HTML

Ass blaster

Friss topikok

  • Hejira: Fityesz himnusz: Most múlik pontosan (2024.03.28. 15:49) Gyerekiahóra...
  • diggerdriver: @Ferenczi Krisztián: Gratulálok a háthoz. A faváz sokszáz évig kitart és egybentart. A legöregebb ... (2023.12.17. 20:44) Házépítés itt és ott...
  • Móka Miki: Ez valami eszméletlen ahogy a sérült agy tirpák zotyi nyalja a munchhausen valagát. Ewwwww (2023.05.19. 21:44) Ki a rosszfiú?

Címkék

Epizódok egy építkezésről.

2016.10.03. 18:52 diggerdriver

A hely...

A hely egy csodálatos arborétumszerű erdő közepe egy kisvárosban Londontól húsz kilométerre. Hatalmas mammutfenyők és oriáscédrusok között egy lakópark épül aminek első fázisa már kész, azokban laknak már, a második fázist most építjük. Tényleg olyan mint egy arborétum, minden fán kis táblácska amin a fa latin neve szerepel. A már elkészült rész közepén tavacska koipontyokkal, és szökőkúttal, vesszőből font szarvasokkal. Gyönyörű mammutfenyők mellett igazi pihentető környezet szolgálja a már ottlakókat. A házak ára 850-ezer fonttól egymillió ötvenezer fontig terjed. Elképesztő pénz ez egy magyar számára de ez teljesen átlagos most Londonban vagy a környékén.2016-09-10_105727.jpg
2_1.jpg3_2.jpg4_2.jpg5_1.jpg6_2.jpg

A lakásokról...

Tipikus angol hagyományok szerint épült duplafalú padlófödémes házak három szinten, alul beépített garázzsal. Mindegyikhez tartozik egy kicsi kert igény szerint füvesítve befásítva vagy járólapozva. A képeken látható a fal szerkezete és a két fal közötti kőzetgyapotos hőszigetelt rés kiszellőztetése a téglák közé behelyezett műanyag betétekkel.. Utána pedig a padlófödém látszik amelyik sűrűn rakott különösen erős gerendákból van építve. Ehhez képest a szintek közötti födém nevetségesen gyengének hat. Egy centiméter vastag OSB lap ami nem fekszik fel a falakra hanem rájuk van szerelve. Első pillantásra  a mi hagyományos fa vagy beton födémgerendáinkhoz képest ez semmi. Pedig hát gondoljunk bele. az a vékony lap csak egyirányú terhelést kap felülről az élén. Próbáljunk eltörni egy jégkrémpálcikát az éle irányában. Nem fog sikerülni pedig az csak egy milliméter vastag jégkrémpélcika. Ez az építési mód nálunk teljesen ismeretlen.9.jpg8_2.jpg7_1.jpg2016-09-10_171717.jpg2016-09-10_171840.jpg

A munkaterület...

Az első fázist és a második alapozását nem mi csináltuk. Mikor megjelentünk a területen az gyakorlatilag egy szeméttelep volt. Ahogy a munkafolyamatok engedtek egy kis időt azt mind arra fordítottuk hogy rendet rakjunk. Egy hónap után kezdett látszani valami eredmény. Egy ilyen építkezés elképesztő sok szemetet termel. Nagyjából szelektív hulladékgyűjtés van és naponta hordják el konténerszámra a hulladékégetőbe.. Ezek legnagyobb része az építőanyagok maradékából és a csomagolóanyagokból áll. A hulladék összegyűjtése és szelektálása a targoncás feladata. Néhány szót ejtenék róla is. A hidraulikus targoncák nélkülözhetetlenek egy építkezésen. Gyakorlatilag megállás nélkül dolgoznak. Ők hordják az anyagot mindenkinek, és ők hordják el a szemetet mindenkitől. Szűk helyeken forgolódva sokszor a magasba emelve a terhet mindenhol kicentizve kihasználva a legkisebb helyet is rendkívül profi módon dolgoznak. 12_2.jpg13.jpg14_1.jpg15.jpg

