "az EU egy szarkupac onnan menekülni kell."
Az EU-ból nem szabad kilépni , sőt kell az euró bevezetése is !!!
Most először is lépjünk túl azon , hogy a szarkupac után vesszőt kellett volna írnod.
Most akkor az EU-tól kapjunk (ingyen) milliárdokat, vagy az oroszoktól, vagy Kínától kölcsönöket magas kamatokkal? Hmm :)))

Faragó István01 2021.10.18. 16:24:15

@: Tökéletesen igezad van !!!

Faragó István01 2021.10.18. 16:37:26

János légyszíves nézd meg ezeket a magyar kamionosokat, és a véleményük ugyanaz,mint a tied... :)))))www.youtube.com/watch?v=5N5aG_AE7yg&t=1148s , www.youtube.com/watch?v=e8_nMjy8DBs STLACIKA-tól.
Vagy ezeket :www.youtube.com/watch?v=12YdHxd_p7g éééés www.youtube.com/watch?v=alvfpFaPbPw Kótai Zoli bától .

ocso79 2021.10.18. 16:43:51

csak a pár legnagyobb NER lovag 2010-2019 közötti bevételeit nézve kb 2000 milliárd forint bevételük volt (ebbe nincsenek benne, a kis megyei kiskakasok, a pár 10 milliárdos emberkék, cégek).

Évente 1000-1500 milliárd forint eu támogatás (különbözet, tehát levonva a befizetéseket) érkezik Mo-ra.

A GDPje az országnak 2010 27000 milliárd, 2019 47000 milliárd (láthatóan az EU pénzek kb a felét, több, mint felét teszik ki a GDP növekedésnek - ugyanis azok részei a GDPnek (pl fizetéseket ebből fizetik).

Stadionra elvertünk kb 500 milliárdot.

Hordjatok csak a szemellenzőt.

ocso79 2021.10.18. 16:45:36

@Faragó István01: ja 3 muszakban nyomom itt a hanyatló nyugaton. Lelkiismert nem bant nem En loptam halalra magam.

ocso79 2021.10.18. 16:47:13

@Faragó István01: felreèrtettél En nem vedem az OV kormány sőt....

ocso79 2021.10.18. 16:50:29

@Faragó István01: ezek mind szatirikus megjegyzesek mivel En 2004-ota nem élek otthon, így tényleg csak nevetek azon milyen könnyen megvezethető a magyar nép. Maradunk annyiban hogy nem vagyunk a legelesebb kés a fiokban.
A fityusz az elmúlt 30 ev kethatmadat uralta mégis kibuvot keresnek... az emberek meg elhiszik. Vicc.

2021.10.18. 18:07:14

@ocso79:

Aki 17 éve él a progresszív talibán haladó nyugaton, és megtalálta a számítását, beilleszkedett, befogadták, az nem bassza az anyját magyar blogokon, nem foglakozik a magyar belpolitikával, nem tolja a hülye libernyák dumát.

Ellenben aki itthon is egy senki volt, kitántorgott, odakint is egy senki maradt, itthon sem vitte semmire, odakint se, az ugyan az azt a hülye süket liberofasiszta dumát tolja, mint te.

A határátkelő nevű libernyák fosblog melegágya a hozzád hasonlóknak. A saját a tehetségtelenségeteket, frusztráltságotokat, értéktelenségeteket próbáljátok leverni az itthoni magyarságon, Magyarországon.

Pedig csak önvizsgálatot kellene tartanotok.

