HTML

Ass blaster

Friss topikok

  • Hejira: Fityesz himnusz: Most múlik pontosan (2024.03.28. 15:49) Gyerekiahóra...
  • tanyasi értelmiségi: Itt még olvasható Kónya Endre írása: pecsaktual.hu/balhe/megszolalt-k-endre-es-leirta-a-sajat-ver... (2024.02.17. 19:24) TE TETTED EZT KIRÁLY
  • diggerdriver: @Ferenczi Krisztián: Gratulálok a háthoz. A faváz sokszáz évig kitart és egybentart. A legöregebb ... (2023.12.17. 20:44) Házépítés itt és ott...
  • Móka Miki: Ez valami eszméletlen ahogy a sérült agy tirpák zotyi nyalja a munchhausen valagát. Ewwwww (2023.05.19. 21:44) Ki a rosszfiú?

Címkék

Voks

2018.04.20. 16:59 diggerdriver

Magyarország választott. Rosszul választott jót. Vagyis a választás végeredménye az ország számára jó. A választás mikéntje nem jó. Mire gondolok? A Fidesz nyert. Miért ne nyert volna? Egyedül indult. Nem volt ellenfél. Vagy volt? Bolondozol polgártárs? Ki a tököm volt ellenfél? Az a bagázs amelyik elszabotált a langyosban nyolc évet? Mit ígértek? Mit kínáltak? Tizenharmadik havi nyugdíjat. Eszemfaszom megáll. Pofájukról nem sül le a bőr? Többlépcsős adórendszert? Hülyék ezek? Azt mondja hogy elvesz a fizetésedből szavazz rá? Azért arra még ugye emlékszünk hogy mikor többlépcsős volt az adórendszer a második lépcső az átlagfizetésből élő melóst is lerabolta? Úgy látszik volt aki emlékezett rá.Közel ötvenezer család jut úgy lakáshoz hogy bevállal három gyereket és a segge alá tolnak egy lakást. Én még emlékszem a szocpol rendszerre. Akkor építkeztem. Jó volt a szocpol csak éppen negyven százalék önerőnek kellett meglennie hogy megkapjam. Egy fillérem sem volt. Kölcsönből teremtettem elő az önerőt és a szocpolból fizettem vissza. Most mi van? Van három gyereke a bruttó fizetését gyakorlatilag nettóban megkapja. Kap ingyen tíz millát meg kedvezményes kamatra még tízet. ha nagyobbat akar még kölcsönt vehet fel és a törlesztő nem lesz annyi így sem mint gyerekek nélkül a nettó fizetése. A legutolsó csóró melós is lakáshoz juthat ha bevállal három gyereket. Miért kell három gyerek? Mert ingyen ebéd nincs.  Mit kínált az ellenzék? Családi pótlék emelést. Na menjetek a picsába. Járulék és adókedvezményt az kap aki dolgozik. Mondom DOLGOZIK. A többi süket duma.

Aztán csodálkoztak hogy megbuktak mint Rottenbiller. Ráadásul gusztustalan módon mikor kikaptak TORONYMAGASAN akkor jönnek az utóvédharcok. Tüntetés. Újraszámlálás.  A vidékiek lehülyézése. Mondjuk ezekben a jobboldal is otthon van ha veszít. 

Egész egyszerűen az történt hogy Magyarország a saját zsebére szavazott. Jól van ez így. Ideológiával nem lehet jóllakni. Aztán orbitális bukás után jönnek a "szakértők" hogy a Fidesz démonizálta a migránsokat meg Sorost. Igaz. Megették a népek? Meg. Mi a probléma? Az ellenzéknek egyetlen mondanivalója van nyolc éve hogy démonizálja Orbánt. Hogy lopnak csalnak hazudnak. Igaz. Ezek közül melyik nem igaz bármelyik volt kormánypártra? Most akkor mi legyen? Aszerint válasszon a nép hogy melyik párt lop KEVESEBBET? Ez a szempont? A nép nagyon okosan úgy döntött hogy arra szavaz aki többet tesz a zsebbe. 

Jól döntött de ROSSZUL választott.

Elmondom mi a bajom. Az hogy a nép FELTÉTEL nélkül a legkisebb fintorgás nélkül szavazta meg a Fideszt. Az a bajom hogy a nép ELFOGADTA hogy szemérmetlenül kilopják a szemét. A nép azt mondta hogy tegyél ide a zsebbe valamennyit a többit meg vidd, nem érdekel. Ha azt látom hogy a nép a Fideszre szavaz de csipesz van az orrán vagy kesztyűben fogja meg a szavazólapot akkor semmi bajom nem lenne. Ezzel a nép legitimálta a tolvajlást. Elfogadta. EZ a baj. Senki nem mutatta ki az ellenérzését. Nem mutatta hogy jó jó rátok szavazok mert nincs más de undorral teszem. Megkapjátok a voksomat de hányok tőletek. Nem volt ilyen.

Én 2010-ben megtettem. Ott a szavazókörben leguggoltam a hatéves fiam mellé és azt mondtam neki hogy nézd meg ezeket az embereket. Őmiattuk te egy másik országban fogsz felnőni. Az a lap a szavazólap a világ legmocskosabb papírdarabja mi nem vagyunk hajlandók kézzel hozzáérni. Leszavaztunk kesztyűben csipesszel fogva meg a szavazócédulát. Én negyvenhét évesen kifejeztem az undoromat a rendszer ellen. 

Most senkinek nem volt vér a pucájában azt mondani hogy tolvajok vagytok? FELTÉTEL nélkül a Fidesz? Fiatalság Y generáció mi történt? Ti a virtuális világ értői és használói kussoltatok. Nem feltételezem hogy benneteket meg lehetett vezetni a migráns meg Soros dumával. Ti vagytok a széles látókörű JÖVŐ. 

Azok vagytok a nagy lófaszt. Ugyanolyan, a sorba beállt bólogató birkák vagytok mint az aki felháborodik az arab számok bevezetése ellen. Aztán még van pofátok elítélni a Kádár kori kisember ügyeskedéseit? Mire fel? Ti ítéltek? Most ti is megítéltettetek.  Ti vagytok a jövő korrupciója. A jövő mutyigárdája. Ne értsük félre egymást. Nincs ezzel baj. Csak akkor pofa súlyba. HALLGASSATOK. Hallgassatok és TŰRJETEK. Hiszen a legkisebb ellenérzés nélkül megszavaztátok a Fideszt. Mégegyszer mondom nem a döntéssel van baj. Ki mást szavaztatok volna meg? Melyik statisztát? A hogyannal van a baj. 

Az ellenzék Orbán ELLEN szavazott. Mindössze azt nem tudja megmondani hogy MIRE szavazott. Aztán most megy a csodálkozás hogy az "Orbán takarodj"-al nem lehet nyerni. 

SOHA nem szavaztam a Fideszre. Nekem az úgynevezett népnemzeti jobboldal kormányzási stílusa taszító. Az arogáns gátlástalan pökhendi stílus nekem elfogadhatatlan. Mindez nem jelenti azt hogy elutasítom a kormányzásukat. A teljesítményt el kell ismerni. Bárki is nyújtsa azt. Emlékezzünk az MSZP-SZDSZ kormányzására. Az állandó veszekedésekre konfrontációkra nyilvánosság előtti szópárbajokra. Az minden volt csak kormányzás nem. Akkor mondtam hogy nemártana már az országnak egy gyenge diktatúra.

Most legalább kormányzás zajlik. Olyan amilyen de mégis kormányzás. Egyszemélyes? Igen. Kipróbáltuk a többszemélyest is de az nem jött be. Akkor? Mi a probléma? 

 

347 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://diggerdriver.blog.hu/api/trackback/id/tr3613851688

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ajánlott beszéd egy mai tüntetésre 2018.04.21. 18:45:28

Polgártársaim! A választásnak vége, a pártállami rendszer immár formálisan is bebetonozódott. Az ellenzéki pártok úgy döntöttek, részt vesznek egy látszat-demokrácia potemkin választásában. Naivitásuk becsülendő, de sikertelenségük kódolva volt a rend...