Visszatérve a munkaterület állapotára az előttünk ott dolgozók eléggé elhanyagolták az építési területet. Hulladékhalmok mindenhol, volt amikor nem tudtam másképp csak targoncavillával konténerbe pakolni a fatörmeléket. A konténeres szemétszállítást is bemutatnám néhány szóban. Van a nagy konténer ami gyakorlatilag egy levehető plató a teherautóról. Görgők vannak az alján és egy nagy hidraulikusan mozgatható kampóval leteszi maga mögé vagy felhúzza magára. A folyamat mégsem ilyen egyszerű. A munkaterületek nem a kihasználatlan helyekről ismertek. A konténeres autó mikor megérkezik keres egy helyet ahová az üres konténert leteszi. Ha ezzel megvan akkor felveszi a tele konténert és annak is keres egy helyet ahol lerakja. Utána felveszi az üreset és berakja a tele konténer helyére. Aztán megint felveszi a telekonténert és akkor már végre elviheti azt. Vannak azok a kisebb konténerek amiket egy láncos emelőkarral tesz maga mögé a sofőr. Az ő dolga egyszerűbb. Megjön az üres konténerrel és odaáll a teli elé.  A telekonténert beleemeli az platón lévő üresbe és a láncokat átakasztva leteszi a a teli helyére mindkettőt, majd a láncot megint átakasztva mostmár csak a telit emeli a platójára. Külön gyűjtik a fém-fahulladékot a gipszkartont a műanyagot a komposztálandó növényi nyesedéket. A képen láthatók kis konténerek is amik targoncavillával mozgathatók és belebillenthetők a nagyobb gyűjtőkbe. Ezek a kis konténerek vannak elhelyezve szerte a területen aztán a targoncás gyűjti és űríti őket. Az én feladatom a nagykonténerek tömörítése hogy minél több férjen beléjük.16.jpg17.jpg18.jpg19.jpg20.jpg21.jpg

A kastély...

A terület közepén van egy többszáz éves kastély. Olyan igazi ódon szellemjárta kastély mint a amikről Anglia híres. A bejárata alapján először azt hittem templom, még harangtornya is van de bemenve kiderült hogy klasszikus kúria. Most át fogják alakítani lakásokká. Az elejét már felállványozták egészen a tető fölé ami azt jelenti hogy a tetőt is kicserélik.Érdemes megnézni a profi állványozást. A hátsó részen a padláson galambok laknak. Valami véletlenszerű genetikai módosulás révén egy hófehér galambcsalád. Vannak vagy tízen. Állandóan ott keringenek a terület felett vagy néhány a kéményen, párkányon üldögél. Ahányszor meglátom őket mindig az alábbi sorok jutnak eszembe.

"Ajtó megől fehér galamb, 

Ősz bárd emelkedik."

A máglyára küldött Wales-i bárdok lelke néhány fehér galamb formájában erre vetődött. Az egyik képen ott öldögél

 öt közülük az épületen. 22.jpg23.jpg24.jpg25.jpg26.jpg27_1.jpg

Amikor beléptem akkor azonnal látszott milyen lehetett fénykorában. Szép tapéta a falon, csodálatos ajtófélfák, ódon lépcső, ólombetétes ablak, érdekes építészeti megoldások. Jó lenne látni mivé alakítják át. Az egyik teremben nagy időket megélt óriási tükör volt a falhoz támasztva. Egy kósza fénysugár pont az angyalka arcát világítja meg.

28.jpg29.jpg30.jpg31.jpg32.jpg33.jpg

A csapatról....

Albán brigád albán művezetővel néhány román melóssal. A művezető egy mogorva figura aki a pozitív inspiráció szót még életében nem hallotta de mindig talál okot hogy bármikor bárkit lebasszon. Engem is. Mindegy miért de valami okot talál. Múltkor munka végén bezárom a gépet vinném a kulcsot az irodába de látom hogy már kanyarodnak ki az autóval a területről. Persze másnap első dolga volt bekóstolni mert hazavittem a kulcsot. Jólvan baszdmeg legközelebb a kilincsre akasztom. Érdekes egy figura mert például ha esős idő miatt reggel hazaküldenek beírja az egész napot. Mikor itt volt a lányom mondtam hogy szombaton nem tudok bemenni. Azt a napot is beírta. Nem rossz ember csak van neki ez a becsípődése. A többiek a szokásos albán mentalitású figurák. Segítőkész vidám fickók. Jó velük dolgozni.34.jpg35.jpg36.jpg37.jpg38.jpg

A munkámról...