Faragó István01 2021.10.18. 19:53:02

@ocso79: Jövő tavasszal kezdődik az igazi új , demokratikus élet.Márki-Zay péter lesz a befutó új miniszterelnök . OK ? :)))))))))

Faragó István01 2021.10.18. 19:59:28

@kés a nyakadon: Nebántsál senkit aki kimenekült ebből az országból!!!!Én is sokat gondolkoztam rajta.Ebben az állapotomban ismertem meg pl. ennek a blognak az íróját.Igaz DIGGER DRÁJVER ( alias : Horváth János)

Faragó István01 2021.10.18. 20:02:36

JA-JA HATÁR ÁTKELŐ-ben találtam meg először a bloggazdát.
Furcsa nem? :)))

ocso79 2021.10.18. 20:08:23

@kés a nyakadon: igen teljesen igazad van senki semmire nem vitte mert libernyák muszlim :D nagy az Isten állatkertje az biztos és Te vagy rá az élő példa. Tehát az összes orvos,mérnök,villanyszerelő semmire se vitte mert Te otthon maradtál. Ez valóban egy ésszerű és valós megközelítés.
Na good Te az Én életem miatt mert Én sem aggódom,igazán szólva nincs is nagyon miért.
Még jó hogy itt vagy nekünk és megmondod higy milyen szar az életünk. Köszönöm szépen

ocso79 2021.10.18. 20:17:57

@kés a nyakadon: jön a végetek a Csehek már elzavarták a harácsoló Babist valószínű a Lengyelek is elküldik Dudat melegebb éghajlatra. OV csőcselék is menekül már a vékony le is lépett a lófejű arával. Jön az elszámoltatás remélem a levágják a keritést is és majd bejövő az a 30 muszlim amitől neked reszket a segged az elmúlt 10 évben.
Persze engem ez nem igázan érint a legnagyobb gondom hohy melyik mexikói hotelt válasszam majd Karácsonyra.
Tudom mind megbuktunk,senkháziak vagyunk mégsem nekem kell azon bogyózni hogy hogy miből vásárolunk be a hónap végén....
Komi téged nagyon beszippantot ez a lipsi-soros-szuperkersztény mantra.

tiborc2008 2021.10.19. 00:01:04

@kés a nyakadon:
Kedves Erdész úr, nekem elmúlt az öröm napja, jöhet az ébredés. Neked, én már felébredtem. Az orbán-gyurcsány show folytatódik. Márkinak tényleg jó kampánystábja van, előbb említett show szervezői között. Csótánynét kivonták a tűzvonalból, gerinek meg szóltak, hogy balekszerepet engedje át nyugodtan Márkinak. A hülyék korábban belementek, hogy a képviselői helyekről csak egy forduló döntsön, így azok között (valószínűleg fidesz-segítséggel) már 39 kis csótánypete található, akik várják, hogy a hülye összefogás életre keltse őket, hálából meg jól sggbe lesznek bacva. Ha lett volna második forduló, még 10 petéje se lenne, most olyan megyékben is vannak, amelyeket Márki zeneszóval nyert meg. Mivel gyurcsótányé lesz a legnagyobb frakció, és ő lesz a királycsináló az ellenzékben.
Azt hiszem, Márki köreiben is akad jó néhány látszattámogató, aki a csótány csettintésére átpattan a másik oldalra. Szóval, ki van ez találva, de ne legyen igazam!

2021.10.19. 05:55:49

@ocso79:

Ezt elfelejtettem, hogy ti kitántorgók, akik itt osztják az észt hazafelé, mind többdiplomás romkocsmaértelmiségiek vagytok. Orvosok, mérnökök, igaz sekkfej?

Én nem aggódom a te életed miatt, mert a kutyát sem érdekli, hogyan éltek. Itt ti ugattok bele a mi életünkben, folyamatosan birkázva, mocskolva bennünket.

Maradjatok ott ahol vagytok, az itthoni dolgokba meg ne ugassatok bele....

2021.10.19. 05:57:16

@ocso79:

Ki nem szarja le, hogy téged mi érdekel idióta libernyák?

2021.10.19. 06:01:56

@tiborc2008:

Hidegen hagy, mi folyik a moslékkoalíció háza táján. Esélyük nincs leváltani az Orbán-rezsimet. Főleg miután a választásokig hátra levő időben is egymást fogják fojtogatni.

