HTML

Ass blaster

Friss topikok

  • tanyasi értelmiségi: @diggerdriver: Ez a majom ugyan az a kategória mint makizaj. És ugyan azon agyhalottakat tudja m... (2024.04.19. 15:39) TE TETTED EZT KIRÁLY
  • Hejira: Fityesz himnusz: Most múlik pontosan (2024.03.28. 15:49) Gyerekiahóra...
  • diggerdriver: @Ferenczi Krisztián: Gratulálok a háthoz. A faváz sokszáz évig kitart és egybentart. A legöregebb ... (2023.12.17. 20:44) Házépítés itt és ott...
  • Móka Miki: Ez valami eszméletlen ahogy a sérült agy tirpák zotyi nyalja a munchhausen valagát. Ewwwww (2023.05.19. 21:44) Ki a rosszfiú?

Címkék

Ramsbury capriccio

2017.11.16. 22:48 diggerdriver

capriccio

szeszélyes, csapongó, kötetlen formában írt zenemű.

A hétvégén meglátogattuk Tibor barátomat Ramsbury-ben. Ő a sörgyárigazgató akiről már írtam pár posztot a blogon. Most egy capricciot írok a gyár sörkínálatáról. Mivel a capriccio zenemű megpróbálok összehozni egy szimfóniát.

Tibor megajándékozott egy válogatással a kínálatból én pedig nagy duzzogva elfogadtam és kényszerítve magam végigkóstoltam mindet aminek értékelését most megosztom olvasóimmal.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Első sör, régi kedvencem a gyár szerintem legjobb terméke az 506-os.

Nevét a második világháborúban, a Market Garden hadműveletben részt vett 506-os ejtőernyős gyalogezredről kapta. A Market Garden hadművelet Montgromery tábornok elbaszott hadművelete volt ami iszonyatos véráldozatokat követelt. 17ezer szövetséges katona halt meg ott, többen mint a normandiai partraszálláskor. Erről szól a Híd túl messze van című film.

De térjünk vissza sörre. 

Ez a sör kérem szépen egy műremek. Egy finoman, művészi igényességgel  kidolgozott késpenge, egy tökéletes szépségű Aston Martin. A sörök Monica Belluccija a telt érzéki szépség, az ízek harmóniája, maga a SÖR. Az átlagnál keserűbb, szinte harapni lehet benne a komlót de mégis van egy kellemes utóíze. Ez a sör nem kánikulai sör. Harminc évnél fiatalabbaknak nem ajánlott. Ez a komoly beérkezett férfiak söre. Ebben a sörben gondolat van kérem szépen.  Ez a sör inspirál. Előrébb viszi a világ szekerét. Ez nem dugás utáni sör. Ez meglett férfiak világmegváltó beszélgetéseinek a söre. Ez a sör tiszteletet vív ki magának. Tiszteljük hát barátaim.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A következő sör egy újdonság, most kaptam először. MM a neve.

Este gyanútlanul(hiba volt) kibontottam és belekortyoltam. AKUTYAÚRISTENIT... MI EZ??? 

Ez kérem szépen egy pörölycsapás. Ez kérem szépen egy vasököl. Olyan keserű hogy majdnem letaszította a trónról az 506-ost. Elemezzük ki ezt a keserű ízt. Előrebocsátom hogy nekem a keserű sörök a gyengéim. Ez a keserű íz nyersen és őszintén keserű. Ez az aminek mutatja magát. A túlburjánzó hedonista lórugásszerű keserű.

Olyan mint Fellini Amarcordjában a trafikosnő.

Ez a sör sokkolja az embert. Ha az 506-ost Bruce Lee-hoz hasonlítom akkor az MM a kigyúrt izomagyú kocsmai duhaj. Ha az 506-os Aston Martin akkor az MM a Hummer. Lehengerel, átgázol rajtad majd felemel és megkoronáz. Királycsináló sör. Ezt a sört egyedül kell inni. Ezzel a sörrel beszélgetni kell. Lelke van. Az első benyomás az hogy üt, hogy brutális, hogy drabális, hogy egy kérges tenyerű szenesember. Pedig ha kettesben maradsz vele akkor feltárul a lelke. Ahogy kortyolgatod mindig szelídebb lesz. A barátoddá válik. TÉGED tisztel meg a barátságával. 

