HTML

Ass blaster

Friss topikok

  • diggerdriver: @tanyasi értelmiségi: Ne becsüld le a magyarokat. Ne becsüld le a szavazófülke magányát. 2002-ben ... (2024.04.18. 22:16) TE TETTED EZT KIRÁLY
  • Hejira: Fityesz himnusz: Most múlik pontosan (2024.03.28. 15:49) Gyerekiahóra...
  • diggerdriver: @Ferenczi Krisztián: Gratulálok a háthoz. A faváz sokszáz évig kitart és egybentart. A legöregebb ... (2023.12.17. 20:44) Házépítés itt és ott...
  • Móka Miki: Ez valami eszméletlen ahogy a sérült agy tirpák zotyi nyalja a munchhausen valagát. Ewwwww (2023.05.19. 21:44) Ki a rosszfiú?

Címkék

Azt hiszed?......

2013.12.01. 21:50 diggerdriver

Azt hiszed adnak valamit a pénzedért? A keservesen összegürcölt kuporgatott pénzedért?

Nem, nem adnak. Illúziót adnak. Az új termék megvásárlásának örök, vagy legalábbis hosszú évekre szóló tartósságának illúzióját. Miért van az hogy ha veszel egy autót X összegért, ugyanazt az autót alkatrészenként megvásárolva háromszoros árba kerül? Azért mert ha egy készterméket megvettél belesétáltál a csapdába. Nem fogod eladni mert húszezer egy vezérműszíj, vagy egy hengerfej az autó újkori árának 10%-a. Mindenféle akciókkal a kedvedet keresik csak vedd meg a terméküket. Aztán ha megvetted hirtelen már nem vagy fontos. Nem fogják keresni a kedvedet hogy féláron vedd meg a három év alatt szétrohadó kipufogót. Már bent vagy a csapdában. Már elkötelezted magad. Hozzájuk kötötted magad. Nem szabadulsz.

Ez a kis írás jó és rossz tapasztalatokról szól. Termékekről márkákról legendákról.
 Ki-ki tegye hozzá a saját történetét.

Kiutazásom előtt vettem egy Garmin nüvi 3760t navigációs kütyüt.
Azért vettem pont ezt mert lehet hozzá venni cityXplorer kártyát ami például Londonban a tömegközlekedéssel is elnavigál egyik helyről a másikra. Ez a szolgáltatás 10euróba fájt és csak Londonban derült ki hogy csak kötöttpályás járművekre érvényes. Metróra és vonatra. Magyarul szart se ér. Ja hogy a Garmin erről elfelejti tájékoztatni a felhasználókat...

Naponta használtam nem mintha Budapest utcáit 30év után nem ismerném hanem hogy ha bekrepál akkor most tegye garanciában.
Jó döntés volt. Egy hónap után elhalálozott. Javíthatatlanul.
Garanciában kicserélték. Az új készülék működött egy darabig majd elkezdett sűrűn lefagyni. Navigálás közben elsötétült a képernyő majd egy perc múlva visszajött minden. Volt hogy egy úton többször is. Szerencse hogy munkába menet útba esik a szerviz így aztán bevittem. Valamit csináltak rajta és úgy tűnt rendben van. Három hét múlva munkába menet elsötétült a képernyő és úgy maradt. Azonnal irány a szeriíz valamit csináltak rajta és azóta jó. Ami azt jelenti hogy csak hetente egyszer fagy le.
Azért vettem Garmint mert az egy márka, élethosszig tartó térképfrissítés jár hozzá és gondoltam hogy ennyi pénzért elvárhatok minőséget is.
Tévedtem.
Okuljatok belőle.

 

 

 

Következő nagy név, a legenda a mérce a hivatkozási alap a szuperlatívuszokban emlegetett név: DOXA
80-as évek közepén karácsonyi ajándékként egyhavi fizetésemből vettem a nejemnek egy DOXA karórát. Hivatalosan Óra-Ékszer boltban számlával garanciával.
Gondoltam egy életre szól mert DOXA.
Ja. Többször nem ment mint ment a pontossággal köszönő viszonyban sem volt.
Többet volt szervizben mint kézen.
Ritka nagy szar volt.
DOXA.

