HTML

Ass blaster

Friss topikok

  • diggerdriver: @tanyasi értelmiségi: Ne becsüld le a magyarokat. Ne becsüld le a szavazófülke magányát. 2002-ben ... (2024.04.18. 22:16) TE TETTED EZT KIRÁLY
  • Hejira: Fityesz himnusz: Most múlik pontosan (2024.03.28. 15:49) Gyerekiahóra...
  • diggerdriver: @Ferenczi Krisztián: Gratulálok a háthoz. A faváz sokszáz évig kitart és egybentart. A legöregebb ... (2023.12.17. 20:44) Házépítés itt és ott...
  • Móka Miki: Ez valami eszméletlen ahogy a sérült agy tirpák zotyi nyalja a munchhausen valagát. Ewwwww (2023.05.19. 21:44) Ki a rosszfiú?

Címkék

A tolvajlás természetrajza...

2013.08.18. 14:30 diggerdriver

A lenti poszt után a hozzászólásokban igen komoly polémia alakult ki a lopásról.

Ami ugye elítélendő erkölcstelen elfogadhatatlan  fuj fuj fuj.Először azt kéne meghatározni hogy mi a lopás.Induljunk ki abból a mondatból hogy a lopás más anyagi javainak annak szándéka és tudta nélküli eltulajdonítása.Először határozzuk meg hogy ki vagy mi az a más.Más személy? Más intézmény? Az állam?Elítélendőbb e az aki ellop egy csirkét annál aki elcsal tízmilló forint adót?.Aztán határozzuk meg mi az a szándéka és tudta ellenére?

Ha valaki kimegy gombát gyűjteni az erdőbe ami természetesen valaki tulajdona az lop vagy nem lop?Elvette e valaki tulajdonát a szándéka és tudta ellenére?Ha valakinek a legelőjére odahajtom a csordámat legelni az lopás ha a méheim az ő legelőjéről vagy akácosából gyűjtik a nektárt NEKEM az lopás vagy nem?

Itt már ugye mindjárt ki kell egészíteni a mondatot azzal hogy csak akkor minősül lopásnak ha az másnak kárt okoz.Mi van akkor ha a megkárosított személy önként adja oda a pénzét a tolvajnak?Emlékszek rá hogy a 70-es években hiánycikk volt a villanybojler.Nővéremék építkeztek és hát kellett. A Vas Műszaki boltban az eladó csúszópénzért adott nekik bojlert. Az lopás vagy nem? Akart a nővérem pénzt adni az eladónak a bojler árán kívül? Dehogy. Kapott érte valami pluszt? Nem. Meglopták vagy nem?

Ugyanez a mába átültetve.Azt mondja pártunk és kormányunk az orvosoknak hogy adok nektek némi alamizsnát fizetés címszó alatt a többit szedjétek be a betegektől. Akar a beteg hálapénzt adni? A francokat. Tisztességes szolgáltatást vár el a befizetet járuléka ellenszolgáltatásaként.Megkapja? Nem. Ha fizet megkapja? Igen. Kifizette már előtte a szolgáltatást? Igen.A hálapénz lopás vagy nem?

Azért mostmár kezd kicsit árnyaltabb lenni a kép.Valamikor a magyar BTK-ból hiányzott az autólopás törvényi tényállása.Egyszerűen törvényileg nem létezett autólopás.Jogtalan használatnak hívták.Elegáns meghatározása a lopásnak.

Unokahúgom biciklijét el akarták lopni. Tetten érték a tolvajt.A rendőrség kiküldött egy határozatot hogy a tolvaj úgy nyilatkozott hogy nem akarta eltulajdonítani a biciklit csak menni akart vele néhány kört és utána visszavitte volna. Ezért az eljárást megszüntetik.Én a saját szememnek nem hittem mikor olvastam a határozatot.

