HTML

Ass blaster

Friss topikok

  • diggerdriver: @tanyasi értelmiségi: Ne becsüld le a magyarokat. Ne becsüld le a szavazófülke magányát. 2002-ben ... (2024.04.18. 22:16) TE TETTED EZT KIRÁLY
  • Hejira: Fityesz himnusz: Most múlik pontosan (2024.03.28. 15:49) Gyerekiahóra...
  • diggerdriver: @Ferenczi Krisztián: Gratulálok a háthoz. A faváz sokszáz évig kitart és egybentart. A legöregebb ... (2023.12.17. 20:44) Házépítés itt és ott...
  • Móka Miki: Ez valami eszméletlen ahogy a sérült agy tirpák zotyi nyalja a munchhausen valagát. Ewwwww (2023.05.19. 21:44) Ki a rosszfiú?

Címkék

Így is lehet...

2014.09.02. 21:24 diggerdriver

 

  

Sokat gondolkodtam a poszt címén. Próbáltam a címben kifejezni hogy miről szól a poszt. Először a "lehúzásmenetesen" címet akartam adni aztán a "lehúzásmentes szórakozást" de gondoltam még a "felhőtlen öröm" címre is míg végül maradt a fenti.

A történet onnan indul hogy egy nagyon kedves barátom invitálására egyik vasárnap elmentünk Hemel Hempstead-ba egy gőzgép bemutatóra. Valójában egy gőzgép bemutató, egy vintage autó-motor-teherautó bemutató, valamint egy magyarországi búcsúhoz hasonló rendezvény rengeteg a témához kapcsolódó programmal, vásárral, evéssel-ivással és mindenféle szórakozással egybekötve.

A vidéki Anglia egy olyan arcát mutatta meg ami még szimpatikusabbá teszi. Az egy dolog hogy a rendezvény az én hobbimnak, a régi járművek iránti érdeklődésemnek tökéletesen megfelelt de ugyanúgy a feleségeknek és gyerekeknek is. Olyan tökéletesen megszervezett volt az egész hogyha nem lett volna benne egy kis plusz akkor akár precíz német szervezésnek is gondolhattuk volna. Ez a plusz pedig a családiasság hangulata volt. Az angol barátságosság, udvariasság legszebb hagyományai szerint. A kiállított járművek tulajdonosai ott voltak a járművük mellett és aszerint hogy egy vagy két napra jöttek vagy piknikeztek vagy kempingeztek. Minden kérdésre kedvesen válaszoltak, mindent bemutattak, megmutattak és őszinte örömmel vettek minden érdeklődést.

Az egész rendezvény egy hatalmas mezőn volt de a személyautó parkolók onnan jó háromszáz méterre lettek kialakítva. Aki nem akart gyalogolni az személyszállításra átalakított traktorpótkocsin utazhatott.

20140727_100915.jpg

Én még emlékszem rá a gyerekkoromból hogy a TSZ-ek nemcsak a ma divatos kézimunka nélkül termeszthető kukorica-búza-napraforgó hármast vetették hanem úgynevezett kapásnövényeket is és ezeket asszonybrigádok kapálták akiket hasonlóan átalakított traktorpótkocsiban traktorok húzták ki a határba. Persze azok nem voltak ilyen komfortosak, a két szélén hosszában két fapad és kész.

Menet közben láttuk a bemutatóra igyekvő járműveket.

2014-08-10_221326.jpg

Ezzel a járművel utaztunk.

2014-08-10_221635.jpg

A belépő mint családi jegy 15font volt. Viszont az egész rendezvény bevétele jótékonysági célra egy kórház számára lesz átutalva.

A kapun belépve számomra a nirvána tárult fel. Nekem ez amit láttam felért egy sorozatorgazmussal:)))))))))))        Fantasztikus szerkezetek csodálatos állapotban. Egyik ámulatból estem a másikba.