 

 

 

Moulinex fritőz.
Hiper szuper modern természetesen aranyárban.
Kosár gombnyomásra felemel cucc belepakol hőmérséklet, sütési idő beállít gomb indít.
Készülék olajat beállított hőmérsékletre felfűt, kosár leereszt sütési idő lejár, kosár automatikusan fel biggyegő biggyeg.
Mindenféle aktív és kevésbé aktív szűrők csak hab a tortán.
Ja és 3 év garancia.
Garancia lejárta után egy héttel folytonossági hiány keletkezett a fűtőszálban.
A fűtőszál ára a szerkezet új árának egyharmada.
Készülék kidob, azóta sütés hiper szuper modern ezer forintos lábosban.
Moulinex.

 

 

 

Hogy jót is mondjak.
A Nagy Roham idején a Mariahilferen vettem egy ITT NOKIA „videjót”.
Napi használatban elment 13évet becsülettel szolgálva és akkor is csak az újabb típus váltotta le.
Ez még önmagában nem is lenne különleges viszont a távirányítójában az eredeti gyári elem kiszolgálta a 13 évet. Kegyeletből eltettem ott van a fiókomban még mindig nem folyt ki pedig már 25 éves és még minimális feszültség mindig van benne.
SANYO a neve.

 

 

 

Akkor térjünk vissza a fogyasztási cikkekhez. Okulásképpen.
99-ben vettem egy Gorenje mosógépet. Nem akartam szárítóst venni így olyat vettem aminek a centrifugája 1500-at forog. 54literes vízfogyasztás fém dob mechanikus programkapcsoló.
Hihetetlenül strapabíró tartós szerkezet szinte szárazra centrifugálja a ruhát.
Egyszer cseréltem benne dobcsapágyat 2ezerért. Ennyi.
Becsülettel tette a dolgát tíz évig amikor megnyitott a Halásztelki ALDI és nyitási akcióban árultak egy mosógépet 1600-as centrivel 50ezerért 3év garanciával.
Gondoltuk a Gorenje már öreg ez meg jó ajánlat így megvettük.
Elin "márkájú" Olaszországban gyártott szerkezet és a föld még nem hordott a hátán akkora szart.
Fél év múlva tönkrement a vezérlő elektronika. Kicserélték. Az volt a baja hogy a macskaevők egy sarut nem jól dugtak rá és a szikrázás kicsinálta a panelt.
Utána a motor adta be a kulcsot. Azt is kicserélték.
Aztán egyszercsak megállt a dob. Ledobta az ékszíjat. Visszatettem, megint ledobta.
Alánézek látok egy letört műanyag stiftet. Kiderült hogy a motortartó stift tört le a műanyag dobról.
Elvitték kicserélték a dobot. Most ott tartunk hogy elektronika, motor, dob kicserélve a szerkezet működik.
Azt mondta a szerelő hogy ne használjuk a centrifugát 1600-on.
Mondom azért vettük. Azt mondja, ez a gép eredetileg Ariston de az Elin megvette a licencét és 1600-ra felturbózva árulja viszont ezt a fordulatot a motortartó csap nem bírja.
Most ott tartunk hogy használom amig a garancia tart aztán ha tönkremegy, kidobom és megy vissza a jó öreg Gorenje.

Száradjon le minden himbálódzó testrészem ha még egyszer bármilyen digo gépet veszek.

A napokban beszéltem a lányommal és kérdem hogy hogy működik a mosógép. Azt mondja semmi baja de csak 900-on használja a centrifugát.

 

 

 

 

Akkor most beszéljünk megint valami jóról is.
Mivel én elég sokat barkácsolok itthon, elsősorban famunkákat így vettem egy csavarbehajtót. Black & Decker márkájú szerkezet.
Egyszerűen megölhetetlen és elnyűhetetlen.
A 180 milliméteres facsavart úgy tolja bele a fába hogy nem is erőlködik.
És most jön a lényeg. Nem akkumulátoros szar hanem hálózati árammal megy.
Vagy 6évvel ezelőtt árulta a Baumax egy rövid ideig aztán egyszerűen eltűnt és minden barkácsáruház csak az akkus gépeket árulja. Nem tudom miért?
Ez sem drágább mert 10ezerért vettem viszont 350Watt amit egy akkus meg sem közelít.
Ha valaki egyszer ilyet lát bátran vegye meg mert nagyon jó termék.
Van egy ugyanilyen márkájú kisflexem is amit évek óta nagyflex koronggal használok és simán bírja.

