Régóta tervezem ezt a posztot és hosszú ideig gyűjtöttem hozzá a képeket.Fő csapásirány amiről ez az írás szól az a különböző emelőgépek, emelőszerkezetek és minden ami az emeléssel összefügg. Lesz szó még különleges szerszámokról és teherautófülkék egyedi festéséről.
Hangsúlyoznám hogy én nem vagyok emelőgépes de a szakmám jó részét különböző terhek emelése teszi ki.
Maga a téma hihetetlenül sokrétű és szerteágazó. A poszt a teljesség igénye nélkül bemutat érdekességeket, furcsa megoldásokat valamint zseniális ötleteket. Rengeteg képet teszek fel, előre is elnézést kérek a képek minőségéért de ezek valóban építkezéseken, sokszor néhány másodperc alatt készített képek.
Na szóval...
A gyárakban telepített bakdarukat és egyéb csarnokokban mennyezetre szerelt futódarukat nem számolva az építkezéseken háromféle darut használnak. A toronydarut, az autódarut ami egy teherautó alvázára szerelt daru és mást nem tud daruzáson kívül és az úgynevezett gólyadaruk amik a teherautók önrakodására vannak kifejlesztve, vagyis daru és rakodótér egyaránt van rajtuk.
Kezdjük a toronydarukkal. Általában rácsszerkezetű a felépítése. A rácsszerkezet a legkisebb önsúly mellett a legteherbíróbb struktúra. A legismertebb rácsszerkezet az Eiffel Torony. Ha felülről megterhelnénk a fél világot elbírná.
Sokféle létezik belőlük de van két fajta ami az általános. A képen szembetűnő a különbség.
Londonban ha egy magasabb helyről körbenézünk akkor toronydaru erdőt látunk. A hihetetlenül felpörgetett gazdaság, és ezen belül az építőipar eredményezi hogy mindenhol toronydarut látunk. A képen látható jobboldali az elterjedtebb típus és érdekes oka van hogy miért.Három mozgástartományban kell mozogni egy daruhorognak. Körbe kell fordulnia, a terhet le és fel kell tudni mozgatnia, valamint közelíteni és távolítani kell a terhet a darufülkéhez képest. A baloldali darunak vízszintes gémje van és egy sínem mozgó úgynevezett futómacska, egy horogkocsi mozgatja a terhet távolabb és közelebb. Mi a probléma ezzel a szisztémával? Tegyük fel hogy egy négyzet vagy egy téglalap alaprajzú építési terület közepén van a daru. A darutól legtávolabb eső pont a terület sarka és a legközelebbi az oldalhatárok közepe. Mi van olyankor ha a daru a telek egyik sarkából terhet emel át a másik sarokba? Ahogy fordul a terhet húzza magára hogy ne vigye ki az utca fölé. Ez rendben is van, de a gém mégis kifordul a közterület fölé, ez pedig nem megengedett a szabályok szerint. A másik darun nincs futómacska hanem a darugém végéről ereszkedik le a horogszekrény és a közelítést távolítást a gém emelésével vagy süllyesztésével végzi. Vagyis úgy tud körbefordulni egy telken belül hogy fordulás közben a daru egyetlen alkatrésze sem lóg túl a telekhatáron. Érdekes szabályozás de ilyen is létezik.
Ezt a különleges gémű darut egy Golders Green-i építkezésen fotóztam.
A toronydaru önmagát építi fel vagy bontja vissza, de ha nem magas felépítmény akkor egy autódaruval rakják össze. Így
Ezek a kék dobozok az épület oldalán arra szolgálnak hogy a daru abba rakja bele azt a terhet amit az emeleteken belül használnak fel.
Például ezeket a blokktéglákat amik bár át vannak pántolva mégis biztonsági szempontból behálózva lehet csak a magasba emelni. Megfigyelhető hogy a daru törzse paravánnal van körbevéve aminek a túloldalán ajtó van lakattal zárhatóan. Csak a kezelő mehet be.