Az SZDSZ kitalálta anno a megélhetési bűnözés fogalmát.Ezzel gyakorlatilag legalizálta a vidéki háztáji kertek kifosztását .Magyarországon például beleszámolták az emberek fizetésébe azt az összeget amit FELTÉTELEZTEK hogy hozzálop.Az orvosnak, a taxisnak, a benzinkutasnak, a teherautó sofőrnek, nehézgépkezelőnek. Legalizálták és intézményesítették a lopást. Nem bocsánatos bűn volt hanem elvárt cselekedet.

 

Most pedig kitérnék arra amiért mindezt írtam.Gyakorlatilag minden otthoni vagyonom lopásból származik. A házam az autóm minden.Egész életem lopással telt. Gázolaj és géplopással.A jövedelmem igen nagy hányadát a gázolaj lopásból származó pénz tette ki. Volt idő amikor többet dolgoztam maszekban hétvégenként a géppel mint hétközben a vállalatnak.

A 80-as évek végén már dolgoztam 1500forintos órabérért a Szabadság hegyen újgazdagéknak.Amikor elkezdtem építkezni húsz fillér nem volt a zsebemben.Viszont volt egy munkahelyem ahonnan minden hétvégén kilophattam a gépet magánhasználatra és volt rengeteg megrendelésem.

Dolgoztam 1800forintos órabérért miközben a kőműves 5000forint napidíjért rakta a csempét a házamban.Mindemellett még megmaradt annyi gázolajam hogy el tudtam belőle adni.Volt olyan kollégám akit csak egyszerűen Dzsoki Juingnak szólítottunk mert állandóan gázolajos kannákkal a gép kanalában láttuk közlekedni.

Amikor egyszer szóvá tettük hogy milyen kevés a fizetésünk a többi melóshoz képest az volt a válasz a főnökünk részéről hogy nektek ott van a gázolaj.

Az autóm csomagtartója gyakorlatilag minden másra használhatatlan volt mert át volt itatva gázolajjal.Mindennapi rutin volt hogy nap végén számoltuk hogy ennyit dolgoztunk ma ennyit adnak egy üzemórára ennyit lehet beírni munkaként a gépnaplóba a különbözetet belepörgetni az órába és ami így összejött azt kivenni a benzinkúton.

Mindemellett mindent elvállalni maszekban és megcsinálni.Mikor elváltam és egyedül maradtam két kamasz gyerekkel nyakig adósságban, nem győztem túrni a XII. kerületet hogy kimásszak belőle. Iszonyú sok házalapot kiástam hogy egyenesbe jöjjek.Mindezt a főnökeink tudtával és hallgatólagos beleegyezésével.

Telente a cégünk leállt a munkával általában December közepétől Február elejéig.Persze ott volt a karácsony a téli fűtésszámlák stb…

Én úgy éltem túl hogy egész évben apránként félretettem valamennyi gázolajat ami összejött a munkaszünetre olyan 800liter körül.Ezt adtam el hogy egyáltalán ezt a másfél hónapot átvészeljük.

Aztán persze ahogy jött a szarabb helyzet  a cégeknek úgy szép lassan elzárták a csapokat.Átfolyásmérő, meg GPS a gépekben és egyéb finomságok.A probléma ott volt hogy ezzel párhuzamosan a fizetések nem emelkedtek.Nem mondták azt hogy figyelj haver a csapot elzárjuk de ráteszünk 50ezret a fizetésedre.Jól tették. Ha ezt mondták volna akkor még mindig ott dolgoznék.

Nekem az utolsó csepp a pohárban az volt mikor egy mozgásérzékelőt tettek be a gépbe ami bent az irodában mutatta hogy mikor dolgozik a gép.

Na akkor azt mondtam hogy elég.Elég a cigánykodásból a bujkálásból elég az egész rendszerből, elmegyek oda ahol megfizetik a munkámat.

Így kerültem ide.

 

Az én eddigi életem a példa rá hogy mennyire át van itatva a az élet minden területe az ügyeskedéssel az álamtól lopni nem bűn tudattal és ez a válasz arra hogy milyen irtózatos rombolást vitt végbe az előző rendszer a tulajdonosi szemléletben amiből ki lehet jönni mint én tettem de ezt a szemléletet országos szinten megváltoztatni lehetetlen.