Néhány alapdolgot tudni kell a gépkezelő munkáról. Az építkezéseken jelenlévő gépkezelők hasznos kihasználtsága maximum a munkaidő 60%-a de inkább kevesebb.  Egyszerűen a munkafolyamatok nem tesznek lehetővé több munkát. A többi időt kétféleképp töltjük ki. Van ahol elnézik hogy nem csinálunk semmit, van ahol a holtidőt ki kell tölteni teljesen felesleges értelmetlen kapirgálással. Az a lényeg hogy elfoglaltnak kell látszani. Professzionális szintre fejlesztettük a semmittevést. Most viszont mondok egy érdekes dolgot. A fennmaradó hasznosan eltöltött idő felét sem teszi ki a földmunka, az árokásás pedig sokat mondok ha 10% időt vesz el ebből.Legfőbb profil az anyagmozgatás, daruzás, betonkeverés, targoncázás, és rengeteg egyéb munka. Ebből mutatnék be most egy csokorra valót. A következő képeken a targoncavillával és a graberrel való munka néhány fázisa látható. A grabert nem szeretem mert már többször kicsúszott belőle a teher. Elvileg olyan erővel szorít mint a teher súlya de a valóságban nagyon figyelni kell hogy biztonságosan emeljünk vele.39.jpg40.jpg41_1.jpg42.jpg43.jpg

Az alábbi képeken egyéb nem földmunka feladatok láthatók. Sorrendben aszfaltozás, egy víztartály utánfutó kiűrítése, kifordított kanál használata, egy régi kerítés betongyámból való kitörése.46_1.jpg48_1.jpg45_1.jpg44.jpg

Itt pedig a tíz különböző ömlesztett anyag kupac van amiknek mind megvan a helye ahova használni kell.47_1.jpg

Az igazi szakmunka...

Tudom hogy nagyon látványos mikor egy óriási gép dolgozik. Pedig ennek a szakmának az a könnyebbik fele. Nagygépekre ritkán bíznak precíz munkát, pont azért mert szűk helyen nem férnek el. Általában nagytömegű föld mozgatására valók, vagyis olyan munkára hogy ott van néhány ezer köbméter aztán szórd mint bolond a lisztet. Ezzel szemben az igazi kihívás a kisgépekkel való munka. Ezek között is kiemelkedik a hibajavítás. Az építésnél sorrendje van a munkafolyamatoknak. Ha alapot ások jó eséllyel nem fogok vízcsővel találkozni. A hibajavításnál viszont már minden a helyén van, az az igazi sarokból kiharapni a pókot munka.  Ezen a munkaterületen is belefutottunk garanciális javításokba. Az hogy egy beépített vízcsap szivárog bármikor előfordul:49_1.jpg

Itt leaszfaltoztak egy vízzárat. Ez már nehezebben védhető hiszen látszik hogy az aszfalt közvetlenül a zárszekrény tetején van tehát az munkásoknak látni kellett, mégis leaszfaltozták. Néhány hézagoló betéttel szintbe kellett volna helyezni.50_1.jpg51_1.jpg

A következő munka viszont... Nehéz rá szavakat találni. Az történt hogy a lakók beköltöztek az egymillió fontos vadonatúj lakásba és elöntötte őket a szar. Hosszas vizsgálódás után kiderült hogy három háznak hiányzik a rákötése a szennyvíz és csapadékhálózatra. Na ez a kemény nem a kád széle. Szóval szét kellett bombázni egy díszburkolatos utcát aztán két ház között hátravinni a csövet egy kertbe és másik két kertet feltúrva rákötni a hálózatra. Itt kezdődött a meló bár gép nélkül csak kézzel egy hetet dolgoztak rajta.52_1.jpg

Aztán jöttem én. A legnehezebb a ház és a kerítés között volt kiásni, de a többi sem volt sétagalopp. Ilyen esetekben a helyreállítás legalább akkora munka mint a probléma megoldása.Mindhárom kertben a teljes gyepszőnyeget cserélni kellett, a fákat ideiglenesen kivenni, a kerítéseket elbontani stb...53_1.jpg54_1.jpg55_1.jpg56_2.jpg57_1.jpg58_1.jpg59_1.jpg60_1.jpg61_1.jpg

Érdekességek...