Itt ez a gyönyörű Jaguár SS (a háború után az SS jelzést érthető okokból mellőzték)

2014-08-11_193828.jpg

Ez pedig a Jaguár sportkocsi legendája az E Type

2014-08-11_194314.jpg

Gyalogosgázolás esetén jól jön a szobor. Ha amúgy túlélné a szobor kivégzi. Bíróságon védekezni már nem fog:)))))))))))

2014-08-11_195047.jpg

Nézzük meg az alábbi két képet. Ugyanaz a szín, ugyanaz a karosszéria. A felső képen egy Jaguár látható míg az alsón egy Daimler. A két márka egyesülése után teljesen egyforma autókat gyártott csak a saját márkaneve alatt és a Daimler megőrizte a bordázott hűtőrács és csomagtérnyitó kialakítást így hozzáértők elölről-hátulról azonnal tudják hogy Jaguárt vagy Daimlert látnak.

2014-08-11_194946.jpg2014-08-11_195015.jpg

BSA Super. A BSA az angol motorkerékpár gyártás emblematikus gyártója. A lógón a három gúlába rakott fegyver azt jelzi hogy eredetileg fegyvergyár volt.

2014-08-11_200940.jpg2014-08-11_201001.jpg

Ezen a képen a legnépszerűbb angol motorkerékpár a BSA Bantam látható. Volt valamikor egy egyszerű de fantasztikusan megbízható olcsón gyártható jól használható motorkerékpár a DKW 125. Ez a motorkerékpár az eredetije rengeteg licencnek vagy licenc nélküli másolatnak. A BSA Bantamtól kezdve a legelső Yamaha motorkerékpárig sokan gyártották  de az MZ-k ősének is ő tekinthető. A Bantam volt népszerűségét tekintve a Brit Simson.

2014-08-11_202447.jpg

Velocette. Drága motorkerékpár az angol motorépítési iskola minden megoldása nyomon követhető rajta.

2014-08-11_201103.jpg

Nagyon szép Morris Minor

2014-08-11_203313.jpg

Az egyik kakukktojás. BMW Isetta piknikkosárral.

2014-08-11_203233.jpg2014-08-11_203251.jpg

A viking harcos. Rover.

2014-08-11_203714.jpg

Újabb legenda, a T-Ford. Bolygóműves sebességváltóját a magyar Galamb József tervezte. Az autó amelyik kerekekre állította Amerikát. Érdemes elmélyedni a részletekben. Figyeljük meg a ventillátorszíj feszességállítását egyetlen csavarral valamint tengelyének kenését Stauffer zsírzóval. A fakerék igazi bognár remekmű...                                                                                                                                                      ...lenne ha nem tudnánk hogy a világ első futószalagon gyártott autójáról beszélünk ahol minden gyártási folyamat részegységekre van szedve és mindenki ugyanazt végzi. Mindegy akkor is szép. Az első futómű is igazi tanulmány.

2014-08-11_203919.jpg2014-08-11_204048.jpg2014-08-11_203958.jpg2014-08-11_204215.jpg

Egy csoda...

2014-08-11_205622.jpg

Morris. Amikor az autóknak még autó formája volt, nem pedig lekoptatott szappan. Amikor még minden részlet mívesen kidolgozott volt.

2014-08-11_205838.jpg2014-08-11_205858.jpg2014-08-11_205928.jpg

Austin. Minden munkásember számára elérhető volt egy ilyen autó.

 

 

 

2014-08-11_210422.jpg2014-08-11_210443.jpg

Wolseley. 14 lóerővel nem volt egy villám az biztos.

2014-08-11_210829.jpg2014-08-11_210852.jpg

Csodálatosan elegáns vonalvezetésű Vauxhall.

2014-08-11_211234.jpg2014-08-11_211216.jpg

Austin Seven. Ennek az autónak a licencének megvásárlásával indult az első BMW autó gyártása 1929-ben Eisenach-ban. Az első BMW autó egy Austin Seven volt.

2014-08-11_212103.jpg

Aprólékos kidolgozás. Vauxhall. Ma Angliában minden Opel, Vauxhall néven fut.

2014-08-11_212348.jpg2014-08-11_212405.jpg2014-08-11_212421.jpg

Megmondom őszintén, nem tudom milyen autó. Az biztos hogy Citroen CV2 (kacsa) motorja van, és hogy valószínűleg adózási szempontból építették háromkerekűnek.