A toronydaruk alapja igen figyelemreméltó. Először lefúrnak a földbe 12 darab 20méter hosszú beton cölöpöt. Arra kerül az alap vasalása. Valami elképesztően brutálisan erős vasalás. Ebbe a vasalásba vannak belekötve a cölöpök tetejei. Általában gondosan megtervezik hova kerüljön a daru. Ugye elsőrendű követelmény hogy mindenhova elérjen. Az alapozását lesüllyesztik és olyan helyre teszik ahol semmi közművezeték nem megy vagy a daru elbontása után el tudják vezetni fölötte mert ezt az alapot sokba kerülne elbontani.
Térjünk át az autódarukra.
Az autódaru nem konkurenciája a toronydarunak. Miért? A képen világosan látszik. A toronydaru az épület fölé fordulva a tető egész területét eléri addig az autódaru csak a szélét.
Valamikor régen voltak rácsosgémű autódaruk. Például a KRAZ vagy a TATRA. Fő előnyük volt hogy a könnyű gémből kifolyólag a darutesttől távol is nagy súlyokat tudtak emelni. Viszont a rácsosgémet nem lehetett rövidre összecsukni. Mivel a hatósugaruk viszonylag kicsi volt a rácsosgémű autódaru kihalt.
Jöttek helyette a teleszkópos gémű csodamasinák. Igaz hogy a maximális terhet amire hitelesítve vannak csak közvetlen maguk mellett tudják felemelni, mert minél jobban kigémelnek (vagyis minél messzebbről akarnak emelni) annál rohamosabban csökken az emelhető teher nagysága. Köszönhetően a rendkívül súlyos teleszkópos gémnek. Ezen a képen látszik a robosztus gém és egy érdekesség a dönthető fülke hogy a kezelőnek ne kelljen egész nap kicsavarodott nyakkal az égbe nézni.
Lent a piros daru azért különleges mert bár van darufülkéje mégis lehet irányítani a vezetőfülkéből is.
Ennek pedig a darufülke a vezetőfülke is de ami igazán érdekes hogy a fülkét nagyon magasra tudja emelni.A motorja az ellensúly alatt abban a nagy fekete dobozban van a hátsókerék mögöt
Van a daruknak egy speciális fajtája ami talán az autódaruk közé sorolható de igazán nem autódaru. A lánctalpas önjáró daru. Egyszer láttam egy 400tonnás rácsosgémű lánctalpas darut amit 11 tréler szállított szétszedve. Egy-egy tréler szállította a lánctalpakat, egy tréler a felsővázat és 7 tréler a rácsosgémet, szétszedve. A tizenegyedik tréler egy konténert hozott ami a szerelvényeket és ellensúlyokat hozta. Ezt a képen látható munkagép vázára szerelt teleszkópos darut az utcán fényképeztem.
Nézzük az úgynevezett gólyadarukat. Ezek A teherautón a platóra szerelt daruk.
A gólyadaruktól megkülönböztetjük a kakasdarukat amiknél a a darutesten egy kakasülő van és a kezelő onnan irányítja a szerkezetet. A gólyadaruknál vagy a teherautó mellett állva karokkal vagy nyakba akasztott távirányítóval kezelik a darut. A plató különböző helyein a legváltozatosabb helyre szerelhetik ezeket az emelőszerkezeteket.
A fülke mögé közvetlenül. Gyakori elrendezés mert a plató teljes hosszában kihasználható sőt a végén még túl is nyúlhat a szálanyag.
A plató végére szerelve. Ez is gyakori és kedvelt megoldás a kakasdaruknál. Itt viszont már csak a plató tényleges hossza kihasználható, az anyag nem nyúlhat túl mert ott van a daru.
A platót középen megosztják és oda szerelik a darut. Ritka megoldás. Az a hátránya hogy nincs előnye. Szálanyagot gyakorlatilag nem tud szállítani a két rövid platórészben.
Van még egy érdekes kialakítás, a platón sínen mozgó kakasdaru. Saját beépített motorja van és a platóban kialakított sínen mozog.