Harminc kilós, tyúkmellű tornából felmentett Taigetoszszökevények  meg se próbálják...

Azért van figyelmeztetésképpen a cimkén az MM betűpáros. Memento Mori. Emlékezz a halálra. Puhapöcsöknek nem ajánlott.

Ez a sör egy élmény, NAGY élmény.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A következő sör a Ramsbury Gold.

Az egyetlen a kínálatban amelyik fehér üvegben van. Nyilván hogy kihangsúlyozza gyönyörű óarany színét. Ő viszont kánikulai sör. Az a fajta hogy amikor nagy melegben elfáradva, kitikkadva, szomjasan beesel az ajtón akkor húsz másodperc múlva felbontsd a MÁSODIK Goldot.  Közben megpihentél tizenöt másodpercet, mert az első sör öt másodperc alatt lecsúszott.

Ebből a sörből egymás után hármat kell meginni. Mindegyiknek stációi vannak. Megpróbálom szemléltetni. 

Olyan ez mint mikor nagyon ki vagy éhezve nőre és hazaviszed a bombázó szőkét. Az első menet után bocsánatot kérsz mert túl gyors voltál. A másodiknál már figyelsz a részletekre és neki is jó. A harmadiknál feltárulnak az apró finomságok és a  szomszédod is tudja hogy nagyon jó neki.

Ezt a sört mindig jó inni. Előtte, utána, közben, helyette...

Ebbe a sörbe nem kell belemagyarázni semmit. Iszod és elégedett vagy. Ha jellemeznem kéne azt mondanám hogy a jóleső sör. Mindig jólesik Nincs kiemelkedő jellegzetessége de nem jellegtelen. Ez az a sör aminek nem tudod megmondani mitől jó. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Következik a Flint Knapper.

Némi magyarázat szükségeltetik előtte. A flint az egy átlagban ökölnagyságú, szabálytalan formájú üledékes kőzet amit kívül sárgás színű vékony vízkőréteg borít. Belül pedig füstüveghez hasonló kvarckőzet.Így néz ki:rocks.jpg

Ez a kő mindenhol megtalálható a Brit szigeten. Ebből fejlődött ki egy nagyon jellegzetes épületburkolási eljárás. Alkalmazzák lakóházakra, templomokra, kastélyokra egyaránt. A követ összegyűjtik és a fent látható módon eltörik, hogy látszódjon a belseje. Majd az épülő ház külső vakolatába sűrűn egymás mellé belenyomkodják. Egy nagyon szép és időálló külső burkolatot kapnak:gariannonum_burgh_castle_south_wall_well_preserved_close_up.jpg

Na most azokat akik ezeket a köveket pattintják őket hívják flint knappereknek.

Tökéletes névválasztás. A szélcserzette arcú kemény fizikai munkát végzők söre a Flint Knapper.  Az a tipikus angol ALE. Jól megkülönböztethető az európai láger söröktől. Az első gondolat az első korty után az hogy TELT. Kellően keserű de messze van az MM brutalitásától. Nem olyan kifinomult mint a 506-os, jobban előjön benne a malátapörkölés íze. Proli sör a szó jó értelmében. Meló után leküldesz néhányat és meg leszel elégedve a világ dolgaival.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vegyük elő a következő üveget.

STORM a neve. Vihar magyarul.

Viszonylag erős sör, 6,0%-os. Ez egy APA sör. Na nem azért mert apád is ezt itta hanem az American Pale Ale rövidítése. Kevésbé keserű sör, nyilván egy cég kínálatának minden ízlést le kell fednie. Sokan nem szeretik a keserűt, hát nekik ez a sörük. Lehet hogy átlagembernek viharos hatású sör de az én ízlelőbimbóimnak csak lágy esti szellő. Igazi populáris sör. Átlagembereknek.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lássuk a méltán híres Belapurt.

