HTML

Ass blaster

Friss topikok

  • Hejira: Fityesz himnusz: Most múlik pontosan (2024.03.28. 15:49) Gyerekiahóra...
  • tanyasi értelmiségi: Itt még olvasható Kónya Endre írása: pecsaktual.hu/balhe/megszolalt-k-endre-es-leirta-a-sajat-ver... (2024.02.17. 19:24) TE TETTED EZT KIRÁLY
  • diggerdriver: @Ferenczi Krisztián: Gratulálok a háthoz. A faváz sokszáz évig kitart és egybentart. A legöregebb ... (2023.12.17. 20:44) Házépítés itt és ott...
  • Móka Miki: Ez valami eszméletlen ahogy a sérült agy tirpák zotyi nyalja a munchhausen valagát. Ewwwww (2023.05.19. 21:44) Ki a rosszfiú?

Címkék

Néplélek

2017.03.09. 19:18 diggerdriver

Ez a poszt egy érdekes témáról fog szólni. az a bajom hogy nem tudom minek nevezzem amiről írni fogok. Először a nemzettudat szóra gondoltam de ezt sok ember félreértelmezi, és elviszi politikai vonalra. A néplélek sem igazán jó szó de közelít legalább. Arról akarok írni hogy az általam megismert nemzetek fiainak milyen a gondolkodásmódja a hazájukhoz való viszonya, és hogy ez mennyiben különbözik tőlünk magyaroktól.

Először az általam csak Ír szindrómának nevezett jelenségről írnék. Állítólag hatvanmillió Ír él a világban, de ebből csak 4,6 millió az anyaországban. A többi büszkén vallja írnek magát és büszkén őrzi ír dentitását. Jaaa hogy hazaköltözni... Na azt nem. TÁVOLRÓL imádják szeretik Írországot de haza nem mennének ha ütnék öket se. Sokáig dolgoztam együtt Garry-vel aki jó írnek megfelelően mélységesen utálta az angolokat de ő 30 éve Londonban él. Megszületett az unokája és a gratuláció után megkérdeztem mi a neve. Elborult az arca és szomorúan mondott valami nevet majd hozzátette, nem ír név. Itt él 30 éve, a lánya itt született a veje angol és sérelmezi hogy a gyereknek nem ír neve van. Angliában van a világ egyik legnagyobb munkagép gyártó vállalata a JCB. Mégis meglepően kevés JCB markoló van az építkezéseken. Én az öt év alatt talán hárommal dolgoztam. Nem értettem hogy miért, aztán megtudtam hogy a nagy építőipari cégek 90%-a ír cég. Aha. Cserébe a fővállalkozó cégek angolok és ott tesznek keresztbe az alvállakozó íreknek ahol tudnak.
Egyébként én a munkaterületen nem tudtam különbséget tenni ír és angol között. Az angol hozzáállás is érdekes. Ha felmerül egy probléma amit a tervtől eltérően könnyebben meg lehet oldani akkor is az van hogy szuronyt szegezz és előre ahogy le van írva, tűzön vízen keresztül.
A közhiedelemmel ellentétben az építőiparban, keményen dolgozó angolokkal és írekkel találkoztam. Azt is az előnyükre kell írnom hogy minden hibán hamar túllépnek és sohasem hivatkoznak elmúlt dolgokra. Óriási különbség ez a magyar mentalitással szemben. A magyar beskatulyáz az angol bizalmat ad. Mondok egy példát. Ha magyarországon például gyilkossággal vádolnak valakit az a közösség aki ismeri, akkor is gyilkosnak bélyegzi haláláig ha felmentik és kiderül köze sem volt bűncslekményhez. Az angol az ugyanúgy tekint rá mint bármelyik másik ártatlan emberre. Felmentették akkor ártatlan. Ennyi.
Az albánok érdekesebb náció. Gondolkodásmódban talán ők állnak legközelebb a magyarokhoz. Kreatívak és előre gondolkodnak. Az albánok jó melósok de ennek ára van. Az érdekérvényesítő erejük a legmagasabb. Többet tesznek le az asztalra mint más de ezért többet is ki tudnak harcolni. Ezért van talán hogy a legtöbbet az évek során albánokkal dolgoztam. Mindig kiharcolták hogy én dolgozzak velük. Büszkék a hazájukra de a többi migránsnál kevesebben tervezik a hazaköltözést.
Kezdetektől fogva mindig megkérdeztem a munkatársaimat hogy itt maradnak végleg vagy hazamennek valamikor. A legnagyobb számú hazaköltözni szándékozók azok a lengyelek és románok. Érdekes hogy minden volt szocialista ország melósa ugyanazt válaszolta arra a kérdésre hogy mi a legrosszabb a hazájában. A korrupció. Ebben mind ugyanazt mondta.
A románok nagyon jóindulatú nép. Mindig kiemelt segítőkészséggel álltak hozzám mikor kiderült hogy magyar vagyok és alig beszélek angolul. Sokat köszönhetek nekik. Teljesen más emberek mint aminek a politika beállítja őket. Szinte mind haza akar költözni.
A románok és lengyelek között megindult egy nagyarányú visszavándorlás. Ennek több oka van. egyrészt elég régen vannak itt hogy összegyűjtsenek egy kis pénzt, másrészt a hazájuk gazdasága tényleg megindult felfelé, harmadrészt megadta a lökést nekik a Brexit vagyis úgy érzik nem szívesen látott vendégek itt.
Az írekben nagy a hazafi öntudat de csak a szájuk nagy valójában eszük ágában nincs hazamenni. A lengyelek románok egészen más indíttatásból mennek haza. Van bennük egy erős csordaszellem vagyis csak az övéik között érzik magukat jól. Aki ismeri itt a fenti nemzetek polgárait az pontosan tudja miről beszélek. Amíg két magyar egy munkahelyen megöli egymást addig a lengyelek addig mesterkednek míg mindenki lengyel lesz ott. Nem összetartók , hanem kell nekik egy saját közeg ahol jól érzik magukat.
Az én ismeretségi körömben nincs magyar aki a hazaköltözést fontolgatja. Tudom minden propagandaszöveg azt sulykolja hogy özönlenek haza a magyarok. Nem így van. A magyar nehezen mozdul de ha kicsit is gyökeret ver valahol akkor onnan is nehezen mozdul. A magyar indulatból hagyja el a hazáját és az országot hibáztatja amiért mennie kellett. Más ország más mentalitás. A magyarban nincs csordaszellem inkább kerüli a másik magyar társaságát. Viszont a munkahelyén kiválóan megállja a helyét. Az előre gondolkodás képessége legjobban a magyarokra jellemző.
A fentiekben leírtakkal sokan fognak vitatkozni de én a saját tapasztalataimat írtam le, másnak természetesen lehetnek más tapasztalatai.
Még egy jellemző dologról szeretnék írni. Az itteni társadalom egy kis szeletéről ami független nemtől, kortól, országtól, nációtól.
Az egybites emberekről írnék. Magyarul a hülyékről. Az olyan hülyékről akiknek fülhalgatón súgja egy gép hogy beszív kifúj, beszív kifúj....Akik segítség nélkül elfelejtenének levegőt venni. Akik agy nélkül élnek bele a világba és az ostobaság olyan fokát produkálják ami egy magyar ember számára elképzelhetetlen. Amikor ilyennel találkozok mindig ledermedek és nézek ki a fejemből hogy ez az ember hogy tudta a saját születését túlélni.
Mondok egy példát. A gépekkel gyakran emelünk súlyt. Ezt egy méteres kampós lánc segítségével tesszük amit egy úgynevezett schakle-vel(sekli) kapcsolunk hozzá a géphez. Így néz ki a lánc schakle-vel.1.png