Rengeteg féle változat van de a fő csapásirány a fent vázolt négy felépítmény.
Ez egy betonhálót szállító középen felszerelt kakasdaru. Látszik az ülés a gém mögött. Kedvelt kialakítás hogy nyergesvontató kamion pótkocsiára szerelik mert így elég hosszú felületet kapnak, bá a hosszú szálanyagnak így sem elég.
Ez a távirányítós gólyadaru egy különleges csemege.
Egyrészt fantasztikusan szép a fülke festése.
Másrészt pedig elképesztő az emelőkapacitása ami a fülke oldalára van írva. 23tonna.
Mennyi 23 tonna? Szemléltetésként ideteszem egy 21tonnás munkagép képét. Ez a gólyadaru fel tudná emelni.
Ez szintén egy ritka megoldás. Gólyadaru nyerges vontatón. Jól látszik hogy a kamion hálófülkéjét ami normál esetben a hátrafelé van, most feltették a fülke tetejére hogy a darunak helyet csináljanak.
Ez kicsit messziről lett fényképezve de ez is egy középen megosztott platójú daru.
Kakasdaru rakodás közben. Fülke beázik, fűtés-légkondi hatékonysága csekély. Olyan remeteszex fílingje van a munkának. Eső veri nap szíjja...
Ez a plató végére szerelt gólyadaru.
Ez pedig a sínen mozgó kakasdaru. Saját beépített motorral. A daru tulajdonképpen a plató hátfala is.
Rakodás közben.
Jól látszik a platóba süllyesztett sínpár.
A sínpályás daru működés közben ezen a videón nézhető meg.
https://www.youtube.com/watch?v=M3bOkPkGNJU&feature=youtu.be
Miért olyan népszerű ez a nyergesvontató pótkocsijára szerelt darufajta? Egyszerű a magyarázat. Egy teherautóra szerelt kakas vagy gólyadaru egy kész egység, amin már több variációs lehetőség nincs. Amit tud azt tudja de ha más igény merül fel azt már nem. Nagyon okosan, a vontatórészt és a pótkocsit szétválasztható megoldást részesítik előnyben. Egy nyergesvontató vagy nevezzük kamion egységnek a vontató része a legdrágább. A vontató mögött tetszés szerint, vagyis igény szerint variálható a pótkocsis szerelvény. Egyszer darus kell, egyszer ponyvás, egyszer szálanyagot szállító, egyszer ömlesztett anyagot szállító és még sokféle igényt kielégítő pótkocsis szerelvény létezik. Ha van egy cég amelyik tart öt egyforma vontató és tizenöt különböző kialakítású pótkocsit az a piac minden szegmensét le tudja fedni. Ugyanezt például gólyadarus teherautókból nem lehet megoldani.
Megemlíteném még az önrakodó billenős teherautókat. Mivel a gépek legnagyobb része lánctalpas, így utcai munkáknál nem mindig tud a földdepónál lenni olyan munkagép ami megrakja a teherautókat. Ezért a fülke mögé felszerelnek egy gólyadarut amire egy úgynevezett csipegetőkanalat tesznek. Ezzel a sofőr saját maga megrakodja a teherautót. A képen egy ilyen látható billentés közben. Olyankor a rakodószerkezetet fel kell emelni a magasba.
Most pedig bemutatok egy olyan darut amit itt láttam először Londonban. Ugye megtárgyaltuk a toronydarukat és az autódarukat külön. Az igazi csemege viszont az autódarura szerelt mobil toronydaru. Valami elképesztő élmény látni hogy a kezelő távirányítójával húsz perc alatt kihajtogatja. Először beáll a helyére majd kinyújtja a talpait. A törzsgémet felállítja függőlegesre de még nem nyújtózik ki mert a talpak alatt nincsenek papucsok. A törzsgémből kibújik egy kis gém ami minden talp alá letesz egy papucsot. A papucsok feladata hogy a daru minél nagyobb felületen támaszkodjon fel. Mikor ez megvan akkor a teleszkópos törzsgém kinyúlik a magasba és a rácsos vízszintes gém kihajtogatja magát. A kezelő egy lifttel megy fel a fülkébe. Hihetetlen technika. Állítólag egynapi bérleti díja 5000font. Igaz hogy a daru 500ezer fontba kerül. Elvileg száz munkanap alatt behozza az árát. Tény viszont hogy közel sem tud akkora súlyt felemelni mint egy betonalapra épített toronydaru de főképpen alumínium tetőborítások felrakására használják.
