HTML

Ass blaster

Friss topikok

  • tanyasi értelmiségi: @diggerdriver: Én már egy jó ideje kizártam a napi politikát az életemből, a portfolio, és az in... (2024.04.19. 20:03) TE TETTED EZT KIRÁLY
  • Hejira: Fityesz himnusz: Most múlik pontosan (2024.03.28. 15:49) Gyerekiahóra...
  • diggerdriver: @Ferenczi Krisztián: Gratulálok a háthoz. A faváz sokszáz évig kitart és egybentart. A legöregebb ... (2023.12.17. 20:44) Házépítés itt és ott...
  • Móka Miki: Ez valami eszméletlen ahogy a sérült agy tirpák zotyi nyalja a munchhausen valagát. Ewwwww (2023.05.19. 21:44) Ki a rosszfiú?

Címkék

Kérdések.

2017.07.26. 21:44 diggerdriver

Van egy barátom aki mostanában elkezdett emlegetni egy régi közhelyet amin elgondolkodtam és érdemesnek tartom szélesebb körű megbeszélésre.

Illető barátom aszerint sorolja be az embereket hogy ELÉRTEK VALAMIT vagy nem. Ez egy nagyon érdekes szófordulat. Ősidők óta létezik, mint amikor azt mondják a gyereknek hogy tanulj mert nem lesz belőled semmi.

A fő kérdés itt az hogy mi az ember értékmérője? Aztán meg mihez képest? Hagyományos értelmezés szerint nyilván anyagi javakban mérik az embert. Anyagi javainak nagysága alapján mondják rá hogy elért valamit. Akinek meg nincsen semmije az meg nyilván ANNYIT IS ÉR. mintha ismerős lenne ez a kifejezés.

 A nővérem a férjével felépített egy házat, szült három szép gyereket, csodálatos unokái, dédunokái vannak de anyagi javakat soha nem gyűjtött és boldogan leélte úgy az életét hogy 66éves korára még nem látta a tengert.

Van egy nagyon kedves hölgyismerősöm aki a tenger szerelmese, csak a tengerparton tudják elképzelni a nyaralást és amikor csak tehetik innen Londonból is mennek le a tengerpartra. Anyagi javakat nem gyűjtött ő erre költi a pénzét.

Melyikük az aki elért valamit? A három gyerek az elérés vagy az emlékek? Vagy a bankbetét? Aki kijön külföldre annak mi a kötelező elérés? Munka, lakás, egzisztencia? Kocsi, nyaralás, habostorta?

Barátom szerint a hölgyismerősöm nem ért el semmit. Szerintem meg semmit nem KELL neki elérni. boldog azzal ami van neki és amit el TUD érni.

Szinte mást sem hall az ember mint hogy egy elembertelenedő anyagias világban élünk és még mindig vannak emberek akik ott tartanak hogy ELÉRT VALAMIT.

Diogenész a híres görög filozófus és bölcs egy hordóban élt és mikor Nagy Sándor azt mondta neki hogy kérj bármit megadom akkor azt válaszolta hogy állj arrébb mert eltakarod a napot. Vajon Diogenész az "ELÉRT VALAMIT" emberek közé tartozott? 

Csak és kizárólag anyagi javakkal lehet mérni az embert? Az igazi kérdés nem ez. Az igazi kérdés az, hogy akinek ez számít, aki ezen keresztül mér Ő milyen ember? Ő azt kérdezi MIT ÉRTÉL EL? Én azt mondom a kérdés a kérdezőt minősíti. Maga a kérdés a kérdezőről többet elárul mint egy teljes körű pszichológiai vizsgálat. Miért?

A kérdésben benne vagy egy komplett értékrend. Egy komplett személyiség.

Ez egy végtelenül szomorú történet.

A XXI. században az európai átlagember számára a legtöbb technikai vívmány elérhető és ezen kívül sok egyéb is. Megvehető a lapos TV az okostelefon, a korszerű autó, olyan dolgok amik még 30évvel ezelőtt is álomnak számítottak. A politikai helyzetnek hála oda utazik valaki ahová akar, sőt oda is költözhet. Mindezeknek a fényében végtelenül szomorú hogy még mindig az élére rakott bankók számítanak nem az élet minősége. 

Barátom filozófiájának egy, jól kivehető üzenete van. Tiporj küzdj gyűjts ÉRJ EL VALAMIT. 

Az EMBER nem számít. A bankóid számítanak. Hogy boldogan élsz? Hogy azt csinálod amit szeretnél? Kit érdekel?

