HTML

Ass blaster

Friss topikok

  • tanyasi értelmiségi: @diggerdriver: Én már egy jó ideje kizártam a napi politikát az életemből, a portfolio, és az in... (2024.04.19. 20:03) TE TETTED EZT KIRÁLY
  • Hejira: Fityesz himnusz: Most múlik pontosan (2024.03.28. 15:49) Gyerekiahóra...
  • diggerdriver: @Ferenczi Krisztián: Gratulálok a háthoz. A faváz sokszáz évig kitart és egybentart. A legöregebb ... (2023.12.17. 20:44) Házépítés itt és ott...
  • Móka Miki: Ez valami eszméletlen ahogy a sérült agy tirpák zotyi nyalja a munchhausen valagát. Ewwwww (2023.05.19. 21:44) Ki a rosszfiú?

Címkék

Mi van ha mégis?

2018.08.27. 15:41 diggerdriver

Az utóbbi időben a helyzet fokozódik. Nem alaptalanul. A liberális világrend és az EU agóniáját látva és tapasztalva azok útólsó rúgásait egyre jobban jobbra tolódok. Hogy úgy mondjam átrugdosnak a jobboldalra. Továbbra is vannak liberális és konzervatív nézeteim, nagyjából fele-fele arányban de mégis egyre jobban elutasítom a szabadelvűség mérhetetlenül romboló tanításait.

Nem akarok most arról beszélni hogy családokat közösségekké tették, a nőket férfivá, a gyerekeket pedig semleges neművé nevelik. Beszéltem már erről korábbi posztjaimban. 

Az ember azt a rövidke létét itt a földön jólétben akarja leélni. Már őseink is ezért vándoroltak az orosz sztyeppéken amíg aztán megálltak a Kárpát medencében. 

Amiről most beszélni szeretnék az az hogy mennyire igénye az embernek a szabadság a demokrácia az életszínvonalának függvényében.

Vannak olyan országok ahol demokrácia szinte nyomokban sincs mégis óriási gazdaságok és folyamatosan fejlődnek haladnak előre, nő az életszínvonal, az emberek elégedettek. Például Kína, vagy Szingapúr tipikusan ilyen országok. Kínában egy vezérelv van, az hogy bármit elérhetsz csak ne bíráld a rendszert. Volt ott próbálkozás demokratikus átmenetre de szó szerint beletaposták az aszfaltba. Szingapúrban olyan alapvető emberi jogaidat sem gyakorolhatod hogy rágógumit rágcsálj vagy pornófilmeket nézzél. Fúj mekkora botrány. 

Volt aztán a világban próbálkozás a népi demokráciákra, magyarul a kommunizmus bevezetésére, és itt álljunk meg egy percre. A szocialista világrend NEM a demokrácia hiánya miatt bukott meg. Az emberek nagyon jól beleszoknak és nagyon jól viselik a demokrácia hiányát. Gondoljunk bele kit érdekelt az átkosban hogy nincs többpártrendszer? Hogy nincs szabad utazás nyugatra? Nagyon jól beleszoktunk, csak kenyér legyen. Amikor aztán az embereknek lesöpörték a padlását és ideológiát kaptak kenyér helyett akkor egyből kitört a forradalom.

Mi hozta helyre a dolgot? A három szoba három gyerek négy kerék biztosítása mindenkinek. Nem, ez még nem az Orbán féle három szoba...

Minden ember tudott építeni egy kádárkocka házat, fel tudott nevelni három gyereket és vehetett egy Trabantot vagy Zsigulit. Ott akkor megvalósult az Orbáni szlogen és Orbán pontosan tudta mit kell ígérni a népnek.

Viktor pontosan átvette a kádári konszolidáció receptjét. Vagyis korlátozni a demokráciát, korlátozni a szólásszabadságot, de ADNI a népnek. A Fidesz első kormánya abba bukott bele hogy NEM adott a népnek. A demokráciát a szólásszabadságot sikeresen korlátozták, az ügyészséget megvették kilóra de a népnek nem tudtak adni. Bele is buktak.

Az azt követő "eeemúúút nyóóóc év" balliberális ámokfutását most hagyjuk. 

A közvetlenül mögöttünk lévő nyolc év mit hozott? A demokrácia további lebontását. Az alkotmány egy naponta átírható röhej, a köztársasági elnöki poszt vicc, szólásszabadság nincs.

Viszont a népnek ad. VÉGRE ad. A választások előtt beszéltem néhány otthonival. Fidesz szavazók lettek. Azt mondta mindegyik hogy "nekem adott". Senkit nem érdekel a korrupció. Senkit nem érdekel Mr 20%. Senkit nem érdekel Mészáros Lölő stróman. Ja hogy a munkahelyen nem lehet a Fideszt szidni...

Nem szidják. A magyar ember hamar beletanult az új játékszabályokba. Tegyél a zsebembe a többit viheted.

A balliberális ellenzék SEMMILYEN jóslata nem jött be. Évekig ekézték Matolcsit hogy bele fog bukni az ország az unortodox gazdaságpolitikába. NEM bukott bele. Nem baj majd bele fog bukni az egykulcsos adóba. NEM bukott bele. 

Most az új csodafegyver az hogy de majd ha az Unió nem pénzeli tovább Magyarországot. 

Tisztelettel megkérdem mi lesz ha abba sem bukik bele? Mi lesz akkor? készül már az új csodafegyver? 

Orbán adott egy kiváló családi adórendszert. Adott egy kiváló lakáshoz jutási rendszert a családoknak. 

Természetesen ez egyik sem kiváló a balliberális oldalnak. Miért is? Mert nem ők találták ki és nem nekik hozza a szavazókat. 

Ha valaki azokat a dolgokat dicséri amit Orbán adott a népnek az automatikusan Orbánseggnyaló lesz. Mint ahogy én is az lettem. Az ellenzék MINDIG a kormány bukására játszik, csakhogy az egyben a magyar ember életére negatívan kiható dolog.Ha a kormány jól teszi a dolgát akkor a magyar embernek is jó. Persze az ellenzék csapdában van. JOBBAT ígérni nem tud marad az "Orbán takarodj". 

Ezt az egész posztot azért írtam meg hogy feltegyem a kérdést:

Mi lesz ha Orbán egy sikeres országot csinál? Mi lesz ha végre nemcsak jár hanem JUT is a magyar embernek? Mi lesz ha megcsinálja? Mi lesz ha felépít egy demokráciájában korlátozott, jóléti társadalmat? 

Mi van ha megcsinálja?

Mi van ha az angolok nem buknak bele a Brexitbe? Mi lesz ha jól jönnek ki belőle? 

Balliberális barátaim akkor mit fogtok mondani? 

148 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://diggerdriver.blog.hu/api/trackback/id/tr1214205101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2018.08.27. 16:38:16

En csak azt nem ertem, hogy a ketto miert zarja ki egymast?

Az egyik oldal, hogy Orban ad. Ok. Talan nem tudna adni, ha a munkahelyen szidni lehetne a Fideszt? Az egyik gazdasagi vonatkozasu dolog, a masik nem.

Vegezetul pedig: nem Orban adott. A magyar emberek adoforintjai, a magyar dolgozok altal megtermelt profit adoforintjai nem Orban keresete. Az o egyik feladata, hogy beszedjen, majd ujra elosztjon. De nem o termelte meg. Nem o krealta a semmibol.

Az a penz, az a tamogatas eddig is ott volt. Hogy mas kormanyok maskent osztogattak? Lehet. Hogy az emberek szamara kevesbe kedvezoen? Ez is lehet. Hogy Orban jobban oszt? Meglehet. De az biztos, hogy sem o, sem Gyurcsany, sem a tobbiek NEM teremtenek (nem ilyen mertekben).

Minden egyes csok-forint, adokedvezmeny-forint a magyar emberek, a Magyarorszagon elo emberek penze. Nem Sorose, nem Gyurcsanye, nem Orbane. Az embereke.

En tovabbra sem leszek jobboldali, sem baloldali. Madar-oldali maradok, arra szavazok, aki az en zsebembe tesz tobbet. A mogottes ideologiak, -izmusok maradjanak meg az unatkozo emberek hobbyjainak, engem nem erdekel.

Felolem akar semleges nemu, keresztet lobalo sorosberenc muszlimok is potyoghatnak az egbol, marhara nem erdekel.

2018.08.27. 16:57:06

Az első kérdésem A szólásszabadsággal kapcsolatos.

Gondolom mindenki olvas hazai médiát, hazai blogokat. Van olyan nyugat-európai ország ahol egy kormányfőt, egy elnököt, egy kancellárt olyan jelzőkkel lehet illetni, mint Orbánt? A német sajtóban, a német blogokon lehet ilyen jelzőkkel illetni Merkelt?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.27. 17:24:30

A ballibek azt hitték, a világtörténelem véget ért a 90-es évek elején, s örökre az lesz, ami akkor lett. Csúnyán tévedtek, a talaj kiszaladt alóluk.

Orbán viszont időben észrevette a változó világrendet.