Trackback: Hozzáférés megtagadva 2018.04.21. 18:44:44

Ne vegyétek át a mandátumot!Ettől az aktustól nem csupán morális gesztusként várható bármi. A mandátumok visszaadása teret nyit a rendszerellenes tevékenységnek, míg a mandátumok felvétele elszív minden levegőt a rendszerellenes tevékenység elől. A man...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kolompar lole 1113 2018.04.21. 20:06:30

"Mit kínált az ellenzék? Családi pótlék emelést. Na menjetek a picsába."

Valóban menjenek, mert CSÖKKENTENI kell az ingyenélési segílyt, nem növelni!

"Járulék és adókedvezményt az kap aki dolgozik. Mondom DOLGOZIK. A többi süket duma."

MONDOM: a közmókus cigó is kap ingyenlóvét, megokosítják azt is mint a "szocpolitikát", elmegy a semmire a lóvé, aztán vissza nem kerül semmi. Gondolod a kamupártok 150 millái mind visszafolynak az államkasszába? A vezetőik vagyonából? Abból a semmiből, amiből ez a 150 milla jelentette nekik a kiugrást? Kb. annyira se mint Pénztáros Lőrinc strómanzsebéből a közpénz az államkasszába...

kolompar lole 1113 2018.04.21. 20:08:42

"az történt hogy Magyarország a saját zsebére szavazott"

A Cigány saját zsebére, nem a sajátjára. És még büszke is rá, tapsikol a 10k-s böbi csekkért, mint júdáspénzért. Igaz hogy ellopták átlag 3 milla manyupját, a kórházra, utakra beszedett lóvéból csak helikopterre meg Rolexre futotta, de nem neki, hanem csak az elvtársaknak. És erre még büszke is valaki hogy hangyta magát így bepalizni... Eszem-faszom megáll...

kolompar lole 1113 2018.04.21. 20:11:05

"Hogy lopnak csalnak hazudnak. Igaz. Ezek közül melyik nem igaz bármelyik volt kormánypártra?"

Az a baj hogy az ilyen proliknak a sok nulla mind értelmezhetetlen, nem tudják megkülönböztetni a milliárdot a milliótól. 100 Ft felett kiakad a számláló, odáig ismerik csak a vidéki redneckek a számokat. A milliárd már értelmezhetetlen nekik. Máskülönben felfognák hogy a milliókat lopó Fletó "enyhén" sokkal jobb mint a milliárdokat lopó Orbanescu.

kolompar lole 1113 2018.04.21. 20:13:13

"Aszerint válasszon a nép hogy melyik párt lop KEVESEBBET? Ez a szempont?"

BINGO!!! Neked nem jobb ha Pénztáros Lőrinc és a Tiborc vajda helyett az orvosok zsebében landol az adód, és ezért nem húznak el innen a picsába, te meg várhatsz hónapokig a műtétre, hátha addigra magadtól is megdöglesz, megspórolva a kórházi költséget?

midnightcoder2 2018.04.21. 20:14:15

@kolompar lole 1113: Fletó abba bukott bele, hogy elkúrta, nem kicsit de nagyon. A trükkök százai nem működtek tovább, és a világgazdaság pénzbőségének is vége lett. Ha nem jön a helyére Bajnai, és nagyon gyorsan nem vonja vissza a szocik osztogatásait, abból nagyon nagy bajok lettek volna. Nem véletlenül távozott úgy ahogy, és nem véletlenül ment utána a castingolás hetekig a szociknál.

Az igazi nagy lopások idején pedig lényegében nem volt ellenzéki sajtó. A privatizélések idején két és fél ciklus alatt egy ország vagyona tűnt el, úgy hogy közben az ellenzéki médiumokat két alig olvasott pesti újságocska képviselte. És nem volt internet, közösségi média, semmi.
Eltűnt a vagyon, miközben nőtt az államadósság, zuhant az életszínvonal, milliók veszítették el a munkájukat, hazai gazdaság pedig nem épült a cuculista nagyvállalatok helyére, csak pár kínlódó kényszervállalkozás a pincébe, a MÉH-telepről hazamentett volt szovjet gépekkel. Akkor lehetett megtollasodni ha jókor voltál jó helyen, bár az igazi nyertesek nem az országot kiárusítók, hanem a piacot vásárló multik voltak.

kolompar lole 1113 2018.04.21. 20:19:44

"Fiatalság Y generáció mi történt? Ti a virtuális világ értői és használói kussoltatok."

Mégis mit tudnának mondani az olyan 1 bites vidéki redneckekre, akik a 10k-s böbi csekket is csak üveg sörre átszámolva tudják értelmezni? Ezknek a parasztoknak hiába magyaráznának bármit is. Inkább mentik a SAJÁT bőrüket, hogy a redneckország lopógépezete ne az ő zsebükből lopjon. Londonban már nem lát belőlük 1 fillért se Pénztáros Lőrinc...

kolompar lole 1113 2018.04.21. 20:21:02

"Hallgassatok és TŰRJETEK. Hiszen a legkisebb ellenérzés nélkül megszavaztátok a Fideszt"

60% nem a zsideszre szavazott. Nekik mégis miért kéne tűrniük?

kolompar lole 1113 2018.04.21. 20:21:51

"Ki mást szavaztatok volna meg? Melyik statisztát?"

Bármelyiket. Ezeknél még a Kétfarkú is jobb. Vagy bármelyik kamupárt.

kolompar lole 1113 2018.04.21. 20:24:15

@midnightcoder2:

Most is megél a lumpenproli, csak most rajta kívül senki más nem lophat a közösből.Orbá, Rogán és bűntársai 1 napot nem dolgoztak még az életben. Nem, a KISZ titkárság, meg a lopás nem az.

kolompar lole 1113 2018.04.21. 20:26:38

@midnightcoder2:

"A privatizélések idején két és fél ciklus alatt egy ország vagyona tűnt el"

A privatizáció az MDF biznisze volt! Ami most a Zsidesz nevű állampártod része. Kérdezd őket, kezelőorvosukat!

midnightcoder2 2018.04.21. 20:30:06

@kolompar lole 1113: Hát nem. Az MDF még ahhoz is hülye volt, hogy lopjon. Mindenki tisztában volt vele, hogy az országot épp az orruk előtt lopják szét a jó elvtársi kapcsolatok segítségével, de az volt a válaszuk, hogy nincs két elitjük, nem tudnak kiket oda tenni a jóelvtársak helyére. Így aztán hagyták békén lopni őket, illetve azt is hogy a lopott pénzből felvásárolják a sajtót. Aztán a következő ciklusban a volt állampárt már vissza is vásárolta magát a hatalomba, és onnantól kezdve minden mehetett levajazva.

élhetetlen 2018.04.21. 20:37:22

@mbazs: Akkor most fordítva, a második leveledre. Nem mondtam, hogy szemét vagy, mert mások rosszul keresnek, azt mondtam, hogy nem vagy értékesebb egy jó patológusnál, csak mást tudsz. „Amúgy programozó vagyok és vesetranszplant szoftvert csinálunk, amivel már a fene tudja hány ember gógyult meg”. És lefogadom, hogy nem te találtad ki, hogy mit kell tudni a szoftvernek, azt a szakemberek mondták meg. Azért merem lefogadni, mert az utolsó tizenöt évemet én is programozással töltöttem, csak egy országos számlázási rendszerben. Sok mindent felszedtem, és gondolom, többet, mint te a vese transzplantációról, nem azért, mert okosabb vagyok, csak egyszerűbb a téma. De nem lettem számlázási szakember, te sem lettél sebész közben, ne fessük a falat.
Az első leveledre írott válaszomat meg, ha már megírtam, elküldöm. Ez az:
Na, jó, egy kis logikát kérek, és döntsük el, hogy miről beszélünk. Kb. azzal indokoltad a millánál több fizetésedet, hogy harminc éve tanulsz. Ráadásul ezért jár az egykulcsos is, nehogy már tőled elvegyenek egy kicsit. Erre írtam, hogy a fizetésed nem a harminc év tanulásból következik, csak abból, hogy pl. még a kormány is jól megfizeti az informatikai cégeit, de pl. a patológusait nem, és nincs összefüggés aközött, hogy ki mennyit tanult, és mennyi a fizetése. Erre mondtam, hogy nevetséges vagy a „harminc éve tanulok” szöveggel. Eddig, érthető? Az egy dolog, ha elmész nyugatabbra több pénzért, vagy azért, mert ott kapsz szolgáltatást is az adódért, vagy jobbak az utak. De ennek semmi köze ahhoz, hogy Magyarországon egy kulcsos van, vagy több kulcsos. Nem erről beszélünk. És arról sem, hogy nyugaton mennyit kereshetne egy patológus, vagy nővér. Csak arról volt szó, megismétlem, hogy itt és most, szerinted te azért keresel több, mint egy millát, mert harminc éve tanulsz. A kapufa az, hogy nem tudod rendszerezni a dolgokat, gondolatokat. Ja, és nem érdekel, hogy kire szavaztál, magánügyed.