Magam részéről a Newbury Retrófesztivál meglátogatása többet ér kétheti tengerparti nyaralásnál. Na de ez ÉN vagyok. Ezek az ÉN preferenciáim. Másnak másmilyen dolgok a fontosak. 

Emberek vagyunk különböző életutakkal, mért kell hogy egy életnek eredménye legyen. Az élet nem egy számtanfeladat hogy összead-kivon-oszt-szoroz és kijön egy pozitív vagy negatív végeredmény. 

Na de a probléma nem ez. Vajon különb az az ember aki gazdag, mondjuk egy hajléktalannál? Diogenésznél?

Lássuk mit ér a vagyon a rang a pozíció. Az alábbi idézet a Népszava 1916 December 1. napján megjelent számból való és Ferenc József temetéséről tudósít.

"Soha nagyobb pompa nagyobb urat nem ki sért. De hiába arany, hiába drágakő, hiába minden egyházi és világi méltóságok tündöklése, végül mégis elérkezik az utolsó stáció — elérkezik a kripta. A spanyol etikett még itt is parancsol. Leemelik a gyászhintóról a hatalmas érckoporsót. Megáll a menet. A főszertartásmester kopog a kapun. Aranybottal kopog, de a kapu nem nyílik meg, csak belülről kérdezi a kapucinus barát:

— Ki az?

— Ferenc József őfelsége, — feleli a ceremóniák nagymestere.

— Ignosco, nem ismerem, — felel a szerzetes és nem nyitja meg a kripta kapuját.

Másodszor is kopognak és most még telibb gőggel jelentkezik a ceremónia:

— Őfelsége Ferenc József, Ausztria császára és Magyarország apostoli királya.

— Ignosco. Nem ismerem.

A kriptakapu nem nyílik meg és a ceremónia évszázados szavai most fejhajtó alázatosságot parancsolnak. A főszertartásmester újra kopog, a kapucinus barát újra kérdi:

— Ki kér bebocsáttatást?

— Egy szegény, bűnös ember, Ferenc József testvérünk kér bebocsáttatást.

Egy szegény, bűnös ember... íme itt az utolsó pillanatban a spanyol etikett is megengedi, de meg is parancsolja, hogy a királyról, a császárról is észrevegyük, hogy ember, nem több ő sem, csak szegény, bűnös ember. A halál nagy közösségében íme a spanyol ceremónia szerint is szegény, apró emberek vagyunk valamennyien, császárok és parasztok, princek és proletárok egyformán.

Népszava 1916. december 1"

Mások azt mondják hogy én elértem valamit.   Megálltam a helyem egy ismeretlen környezetben, megélhetést biztosítottam a családomnak, sikeres blogot vezetek, szerepelek magyar médiákban, színházban játsszák az életem. Számtalan barátom van akikkel tartom a kapcsolatot. Nyilván álszent lennék ha ezeket elbagatellizálnám.  Természetesen büszke vagyok rá hogy ezek történtek.

Mégis

Mégis azt mondom hogy ami igazán számít az nem ez. Amire LEGbüszkébb vagyok az nem ez. Az mindennél sokkal nagyobb dolog.

Az viszont nem tartozik a nyilvánosságra.

Köszönöm hogy elolvastátok.                                                                                                                                       

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://diggerdriver.blog.hu/api/trackback/id/tr8912631879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.27. 06:40:05

A liberalizmus egyik alaptézise, hogy nincs szellemi érték, csak anyagi van. Azaz aki nem sikeres az utóbbiak mértéktelen felhalmozásában, az sikertelen marginális alak.

Ezt a vilégképet a liberalizmus nem valamiféle gonoszságból terjeszti, hanem tisztán racionális okokból: a liberális gazdaság alapja a profit, a pénzért pénzcsinálás, így a rendszer alapvető érdeke a korlátlan fogyasztás.

S kevés ember képes nemet mondani ennek az erőszakolt világképnek.

fordulo_bogyo 2017.07.27. 16:12:06

Van egy nem-baratom, aki hasonlo elveket hangoztat:
"Lázár János... Hódmezővásárhely polgármestereként a városi közgyűlésen arról beszélt, hogy "akinek nincs semmije, aki nem vitte semmire az életben, az annyit is ér". Fia viszont "jó parti" lehet úgy húsz év múlva, ha jól alakul a forint-euró árfolyam."

