HTML

Ass blaster

Friss topikok

  • Hejira: Fityesz himnusz: Most múlik pontosan (2024.03.28. 15:49) Gyerekiahóra...
  • tanyasi értelmiségi: Itt még olvasható Kónya Endre írása: pecsaktual.hu/balhe/megszolalt-k-endre-es-leirta-a-sajat-ver... (2024.02.17. 19:24) TE TETTED EZT KIRÁLY
  • diggerdriver: @Ferenczi Krisztián: Gratulálok a háthoz. A faváz sokszáz évig kitart és egybentart. A legöregebb ... (2023.12.17. 20:44) Házépítés itt és ott...
  • Móka Miki: Ez valami eszméletlen ahogy a sérült agy tirpák zotyi nyalja a munchhausen valagát. Ewwwww (2023.05.19. 21:44) Ki a rosszfiú?

Címkék

Ezért érdemes élni...

2013.08.26. 19:23 diggerdriver

Ma reggel felkeltem és mivel feleség gyerek Magyarországon van gondoltam elmegyek a Motorkerékpár múzeumba.

Tudni kell hogy nekem örök szerelem a motorkerékpár ezen belül is a veterán motorok.Valamikor nekem is voltak veterán motorjaim. Ha valakit érdekel rákereshet a neten. Volt nekem egy Zündapp K800-as 1930-ból majd utána egy 1938-as BMW R66-os. Mindkettő ritka típus, ezen a téren nem kispályán játszottam.

Na szóval elmentem a múzeumba.A belépődíj elég baráti 5 font.Korán mentem egyedül voltam. Mikor elkezdtem nézegetni a motorokat a múzeum tulajdonosa egy végtelenül szimpatikus öregúr mellém szegődött és próbált beszélgetést kezdeményezni. Én mondjuk annak ellenére hogy fingom nincs a nyelvhez de gátlástalanul próbálok beszélni ha tudok ha nem. Néhány szakmai puhatolózó kérdés után látta az öreg hogy abszolút képben vagyok és teljesen fellelkesedett.

Tisztáztuk azért a nyelvi korlátaimat de kézzel lábbal szavakkal azért megértettük egymást.Ez úgy ment hogy minden egyes motornál  elmondta mikori ki gyártotta hány köbcentis én meg mondtam hogy ismerem a típust SV vezérlése van angol iskola szerint épült vagyis külön a váltó külön a motorblokk, hogy Sturney& Archer váltó van benne és így mentünk előre.

Mondja az egyiknél hogy az ikerdugattyús kétütemű én mindjárt mondtam hogy mentem hasonlóval mert az Osztrák Puch gyár szinte csak ikerdugattyús motorokat gyártott.Megbeszéltük a vezérléseket SV, IOE, OHV, OHC, DOHC mindegyikre mutatott példát bár IOE nem volt a gyűjteményben.Így haladtunk előre minden motornál elidőzve kitárgyalva különlegességeit.

Mikor végére értünk mondja hogy menjek vele. Átmentünk egy másik épületbe ahol csak a Triumph márkának a motorjai voltak kiállítva. Ott ugyanúgy végigkalauzolt megmutatott minden ritkaságot én mondtam hogy volt néhány angol motorhoz szerencsém amiket szereltem de a Triumph-ból csak a német nürnbergi TWN Triumphot ismerem mert egyik barátomnak volt egy 200-as kétütemű belőle.

Odaértünk egy magas dobogón álló Triumphoz aminek minden apró részegysége meg volt nyitva hogy bele lehessen látni.Az Öreg mondja hogy tegyem zsebre a kezem, majd bekapcsolta a szerkezetet ami a dobogóba rejtett dörzskerékkel elkezdte lassan hajtani a motort.Minden alkatrész működését mozgás közben lehetet látni.

Aztán kimentünk az udvarra ahol két szerelő épp törölgetett egy régi Triumph Bonneville-t.Teljesen gyári új állapotú csillogó villogó motor volt.Nem hittem a fülemnek mikor az Öreg mutatja hogy vegyek fel egy bukósisakot és menjek egy kört azzal a csodával. Mondtam hogy nem mert 25éve nem ültem motoron.

Jól van azt mondja akkor menjek utána. Bevitt egy nagy raktárba ahol a múzeumban még ki nem állított csodák voltak.Olyan múlt század elejéről származó motorok amiket még szíj hajtott meg gyorsasági rekorder motorok és ezeket is egyenként megmutogatta.

A végén már olyan mélységekbe mentünk mint a léptetővilla tárcsás vagy kukactengelyes mozgatása és hogy melyiket milyen modelleknél alkalmazzák.. Soha nem gondoltam volna hogy valaha ilyenekről fogok beszélgetni egy angollal.

Mikor végeztünk látom hogy a sarokban van egy régi olajoskanna ráírva hogy a múzeum segítésére oda lehet bedobni az adományokat. Nem sajnáltam 10fontot bedobni.

 

Visszaérve Golders Greenbe a főutcán beültem egy olasz vendéglőbe, ettem egy csirkés gombás rizottót lekísértem három Peronival (jóvanna csak 3decisek) lefojtottam egy csokoládé szufléval majd hazaballagtam.

Lehet hogy ma kispolgárabb voltam a kispolgárnál de olyan életreszóló élménnyel lettem gazdagabb hogy hálát adok Istennek hogy itt lehetek és ezt megélhettem.