2014-08-11_213431.jpg2014-08-11_213504.jpg2014-08-11_213530.jpg2014-08-11_213553.jpg2014-08-11_213632.jpg

Bentley. Az Angol korona büszkesége volt a Rolls-Royce-al együtt. Ma a Bentley a Wolksvagen tulajdona a Rolls pedig a BMW-é.

2014-08-11_214332.jpg2014-08-11_214307.jpg2014-08-11_214434.jpg2014-08-11_214520.jpg2014-08-11_214602.jpg

 Ez a külső favázas megoldás is divatban volt valamikor főleg amerikai autókon aztán végül csak valami gusztustalan famintás tapéta az autó oldalán, annyi maradt meg belőle. Ez még egy eredeti favázas Morris.

2014-08-12_200651.jpg

Szintén ikonikus márka a Bedford.

2014-08-12_201233.jpg2014-08-12_201216.jpg2014-08-12_201250.jpg

Lakókocsi sátortoldattal. Figyelemreméltó az örökkévalóságnak készült ajtózsanér-kilincs-fogantyú együttes.

2014-08-12_201606.jpg2014-08-12_201622.jpg

 Ez pedig egy fantasztikus állapotú busz csodálatosan kényelmes ülésekkel.

2014-08-12_202455.jpg2014-08-12_202243.jpg2014-08-12_202528.jpg2014-08-12_210355.jpg

Kevésbé ismert márka az Armstrong Siddeley de érdemes figyelni a részletekre. Még nem köszöntött be a műanyag kor.

2014-08-15_211948.jpg2014-08-15_212017.jpg2014-08-15_212131.jpg2014-08-15_212153.jpg

A Prefektus Úr(Prefect). 

2014-08-15_212721.jpg2014-08-15_212754.jpg2014-08-15_212815.jpg

A londoni taxik egyik elődje.

2014-08-15_213124.jpg2014-08-15_213145.jpg2014-08-15_213253.jpg2014-08-15_213313.jpg

Ennyit az öreg autókról és mindjárt lépjünk is tovább. Kicsit odébb a világ legnagyobb lovaiból mutattak egy kis ízelítőt. A Shire lovak némelyikének két méteres marmagassága van.

2014-08-15_214018.jpg2014-08-15_214034.jpg

Ezután időzzünk el egy kicsit ennél az öreg tűzoltóautónál. 2014-08-15_214513.jpg

Az elképesztő részletességgel kimunkált alkatrészek lenyűgözőek. A magyar cigányok ennyi színesfémet látván transzba esnének az biztos.

2014-08-15_214818.jpg2014-08-15_214840.jpg2014-08-15_214905.jpg2014-08-15_214922.jpg2014-08-15_214951.jpg

A motorja duplagyertyás volt hogy probléma esetén csak áttették a gyertyapipát és már mentek is tovább.

 

2014-08-15_215707.jpg

Majd szembejött velünk az első működő gőzgép.

2014-08-15_220030.jpg2014-08-15_220109.jpg2014-08-15_220130.jpg

Stanley gőzautó. Karbidlámpával, rézkürttel.

2014-08-15_221835.jpg2014-08-15_221908.jpg2014-08-15_221926.jpg

Ez a lakóautó valamint a vontatója az elegancia csúcsa.

2014-08-15_222407.jpg2014-08-15_222337.jpg2014-08-15_222315.jpg2014-08-15_222254.jpg
2014-08-15_222218.jpg

 Egy igazi gyönyörűség...

Ez pedig egy csodálatosan felújított úthenger, és itt álljunk meg egy pillanatra. A gőzúthengernek magyar vonatkozása is van. Volt valamikor egy TV-játék sorozat aminek főszereplője a kiváló Szabó Gyula mellett egy gőzúthenger volt.

2014-08-17_184021.jpg

A filmben szereplő úthengert felújították méltó helyre került.

Működőképes gőz teherautók is voltak.

2014-08-17_190656.jpg2014-08-17_190721.jpg2014-08-17_190758.jpg

A gyerekeknek rengeteg programot és kreatív szórakozási lehetőséget kínáltak. Például állatsimogatót.