Magyarországon magántulajdon nem létezik.Maga az állam a legnagyobb tolvaj.Embereket tesznek tönkre mert elveszik a megélhetésüket biztosító trafikot gyógyszertárat stb…Az emberek nem hülyék ha az állam mutatja a példát miért ne kövessék?Velejéig romlott közigazgatás velejéig romlott politikai „elit” velejéig romlott ország.

Tudom, mert a részese voltam. Mind a két rendszerben éltem és dolgoztam.Én is a bűnösök közé tartoztam.Nincs egy szemernyi lelkiismeret furdalásom sem. Nem mentem magam.

 Ide lőjetek.

 

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://diggerdriver.blog.hu/api/trackback/id/tr125465818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.08.22. 08:53:16

Hm...
Aki elmúlt negyven, pontosan tudja miről beszélsz.
:)
Az apám osztályvezető volt az anyaggazdálkodáson.
Tudnék mesélni.
:D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.22. 20:54:44

Az a baj hogy aki nem múlt el negyven az is tudja.
Ezt a szemléletet nem lehet kiölni generációk kihalásával.
Ezt szép lassan talán anyagi jóléttel lehetne megszüntetni de nekem nem úgy tűnik hogy olyan irányba haladnánk.
Milyen érdekes hogy most hogy keresek nettó 30-40ezer forintot naponta eszembe se jut egy szöget se hazavinni.
Sőt még soha egyetlen vendégmunkástól sem láttam hogy vitt volna valamit.

Aztán milyen érdekes hogy síri csend van itt. Mintha megfagyott volna a levegő.
Pedig hát ebben a témában volt néhány vehemens vélemény az előző posztban.
Nem kell szégyenlősnek lenni ide lehet írni hogy erkölcstelen tolvaj gazember vagyok.
Soha nem tagadnám le.

terrer 2013.08.23. 11:22:56

"Ha valaki kimegy gombát gyűjteni az erdőbe ami természetesen valaki tulajdona az lop vagy nem lop?Elvette e valaki tulajdonát a szándéka és tudta ellenére?Ha valakinek a legelőjére odahajtom a csordámat legelni az lopás ha a méheim az ő legelőjéről vagy akácosából gyűjtik a nektárt NEKEM az lopás vagy nem?"

Ez egyszerű, haszonélvezetnek illetve haszonvételnek hívják. Jogszabály mindent szabályoz. Az erdőben erdei mellékterméket személyes szükségletre (2kg/nap) szabadon gyűjthetsz, illetve méheidet szabadon tarthatod. Magánerdőben méhészkedésre, egyéb haszonvételre engedélyt kell kérned.
Általábanvéve is megállapítható, hogy haszonélvezetre jogalapot kell szerezned, amit vagy jogszabály biztosít, vagy engedélyeztetned kell. Ami ettől eltér, az jogszabályszegés, aminek formája nem minden esetben lopás. Nem lopás pl., ha quadversenyt rendezel az erdőben, és elteszed a nevezési díjat, de ettől még nem legális...

"A Vas Műszaki boltban az eladó csúszópénzért adott nekik bojlert. Az lopás vagy nem?"

Nem. Vesztegetés. (Lásd még: jogtalan előny.)

Summa summárum: nem minden lopás, ami valahogy érinti a tulajdont.