 

 

Panaszkönyv.
Egy időben beírtam néhányba a sérelmeimet aztán leszoktam róla. Mindig jött egy udvarias semmitmondó levél és minden maradt a régiben.
Egyszer beírtam a budaörsi Tesco panaszkönyvébe mert egy szombat este a 64 pénztárból 4volt nyitva. Semmi nem történt.
Aztán egyszer beírtam az Auchan könyvébe. Nem is őellenük írtam hanem egy bunkó vásárlói szokás ellen hogy ezt ne tűrjék.
Arról van szó hogy engem kurvára irritál ha a kedves tahó parasztivadék vásárló a 2- 12éves gyerekét beleállítja a bevásárlókosárba.
Az hogy valaki a gyerekét otthon a kugyaszaros cipőjében sétáltatja az asztalon az engem nem zavar de az én asztalomon áttételesen se tegye.
Az utcai cipőjében belelép mindenbe aztán azt beleviszi a bevásárlókosárba. Utána én odarakom az árut majd fizetés után szatyrostul vissza bele. Otthon meg a hűtőbe meg a konyhaasztalra.
Persze egy udvarias levélen kívül nem történt semmi.
Egyébként ez itt Londonban is így van a sok birkapásztor itt is a bevásárlókocsiban legelteti a kölkét.

 

 

 

 

Alapesetben én egyébként ha valami nem tetszik nem szoktam balhézni egyszerűen többet oda nem teszem be a lábam.
Körülbelül 10évvel ezelőtt bementünk a székesfehérvári Pizza Hut nevű műintézménybe.
Kritikán aluli udvariatlan és bunkó volt a kiszolgálás de a hab a tortán az volt amikor rendeltem.
Az étlapon szerepelt egy olyan tétel hogy 6darab csirkeszárny.
Aztán kaptam 6csirkeszárny darabot.
Milyen érdekes a magyar nyelv hogy mindössze két szót felcserélek és milyen hatalmas a különbség.
Szóval kaptam 6 darabot a csirke szárnyának a dupla csontos részéből.
Attól kezdve elvből sem otthon sem itt a Pizza Hut nekem nem létezik.

 

 

 

34 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://diggerdriver.blog.hu/api/trackback/id/tr165670559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CJKrisz 2013.12.02. 12:35:26

Miért zavar az téged, ha a saját kocsijában kutyaszaros cipővel táncol a gyerek? Az az ő asztalára fog kerülni, nem a tiédre. :)
Amiben nem táncol gyerek, abban se lehetne műteni. Ki tudja, hogy a raktáros éppen mit fogdosott azzal a kezével, amivel a dobozt kirakta a polcra. Vagy éppen a teherautóra, amin szállították, milyen cipővel lépett fel az, aki pakolta a terméket, ráadásul bele is tette a dobozt.
Én kisebb, vagy közepes bevásárlásokra saját kosarat viszek, meg vászon szatyrot és abba pakolok. Sose szóltak még érte, sőt egyre többektől látom ugyanezt a módszert. A gödöllői lidliben pl. nincs is kosár, csak néhány kocsi, azok is javarészt foglaltak. :)
De egyébként meg tudlak érteni, szerintem is paraszt szokás, ha az ivadék ott tapicskol a bevásárlókocsiban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.02. 19:54:11