S természetesen igazad van: a legjobb eszme is bukik, ha nem ad kézzel fogható eredményeket az átlagembereknek.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2018.08.27. 17:42:59

@Quercus a gondolkodó: Hagyjad már, te tényleg nem tudod milyen országban élsz?
Ki beszél itt médiáról? Annál SÚLYOSABB a helyzet. A KISEMBER elleni atrocitásokról van szó.
Nincs olyan tanári szoba Magyarországon ahol egyetlen Fidesz elleni kijelentés megtorlatlanul marad. Sőt állami hivatal sem a takarítónőtől a az osztályvezetőig. Nincs olyan egészségügyi intézmény ahol bármelyik dolgozó bírálhatná a kormányt.
Ez nem a Fidesz bűne. Nem ők kreálták de nekik kéne tenni ellene.
Ez a párthű klientúra bűne. A pozíciójához ragaszkodó TÚLTELJESÍTENI akaró középvezetők bűne. Nincs olyan munkahely ahol valamilyen módon ne tudnának kibaszni veled. Millióféle módja van. Sokszor azt sem tudja szerencsétlen miért szopatják. Csak egy mondat volt a kávé mellett Mészárosról.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2018.08.27. 17:47:18

@Kövérmadár [swe]:
Haggyadmár ezt a hülye dumát hogy a nép termeli meg. Lófaszt. Termelhetsz te bazmeg ha nem jut belőle semmi neked. A gazdasági szabályokat és törvényeket a mindenkori kormányok formálják. Úgy élsz ahogy a kormány engedi neked, aztán termelhetsz te beleszakadásig. Azt mondod nem a kormány termel. Ok. Na de akkor ha szarul megy az embereknek akkor ki vesz el? Akkor már a kormány vesz el mi? Mert szerinted elvenni a kormány tud de adni az emberek. Megalófaszt.

Orochimaru 2018.08.27. 18:06:00

A magyar egy szervilis nép, mindig is az volt. Megérdemlik Orbánt.

2018.08.27. 19:06:11

@diggerdriver:

Magyarországon. Ahol a közigazgatásban, az állami alkalmazottaknak soha nem volt ajánlott kritizálni az éppen regnáló kormányt. Ez nem Fidesz találmány. Orbánnak kéne tenni ellene? Miért? De ez szerintem nyugaton sincs másképpen. Én a szólásszabadságot nem korlátoznám le az állami szektorra. Nem is ezt kérdeztem. De mondok konkrét példát.

A választások előtt volt a liberofasiszta ATV-n egy beszélgetés. Az emlitésre sem méltó liberális párt egy tagja, "gazdasági szagértője" valami bodnár nevű patkányt faggatott, ha jól emlékszem RónaI Egon. Szóba került Matolcsy. Erre a bodnár nevű patkány azt mondja: kuszaszem. Utalva Matolcsy kancsalságára. Rónai fölhúzta a szemöldökét, mire a patkány közölte: persze, mindenki így hívja.

A kérdésem. Gondolom vannak akiknek ismerős Wolfgang Schäuble neve. Neves gazdasági szakember, az ordoliberalizmus megtestesítője, német pénzügyminiszter. Hatalmas koponya, még ha liberális is. Valamikor 1990-ven környékén merényletet kíséreltek meg ellene. Túlélte, de élete végéig tolókocsihoz van kötve.
A kérdés: ha bármelyik Fidesze politikus egy Tv műsorban nyomoréknak, tolókocsisnak nevezi Schäuble-t, azt megúszta volna szemöldökfölvonással?

Vagy csak az a szólásszabadság amikor Matolcsyt kuszaszemnek, Schmith Máriát meg kancsal kurvának lehet nevezni?

2018.08.27. 19:26:42

Hogy még érthetőbb legyen a dolog.

Tényleg van olyan, aki elhiszi, hogy abban a Friztlandban, ahol a rendőrség letartóztat, és a bíróság elítél embereket, mert a faszbukon szót mernek emelni a migráncsinvázió ellen- de említhetném Hollandiát, vagy Svédországot is-, szóval egy ilyen országban egy fritz állami alkalmazott a munkahelyén kijelentheti, hogy Merkel egy ökör, amiért rászabadított az országra egymillió élősködőt?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2018.08.27. 19:34:11

@Quercus a gondolkodó:
Még egyszer mondom NEM ÉRDEKEL A MÉDIA.
"
Magyarországon. Ahol a közigazgatásban, az állami alkalmazottaknak soha nem volt ajánlott kritizálni az éppen regnáló kormányt. Ez nem Fidesz találmány. Orbánnak kéne tenni ellene? Miért? De ez szerintem nyugaton sincs másképpen."

Ez nem igaz. Még a nagy büdös Kádár rendszerben sem rúgtak ki azért egy irodistát mert egy vastagot kommunistázott. A rendszerváltás utáni balliberális kormányok meg basztak rá ki mit mond. A félelem már az első Orbán kormánytól ered. A KISEMBER félelme. Még egyszer elmondom a KISEMBER félelme hogy mindig gondolja meg mit mond és hol mondja mert esetleg holnap nem lesz munkája.
Nyugaton?
A fiam iskolájában a tanárok évente sztrájkoltak legalább egy napot. Na ezt próbálná meg Magyarországon egy tanári kar.

2018.08.27. 19:55:42

Más.

Említed Kínát, Szingapúrt. Én még hozzátenném Tajvant, Japánt, Dél-Koreát, Németországot, Ausztriát, a skandináv országokat.

Miért? Mert ezek az országok alkotják ma a világ gazdasági elitjét, ők a világ legsikeresebb országai. Mi a közös bennük? Az, hogy meg tudták oldani a hosszútávú gazdaságépítést. Teljesen eltérő módszerekkel, de sikeresen.
Azt kell megérteni az első körben, sikeres gazdaságpolitikát nem lehet megvalósítani liberális demokráciában. Nem lehet megvalósítani négyéves választási ciklusokban. Egyetlen ország sem lehet sikeres, ahol négyévente új kormány jön, akinek az első dolga, hogy eltakarít mindent, amit az elődje csinált. Ez öngyilkosság.

A sikeres gazdaságpolitikához sok idő kell. 20-25-30 év. Azok az országok tudták ezt véghezvinni, akik valamilyen módon megoldották ennek feltételeit. A távol-keleti országok, ahol liberós szemmel autoriter, uram bocsá' diktatórikus rendszerek működtek. Az a Japán, ahol a a 2. világháború után 2009-ig 11 hónapos megszakítással a Liberális Demokrata Párt volt hatalmon. Az az Ausztria, Németország, ahol évtizedeken keresztül nagykoalíció működött. Az a Svédország, Norvégia, Dánia, ahol a polgárok egy évszázadon keresztül építették föl az országukat, jutottak konszenzusra az irányokról, elvekről, és ahol ehhez miden választáson győztes párt tartotta magát.

Orbán ezt megértette. Van egy víziója arról, hogyan tehetné sikeressé ezt az országot. Ez lehet, hogy jó, lehet, hogy nem. De amiért többek között zseni: megoldotta, hogy ennek kivitelezéséhez időt kapjon. Már maga ez a tény fölé emeli minden jelenleg regnáló politikusnak. Pár év, és el fog dőlni, igaza van-é, vagy sem. Ami már most látható. A magyar emberek csak nyertek ezzel a kísérlettel.

2018.08.27. 20:07:00

@diggerdriver:

A húgom pedagógus, tudom, hogy működik a rendszer. Anyám pedagógus volt, tehát tudom hogy működött a rendszer Kádár alatt. A mostani rosszabb. Volt. Ma már azonban egy pedagógus simán megteheti, hogy beint, és elmegy a civil szférába. És ezzel Orbánék is tisztában vannak. Lassan Viktor is rájön, ha nem akar a 22-es csapdájába esni, el kell gondolkodnia komolyan. Elindított komoly változásokat. Ha nem tart velük lépést, az könnyen a vesztét okohzatja.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2018.08.27. 20:17:33

@Quercus a gondolkodó:
A probléma az hogy egy pedagógus ezek szerint csak akkor szólhat be ha már le van zsírozva az új állása. Ez nem javulás. Ez megalkuvás. Tudod mi kellene a Fidesznek? Egy Hofi. Annyira belemerevedtek világmegváltó szerepükbe mint a fagyott kutya lába.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2018.08.27. 20:21:46

@diggerdriver:

Ez a félelem egy nagy hülyeség. Magyarországon felszabadult, boldog emberek élnek. Nem fél itt senki.
Ez egy boldog, emelkedő nemzet. Szerencsére már én is a részese vagyok ennek.
A kisszobámban is polgárnak érzem magam. Grazban a saját bérlakással se éreztem magam annak.

2018.08.27. 20:23:20

Korrupció.

A lányom egyik munkatársa spanyol. Azt mondja, ami Spanyolországban folyik, az valami elképesztő. A lány Valenciából származik. Na ott olyan szintű, és már nyilvános a korrupció, hogy az emberek nem hisznek a szemüknek.

A lányom 12 EU-s projektet felügyel. Amint lejár a szerződése föláll, és eljön. Olyan szintű a pénzlenyúlás....de erről többet inkább nem.