Valami hülyegyerek, bizonyos Diggerdriver blogjából készült színdarabban szerepel ez a sör. Miszerint nevet kellett neki adni és Tibor barátom odaszólt az egyik hordógurigató indiai munkásnak hogy honnan jöttél Szunguruhu? Belapurból, volt a válasz. Így lett a sör neve Belapur. merthogy ez egy IPA, vagyis Indian Pale Ale.  Mi is nézne velünk szembe a címkén mint egy indiai párduc meglehetősen morcosan.

Markáns karakteres sör. Határozott a keserű íz benne. Az van ráírva hogy extra komlóval. Teljesen rendben van, bármikor szívesen fogyasztanám. Itt a szigeten nem kirívó IPA sört inni de otthon Magyarországon egzotikum lenne. Olyan mint fekete csajt dugni. Nem halhatsz meg míg ki nem próbálod. Bár lehet hogy ATTÓL meghalsz. Ha mégsem akkor a feleséged agyonüt. Szóval jobb ha mégis inkább a sörnél maradsz.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Végül de nem utolsósorban lássuk a Ramsbury Honey Bee Nectar-t.

Mézes sör. Minden palack eladásából 20 penny a Wiltshire-i méhészeket illeti. 

Mint mondtam egy jó cégnek minden vásárlóréteget ki kell szolgálni. Ki is inna mézes sört ha nem a hölgyek? Tipikus női sör. Keserű ízt nyomokban sem tartalmaz, éppen ezért nehéz értékelnem. Ez a sör az apácaneveldei szűzleányok itala, akiknek Staller Ilona éppen most szemléltette a bibe és porzó naturalista egymásra találását.

Széplelkek itala ez kiknek még beadhatod hogy azért kicsi hogy ne fájjon. Akik ha sört isznak máris nagylánynak képzelik magukat és három mézes után beleugorhatsz a bugyijukba. Ne reménykedj. nekik még annyit jelent a szex hogy hanyatt fekszenek és úgy maradnak. Ettől a sörtől nem fogják megmasszírozni a prosztatád. Azt majd ha feljebb lépnek egy szinttel és rászoknak a Ramsbury Gin-re. Akkor viszont három menet után csak a nadrág megy haza nélküled. Én szóltam...

Ez volt hát az én regölésem a Ramsbury sörgyár termékeiről.

Fogadjátok szeretettel.

 

27 komment

Kibaszás...

2017.11.15. 00:33 diggerdriver

Előrebocsátom hogy ez színtiszta szakmai poszt. Egy olyan dologról szeretnék beszélni ami minden gépkezelőt szópóágra tesz. 

Tudni kell hozzá néhány alapvetést.  Ha bárhol a világban az utóbbi húsz évben gyártott forgófelsővázas munkagépbe beleülök azt tudom kezelni. Mindegy hogy Grönlandon vagy Új Zélandon. A gépek karjainak kezelési sémája az egy szabványt követ. Ahhoz tudnám hasonlítani mint az autók pedálelrendezését.  Az is szabványos. Aztán ezen kívül szinte semmi más kezelőszerv nem ugyanott van. A munkagépeknél is más a kapcsolók, a műszerfal, a kisegítő berendezések  elhelyezése. A műszerfal menürendszere szintén típusfüggő. Van amelyik egyértelmű és könnyen lehet benne barangolni, van amelyik bonyolultabb. 

Mi akik szinte mindig más gépekkel dolgozunk, megszoktuk már ezt és nem is okoz gondot. 

KIVÉVE EGYETLEN FUNKCIÓT.