Ezzel le is zárom a darus témakört.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Következő megtárgyalnivalónk a különböző emelő szerkezetek és segédberendezések. Tudni kell hogy Angliában a célszerszámok hihetetlen kavalkádjával találkozhatunk. Mindenre van eszköz, mindenre van külön szerszám. Ugyan nincs köze az emeléshez de egy érdekes példával próbálom szemléltetni hogy milyen pitiáner esetekhez is célszerszámot találnak ki. A magyar kőművesek mikor falat raknak akkor a fal egyenességét egy kifeszített zsinórhoz igazítják. Ezt a zsinórt rákötik egy szegre és azt belenyomják a puha malterba és így rögzítik. Na most az angoloknak nem jó akármilyen szeg. Á dehogy. Ők külön speciális madzagfeszítő szeget találtak ki és gyártják. Itt a képen meg lehet szemlélni.
Szóval ez a célszerszámok országa. Meg a biztonságé. Régen vala az emelőhorog. Vagy drótkötélen vagy láncon. A horogra kötelezően rá volt szerelve egy kiakadásgátló nyelv hogy a teher ne tudjon véletlenül leakadni emelés közben. Ez a nyelv lemezből készült, rugóval szerelték és elég sérülékeny volt. az angolok kitalálták az univerzális állítható hosszúságú és abszolút biztonságos emelőláncot. A képen látszik hogy felül is van egy horog amibe a láncszemeket téve állítható a lánc hossza.
Ez pedig a szuperbiztonságos horog. A lemez biztosítok régen belülről zártak rá a horogra, ez viszont egy teljesen más megoldás. Nem a horgon van a lánc rögzítve hanem a kiakadásgátló nyelven. Mi történik emelés közben? Pontosan olyan erővel zár rá a nyelv kívülről a horogra mint az emelt teher súlya. A nyelv rázáródik és egyben rögzül is tehát kinyitni sem lehet. A horog hátoldalán van egy kis pöcök amit eltolva tudjuk nyitni a horgot. Zseniális megoldás.
Drótkötelet már csak a daruhorog felett használnak, a kötözőkötelek vagy lánc vagy vászonkötelek.
Akkor most nézzük miféle elképesztő megoldású emelőszerkezetek vannak.
Leggyakoribb, legelterjedtebb az úgynevezett cherry picker(cseresznyeszedő). Ez, egy első pillantásra rendkívül instabilnak kinéző valami. Aztán második, sőt harmadik pillantásra is. Van egy önjáró beépített motorral rendelkező géptest amiből kinyúlik egy teleszkópos gém a végén egy kosárral amiből az egészet irányítja a kezelő és egyébként meg a munkáját abban végzi. Olyan elképesztő távolságra el tud távolodni a géptesttől hogy szinte a fizika határait feszegeti és nem értjük miért nem borul fel. Aztán hozzáértő szemmel közelebbről tanulmányozva látjuk azokat a trükköket amik stabillá teszik a gépet.
Tömegközéppont. Sokszor hallottuk már ezt a szót, de elgondolkodtunk már rajta hogy mit jelent? Sokan láttuk már mikor az autó kerekét centrírozzák. Ott semmi más nem történik mint a kerék tömegközéppontját egyensúlyozzák ki hogy az a tengely közepére essen. A gyakorlatban, egy járműnél mit jelent a tömegközéppont? Mi az a határ ahol egy jármű felborul?