Végül lezárásként néhány érdekességet mutatnék be. Elsőnek a gerendamozgatás két fajtáját. Ha nyitott teherautó hozza akkor kakasdaruval, egy speciális gerendafogó szerkezettel veszik le, ha zárt kocsiszekrényben érkezik akkor a teherautóra speciálisan kifejlesztett targoncával rakodják le. Ezek a targoncák különlegesen rövidek mert a járműszerelvények hossza korlátozott ezért csak és kizárólag erre a célra kitalált targoncákat használnak egészen érdekes megoldásokkal.62_2.jpg63_1.jpg64_2.jpg65_2.jpg

Az utca egyik felén már laknak a másik felén még javában folyik az építkezés de a pihenőkertet már építik.66_1.jpg67_1.jpg

A házakon háromféle tábla van. Elérhető, foglalt vagy eladva. Ezek a házak már elkeltek.68_1.jpg

A terület sebességkorlátozása. Miért nem mindjárt 9,1/3-ad vagy 9, 3/4-ed? Ok én tudom hogy a 9,5 mérföld az 15km/óra de ki jár itt kilométer skálázású autóval?69_1.jpg

Kanálcserélő terület. Nehogy má' szerteszéjjel hagyjuk a kanalakat. Így legalább ha cserélni kell akkor jó sok időbe telik míg a lánctalpas elmegy a kanálért.70_1.jpg

Ez egy nagyon szép aszfaltszállító teherautó, az oldalán London belvárosának a látképével.71_1.jpg

Végül pedig a munkaterület legértékesebb darabja az autóm.:))))))72_1.jpg

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://diggerdriver.blog.hu/api/trackback/id/tr7711692867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.10.03. 19:01:45

@bircaman maxval szerkesztő:
Mik a lakások? KÚRVÁRA túl van árazva. A fele is sok lenne.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.10.03. 19:03:25

@diggerdriver:

Igen, ezt mondom én is. Ezek abnormális árak. Ez már a liberalizmus legvégső stádiuma.

Taxomükke (UK) 2016.10.03. 21:09:39

@bircaman maxval szerkesztő: Teneked mindenről a liberalizmus jut eszedbe?

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.10.04. 05:39:22

@Taxomükke (UK):

Mi jusson eszembe a liberalizmusról, ha nem a liberalizmus?

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.10.04. 05:40:31

@diggerdriver:

Bármely korábbi rendszerben volt olyan, hogy a pénz és az érték között ennyire megszűnt a kapcsolat?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.10.04. 07:06:19

@bircaman maxval szerkesztő:
Hogyne. A szoci rendszerben. Már maga a pénz sem volt értékén kezelve. Hátmég a többi. Biztos az is liberális rendszer volt.
:))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.10.04. 08:26:18

@bircaman maxval szerkesztő:
Lófaszt...
Hibás volt az értékrend, mind ideológiai mind materiális értelemben.

soad1221 2016.10.04. 14:18:31

@bircaman maxval szerkesztő: tehát nem volt értékén kezelve a pénz sem.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.10.04. 15:04:32

@soad1221:

Köszönöm a kérdést, ez igen jó kérdés. Lehetőséget ad a marxizmus problémájának kifejtésére.

A marxizmus baja az, hogy az érték és az ár különválik egymástól. Ez tulajdonképpen a marxizmus legnagyobb

gazdaságfilozófiai hibája. S pont ezért értelmetlen Marx alapegyenlete a kizsákmányolásról.

Marx ugyanis úgy igyekszik bizonyítani a kizsákmányolást, hogy immanens értéket tulajdonít a dolgoknak, melynek

mértéke a dologhoz szükséges munkaerő mértéke. Viszont ezzel Marx csak eltolja a problémát, abba egy csavart téve.

Hiszen se Marx, se egyetlen követője nem volt soha képes megmondani, miként mérhető a munkaerő.

Marx azt mondja: a tőkés befektet x összeget a termelésbe, amihez hozzájön y összegű munka a munkás részéről, viszont a tőkés nem y fizetést ad a munkásnak, hanem z-t, azaz az y-z a tőkés által elsajátított profit, ennyivel lett kizsákmányolva a munkás. (Későbbi marxisták elismertek jogos hasznot is a tőkés részére, hiszen ő is dolgozott a termelés megszervezésével, azaz így a y-z összegből le kell vonni ezt is.)