Orbánék minden pénzt ellopnak. Mégis mennyit, hol honnan? Mert erről még konkrét számokat nem láttam. A 100 leggazdagabb magyar kevés kivétellel olichgarha. Fidesz, MSZP, SZDSZ olichgarha. Tudod mennyi ennek a 100 embernek a vagyona? Kb. 600 milliárd forint. Tudod mire lenne ez elég? Szűken a MÁV szanálására. Ennyit a mindent ellopnak mantráról.

Persze lopnak. DE nem mindent.

2018.08.27. 20:26:17

@diggerdriver:

Sok Hofi van a piacon. Van valami humorista elit, ahonnan pl. a fosblogosok tájékozódnak. A gond az, hogy ez senkit nem érdekel. Kivéve a budapesti romkocsmaértelmiségieket. Mind a 174-et.

Az ok pedig az, amit leírtál.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2018.08.27. 20:28:53

@Quercus a gondolkodó:

Myugaton sokkal jobban csinálják a korrupciót. Ausztriában pl. nem is lehet a helyi Mészárosokról írni a lapoknak. Az átlagos osztrák prolinak merevedése lenne ha olyan szintű sajtószabadság lenne náluk mint nálunk, ahol 0-24 dübörög hogy Mészáros lop.

Egyébként se ő lop. A nyugati nagytőke lopja meg elsősorban a magyar embereket, nem Mészáros.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2018.08.27. 20:31:12

@Quercus a gondolkodó:

Vannak rá konkrét számok. A közbeszerzések 5 % át viszik kormányközeli tőkések érték és darabszám arányban is nagyságrendileg.
Tehát 100 forintból 95 nem Mészároshoz jut.

Ezt pedig egy libsi kutatóintézet mutatta ki, nem valami kormányközeli cég.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2018.08.27. 20:31:13

@Quercus a gondolkodó:

Vannak rá konkrét számok. A közbeszerzések 5 % át viszik kormányközeli tőkések érték és darabszám arányban is nagyságrendileg.
Tehát 100 forintból 95 nem Mészároshoz jut.

Ezt pedig egy libsi kutatóintézet mutatta ki, nem valami kormányközeli cég.

2018.08.27. 20:35:42

@diggerdriver:

Hofi Kádár egyik legnagyobb tisztelője volt. Nem véletlenül.

2018.08.27. 20:42:05

@Horthy Miklós cselédje:

Nem kell bedőlni a látszatnak. A politika nem egyenlő a gazdasággal.

Amikor egy útépítési tendert egy Fidesz közeli olichgarha nyer meg, akkor a legnagyobb alvállalkozója valamelyik multi. Strabag, Colas. Ha a multik nyerik a tendert, akkor természetesen valamelyik Fidesz olichgarha az alvállalkozó.

Más. 2010 előtt az építőipar a körbetartozásoktól volt hangos. Ma ilyet nem lehet hallani. A Fidesz időben kifizet mindenkit. Ezért nem elégedetlen senki. Ez is a 2+-ad egyik pillére.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2018.08.27. 20:45:24

@Quercus a gondolkodó:
Persze. De ő volt az udvari bohóc. Ő elmondhatta hogy a király meztelen. A sok begyöpösödött merevnyakú pártfunkci sótlanságát enyhíteni kellett. Most a FIATAL demokraták ugyanolyan merevnyakú besavanyodott pártfunkcik. Savanyú gyomorbajos kinézetű "hűdefontosembervagyok" halljakendek.

2018.08.27. 20:50:37

@diggerdriver:

Így igaz. Hofi elmondta, hogy a király meztelen. Mi egy hétig erről beszéltünk. De aztán ugyan úgy ragaszkodtunk a királyhoz, mint korábban.
Ma az "új Hofik" elmondják, hogy a király meztelen. Aztán elmegyünk szavazni, és 2/3-al megint megválasztjuk a királyt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2018.08.27. 21:08:23

@Quercus a gondolkodó:
ja. Nézhetetlen. Most ő a humor új üdvöskéje. katasztrófa.

Sancho4203 2018.08.27. 21:51:24

Akkor lassan tervezed a hazaköltözést?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2018.08.27. 21:57:42

@Sancho4203: Igen, ha itt is leéltem annyit mint Magyarországon.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.28. 06:32:29

@Quercus a gondolkodó:

Kelet-Európában sokkal szabadabban szólhat az ember a munkahelyén, mint nyugaton. Gyakorlatilag csak a saját főnökséget nem szabad szidni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.28. 06:36:45

@Quercus a gondolkodó:

Bödőcs tehetségtelen.

Ha már ballib humorista, van aki tehetséges köztük. Pl. VFJ, lásd Orbán-paródiáját: www.youtube.com/watch?v=uqgSa4H9eJI

tiborc2008 2018.09.07. 02:10:37

Örülni fogok.
Ha még élek és tudok bármit is mondani hamun és mamun kívül.
Kádár-korszakban (viszonylagos) egyenlőség volt, egyformán éltünk szarul. De nem zavart, mert a szomszéd ugyanúgy élt.
Szóval, tőlem jöhet az orbán-féle aranykor, csak mészáros lölö is mellettem álljon a sorban az ingyenkonyhán.

tiborc2008 2018.09.07. 03:25:39

@diggerdriver:

Miért kéne egy új Hofi, amikor a régi is elmondott mindent Orbánról és Fideszről? Jutubon megtekinthető. (A cigányozástól elhatárolódok.) Vörös posztó emiatt neve a fidesznél.

József Attila nem volt kommunista, viszont Thomas Mann-t ő nevezte fehérek között európainak. Felhasználta a cocirendszer propagandagépezete, mint kinevezett proletárköltőt.
Nem, nem , soha vagy Világosítsd föl című verseit meg kihagyták az összesből. Egy oktatási intézmény névválasztása elkötelezettséget jelent.

tiborc2008 2018.09.07. 15:34:43

Ha már Hofi:

"De a rosszban jó, hogy ugatni már szabad,
Hogy ugatni már szabad,
Hogy ugatni MÉG szabad!"

(Egy kiöregedett vadászkutya dala)

MRN 2018.09.13. 03:14:43

@diggerdriver: Ezeket te ugye saját tapasztalatból írod? Ja, nem.

MRN 2018.09.13. 03:22:39

@diggerdriver:
Még hozzátenném, ne tégy már úgy, mintha egyedül te éltél volna a Kádár-rendszerben. Rohadtul nem kommunistázhattál a munkahelyeden... sem.
Ha valami ismerősöd azt állítja, azért szívatták a munkahelyén, mert szídta a kormányt, kételkedj.
Nálunk pl. rendszeresen szídja mindenki, és semmi se történik. A Facebookon is okádhat mindenki, valós névvel, mindennel amit csak akar, s még nem vittek el senkit se érte.
A tanárok meg itt is tüntikézhetnek, amennyit csak akarnak. Bár tanítani tudna úgy némelyik...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2018.09.13. 06:07:59

@MRN: Na. Mikor volt az utolsó tanársztrájk?

MRN 2018.09.13. 07:45:08

@diggerdriver:
Kivetted a lényeget. :)
2016. április 20.

Szindbad52 2018.09.28. 17:52:46

Lehet, hogy Orbán ad az emberek egy részének, egy másik részével meg elhiteti a sikerpropaganda révén, hogy ad. E mellett félelmet gerjeszt a migránsozással meg sorosozással, meg egyéb ellenség képekkel, de aközben sokat el is vesz a közösből, ami azután Mészároshoz, Garancsihoz, Tiborchoz meg köreikhez kerül, nem kis tételekben. De honnan veszi el, ha az embereknek meg ad? Egyrészt az igen magas adóék teremt lehetőséget, meg az EU támogatások. És az adó mértéke az állami kizsákmányolás eszköze, pláne ha az így befolyt pénzt nem átlátható módon, a köz érdekében használják fel. De a legnagyobb baj, hogy a közszolgáltatásokból von ki rengeteg pénzt, úgy, mint egészségügyi ellátás, oktatás, úthálózat, szociális ellátás. Persze elmehet a tanár, az orvos, a szociális munkás a versenyszférába vagy külföldre, de ki fog tanítani, gyógyítani, az elesettekkel törődni.
Kádár alatt is rossz volt, azt is utáltam, de annak egy mentő körülménye azért volt: a megszálló orosz csapatok nem nagyon hagytak mozgásteret, amit Kádár amennyire lehetett tágított (legvidámabb barakk). Ennek egyik következménye egyébként a kialakult szabálykerülő alaphozzáállás, ami azóta is meghatározza az itthoni közállapotokat.

Ha már szóba került a média: egyetlen nézhető politikai vitaműsor nincs a köztévében vagy rádióban. Kádár alatt azért volt 168 óra (nem a hetilap), meg Hét, meg színvonalas kulturális műsorok, ha nem is sok. Meg persze volt Hofi. Most meg konkrétan cenzorok működnek a közmédiában, megkapják a pártközpontból az ukázokat és attól egy szemernyi eltérés sem lehet, még szóhasználatban sem. És hát az az arrogáns kioktatás és kettős mérce, ami folyton megjelenik. Medgyessy fiát pl. mennyit ostorozta Fidesz, mert valami tanácsadóként működött, vagy a nevelt lányát a TV-s karrierje miatt. Persze Orbán lánya megáll a saját lábunkon. És közben megszüntetik a Népszabadságot, a Magyar Nemzetet, amikor már nem a Fidesz szócsöve, meg a Heti Választ. Pedig az elnyomó szoclib érában gründolták a HirTV-t, Lánchíd Rádiót. Egyenlő mérce?