terrer 2013.08.23. 12:03:03

Régebben azért engedtek mindenkit üzemanyagot lopni, mert olcsóbb volt, mint a munkabér-emelést kifizetni, hiszen el tudták számolni költségként (és visszaigényelni belőle az áfát) anélkül, hogy járulékokat kellett volna utána fizetni. Ha hagytak 10 ezer ft gázolajat lopni, azt ha neked fizetésben akarták volna odaadni, került volna nekik 20 ezerbe, amiből tízet lenyúlt volna az állam.
Így a cég is meg az alkalmazott is jól járt úgy, hogy megkárosította az államot, tehát minket, állampolgárokat. Amivel természetesen az állam se törődött, hiszen ő is megkárosította sajátmagát a korrupt üzletkötésekkel (lásd autópályaépítés). Hallgatólagosan mindenki mindenkitől "lopott", ezt mindenki tudta, és jó volt neki így is. Végülis lehetett volna mindenki becsületes is, az eredmény tökugyanaz, hiszen az elosztható javak mennyisége ugyanannyi, mintha mindenki mindenkit meglop, de mégis jobb érzés volt magában mindenkinek, hogy "szereztem" valamit "INGYEN", és ettől én jobb/ügyesebb vagyok. Egyszerűen itt ekkora az erkölcsi szint, illetve az igény az erkölcsi szintre.

Most mondhatnék olyan címkéket, hogy balkán, meg birkanép, de ezeket annyian elmondták már, hogy el is koptak. Mindenesetre egy jócsomó embernek itt jó (volt) ez így, meg jó bárhogy máshogy is, amíg van mit enni. Van egy jó vicc erről: két nyugati gyártulajdonos beszélget Magyarországon: -Te figyelj, adsz te ezeknek munkabért? -Nem. -Én se. -És bejárnak dolgozni? -Be. -Az enyémek is. -Te! Nem kéne tőlük belépődíjat szednünk?:-)

Aki ezt megunta (mert mindenkinek így kell élnie, aki itt él, nincs más választása - illetve még egy van, a mártír módjára történő éhenhalás - az vagy tűr mégis és káromkodik, vagy elmegy. De a nép többsége sajnos ilyen, és emiatt ilyenek a politikusok/rendőrök/hivatalnokok/orvosok/vendéglátósok meg mindenki más is. Hát milyenek lennének, könyörgöm??? Belőlünk valók... MI VAGYUNK az átb.szós autószerelő, a hálapénzes orvos, a korrupt politikus, a bolti eladó a sarkon, az ideges nővér, az idegesítő bürokrata, a balf.sz kőműves, a mekkmester asztalos... MI vagyunk ezek mind, a NÉP!

Csak azon nevetek, amikor valaki úgy emlegeti ezeket, mintha ő valami mindfelett álló kivétel lenne, aki úgy beszél a magyarokról, mintha ő legalábbis marslakó lenne. Igen, ilyenek vagyunk, ha tetszik, ha nem, még az is, aki nem ilyen szeretne lenni, lásd a posztoló. De még ő is csak akkor lehet "nemilyen", ha elhagyja ezt a közeget, a magyar ugart...
Egyébként a legelkeserítőbb az, hogy ahova megy, az is ilyen lesz, várja csak meg azt a további ötvenmillió bevándorlót...

Nemtom. Kellene egy földrészt alapítani "Normálisok" néven. De amíg ezekkel keverednek... megette a fene:-( Amúgy minden jó, minden sikeres társadalom csak egy ideig él. Jusson eszetekbe a Római Birodalom, a törökök, a tatárok, vagy a civilizáció, az ész, az értelem hajdani bölcsője, Afrika.
Egy-egy (földtörténeti) időpillanatban az egyik vagy a másik helyen jó, mindenütt másutt rossz. Utána meg azok összezuhannak (nem adok a norvégoknak meg a svédeknek se sok időt, és ott is müezzin énekel, mindenki korrupt lesz, meg az a fene emancipált skandináv nő is csak rabszolga lesz), és máshol lesz jobb (lehet, hogy éppen itt, csak ahhoz ennek az erkölcstelen generációnak ki kell halnia). Aztán meg majd sehol. És kezdődik minden elölről, egy másik bolygón, ha ezt már ügyesen felrobbantottuk. (1000 év múlva. Vagy holnap.)