Így néz ki a schakle...2.png
...és így néz ki összerakva.3_1.png

Na most ez egy olyan egyszerű feladat amit egy háromhónapos pávián gondolkodás nélkül el tud végezni. Akárki ránéz AZONNAL tudja hogy kell összerakni. Na most mit mondjak arra az angol épületgépész művezetőre aki így akarta összerakni? 4_1.png
Kintlétem alatt három emberel találkoztam aki a menetes felébe csavarta először a zárórudat. Ilyenkor azért megkérdezném hogy mit gondolt? Mi fog történni? Hirtelen végigmenetes lesz a rúd? Vagy mi van?
Másik eset. Albán kolléga mondja hogy vigyem magammal a méter széles meg a fél méter széles kanalakat. Mondom mit fogunk csinálni? MÁSFÉL méter széles árkot kell ásni. Kész. Itt dobta le az agyam az ékszíjat. Ez az ember tizenöt éve a brit építőiparban dolgozik és azt hiszi hogy a másfél méteres árkot két kanállal ássuk.
Harmadik eset. Az autósok körében egy érdekes szokás dívik itt. Ha valakinek lerobban az autója az meg sem kísérli eltávolítani az útról. Amíg ő segítséget nem kap addig az autója ott ahol rerobbant feltartja a forgalmat. Ez városban sem egy vidám dolog na de autópályán? Jövök haza munkából Welwynből és az A1-es autópályán 6 kilométeres torlódás. Gondoltam biztos baleset történt. Egy óra múlva araszolva elértem a probléma helyére. A BELSŐ sávban egy Ford Focus ott állt lerobbanva két ember meg benne ült. Kétsávos az autópálya plusz leállósáv. Ez a két ember meg sem kísérelte eltávolítani az autót az útból. Tőlük négy méterre ott volt a leállósáv. Mégis mit gondoltak?
Az itt élők számtalan ilyen esetet tudnának felsorolni. A butaság olyan mértékben van jelen hogy az egy magyarnak sokkoló.
Beszéljünk másról.
A világ változik és kialakulóban az új embertípus, a világpolgár. Mi régivágású földhözragadtak ezt gyökértelenségnek nevezzük holott közel sem erről van szó. Vegyünk egy egységnyi tudásanyagot amit egy ember fel tud venni. Ebből mondjuk 20% a lakóhellyel az országgal a történelemmel a kultúrával kapcsolatos tudásanyag. A világpolgárnak ugyanúgy megvan ez csak több országból szélesebb látókörben de nem olyan mélyen mint aki egy helyen leéli az életét.
Mi ezzel a baj?
Az hogy mi nem értjük az egy dolog, de miért kell alacsonyabbrendűnek tartani? Merthogy akinek gyökerei vannak az már egyből feljebb pozicionálja magát, hiszen HAZÁJA van. Tudja ki volt Koppány. A legtöbb ilyen aztán annyi gyökeret ereszt hogy törzse és lombja már nem is lesz.
Rendkívül találó és jó kifejezés a kulturális intelligencia. Mit takar ez? Az alkalmazkodás képességét, hogy befogadjanak és ennek reciprokát a befogadás tehetségét. Igen jól értettétek a befogadás tehetségét. Ehhez kell a kulturális intelligencia.
A világpolgároknak az alkalmazkodás és befogadás tehetsége gyerekkortól tanult és kialakult viselkedésforma.
Egy világpolgár az mindenhol jól érzi magát a bőrében és nem keresi önmagát meg nem akarja feldolgozni a múltat meg nem nyomasztja Trianon traumája hanem ÉL.
Na ez az ami a legtöbb emberből irígységet vált ki.
Ez az irígység legtöbbször úgy tör a felszínre hogy azt mondják a világpolgárokra, otthontalanok. Én meg azt mondom mindenhol otthon vannak.
Az élet értelme hogy elégedetten és boldogan éljünk a világban. Hogy ezt egy országban tesszük vagy húszban nem mindegy? Boldogabb az az ember aki elmondhatja hogy olyan országban él aminek földjét ősei vére öntözte? A magyar ember legnagyobb problémája hogy összekeveri a patriotizmust a nacionalizmussal. A patrióta azt mondja hogy ahol él ahol született az mindenben a legjobb. A nacionalista azt mondja hogy ahol él és ahol született, azon kívül minden szar. A parióta elfogadja hogy valakinek több otthona lehet, míg a nacionalista otthontalannak nevezi.
Lehet bármit mondani de az új embertípus kialakulóban van és egyre több lesz belőle. A világ kinyílt. Ősi dogmák dőlnek meg. A föld, a haza dogmái. Hogy ez jó vagy nem az idő majd eldönti de az tény hogy létezik a jelenség. A röghözkötöttség egyre lazul. Az új generációt már nem lehet lózungokkal jelszavakkal otthon tartani.
Az új generáció romlott erkölcstelen és lusta. Pontosan annyira mint mi voltunk apáink generációja szerint, és volt apáink generációja a nagyapáink szerint. Aztán a világ továbbgördül és ad. Mondom AD. Ad környezetbarát elektromos autókat, ad utazási lehetőségeket, ad internetet, ad nemzetközi konyhát, ad okostelefonokat. Mindezeket a romlott erkölcstelen lusta generációk teremtik meg.
A fenti írás csak egy árokásó eszmefuttatása volt a semmiről. Ne vegyétek komolyan.

74 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://diggerdriver.blog.hu/api/trackback/id/tr8712315423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

soad1221 2017.03.09. 20:17:14

"A magyar ember legnagyobb problémája hogy összekeveri a patriotizmust a nacionalizmussal."
Bar en nem szukitem le a magyar emberre,de ezt igy szo szerint szoktam en is mondani. Nagyon egyet ertek ezzel a posztoddal.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.03.10. 05:01:19

Ez a korrupcióra hivatkozás olyan, mint a nőknél a fejfájásra hivatkozás: kamuszöveg.

Ami az íreket illeti, az identitást az segíti, hogy NEM KELL írül tudni.

A nacionalizmus a liberalizmus egyik káros hozadéka, ebben teljesen igazad van.

2017.03.10. 07:02:47

Nem tudom mi volt a célod a poszt megírásával, az eredmény azonban egyértelmű:

1, Ismét bebizonyosodott, hogy tanato egy idióta.

2, Ismét bebizonyosodott, hogy a liberofasiszta indexes bérblog, a Határátkelő, a magyargyűlölő, hazátlan tetvek gyűjtőhelye. Tisztelet a kivételnek, bár ilyen nem sok van.

tanato 2017.03.10. 07:13:11

@Quercus az erdész: Ismét bebizonyosodott,hogy te meg nem változtál semmit: vita helyett a vitapartnert akarod megsemmisíteni.A diktátorok kedvenc módszere,nem vitatkozni kell hanem likvidálni/esetleg elmegyógyintézetbe zárni/a másként gondolkodókat.

2017.03.10. 07:22:52

Ja és még valamit.

Bár kevés az időm, de figyelemmel fogom követni a fosblogon megjelenő kommenteket. Ha valaki mégegyszer megengedi magának azt az luxust, amit ez a Shanarey nicknevű patkány korábban megengedett, vagyis hogy gyalázza a magyar himnuszt, és más nemzeti jelképet, azt személyesen fogom följelenteni. Természetesen Barna Eszterrel, mint bűnsegéddel egyetemben.

Az érthetőség kedvéért, a hatályos Btk szerint:

Nemzeti jelkép megsértése
334. § Aki nagy nyilvánosság előtt Magyarország himnuszát, zászlaját, címerét vagy a Szent Koronát sértő vagy lealacsonyító kifejezést használ, illetve azokat más módon meggyalázza, ha súlyosabb bűncselekmény nem valósul meg, vétség miatt egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

2017.03.10. 07:23:27

@tanato:

Neked nem vitapartnerre, hanem elmeorvosra van szükséged.

2017.03.10. 07:49:04

@tanato:

És még valamit öreg. Már elmondottam egy párszor, attól, hogy orvos vagy, még lehetsz hülye. A kettő nem zárja ki egymást.

Továbbá, ha Hintát, Maxot, vagy engem lehet ilyen jelzőkkel illetni, téged miért nem?

Továbbá. Vitázni azzal lehet, aki kiáll vitapartnernek. De olyan patkányokkal nem lehet vitázni, akik bebújnak Barna Eszter szoknyája mögé, és onnan ugatnak, onnan mocskolnak másokat. Ugye ismerős:

Taxomükke (UK) 2017.03.09. 16:49:36
@P.Elliot: Ez az egyik nagy baj Magyarorszaggal, egy csomo idiota a kommunista/szocialista/onkentesrendor/munkasor vilagot sirja vissza, egy nagy csomo masik bolond meg a dzsentrivilagot (am gyanum szerint van atfedes a ket nagy csapat eszement kozott).

gabors 2017.03.09. 19:16:08
@sírjatok: "akkor egymást ők közben hogyan viselik el? "

Sehogy ... en pl evente 1x/2x talalkozok magyarral miota nagybatyam meghalt. Ebbe nem szamitom bele a magyar cukraszdaban kiszolgalo eredelyieket (az alapitok mar meghaltak ok magyarok voltak)

Pedig New York-ban 7 millioan elnek koztok sok magyar is de inkabb atmegyek a masik oldalra ha magyarul beszelok jonnek velem szemben :-)

kék madár 2017.03.09. 20:09:53
@gabors: " de inkabb atmegyek a masik oldalra ha magyarul beszelok jonnek velem szemben :-)"
ez minden szempontbol nagyon durva es el is itelnelek, ha nem tettem volna meg sokszor ugyanezt.
Kb azt szoktam mondani, ha megkerdezik:
"es ismersz itt magyarokat"
"persze, kulonben nem tudnam, hogy hogy es hol keruljem el oket"
De komolyra forditva, ez csak sok ev tapasztalata, 5-bol 4-gyel tok jo szot valtani, de az a potencialis egy tul nagy kockazat

Shanarey 2017.03.09. 20:37:49
@muzzie canuck:

@tanato:

A meg nem értett zseni szindrómában szenvedő ál aspergeres, bigott katolikus kinyilatkoztatóról jót vagy semmit.