@CJKrisz:
Mi van?
Miért az ő saját kocsija? Addig az övé amíg benne van a pénze utána lehet hogy az enyém lesz.
Attól hogy valami koszos mert a raktárban esetleg bekoszolódott nem jelenti azt hogy még tovább kell koszolni.A gyerek belelép a kutyaszarba meg a járdára kiterített zöld ászba és az kerül a kocsiba ahova te a joghurtot teszed esetleg.
Mi egy héten egyszer csinálunk egy nagybevásárlást szintén a LIDL-ben és annyit nem lehet saját kosárba tenni.
Csak példának okáért a tejtermékek ugye külön tartókban vannak a raktárban és a teherautón is. Aztán te már csak esetleg néhányat teszel bele tartó nélkül a bevásárló kocsiba.
Általában az árukat nem egyesével mozgatják sehol de te már egyesével veszed meg. Itt a különbség.
Itt Londonban is él ez a szokás de érdekes módon nem a színesbőrűek között.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.02. 19:55:14

@CJKrisz: Mostanában nem látom az írásod amott. Mi van?

CJKrisz 2013.12.03. 09:46:39

@diggerdriver: Semmi extra, kiszálltam onnan. Meguntam a környezetet. :)
Ellenben a yahoo-s, meg a gmail-es címedre is küldtem már 1-1 mail-t, de semmi válasz. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.03. 11:55:46

@CJKrisz:
A gmailest soha nem nézem de a yahoost mindig. Nem kaptam meg.
janoshorvath64@yahoo.com

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.03. 11:57:01

@CJKrisz:
Én is kiszálltam.
Találtam másik homokozót.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.03. 21:06:17

Rosszul választottál :)
Csirkeszárny... olyat esznek emberek? :) Miért nem kértél rögtön aprólékot, fejet vagy belsőséget? :) Csirkekolbász, a csirke bele, amibe beledarálják a seggét :)

Mondjuk te a halat is megeszed ;)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.03. 22:05:30

@Kövérmadár:
Csak hogy tudd én már ettem rántott csirkefejet és rántott csirkelábat is és a csirkéből a kedvenc alkatrészem a szárnya.
Ha pedig annyi pénzem lenne ahány csirkesegget, disznósegget és tehénsegget már a tudtodon kívül megettél akkor a Bahamákon nyaralnék belőle:)))))))))))))))))

Na most aki Svédországban él és nem eszi a halat az olyan mint a vegetáriánus eszkimó:)))))))))))))))

CJKrisz 2013.12.04. 09:58:21

Mint azt tanult szakács barátom mondta egyszer: aminek kettőnél kevesebb, vagy négynél több lába van, azt rendes ember nem eszi meg. :D A hal meg aztán valami különösképpen gusztustalan egy élőlény, a friss kutyaszar sem olyan büdös. :)
A csirkeszárnyat én pl. sütve szeretem, kirántva nem. Az a baj csak vele, hogy nem lehet emberhez méltóan elfogyasztani, az ember nyakig olajos/zsíros lesz tőle. Ilyenkor kell egy harmadik kéz, amelyik kinyitja a csapot a mosakodáshoz. Otthon ölni tudok érte, amikor valaki zsíros kézzel buzerálja a csapot és nem takarítja le maga után, majd amikor én megyek pl. vizet inni, akkor összeb.szom a kezem. Olyankor tiszta szívből kívánom még családtagnak is, hogy rohadna le az a keze, amelyikkel megfogta a csapot. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.04. 21:44:31

@CJKrisz:
Pedig ha tudnád milyen finom a halászlé lófejből vagy a körömpörkölt tükörpontyból...
:)))))))))))))))

Na most valószínűleg azért rajongok a halért mert nem vagyok rendes ember.
:)))))))))))))))))))

CJKrisz 2013.12.05. 09:46:09

@diggerdriver:
Csigapástétom fele-fel arányban disznóhússal keverve? Hmm? 1 csiga, 1 disznó. :)

Én azt konkrétan nem mondtam, hogy nem vagy rendes ember. :) Te vonsz itt le mindenféle következtetéseket. :))

Főgebra 2013.12.05. 16:06:53

Bocs, hogy belekotyogok. Ha ettetek volna vakcsibéből halászlét, az lenne a kedvencetek!! :-)

CJKrisz 2013.12.06. 08:20:21

@diggerdriver:
Szerintem olyan, mint a vakablak. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.06. 14:40:15

@CJKrisz:
Jó de miért pont vak?
Lehetne sánta, szárnyaszegett, mentálisan sérült vagy egyéb fogyatékos, miért pont vak?:))))))