Ménár Atya 2018.04.21. 20:49:34

@kolompar lole 1113: Az a munkájuk, hogy miniszterelnök, meg képviselő, polgármester stb :D:D
Azt meg jól csinálják, hiszen megint 2/3-uk lett :)
Ez annyira gyenge érv volt részedről, hogy rövid gondolkodás után én is írtam egy marhaságot, hátha azt megérted. :)
Hogy hogy nem vagy tüntetésen.
Az való neked.
Elől néhány szamár osztja az észt, te meg bégethetnél, meg telóval világíthatsz.
A sok szegény éhező a a samsung s9-el , meg az iphone x-el mi?! :D:D
Hétfőn meló, meg napfelkelte lesz, hiába van gonosz fidesz!

mbazs 2018.04.21. 20:57:32

@élhetetlen:
Lehet, hogy nem einsteini mélységű kommenteket írtam, és igen lehet összefüggéstelen is volt, nem vagyok egy nagy kommentelő, meg mobilról is pötyögök.

Én nem arra akartam kilyukadni, hogy én vagyok a világ esze. Hanem inkább arra (nyilván nem ment át), hogy azért nem kis melót fektettem már bele a tanulásba, és valahogy mindig az jön le, hogy a magamfajta milyen geci, hogy mennyit keres és mégis alig adózik. Ezért irritál a többkulcsos. Na mindegy, szóval lehet zavaros a logikám, de ez nem is annyira logika, mindinkább érzelmek, mert nagyon sokszor azt látom, hogy ebben az országban gyakran azokat ajnározzák, akik semmilyen termelő munkát nem végeznek. S emiatt kurva sok fiatal le fog lépni.

A poszter is kérdezte, hogy miért nem reagálnak a fiatalok. Mert szerintem leszarják: az értelmesebb fele már most tud nyelveket, aztán pár év és dobbant. Mit kínlódjon itt ebben a balkáni gányban?

mbazs 2018.04.21. 21:03:09

@élhetetlen:
Erre még reagálnék:

“szerinted te azért keresel több, mint egy millát, mert harminc éve tanulsz”

Szerintem meg részben igen. Sok olyan fejlesztőt láttam már, akik nem elég proaktívak, nem nagyon pörögnek a tanulásban. Jól elvannak a langyos vízben, gyakran évekig nem nyúlnak új technológiákhoz. Meg is látszik a fizetésükön. Persze azon is múlik tengeteg, hogy hogyan helyezkedik az ember. Sokan bútordarabként végzik, leragadnak egy helyen, nyilván ők se keresik halálra magukat. Szóval azért tehetek tóla, hogy ennyi a fizetésem. Nem hencegés gyanánt, mert az enyém még nem is sok.

élhetetlen 2018.04.21. 21:05:10

@lobaszopiatej: Mi a lópikuláról beszélünk? „Ja, és nem az egyetlen lehetőség... (offshore, teljes bejelentetlen, szlovákiába átjelentett, stb...) Katás egyfős cégek tömkelege (legtöbbje "tanácsadás"), iroda címszóval magánlakást bérelve. Céges autó, céges minden, még a WC-papírt is számlára.”. Ez ugyanúgy működik az egy kulcsosnál, mint a több kulcsosnál. Aki nem akar adót fizetni, és nem tudják rákényszeríteni, az az egy kulcsosnál sem jelenti be teljes fizetésre a dolgozót. Én értelek, beosztott voltam egy nagy cégnél, itthon dolgozással, de fizettem a rezsimet, a villanyszámlát, a fűtést, mert én nem írhattam le költségként. Sőt egyszer „csaltam” is, megvetettem egy baráti céggel egy 140 eft-s széket, hogy tudjak itthon is 8-10 órát ülni a gép előtt. De ennek semmi köze nincs az egy kulcsos, több kulcsos kérdéshez.

élhetetlen 2018.04.21. 21:31:17

@mbazs: „mindinkább érzelmek, mert nagyon sokszor azt látom, hogy ebben az országban gyakran azokat ajnározzák, akik semmilyen termelő munkát nem végeznek.”. Na valahol itt van az alapvető különbség köztünk. Engem mindig zavart, hogy az ugyanannyi diplomával rendelkező, gimnáziumi angoltanár barátnőm, aki nem csak negyven gyerekekkel törődik, hanem a szülők hívását is mindig fogadja, az fele annyit sem keres, mint én. Téged nem zavar. Nem végez termelő munkát, de lehet, hogy hasznosabbat, mint te, mert rajta/rajtuk múlik, hogy milyen lesz a köv. generáció. Az ápolónő sem végez termelő munkát. Akkor értéktelen? „S emiatt kurva sok fiatal le fog lépni.„ És akkor lesz nagy a baj, ha kurva sok nem termelő, de hasznos fiatal fog lelépni.
A francba, mire válaszolok, megint írsz valamit, kezdhetem előről. Ne húzz fel, nem a jó szakember, rossz szakember, lébecoló ember fizetési különbségeiről beszéltünk, hanem egy jó programozó, és egy jó patológus fizetése közötti különbségről. É s ezt már ne fog a mobilodra. Látod, ez kapufa.

mbazs 2018.04.21. 21:39:39

@élhetetlen:

Te mindig belém akarsz állni. Szíved joga. Lehet nem a lehető legpontosabban fogalmazok, ez is igaz, nincs meg a megfelelő nomenklatúrám az ilyesfajta társadalmi vitákhoz.

Ápolónő, tanár, patológus: borzasztó értékes emberek. A “nem termelő” réteg alatt a naplopó, semmit nem akaró, céltalan embereket értem. Akik semmit nem akarnak, csak az éltető csöcsön lógni.

Ismétlem, a fentiek (pl. patológus) fizetéséről nem tehetek. Sőt szerintem kurvára belefizetek a közösbe, és ezt örömmel is tenném, ha egy olyan országról lenne szó, ahol tudnám, hogy oda megy az adó, ahova kell.

Szerintem te érted, miről akarok nyökögni, mégha nem is vagyok olyan szabatos, mint te.

élhetetlen 2018.04.21. 21:55:02

@midnightcoder2: Azt hiszem, a lényeget nem érted. Ezzel a kulccsal és ezzel a sávval, ami volt, lehet, hogy 88 ezer forintocska, de egy másik sávban más kulcsokkal, lehet, hogy csak negyven ezer forintocska lenne, és ne mondd már, hogy ettől mindenki világgá menne. Tényleg, csak a lényeget nem érted.
Más. „A lakásárak emelkedésének egyrészt az az oka, hogy eddig irreálisan olcsó volt (nézd meg mennyibe fáj mondjuk Londonban egy lakás)”. Tudsz még hülye érveket mondani? Egy országban a keresethez, legfeljebb a kereslethez, ami függ a keresettől lehet a lakásokat beárazni, nem a londoni árakhoz. A magánkórház meg mint megoldás. Lehet, hogy ki tudsz fizetni 80 ezret egy vastagbél tükrözésért, lehet, hogy ki tudsz fizetni több tíz millát egy szívműtétért, de milyen havi összegű biztosítást kéne kötnöd, hogy ez kijöjjön belőle, ha biztosítási alapon menne. Ha neked telik rá, akkor jó, a többi ember, akinek nem telik rá, az dögöljön meg? Milyen ember vagy te?