Na Doktor, ezekre a görényekre vagy te büszke?

Auralianus 2017.03.10. 08:17:53

Rég jártam erre, tetszett a poszt...

Ahogy nézem a közönség a régi :)

Mint egy vidéki angol kocsmában... 30 éve járnak oda, szitkozódnak egy ideje már fogatlanul ugyanazok, ugyanarról, ugyanolyan eredménnyel minden este...

.. a joviális csapos, meg mosolyogva nézi.. mert szereti mindet

.. nos igen.. jó volt betérni egy pofa sörre, hallgatni a történeteid, meg a törzsvendégek szoksáso zsörtölését :)

Ne zárd be a kocsmát :) :)

tanato 2017.03.10. 09:39:03

@Quercus az erdész: Ezeket a dolgokat már sokan leírták nem csak aHÁ-n.A magyarok nem összetartóak kint/sem/Ezért is esett szét pl.anno a nagy ország.
Ebben nincs új.Egyebekben én sem Hintát sem Maxot nem szoktam hülyének nevezni.Őket én máshová skatulyázom.
Te meg simán elmehetnél diktátornak,nem tűröd a más véleményt.

2017.03.10. 09:57:53

@tanato:

Rossz a címzés haver. Barna Eszter meg a fosblogos törzskommentelők azok akik nem tűrnek más véleményt. Na ti tényleg elmehetnétek diktátornak.

tanato 2017.03.10. 10:04:01

@Quercus az erdész: Ez nem igaz,csak nem mennek le egy bizonyos szint alá a vitában.

2017.03.10. 10:07:39

@tanato:

Hát persze. A bizonyos szint meg azt jelenti, hogy egyet ért-é a fosblogos sekkfejekkel, vagy nem. Mert ha nem akkor kuss.

tanato 2017.03.10. 10:12:30

@Quercus az erdész: Minden bloggazda azt enged meg amit akar,van aki eltúri a szélsőséges, rassziszta,homofób,vagy éppen trágár,becsületsértő kommenteket van aki nem.Ellenvéleményt is lehet normálisan szélsőségektól mentesen,nyomdafestéket tűrő stílusban is előadni.

Auralianus 2017.03.10. 10:21:44

@tanato:

Ne etess trollt... ha nincs aki reagál rá megunja... vagy nem... de a demokrácia sokszínűségéhez hozzátartozik a "speaker's corner" is...

2017.03.10. 10:24:53

@tanato:

Na akkor utoljára kicsihuszár. Leszarom, hogy egy bukott, tehetségtelen újságíró, Barna Eszter mit enged meg, vagy mit nem. Ráadásul egy az index által működtetett, szponzorált blogon.
Aki(k) folyamatosan gyalázzák Magyarországot, lebirkázzák, idiótázzák az itthon élő magyarokat, mindezt úgy, hogy hogy az Eszterke cenzúrája mögé bújnak, na azok elmennek a jó kurva édesanyjukba. A gáborka, a kék vereb, az agyatlan, hazátlan villanyszerelő, a sorosürülék, az amerikai nyugdíjas, a kanadai aluljáró muzsikus, a london nevű hülye picsa, csabuska, az alkesz főhadnagy, és még folytathatnám. Mondom a jó édes anyjukba.

Ennyi. És most miután nem lesz eső, megyek dolgozni. Én ugyan is munkából élek, és nem blogolásból.

2017.03.10. 10:25:45

@Auralianus:

Téged kihagytalak a fenti felsorolásból. Most pótolom.

tanato 2017.03.10. 10:50:21

@Quercus az erdész: Oké én is megyek dolgozni.Milyen jó hogy nem blogolásból élek.

2017.03.10. 17:30:33

@Quercus az erdész:

"amit ez a Shanarey nicknevű patkány korábban megengedett, vagyis hogy gyalázza a magyar himnuszt, és más nemzeti jelképet, azt személyesen fogom följelenteni."

Hűha, remélem, nem nyúlok most darázsfészekbe, mert látom, hogy nagyon felhúztad magad, de:

Rágugliztam, hogy mit mondhatott Shanarey, erre gondolsz?
"szöveg nélkül egy temetési dallam, szöveggel, pedig süket duma"

Emiatt felesleges a feljelentéssel bajlódni, az a paragrafus nem erre vonatkozik.

De nem is emiatt írok, hanem hogy tényleg ennyire ledobja az agyad az ékszíjat ettől?

Ha feltesszük, hogy valaki azt találja mondani (csak a játék kedvéért), hogy a magyar címer egy béna, dedós ábra, és ráadásul csíkos is, fúj, akkor ettől is leereszkedik a vörös köd, és az a valaki akkor egy magyargyűlölő, hazátlan tetű patkány, akit fel kell jelenteni?

Jézusmárja. Ne vedd már ezt ennyire komolyan, nem ér annyit.

(És remélem, a kommentem nem húz fel még jobban.)

2017.03.10. 17:33:25

A poszthoz:

"mikor kiderült hogy magyar vagyok és alig beszélek angolul"

Digi, lehet azt tudni, hogy mit jelent az, hogy "alig" beszélsz angolul? Mennyire alig?

És hogyhogy? Nyilván nem az észbeli képességeid hiányoznak, hanem a motivációd... de hogyhogy?

Remélem, nem baj, hogy megkérdezem.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.10. 18:59:49

@Nagy kámpics:
Elmondom hogy VALÓJÁBAN mi a baja Querkusnak, és teljes mértékben igaza van. A te kommented ütötte ki a biztit. Nálam is. Nagyon sajnálom hogy pont az én posztom alatt történt és a gúny tárgya is az én hivatkozásom volt. Vannak dolgok amikkel nem viccelünk, többek között apáink és minden elődünk a történelemben végeláthatatlan időig visszamenve. Az "őseink vére" az VALÓS dolog és sok szenvedés fűződik hozzá. Ezt a fogalmat emberi végterméknek gúnyolni és vicc tárgyává tenni minősíthetetlen.
Az pedig hogy HA külön kiemelte arra nem találok szavakat. Na ezeket a szavakat Querkus pontosan leírta. Ez minden határon túlmegy és mélységesen szégyellem magamat helyettetek is. Csak egy kicsit gondoljál bele hogy mit mondtál. Valamelyik libsi mondta a Magyar Koronára hogy sityak.
Lehet a nemzeti jelképeket nem piedesztálra emelni . Bevallom én sem imádkozok hozzájuk minden nap. Lehet semmibe venni. Gúny tárgyává tenni olyan szinten mint tetted az nekem nagyon rosszul esett. Mert ha már a meghaltakat nem tiszteled akkor azokat kéne akiknek ez még jelent valamit. Én egy kérdést tettem fel ezzel kapcsolatban. Lehet rá igennel és nemmel felelni. Én nem vagyok boldogabb ha olyan országban élek amit őseim vére öntözött, inkább azt sajnálom hogy el kellett onnan jönni, de ettől még nagyon tisztelem őket. Azokat meg mégjobban akiknek ez jelent valamit. Tudod úgy vagyok ezzel hogy ateista létemre mélységesen tisztelem a hívő embereket. soha nem űznék gúnyt senkinek a hitéből.
Én nagyon kedvellek téged fergeteges humorú ember vagy de ez túlment a határon.
Na ez a baja Querkusnak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.10. 19:06:23

@Nagy kámpics:
Persze hogy nem baj. Az a helyzet hogy nem jó megfogalmazás az hogy nem beszéltem angolul. A szókincsfejlesztő.hu_n még talán az elsők között vagyok valami 280 gyakorolt órával. Két évig jártam angoltanárhoz. Bármit el tudok mondani angolul még ha nem is helyesen. Viszont a mai napig szövegértési problémáim vannak és ez nem javul. Amikor kijöttünk egy angol beszédjéből ha telefonon beszéltünk gyakorlatilag SEMMIT nem értettem. Ma talán 20%-ot.
Aki tanulta az angolt annak a beszédjét 80%-ban megértem. Néha vannak kivételes esetek. Ma beszéltem egy új kollégával aki Észak Írországból jött, Belfasból. Reggel elbeszélgettünk és szinte mindent értettem amit mond. Na de ez ritka.