Az elvi alap az lenne, hogy van "egyszerű" munka, valami olyasmi, amihez szimpla átlagos fizikai erő kell. S

minden bonyolultabb munka átszámítható ilyen munkára. Miért kell ez? Mert Marx is felismerte, hogy pl. 1 óra

utcaseprés értéke nem azonos pl. 1 óra vasöntés értékével. Viszont nem sikerült SOHA kitalálni objektív számítást

arról, hogy pontosan mi a váltószám pl. az köztisztasági alkalmazott és a vaskohó-szakmunkás munkája között.

Így viszont dől az egész elmélet alapja, mert nem lehet kiszámolni mennyi a kizsákmányolás.

S a probléma a megvalósult kommunista társadalmakban pedig már rendszerprobléma lett. Hiszen ha nem tudjuk mennyi

a váltószám, nem tudjuk azt se, mennyi az igazságos bér. S emiatt persze az se tudható mi mennyit ér. Hiszen a marxista gazdaságban objektívaknak kellene lenniük az áraknak, azaz ki kellene tudni számolni, hogy pl. 1 liter bor = 20 ceruza, stb. De ezt nem lehet az említett ok miatt megtenni, így a marxista gazdaság lassan eljut a káosz állapotába, mely után jönnek a "reformok", ami a gyakorlatban azt jelenti: elfogadják a kapitalista piaci árakat, amivel a káosz még nagyobb lesz. De ez ismert a gyakorlatban pl. a kádári Mo. történelméből.

Magyarul: a marxista gazdaságtan marhára logikus az alaptól kezdve, csak éppen az alap teljesen virtuális

bűvészkedés a szavakkal.

A liberalizmus megoldása a kérdése abszurd, de logikailag működőképesebb. A liberalizmus atyjai ugyanis azt a mellbevágó dolgot állítják, hogy NINCS érték, csak ár. Azaz ha senki se vesz meg egy kiló aranyat, akkor annak ára nulla, míg ha valaki megvesz egymillióért egy kalap szart, akkor egy kalap szar egymilliót ér.

Természetesen ez is tarthatatlan, hiszen a valósághoz ugyanúgy semmi köze. S főleg napjainkban látható: a válság olyan szintű már, hogy abból nincs kiút. Ma már a világon az összes pénz összértéke kb. a 25-szöröse a ténylegesen meglévő értékeknek. Ha a liberális elvek tényleg érvényesülnének, azonnali 2500 %-os inflációnak kellene bekövetkeznie azonnal, ami persze nem következik be, mert a rendszerurak nem engedik, hogy ez bekövetkezzen. Így lassan növekszik a buborék, s egyre nagyobb lesz a robbanás, a nem túl távoli jövőben. Az okos országok ezért megfogható dolgokat igyekeznek felhalmozni, felkészülve a robbanásra. A robbanás utáni árakhoz képest ugyanis most minden nagyon olcsó, hiszen értéke 25-öd részéért megvehető.

upgrade 2016.10.04. 17:30:38

@Taxomükke (UK):
Nem, van amirol a homoszexualitas jut eszebe.
Aztan persze a homoszexualitasrol a liberalizmus :-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.10.04. 19:20:31

@bircaman maxval szerkesztő: Nézd Max feltettél egy kérdést én válaszoltam rá te pedig levezetted hogy igazam volt. Tehát mind a liberalizmusban mind a kommunizmusban elválik egymástól az érték és az ár.Pedig a két rendszer távol áll egymástól.
Például azért mert a liberális gazdaságban nem ideológia választja el egymástól az értéket és az árat hanem a piac.
Szerinted mit kéne tenni az építési vállalkozónak? El tud adni egymillióért egy házat. Azt kéne neki mondani hogy szánom bánom bűnömet, tudom hogy ez aq lakás csak kettőszázezret ér ezért odaadom ennyiért. Ezt kéne tenni?
A piac alaptörvényének arculcsapása lenne. Az alaptörvény úgy szól hogy az áru hiánya növeli értékét. Ezért van az aranynak értéke és nem a szarnak.
Ha lakáshiány van akkor felmennek az árak. Pontosan olyan arányban amilyen hiány van. A piac szabályoz. Ha sok lakás lesz vagy kivándorolnak az emberek(lásd Magyarország) akkor esik a lakások ára.
Ehhez semmi köze a liberalizmusnak.