Képzeljük el hogy egy traktor mögött állunk. Képzeletben szúrjunk át egy hosszú tengelyt hosszában a traktoron. Olyan magasságban hogy amikor a traktort megpörgetjük a képzeletbeli tengelyen, amikor a forgás megáll akkor a traktor mindig más pozícióban legyen. Ugyanis ha mindig egy helyen áll meg például fülkével lefelé az azt jelenti nem találtuk meg a tömegközéppontot hiszen a fülke felé esik a nehezebb része a traktornak. Ha mindig máshol áll meg akkor megtaláltuk a tömegközéppontját. Na most, erre a középpontban lévő tengelyre kössünk egy függőónt. A traktor a talajon áll vízszintesen, a függőón a két kerék között valahol félúton lóg lefelé. Kezdjük el például balra dönteni a traktort. A függőón közeledik a bal kerék felé. Abban a pillanatban hogy a függőón elhagyta a traktor kerekének külső szélét a traktor felborul. A függőón mikor éri el hamarabb a kerék külső élét? Akkor ha magasabban van a tömegközéppont. Vagyis minél jobban ki kell terpeszteni a kerekeket. Hol láttunk már ilyet? Hát persze hogy az autóversenyzés világában. Az F-1 autók, a rally autók, a sufnituningos rozsdatemetők mind mind a végtelenségig szélesített futóművel tolják ki a borulás határát.
A képen látható cherry picker nyomtávja állítható. Munkahengerek tolják ki egymástól minél távolabbra a kerekeket. Nézzük meg hogy a szürke színű felsőváz hol van rögzítve az alvázon és honnan indul ki belőle a gém. A lehető legtávolabb a gémkinyúlás felőli kerék külső szélétől.
Itt jobban látszik az állítható nyomtáv.
Ilyen kinyúlásnál a kosár 20-30centit mozog le-fel.
Hihetetlen helyekhez hozzá tudnak férni velük.
Még kb másfél métert tudná nyújtani a gémet.
Ezek a kisebb szerkezetek felépítésükből adódóan nem tudnak messzire kinyúlni inkább felfelé és egy kicsit oldalt.
Mindegyik oldalán a hülyegyerekek számára is érthetően ott van a vezérlési piktogram a kapcsolókkal, hogyha probléma lenne fent a kosárban akkor le lehessen hozni a kezelőket.
Ez pedig a munkahely. Csak bekötve karabinerrel és kötéllel hozzárögzítve a vázhoz lehet dolgozni vele. Ilyen itt nem fordulhat elő: https://www.youtube.com/watch?v=2LqdKWSv1_8
Itt látszik hogy inkább felfelé mint messze tud kinyúlni ez a kisebb gép.
Következnek a csak felfelé emelő szintén önjáró, beépített motorral rendelkező emelők.
Ezek már stabil gépek, jól látszik a négy letalpaló ami kiemeli a kerékről. A plató meghosszabbítható, ezen a gépen csak a bal oldala van kitolva.
Összecsukott, de munkára kész állapotban.
Mi van olyankor ha ezek a nagy gépek nem tudnak beférni mindenhova? Akkor jönnek a kicsik.
Ezek akkumulátorral mozgatható gépek. Háromszor meggondolva is azt mondnám hogy dolgozzon vele akinek öt anyja volt.
Ahogy haladunk témánk vége felé egyre kisebb emelőberendezéseket és árumozgató megoldásokat látunk.
Ez egy vákuumos panelmozgató szerkezet. Nagy súlyt nem emel mert az a panel két lemez között poliuretán hab.
Így dolgoznak vele.
Ezzel a vákuumos emelővel sokat dolgoztam.
A kétmázsás szegélykövet simán megtartja csak a szivacsos vákuumtalp szélét kell gyakran locsolni vízzel.
Ugyanaz kisebben de ez már kézi mozgatást is lehetővé tesz.
Léteznek teljesen mechanikus emelők is. Ez a kisebb...
...ez a nagyobb
A munkaterületeken nagyon népszerűek a teleszkópos targoncák a forkliftek. Minden anyagmozgatásra használják őket és bár a JCB a legnépszerűbb azért van más típus is. Ez a JCB.