Ezek nekem rontják a közérzetemet, vagy én vagyok hülye és túl érzékeny?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2018.09.28. 20:49:17

@Szindbad52: Anélkül hogy vitatnám az állításodat egy kérdésem van.
KIT javasolsz?

Szindbad52 2018.09.28. 22:05:28

Javaslatom az sajnos nincs :(
De ahogy megszületik az igény, előbb-utóbb lesz megoldás is.
A jelenlegi jónéhány, önző, rövidlátó, ostoba, önjelölt népvezér egyike sem látszik alkalmasnak. De ettől még Orbán gátlástalansága sem tehetség.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2018.09.29. 08:29:04

@Szindbad52:
Nem tehetség, de a nullánál több. Mert AMOTT csak a semmi van.

Szindbad52 2018.09.29. 17:48:35

A rabló gátlástalansága több a semminél? Bizonyos értelemben igen, de én akkor inkább a semmit választom :(

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2018.09.29. 18:07:50

@Szindbad52: Egy dologban tévedsz. Ez a kormány hangyafasznyival sem lop többet mint a másik csak nyíltan gátlástalanul pofátlan módon teszi. Na most ha nem tudsz róla az nem fáj tehát azok a jó elvtársak. Ez azért eléggé struccpolitika.

Szindbad52 2018.09.29. 19:07:08

Ez is egy vélemény, de konkrétumokat egyikünk sem tud, azokat jól eldugják, ráadásul Te már egy ideje nem itthon szívod magadba a történéseket, én viszont igen. És vannak tapasztalataim, információim, amik alakítják a véleményem. Szóval a hangyának elég nagy a f@sz@.

tanato 2018.10.11. 07:49:23

@Szindbad52: Maximálisan egyetértek a gondolataiddal,most néztelek csak megf,eddig nem is néztem ezt a cikket mindig csak a másikat a gyereki ahóra változozott sötétség birodalmát.
Egyébként a fényképen te vagy?Mert ha igen akkor rokonok vagyunk.

Szindbad52 2018.10.11. 10:59:05

A képen én vagyok, és érdekel ez a rokonság dolog is:)

tanato 2018.10.11. 11:24:22

@Szindbad52: KICSI A világ erdőmérnök úr.Nagyon közeli rokonok vagyunk,családi találkozók alkalmával többször politizálunk is.A feleséged unokatesója vagyok,egy poros alföldi kisvárosban háziorvos.Én már rajta lógok ezen a blogon régóta a bloggazda jó ismerőse is vagyok.Tkp. van a Határátkelő blog annak a leányvállalata ez a blog,főleg külföldre szakadt,ott dolgozó vagy már hazatelepült hazánkfiai látogatják,de vannak azért itthon élők is.
Viszont te is éltél,dolgoztál külföldön=ha jól tudom erdőt telepítettél gazdag arab sivatagi olajállamokban"meg tán NOrvégiában is.Így jó helyen jársz.

tanato 2018.10.11. 11:45:26

@Szindbad52: Na ez egy gyors profilváltás volt,így már igazi SZinbád vagy.

Szindbad52 2018.10.11. 12:34:44

Akkor már mindent értek :) Kicsi a világ.
Bár abban a poros alföldi kisvárosban többnyire ellenkező véleményeket hallani :)
És a (nick)név kötelez :)
Egyébként én is régóta olvasom diggerdriver blogját, bár ritkán szólok hozzá és a darabot is láttuk.

tanato 2018.10.11. 13:20:03

@Szindbad52: Persze a város alapjában Fideszes,már az volt 98-ban is.Van ugyan egy hangos ellenzék még városi újságjuk is van,de kisebbségben.De mondjuk Hódmező is massivan Fideszesnek titulálta magát.
Na a darabot is láttátok ,mi is a tavasszal.
A Diggerblog is jó.De nézegesd a Határátkelőt is,onnan szakadt le ez a blog.Én azt már 11 óta látogatom.

2018.10.11. 19:19:05

@Szindbad52:

Amikor elolvastam ezt a zagyvaságot, mégegyszer megnéztem a nicket, mert mintha a háziorvost olvastam volna.
Aztán most ugye kiderült, rokonok vagytok. Így már értem.

tanato 2018.10.11. 21:44:16

@Quercus erdész: tI MEG KOLLÉGÁK VAGYTOK MÉGSEM EGYÍVÁSÚAK.Szóval egy családon belül is ezerféle vélemény vaN.vAN SOK Fidesz hívő van néhány jobbikos,néhány balos,néhány LMP szimpatizáns és sok semleges minden politikust egyaránt elutasító személy vagy vélemény.

2018.10.12. 05:46:34

@tanato:

Nem ezzel van a gond öreg. A csőlátásotokkal van a gond. Azzal, hogy értelmiségi létetekre fogalmatok nincs a körülöttetek zajló dolgokról, fogalmatok nincs arról, miről mit gondolnak a "birkák", a prolik, a zemberek. Azért nincs, mert ez nem is érdekel benneteket. Folyamatosan ugyan azt mantrázzátok, mint a hülyepapagály, és ez független attól, ki melyik oldalon áll, ki kivel szimpatizál, vagy kivel nem. Nem tudtok, vagy nem is akartok fölé emelkedni a szekértáboroknak, nem tudtok, vagy nem is akartok élhető, elfogadható alternatívát kidolgozni, fölmutatni. Mert ehhez az kellene, hogy kimozduljatok az elefántcsont toronyból, a romkocsmákból, le kellene süllyedni közénk, birkák, prolik közé, meghallgatni bennünket, megpróbálni megérteni, miről, mit, miért gondolunk.

Na ez az amire a magyar romkocsmaértelmiség képtelen, de inkább azt mondanám, alkalmatlan.
A prolik mint pl, Digger vagy én, ugyan úgy nem rajongunk Orbánért, ugyan úgy nem rajongunk azért ami ma ebben az országban folyik, de mi megértjük az embereket. Megértjük azt, miért van harmadszor kétharmad, miért vezeti toronymagasan a Fidesz a népszerűségi listát, és azt is megértjük, ezen birkázással, mordorozással, lenézéssel, megvetéssel, hisztivel, cenzúrázással nem lehet változtatni.

Pedig kellene. És erre a feladatra nektek értelmiségieknek kellene vállalkozni. De 8. éve csak az alkalmatlanságotokat bizonyítjátok nap mint nap. Igaz ez nem 8 év, hanem legalább 30.
Na sok más mellett ezért kapjátok pl. tőlem is az ívet folyamatosan.

2018.10.12. 06:07:25

@tanato:

Na, valami ilyesmit csinálsz te, meg a liberós eszmetársaid:

"Miközben a demokraták továbbra is a 2016-os választásokat akarják újrajátszani, a republikánusok kinevezték második legfelső bírájukat a hétvégén. A Brett Kavanaugh kinevezési eljárása során alkalmazott demokrata stratégia várhatóan a helyközi választásokon is előkerül majd. De ami eddig nem működött, vajon fog egy hónap múlva? – teszi fel a kérdést Peter van Buren az American Conservative oldalán.

A szerző szerint a kinevezési eljárás során hallható demokrata retorika teljes mértékben az előző választás visszhangja. A Demokrata Párt tisztában van azzal, hogy egy évtizedekkel ezelőtti szexuális visszaélés vádját az FBI nyomozása sem tudná már bizonyítani, hiszen Kavanaugh több átvilágításon is átesett már élete folyamán, és kevéssé valószínű, hogy új bizonyítékokat kerülnének napfényre. Valójában a médiának akartak okot szolgáltatni arra, hogy kijelentsék, maga az eljárás volt tisztességtelen.

A kotta nem változott: Putyin ellopta az elnökséget, gerrymanderinggel csalták el a választást, az FBI nem hallgathatott ki elég tanút. A jelölt bírói teljesítményét félresöpörték egy sor progresszívnek mondott, de inkább „clintoni” kérdés vizsgálatával, aminek a célja Kavanaugh hiteltelenítése volt, mintha ez megakadályozhatná a kinevezést.

A teljes procedúra Kavanaugh középiskolai sörfogyasztási szokásainak vizsgálatától kezdve Julie Swetnick és ügyvédje, Jester Michael Avenatti hiteltelen vádjáig nevetségessé tette a Demokrata Pártot, akik továbbra sem értették meg, hogy ez az üzenet a középosztálybeli, demokrata szavazó fehér nőkön kívül egyetlen társadalmi csoportot sem ér el.