Itt Angliában szinte minden gép fel van szerelve automata kanálcserélő szerkezettel. Ez egy rendkívül okos szerkezet ami nagyon megkönnyíti minden gépkezelő munkáját. Arról van szó hogy a gépben ülve megnyomunk néhány gombot és kiszállás nélkül le tudjuk cserélni a kanalat másikra. Vagy kanál nélkül használjuk a gépet. Például előírás az hogy terhet emelni csak és kizárólag kanál nélkül lehet. Még kis teher emelésekor sem lehet fenn a kanál. Aztán...

Rendkívül sok szerelvény van amit a kanál helyére szerelhetünk. Targoncavilla, hidraulikus betontörő, szádlemez vibráló, és még sokáig lehetne folytatni. Mindezek felszerelése gyerekjáték az automata kanálcserélővel.

Gyerekjáték LENNE, ha gépkonstruktőrök nem űznének versenyt a folyamat megbonyolításában.Ezt viszont olyan szinten csinálják hogy mi gépkezelők a kúrva anyjukat is szidjuk.

Ugyanis a szerkezet működtetéséhez minden gépnél elég kacifántos úton jutunk el. Azzal kezdeném hogy van egy aranyszabály. Miután megtaláltuk nagynehezen a kapcsolót akkor ahhoz hogy működjön MINDEN GÉPNÉL a kanalat be kel csukni végállásig és azon tartani 5-10 másodpercig. Ez szabály. De mint látni fogjuk minden szabály alól van kivétel. 

A kanálcserélő fejet quick hitch-nek vagy coupler-nek nevezik. Legnevesebb gyártó a műfajban a GEITH. Így néz ki a GEITH kanálcsrélő egy 40tonnás Kobelco-n.

img_20171010_090842.jpg

A képen a feketére festett alkatrész az. Két mozgó eleme van azok zöldre vannak festve

img_20171011_134722.jpg

Az alsó zöld részt egy munkahenger tolja rá a kanál csapjára, a felső retesz pedig a GEITH cég saját fejlesztése ami megakadályozza hogy az alsó villa mellézáródása esetén, vagy a gépkezelő figyelmetlensége következtében, ha nem zárja a szerkezetet akkor leessen a kanál.

Mi történik ha a gépkezelő hibázik?

Mit láttunk a videón? A biztonsági retesznek az a feladata hogy megakadályozza hogy leessen a kanál ilyen esetben. Mint az alábbi videón.

 

A szerkezet működését ezen a GEITH videón lehet megnézni.

 

A GEITH cég kifejlesztett egy könnyen kezelhető kapcsolódobozt a kanálcserélő használatához. Tudni kell azt hogy olyan biztonsági megoldást kell alkalmazni hogy véletlenül ne lehessen oldani a gyorscsatlakozót. Ennél a fekete doboznál először a bal oldali majd a mellette lévő gombot kell megnyomni és akkor ha rávezérelek a kanál csukására old a quick hitch. Zárásnál balról a harmadik gombot kell megnyomni. Egyszerű és logikus.

img_20171009_161137.jpg

Akár meg is dicsérhetném a GEITH céget ha ennek a fekete doboznak nem tudnám mi volt az elődje. Az, szintén egy doboz volt egy billenőkapcsolóval és egy sárga nyomógombbal egy A betű mellett.s-l500.jpg

Ez eddig még mindig rendben van. Átváltod a fekete billenőkapcsolót, megnyomod a sárga gombot rávezérelsz kanálcsukásra és nyit a kanálcserélő. Na és ilyenkor mi van?2017-11-14_212614.png

Ilyenkor kérem szépen az A betűt kell megnyomni mert alatta van egy mikrokapcsoló.