élhetetlen 2018.04.21. 22:16:38

@mbazs: Nem, nem beléd állni akarok, csak neked is azt magyarázom feleslegesen, amit midnigtcoder2-nek időtlen idők óta, hogy nincs igaza. Te csak belekeveredtél, mint vele teljesen egyetértő, tehát csak azt kapod, amit ő. Nincs igazatok, mert, ha egy ilyen fizetésből egy felső sávban levonnak többet, az nem úgy érint, mint a minimálbérestől levont 15 %. Megélhetés, tetszik érteni? Nem. Egy programozótól végképp elvárnám a logikát. Tök mindegy, mire megy az adó, a minimálbéresnél legalább ott maradna a minimálbér tejre, kenyérre. Mit nem értesz ezen?

mbazs 2018.04.21. 22:21:00

@élhetetlen:

“Milyen ember vagy te?”

Nem akarok okoskodni, de úgy látom szeretsz személyeskedni, s elégedetten veszem tudomásul, hogy nem csak velem. Csak szólok, hogy ez nem veszi ki túl jól magát, mivel a személyeskedés primitív vitakultúrát jelez, ergo lerombolja az amúgy tényleg jó kis érveidet.

Másrészt valami alapvető sértettséget vélek felfedezni a mondataidban. Ami nem baj, csak meg kellene vizsgálni a gyökereit. Akarsz mesélni róla? Mindenféle irónia/szarkazmus nélkül kérdem ezt.

mbazs 2018.04.21. 22:29:09

@élhetetlen:

“ Nincs igazatok, mert, ha egy ilyen fizetésből egy felső sávban levonnak többet, az nem úgy érint, mint a minimálbérestől levont”

. Ezzel csak az a baj, hogy szarrá sarcolják a középosztályt, és közben az adójából etetik a semmittevőket. Nem a minimálisokat, hanem a naplopókat. Valamit nincsenek rendes szolgáltatások se. A középosztály szart se kap vissza azért, mer adózik, mint a katonatiszt.

élhetetlen 2018.04.21. 22:45:08

@mbazs: Jó téma. Ha megkérdezem valakitől, hogy milyen ember vagy te, annak kapcsán, hogy pontosan tudjuk, hogy nagyon sokan nem tudnák fizetni sem a magánkórházat, sem a magánbiztosítást, mert miből, akkor én egyszerűen személyeskedek, nem egy jogos kérdést tettem fel? Milyen ember az, aki azt mondja, hogy csak annak van joga egészségügyi ellátásra, akinek van pénze? Miközben tudja, hogy a fél országnak nincs pénze? És, ha ezt megkérdezem, akkor primitív a vitakultúrám, és csak személyeskedek?
Ne áltasd magad, nincs semmilyen sértettségem, stabil a megélhetésem, sőt, a szar egykulcsossal hat milla helyett 9 milla végkielégítést kaptam, mikor nyugiba jöttem, és persze, nem utaltam vissza, mert az nem változtatott volna a rendszeren. Ettől még a rendszer szar. Egyetlen problémám van, hogy attól függetlenül, hogy kényelmesen élek, még látom, hogy vannak akik nem. Biztosan jellemhiba.

mbazs 2018.04.21. 23:17:01

@élhetetlen:

Ez tetszett.

1)

"Milyen ember az, aki azt mondja, hogy csak annak van joga egészségügyi ellátásra, akinek van pénze? Miközben tudja, hogy a fél országnak nincs pénze?"

Nemtom. Itt megint az a baj, hogy nagyon sokan nagyon keveset (vagy semmit se) dobnak be a TB-be, de mikor valami bajuk van, akkor hatalmas pofával elvárják, hogy nyalják szét szanaszét a picsájukat, mert nekik az jár.

Mondok egy példát: én mondjuk (megint nem hencegés) havi ~74ezret fizetek a TB-nek. Namost ugyanazt az ellátást kapom, amit a mellettem fekvő, aki lehet az alap 6-7ezret fizet, vagy éppen semmit se, mert pl. potyautas vagy más egyéb jogcímen van.

Tehát: ha már én a sokszorosát fizetem a másikénak, akkor joggal várhatnék el 2 opciót:

- Vagy nem fizetem az állami TB-t és áttérek magánra, amely bár lehet sokkal többe kerül, mégis sokkal jobb szolgáltatást képvisel. Tudom-tudom, ezt az gátolja, hogy nagyon sok bonyolult műtétet csak állami szinten tudnak elvégezni.

-Vagy pedig legyen egy kétsebességes TB: lenne az alapellátás, valamint lenne egy "VIP", ahol, ha már a paraszt sokkal többet fizet, akkor kapjon már valami jobbat... Pl. nekem pár éve eltört a lábam, bekerültem a Jánosba, aztán ugyanolyan fos lekezelően bántak velem, mint azzal a mellettem lévő ürgével, aki elmondása szerint lófaszt se fizetett. Irritál, frusztrál. Ja most mondod te: magánügy. Persze, az. Csak éppen zavar. S lehet, hogy pont e kis tényező miatt húznak majd el sokan. (Bár állítólag Angliában még szarabb az EÜ, mint itt :DDD)

2)

Nem ide tartozik, de leírom: még egy dolog zavar itthon: Sok főnököm volt már, de egy se tudta az embereket az istenért se megdicsérni, vagy legalább azt mondani, hogy "jól van bazdmeg, ez szép volt". SOHA! Most meg egy US céggel állunk kapcsolatban, és folyamatosan kapjuk ezeket "Wow, nice, good job!" Na szerintem ez is hiányzik sokaknak, az elismerés, mert itthon csak a fika megy.

3)

Én látom rajtad, hogy nagyon értelmes ember vagy. Szívesen megismernélek élőben is, mert itt látszik, hogy csak összeugrani tudunk. Szerintem nem vagyunk mi olyan messze egymástól gondolkodásmódban. Az főleg nagyon tetszik, hogy fontosnak tartod a tanár, nővér, orvos stb munkahelyeket. Bizony ezek lennének a legfontosabb munkakörök, és én is néha elszégyellem magam, hogy mi a faszért is keresek én 8x annyit, mint egy ápolónő. Gőzöm nincs, nem tudom, nem értem. Egyszerűen nem értem. De úgy gondolom, hogy ez nem az én feladatom. Én megteszem azt (illetve a munkáltatóm), hogy a bértömeg ~49-50%-át átutalja az államnak. Nekik kéne elvégezni azt a munkát, hogy ezek a nagyon értékes emberek jobban keressenek. Én, a magam részéről úgy gondolom megtettem mindent. Úgymond mosom kezeimet. De ha még ez sem elég, akkor nem tudom, hogy mi az.

élhetetlen 2018.04.22. 00:11:09

@mbazs: „Nemtom. Itt megint az a baj, hogy nagyon sokan nagyon keveset (vagy semmit se) dobnak be a TB-be, de mikor valami bajuk van, akkor hatalmas pofával elvárják, hogy nyalják szét szanaszét a picsájukat, mert nekik az jár.”. Nem érted, szét kéne választani, aki nem tud többet fizetni, azoktól, akik nem akarnak többet fizetni. Ez meg megint nem az adókulcs kérdése. Jó, ha behoznák, hogy nem kötelező az állami tb, te nem fizetnéd, mert ugye van annyi pénzed, hogy repülővel visznek egy magán klinikára a szívműtétre. De b+, ha van ennyi pénzed, akkor miért fáj, hogy azt is megműtik az az általad befizetett pénzből állami kórházban, akinek nem telik másra. Érted, nem érted? VIP ellátás most is van, a tb-n kívül fizetsz, vagy a biztosítódnak van szerződése adott intézménnyel. Na, közös pont, lábtörés, nálam gázolásos volt, éjjel kettőkor műtöttek, nem volt más lehetőség, szívtam, amit lehetett. A csavarok kiszedése már tervezett, eü pénztáron keresztül két ágyas, fürdőszobás „lakosztály”. Tehát, amit hiányolsz, az van.
A főnökök. Egy volt, hét év munkaviszony, és egy „kiváló dolgozó” kitüntetés után, bár ezt nem tudom érted-e. Jött egy új főnök, aki beette az osztály Mószer Arankájának szövegét, az első drasztikus támadás után kiléptem. Aztán, az utolsó munkahelyen volt olyan, hogy megkérdeztem az osztályvezetőmet pár év után, hogy tudja-e, egyáltalán mit csinálok. Az volt a válasz, hogy nem, nem is érdekli, tudja, hogy sokan szeretnek velem dolgozni. A pénzemet megkaptam, a főnöki simi nem hiányzott, ettől az embertől. Persze, volt, akinek az elismerése számított.
A vége. „Én megteszem azt (illetve a munkáltatóm), hogy a bértömeg ~49-50%-át átutalja az államnak. Nekik kéne elvégezni azt a munkát, hogy ezek a nagyon értékes emberek jobban keressenek.”. Neked meg nem kéne kiállnod amellett, hogy ne legyen egy 0, vagy alacsony adószázalékú sáv, és esetleg felül egy magasabb, hogy összejöjjön, aminek össze kell jönnie.

upgrade 2018.04.22. 00:13:28

@mbazs:
Most nem azert, de te is 1 millio felett keresel havonta?
Es a bajod az, hogy olyan ellatast kapsz, mint azok, akik egy fillert sem fizetnek a cuccba?