Ha ez így folytatódik, a Demokrata Párt nem várhatja szavazói bázisának növekedését. Az elidegenítés politikája nem működik: ha a velünk egyet nem értőket megbélyegezzük és a kizárásukat követeljük a párbeszédből, kevés bizonytalan szavazó megnyerésére számíthatunk. Senki sem érezte még, hogy a demokratákra kellene szavaznia, ha a trumpi gazdasági nézetek támogatása miatt fasisztának, Kavanaugh bírói teljesítményének elismerése miatt erőszakolónak, a szólásszabadság támogatása miatt nácinak, a fegyvertartás melletti kiállásért gyermekgyilkosnak tartják.

A demokraták kudarcot vallottak, amikor a 2016-os választásokat egy népszavazássá akarták alakítani Trump viselkedéséről. Egy dolog azonban a rossz kérdés miatt egyszer elvérezni – más, ha háromszor egymás után teszik ezt."

Szemlézte: Bálint Janka

tanato 2018.10.12. 08:32:04

@Quercus erdész: A nép arra szavaz aki többet ad a zsebükbe és szabadságot biztosít pl. kinti munkavállalás céljából,vagy jobb életszínvonalat ad pl. a szomszédokhoz képest.Nem érdekli hogy a vezetés milyen eszmét képvisel.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2018.10.12. 09:23:41

@tanato: Mert a népet nem lehet felelősségre vonni. Nem lehet ezt így kijelenteni hogy kenyér legyen és mindegy milyen eszmében higgyenek. A náci Németországban Hitler sikeresen alkalmazta azt amit mondtál. Viszont ott a másik oldal ahol 70 éven át hittek az eszmében és kenyér nem volt. Észak Koreában is van nép. Eszme is van. Kenyér az nincs. A kenyér nélküli eszme ellen legelőször pont a magyarok lázadtak fel 56-ban.

tanato 2018.10.12. 10:48:47

@diggerdriver: Most a KŐKEMÉNY DIKTATÚRÁKAT NEM SZáMOLOM,OTT UGYE A NÉPNEK NINCS LEHETŐSÉGE másra max.egy véres forradalomra.Ha nincs jóm élet egy darabig még el lehet vergődni egy kipécézett csoport elleni gyűlöletkampánnyal és haRCI helyzet hangoztatásával az "Idegenek"/lehet ez zsidó,arab,vagy akár amerekia vagy éppen burzsuj vagy imperializmus stb./ellen,de életszínvonal nélkül csak valameddig.A népet úhy általában nem érdeklik az eszmék,nézd meg a mostani homokosok elleni román népszavazást,érdektelenségbe fulladt/főleg a székelyek múlták alul arészvételt/,a romániai lakosságot is inkább az érdekli egy lter benzint vagy egy kiló húst hány órai munkával tud megszerezni.
Vagy nézd meg Putyin népszerűség csökkenését,amikor ki akarja húzni a nyugdíjra váróka alól a pénzes talajt,ellene fordulnak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.13. 09:04:02

@diggerdriver:

Dehogy. Kádár csökkentette az elnyomást, ez volt az eszme, s növelte az anyagi jólétet. 1975 volt a csúcsa a magyar jólétnek a XX. században, csak 2000 után lett ismét elérve.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2018.10.13. 09:45:14

@maxval balcán bircaman: Ez igaz de a szoci eszme nem Kádár volt. Az EGÉSZ tábort nézd.

tanato 2018.10.13. 10:04:16

@diggerdriver: Ha valemely eszme nem adja az előre beharangozozott jólétet/mindeniknél beharangozza a vezér a népjólétet előre/,elfordalnak a vezértől és az eszmétől is.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2018.10.13. 10:09:48

@tanato: Nem. Sztálintól sem fordultak el. Kim-től sem. Ne takarózzunk a erőszakkal. A nép többsége hitt, hisz bennük. Az eszme felülírja az életösztönt is. A gulagban éltették Szalint a rabok. Rajk utolsó szava a bitó előtt az volt hogy éljen a párt. A vallás is eszme milliók áldozták az életüket érte.

tanato 2018.10.13. 11:16:19

@diggerdriver: Valameddig,de nem tudunk pontosat éppen az erőszak miatt,ha demokratikus válsztások lettek volna más lett volna a képlet.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2018.10.13. 11:28:47

@tanato: Nem. Ha most Észak Koreában kiírnák a szabad választásokat 90%-al győzne Kim. Az agymosás az hatékony. Nagyon hatékony. Azt akarom mondani hogy az életszínvonal növekedés az csak szabd, demokratikus országokban ütőkártya. Mint például Magyarországon. Mert nincs mindent felülíró eszme. Miért gondolod azt hogy ha valaki a hitéért lemond mindenről adott esetben az életéről is akkor egy eszméért nem teszi meg. Dehogynem. Az ilyen olyan eszméknek több áldozata van az összes vallásháborúnál.
Amint az embereknek megadják a szabad gondolkozás lehetőségét és nincs vezérlő eszme akkor a saját jólétük kerül előtérbe és azért harcolnak. Például egy jó helyre húzott X-el.

2018.10.13. 12:36:02

@diggerdriver:

Még a nyugati sajtó is elismerte a '70-es években, hogy ha Magyarországon szabad választások lennének, toronymagasan Kádár nyerne.
Mint írtam, papagájduma amit tanato nyom.

tanato 2018.10.13. 12:48:28

Kádárt azért szerette a lakosság mert viszonylagos jólétét biztosított főleg a szomszédos nyomorgó szoc. országok lakosságaihoz képest,Meg viszonylagos szabadságot utazásban vállalkozásban fusimunkában háztájiban.Ő lehet hogy nyert volna,de Rákosi biztosan nem=sőt agyonverték volna" mert ezeket nem biztosította,pedig ugyanazon eszmerendszer harcosai voltak mindketten és feltétlen szovjethűségükhöz sem fért kétség.Ceaut is agyoncsapták volna minden román megtapsolta a kivégzésüket,hiszen éheztek nyomorogtak be voltak zárva.

tanato 2018.10.13. 12:50:44

@diggerdriver: Koreával kapcsolatban tévedsz százezerszám próbálnak megszökni,pedig tudják jó ha 5-10%-nak sikerül túlélni a szökést.

2018.10.13. 12:58:50

@tanato:

Na látod, már meg is van a megoldás a libbant elvbarátaidnak. Azért lettek 2010-ben elhajtva oda, ahová valók -az anyjukba-, mert nem tudtak jólétet biztosítani a magyaroknak. A patás meg tud. Ráadásul úgy, hogy állítólag még lopik is.

Na bazdmeg, akkor semmi mást nem kell tennetek, mint elhitetni velünk, hogy ti még nagyobb jólétet fogtok biztosítani mint a zOrbán, és máris megnyeritek a választást. Ja persze csak úgy, ha migráncs egy darab sem.

Látod, nem is olyan nagy deákírás leváltani a Diktátort.

tanato 2018.10.13. 13:31:25

@Quercus erdész: Pontosan,látták a Gyurcsány féle vezetés csődjét.Amig relatíve jólét van és kitelepülési szabadság is,addig a mostani rezsimnek nincs oka az aggodalomra.
A nemlétező ellenzéktől biztosan nincs.Ha viszont lefele menne az életszínvonal,akkor nem,akkor hiába volna a migránsok nélkül migránsozás.

2018.10.13. 13:42:30

@tanato:

Alapvető tévedés azt gondolni, hogy a magyar népet csak a jólét érdekli. A magyar néplélekben legalább ilyen fontos szerepet tölt be a nemzet, a nemzetállam. Ezek azok a fogalmak, amin a libbant barátaid degenerált hülyegyerek módjára gúnyolódnak, röhögnek, pl. a fosblogon. Márpedig amíg meg nem értitek mit jelent nekünk a nemzet, a nemzetállam, és az ehhez szorosan kapcsolódó új nacionalizmus, addig esélyetek sincs arra, hogy újra bizalmat kapjatok.

Nemzet, nemzetállam, nacionalizmus, populizmus. Vagy megértitek, vagy esélyetek sincs.
Tanulmányozzátok Izraelt, vagy az USA-t.

2018.10.13. 14:13:35

@diggerdriver:

Szerinted. A nemzettudat, a hazaszeretet nem egyenlő a melldöngetéssel. Nagyon nem. Azt a hétköznapi cselekvésekben lehet megtapasztalni. A háziorvos szerint a migráncsozás gyűlöletkampány. Nem az. Nemzettudat, nemzetféltés. Ehhez semmi köze a gyűlöletnek. Orbánék nem gyűlöletet szítanak, hanem az emberekben meglévő nemzettudatra, nemzetféltésre építenek. Ha nem lenne a magyarságban erős kötődés a hazához, a nemzethez, nem lenne félelem az elvesztése miatt, már nem lenne Magyarország.

De ehhez először meg kellene érteni, mi az a nemzet.

tanato 2018.10.13. 14:20:16

@diggerdriver: POntosan,a magyar lakosságból a Kádár rendszerben kiölték a nacionalizmusnak még a csíráját is,ilyen irányú diáktüntetéséket 73-74-ben Pesten március 15.-őn brutálisan szétverték.A nemzeti érzésről,Trianon,magyar kisebbségek stb,tilos volt még beszélni is.Ez is egyik feltétele volt a gulkyáskommunizmusnak,ne légy magyar=nyíltan=,cserébe jobban élsz mint a turbónacionalista dákóromán,vagy a nyíltan vallásos lengyel.