2017.03.10. 19:51:40

@diggerdriver:

Jól összefoglaltad, kösz. Személy szerint nem neheztelek Kámpicsra. Mindenkinek lehet rossz napja. Sőt, ha jól belegondolok, még köszönettel is tartozom neki. Konkrétan Barna Eszter válasza miatt. Megint megdőlt egy konteó, ami ugye az én fejembe van beépítve. Konkrétan az, mi is az igazi célja Eszterkének a Határátkelő bloggal. Ha még most sem világos, akkor nincs mit tovább ragozni. És most van az, mikor elégedetten hátradőlhet. Amióta az amerikások uralják a blogot. Na ennél már szerintem sincs lejjebb.

"gabors 2017.03.10. 19:19:42
@NBarbieReloaded: "Azert az durva, hogy egy masokat sulyosan serto hozzaszolas, " ki az a masok ??? Te ??? Igen ?? akkor nezz el neha Ironiaba is ne csak a rothado nyugat lebegjen a szemed elott"

Nem igényel a dolog magyarázatot.

Egyébként bármennyire is hihetetlen, sajnálom a dolgot. Jól éreztem magam ott még a normális időkben. Jó volt a csapat. De ahová most süllyedt......

puhacica 2017.03.10. 21:56:44

@diggerdriver: nekem ez azert furcsa, mert ugye pont nemregiben volt szo a felejtesrol vagy feldolgozasrol es pont azon rohogtunk, hogy almatlan ejszakaid vannak trianon miatt en meg barcelonaban nem tudok felhotlenul boklaszni, mert nyomaszt '56. akkor is oseid vere hullott, mi a kulonbseg? szerintem kampics hozzaszolasa egyenerteku a fent emlitettel.

2017.03.10. 22:22:50

@diggerdriver: @Quercus az erdész:

"Elmondom hogy VALÓJÁBAN mi a baja Querkusnak"

Aha, igen, értem.

A lényegi rész előtt annyit hadd pontosítsak, hogy semmiképp sem a te hivatkozásod volt a gúny tárgya -- csak arról jutott eszembe, egyébként teljesen merőlegesen elfele ment tőle a gondolatmenet. Sajnálom mindenesetre, ha ezt érezted, vagy azt, hogy agyonvágja a posztodat.

A lényegi részhez. Hadd mondjak két példát. Az egyik a nagy kékség, a buszsofőr, emlékeztek rá. Ő beszélt arról, hogy a szülők miatt van otthon a helye az embernek, és be kell takargatni meg puszilgatni kell őket, meg hasonlók. Képtelen volt úgy egy szót mondani a témáról, hogy ne támadjon rettentő okádhatnékom tőle mindjárt.

És értitek, nem a szülőkkel van a baj általában, vagy a velük való törődéssel, hanem ezzel a negédes, szentimentális hányás-pasztillával, amit kékség úr előadott. Az attitűddel, a stílussal.

A másik példa a szerelmespárok. Azok között is van, aki annyira tenyérbemászóan, negédesen csöpögve csinálja, hogy az embernek a bele kifordul. Itt is: nem a szerelmesnek levéssel van bajom (sőt, szerelmesnek lenni meg állandóan smárolni tök kúl, én szeretem csinálni), csak hát a rossebit is, nem tudják másképp kifejezni?

Na és akkor a nemzeti érzelmek. Nekem azokkal semmi bajom, vannak nekem is. Van ez a hígmagyar<->turbómagyar skála, én azon azért jó középen helyezkedem el. Nem az árpádsávval kelek-fekszem, de nekem ez a "magyarnak lenni" dolog kifejezetten fontos. Konkrétan a Mo-on levéssel kapcsolatban ambivalens érzéseim vannak (tehát szeretem is meg rühellem is egyszerre), de például ahol most vagyok, Portugália, eleve azért tetszett meg igazán, mert emlékeztetett Mo-ra. És Lengyelországot is azért zártam a szívembe, mert az meg aztán tényleg tök olyan, mint Mo. (==> vagyis állati szuper).

Viszont vannak a nemzeti érzelemnek olyan kifejezési módjai, amitől lábrázást kapok. A nemzeti giccs, makovecz épületei, vagy hogy felkapnak (és aztán eldobnak) írókat egymás után, és valahogy a magyarság fokmérője lesz, hogy mit gondolsz márairól vagy wassról vagy kertészről (vagy hogy alföldi a nemzetiben rendez), és mindezt olyan emberektől, akiken érződik, hogy 3 könyvet nem olvastak életükben, míg én például már 4-et vagy 5-öt is, értitek.

Vagy akiknek az a magyar hagyomány, hogy nagyon keresztények és sámándobosak EGYSZERRE. Az ilyesmiből szvsz kíméletlen gúnyt kell űzni, és nem azért, mert nekem nem fontos magyarnak lenni, hanem épp ellenkezőleg. Ha nem is értetek egyet velem, remélem, érthető maga az álláspont.

Ami a konkrét képet ("ősök vére" vs "mindennapi székletem") illeti, sosem voltam rajongója ennek a hozzáállásnak, szerintem intellektuálisan sem védhető. Feltételezem (de tényleg csak feltételezem), hogy a szózatból eredhet ("ez a föld, melyen annyiszor apáid vére folyt" + "itt élned, halnod kell").

Mármost a legutóbbi ősöm, akiről tudom, hogy folyatta a vérét, az a nagyapám, aki ott volt a don-kanyarnál, aztán meg a fogságban. Vélhetően folyt ott a vére rendesen, de hazámmá teszi-e ez nekem a szovjetuniót? Nyilván nem. És itt nem a saját nagyapám vagy általában az ősök tiszteletéről van szó, hanem hogy ez szerintem egy képzavar, elrontott metafora, ordas marhaság (kinek melyik).

És megint csak: ebben vagy egyetértünk, vagy nem, de a lényeg, hogy ez (számomra) egy stilisztikai probléma. A magyarságtudat, a kultúránk stb. fontosak számomra, ezt az attitűdöt viszont, amikor ősök vére meg magyar szalon meg olyan szorosra gombolt bocskai, hogy az embernek elszorul a nyaka, na, ezt nem szeretem.

Van ez az anakreón-töredék:
"Gyűlölöm, azt aki telt kupa mellett, bort iszogatván,
háborút emleget és lélekölő viadalt.
S kedvelem azt, aki bölcs és Aphrodité meg a Múzsák
szép adományairól zengve szeretni tanít."

Yup, nagyon is. A f.szom az állandó "nemzeti" szóba, a magyar gárdáskodásba meg a hasonlókba -- és nem azért, mert én személyesen nem vagyok magyar, hanem pont ellenkezőleg.

Quercustól még kevesebbet olvastam eddig, de digi, te például egyáltalán nem tűnsz elszorult nyakú makoveczistának, úh gondolom/remélem, itt most tényleg csak stílusban van nézeteltérésünk.

De nem akarok kihátrálni a véleményem mögül, ha a fenti kifejtés után is úgy érzitek, hogy hörr-morr-csaff van, akkor az valószínűleg marad, és sajnálom, remélem, tudunk ettől együtt létezni.

Abban viszont tuti igazatok van, hogy óvatosabban/tapintatosabban kellene fogalmaznom. A HÁ-n sok hasonló stílusú kommentet írtam már, és azt tippelem (de csak tippelem), hogy a HÁ-nak ez most azért tetszett, mert már tudja, mire kell tőlem számítani, és mennyire kell komolyan venni.

De az tök jogos, hogy nem írhatok minden kommentemhez ilyen hosszú apróbetűs részt, és azt illene tudnom, hogy ezzel megbánt(hat)ok másokat, mégha ebben a konkrét kérdéseben szerintem nekünk hármunknak nem is lehet nagy nézetkülönbségünk, csak ez az anyaszomorító, punk, éretlen stílusom. Értem, hogy mi a bajotok vele, sajnálom (és valószínűleg sajnos maradni fog). :-/

2017.03.10. 22:23:32

@puhacica:

Igen, ez is benne van mindenképpen. Csak a fenti szófosásba már nem akartam beleszőni.:)

2017.03.10. 22:27:00

@diggerdriver:

"Aki tanulta az angolt annak a beszédjét 80%-ban megértem"

Hát, azért ez egy elég magas szint akkor. A bennszülöttek teliszájas beszédét értse az, akinek hat anyja van.

puhacica 2017.03.10. 22:46:41

@Nagy kámpics: "Nem az árpádsávval kelek-fekszem, de nekem ez a "magyarnak lenni" dolog kifejezetten fontos." - hat ez az. en szeretek magyar lenni, szerintem peldaul mi beszeljuk a legszebb nyelvet. es jo meselni az orszagrol, a kulturankrol annak, aki nyitott rank. de a nagymagyarorszag matricakat peldaul tiltott jelkeppe minositenem es eletfogytiglanra itelnem annak a pilisszentlaszloi kocsinak a tulajat, aki fejjel lefele ragasztott egyet a csomagtartoja ajtajara.