Miert nem azert reklamalsz, hogy legyen jobb az allami ellatas?

A progressziv adoval meg nem is ertem, hogy mi a bajotok. Menjetek kulfoldre dolgozni. Meglepodnek, ha ott nem progressziv adot kene fizetni.

mbazs 2018.04.22. 00:16:30

@élhetetlen:

Figy, ha írnál ide: mathe.balazs@gmail.com

akkor folytathatnánk. Én szeretném, mert szeretek tanulni másoktól, és látom, hogy te ilyen ember vagy, akinek érdemes meghallgatni a véleményét. Megköszönném :)

upgrade 2018.04.22. 00:16:53

@élhetetlen:
Tenyleg nem bantasibol, meg semmi ilyesmi, de megtenned azt, hogy legkozelebb nem ilyen osszefolyoan teszed be a hozzaszolast?

Nagyon nehez igy olvasni.

mbazs 2018.04.22. 00:19:58

@upgrade:

"Es a bajod az, hogy olyan ellatast kapsz, mint azok, akik egy fillert sem fizetnek a cuccba?"

Igen... baj?

"A progressziv adoval meg nem is ertem, hogy mi a bajotok. Menjetek kulfoldre dolgozni. Meglepodnek, ha ott nem progressziv adot kene fizetni."

Nem lenne bajom a progresszív SZJA-val egyáltalán, ha igazságos lenne. De amit itt akarnak, hogy aki egy kicsivel az alap felett keres, azt szarrá sarcolják, azzal nem. Normális többsávos SZJA-val semmi gondom nem lenne.

upgrade 2018.04.22. 00:23:19

@mbazs:
Ne haragudj, de az, hogy ez orszag egeszsegugyi ellatasa szerinted nem uti meg a te szintedet, azon nem ugy kene segiteni, hogy azokat kihagyjak az ellatasbol, akik nem tudjak megfizetni.

A nyugati orszagokban mindenhol progressziv ado van.
Azt meg nem is ertem, hogy mit jelent az, hogy teged szarra sarcolnanak.
Honnan veszed ezt?

mbazs 2018.04.22. 00:26:13

@upgrade:

Megint:

"Es a bajod az, hogy olyan ellatast kapsz, mint azok, akik egy fillert sem fizetnek a cuccba?"

Az szerinted normális, hogy aki soha egy forintot nem fizetett a TB-be, mert baszik rá folyamatosan, az ugyanazt az ellátást kapja, mint én, aki mindig is odabaszta magát és fizette mindig? Ez szerinted normális? Lehet számodra az, nekem pedig nem. Én mindig odafigyeltem, s voltaképpen reszkettem, hogy be legyen fizetve. A másik meg baszhat rá? Köszönöm szépen!

upgrade 2018.04.22. 00:29:47

@mbazs:
Ezt hivjak szocialis ellatasnak.
Ha a feleseged szul es gyerekkel van otthon, ha valaki lebenul, elgazoljak a zebran...
Vilagos, mindig lesznek, akik ki fogjak hasznalni a rendszert, de attol meg nem mondhatod azt, hogy mindenki a te penzedre acsingozik.
Te sem maradsz orokke fiatal, teged is erhet baleset, meg valoszinuleg a szuleid sem tudnak kifizetni egy csipoprotezis arat.

mbazs 2018.04.22. 00:29:50

@upgrade:

"Ne haragudj, de az, hogy ez orszag egeszsegugyi ellatasa szerinted nem uti meg a te szintedet, azon nem ugy kene segiteni, hogy azokat kihagyjak az ellatasbol, akik nem tudjak megfizetni."

Pont erről írtam, hogy lehetne 2 opció:

1) vagy kimaradok az állami TB-ből és magamnak fizetem a sokkal drágább magánbiztosítást, aminek hatására viszont jobb ellátást is kapok

2) kétsebességes TB: a) alapellátás b) VIP ellátás

élhetetlen 2018.04.22. 00:34:42

@upgrade: Igazad van, béna vagyok, akkor rakom ilyen tömören, ha hosszút irok, mert nem tudom, mi fér be a keretbe. A darabolás meg már babrás, ha kilóg a fele. Bocs.

mbazs 2018.04.22. 00:34:48

@upgrade:

Folytatom:

74 ezer havi magán TB-ért állítom messze jobb "magán TB"-t kaphatnék. Tehát miért is kell nekem fizetni az állami TB-t? Ja, hogy a sok lógóst eltartsam sokan másokkal együtt, igaz?

upgrade 2018.04.22. 00:34:59

@mbazs:
Egyreszt a TB-bol nem lehet kimaradni ugye, masreszt attol meg kothetsz magan biztositast.
Masreszt persze, lehetne 'ketsebesseges' ellatas, de ez megint attol fugg, hogy mekkora a kereslet.
Ugy ertem, hogy vannak, esetleg voltak maganklinikak, akik aztan vagy fenn tudjak tartani magukat az olyanok penzen, mint te vagy, vagy nem.
Mivel piaci alapon mukodnek es szerinted erre nincs lehetoseged, igy mit varsz az allamtol?

Marmint remelem a VIP ellatast nem az allamtol varod el csak azert, mert te tobbet fizetsz a TB-be.

upgrade 2018.04.22. 00:35:41

@élhetetlen:
Ne viccelj.
Egy entert barmikor lehet nyomni :-)

upgrade 2018.04.22. 00:36:48

@mbazs:
Ezt nem ertem.
Mit jelent az, hogy 74ezer magan TB?

mbazs 2018.04.22. 00:40:01

@upgrade:

"Egyreszt a TB-bol nem lehet kimaradni ugye"

Vannak olyan országok, ahol ki lehet maradni az állami TB-ből?

Mert vagy államiba akarok fizetni, vagy magánba. Ha az állam elszop egy tonna pénzt csak azért, hogy ellássa a nem fizetőket, abba nem szívesen fizetnék.

Magán ellátásba viszont akár nagyon magas összegeket is befizetnék nagyon szívesen, piaci alapokon. Akár havi 100ezer Ft-os szintet is.

De azt kurvára nem szeretem, hogy duplán fizessek: egyrészt az államit, másrészt még magamnak, illetve a családomnak is.

mbazs 2018.04.22. 00:41:13

@upgrade:

"Mit jelent az, hogy 74ezer magan TB?"

Azt jelenti, hogy nem az államnak fizetném be, hanem egy magánbiztosítónak.

mbazs 2018.04.22. 00:45:12

@upgrade:

"Marmint remelem a VIP ellatast nem az allamtol varod el csak azert, mert te tobbet fizetsz a TB-be."

DE.

Orochimaru 2018.04.22. 00:49:49

@upgrade: Mo.-n "mindenki" szeretné a lehető legkevesebbet befizetni mindenből, és természetesen mindenből a legtöbbet és a legjobbat kapni. Mivel önző gecik az emberek, nyilvánvaló, hogy nem fog menni a dolog. Az állam szétadóztatja az adófizetőket, miközben teljesen elfogadottá teszi az adócsalást, de hát ezen nincs mit meglepődni, az államot üzemeletető férgek a legnagyobb simlisek Mo.-n.