2018.10.13. 14:30:40

@tanato:

Már megint hülyeséget beszélsz. Azért mert volt egy ilyen elvárás, amit az alkuban foglaltak szerint elfogadtunk, még nem jelenti azt, hogy kiölték.
Kiölni ti a akarjátok, libbantak a magyarokból a nemzettudatot, a hazaszeretetet.

tanato 2018.10.13. 14:44:20

@Quercus erdész: Nagyrészt kiölték,ezért a magyarok később is inkább a saját egyéni anyagi boldogulásokkal voltak elfoglalva,úgy érezték hogy a nagyon magyarkodás nem szolgálja ezt.Persze fokozatosan megerősödött a nemzeti érzületű lakosok aránya,de az erre apelláló mozgalmak inkább a másokkal szembeni gyűlölet irányába vitték el a nemzeti érzést sajnos.PL. a korai JObbik cigányellenességbe a még korábbi MIÉP zsidóellenbességbe,a legújabbkori pedig un.migránsellenességbe=aki persze nem minden betelepülő,hanem egy kiválasztott csoport lehetőleg barnabőrű és muszlim ellenesség.A mások elleni gyűlölet nem a nemzeti érzés erősödése,az két különböző fogalom.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2018.10.13. 14:59:50

@Quercus erdész: Nagyon nem ismered a néplelket. Ha Orbán tegyük fel egyetértene a migránsok betelepítésével akkor az egész tábor melléállna. Néhány welcome plakát és a magyar olyan migránssimogató lenne hogy Merkel elélvezne. Az embereknek csak az irányt kell kijelölni. A csordaszellem elintézi a többit. Ez nem magyar sajátosság. Emberi tulajdonság. Viszont tévedés azt hinni hogy a magyarokra nem vonatkozik.

2018.10.13. 15:26:15

@tanato:

Szokás szerint csúsztatsz.
A 90-es években fölerősödő antiszemitizmusnak semmi köze a mai migráncsinvázió elutasításához.
A cigányoknak van. A magyarok a migráncsokat a cigányokhoz mérik. Azt mondják, a migráncsok olyanok mint mint a cigányok, vagy még rosszabbak. És ebben tökéletesen igazuk van. Ez nem gyűlölet öreg, hanem józan ész.

2018.10.13. 15:29:47

@diggerdriver:

Ismét tévedsz. Miért Orbánnak kellene ezt mondania? Miért nem megy a magyar birkamódjára más után, ha ilyet mond?
Boccs, de ez a szokásos kitántorgó, önigazoló duma.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2018.10.13. 16:01:02

@Quercus erdész: Nagyon egyszerű. Mert Orbán a vezér. Mikor Gyurcsány volt a vezér őutána mentek. Hol volt AKKOR a nagy hazaszeretet? A nemzettudat. Ha nem lett volna itt jónéhány év balliberális ámokfutás amit a magyarok akár kétharmaddal is támogattak akkor igazat adnék. De volt. Hogyhogy Orbán alatt a magyar hirtelen nemzettudatra ébredt? Felkelt reggel lenézett az ágyról nini itt a nemzettudatom. Hogy került ez ide? Nem baj ha már idetette valaki akkor felveszem. Pláne hogy tett mellé egy kis pénzt is. Majd ha valaki a liberális toleranciatudatot készíti oda az ágy mellé kicsit több pénzzel akkor azt veszem fel. A probléma ott van hogyha ezért bárki a népet hibáztatja.
A nép élni akar. Jól élni. Fogyasztani akar. Baszik a nemzettudatra. Tudod hol van nemzettudat. Az erdélyi magyaroknál. OTT van.Ott keresd. A világon nincs nacionalistább, sőt kimondom NÁCIBB nép a magyarnál. Mondjál nekem még egy népet aki az önhibáján kívül más országba kényszerült honfitársait lebocskorosrománozza. Ez az általad nagyrabecsült nemzettudat hol van olyankor mikor a Romániából HAZAtelepült magyart lerománozzák? Száz éve őrzik a magyarságukat és a magyar embernek ők romámok. Na ez a gyalázat bazmeg. Ennek a hátterében ki sem ejteném a számon a nemzettudat szót.
Ne gyere itt a kitántorgással mert annak semmi köze a mostani beszélgetéshez. Ne terelj. Ha kell melléd állok és neked adok igazat, de ha nincs igazad azt is megmondom. A magyarok nemzettudatáról beszélünk. Az utolsó még meghagyott magyar jelképet a kokárdát pont Orbán gyalázta meg. Mondd meg nekem mennyivel lett magyarabb a magyar a korona másolatának megúsztatásától vagy hogy teleszórták az országot Szent István szoborral? A nemzettudat ott kezdődik hogy 15millió magyarhoz tartozónak vallom magam és nem tagadom meg a magyarságom mint az általad jogosan ostorozottak odaát a másik blogon. A nemzettudat nem helyhezkötött. Nem 90ezer négyzetkilométerre szól. Irországban 4,6 millió ír él a világon szétszóratásban pedig 60 millió. Mind büszke ír származására. Írországban külön minisztérium foglalkozik a külföldi, és hazatérni szándékozó írekkel.A József Attila által megénekelt egymillió kitántorgó összes utóda már rég Amerikainak meg kanadainak meg ausztrálnak vallja magát míg az 1800-as évek közepén a burgonyavész hatására kitántorgott írek még őrzik nemzettudatukat.
A száz éve kiszakított magyarok még őrzik nemzettudatukat. Jobban mint az anyaországban.

2018.10.13. 16:23:53

@diggerdriver:

Részben igazad van. De csak részben. Mint mondottam először azt kell tisztázni, mi az a nemzet. Mi a nemzetállam, és az ehhez kötődő nacionalizmus.
Ami a kitántorgást illeti. Nagyon sok köze van a témához. Egy nemzetet a legegyszerűbben úgy lehet eltüntetni a térképről, ha a polgárai elhagyják azt. És ma ez az egyik legnagyobb veszélynem csak Magyarországra nézve, hanem Kelet-Európára nézve is. Ha a nyugat ilyen mértékben szívja el a keleti országok polgárait, az nemzeti tragédia minden országra nézve. Hol lesznek a balti országok 10 év múlva, ha ilyen mértékben folytatódik a kitántorgás?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2018.10.13. 17:46:55

@Quercus erdész: Amiről beszélsz a nemzettudat az még a Kádár korszakban is nagyobb volt mint most. Emlékezzél a román forradalomra. A magyarok példásan megmutatták hogy törődnek az ottaniakkal. A rendszerváltás utáni liberális (többek között Fideszes) ámokfutás kiölte az írmagját is. Jól látod ezt a másik blogon. Se Isten se haza, se család, se őseink vagy a hagyományaink iránti legkisebb tisztelet sincs. Na de ez nem csak őket jellemzi. Ez a magyarok nagy részére igaz. A nemzettudatot ÚJRA fel kell építeni. Ehhez viszont ELFOGADOTT vezető kell. Nem JOBBHÍJÁN vezető hanem ELFOGADOTT. Magyarország most jelenleg a Döbrögik országa. Jelen pillanatban ha BÁRMELYIK kormányközeli kiskirály BÁRMIRE szemet vet azt megszerzi. Szembeszállni kis eséllyel csak az tud akinek pénze van mint például néhány szőlészet tulajának. A Kisember eleve vesztes. Ha te holnap nyitsz egy fatelepet és azt megkívánja egy Döbrögi akkor az a fatelep az övé lesz. Garantáltan több időt fogsz a NAV-al tölteni mint a vevőkkel.Nincs Lúdas Matyi. Az csak a mesében van.
Orbán nagy hibája ez. Lehetett volna belőle Lúdas Matyi. Minden esélye és képessége megvan hozzá. Bele fog kerülni a történelemkönyvekbe. Az igazságos jelző nem lesz a neve elé téve.
Képtelen egybefogni a nemzetet. Elismerem nem saját hibájából . A liberális métely túl sok teret foglal még most is.

2018.10.13. 18:14:59

@diggerdriver:

Amit leírsz, az nem magyar sajátosság, nem Orbán specialitás. Az egész nyugat erről szól. Orbánnak csak annyi az "érdeme" hogy ezt korábban fölismerte.
Ma a nyugati világban nincs konszenzus, nincs átjárás a politikában. Szekértáborok vannak. Mieink vannak, meg ellenségek. Az utolsó bástya 2016-ban dőlt le az USA-ban. Ők is beálltak sorba. Trump győzelmével meghalt a PC, a liberális demokrácia gyakorlatilag minden bevált mantrája. Ma már ott is háború van, és ellenségek. A "kis ember" szintjén is. Trump győzelme történelmi jelentőségű. És Orbán erre is ráérzett. Orbán profi, tetszik, vagy sem.