Amióta világ a világ, az emberek, mint ahogy minden más élő populáció tagjai, három csoportra oszlanak. A magra, amely minden körülmények közt helybenmarad, ők biztosítják a populáció túlélését, ha a többivel valami történik, az ingadozók (akik nagy változásokkor a legjobban alkalmazkodnak, de addig maradnak), és a nomadizálódó egyedek, akik "kalandvágyból" mindenképp elmennek onnan, ha törik, ha szakad - ők segítenek kicserélni a géneket, és felderíteni a még ismeretlen élőhelyeket - ők vállalják a legnagyobb kockázatot.
Ez puszta biológia, és mi is így működünk. Higgyétek el.
De úgy látom, meglehetősen messzire tévedtem a magyarázatok keresése közben...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.23. 20:39:42

@terrer:
Köszi a szakszerű választ. Mondjuk két kiló gombáért nem mennék ki az erdőbe.
Na most itt a vesztegetésnél álljunk meg egy szóra.Miben különbözik a vesztegetéstől vagy jogtalan előnyszerzéstől a hálapénz?
Semmiben.
Az egyik büntetendő a másik meg adóköteles vagyis legális.
Ugyanaz mint az alkohol meg a fű.
Mindkettő tudatmódosító csak az egyiken zárjegy van vagyis legális a másikon nincs tehát illegális.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.23. 21:06:09

@terrer: Az üzemanyaggal és a lopással kapcsolatban abszolút igazad van.
Aztán volt még néhány trükk amivel azoknak a bérét tudták kiegészíteni akik nem tudtak például gázolajat lopni.
Volt az úgynevezett bértömeg gazdálkodás.
Azt jelentette hogy az állami vállalatoknál meg volt határozva hogy egy emberre mennyi bértömeg jut.
Például ha ez az összeg fejenként 45ezer forint volt akkor felvettek néhány töltelékembert 30ezerért a megmaradó 15ezret pedig odaadták például egy kőműves szakembernek.
Persze sok töltelékembert foglalkoztattak ez volt a bújtatott munkaerő. Többek között ezért sem volt munkanélküliség.

A többivel is egyetértek kivéve ezzel.

"Egyébként a legelkeserítőbb az, hogy ahova megy, az is ilyen lesz, várja csak meg azt a további ötvenmillió bevándorlót..."

Nem ez a tapasztalatom. Itt az építőiparban legalább 80% a bevándorló. Ebből 70% Kelet Európából jött a maradék az indiai általában szikh.
A magyarok által az országokra sütött sztereotípiák abszolút nem igazak. Senki nem hozta magával az otthoni beidegződéseket. Becsületes dolgozó ember mind.
Én ezt látom.

A müezzinben is egyetértünk írtam már itt posztot a modern vallásháborúról amiben Európa vesztésre áll. Nem tudom a végső kimenetelét remélem nem érem meg.

Amit írtál a civilizációk összeomlásáról arról egyből a nagy dinasztiák jutottak eszembe.
Ugye a történelem során számtalan dinasztia jutott a csúcsra hadvezérektől kezdve a diktátorokon át a politikus vagy csak pénzember dinasztiákig.
Hogy neveket is mondjak az Árpád ház vagy Habsburg dinasztia vagy a Kennediek a Kruppok a Rotshildok.
Felvirágzás aztán a csúcs és a hanyatlás.
Milyen csodálatos a genetika hogy egy ember a képességeit csak fele részben örökítheti át. Így mikor választania kell a legintelligensebb legokosabb legtakarékosabb vagy egyéb kiváló intellektusú nők között akkor a csúcson lévő dinasztia örököse mindig azt a nőt választja akinek a legnagyobb a melle. Ez a garancia rá hogy meginduljanak a lejtőn és mások is esélyt kapjanak. Ilyen egyszerű ez.

Végül köszönöm hogy ennyi energiát fektettél a hozzászólásodba igazán sokat tanultam belőle.

terrer 2013.08.23. 21:46:49

@diggerdriver: "Miben különbözik a vesztegetéstől vagy jogtalan előnyszerzéstől a hálapénz?
Semmiben.
Az egyik büntetendő a másik meg adóköteles vagyis legális.
Ugyanaz mint az alkohol meg a fű."