Amúgy az persze érthető valahol, hogy az adófizetők nem a retek politikus maffiát akarják tömni a pénzükkel, de hát a birka nép mindig arra szavaz, aki a legtöbbet ígéri. Szerintem a magyar társadalom pontosan azt kapja, amit megérdemel. Lehet itt sírni az embereknek reggeltől estig, hogy minden milyen szar, de hát csak saját maguknak köszönhetik. A birkák tapsolnak azoknak, akik szétlopták és szétlopják a jövőjüket, a többiek meg csendben tűrnek, és várják a soha be nem következő csodát. Mo.-n már az alapokkal is gondok vannak, nemhogy progresszív adózás meg a többi, lol.

upgrade 2018.04.22. 00:53:23

@mbazs:
"Vannak olyan országok, ahol ki lehet maradni az állami TB-ből?"
Hat, azt hiszem az USA az olyan, de a maganbiztositas eleg draga, ha nem a ceg (ahol dolgozol) fizeti a nagy reszet.

De az USA ebbol a szempontbol elegge kaszt rendszert kovet.

mbazs 2018.04.22. 00:57:03

@upgrade:

"De az USA ebbol a szempontbol elegge kaszt rendszert kovet."

Kaszrendszert..? Ezzel mit akartál mondani?

upgrade 2018.04.22. 00:57:26

@mbazs:
Dehat vannak olyan dolgok, amik az orszagokban altalaban az allamok dolga.
Mint igazasagugy, oktatas, egeszsegugy, aztan persze teruletek szerint hasonlo a rendorseg, tuzoltosag, akiknek a fenntartasat az adofizetok pengetik ki.
Szerinted es mind hulyeseg?
Es hat ugyanazt az ellatast kapja mindenki. Nem is ertem, hogy ezzel mi a baj.
Azt ertem, hogy a magyar egeszsegugy nem uti meg az altalad elvartakat, de mondom ujra, erre nem az a megoldas, hogy te VIP ellatast kapj, masok (szerinted eloskodok) meg mehetnek a faszba, mint kobor macskak.

upgrade 2018.04.22. 00:59:04

@Orochimaru:
"Mo.-n "mindenki" szeretné a lehető legkevesebbet befizetni mindenből, és természetesen mindenből a legtöbbet és a legjobbat kapni. "
Ezt elhiszem :-)

Csak amit azok, akik most Magyarorszagon egy milla folott keresnek havonta nem hisznek el nekem az az, hogy kulfoldon valoszinuleg nem jarnanak jobban.

upgrade 2018.04.22. 01:03:32

@mbazs:
Hat USA-ban van egy kaszt rendszer.
A milliardosok.
Az ivy league elit.
A corporate 'in crowd' (ezek azok, akiknek van benefitjuk)
Aztan a tobbiek.

mbazs 2018.04.22. 01:06:24

@upgrade:

"Azt ertem, hogy a magyar egeszsegugy nem uti meg az altalad elvartakat, de mondom ujra, erre nem az a megoldas, hogy te VIP ellatast kapj, masok (szerinted eloskodok) meg mehetnek a faszba, mint kobor macskak."

Mondtam én azt, hogy a "mások" mehetnek a faszba, mint a kóbor macskák?

NEM MONDTAM ILYET.

Én azt mondtam, hogy nyilván fizetnék egy nagyon rendes alapösszeget -- viszont ha EFELETT fizetek, akkor kapjak valami többet.

Hangsúlyozom: nem sokkal többet. Csak egy kicsit többet. S ekkor én már nagyon boldog lennék.

Ismétlem: eme "kétsebességes" TB esetén sem akarnék kibújni a társadalom iránti felelősségvállalás alól; de mégis esetleg lássak valami olyan kis előnyt, amely igazolja azt, hogy "némá, ez a hülye messze jobban hozzájárult". Csak ennyit szeretnék. Bár ez lila vágy csupán.

upgrade 2018.04.22. 01:11:45

@mbazs:
Hat a tarsadalmi felelosseg vallalas nem ugy mukodik, hogy neked tobb jar a kozosbol.
Mert ugye attol tarsadalmi felelosseg.

En ertem, a te 'ketsebesseges' TB otletedet, dehat a vilagon nincs olyan rendszer, ahol az allami TB ketsebesseges.
Legalabbis nem tudok rola (najo, korrupciot nem szamolva).

mbazs 2018.04.22. 01:18:11

@upgrade:

"En ertem, a te 'ketsebesseges' TB otletedet, dehat a vilagon nincs olyan rendszer, ahol az allami TB ketsebesseges."

Nyilván nincs ilyen. De igazságos(abb)nak gondolod?

upgrade 2018.04.22. 01:23:36

@mbazs:
Megmondom oszinten, hogy nem.
Az allami ellatas (hivjuk TBnek) egy adott dolog, aki ennel tobbet akar, az fizessen pluszban.
Marmint azon felul, hogy az allamnak kifizette azt, amit kell.

mbazs 2018.04.22. 01:27:22

@upgrade:

Páff. Most éppen nővéremmel beszélgetek, aki Svédországban él, őt is megkérdeztem erről, ezt írta:

" Es van egy VIP eljaras, amiert fizetni kell evente x osszeget, attol fuggoen hogy hany eves vagy. Ez gyors es nekem eddig jol mukodott bar nem tul olcso. "

upgrade 2018.04.22. 01:29:47

@mbazs:
De attol neki meg fizetnie kell az alap TB-t is nem?

mbazs 2018.04.22. 01:32:27

@upgrade:

Gondolom.

Válasza: "
Mi az hogy kompatibilis? Itt ugy van ha a privat klinikan nem tudnak gyorsan fogadni akkor az allami klinikakra atkuldhetnek, ugy hogy beraknak masok ele. Ez a resze nem tul fair sztem.

A lenyeg az hogy gyorsan ellatashoz jutsz vagy privat vagy allami klinikan

Ezt a dragabb verziot nem tul sokan fizetik meg, de novekszik az arany.

Itt is vita targya mert az allami helyek tul vannak zsufolva
Sokat kell varni"

upgrade 2018.04.22. 01:37:30

@mbazs:
Megmondom oszinten, hogy most fogalmam nincs mi az, amit bizonyitani szeretnel.
Svedeknel progressziv ado van ugye.
Aztan az mellett meg pluszban fizetni kell, ha jot akarnak.

Ha te tenyleg havi milla folotti bruttot kapsz, akkor egeszen pontosan kivel es mivel van bajod?

Tenyleg azokkal, akik leszakadtak az orszagban es vagy kozmunkabol kapott penzen elnek, vagy meg abbol sem?
Tenyleg azzal van a bajod, hogy az elrejtett szegenyek szerinted szivjak a vered?

élhetetlen 2018.04.22. 01:44:49

@upgrade: Azt tudom, csak arra nem emlékszem, hogy hogyan vágta el fél mondatnál a keret a mondanivalómat, aztán válogathattam, hogy meddig ment be, és honnét kell a folytatás. Még abban sem vagyok biztos, hogy minden blognál minden keret egyformán viselkedik. De az entert ismerem, majd igyekezni fogok, hogy megfeleljek.

mbazs 2018.04.22. 01:50:26

@upgrade:

Őszintén szólva nagyon jó kérdéseket tettél fel.

"Ha te tenyleg havi milla folotti bruttot kapsz, akkor egeszen pontosan kivel es mivel van bajod?

Tenyleg azokkal, akik leszakadtak az orszagban es vagy kozmunkabol kapott penzen elnek, vagy meg abbol sem?
Tenyleg azzal van a bajod, hogy az elrejtett szegenyek szerinted szivjak a vered?"

Őszintén szólva, ahogy mindezt leírtad, én se értem magamat.

Lehet nem is azokkal van bajom, akiket említettél... Lehet sokkal inkább azokkal van bajom, akik ezt az egész szcenariót kialakították... Faszom tudja. Nem is tudom.

Leírom neked: én soha nem akartam rosszat senkinek. Sőt, én mindig is azon voltam/vagyok, hogy ennek az országnak jobb legyen. Ahogy láthattad a fentiekben, mindig is azt szeretném, hogy ez az egész szar jobb legyen.

Tudod én mit csinálok alapvetően? Teszem a dolgomat, nyomom a cuccot. Tanulok ezerrel, ahogy bírom. Tényleg ahogy tudok. Annakelőtte borítékos fekete pénzt is kaptam, nem szerettem. Felmondtam ott, összevesztem velük.

Most pedig odabaszom magam, de nagyon, tanulok ezerrel technilógiákat, tanulok ezerrel.

Ezt teszem én. Geci sokat fizetek be a közösbe. Nem lógok, full fehér vagyok, s ez nem is nagy dolog, mert sokan mások teszik ugyanezt.