2018.10.13. 18:59:09

@diggerdriver:

Ami a fosblogos hazátlanokat illeti, tudod én már olyan apróságokkal is beérem, hogy pl. ez a hazaáruló, degenerált barom lépesméz nem rontja itthon a levegőt.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2018.10.13. 19:57:01

@Quercus erdész:

Bennem pl. nagyon erősödött a hazaszeretet mióta hazatántorogtam Nyugatról.
Többé innen én már nem megyek el, akkorsem ha lőnek rám.
Szerintem vagyunk így ezzel páran ebben az országban.

2018.10.14. 07:23:14

Úgy látom Gyuszikának megint sikerült hülyét csinálni a csicskáiból a beharangozott nagy eseménnyel.
Remélem azért Tanato ott volt és beszámol róla, vagy valaki csinált videofelvételt. Mert ez így olyan, mintha a metrón beszélgettek volna az utasok egymással.

Gyula, Gyula, ha csak ennyire vagy képes újságíróként, ne csodálkozz, hogy mindenhonnan kipicsáznak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2018.10.14. 09:25:51

@Quercus erdész: Nem értem. Három élettörténet összefoglalója egy posztba sűrítve. Hol itt a találkozó?

tanato 2018.10.14. 09:32:11

@Quercus erdész: Persze hogy ott voltam,mi a problémád a találkozóval?Szerintem örültél volna az ott elhangzottaknak,de Hinta IS.a HÁROM ELŐADÓ UGYANIS nem kimenő hanem hazatérő volt,és éppen arról beszéltek miért jöttek haza.És hál"Istennek egy mondat politika nem volt a rendezvényen.

tanato 2018.10.14. 09:38:31

@diggerdriver: Egész más jellegú volt mint a tiéd.Hárman voltunk ott /már akiket felismertem/akik veled is ott voltunk két éve,DIkusz,egy fiatal csaj akinek nem tudom a nevét,meg én.Persze lehet hogy többen is,csak őket ismertem meg,illetve Dikusz engem ismert föl,egymás mellé ism ültünk.
TKP.egy sorozat része, elvileg.Jelen esetben három olyan hölgy akik nem szabványszerűen anyagi okok miatt mint legtöbben úgy Te is mentek el,hanem párjukkal vagy párjuk után,ha nem az a párjuk aki,nem biztos hogy mentek volna.Ésa hazajövetelük is nagyrészt párkapcsolati okokra vezethető vissza.De mondom pl. Hinta örült volna az elhangzottaknak,mert anyagi érdekek ellenében hazajöttek család honvágy,gyerekek magyarsága miatt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2018.10.14. 09:43:22

@tanato: Doki, én ezt értem. Nincs ezzel semmi baj. Biztos jó volt a találkozó gratulálok az ötlethez sok sikert a többihez.
Na de mi volt? Mert az nem derült ki a mai posztból. Három ember élete le lett írva aztán kalap...
Képzeld el ha én rendezek egy találkozót, és posztként leírom a te, Herr Géza, meg Mónika élettörténetét sűrítve.
Mi vaaan?

2018.10.14. 09:55:12

@diggerdriver:

Na igen, és hol a meglepi?

Ugye ha a történet arról szólna, hogy Csák Gyula nyíltan kiáll, fölvállalja a blogját, elmondja a motivációit, elmondja ki finanszírozza, és milyen elvárásokat támaszt ezért, na az igen.

De erre ugye minimális volt az esély. Ami érthető is. Ki vállalná be azt, hogy egy sikertelen, tehetségtelen újságíró? Ki vállalná be azt, hogy hogy ezt nem hajlandó beismerni, és pótcselekvésként a sikertelenség, a tehetségtelenség miatt érzett dühét a Fideszen, Orbánon, és a vele szimpatizálókon vezeti le? Ki vállalná be, hogy ehhez gründolt egy blogot, ahol alapos munkával,évek során kiválogatott vagy két tucat hozzá hasonló sikertelen, tehetségtelen kitántorgót, akik a jelenlegi állapotukért ugyan úgy Magyarországot, az itthoni magyarságot hibáztatják, mint ő? Alkoholisták, naplopó munkanélküliek, prostituáltak, kitartott feleségek, férjek, adócsalók, liberofasiszták, lezüllött, lepukkant, tönkrement életek, házasságok. Ezek alkotják Gyuszika csapatát.

Hát így visszaolvasva már érthető. Ehhez normális ember nem adja sem a nevét, sem az arcát.

tanato 2018.10.14. 09:55:24

@diggerdriver: Nagyjából ennyi,persze lehetett kérdezni,kérdeztek is sokat tőlük,sajnos a rendezvény időkorlátos volt 20-kor takarodó,mert zárták be a műv.házat.De ha egy sorozat első része akkor nincs ezzel semmi baj.Mondjuk annyi hogy ezt főleg a pestiek tudják majd látogatni,nekem sem volt egyszerű későn hazamenni,a távolabbról esetleg jövőknek a késő délutáni időpont nem igazán jó.

tanato 2018.10.14. 09:57:09

@Quercus erdész: Mégegyszer ismétlem politikamentes volt szerencsére az esemény.

2018.10.14. 10:05:51

@tanato:

Ebben (is) tévedsz. Én egy-két kivételtől eltekintve rendkívül örülök annak, hogy a fosblogos hazátlan semmirekellők nem rontják itthon a levegőt.
Az Isten mentse meg ezt az országot, Gázától, lépesméztől, saktitól, kékköcsögtől, csabuskától, somlóbodogtól, krónukustól, a macskától, seldonoktól, vajmiktól, és még folytathatnám.
Sőt. Kifejezetten örömömre szolgálna,ha ezek a hazátlan gazemberek rá tudnák beszélni a hasonszőrű barátaikat, golfocskát, táblásmónit, a főhadnagyot, hogy ők is húzzanak el az anyjukba. Na annak örülnék. Kapnának érte tőlem legalább +1000-et.

2018.10.14. 10:07:04

@tanato:

Hát persze. Mint a fosblog.

tanato 2018.10.14. 10:08:52

@Quercus erdész: Ott sem a szerkesztők viszik bele apolitikát és általában a posztírok sem.Csak a kommentelők.

tanato 2018.10.14. 10:14:24

@Quercus erdész: A kint munkára "rábeszélni"általában a amagyar állapotok /persze főleg az anayagiak/szokták a kuncsaftot.
tegnap pl. egy frissen érettségizett lány jelentette be hogy elhúz Belgiumba bizonytalan időre mert itthon esélye nincsen a lakáshoz jutásra.A szülei nem állnak úgy hogy segítsenek neki.Kicsit tud angolul egyelőre takarítani megy ki apja belga munkatársa segített neki a menésben.Haza szeretne jönni ha meglesz a pénz.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2018.10.14. 10:23:54

@Quercus erdész: Ez a történet nem arról szólt és semmi baj vele. néhány ember összejön beszélgetni. Aztán ha érdekes az egész akkor írok róla egy posztot ha meg nem akkor nem írok.

2018.10.14. 11:44:00

@tanato:

Hát persze. Nem fosblogos eszterke, meg gyuszika viszi a politikát, nem azért találták ki a blogot, nem azért nyomatták éveken keresztül a hazug, kamu posztokat, nem azért cenzúrázták, szelektálták a kommentelőket......á dehogy.

Haver, húzd már el a sötétítőt az szemed elől, szellőztesd már ki a fejed. Hidd el, sem a fény, sem a friss levegő nem ártana neked.

2018.10.14. 11:45:55

@tanato:

Na látod, a lányom meg haza jön Belgiumból, mert elege van. Finoman fogalmazva is elege van belőle.

2018.10.14. 11:51:35

@diggerdriver:

Na akkor most mi van a kettes idegen? Ott kussolnak az ápoltak, itt olvasgatnak, okosodnak? És még mondja valaki, hogy rossz emberek vagyunk. Ingyé gyújtunk világosságot elborult elméjükben, pusztán felebaráti szeretetből. Nagyobb filantrópok vagyunk mint szarosgyurka.

tanato 2018.10.14. 15:22:50

@Quercus erdész: Mindhárom előadó hazajött,egyikük éppen Brüsszelből.
A fiatal csaj a városomból meg holnap indul szerencsét próbálni,igaz nem a fővárosba hanem egy kisvárosba a holland részre.Hogy hazajön e az meg a jövő zenéje.

tanato 2018.10.14. 15:26:12

@Quercus erdész: Kivándorlóblog,egy jó része a cikkíróknaK MÉG BŐVEN 2010 ELŐTT MENT KI.
Na a B1 az tényleg politikai szemben a HÁ-vel.

2018.10.14. 15:46:04

Na a szopóskurvát rendbe rakták gazdagon. Nagyon helyes, ideje volt.

" Benikuty 2018.10.14. 15:34:48
@Pink Petsch: Vannak helyzetek, (kényszerhelyzetek) mikor váltunk...például "sikeres" firkász így lehet madam egy kupiban, majd zöldségpucoló. Ebben semmi rossz nincs, viszont egy ember külsejével kapcsolatban megnyilatkozni, párhuzamot vonva verbális megnyilatkozásaival, az elég gusztustalan."