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2013.12.07. 08:19:16

Kapsz valamit a pénzedért? Igen egy mesterségesen tönkretett valamit. Erről szól a tervezett elavulás története. Elég hosszú videó, de érdemes megnézni:
tudatosvasarlo.hu/video/villanykorte-osszeeskuves-tervezett-elavulas-tortenete-angol-magyar-felirattal

Taxomükke (UK) 2013.12.09. 20:56:15

Hát, Digger, megint csak maximálisan igazat tudok adni neked a leírtakban.
GYŰLÖLÖM ezt a nyüves tervezett avultatást, a vásárlókkal való kibaszás és a rengeteg fölösleges környezetszennyezés miatt egyaránt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.09. 22:43:54

@Taxomükke:
Annyian félreértik ezt a tervezett avultatást hogy fogok írni róla egy külön posztot.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.12.10. 10:29:20

A nagy budos igazsag az hogy a Doxa mindig is egy tularazott also-kozep kategorias oramarka volt. Regen is es ma is az (a mai Doxa-nak semmi koze a regihez, megvette a markanevet egy masik ceg).

Kimondottan a keleti blokknak szant "nagy svajci" imidzsu oramarka.

A helyzet az hogy Svajcban vagy Nyugat-Europaban a kutya nem ismeri a Doxa-t, altalaban meg csak nem is hallottak rola. Amibol mar nagyjabol ki lehet talalni mi a szitu.

Persze ez nem a ti hibad, ebben az orszagban mindenkibe sujkoltak a 70-es evektol hogy a Doxa ax mar valami. Tenyleg valami, de azert valami mert a jobb valamik nem voltak elerhetoek. A Trabanthoz kepest ugyebar a Lada 1600 egy marha jo kocsi... foleg akkor ha semmi mas nincs a piacon.

Azert ma mar szerencsere nyitott piacok vannak. Egy mai Doxa arabol szerencsere mar siman tudsz venni egy tenyleg jo orat, akar svajci automatat is! :)

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.12.10. 10:38:39

Es en mint tervezomernok elarulhatom hogy a tervezett avulas egy letezo dolog. Nem titok ez, mindenki tudja, nekunk oktattak is egyetemen hogyan lehet adott uzemorara megtervezni valamit.

Ugyanakkor ez sok termek eseteben egy felreertett valami. A helyzet az hogy az eszmeletlen verseny miatt kenytelenek vagyunk az arakat a beka segge ala lenyomni, amibe sajnos olyan anyagok, gyartastechnologiak es alkatreszek fernek bele amilyenek.

A kocsid kerekenek a csapagya nem azert kotyogosodik ki 80 000 km utan mert a tervezomernokok direkt meg akartak szopatni mindenkit hogy gyere vissza 3 ev mulva is kocsit venni, hanem mert a termek araba sajnos ilyen csapagy fer bele csak.

Hidd el hogy ha akarnanak tudnanak olyan autot csinalni, aminel 10-bol 8 megerne a 900 000 km-et, a kerdes az hogy ki szeretnel-e fizetni egy Ford Fiesta meretu es felszereltsegu autoert 3 millio helyett 13-at...
Sajnos a versenytarsak ajanlatai mellett ugy menne csodbe a ceg mint a pinty.

Ugyhogy nem a gonosz cegeket kell elso sorban okolni a tervezett avulas miatt hanem az embert amiert mindenbol egyre jobbat akar egyre olcsobban... lehetoleg 2-3 evente cserelgetve mert unja az elozot. A gyartocegek csak a vevok igenyeire reagalnak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.10. 20:43:21

@Don Kartasch:
Na ezt nem tudtam, mindig tanul az ember...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.10. 20:45:32

@Don Kartasch:
Na mostmár tényleg írok róla mert súlyos fogalomzavar van itt ebben a témában.