Most nagyon jól érzem magam.

 

Mondtam már mennyire útálom ezt a szakadék szélén tántorgó rothadó kapitalizmust?Itt fetrengek a hanyatló nyugat mákonyában és elégedett vagyok. Skandallum

:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://diggerdriver.blog.hu/api/trackback/id/tr115479402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.08.27. 08:36:50

Nagyon jó lehetett. Bírom az olyan emberkéket, akik ennyire megszállottak egy-egy témában.
:)
Itt is rengeteg az oldtimer, néha leesik az állam olyan gyönyörűségek vannak.
Mondjuk, az áruk a csillagos ég.

Furos 2013.08.27. 08:46:03

Ha legközelebb találkozunk akkor elmegyunk a Ray hez
Neki is vannak motorjai meg pár kocsija is
Tetszeni fog szerintem :-D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.27. 21:58:55

@tilmir:
Irok majd egy posztot veterános múltamról.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.27. 22:14:16

@Furos:
Előre is köszi.
Valami fantasztikus volt. El sem hiszem hogy ez velem történt.
Az Öreggel félszavakból értettük egymást.
Mondom neki ezen a motoron Earls villa van. Már mutatta hogy melyiken még.
Mondom neki a Nortonnak volt egy legendás hurok alakú váza. Már mutatta is azt a Nortont amelyik olyan.
Mutatta az egyik legnépszerűbb angol motort a BSA Bantam-ot. Mondja hogy a német DKW-ról másolták Mondom a legelső Yamaha is arról lett másolva.
Mondom a DKW eredetileg öntöttvas blokkos volt nem alumínium úgy is hívták hogy vaskarteres. Azt mondja tényleg? Ő ezt nem tudta.
Mutatott egy Triumphot amit egy Richardo nevű ember tervezett. Mondom én tudok egy Richardoról de róla egy Dízel égésteret neveztek el mert háromfajta égéstér volt a MAN a Sauer és a Richardo valamikor így tanultam. Azt mondja ugyanarról a Richardoról van szó.
Legközelebb megyek viszek neki egy magyar Veterán Motoros újságot.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.08.28. 06:35:17

@diggerdriver: Köszi, azt levágtam, hogy nagyon értesz hozzá. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.28. 08:20:53

@tilmir:
Ok. Értem én.
Írok egy posztot arról hogy lettem veterános meg a motorjaimról hozzáértöknek meg írok egy posztot a néhány érdekesebb sztorival nektek.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 11:39:30

@bandirepublic:
Tervbe van véve hogy jövő héten a családdal meg Rezsőfaterrel meglátogatjuk a múzeumot.
Akkor csinálok majd képeket.

justStevee 2013.09.02. 00:09:36

Tuti lehetett, amúgy merre van ez a múzeum, mert egyszer megnézném :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.02. 07:32:37

@justStevee:
Az A40-es autópálya mellett Greenfordban.
Üsd be a gugliba
Motorcycles Muzeum London.

BMWR66 2014.10.19. 09:05:18

Üdv
Biztos remek élmény lehetett.Tőlünk nyugatabbra nem sok kerti traktort építettek motorokból,és annál is kevesebbet toltak ki a MÉH-be.Az elején említettél egy R66-os BMW-t.Mi lett vele?
Üdv

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.19. 09:12:32

@BMWR66:
Na csak nem neked is az van?
Sajnos el kellett adnom.
Életem legjobb motorja volt. Különleges lepkebordás henger kézzel állítható előgyújtás fogaskerekes vezérlés hajtűrugós szelepek.
Azt hiszem 5ezer példány körül gyártottak belőle 1938 és 41 között az enyém a 156. volt.

BMWR66 2014.10.19. 09:40:30

@diggerdriver: Üdv
Szerencsém volt,és pár év alatt,pár országból összeszedegettem egyet.Nem volt könnyű.Először vettem két hengert,meg hengerfejet,egy főtengellyel,amin egy hajtókar volt,plusz egy váltó.Ennyi.Itthon nem sok üzemképes van.Pár darabról tudok,de jó csak egy van közöttük.A többi nagyon vegyes.
üdv

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.19. 10:42:20

A tied üzemképes?
Fantasztikusan jó motor. Nekem oldalkocsis volt. Pótkerékkel a csomagtartón.
A megbízhatóság csúcsa.
Egyszer nyári kánikulában péntek délután a forgalomban araszolva 3mázsa márványlappal az oldalkocsiban át keresztül Pesten a Thököly-Rákóczi-Hegyalja úton lépésben haladva is egy köhintés nélkül hazahozott.
Olyan esőben is mentem vele hogy a hengerfej bordáiban megállt a víz.

BMWR66 2014.10.19. 22:55:00

@diggerdriver: üdv
Igen .Mentem vele több mint 10-ezret.Hálás jószág, ha egyszer a gyerekbetegségeit kinövi,és van türelmed hozzá.Pár dolgot még vennék rá,amit eddig nem sikerült beszerezni.Keveset gyártottak belőle (1667) ezek zömét már a háborúban kinyírták, a maradékot szétcsapták a versenypályákon.Alig lehet ép alkatrészt találni hozzá.Szinte minden R66-os blokk át van alakítva versenycélra,ha nem orosz forgattyúsházban lakik.Nem könnyű szülés.De nem is ezért szeretjük.
Üdv
süti beállítások módosítása