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2018.10.14. 16:52:58

@Quercus erdész: Húú keményen odabaszott Kutty az biztos.
Ritka hülye picsa. most figyeld meg még 300 kommentben kifejti hogy őt ugyan nem érdekli de szar az új szlogen.
Amikor annak idején találkozót szerveztem akkor csak 400 kommentben írta le hogy ő ugyan nem jön de miért arra a szar helyre szervezem. Mint egy pitbull. Most a szlogenre harapott rá és azon rugózik napokig.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2018.10.14. 17:26:21

Pénteken kitettem egy posztot és az egekben van az olvasottsága. Viszont nem látom kitette volna valami hírportál. Ti láttok valamit?

2018.10.14. 18:27:03

@diggerdriver:

Még én sem olvastam, de én nem láttam semmiféle balesetet Tisztelt Bíróság.

2018.10.14. 18:29:06

@diggerdriver:

Vajmi csak akkor szokott megjelenni mikor fullra be van baszva, és olyankor beleköt mindenkibe, és szabadjára engedi a mocskos, szopós száját. De fosblogos gyuszikának tetszik. Mert libbant.

2018.10.14. 19:18:56

Szóval azé' remélem mindenkinek megvan a mai nap.

Fosblogos gyuszika szervezett egy állítólagos fosblogos találkozót, amit ma kirakott posztban. Aztán......az van ami van. Nem hiszem, hogy különösebben magyarázni kell. Konkrétan sajnálom azt a pár értelmes embert, mint pl. a Fekete Hölgy, akik még ott szenvednek.

Te Gyula, most komolyan. Mi az apád büdös fasza bajod van neked ezzel az országgal? Bazdmeg, ahol ennyiből meg lehet élni, na bazdmeg az Amerika.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2018.10.14. 19:24:23

@Quercus erdész:
Hááát...
Jól megtárgyalták a találkozót az biztos:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

2018.10.14. 19:35:26

@diggerdriver:

Tudod, lehet, hogy sokan nem hiszik el nekem, de piszkosul sajnálom, sőt hiányzik az a csapat(na persze nem mindenki) ami anno még úgy '12-13 magasságában ott volt a HA-n. Nem igazán van időm blogolni (hál' Istennek), de azt kell mondanom, bármerre nézek a blogvilágban egyértelmű számomra, azt a galerit senki nem tudta-tudja-fogja tudni űberolni.
Nagyon úgy néz ki, az egyszeri, megismételhetetlen alkalom volt.
Igazán sajnálom.

2018.10.14. 23:02:03

@Quercus erdész:
Ne sajnald. A HA mar akkor is egy aljas soros-berenc libsi blog volt, csak nem vettuk eszre. Ha mashoz nem is, de az emberek megvezetesehez, manipulaciojahoz nagyon ert a sunyi szerkeszto garda. Hogy rohadnanak meg ott, ahol vannak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Benikuty 2018.10.14. 23:55:24

@Quercus erdész: mé', valami rosszat tettem? :DD

2018.10.15. 05:35:49

@Konni:

Hát.....nem tudom. Az kétségtelen, hogy a blog összegründolásának alapja, a kormány-Orbán ellenesség már adott volt, de azért Eszter nagyságrendileg tisztességesebb volt, mint a férjuram.

Bazdmeg, a végén még visszasírom Esztert, pedig állítólag én csináltam ki!!!!

Egyébként arra azért kíváncsi lennék, mi minősül gyűlöletkeltésnek, ki dönti el mi az.
Mert ugye a háziorvos szerint a migráncsok ellen gyűlöletkeltés folyik. Na de az ami a fosblogon folyik évek óta az Orbán kormány, de főleg a rájuk szavazó, velük szimpatizáló többmillió magyarral szemben, na az mi? A birkázás, az orbanisztánozás, a mordorozás, a zombizás, az nem gyűlöletkeltés?

2018.10.15. 06:00:54

@Benikuty:

Hát.....megkavartad a szart rendesen a fosblogon, ahhoz kétség nem fér. Na de ideje volt már. Tudod, azért az mutat valamit arról a "csapatról", az ottani mentalitásról, na meg főleg arról, mit jelent a cenzúra, a szólásszabadság korlátozása, ami tegnap ott történt.

Gyakorlatilag mindenkinek tele volt már a töke ezzel a mocskosszájú, hazátlan alkoholista prostival, de......de mindenki kussolt. Azé kussolt, mert ugye a fosblogon PC van. (Bár én inkább WC-nek nevezném). Senki nem merte elküldeni vajmit az anyjába, mert egyrészt félt a mocskos szájától, másrészt meg eléggé egyértelmű volt, hogy gyuszika egyik kedvence, akárcsak a táblás mómi (akivel szintén tele van már a töke mindenkinek). Na meg ugye, mi lesz, ha belemegy a bunyóba, és lekerül az étlapról? Vájtlista! Beszarás. Na ez a dedó bazdmeg. Felnőtt emberek -állítólag- óvodás módjára elbújnak, rettegnek attól, hogy valaki megkérdőjelezi a mondandójukat, valaki ellent mer mondani nekik, uram bocsá' elküldi őket az anyjukba. Hol élnek ezek? Bunkerban, burokban?
Aztán jöttél Te, aki nem részese a mindennapi nyálaskodásnak, tündibündizésnek, egy kommentben rendbe tetted a prostit, és......a csorda máris fölsorakozott mögéd. Mert így most már ők is bátrak.

Szóval beszarás, dedó.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2018.10.15. 06:28:13

@Quercus erdész: Teljesen kész szociológiai tanulmány.:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

2018.10.15. 08:02:59

@Quercus erdész:
A Pink, ha jol belegondolunk, tobbszoros aldozat: aldozata Trianonnak, aldozata a liberalizmusnak, aldozata a feminizmusnak, aldozata az ertelmisegi magasabbrendusegnek, aldozata a kitantorgasnak. Sajnalom szerencsetlent, kijutott neki a "jobol".:( A tegnapi kommentjei pedig nagyon is odailletek. A legundoritobb a buta, alszent es irigy libsi picsak altali megkovezese volt. :(
Ui: a sunyi HA-nek mindegy, neki a kattintasok mennyisege szamit.

2018.10.15. 08:08:57

@Konni:

Nekem legkevésbé a stílusával van gondom. A mocskos szájat a szélsőséges liberofasiszta magyargyűlölő dumára értettem.

Benikuty 2018.10.15. 08:11:38

@Quercus erdész: akarta kavarni a radai:) Feladta a labdát azzal, hogy teljesen ok nélkül, majd belegabalyodva önnön logikátlan butaságaiba belekötött valakinek a külseje és megnyilatkozásai közti párhuzamba. Leütöttem, ennyi. A többit nem részletezném, nem ér az egész annyit...

guma 2018.10.15. 12:50:22

@diggerdriver: :)))

az index főoldalán láttalak 14-én reggel már 8, 9 óra felé, egy kurva jó képpel.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2018.10.16. 19:05:25

Mi ez a fosch gyerekek ?
Talán rumba ?
Nem !
Hát akkor mi eeeeeez ? :)

2018.10.16. 19:10:07

@szociál:

Anyád az utcasarkon.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2018.10.16. 19:10:09

@Benikuty:

Még 6-an se bírtok Pinkkel, ő egy amazon Sara Konor, kivág titeket a tsillagok közé :)
Díjazom a csajt :*

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2018.10.16. 19:31:13

@Quercus erdész:

:))
Azért nem jön mert úgy se fogod fel az egybites agyaddal , itt b*ssza a rezet neked ? :)
Erdész vagy, fát nevelj, vagy ültess répát.
Vagy az kertész ? :P

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2018.10.16. 19:34:28

@Quercus erdész:

:))
Mikor kisded voltál az volt a legód :)
Csak mindig beleültél ;)
Kellett neked a tjúkok előtt csesztetni :P

Benikuty 2018.10.16. 19:37:30

@szociál: akkor együtt basszátok ki a tehénből a répát.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2018.10.16. 19:38:51

@Benikuty:

wow ez olyan subbás volt :))
Jársz még oda ?
Vagy lövésed sincs ?

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2018.10.16. 19:40:47

Mi hozott titeket össze, a békemenet ? :)
PatakyUFO küldött egy köremailt ?

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2018.10.16. 19:42:23

@Benikuty:
idéznék tőled :)

" szerintem bevehetnéd már az esti nyugtatót, és az antidepresszánst. Nekem túl trágár vagy, persze az a kör, ahonnan jössz, ez alap. "

Most akkor veled mi a helyzet ? :)

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2018.10.16. 20:25:05

@Quercus erdész:

Libsizel közben a góréd nyitott egy muszlimsimogatót, olyan nyelveseket váltanak Erdogán szerelmével, hogy Brezsnyev is csettintene rá egyet ;)
Egy konténer orosz maffiózónak adtak letelepedésit, ide bárki jöhet csak tejeljen, persze a mi kárunkra, úgy hogy Rogánkáék meg tollasodnak, így kell ezt.
Vityának úgy kellett a migráns vonulás mint egy falat kenyér, Merkelnek kezet csókolhat, neki köszönheti hogy megerősödött, endékás liba :legyint
süti beállítások módosítása