HTML

Ass blaster

Friss topikok

  • Hejira: Forr a nagy szittya szar, jájj (2024.03.21. 22:44) Gyerekiahóra...
  • tanyasi értelmiségi: Itt még olvasható Kónya Endre írása: pecsaktual.hu/balhe/megszolalt-k-endre-es-leirta-a-sajat-ver... (2024.02.17. 19:24) TE TETTED EZT KIRÁLY
  • diggerdriver: @Ferenczi Krisztián: Gratulálok a háthoz. A faváz sokszáz évig kitart és egybentart. A legöregebb ... (2023.12.17. 20:44) Házépítés itt és ott...
  • Móka Miki: Ez valami eszméletlen ahogy a sérült agy tirpák zotyi nyalja a munchhausen valagát. Ewwwww (2023.05.19. 21:44) Ki a rosszfiú?

Címkék

Közlekedés, parkolás autóval.

2013.04.19. 22:30 diggerdriver

Néhány hónapja résztvevőként is megtapasztalom a londoni közlekedés és parkolási rendszer „áldásait”.

Először a közlekedésről.

Kétféle vezetőtípus az általános. Az egyik az megy mint a marha a másik meg tököl a végtelenségig. Szűkek az utak parkolnak is mindenhol a buszoknak nincs biztosítva kétirányú közlekedés hanem a kétoldalon parkoló autók által hagyott egy sávon közlekednek ők is és öldöklési sorrendben nyomulnak előre. A nap vagy a hét bizonyos szakában a buszsávok is nyitottak amik ki vannak táblázva. Csakhogy minden buszsáv más időben vagy egyáltalán nem vagy csak hétvégén. Aztán ha egy autós megunta a sorban álldogálást és kimegy a buszsávba akkor igazi szerencsejáték hogy abban az időben megbüntetik vagy nem. Általában igen. Ráadásul ilyenkor működik a nyájösztön és ha látja valaki hogy a másik kiment akkor úgy gondolja az biztos emlékszik rá milyen tábla volt kint és azért megy ott mert szabad, aztán magával húzza még néhány autóstársát.

Ezért aztán sok autón sérült a tükör vagy horpadt a karosszéria néhány karcolás az általános.

Itt is ugyanúgy megállnak másodiknak várakozni  a parkoló autók mellett mint otthon. A másik közlekedő akadályozása a továbbhaladásban megszokott dolog még csak nem is dudálnak miatta. Ha valakivel előzékeny vagy az ritkán köszöni meg.

A parkolásról.

Egyszóval KÁOSZ.

Annyiféle szankció előírás és azok kivételei szabályozzák a parkolást hogy ember nem igazodik ki benne . Ehhez képest a budapesti rendszer egy átgondolt világos jól működő szisztéma. A londoni parkolási rendszerben egy dolog a biztos. Megbüntetnek. Így vagy úgy előbb vagy utóbb de beleszaladsz a büntetésbe.  A négyszáz éves demokrácia egyetlen olyan vadhajtása ami egyértelműen a lehúzásra a minél több büntetés befizetésére találtatott ki.

A főutakon fizetőautomaták vannak vagy fizethetsz telefonon is. Hétvégén is fizetni kell.

A mellékutcákban rafinált a rendszer. Felfestett parkolóhelyek vannak de mindegyiknél van egy tábla hogy például 11-12ig és 14-15óráig csak engedéllyel parkolhatsz ott. Sokan csinálják hogy erre az időre elállnak onnan aztán mindig elfelejtik és két büntetés már több mint az egész éves bérlet arra a helyre. A bérlet történet sem egyszerű.

A mi utcánk a BX zónába tartozik. Ez azt jelenti hogy ha van bérletem akkor eben a zónában a kijelölt parkolóhelyeken parkolhatok ami kb egy 500méteres körzet. Ezen a zónán áthalad egy főút is. A főúton is vannak kijelölt parkolóhelyek amik a BX zónához tartoznak. Aztán mellettük vannak fizetős helyek is és ezek ötletszerűen váltakoznak. Ha a fizetős helyre állok akkor megbüntetnek de ha 5méterrel odébb a zónaparkolóba akkor nem.

A bérlet 100font egy évre. Gondoltam én.

Megvettem az autót november 7.-én. Itt mindent el lehet intézni interneten okmányirodák nincsenek.

A tulaj meghozta az autót feljöttünk a lakásba és a számítógép előtt elintéztünk mindent.

Van minden tulajdonosnak egy kétoldalas dokumentum aminek van egy az új tulajdonos adatait tartalmazó része amit kitöltve le kell tépni a dokumentumról és attól kezdve tudom igazolni a tulajdonjogomat. A maradék dokumentumot az új tulajdonos elküldi az önkormányzathoz és kb két hét múlva én kapok egy ugyanolyan kétoldalast de már tulajdonosként az én adataimmal kitöltve rajta ugyanúgy egy kitöltetlen rész az új tulajdonossal ha én adnám el azt ő kapná. Ez az adásvétel.