Ezeket a dobozokat a legváltozatosabb helyre szokták felszerelni. Én találkoztam már vele az ülés mögött a fejem felett a kartámasz alatt az ülés alatt és egyéb lehetetlen helyeken. Ha nem doboz van akkor általában egy olyan kétállású kapcsolót találunk ami egy retesszel le van védve véletlen átkapcsolás ellen. img_20171009_161214.jpg

A piros reteszt elmozdítva lehet átkapcsolni a kapcsolót. A legtöbb gépnél ez, meg a kanál csukásra tartása elég a nyitáshoz. Aztán van amiknél még tesznek rá néhány kunkort. A 8 tonnás JCB-nél még meg kell nyomni a műszerfalon az ACK gombot. Ha ezt nem tudod akkor leszoptad magad.20130102_120102.jpg

Aztán beültem egy 13 tonnás JCB-be. A menet a következő. Átváltod a kapcsolót, majd a jobboldali karon lévő gombot megnyomod és nyomod mint süket az ajtót a teljes folyamat befejeztéig. Csukásra tartod a kanalat és mikor lecserélted a másikra, elengeded a gombot. Akkor zár a retesz és utána még csavarsz egyet a műszerfali tekerőn. A videón végigkövethető a folyamat. Ha a hüvelykujjammal egy tizedmásodpercre elengedem a gombot kezdhetem elölről.

 

A Komatsu hasonló szisztéma csak az a gomb amit ott nyomni kell a bal oldali karon van.

Na most amiket idáig felsoroltam azok voltak az EGYSZERŰ megoldások. Mutatok egy videót. Amit láttok rajta az egy Caterpillar kanálcserélőjének a működtetése. Egy viszonylag egyszerű és követhető folyamat a műszerfalon és a mellette lévő gombokkal.

Hol a probléma? Itt:

Na most el tudjátok képzelni hogy én mit tréningeztem a műszerfali gombokkal és mikor körbenézve megtaláltam, szidtam a kúrva anyját annak aki kitalálta azt a rejtett gombot.

Még ezt is lehet űberelni. A legnagyobb szívás eddig a 36 tonnás Liebherrel volt. A jobb oldalon van egy olyan kétállású kapcsoló mint ami az atomtöltetek indítókapcsolója. img_20171005_075203.jpgimg_20171005_075216.jpg

Átváltottam aztán rávezéreltem a kanálra és semmi. Nem oldott. körbenéztem és találtam egy hasonló sárga kapcsolót.img_20171005_075305.jpg

Ez viszont nem maradt átváltott helyzetben hanem visszaugrott alapállásba. Tehát átváltottam a pirosat majd meghúztam a sárgát és rávezéreltem kanálcsukásra. Semmi nem történt. Miután körbenéztem még néhányszor hátha van  valami trükk elrejtve, szóltam a művezetőnek hogy nem működik a quick hitch. Kihívta a gépet bérbeadó cég szerelőjét. Az próbálkozott vagy fél órán keresztül de semmire sem jutott. Felhívta a Liebherr szervizt. A szerelő telefonban mondta hogy a sárga gomb a megoldás. Próbáltunk mindent de semmi. Szerelő elment mondta hogy majd jön a Liebherr embere. Míg vártam gondoltam kipróbálok egy teljesen valószínűtlen variációt. ELŐSZÖR ráhúztam a sárga gombot majd UTÁNA átváltottam a pirosat és rávezéreltem kanálcsukásra.

KIOLDOTT.

Hogyrohadjálmeg...

Lemondtuk a szerelőt és megoldódott a probléma.

Ezután azt hittem már meglepetés nem érhet. TÉVEDTEM. 

Dolgoztam már Kobelco-val. Itt a műszerfala látszik hogy egy tisztességes GEITH doboz van odatéve.2017-11-05_155607.jpg

Aztán most dolgozok egy New Holland-al ami az utolsó csavarig Kobelco.

Csak éppen a kanálcserélő más. Az viszont nagyon. NAGYON...

Na most mindez nem elég az orbitális szopáshoz. A fülke oldalüvegén van egy matrica ami lépésről lépésre végigvezet egy MÁSIK kanálcserélő szisztémán.  Ez egy egyenmatrica amit minden fülkében kiragasztanak ha úgy működik a kanálcserélő ha nem. 

Na most mindezeket végigolvasva remélem kiderült miért az a címe a posztnak hogy kibaszás. 

6 komment

süti beállítások módosítása