Én tudod mit szeretnék végsősoron? Tudod mit akarok végsősoron? Hogy ez az egész ország jobb lehessen. Rajtam egyáltalán nem múlik. Felfogod, megérted ezt? Én kurvára szeretném, de nagyon, hogy ez az egész jobb legyen.

De a fentieken túl -- mit tegyek még meg? Mondd meg, mit tegyek. Robbantsak ki polgárháborút? Vagy mi a faszt tegyek, hogy jobb legyen?

Én azt hittem, hogy az elég lehet, hogy ~700ezer Ft adót fizetek havonta. De ezek szerint ez nem elég, s voltaképpen csak egy szar kis senki vagyok.

kolompar lole 1113 2018.04.22. 07:46:24

@midnightcoder2:

Hát de, pont az MDF találta ki a privatizációt. Az hogy hülyék voltak, mint utódszervezete, az MSZMP-Fidesz, amelybe beolvadtak, nem ad felmentést. Az a hülye aki a lopást lehetővé tette, nem az aki élt a törvény adta lehetőséggel. A probléma az hogy miért adtak rá lehetőséget. Ez olyan mint gyilkosságnál a felbújtó.

kolompar lole 1113 2018.04.22. 07:47:57

@midnightcoder2:

"Aztán a következő ciklusban a volt állampárt már vissza is vásárolta magát a hatalomba"

Nem, az állampárt 2 ciklussal utána következett:

www.sokkaljobb.hu/content/fidesz-mszmp-tagjai

kolompar lole 1113 2018.04.22. 07:55:04

@Ménár Atya:

"Az a munkájuk, hogy miniszterelnök, meg képviselő, polgármester stb :D:D"

Nem, ez a TOLVAJ másik elnevezése. Ez nem munka. Ahogy a betörő meg a gyilkos se.

"Azt meg jól csinálják, hiszen megint 2/3-uk lett :)"

40%-uk lett, ezt hazudták már megint be választási csalással 2/3-nak. Ennyi erővel 1456/3-nak is lehetett volna kamuzni...

"Ez annyira gyenge érv volt részedről"

Nem, ezt úgy hívják hogy már megint képtelen voltál megcáfolni a tényeket, ezért csak hőbörögsz a Habony-Kubatov utasításai alapján. 30 ezüst helyett 30 forintért. Remélem azt is böbi csekkben fizetik.

"rövid gondolkodás után én is írtam egy marhaságot"

Látjuk. A fideSSben kizáró ok a gondolkodás, és csak marhaságot lehet firkálnotok. Kubatov-Habony ezt saját fejből találja ki egy ibizai kokainpartin, vagy Putyintól kapjátok leiratban?

"Hogy hogy nem vagy tüntetésen.
Az való neked.
Elől néhány szamár osztja az észt, te meg bégethetnél, meg telóval világíthatsz."

Már megint a szaros álcivil birkamenetes bégetéseitekről álmodozol? Ahogy a zsidó és cigány kommunista köpönyegforgató MSZMP-s megmonondóemberek után özönlik a sok böbi csekkes tapsikoló nyuggerbirka. Hazaárulók vagytok, tudjuk, átjött az üzenet!

midnightcoder2 2018.04.22. 09:35:56

@upgrade: "A progressziv adoval meg nem is ertem, hogy mi a bajotok. Menjetek kulfoldre dolgozni. Meglepodnek, ha ott nem progressziv adot kene fizetni. "

Ja, csak mivel a nyugati országokban úgy 4x akkora ma a fizu mint nálunk, nekik nem kell attól tartani, hogy a piacon értékes munkaerő tömegesen hagyja el az országot. Nálunk meg igen. És mivel a hazai gazdaságban a polgár belátható időn belül nem fog 4x ennyit keresni, így bizony állam bácsi egyet tehet: nem sarcolja meg még jobban azokat akik jól keresnek és amúgy fél lábbal így is kinn vannak.

Ha nem ezt teszi, akkor a maradék értékes munkaerő is elmegy, és pont azoknak lesz a legszarabb, akiknek a progresszív adózás úgymond kedvezne. Mert az a szoftverfejlesztő aki kimegy mert a progresszív hatására hirtelen akár több mint százezerrel csökken a nettója utána nem fog sem progesszív SZJA-t fizetni sem semmilyet.

2018.04.22. 10:55:22

@upgrade: "Hat a tarsadalmi felelosseg vallalas nem ugy mukodik, hogy neked tobb jar a kozosbol.
Mert ugye attol tarsadalmi felelosseg." - hát hogy működik? hogy működjön úgy általában?
(legyen aki sokkal többet tesz a közösbe és legyen aki semmit nem tesz bele csak kivesz belőle? ez lenne az igazságos megoldás?)

upgrade 2018.04.22. 11:56:28

@midnightcoder2:
Erosen ketlem, hogy egy ITs (programozo) negyszer annyit kapna kulfoldon, mint Magyarorszagon. Ha valaki egy milla felett keres Magyarorszagon, az valoszinuleg nem jarna jobban anyagilag nyugaton.

upgrade 2018.04.22. 11:57:30

@aleksz róz:
Nezd, szerintem minimal ber kornyeken nem kene adot fizetnie senkinek es igen, akik meg tobbet keresnek, azok tobb adot fizessenek.
Azt egyebkent tudod, hogy mi a progressziv adozas?

kolompar lole 1113 2018.04.22. 13:03:36

@midnightcoder2:

B+, nem! A Zsidesz a jogutód, az összes köpönyegforgató kommunista ott van Orbánnal az élen! Az MSZP-be a rendszerváltó kaptitalisták kerültek. Aki oda nem volt elg jó, besúgók, hazaárulók, az ment a Zsideszbe.

Mi is a kommunista? Hát amelyik kommunizál, államosít. Melyik párt államosítgat (persze aztán átmutyizza egy havernak)? Naná hogy a Zsidesz. Szóval akkor melyik a kommunista utódpárt, tele komcsi elvtársakkal? Hát persze hogy a kedvenc hazaáruló pártod, a Zsidesz!

kolompar lole 1113 2018.04.22. 13:05:15

@midnightcoder2:

Emlékszel még ugye hogy melyik kormány lett lebankárkormányozva? Na egy bankár az hogy is lehetne kommunista? Logikai bukfenc!

kolompar lole 1113 2018.04.22. 13:06:31

@upgrade:

"Ha valaki egy milla felett keres Magyarorszagon, az valoszinuleg nem jarna jobban anyagilag nyugaton."

Ha annyit keresne, nem is menne nyugatra. De ebből a fele is csak bruttó, ami gyakorlatilag a negyede. Na ezért már viszont útra kel.

upgrade 2018.04.22. 13:25:48

@kolompar lole 1113:
"De ebből a fele is csak bruttó, ami gyakorlatilag a negyede."
Ezt a reszt nem ertem.
Itt volt valaki aki irta, hogy programozokent egy milla felett keres.
En arra irtam azt, hogy szerintem nyugaton nem jarna jobban anyagilag.

kolompar lole 1113 2018.04.22. 13:46:15

@upgrade:

Valaki szokta írni időnként hogy az informatikus hiányszakma, csak sose akkor amikor munkát keresel, mert vissza se hívnak. Vagy az MLM, amiből állítólag valaki már meggazdagodott. Hát ez is valami ilyesmi mese lehet. Állítólag.

upgrade 2018.04.22. 13:58:44

@kolompar lole 1113:
Ezt most megint nem ertem.
Az informatika mint olyan, egy nagyon szeles teruletet olel fel, nyilvanvaloan nem mindenki fog egy milla felett keresni.
A 'hiany' meg altalaban teruletekre szol akar a szakman, akar geologiai tersegeken belul. Ami nyilvan nem segit mondjuk egy debreceni programozot akkor, ha Zurichben keresnek specialis tapasztalattal rendelkezot.

kolompar lole 1113 2018.04.22. 14:06:28

@upgrade:

Amikor azt írják hogy minden területen hiány van, akkor az minden területre vonatkozik. Papíron. A valóságban meg semelyikre. Gondolom a millás fizu is csak ilyen mese lehet. Vagy egy idevezényelt amerikaié, aki vmi amerikai céget irányít.