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.07.27. 20:17:54

@fordulo_bogyo: Igen, a posztban rá utaltam, tőle van az idézet. Ez már Magyarországon szállóige. A tahó sutyerák bunkóság szállóigéje.
Most gondolj bele milyen ember az aki arra számít hogy a fia nem azért kell majd valakinek mert okos kedves figyelmes jó humorú jóvágású, hanem azért mert pénze van. Az ilyenekről szól a poszt.

Főgebra 2017.07.28. 07:16:55

@diggerdriver:
Csak csendben megjegyezném, ahogy a Gyurcsikának a mondása, miszerint "Ha nem tetszik el lehet húzni..." vagy a Kövérkés házelnök "köteles beszéde" ugyanabba a sorba tartozik, mint a Lázár "akinek nincs semmije" című mondása.

Közös bennük, hogy összefüggéséből kiragadva, félreértelmezve, az ellenfél lejáratását szolgálja.

Nézz utána, hogy mikor, milyen apropóból és mit mondott ez a szép ember!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.07.28. 07:47:34

@Főgebra:
Véleményem szerint mind Gyurcsány mind Kövér beszéde lejáratás céljából a szövegkörnyezetéből kiragadott mondat.
Köze nincs az eredeti mondanivalójához.
Lézer mondata nem tartozik közéjük.

Főgebra 2017.07.28. 09:06:17

@diggerdriver:
Ismered az eredetit? Nem amiket az újságok írtak? Miről szól az?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.28. 09:09:21

@Főgebra:

Ez így igaz.

A modern politikai propaganda módszere, hogy kiragad dolgokat az ellenfél magatartásából vagy beszédéből, s azt átmagyarázza.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.28. 09:14:48

@diggerdriver:

Tévedsz. Lázár se azt mondta, amit neki tulajdonítanak. Amit mondott az a liberalizmus egyik alaptétele, s ezek furcsa pont a liberálisok műfelháborodása.

Én személyesen nem értek egyet Lázárral, de én nem vagyok liberális.

Orochimaru 2017.07.28. 09:19:14

@Főgebra: Lázárnak a rabszolgázást is megtudod magyarázni? Van olyan, amit nem tudtok megmagyarázni? :D

Főgebra 2017.07.28. 09:25:05

@Orochimaru:
A rabszolga ügyhöz nem tudok hozzászólni, mert nem ismerem. Nekem az nem hír, hogy szarházi pártkatona újságírók pártállásuk szerint igyekeznek a lehetséges szavazókat egy elképzelt, vagy konstruált valóság szerint bevinni a susnyásba.
Nem stuffolom ilyenekkel magam.

Aztán, ha rabszolgázott, akkor mi van? Ez valami olyan felismerést okozott neked, amit még nem tudtál?

Orochimaru 2017.07.28. 09:41:48

@Főgebra: "Aztán, ha rabszolgázott, akkor mi van?"

Nincsen semmi. Az értelmi színvonala pontosan tükrözi a választóik értelmi színvonalát. Mit is várjunk egy magyar politikustól, nem? :)

Az egésznek az lenne amúgy a lényege, hogyha már valaki közszereplő, ráadásul az ország kb. harmadik legfontosabb embere, akkor válogassa meg a szavait, és vegyen kicsit vissza az arcából. De hát ez Mo., a bunkó prolik földje. Az aljától egészen a tetejéig.

Főgebra 2017.07.28. 09:58:26

@Orochimaru:
Az elmúlt 27 évben ő az első aki nem képes kulturáltan viselkedni?
Van olyan közszereplő az átkosváltás óta, akire azt mondhatod nyugodt lelkiismerettel, hogy ez, igen? Ő megüti azt a szintet, amit egy politikustól el lehet várni.
Kiegészítésként és zárásként pedig, megint egy idézet a kedvenc politológusomtól:
"...ha elhisszük, hogy mindig és mindenben csak az egyik oldalnak lehet igaza, ha a politikai vezetőket isteneknek képzeljük, ha a gondolataikat sajátunkként szeretjük, s ha képesek vagyunk gyűlölködve tekinteni egy másik magyar emberre csak azért, mert máshová szavaz, vagy éppen mást gondol a helyesről és a kívánatosról. A politika csak akkor lehet más, bárki is a kormányfő és bármilyen nevű pártok ülnek is a parlamentben, ha észrevesszük, hogyan használnak ki minket saját céljaikra a munkájukat amúgy kétségtelenül egyre ügyesebben végző politikusok. Akkor valami megváltozik, megváltozhat. Addig viszont egyre rosszabb lesz, ebben biztos vagyok."
Ámen.