2014-08-17_191432.jpg2014-08-17_191505.jpg

Ügyességi játékok...

2014-08-17_192255.jpg2014-08-17_192425.jpg

Bárki kipróbálhatta íjásztudományát...

2014-08-17_193335.jpg2014-08-17_193311.jpg2014-08-17_193359.jpg

Utána volt egy kis vonatozás...

2014-08-17_194029.jpg2014-08-17_194103.jpg

Ez egy érdekes szerkezet volt. Egy gőzgép amelyik rengeteg különböző hangú gőzsípot látott el gőznyomással. Egy fontért három húzást tehetett a delikvens aminek hatására iszonyú gőzfelhőben megszólalt egy síp.

2014-08-17_194920.jpg2014-08-17_194943.jpg

Utána sorrakerültek a kis gőzvontatók. Elképesztő az a precíz kidolgozás minden alkatrészen.

2014-08-17_204031.jpg2014-08-17_204058.jpg2014-08-17_204136.jpg2014-08-17_204220.jpg2014-08-17_204303.jpg2014-08-17_204341.jpg2014-08-17_204403.jpg

Itt pedig működés közben A tulajdonos is egy jellegzetes figura.

Ez itt a vurstli terület. Minden menet nagyon baráti áron volt elérhető.

2014-08-29_193440.jpg2014-08-29_193536.jpg

Egy ősrégi döngölőgép.

2014-08-29_193908.jpg

Kíváncsi lennék hogy ez egyedi gyártmány vagy sorozatgyártású úthenger.

2014-08-29_194033.jpg

A kutyákra is gondoltak...

2014-08-29_194055.jpg 

Stabilmotorok működés közben. Fantasztikus a hang és a változatosság. 43 másodperctől egy Woseley stabilmotort látunk ami egy szivattyút hajt és vele egyidőben egy lassító közlőművön át egy állványos fúrót de még mindig van egy kihasználatlan kihajtása. Érdekes a lassító közlőmű. Tökéletesen látszik hogy az egy csigahajtómű ami a legnagyobb lassító áttétel mert a csigakerék egyetlen fordulatra csak egy fogat visz előre a fogaskeréken.

Egy perc ötvenkettőtől egy igazi ősmotort látunk. Forgattyúsház nélküli hörgőszelepes motor.Látszik ahogy a dugattyú szoknyája kijár a hengerből.

Négy perc hét másodpercnél szintén egy csodálatos hörgőszelepes motor dohog és hajt egy darálót. Érdemes megfigyelni hogy a forgásirányt a laposszíj fekvő nyolcas alakjával változtatták meg. Kiválóan látszik a hörgőszelep és  gyújtás megszakító működése.

Hét perc tizenhétnél pedig az egész falunap egyik legkedvesebb színfoltja egy végtelenül kedves házaspár látható a zenegépükkel.

Innen elmentünk ebédelni. Na az volt a nap fénypontja. Odamentünk egy "Fish & Chips" nevű lakókocsi kajáldához és rendeltünk két fish & chipset meg a gyereknek valami csirkemelles történetet. három üdítővel mindösszesen 20fontot fizettem. Mit mondjak, a Hungaroring áraitól de akár egy vidéki búcsú Magyarországi áraitól is messze olcsóbb volt. De nem ez a lényeg. Miközben fizettünk megkérdezték honnan jöttünk. Mondtuk hogy Magyarországról. Na mindjárt szóltak a háttérben hamburgert forgató Jim-nek hogy jöjjön és adja elő művészetét magyar nyelven. Ő pedig jó öblös hangon beleordította a pusztába hogy "MI A FASZT CSINÁÁSZ BAZMEG!!!!". Ez mindent vitt:)))))))))))))))))) Kiderült hogy tavaly a Balatonnál nyaralt és ott tanulta eme veretes műremeket.

Továbbmenve az árusok kerültek sorra. Na gondoltam itt biztos aranyáron mérnek mindent. Olyan aranyáron mérték hogy nem tudtam ellenállni egy dugókulcskészletnek racsnival együtt 10,5fontért. Szinte ingyen volt.