Abszolút.
Az állam nem igazságos. Erőből cselekszik. Amire azt mondja, így van, az így van, függetlenül attól, hogy erkölcsileg helyes-e. Merő szemforgató álságosság a füvet üldözni, amikor az alkohol meg a dohány legális, nem beszélve a cukros-szénsavas üdítőkről meg a hidrogénezett növényi olajokról - ezek ugyanolyan károsak. A pincér borravalója miben különbözik a hivatalnoknak adott borravalótól? Mindkettőt a jó munkáért adnák, elvileg. (Most arra gondolok, ha valaki utólag ad valamit, nem pedig előre.) Mégis az egyik legális, a másikat meg - ha elfogadja - börtönbe csukják érte. Én voltam állami alkalmazott is, ha kaptam egy filléres bonbont valami jószándékú ügyféltől, akinek jólesett, hogy sürgős esetét még aznap megcsináltam a 30 nap helyett, hát vissza KELLETT adnom, amiért szegény úgy nézett rám, mintha megütöttem volna, hogy ezt ő nem annak szánta, meg félreértettem, meg nem úgy... A főnökömnek meg teljesen legálisan adtak milliós prémiumokat negyedévente, mert valahol fenn "jól feküdt" (nyilván jogtalan előnyöket nyújtott valakinek, de mint tudjuk, ezt egy szint felett szabad.) Beteg rendszer, de erőből van fenntartva.

terrer 2013.08.23. 21:59:29

@diggerdriver: "Nem ez a tapasztalatom. Itt az építőiparban legalább 80% a bevándorló. Ebből 70% Kelet Európából jött a maradék az indiai általában szikh.
A magyarok által az országokra sütött sztereotípiák abszolút nem igazak. Senki nem hozta magával az otthoni beidegződéseket. Becsületes dolgozó ember mind.
Én ezt látom."

Ha veszel a bevándorlókból egy mintát (szorgalmasan dolgozó bevándorlók), akkor igen.
Ha viszont összességében nézed, már sajnos nem annyira.
Alig hiszem, hogy a becsületes dolgozó hepajozott, gyújtogatott és rabolt Londonban az utcán nem is régen, meg csinálta a polgárháborús helyzetet Svédországban. Márpedig ezek is ott vannak... nemigen lehet tőlük megszabadulni. Nincs az a társadalom, aki ki tud vagy mer toloncolni repülőn 5-10 millió embert...
Ebből még nagy problémák lesznek:-( Felhígul majd a társadalom.

"Végül köszönöm hogy ennyi energiát fektettél a hozzászólásodba"

Én köszönöm, hogy írod ezt a blogot. Nagyon közvetlen és "életszerű", sokat lehet megtudni az ottani helyzetről belőle. Én is voltam zegzugos életem során már minden, még bobcatet is kezeltem pár hónapig, meg KCR-es teherautóm is volt, úgyhogy a hasonló témák érdekelnek:-)

szuperkrumpli 2013.09.13. 21:21:05

Jó poszt. Lényegében a lopás/feketézés/adócsalás Magyarországon a rendszer szerves része és a pillanatnyi politikai haszonszerzés miatt nem várható, hogy ez a közeljövőben változzon.

tucano 2013.10.18. 21:27:18

hé, a varánuszon linkelték be, onnan találtam ide, nagyon jó poszt, bizony.

Auralianus 2015.05.20. 11:44:31

Szavaid szivembol szolnak, annyi kiegeszitessel elnek, hogy a gyogyulas folyamata addig nem indulhat meg, amig az igazsag pillanata el nem jon. Amig valaki valtig allitja - es ragaszkodik is hozza, esetleg probal vitazni rola - hogy miert is nem lopas az amire o eppen XYZ okbol rakenyszerult, addig esely sincs a valtoztatasra.

Ezert is kell eljonni azoknak akiket ez zavar. Akik ebbe nottek bele, akik lattak a szuleiket ebbe szocializalodni, vagy akik maguk is ebben eltek, viszont a gyermekeiket mar maskent szeretnek nevelni, azoknak jonni kell, kulonben a problema a kovetkezo generaciora is at fog orokitodni.
süti beállítások módosítása