(a sotetsegben feltettem a linket a fotokhoz, az angolt ne nezd, en csak mosogato vagyok, nem fordito. :))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.10. 22:57:38

@puhacica: Ha nem látod a különbséget elég nagy baj.

puhacica 2017.03.10. 23:04:48

@diggerdriver: "Mert ha már a meghaltakat nem tiszteled akkor azokat kéne akiknek ez még jelent valamit." - tenyleg nem latom.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.10. 23:08:48

@Nagy kámpics:
Hajszálpontosan megfogtad a lényegét és teljesen egyetértek valamint tökéletes válasz Puhacicának az előbbi kommentjére.
Ugyanis minde általad felsorolt turbómagyar nemzetieskedő sámándobos faszt kíméletlenül ki kell gúnyolni.
Na most jön a lényeg.
Nem mindegy hogy nemzetieskedőt vagy a nemzetet, a sámándobot vagy a sámándobos faszt, az őseink vérével takarózót vagy őseink vérét.
Mikor én Papítonak címezetten Puhacicának írtam Trianonról és 56-ról akkor nem Trianont és 56-ot gúnyoltam hanem Papítót.
Az ominózus hozzászólásban viszont egyértelműen egy tiszteletre méltó fogalom lett konkrétan szarrá változtatva.
Nem tudom érthetően fogalmaztam-e?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.10. 23:12:33

@puhacica: @Nagy kámpics:
Szerintetek itt meg lett gyalázva a nemzeti jelkép?
Nem.
Itt ki lett figurázva egy politikus.
kepkezelo.com/images/1t1zugsjzyjljpb89hrn.jpg

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.10. 23:14:31

@puhacica:@Nagy kámpics:
Ha viszont valaki sityaknak nevezi vagy biliként használja egy képen az már egyértelműen a nemzeti jelkép meggyalázása.

2017.03.10. 23:48:59

@diggerdriver:

"Nem mindegy hogy nemzetieskedőt vagy a nemzetet, a sámándobot vagy a sámándobos faszt, az őseink vérével takarózót vagy őseink vérét.
[..]
Nem tudom érthetően fogalmaztam-e?"

Teljesen érthetően. Egy a tábor, egy a zászló. +1

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.10. 23:51:28

@puhacica:
Várjámá' én olyan nagy Magyarország matricát láttam autón amin az Árpád sávok zöld fehérek voltak és a közepén Fradi címer volt.
Na az a nagyon ütős.
Egyébként azért volt fejjel lefelé a matrica mert a Jóisten ha lenéz fentről akkor pontosan jó irányban látja:))))))))))))))))))))))

Amúgymeg voltam abban a műhelyben ahol az autóra való nagy Magyarország matricákat gyártották. Kapásból százfélét láttam.

puhacica 2017.03.10. 23:58:29

@diggerdriver:
"Már bocsánat de a lőtéri kutyát nem érdekli a világháború traumája.
Bár lehet hogy van öt ember aki nem tudta feldolgozni." - nos, ebbol nekem nem az jon le, amit elobb irtal, de legyen ez az en problemam. mellesleg pappito abban a kommentfolyamban meg se szolalt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.11. 00:02:39

@puhacica: Ki volt az aki mindjárt a kommentek elején arra hivatkozott hogy a magyarok még hordozzák a háború traumáját?

puhacica 2017.03.11. 00:03:03

@diggerdriver:
na azt a gyarat kene felgyujtani.
nekem ezek a cuccok nagyon tetszenek, de nyilvan van, aki ezeken is megsertodik. pedig olyan sityakot vennek magamnak. :D

hungarophilia.hu

es a reakciok az ilyen jellegu termekekre:
444.hu/2014/02/21/igy-kenyszeritette-terdre-a-szelsojobb-a-legismertebb-magyar-cipoboltot

hat ezekrol szolt kampics irasa. ugyanazt mondjuk.

puhacica 2017.03.11. 00:04:14

@diggerdriver: bandirepublic. o irta azt a posztot. svediabol.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.11. 00:11:38

@puhacica: Hogy mennyire nem vagyunk egyformák.
Annyira azért ismersz hogy kúrva messze van tőlem minden magyarkodó túllihegés. Mégis azt mondom hogy azok a termékek egytől egyig gusztustalanok a pólók pedig simán kimerítik a hit és nemzetgyalázás fogalmát.
Nem, most sem lettem turbómagyar.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.11. 00:12:28

@puhacica: Igaz. Elnézést kell kérnem Papítótól.
Köszi.

puhacica 2017.03.11. 00:32:08

@diggerdriver: na de pont ez az! miert kellene gorcsosen komolyan venni a jelkepeinket? miert nem lehet lazan es viccesen hasznalni, szerethetove tenni oket? hordani, hasznalni es megmutatni? csak az orszaghazban lehet tisztelni a koronat? sapka formajaban mar nem?
ezt mar csak felve masolom ide, bar szerintem remekmu:

Bëlga: Királyok a házban

A Szent Turul nemzetség,
A tehetséges liliomosok,
Zsigmond az oroszlános klánból,
Az isteni Hollós család,
II. Ulászló az egyfejű sasos,
Az egyszarvúsok,
A bátor sárkányfogasok
A nyíllal átlőtt fejű oroszlánosok,
A labancosztó koronás sasosok,
A Hattyús família.
A keményszívű szarvasosok,
A szőlő mellett karddal átszúrt sisakosok,
A sörrel koccintó kétfejű sasos szindikátus
A házbaaaan.

Két ifjú rokon, István és Koppány,
Az egyik darabokban a másik meg király.
Híres-neves törvénykönyve dicsérte az eszét,
Unokaöccsének meg kiszúratta a szemét.
Ólom a fülbe, ez forró haver!
Ez a szent király, aki a tízezresről figyel.
I.László a csodatevő,
Kunt kergető, lengyelt cselező,
Csehet átverő, oroszt győző,
Szintén szent király, ez mind mind ő!
Fehérváron eltemették,
Nagyváradon észrevették.
Csoda ez haver nem esik meg mindenkivel.
Nem a lábán ment oda, hidd el!
A kőműves a Kelemen a könyves meg Kálmán.
Tönkre tette életét egy furcsa női ármány.
Béla sajnos Istvánt nem láthatta,
5 éves volt, mikor Kálmán megvakíttatta.
Gertrúd merényletnek áldozata lett,
Amíg András idegenben kereszténykedett.
Aztán tatárjárás, muhi csata hirtelen.
IV. Béla 1235-70
Batu kán apukája, Dzsingisz kán az meghalt.
A Julianus barát meg a magyarokért szaladt.
A király és Mária lánya
Özvegy lett 20 évesen.
Buzgó, vallásos aszkéta,
Berakták szentnek, mint a rakéta.
Egy-három-nulla-egy és András a pácban,
Nincs utód, nincs több Árpád a házban.

folyt kov

puhacica 2017.03.11. 00:33:43

Államalapító Szent István a király, Csodatevő Szent László a király!
Könyvtárszakos Kálmán a király, Kővárépítő Béla a király!
Államalapító Szent István a király, Csodatevő Szent László a király!
Könyvtárszakos Kálmán a király, Kővárépítő Béla a király!