Én nem szavazok sem a fideszre, sem a moslékkoalícióra, sem MZP-re. Ami engem ebben az egészben érdekel, az a stratégia, amit MZP-nek szerintem követnie kellene. Ez játék.

2021.10.19. 06:20:53

@ocso79:

Azt a pezsgőt még ne vedd meg faszfej, amit Orbán bukására szeretnél behűteni.....

2021.10.19. 06:28:14

@tiborc2008:

Ha MZP nem lép ki a moslékok közül, el fog tűnni a süllyesztőben.
Megalázva, megszégyenítve. gyurcsótány ugyan úgy ledarálja a szövetségeseit, mint Orbán.

Az egyetlen esélye a politikai túlélésre, ha önállósodik, pártot alakít, vagy "szerez". Úgy látom, most ez utóbbiban gondolkodik.

Diggerdrajver 2021.10.19. 08:13:18

@kés a nyakadon:
Nagyon felértékeled MzP-t.
Nincs benne annyi.
Nem Az ő érdeme hogy odakerült ahol van.

2021.10.19. 08:21:04

@Diggerdrajver:

Azt írtam: vagy profi, vagy profik állnak mögötte.

Diggerdrajver 2021.10.19. 08:37:50

@kés a nyakadon:
Egyik sem.
Az történt hogy Geri a saját szakállára önjáró lett.
Cáfolni akarta a dróton rángatott bábfigura szerepét és hozott egy nem várt döntést. Csak ennyi történt.

ocso79 2021.10.19. 14:54:51

@kés a nyakadon: valami elkepesztő nagy rajongoja lehetsz a joembernek,nem értem miert hisz kilopta a szemeteket Ti meg tapsoltok mint egy félkegyelmű.
Ok faszfej.

ocso79 2021.10.19. 15:00:17

@kés a nyakadon: szar lehet az egész életedet ebben a megkeseredett országban leélned. Mondanám hogy sajnállak,dehat egy igazi frusztrált csőparaszt vagy ezért inkabb csak szurkolok hogy maradjon az Orbán és teljesen lenullazza a már így is szar életedet.
A magyar egy hülye nép ez mar megbizonyosodott az évszázadokon keresztül.
Természetesen most is a rossz irányba megyünk. Akinek esze van már régen lépett,maradtak az Orbán rajongók mint Te és az akinek már repülőtérre se telik ( kb az ország felé).
Valami oknál Te ebben eléd ki magad, majdhogynem imádod ha a nyitott pofadba szarik Orbán és a bandája meg egy kis csacska mosoly is megjelenik eközben a pofád sarkában.

ocso79 2021.10.19. 17:42:15

@kés a nyakadon: komi szeretnél Te lenni olyan csoringer mint Én. Nem baj buta fiú, látom Te imádod amikor habosra szopatjak a pofádat. Ekkora baleset régen nem láttam,pedig Magyarország a melegágya az ilyen barmoknak mint Te. Nem tudom hogy van valami iskola ahol képzik az ilyen bárányok mint Te vagy egyedül sikerült ezt a szintet elérni.
Nyugodj le szerencsére a többi bárányt legalább majd megmenti a következő ultra liberális kormány. Lesz kapsz a kezekre vége a lopkodasnak jön az elszamoltatas ideje.

ocso79 2021.10.19. 18:52:11

@kés a nyakadon: eközben a Forint ismét melyrepulest mutat be. Te meg tapsikolsz a szaruhártya közepén a narancssárga trikodban..... mekkora ballisztikus vagy aranyapám. Én meg eközben röhögök a lipsi muszlim nyugaton zabálja a halal húst és olvasom a koránt.

Etniez 2021.10.28. 18:03:36

@Diggerdrajver: A szeméttel nem beszélgetni kell, hanem kivinni a kukába.
süti beállítások módosítása