Ez a Caterpillar.
Ez a Manitou.
Érdekes árumozgatási megoldás hogy egyes teherautók targoncát visznek magukkal mert miért is kellene lenni egy célállomáson targoncának? A megrendelőért mindent. Ezek a targoncák speciálisan erre a célra vagyis teherautó mögé illesztett targoncák. A tervezés leglényegesebb pontja hogy az eredeti funkció megőrzése mellett a lehető legrövidebb legyen mert a targonca hossza a hasznos rakodótérből vesz el métereket.
Itt látszik hogy inkább széles mint hosszú.
Ez pedig a tervezés zsenialitását mutatja.Látszólag a kerekek és a kerekeket tartó nyúlványok útban vannak, hiszen a targoncavillának teljes egészében a targonca első síkja előtt kell lenni. Hogyan tudna például így egy négy méter széles padlóköteget leemelni a platóról? A kerekek nem mehetnek be a plató alá mert egyrészt el sem férnének másrészt a lenyitott oldalfalak akadályoznák. Ha közelebb hajolunk a képhez és figyelmesebben megnézzük akkor látjuk hogy a targoncavillákon hüvelyek vannak amik előrecsúszva meghosszabbítják a villákat és máris normál targoncaként dolgozhat. Amikor befejezte a munkát akkor a plató végén a kerekeknek külön kialakított hely van így a targonca teljesen rá tud simulni a teherautó hátuljára és úgy rögzítik.
A munkagépeket általában árokásó gépekként sorolják be. Ma már egy munkagép munkaidejét fele részben sem az ásás teszi ki. Árumozgatás, ömlesztettáru rakodás, vagy bontási munkák. Bemutatok néhány munkagépre szerelhető kiegészítőt amiknek semmi köze az ásáshoz. A vákuumos és mechanikus fogóberendezéseket már bemutattam fentebb.
Targoncavilla. Az agyagcsövek darabja 200font.
Gerendarakodó toldat.
Hidraulikus tégla vagy betonfal bontó. Olyan helyeken alkalmazzák ahol olyan keskeny a fal hogy a hidraulikus kalapács bontótüskéje lecsúszik róla.
Ugyanaz a feladata mint a fentinek de ez nem hidraulikus hanem mechanikus működtetésű. Úgynevezett muncher.
Hidraulikus bontókalapács.
Ezt Magyarországon fagyszaggató körömnek használtuk, itt viszont a betonalapok kifordításához a földből.
Cölöproppantó.A lefúrt cölöpöket a föld színéig kiöntik betonnal de a házalapba bekötéskor csak a cölöp vasalását kötik bele a gerendarács vasalásába. Ezért a fölösleges betont a cölöpökről el kell távolítani. A gépre lánccal felcsatolják a szerkezetet és hozzákapcsolják a hidraulikus rendszeréhez. A gép ráhúzza a cölöpre majd kellő magasságban olajnyomást vezérel rá. A hat munkahenger hat irányból hat tüskét nyom bele a cölöpbe ami ettől eltörik és a gép lehúzza a vasalásról.
A következőkben nem egy szorosan vett emelőgépről lesz szó bár végül is a betont emeli a megfelelő helyre még ha nyers állapotban is. A betonpumpa önmagában is egy műszaki csoda. Elképesztő nézni ahogy kihajtogatja magát, vagy ahogy a kezelő fenn a tetőn 50méterre a géptől távirányítóval irányítja.
Kihajtogatás közben.
Dolgozik.
Ami viszont szerintem az egyik legérdekesebb momentum az a gép tisztítása. Hogyan tisztítanak ki egy 50méter hosszú csövet a betontól? Mégsem lehet teljes keresztmetszetben sok köbméter vizet keresztülnyomni rajta. Nagyon egyszerű a művelet. Egy nedves szivacsgolyót végigküld benne a betonpumpa. A betont dugattyús pumpa tolja fel. Ugyanez a pumpa nyomja keresztül a szivacsgolyót is mögötte levegővel. Érdekes látvány mikor a cső végéhez ér a szivacs maga előtt tolva néhány talicska híg betont majd kirobban a csőből. A képen a rendszámtábla alatt látható az a kerek fedél amit levéve beleteszik a szivacsgolyót.