Innen a vurstli felé vettük az irányt, ahol a fiam ment egy menetet ezzel a miniatűr gőzgépcsodával. Elképesztő az a részletesség ahogy ezek ki vannak dolgozva. A háttérben hallatszik a 20 gőzsípos masina különböző sípjainak a hangja. 

Innen már kifelé vettük az irányt. Útközben még lefényképeztem néhány gyöngyszemet mint ez a Scott. A világ első kétütemű vízhűtéses motorja. Kétszemélyes oldalkocsival.

2014-08-29_205351.jpg2014-08-29_205429.jpg

Aztán itt van ez a fantasztikus Morgan. JAP motorral gyártott háromkerekű sportkocsi. Egy csoda.

2014-08-29_205725.jpg2014-08-29_205744.jpg2014-08-29_205854.jpg

Humber

2014-08-29_210900.jpg

 Nash

2014-08-29_210930.jpg20140727_133906.jpg

 

Végezetül egy katonai jármű bemutató. 

Összegzés.

Remek nap volt. Köszönet Zolikának és kedves feleségének hogy felhívták rá a figyelmünket. Mi kell egy ilyen kellemes lehúzásmentes naphoz? Először is mindenképpen egy gazdag ország. Aztán gazdag önkormányzat amelyik nem vet ki hely, terület, és egyéb fűszálgörbítési adót. Az árusok ebből kifolyólag nem fogják egekbe emelni az árakat. Az egész bevétel egy kórház számlájára megy. Sokfelé voltak adománygyűjtő fiatalok. Én is tettem a perselybe. Mert értelmét láttam.

                                                                

                                                    Rolls-Royce Maharadzsa

Ne keressétek, nincs róla kép. Egy rövid epizód csak, de nem sok adódik ilyen az ember életében.

Néhány hete lent voltunk vidéken Tibi barátunknál aki sörgyárat vezet és már írtam róla posztot régebben. Olyan élménnyel ajándékozott meg ami nekem egy életre szóló emlék. Elvitt egyik idős barátjához aki megmutatta járműritkaságait. Képzeljünk el egy hatalmas pajtát aminek egyik fele szerelőműhelynek van berendezve a másik felén pedig autók állnak. Egy idős úriember dolgozott éppen valamin mikor beléptünk. Némi beszélgetés után nagyon készségesen végigmutogatta büszkeségeit. Elsőnek egy Rolls- Royce vadászautó, hátul hosszában beépített ülésekkel. Ezzel az autóval a svéd királyi párt is vitték vadászni mikor itt jártak.Aztán egy Bentley szintén a múlt század elejéről csodaszép olajzöld színben. Valamikor versenyeztek vele. Utána pedig a csúcspont a Maharadzsa. Életemben először láttam vörös emblémás Rollst. Tudni kell hogy a jármű elején az egymásra fektetett két R betű Rolls haláláig vörös színben pompázott azóta viszont fekete. A legérdekesebb az autó kapcsolata a maharadzsákkal. Igazi mesébe illő történet mintha Mátyás király elevenedne meg. Sajnos magyar nyelvű leírást nem találtam de Google fordítóval is érthető a történet.

http://talesfromthelou.wordpress.com/2013/11/18/an-indian-kings-perfect-slap-for-rolls-royce-company/

Az autó amit láttam az a múlt század második évtizedéből való de amit most belinkelek az egy hasonló autó de fiatalabb, 1934-es. Az árakat érdemes nézni.

http://burzsuj.blog.hu/2010/12/05/eltekozoltak_a_maharadzsa_rolls_royce_ot.

Az egész látogatásnak volt egy sajátos hangulata. Olyan hangulata hogy ott szentségtörés fényképezni. Ezt át kell élni, ilyen csak egyszer adódik az ember életében. Az idős bácsi, a pajta félhomálya, az ereklyék körben a falon és a szekrényekben...

Olyan volt mintha Burt Munro-nál lettem volna látogatóban.

Kösz Tibi.