Sok kiskirály, zárójelben oligarchák,
uralják az országot, interregnum állapot.
Roberto Carlos jött, nem rúgott gólt,
Ő egy másik Károly, akit a pápa tolt.
Visegrádi hármas királytalálkozó.
A kápolnai ispánság önálló oklevéladó.
Nagy Lajos könnyen legény a gáton is
ha Toldi desszertnek lenyom sok Nápolyit.
Magyarország határait három tenger mossa,
Mégse jött több turista akkor se, meg most se.
De fél Európa a miénk volt,
Nem születhetett minden magyar a legjobbkor.
Épül a királyné vára Diósgyőrben.
Egy ideig korszerű az ősiség törvénye.
Tudományegyeteme épül büszke Pécsnek,
2017-ben lesz épp 650 éves.
Kis Károly nem került érettségi tételbe
Nem futotta neki még ennyire se.
Eztán Jenő a Zsigából császárt csinált.
A Buday-Nagy parasztok megunták a kapát.
Idejött Albert, és itt uralkodott.
Ő az első Habsburg., vágod?
Törököt vert vissza a legnagyobb Jani.
Fald fel a falafelt mert elvisz a Hunyadi! -
Mondta török szülő török gyereknek,
Korán tanították a török fegyelmet.
Utószülött László kap tizenkét évet,
Aztán jött a Mátyás aki gyakran félrelépett.
Podjebrád Katalin tudta, mi a csízió,
Para lett volna, ha van televízió.
Mátyás 80.000-ért megvette a koronát.
Visegrádon őrizte az alagsorban Drakulát.
Míg a hollós nindzsák délre mentek büntetni a muzulmánt,
A Gyevi bíró kőkeményen beszopta az álruhát.
Tonna négy kiló kilencven deka,
Dobzse Lászlónak zsírosan fasza!!!!
Bakóczról kápolna, Laciról meg konyha.
Megdobzsedobzsetonnal, azt jól van.
Ezerötszáztizenkibaszottnégy:
Dózsa György- féle parasztfelkelés.
A mohácsi csata után, a Csele patakban
Találták meg Lajost 1526-ban.
Többszörös a török túljelentkezése.
Nemesek kétségbe- és mocsárba esése.
1541 oda Buda.
1686 ide Buda.
Csausz volt a hírvivő, nem volt még Színes Blikk.
Rózsametszés, törökfürdő, minden este Cinetrip.
Gyün a gyömli, ott fut a csifut.
Rüstü kapucsi, tüstént a kaput!.
Kajmakám, irány a szatyma nagyker.
Virítsd a mukátát, szeraszker.
Legszebb szavainkat a törökök adták.
Könnyen beszél Kosztolányi, nem látta a tombászt.
Yo heló mufti, na mi a fetva?
Vak Bottyán a müezzint a bégekre baszta.

Pénzverő Károly Róbert a király, Taljánverő Nagy Lajos a király,
Luxemburgi Zsigmond a király, Igazságos Mátyás a király!
Pénzverő Károly Róbert a király, Taljánverő Nagy Lajos a király,
Luxemburgi Zsigmond a király, Igazságos Mátyás a király!

Kiborult a kávé a történelemkönyvre,
Pont most, amikor Rákóczi jönne.
"Cum Deo pro Patria et Libertate".
Egyhéttizenegy szatmári béke.
Mária Teréziát szép magyar leventék
16 csöppséghez hozzásegítették, állítólag..
És a szabadkőművesek az országba beavászkodtak.
II. Józsefet ugorjuk át,
Senkit sem érdekel egy kalapos király.
Boni és Fecó többször kaptak hajba,
Győrnél például, Fecó került bajba.
Amíg a fejesek irtották egymást,
Kölcsey és Fazekas megírtak egy s' mást.
Ja, meg a Hitel, meg a Világ, meg a Stádium,
Meg a kaszinó, a Lánchíd, a Vaskapu.
Hiába beszélt Ferdinánd hat nyelvet,
Ha a magyar ember nem értett csak egyet.
Törvényt sértve került József trónra 'schuldigung
Dr. Zwack,das ist eine Unicum.
Tévedés, hogy Arad miatt nem koccintunk sörrel,
Bort ivott mindenki a Bach-korszak alatt,
Az is gyanús lett, csak a sör maradt.
Ha már bort sem ihatunk, nem koccintunk sörrel!
Békés Andrássy út, nyugodt Vérmező,
Mindkettőt átjárja a történelmi térerő.
14. 06. 28., merénylet
A nemzetközi helyzet kemény lett.
Ferenc József után Károly lett a király,
Elvitte a hajó Madeirára,
Onnan meg az influenza a másvilágra.

II. József a kalapos király, Ferenc Ferdinánd is volt király,
Ferenc József a nagybajuszú király, IV. Károly az utolsó király!
II. József a kalapos király, Ferenc, Ferdinánd is volt király,
Ferenc József a nagybajuszú király, IV. Károly az utolsó király!

©________ 2017.03.11. 01:00:40

Autopaya: epp a minap hallottam egy szakertotol h itthon a leallosavban valo .
tartozkodas atlagos ideje 17 perc

Elve.
Utana hello.

Szoval a belso savban ez par perc se lehet. Itthon

2017.03.11. 06:36:22

@Nagy kámpics:

Nincs Nagynagyarország térképem, sem matricám, sem sámándobom, sem Árpádsávos zászlóm, nem szimpatizálok azokkal akiknek állandóan trianonoznak, 56-oznak, szóval nem kedvelem ezeket a dolgokat. Soha nem is kedveltem.

Én egyszerűen csak szeretem azt az országot, amit úgy hívnak: Magyarország.
Amit rühellek, az az, ami a HA-n folyik(és más hasonló blogokon). Már sokszor elmondtam miért. Rühellem, hogy pusztán azért, mert valaki(k) gyűlölnek egy pártot, vagy politikust, akkor azt rögtön összemossák az országgal. Rühellem, hogy lebirkáznak magyarok millióit azért, mert Orbánra szavaznak. Én utáltam, és ma is utálom Gyurcsányt. De soha eszembe nem jutott ezért utálni Magyarországot, vagy azokat a magyar honfitársaimat, akik rá szavaztak, vagy szavaznak.
A legnagyobb baj a HA-sok többségével, hogy a saját problémáikat, frusztráltságukat az országon, az itthoni magyarokon, vagyis rajtunk akarják levezetni. Mi vagyunk az okai, hogy el kellett menni. Na meg a zOrbán. Nem tudják, és nem is akarják megérteni, miért kell a magyaroknak Orbán, Pedig nem igényelne sok időráfordítást, hogy érthető legyen a dolog. Igaz, ehhez nem a zindexet, a HVG-t, meg a 444-et kellene olvasni.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.03.11. 12:16:30

@Quercus az erdész:

Ilyen a liberalizmus. Vannak örök alapigazságok, ezekről nem szabad vitázni se, csak elfogadni lehet őket mély meghajlással. S van minden más, ami nem számít. Azt, hogy melyik hol van, a liberális agytröszt mondja el, s erről vitázni ismét tilos.

Pl. románt, szlovákot, magyart szabad gúnyolni, viszont négert, zsidót, cigányt nem.

Iszlámmal viccelődni nem lehet, kereszténységgel igen.

A normális, férfi és nő közti, gyerekeket eredményező házasságot szabad kiröhögni, a homokos álházasságot tilos.

Ha liberálisok tiltakoznak, az a kultúra és a civilizáció csúcsa, melyet nem támogatni fasizmus. Ha viszont bárki más tiltakozók, az ostoba, elmaradott bunkók alaptalan hőzöngése, a demokráciával való visszélés.

2017.03.11. 12:28:43

@diggerdriver:

A kisebb lányom elküldte az önéletrajzát egy NZ-i álláshirdetésre. Mondtam neki, NZ a világ egyik legjobb helye.....volt. Míg ez a pappito nevű majom oda nem ment.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.11. 20:42:24

@puhacica:
Te figyu, ezt nem egy kanadai közös ismerősünk írta? Valami Műzzli Kenu vagy ilyesmi. Körülbelül olyan zavaros.

puhacica 2017.03.11. 22:09:30

@diggerdriver: nem, ez teljesen logikus es ertelmes is, csak akarni kell erteni.

viszont orulnek, ha engem kihagynatok, basztassatok egymast nelkulem.

2017.03.12. 06:55:09

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ:

Majd meglátjuk miről fog szólni a történet, ha majd a törökök is elszabadulnak Európában.

Taxomükke (UK) 2017.03.13. 15:22:36

Igen gerinces dolog masokat tavolletukben mocskolni.
Valaki nagyon erintve erezte magat a megjegyzesem miatt, de dzsentri nem lehet, valszeg munkasor volt.
Majd imadkozom erte.