Gery87 2016.10.05. 01:23:04

@bircaman maxval szerkesztő:

"A liberalizmus atyjai ugyanis azt a mellbevágó dolgot állítják, hogy NINCS érték, csak ár. Azaz ha senki se vesz meg egy kiló aranyat, akkor annak ára nulla, míg ha valaki megvesz egymillióért egy kalap szart, akkor egy kalap szar egymilliót ér."

ez lehet abszurdnak hangzik, de logikus...hisz nem mérhető dolgok is befolyásolják az értékét valaminek pl művészi érték, történelmi, érzelmi érték...
nem lehet ezeket objektíven mérni, ahogy Marx akarta volna..

A gond a túlértékelésben és előreértékelésben van, a spekulációkban....aminek nincs korlátja, gátja...mert kb pénzt, vagyont csinálnak a semmiből...azt mondják "ez ennyit ér mert én azt mondtam"...ez azért lehet mert pl nincs aranyalap.
Egy kézzelfogható, termelhető, birtokolható, átváltható dolog, minek értékét az szabja meg hogy mennyi van belőle a piacon és kinél....és kevésbé lehet vele speklálni, mert nem elég csak bemondani hogy "ez ennyit ér és kész".
Nem tudom mennyire lenne értelme visszatérni rá.

Taxomükke (UK) 2016.10.05. 07:57:59

@diggerdriver: Így igaz.
Megpróbálták ezt az "átkos"-ban, és az lett a vége, hogy a feketepiacon drágábban adták tovább az árut.

2016.10.05. 13:13:43

@diggerdriver: @Taxomükke (UK):
Vancouverben az elszallt lakasarak miatt a nyaron hoztak olyan torvenyt, hogy a kulfoldiek 15% extra adot fizetnek, ha ott vesznek ingatlant. Tervben van az is, hogy a spekulativ, uresen allo ingatlanokra is extra adot vezetnek be. Orszagos, federalis szinten is fontolgatjak ezeket az adoformakat. Ja, es liberalisok - a szabad piac es a globalizacio hivei - ezek a kormanyok. Az mar csak hab a tortan, hogy sok, egy millio dollart ero, sajat lakasban elo nyugdijas nem tudja fizetni az eves ingatlanadojat, ezert adokedvezmenyre, segelyre szorul:)
I just love capitalism! :)
Vilag proletarjai egyesuljetek! :)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.10.07. 09:16:09

Köszönöm. Segítségeddel sok minden kiderült és magyarázatot kapott a lakásról, amelyben lakunk.

BlueCorsa 2016.10.12. 15:47:49

Kedves Digger,
egy ideje követem a blogot, visszaolvastam a régieket is, nagyon tetszik az egyedi stílusa meg a témák is. Agrármérnökként végeztem, szeretem az ilyen nagy gépeket, jó igy kicsit belelátni hogy mi-hogyan-merre...
Èn a németeknél kötöttem ki, de nem a szakmámban dolgozom (sajnos vagy nem sajnos). Èppen nagygenerált tartanak az egyik autópályán, amin ingázok naponta, minden összevissza van terelve, közepe feltúrva, de elég jól haladnak vele. Ha dugó van (leginkább igen), el lehet nézegetni öket egy darabig, milyen szélesen terítik le az aszfaltot stb.. Ma reggel egy kanalas gép az alapot bontotta (gondolom én) egy olyan módszerrel, hogy egy nagy golyót (beton talán? több helyen el volt már vásva) ráejtett az útra, aztán felvette, kicsivel odébb megint ráejtette... sajnáltam, hogy pont halad a sor és menni kell ( a mögöttem jövök nem osztották az ilyen jellegü érdeklödésemet...)
Minden jót kívánok, remélem még sok érdekes építöipari tapasztalatot és egyéb fejtegetést olvashatunk.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.10.12. 21:05:08

@BlueCorsa: Köszönöm a jó véleményed(maradjunk a tegezésnél).
Sokszor hallottam már hogy golyót használnak házbontáshoz. most te is mondod hogy láttad. Soha nem volt még szerencsém sem dolgozni vele sem látni hogyan dolgoznak ilyennel.
Viszont hidraulikus bontókalapácsot szinte mindig használtam. Ma is például.
süti beállítások módosítása