macamuca [IHUN] 2013.12.12. 17:39:33

Azt az apróságot még azért tegyük hozzá ehhez az elavulás-témához, hogy a vevői igények mellett (=mindig mindenből új kell, mert a meglévő már "ócska"...) kalkulálni kellene a vevő munkáját is. Vagyis azt, hogy ha ama csapágy (vagy bármi más) kibírná mondjuk 10 évig, vagy pláne még tovább, akkor a csapágyat/frászfenét gyártó melósnak sokkal kevesebb munkája lenne = kevesebb lenne a fizetőképes kereslet is.
Termel, bért kap, fogyaszt/vásárol, amivel újabb termelési igényt generál = folyamatosan van munkája/bére, amit folyamatosan el is költ...
A kereslet önmagában semmit nem ér, a fizetőképes kereslettel lehet valamit "kezdeni". (Mo.-on ezt nem képesek felismerni: piti bérből nem lesz növekvő fizetőképes kereslet = bagóért termel valamit, amit aztán nem tud megvenni...)

Hogy aztán mekkora ama bér, milyen árat tud megfizetni, azért az árért pedig milyen minőséget lehetséges előállítani (alapanyag+technológia): nos, ezt a kettőt kell összehangolni, ahogyan Don Kartasch leírta....

Shanarey 2013.12.13. 02:00:04

Na ez az írás néhány érdekes emléket hozott fel.

1989-ben vettem egy TV készüléket, Thomson gyártmánynak titulálták.
19 évig működött kisebb hibajavításokkal persze, de működött. Amikor kidobtam akkor már a képcső is cserés lett volna nem csak az ami egyébként megdöglött benne. A TV készülék megvételében az a poén hogy a teljes családfám lehülyézett a készülék megvásárlása miatt, mert nem volt olcsó az biztos. 1989-ben ez a készülék 63400 Ft-volt.
De az is igaz hogy mindent tudott amit egy TV abban az időben tudhatott, sőt többet is. A 19 évről annyit hogy a rokonság átlag az 4- TV készülék ezen idő alatt, amíg nekem az az egy is elég volt. Volt egyszer egy videómagnóm, amit használtan vettem 1987-ben. Kívülről Schneider volt a neve, belülről Sanyó. :-) Nos ez a videomagnó 16 évig bírta a strapát, és mindeközben egyszer cserétek benne fejet, és kétszer a megható gumi vackokat. A poén ebben az hogy menet közben lett egy másik videómagnóm, egy olyan amelyikben benne volt egy DVD lejátszó is. Na ez a készülék a garancia idő lejárta előtt egy hónappal úgy döntött hogy a további működéshez fejcserére van szüksége. A szervizes fickó olyan kedvesen nézett rám, mint gyújtogató a vizes szénára. Továbbá megvádolt hogy ez a készülék éjjel nappal filmeket másolt, mert az lehetetlen hogy két év alatt így tönkremenjen. Na ekkor én nem magyarázkodtam (a videófilm másolás a 90-es évek közepétől kimúlt) Ellenben bevittem ezt a bizonyos előbb említett öreg videót, hogy amivel engem gyanúsít az igaz de ezzel a készülékkel követtem el, és nem pedig a mostanival. S ha már bevittem akkor lesz szives ezt is megjavítani, mert ennek is fej csere kell, meg némi gumi vackok ékszíj, szalag fezítő gumihenger stb. Na utána már meg sem mukkant a szervizes csak nézett bután, és egy héttel később mehettem a két működő készülékért. :-)

Muscari 2013.12.14. 20:24:42

A fehervari Pizza Hut mar nagyon regen bezart. Mi sem jartunk oda, foleg azert, mert nagyon draga volt a tobbi pizzeriahoz kepest. Egyebkent tobb, mint tiz evig laktam Fehervaron, alapbol is Fejer megyei vagyok, ugyhogy mondhatjuk, hogy foldik vagyunk:-)

A temahoz. Van egy Giocsel nevezetu orosz melyhutonk, szerinem mar van vagy harminc eves, husznal biztosan joval tobb. Meg mindig mukodik!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.14. 21:48:39

@Muscari:
Anyám 69-ben vett egy Lehel hűtőt.
98-ban még működött.
Állítólag az első Lehelekben még Bosch motor volt.
Nem tudom igaz vagy legenda.
Viszont 2002-ben vettem egy Electrolux hűtőt ami a mai napig működik viszon a a vételtől számítva két év múlva elkezdett a festék alatt rozsdásodni az ajtó. Azóta tiszta barna rozsdapötty az egész. Érdekes hogy csak az ajtó. Szemel látható hogy nem ugyanolyan a festék az oldalán és az ajtaján.