Orochimaru 2017.07.28. 10:24:19

@Főgebra: Nem tudom, annyira nem jó a memóriám. Az utóbbi eltelt időszakban nekem ez maradt meg, mondjuk én akkor sem húztam fel magamat, röhögtem egy jót, azt kész. Mi mást tehetnék? Viszont ez a szintű suttyóság pont illik ehhez a néphez és vezetőihez. Tisztelt a kivételnek.

Személy szerint én nem gyűlölők senkit, én inkább megvetem őket. Ennyi nekem is jár. :D Amúgy mindegy, hogy melyik oldalt választották, hiszen ugyanolyan birka mindegyik, a politikusok úgy rángatják őket, mint a marionette bábukat, és még észre sem veszik, hogy azokat szolgálják ki életük végéig, akiket amúgy minden nap szidnak.

Főgebra 2017.07.28. 10:34:16

@Orochimaru:
Nézd, azért próbáltam jelezni, hogy nem biztos az, hogy olyan összefüggésben mondta az a szép ember, amit mondott, mint ahogy próbálják elhitetni velünk. Van ezeknek a drága jó embereknek csomó olyan dolguk, ami védhetetlen, megmagyarázhatatlan. Minden napra juthat mindenkinek valóságos taplóság, nem kell elferdíteni semmit. De azok nem érik el az ingerküszöbüket.
A Fletó féle "el lehet menni" 11 éve tartja magát a fejekben! Azzal magyarázzák,hogy megindultak a népek nyugatra. Nem igaz, de kiváló hivatkozási alap.

Orochimaru 2017.07.28. 10:47:18

@Főgebra:

"http://hvg.hu/gazdasag/20170418_Lazar_Mi_soha_nem_szorjuk_az_adofizetok_penzet"

Értem én, hogy szövegkörnyezet meg minden, de itt nincsen mit megmagyarázni.

"Nem a magyar kormány miatt hagyják el az országot, mert nem mi küldjük, hanem kint várják őket. Jó néhány nyugat-európai ország a kelet-közép-európai tagállamokból származó, alacsony bérért is munkába álló, keresztény, fehér fiatalokat keresi, azokat, akik szeretnek és tudnak is dolgozni. Akik külföldön dolgoznak, óriási áldozatokat hoznak. Kint drágább a megélhetés, ezért csak akkor tudnak megtakarítani, ha önmagukat kizsákmányolják. Rosszabb körülmények között élnek, csökkentik a kikapcsolódásra, szórakozásra fordított pénzt, időt, ráadásul mindezt a családjuktól, barátaiktól távol, ismeretlen környezetben teszik. Lehet, hogy idehaza nem lehet annyit keresni, mint Nyugaton, de ha tovább tudjuk javítani az életkörülményeket, már nem éri meg vendégmunkássá válni. Magyarországon kevesebb ugyan a fizetés, de mégis jobb az élet, mint ha Nyugaton lennél rabszolga."

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.07.29. 18:25:40

@Főgebra:
Lázár pontosan arról beszél az ominózus riportban amiről a poszt szól. Gyűjts kaparj mert ha nem akkor senki vagy.
Gyakorlatilag alig néhány ember értette meg miről szól a poszt.
A poszt arról szól hogy az ember megítélése az emberről szóljon ne a pénzéről.
Ha elfogadjuk amit a barátom vagy amit Lázár mond akkor Teréz anya, Mahatma Gandhi egy senki volt.

Jossarian 2017.08.10. 12:19:10

Az a valaki, aki azt es akkor teszi amikor akarja. Hogy ezt megvalositsa valaki vagy nagyon keveset kell akarnia es akkor eleg egy hordo a boldogsaghoz vagy pedig meg kell teremtenie azt a kornyezetet ahol azt es akkor teheti am

Jossarian 2017.08.10. 12:23:21

Akik meg tudjak ezt teremteni, azok valakik, keves dolog koti es korlatozza oket abban, hogy mit es mikor tegyenek. Szabadok. Attol fuggetlenul, hogy nem Bamira mennek el nyaralni honapokra de megtehetnek es ez a fontos. Ehhez kell a penz, ami szabadsagot ad. Nem nehez ez, lehet ideologiakat gyartani, hogy miert nincs ez igy de attol meg igy van :)

Jossarian 2017.08.10. 12:24:38

@Jossarian: Balira, akartam irni, de a mobil...
süti beállítások módosítása