2018.04.22. 14:17:18

@upgrade: tisztában vagyok vele, mi a progresszív adózás.
szerintem pedig alapból adózzon mindenki.

a minimálbér adómentességét (jelen helyzetben) kimondottan rossz dolognak tartom több okból is.
de amúgy nem ezt kérdeztem, ez csak egy darab dolog, egy kis gyakorlati része. mi az elv, ami alapján ezeket a dolgokat meghatározod?

upgrade 2018.04.22. 14:42:17

@kolompar lole 1113:
Idevezenyelt amerikaie...
Ne haragudj, de ezt megint nem ertem.
Hat jo, akkor nem kap senki milla felett Magyarorszagon.
Mondjuk szerintem sem altalanos meg a programozok kozott sem, bar nem elkepzelhetetlen.
En meg csak azt mondtam, hogy aki ennyi penzt csinal Magyarorszagon, annak nem erdemes kulfoldre mennie csak a penzert.

upgrade 2018.04.22. 14:42:21

@kolompar lole 1113:
Idevezenyelt amerikaie...
Ne haragudj, de ezt megint nem ertem.
Hat jo, akkor nem kap senki milla felett Magyarorszagon.
Mondjuk szerintem sem altalanos meg a programozok kozott sem, bar nem elkepzelhetetlen.
En meg csak azt mondtam, hogy aki ennyi penzt csinal Magyarorszagon, annak nem erdemes kulfoldre mennie csak a penzert.

upgrade 2018.04.22. 14:45:18

@aleksz róz:
Miert tartod rossz dolognak?

Hogy mi az elv.
Hat nincs igazan ideologia mogotte, egyszeruen egy tarsadalom mukodesehez kellenek alapveto szolgaltatasok, amiket az embereknek, a tarsadalomnak fizetnie kell.
Ugy gondolom, hogy akinek tobb jut, az tobbet is tud fizetni a kozosseg erdekeben, amiben el.

kolompar lole 1113 2018.04.22. 14:45:25

@upgrade:

Annak nem, de nem is az megy. 1 milla alattiból elég nagy tömegbek vannak itt. Sőt, 100k alattiból is.

upgrade 2018.04.22. 15:02:26

@kolompar lole 1113:
Es szerinted a 100k alattinak kene meg adot is fizetnie?
Nincs eleg bajuk?

Orochimaru 2018.04.22. 15:08:37

@upgrade: "Csak amit azok, akik most Magyarorszagon egy milla folott keresnek havonta nem hisznek el nekem az az, hogy kulfoldon valoszinuleg nem jarnanak jobban."

Aki Mo.-n keres 1 mikát, az valószínûleg elég jó szakmával rendelkezhet, szóval szinte biztos, hogy külföldön még jobban megélne belőle. Itt elég brutális fizetések vannak már középvezető szinttől is, hát még feljebb... IT-ban, ha specialista vagy, kiröhögöd az otthoni fizetéseket.

upgrade 2018.04.22. 15:14:33

@Orochimaru:
Mi az, amit brutalis fizetesnek hivsz. Akar kozepvezetoi szinten, akar programozokent.
Mondom, az IT egy nagyon nagy terulet, amin belul hatalmas kulonbsegek vannak. Marmint fizetest illetoen.

upgrade 2018.04.22. 15:33:15

@kolompar lole 1113:
Ezt irtad:
"Sőt, 100k alattiból is."

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.22. 15:54:23

@upgrade:

A progresszív adó a jóléti államok luxusa. Máshol nem működik. S még a jóléti államokban is csak a munkásokra vonatkozik, a tőkésekre nem.

upgrade 2018.04.22. 16:05:05

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
Ja, akkor jo. Ha te mondod.
Menjen mindenki joleti allamba, mert ott progressziv ado van.
Vagyis hat amig nincs progressziv ado Magyarorszagon, addig edenkert. Vagy valami ilyesmi.

2018.04.22. 16:26:09

@upgrade: egyrészt elvi alapon tartom rossznak a minimálbér adómentességét, vegyen részt MINDENKI a társadalom működéséhez szükséges szolgáltatások fenntartásában.
másrészt mik a célok?
jelen helyzetünkben nem az lenne a cél, hogy a kis hozzáadott értékkel bíró minimálbéres foglalkoztást 'erőszakkal' megnöveljük, hanem éppen az ellenkezője. a ny-i bérekhez sem történne ezzel semmiféle felzárkózás, pedig ez is kimondott cél. és kitől vennéd el a kieső adót? ha célnak jelöljük meg a képzett fiatalok itthon tartását, ez pont ellene hat.

upgrade 2018.04.22. 16:47:12

@aleksz róz:
A minimal berhez kozeli adomentessegnek semmi koze ahhoz (legalabbis szerintem), hogy hogyan lehetne felzarkozni a nyugati berekhez (az egy teljesen mas kategori) plane nincs koze ahhoz, hogy a foglalkoztatast 'eroszakkal megnoveljuk'.
Ha valami, akkor a kozmunka az, ami a foglalkoztatast eroszakkal megnoveli. Pontosabban statisztikailag jobban nez ki, mikozben ugye kegyelem kenyeren elnek azok az emberek.

2018.04.22. 17:45:38

@upgrade: nem a foglalkozatást növeli 'erőszakkal', hanem a kevés hozzáadott értékkel bíró minimálbéres foglalkoztatást növeli a többi kárára (jobban megéri)...
egyáltalán nem más kategória és elég sok köze van hozzá, mert hogy tudod felzárkóztatni a béreket? leginkább úgy, hogy több értéket állítasz elő. ezt pont nem segíted elő a minimálbéres foglalkoztatással, hanem inkább ellene dolgozol.

a közmunkának az a társadalmi haszna szerintem, hogy nem kapja 'ingyen' a pénzt szinte senki... és az eddigi segélyezett is hozzájárul a társadalom műkődéséhez szükséges szolgáltatasok fenntartásához.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.22. 18:48:29

@upgrade:

Nem. Egyszerűen akkor van értelme progresszív adónak, ha:
- az átlagfizetésből jó életszínvonal biztosítható,
- sok ember él jól.

Mo-ra egyik se igaz. A jelenlegi átlagbér 200 ezer Ft nettó havonta, ami messze van a jó életszínvonaltól, s a dolgozók nagy többsége ez alatt keres.

kolompar lole 1113 2018.04.22. 21:12:15

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Működik itt is, csak nem az átlagemberrt kell ezzel sarcolni, hanem a burzsujt. Mondjuk a fideSSmaffiát. Oda elkélne a 99%-os adókulcs is.

kolompar lole 1113 2018.04.22. 21:17:50

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

És miért nem igaz? Mert a fidesznyik kleptokrácia ellopja amit befizetünk a közösbe. Így viszont hazafias kötelesség nem befizetni, hogy ne lopják el nemmagyar hazaáruló narancskomcsik. Inkább tartsa meg az ember magának. Nem ideális megoldás, de az ellopásnál sokkal jobb.

upgrade 2018.04.22. 23:00:44

@kolompar lole 1113:
Ez nem pragmatikussag.
A kozmunkaval nem az a baj, hogy egy csomo embernek dolgoznia kell azert, hogy segelyt kapjon.
Hanem az, hogy ezek az emberek igy zsarolhatoak.
Es hat Orban ezt csinalja.

upgrade 2018.04.22. 23:02:02

@kolompar lole 1113:
Azt hiszem itt elvesztettem a fonalat.
En azt irtam, hogy szerintem a minimal ber kozeleben (ami legyen 100ezer forint) nem kene adot fizetni.
Te meg most megkerdezed, hogy ennek mi koze az adohoz.

bao 2018.04.23. 02:11:19

@diggerdriver: Legfeljebb csak részben. =D

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.23. 06:20:12

@aleksz róz:

Így igaz, mert helyi a tőke, de ez is manapság egyre kevésbé igaz.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.23. 06:33:22

@kolompar lole 1113:

Mo-on az igazi burzsujok a nyugati rablóbefektetők. Ők 0 %-os kulccsal adóznak a legjobb esetben.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.23. 06:34:43

@kolompar lole 1113:

Az ország által megtermelt javakt legnagyobb részét Brüsszel kisíbolja nyugatra, ez minden ilyen gondnak az alapja, vedd észre.
süti beállítások módosítása