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://diggerdriver.blog.hu/api/trackback/id/tr746593257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CJKrisz 2014.09.03. 13:27:53

Kurva jó ez a poszt Jánosom! Van jó pár "veterán örült" barátom, úgyhogy utólagos engedelmeddel elküldtem nekik a bejegyzés linkjét.
A másik öröm számomra, hogy most már tudok arcokat kapcsolni azokhoz a történetekhez, amelyekben a fiadat, meg a feleségedet emlegeted.
De a legnagyobb öröm, hogy téged egyiken sem látni! :))))))))))))) Rohadjak meg, tudom. :)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.05. 20:15:07

@CJKrisz:
Köszi.
Mi a problémád görögös arcélemmel?
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.05. 20:15:48

@k3y:
Köszi.
Meggondolandó. Nincs messze.

Shanarey 2014.09.06. 01:27:32

Na ezt én is megbambultam volna.

Na és ha ez a téma még fut nálad. :-)))

kaptam egy linket a drága jó AMAZON-tól, mert tudják hol lakom így dobálnak nekem mindenféle néznivalót.például, ezt:

www.nationalmotorcyclemuseum.co.uk/

Address: Coventry Road, Bickenhill, Solihull,
West Midlands, B92 0EJ

Taxomükke (UK) 2014.09.06. 23:13:29

@diggerdriver: Nincs messze nekem se. :) A szomszéd utcában lakunk. :)))

Shanarey 2014.09.08. 20:20:17

@diggerdriver:

Szivesen.

Nekem sincs messze 15 mérföld, de általában szombaton is dolgozok, emiatt vasárnap akkor nálam a fű se nő.

csipike7 2014.09.13. 15:41:06

Ámulok,bámulok és olvasok-olvasok...
Klapka Gy.utca 25-ből....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.04. 22:51:49

Gyönyörű favázas Morris.
Hogy mi értelme volt látszóvá tenni nem tudom.
Bár szebb mint az amerikai csatacirkálók famintás tapétával az oldalukon.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.05. 11:42:29

@nyuszigonosz(D):
Jóóóóóóó.
Itt még mindig látni az utakon belőle.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.05. 11:42:29

@nyuszigonosz(D):
Jóóóóóóó.
Itt még mindig látni az utakon belőle.

nyuszigonosz 2014.10.05. 11:58:21

@diggerdriver: Örülök, hogy tetszik.

Meg, engem is érdekelt, miért is " látszik" a faváz.
Sajnos én csak tv-böl, képekröl ismerek ilyen autókat.

nyuszigonosz 2014.10.05. 12:25:21

@diggerdriver:
Most én úgy láttam, mert az a váz. Szóval a kocsi hátsó fele, a rakodótér, nos az fa vázon van. Az tartja, ahhoz vannak erösítve - belerakva az ablakok, oldalrész meg a teteje.

( majd egy müszaki ember jobban, érthetöbben le tudja írni, remélem )

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.05. 12:31:32

@nyuszigonosz(D):
Ez teljesen világos csak az nem hogy miért KÍVŰL van.
A mai VAN-oknak is hasonló a felépítése csak fémvázra ami látszik is BELÜL.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.11.01. 20:17:09

Nagyon fasza, télleg, irígység részemről is... :D
Itt a svédek is autóbuzik a maguk módján, de inkább az amerikai veteránok a népszerűek.Tavasztól őszig minden 7vg-van valahol az országban usa-autó-tali.De ilyen mélységű retrófesztivál, meg gőzgépek nincsenek.Legalább is eddig még nem fedeztem fel, pedig erősen érdeklődő vagyok.Vagy pedig ügyesn titkolják. :D
Digger, ha sokat videózol, megérheti valami optikai képstabilizátoros hardvert nézni, vagy akár állványra tenni azt, ami most van.Ugrásszerűen tud javulni a videók minősége, élvezhetősége.Ez most nem kritika, csak ötlet.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.11.01. 21:50:48

@geegee: Az a gondom hogy a gépben kéne valami képstabilizátor.
Akárhova a fülkében felerősítem a kamerát élvezhetetlen a felvétel. Ha a fejemre teszem akkor jó csak nem látom mit vesz fel.
süti beállítások módosítása