2017.03.13. 17:05:14

@Taxomükke (UK):

A felsoroltak közül melyikben ismertél magadra kicsihuszár?
Az imádkozás, na az rádfér. A Jóisten megbocsájt a hozzád hasonló liberofasisztáknak is.

puhacica 2017.03.13. 20:25:35

@Quercus az erdész: akkor én most leírom, hogy szerintem miért gond Orbán és hívei, bár nem biztos, hogy jól meg tudom majd fogalmazni.
volt egyszer egy vidéki, fideszes polgármester. helyi kiskirály, mindenféle maffia ügyletekkel. volt ebben a városban egy helyi televízió is. helyi és nemhelyi, fiatal, fideszes vezetőkkel. csakúgy, mint a polgármesteri hivatal. ezek a semmirevaló, ámde kisebb-nagyobb hatalommal felruházott fiatalok döntöttek arról, hogy ki szólalhat meg, miről tudhat a város népe, és azt a tudást milyen köntösbe kell öltöztetni. kérés nélkül mentek, nyaltak alá, intézkedtek, szervezkedtek. hitbéli meggyőződésük volt, hogy az ő szeretett polgármesterüknek tesznek jót. pedig lófaszt! és ha a szeretett polgármesterük kicsit jobban kinyitotta volna a szemét, akkor rájött volna, hogy milyen emberekkel van körülvéve és hogy ez az egész hova vezet. (kishíjján börtönbe, egyébként csak a süllyesztőbe és egy felgyújtott családi házhoz. a város szempontjából fél évig szünetelő közvilágításhoz, helyijáratok törléséhez, lepusztuló utcákhoz, épületekhez, sorban bezáró üzletekhez.)
Orbán ugyanez nagyban. alákérdeznek, támogatják ha kell, ha nem. azt gondolom, hogy ezeknek a jótét lelkeknek a tevékenységéről töredékében van csak tisztában. (Echo tv-s Földi-Kovács Andrea, MTV propaganda műsorok, híradók, kirúgással fenyegetett olimpiellenes posztokat like-oló dolgozók...) ezzel azoknak kellene tisztában lenniük, akik körülveszik. közvetlenül. a tanácsadóinak, a közvetlen munkatársainak, akik megszűrik, hogy mi kerül elé. de mivel nem a megfelelő emberekkel veszi körül magát, hanem gerinctelen seggnyalókkal, így a magyar valóságról nagy szart se tud. (írom ezt azokról az időkről, amikor még otthon voltunk, mert a mai magyar valóságról nyilván én se tudok már szart se.) és ebben van az ő felelőssége és ezért lepődik meg és néz kistányér szemekkel a világba, hogy jééé, hát a népek nem is feltétlen akarnak egy emberként kiállni a budapesti olimpia mellett!

tudod, én is szeretem azt az országot, amit Magyarországnak hívnak. és részben ezért is jöttünk el, mert szeretni is akarom és nem szeretném, ha senkiházi érdek- és percemberek vennék el a kedvemet az egésztől annyira, hogy a tájára se menjek többet.
és ebben nem csak Orbánnak, hanem amennyire vissza tudok emlékezni, minden "vezetőnknek" felelőssége volt az elmúlt huszonpár évben. bár azért ami most megy, azt nehéz lenne felülmúlni. igaz, nem lehetetlen.

hát ez az én két centem.

2017.03.13. 20:46:42

@puhacica:

Ez így igaz. 2010-után Orbánék nagyon sok határt átléptek, nagyon sok íratlan szabályt fölrúgtak. Az egyik ilyen íratlan szabály az volt, hogy a "nagypolitika" megáll a megyék szintjén. Ebbe bele értendő a megyei jogú városok, illetve azok a városok, amelyek stratégiailag fontosak voltak. A kisebb városok, de főleg a falvak gyakorlatilag érintetlenek voltak. Volt persze helyi pártpolitika, volt pártérdek, de viszonylag nagy önállóságot élveztek, és volt lehetőség a civil kezdeményezések érvényesítésére is.
Ezt Orbánék pár év alatt lenullázták. Gyakorlatilag megszűnt a kistelepülések, a falvak önállósága, ma már csak a központi döntések végrehajtói, illetve a támogatások visszaosztásában vesznek részt.
Az, hogy Orbán erről nem tud.....na azt kétlem.
És igen. Ez a gengszterváltás óta gyakorlat. A különbség, hogy Orbánék nem kispályások.
De mégis ők kellenek.

puhacica 2017.03.23. 13:43:59

@Quercus az erdész: biztos, hogy nagyon sok mindenrol tud. es biztos, hogy nagyon sok mindenrol nem. ilyenekrol peldaul nem hiszem. csak tul sok a seggnyalo, aki a kedveben akar jarni, mikozben csak kart okoz neki. hat ezert is kap toluk es a hiveiktol labrazast, aki gondolkodik piciket.
ketfarkukutya.com/?p=3590
reakcio
kepkezelo.com/viewer.php?file=geb3egvl2g24vsucv7cs.png

2017.03.23. 18:06:26

@puhacica:

Hát, nem igazán tudok hozzászólni ehhez a sokfarkú csapathoz. Addig megvan,hogy az olasz 5 Csillag Mozgalmat akarták koppintani, de szerintem gyenge kezdés után erősen visszaestek. Mondjuk azt is egy komikus indította be, csak ők az első perctől értik, hogy a politika nem vicc. A kutyások meg szerintem úgy gondolják, a politikához elegendő ha valaki szimplán hülye. Amiben mondjuk van igazság. Amit még nem értenek, hogy a választók jelentős többsége nem röhögni jár a szavazófülkékbe. Na de ez legyen az ő bajuk.

Szóval még mindig az a helyzet, hogy a láthatáron sincs olyan, aki le tudná váltani Orbán basit. Ahhoz ugyan is egy alapvető követelménynek meg kellene tudni felelni. Meg kellene érteni, miért kell a népnek Orbán. Ha ez megvan, na onnantól kezdve már nincs nehéz dolga a delikvensnek. De úgy látom, ez kemény dió az úgynevezett ellenzéknek. Ők is azon a szinten vannak, mint a HA agyatlanjai. Hát azé kell a zOrbán, mert a magyar sötét, hülye, birka nép.
Ja és persze az amerikai is sötét, hülye, birka nép, mert Trumpot választotta.

zárójelben. Nem a legjobb választás volt. Sanders jobb lett volna. zárójel bezárva.

És ugye ugyan ez érvényes a britekre a Brexit miatt, majd ugyan ez lesz érvényes a franciákra Le Pen miatt, és így tovább. Ezek a hülye liberósok még akkor is értetlenül fognak kinézni a fejükből, mikor eltűnnek a süllyesztőbe.

Mondjuk ez nem baj. Nagyon nem. Megérett a világ a változásra. Nagyon.

Visszakanyarodva Magyarországra, jelen pillanatban nincs igény a kormányváltásra. És nem azért, mert mindenki meg van elégedve (nem kevesen igen), hanem azért mert nincs jobb. Illetve csak olyan van, akiket már kóstoltunk, és kiköptünk. Értelmes ember kétszer nem harap szarba.

2017.03.23. 18:23:50

Pogi interjút készített Lendvai Ildikóval.

www.youtube.com/watch?v=xFzQdDLcwPQ

Hogy őszinte legyek nem néztem meg. Nem, hogy egy órát, de egyetlen percet sem vagyok hajlandó az életemből elpocsékolni a Guminőre. Viszont a videó alatt Pogiék csináltak egy összefoglalót. Hát......

"A balliberális jelzőnek az állampárttal szemben volt csak értelme, hiszen az a szabadságot korlátozta. Ám az MSZP túlságosan hitt abban, hogy a szabadság önmagában elhozza a társadalmi igazságosságot, emancipációt.

Külön kell választani a gazdasági (neo)liberalizmust az emberi jogi liberalizmustól. A liberálisok újraelosztás ellenesek, a szociáldemokraták igénylik azt.

A Fidesz az államközpontú ideológiájával rátelepszik a gazdaságra, ám ez nem baloldali vonás, történelmileg a jobboldal is rendszeresen használta az erős/nagy államot.

A Horn-kormány rossz viszonyban volt a szakszervezetekkel, amelyek a nyugati világban a szociáldemokraták bázisát adják. Nemhogy a szakszervezetek, de a kormány tagjai és az MSZP elnöksége sem tudott előre például a Bokros-csomagról. A Horn-kormány jelentősen rontotta a szakszervezetek pozícióit, amikor a Postabank bújtatott támogatására használta fel őket, amiből később botrány lett. Ez aláásta a szakszervezetek által működtetett nyugdíj- és TB-alapok megítélését.

A jövedelmi helyzethez kötött családtámogatás, tandíj annyit nem spórol meg az államnak, mint amennyire rontja a jóléti állam univerzalitását.

A magyar gazdaság nem Medgyessy Péter alatt csúszott félre. A gyakran okolt béremelésekre szükség volt, és nem ezek tették partvonalra a költségvetést, de jó lett volna meritokratikus szerkezeti átalakításokhoz kötni azokat. Ám Medgyessy alatt még a gazdasági növekedés is magas volt.