Ilyen golyókkal tisztítják a csövet.
Néhány érdekes anyagmozgatási módszerről és szerszámról ejtenék néhány szót. A képen a raklap nélküli tégla kocka látható. Megvan benne a targoncavilla helye.
Ez viacolor járólap. Ugyanúgy van rakva mint a fenti tégla viszont ezt még továbbmozgatják, közelebb a felhasználási helyhez. Levették már róla a vízszintes pántokat és így ebben a négy egységben viszik tovább. Egy egység 13x8sort tartalmaz vagyis négyszáz darab egy kocka és százasával mozgatják tovább.
Ez a speciális mozgató szerkezet.
Ömlesztett árut zsákokban is szoktak hozni. Ha én viszem tovább akkora négy fülére akasztjuk a horgot...
...ha a forklift akkor az a targoncavillának kialakított füleket használja.
Érdekes szerszámok.
Ez betonsimító.
Ez pedig betonlehúzó. Hidromotor forgatja és két ember húzza előre, viszont a hidromotor hátrafelé forgatja. Nem könnyű húzni de még mindig jobb mint egy deszkával lehúzni.
Ez a kis hidromotor forgatja.
Ez pedig a motor ami az olajnyomást adja.
Így is lehet betont simítani:))))))))
Mi van olyankor ha egy betonalapba elfelejtik betenni a közművezetékek védőcsöveit?
Ki kell fúrni egy speciális fúróval.
Traktor vontatta döngölőszerkezet. https://www.youtube.com/watch?v=22CRpXlnT0I&list=UU2tiU4Fxei89l5uS8e3PS4A
Működő aknában való munkavégzéskor csak kötéllel biztosítva, csörlős emelőre kötve lehet lemenni. Külön táskában yakba akasztva gázálarc és...
...ilyen oxigénmennyiság mérő levitele kötelező
Aztán lehet számolgatni az érkező aranyhalakat:))))))))))))))))))))))
Ugyan nem kapcsolódik szorosan ezen poszt témájához de mindig elcsodálkozok milyen gyönyörű egyedi festésű teherautók és kamionok jönnek a munkaterületre. Ezekből egy kis ízelítő.
Konténeres szemétszállítás. Egy munkaterületen hihetetlen mennyiségű szemét gyűlik össze, elsősorban a csomagolóanyagokból. Ha szűk a hely akkor nem egyszerű a konténercsere. Ugye meghozza az üres konténert. Azt leteszi egy szabad helyre. Felveszi a tele konténert és azt is leteszi egy másik szabad helyre. Akkor felveszi az üres konténert és beteszi a telekonténer helyére. Aztán felveszi a telekonténert és elmegy. A képen látható megoldás jobb. Egyszerre két konténert tud felvenni. Megérkezik a platóján az üres konténerrel. Felveszi a telekonténert és beleteszi a platóján lévő üres konténerbe, majd mindkettőt egyszerre visszateszi a telekonténer helyére de már az üres van alul. Akkor leakasztja az ürest a telit visszateszi a platójára és mindezt megoldotta úgy hogy egyhelyben állt.
Teherautó felszerelések
Tolatókamera
Tükörvédő. Nem házi gyártmány. Megvehető.
Tanksapkavédő. A platót megemelve válik hozzáférhetővé.
Biztonsági retesz a hátsó ajtóhoz.A billentés automatikus az ajtórögzítés automatikusan nyílik mégis kell egy manuálisan oldható retesz. Kisebb az esély rá hogy megteríti az utat 20köbméter sóderral.
Befejezésül fogadjátok ezt a képet szeretettel. Megjött a műszaki ellenőr...
Elismerem elég nagyra sikerült ez a poszt de sok a kép is meg a téma is szerteágazó.
Bármilyen kérdésre szívesen válaszolok.