Következő lépés a biztosításkötés. Rengeteg biztosító van interneten ugyanúgy meg lehet kötni mint otthon kiválasztva a legolcsóbbat.

Kevés biztosító fogadja el az otthoni bónuszigazolást állítólag a TESCO az egyik így én ott próbálkoztam. Kijött egy havi 78fontos ajánlat. Viszont ha a feleségemet is bejelölöm hogy vezeti az autót akkor néhány fonttal olcsóbb. Nosza bejelöltem. Akkor kérdi hogy van e TESCO Club kártyánk.  Nejemnek van. Kijött az ajánlat és dobtam egy hátast. Pusztán a clubkártya miatt levitték 55fontra. Egyik haverom egy untóra fizet 80at a másik meg egy 1,8-as Citroen C5-re 128-at. Jó de nekik nincs bónusz benne.

Ha az enyémet nem fogadják el és felmegy 110re akkor is meg leszek elégedve. Azt azért tudni kell hogy itt a kötelező biztosítás egyben a saját kárt is fizeti és minden járulékos költséget például az autó hazaszállítását..

Szóval megvan a biztosítás most az éves parkolóbérlet van hátra.

Önkormányzat honlapjára fellépve online fizetve számla kinyomtatva két perc alatt.

Ennyi egy autóvásárlás.

A meglepetés utána jött.

Levittem a számlát kitettem a szélvédő mögé és még kézzel írtam is néhány sort a parkolóőrnek hogy várom a matricát és addig is ez a számla igazolja hogy jogosan parkolok itt. Ez szerdán volt másnap megyek le ott a szélvédőn a mikulás csomag.

Hogyazanyádatbazdmeg.

Online reklamálólevél az önkormányzathoz hogy miafaszvan kérem szépen nekem arra az időszakra érvényes bérletem volt.

Egy hét múlva jött egy udvarias levél hogy igaz ugyan hogy be volt fizetve a bérlet de mégsem volt kint a matrica (hogy a faszba lett volna kint mikor pénteken küldték) ezért nem tudnak eltekinteni a büntetés befizetésétől.

Rohaggyatokmeg.

Szóval csütörtökön megbüntettek pénteken 11kor megyek le hogy elállok az autóval mikor jön a parkolóőr. Kérdem hogy mi van. Azt mondja semmi maradjak nyugodtan mert benne vagyok a gépben mint akinek érvényes bérlete van. Jaa és tegnap miért nem voltam benne? Azt nem tudja de most már benne vagyok.

Teisrohaggyámeg.

Megyek vissza a házba nézem az aznapi postát hát ott a levél az önkormányzattól az érvényességet igazoló matricával.

A büntetések egyébként fizetésekhez képest nem olyan húzósak mint otthon.

Nekem ha két héten belül befizetem akkor 55fontba fájt az egész.

Ez egynapi minimálórabéres fizetés ami otthon kb 4ezer forint.

A problémám nem a büntetéssel van. Ok itt sem IQ bajnokokat vesznek fel parkolóőrnek nem volt matrica büntessen meg. De ha a reklamáló levelemben igazolom hogy igenis nekem arra az időszakra volt érvényes befizetett bérletem akkor törölje a büntetést.

Ittlétem alatt ez az egy eset volt amikor egyértelműen a lehúzás volt a cél.

De másokkal beszélgetve is egyértelműen kiderül hogy egy átláthatatlan káosz az egész rendszer.

Egy egyszerű LIDL parkolóban is csak két órát tartózkodhatsz mert megbüntetnek.

Egyelőre ennyi.

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://diggerdriver.blog.hu/api/trackback/id/tr515235749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RecsölGrin · http://3x.no.londonorszag.dot.com 2013.05.14. 18:42:58

Tetszik a blogod! Elolvastam végig :)
Végül mennyi lett az autó biztosítása?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.05.14. 20:54:39

Köszi.
107 font hogy gebedjenek meg.
Nem fogadták el a magyar kártörténeti igazolást mert hogy otthon is van egy fogalomba helyezett autóm.
Megkérdeztem hogyha azt kivonom a forgalomból akkor elfogadják e?
A válasz nem.
JAAAAAAAAAAA

RecsölGrin · http://3x.no.londonorszag.dot.com 2013.05.16. 01:06:28

@diggerdriver: Oh, az eleg húzós lett.
A magyar biztosító hogyan adta ki az igazolást? Az elért bónusz szerepelt rajta vagy a balesetmentesen vezetett évek száma (állítólag az utóbbi nyerő, bár még nincs tapasztalatom)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.05.16. 21:11:32

@RecsölGrin:
Igazából nem sokallom mert az egyik barátom fizet Puntóra 78-at a másik barátom a Citroen C5 1,8-ra 128-at.
Akkor a 2,2-es Primérára elmegy a 107 pláne hogy a saját kárt is fizeti.
Azt sajnálom csak hogy most értem el otthon a B10-et és most kezdhetem itt újra előröl.
Azt hiszem a B10 volt az igazolásban.
süti beállítások módosítása