Shanarey 2013.12.14. 23:47:54

@Muscari:

Ne aggódj anyósomnak is olyan volt, 46 év után még mindíg ment de akkor lett kidobva.

Igazmondóóó (törölt) 2013.12.15. 00:30:44

@diggerdriver: azt hittem, hogy az anyukád már meghalt

TryMan 2013.12.19. 08:04:29

Aminek a vásárlásában nem játszik szerepet érzelmi kérdés, ott szerintem remek módszer egy kis forum-olvasgatás, meg guglizás, hogy milyen véleményeket lehet az adott termékről összeszedni. Pár tízperces időráfordítás ilyesmire nekem már sok időt/energiát/bosszúságot takarított meg...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.19. 08:22:32

@TryMan:
Igy igaz. Én is így csinálom, próbálok összeszedni minden információt.
Autòvásárlásnál például jó alap a Népítélet.

TryMan 2013.12.19. 09:02:43

Mondjuk az autóvásárlás speciel sok embernél kifejezetten érzelmi kérdés, én is vettem Saabot úgy, hogy tisztában voltam vele, hogy éves szinten minimum félmillió HUF-ot hagyok ott a szerelőnél (ez igazolódott is), majd következett nálam a hibrid-mánia, ami pusztán racionális érvekkel szintén nehezen védhető - nevezetesen hogy miért ad ki az ember cirka dupla annyit egy autóért, azt 100km-enkénti 2-3 literes fogyasztáscsökkenéssel biztos nem magyarazható hihetően :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.19. 21:41:59

@TryMan:
Nálam pont nem érzelmi kérdés mert ha az lenne sokba fájna.
Elsődleges szempont a megbízhatóság. Aztán fogyasztás, fenntartási költségek.
Ha ezek rendben vannak akkor amit ezen felül nyújt az mind ajándék.

Auralianus 2015.05.21. 08:09:04

En a tartossag es a szavatossag kerdeset szetvalasztanam. Mi persze - vagyis legtobbunk - meg olyan vilagba szocializalodtunk, ahol elvaras volt a targyakkal szemben, hogy sokaig szolgaljanak minket, de ez magatol ertetodoen visszafogja a technikai fejlodest ES szukiti a piacot.

Vagyis az eldobhato, a rovid szavatossagu termek garantalja a folyamatos piaci igenyt es egyben lehetove teszi az uj(abb) technologiak elterjedeset is.

Hol a hiba? Az ar-ertek aranyban. Ha egy ceg egy-egy termekre garanciat vallal, akkor ennek - ket garancialis meghibasodas utan - egyben azonnali es teljes penzvisszafizetesi garanciat is tartalmaznia kellene, masreszt egy termek engedelyeztetesi folyamata soran regisztralnia kellene magat egy kozerdeku weboldalra, ahol osszehasonlithato - kozos - szempontrendszer alapjan valna barki altal osztalyozhatova, valamit garantalni kellene az engedelyeztetoenk a termek komponenseinek az adott pillanatban elerheto technologiakkal torteno minimum 95%-os ujrahasznosithatosagat.

Igy hangolnam ujra a piacot.

Nem az a problema ugyanis az "eldobhato" termekekkel, hogy eldobhatoak, hanem az, hogyha nem - vagy csak igen kis mertekben - ujrahasznosithatoak, valamint az osszehasonlihatosag meg mindig hagy kivannivalot maga utan.

A "takarekossag" szorol mindig a hianygazdasag jut az eszembe, holott megfelelo merteku ujrahasznositas mellett, se az ivovizzel, se a muanyagokkal, meg ugy altalaban veve semmivel sem kell(ene) sporolni, hiszen ha a ruhamat teljes mertekben ujrahasznositom, akkor akar naponta is mehetne a kukaba. Igaz ez a mosogepre, szamitogepre, orara, autokra stb. Ami nem ujrahasznosithato, az nem kerulhet forgalomba.
süti beállítások módosítása