Az MSZP részt vett a Fidesszel együtt abban a káros folyamatban is, amelyben az önkormányzatok eredetileg megfelelő adószedési jogát folyamatosan a központi kormányzathoz vonta. Ezzel gyakorlatilag ellehetetlenült az érdemi önkormányzatiság Magyarországon.

Az államháztartás drámai destabilizációja 2005-től, már Gyurcsány Ferenc miniszterelnöksége alatt indul el. Innentől jöttek létre máig ismeretlen okokból brutális mértékű költségvetési hiányok, és gyakorlatilag lenullázódott a gazdasági növekedés, amely Medgyessy alatt még magas volt.

A Gyurcsány-kormány hatalmas államháztartási hiányai miatt a nemzetközi gazdasági válság Magyarországot mélyebben érintette. A magyar államadósság 2002 és 2010 között a GDP 52%-áról 80%-ra ugrott fel.

Az Economist című brit gazdasági lap a Gyurcsány kormány korszakát „a rendszerváltás utáni Kelet-Európa legrosszabb kormányzásának” nevezte.

Az ez idő tájt végrehajtott infrastrukturális beruházások „a korrupció melegágyai” voltak.

A GDP arányos oktatási kiadásokat a szocialista-liberális koalíció 6%-ról folyamatosan 5%-ra csökkentette kormányzása alatt. A szociálpolitika ebben az időszakban is alulról felfelé oszt vissza (Ferge Zsuzsa ezt nevezi „perverz újraelosztás”-nak), nem pedig felülről lefelé, ahogy várnánk. Azaz a szocialista kormányzás elhanyagolta a humán tőke fejlesztését.

Az MSZP ebben az időben megpróbálta bevezetni a „családi minimáljövedelmet”, ám ezt – főleg a szocialista polgármesterek – megfúrták, mert féltek, hogy nem lesz jó fogadtatása a dolgozó szegények, elsősorban az inaktívnak látott romák támogatásának.

Már 2010-ben, azaz a szocialista kormányzás végén is 3,7 millió ember élt a létminimum alatt, ami drámaian magas szint. (Azóta ez 4,1 millióra nőtt.)

A szocialisták nem találták meg a valódi, érdemi jóléti állam finanszírozását (vagyonadó, offshore, gazdasági korrupció).

A Bokros-csomag és az Oszkó-Bajnai-féle stabilizálás miatt a választók nagy része úgy érzékelte, hogy ha a szocialisták és a liberálisok kormányoznak, annak megszorító csomag a vége.

A Bajnai-féle megszorító csomagból Lendvai Ildikónak a 13. havi nyugdíj fájt a legjobban, szerinte ezt meg lehetett volna úszni.

Magyarország máig „következmények nélküli ország”. Ez már a kelet-európai térségben is egyedülálló. Ennek létrejöttében a szocialista-liberális koalíciók közös 12 éve is hibás. A nagykorrupció üldözése a pártfinanszírozás miatt maradt el.

Míg a Fidesz szimbolikus közösségteremtő ereje (jelképek, napok, dalok, személyiségek) rendkívül erős, addig a szocialisták gyakorlatilag minimális politikai szimbólumrendszert sem voltak képesek létrehozni.

A Fidesz hatalmon maradásának első számú oka, hogy a baloldali és liberális pártok elveszítettek több mint egymillió választót a rossz kormányzásukkal, a nem baloldali gazdaság és társadalompolitikájukkal. A politikai váltógazdaság visszaállításához tehát elsősorban arra van szükség, hogy az ellenzéki pártok találjanak ismét magukra tartalmilag és emberállományban, és legyen valódi baloldali mondanivalójuk a szocialistáknak.

Ha nem is tetszik, de a mai világban vezérszemélyiségekre is szükség van. Ilyen sajnos a baloldalnak sokáig nem volt."

puhacica 2017.03.23. 23:06:34

@Quercus az erdész: nem a ketfarku a lenyeg. hanem hogy igy mukodik ma magyarorszag. hogy valaki elultet 3 fat es mivel ennek a valakinek nem szimpatikus a pofaja, ezert kiszedjuk a fait es ultetunk a helyunkre 3 ugyanolyat. es hogy erre van igeny. es aki meg eljott, mert nem akart ilyen kornyezetben elrohadni, az mocskos hazaarulo.

Főgebra 2017.03.25. 07:10:44

@puhacica:
Ezen már túllépett az idő, mert kiderült, hogy nem egészen olyan amit a kétfarkúak ültettek és nem egészen oda, mint ahova utána az önkormányzat ültetett! Hangulatkeltésre jó volt!
Az eljárással mindkét fél hibázott, mert:
1. kilóg a lóláb, hogy, ahogy a kétfarkúak elültették az önkormányzatnak is ültethetnékje támadt
2. az nem eljárás, ha nekem ültethetnékem támad, akkor nem kérdezem meg a terület gazdáját, kezelőjét, hogy mit szólna hozzá és hol lenne jó helyen

Attól tartok, hogy megint sikerült mindkét félnek, félinformációkkal megosztani a társadalmat és mindenkinek beadni a cumit!

Szerintem.

adg 2017.03.25. 07:24:44

@Főgebra: azt hiszem igazad van. Pontosan tudniuk kellett, hogy nem ultetgethetnek fakat kozteruleten. Kerniuk kellett volna ra engedelyt, es valoszinuleg kaptak is volna.
De az onkormanyzat is fasz volt, akar jol is kijohetett volna a dologbol.

puhacica 2017.03.25. 13:55:12

@Főgebra: amikor kijott a "hir", akkor meg nem voltak tisztak ezek a reszletek. utana pedig nem neztem utana. es sajnalom, hogy ez lett belole, es igazat adok @adg: nek.
ettol fuggetlenul szemelyes tapasztalatbol is tudnek hasonlo kaliberu sztorit meselni, szoval tovabbra is tartom, hogy nagy baj van a fejekben. :(

puhacica 2017.03.25. 13:57:38

@palócgyerek: akkor meg egyszer irom, lassan, hogy mindenki felfogja: en nem kormanyvaltasrol beszeltem, meg hogy kinek van eselye ra es kinek nincs. olyasmire valaszolsz, ami fel se merult. bennem legalabbis.

adg 2017.03.25. 14:33:56

@puhacica: ilyenkor mindig jot rohogok mindket oldal marhasagan. Kis intelligenciaval tok jol kijohetett volna belole mindenki.

Pl az okormanyzat megkoszoni a faultetest, egyben felhivja a figyelmet, hogy engedelyt kellett volna ra kerni. es akkor nem jottek volna ki belole ilyen hulyen, plane, hogy kiszedik a fakat, majd ujraultetik, tok nevetseges. (Ha igaz, hogy ugyanolyat ultettek ugyenoda)

puhacica 2017.03.25. 17:03:21

@adg: igen, ezzel igy senki nem nyert, csak kirohogik a nepek mindket felet. mondjuk almomban se gondoltam volna, hogy nem kertek engedelyt az ulteteshez. es ez a cikk alapjan ertheto is, hogy mi volt a problema. m.hvg.hu/itthon/20170324_szentendre_kutyapart_faultetes
es szereploktol fuggetlenul egy kabare, ami ott megy. sajnalom. :(

Orochimaru 2017.03.25. 18:28:47

@puhacica: Te is az Orbán diktatúra elől menekültél el?

puhacica 2017.03.25. 18:32:25

@Orochimaru: nem, en az olyan bunko cba-s eladok elol menekultem el, mint te. :D

Orochimaru 2017.03.25. 19:29:49

@puhacica: :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Orochimaru 2017.03.25. 21:11:12

@puhacica: Jó látni, hogy működik a liberális agymosás. :D

bp001 2017.04.01. 01:03:13

@Quercus az erdész:

Cirka félmillió magyar ember anyukáját emlegeted. Köztük rengeteg orvosét, mérnökét, informatikusét, gépkezelőjét stb. Lehet, hogy neked nem hiányoznak, de az országnak bizony hiányzik a szorgalmuk, a tudásuk, a tenni akarásuk.

Nem a himnusz gyalázása a gyalázatos, hanem ha félmilliónyi magyar embert megpecsételünk, csak azért mert nem álltak a birkasorba éhbérért, és nem bólogatnak szorgalmasan az elmúlt 50 év legbutább és szűklátókörűbb országvezetőinek hetente új témát adó "harcaihoz". Az idő már most a kivándorlók többségét igazolja. Hosszabb távon még inkább így lesz. Nem sértegetni kell őket, hanem elérni, hogy a megteremtett javaikat és tapasztalataikat egyszer itthon kamatoztassák.
süti beállítások módosítása