HTML

Ass blaster

Friss topikok

  • Forestarius Csaba: mandiner.hu/kulfold/2024/04/negy-amerikai-rendor-halt-meg-egy-lovoldozesben Degenerált elmebeteg ... (2024.04.30. 11:07) TE TETTED EZT KIRÁLY
  • Hejira: Fityesz himnusz: Most múlik pontosan (2024.03.28. 15:49) Gyerekiahóra...
  • diggerdriver: @Ferenczi Krisztián: Gratulálok a háthoz. A faváz sokszáz évig kitart és egybentart. A legöregebb ... (2023.12.17. 20:44) Házépítés itt és ott...
  • Móka Miki: Ez valami eszméletlen ahogy a sérült agy tirpák zotyi nyalja a munchhausen valagát. Ewwwww (2023.05.19. 21:44) Ki a rosszfiú?

Címkék

Hol van Európa?

2015.02.01. 12:43 diggerdriver

Ez a poszt a Határátkelőn megjelent két év távollét utáni hazalátogatásom írása.

Mindig érdekes, amikor valaki hosszabb távollét után látogat vissza Magyarországra. Ez történt Diggerrel, aki két év Anglia után töltötte az év végi ünnepek idejét Magyarországon. Tapasztalatairól (melyek között akadt ilyen is, olyan is) az alábbiakban számol be.

 

 

„Ez az írás tíz napról szól. Tíz rövid napról, amit két év távollét után otthon töltöttem. Nem objektív és nem szubjektív, még kevésbé általánosító írás ez. Nem tudok mihez általánosítani. Leírom, én hogy tapasztaltam, és ebből milyen következtetéseket vontam le. Előrebocsátom, hogy az írás nagy része tömény reklám lesz. Azokban a helyzetekben, amikben Európa megmutatta arcát, én bizony leírom, hogy kiknek köszönhető ez. Mert megérdemlik.

Sajnos a politikát nem kerülhetem el. A politika Magyarország legjelentősebb környezetszennyezése. A levegővel terjed. Beívódik minden sejtbe, megmérgez mindent és alattomos kórként lassan öli meg az emberek lelkét.

De ne szaladjunk ennyire előre.

A tíznapos szabadság legkevésbé sem európai módon kezdődött. Stanstead repülőterén az utasirányítás nem állt a helyzet magaslatán. A sorokat többször átrendezték, ide állítottak, oda állítottak, ha odaálltunk az sem volt jó, hogyan állunk szóval káosz a köbön.

Az utazás eseménytelen volt, én imádok repülni, különösen a felszállás nagy élmény. Apósom várt Ferihegyen (igen, Ferihegyen) és ahogy ültem az autóban, valami csodálatos jó érzés szállt meg. Furcsa volt a jobboldali közlekedés, de minden ismerős volt.

A Ferihegyi reptér kettes termináljának bővítésén dolgoztam valamikor, és szinte minden utcáját ismerem Budapestnek. Nagyon jó érzés volt otthon lenni. Londonhoz képest feltűnő volt a tisztaság, ráadásul az utak is jobbnak tűntek, mint amire emlékeztem.

Ez nem Európa, ez Kamcsatka

December 23.-án érkeztem és másnap mindjárt intézni kellett az első hivatalos ügyet. Volt nekem otthon egy leharcolt Nissan Primerám, amit le kellett adni az autóbontóban. Két éve mozdulatlanul állt apósom garázsában egy lakótelepi sorház aljában. Apósom nem ott lakik, de van ott egy garázsa.

Szóval 24.-én megyünk oda, hogy visszük az autót. Ha beindul, akkor a lábán, ha nem, akkor húzzuk. Az autó egy 20 éves, első generációs dízel Primera, 470 ezer kilométerrel az órájában két év állás után. Tettünk bele egy kiszolgált akkumulátort és próba szerencse, indítottam. Fél, mondom FÉL fordulatra elindult és vígan járt a motorja. Döbbenet.

Mégsem tudtuk elvinni a bontóba. Ugyanis a lakótelepről valami tahófalvi odaparkolt a garázs ajtaja elé. Az épület alatt van vagy öt garázs. Apósom ajtaján van egyedül tábla, hogy ne állj oda, mert az autókijárat. Én szereltem fel tíz éve. Na most csak ez előtt a garázs előtt állt autó.

Az, hogy erőteljesen anyáztam, az nem fedi teljes egészében felháborodásom csomolungmai magasságait. Becsöngettem mindenhova, természetesen eredmény nélkül.

Kénytelenek voltunk dolgunk végezetlenül hazamenni. A feleségem mondja, miért nem hagytam a szélvédőn egy cetlit, hogy álljon el onnan. Jobb, hogy nem hagytam cetlit. Ha írok néhány sort, abban a becsületsértés súlyosan minősített esetei egymást múlták volna felül és odaszegeztem volna a szélvédőre. Szóval első kör totál csőd. Ez nem Európa, ez Kamcsatka.

Az este Szenteste. Az ünnepkörről nem írok, már megírtam. Evés, ajándékozás, evés, ajándékozás, evés, családlátogatás, evés, még családlátogatás, ja és ha nem mondtam volna, akkor evés, evés, evés...

2015-02-01_110727.jpg

 2015-02-01_111301.jpg

2015-02-01_111237.jpg

Barátok látogatása, volt munkatársak látogatása, szomszédokkal néhány szó váltása, szóval ahogy ez lenni szokott.

A lakásom rendben tartva, mindig szebb mikor hazajövök. Lányom kitett magáért, finomabbnál finomabb ételekkel várt. Szerencsés ember vagyok, hogy ilyen lányom van.

 2015-02-01_110516.jpg

2015-02-01_110553.jpg

2015-01-31_212615.jpg

2015-02-01_110645.jpg

Közvilágítás semmi, kutya ellenben…

A közeli rokonokhoz esténként gyalog mentünk. Ezek az esti séták voltak a legkevésbé európaiak. Először is, a vidéki Magyarország sötét. Nagyon sötét. A közvilágítás nem áll a helyzet magaslatán. Minden második oszlopon egy gyenge gyertyafény.

Ami még ennél is felháborítóbb, a kutyák viselkedése. Az ember megy az utcán és minden házban a kutyák őrjöngve rohannak a kerítésnek. Utcaszerte, faluszerte ugató kutyák. Éjjel-nappal minden évszakban kutyáktól zeng a város. Nem mellesleg akárkit kérdeztem, erre panaszkodott. Balkáni hangulat.

Szombat. Második kör. Gyökér Úr elállt a garázs elől. Autót elvittük a Szigetszentmiklósi bontóba (reklám1). Volt ott egy fiatal srác, mondta, hogy papírmunkát nem tudnak intézni csak január 5.-étől, de vigyük el az autót, legyen ott, aztán majd apósom meghatalmazással mindent elintéz.

A törzskönyvet nem tudtuk leadni, mert még a postán körözött valahol, de mindenhez a legkészségesebben, a legsegítőkészebben álltak hozzá. Udvarias, készséges, gördülékeny ügyintézés. Kezdtem magam Európában érezni.

Ezután családom autóba pakolása, és irány fatornyos kisfalum. Karácsony után vagyunk, első út a pénzváltó a Tescóban, aztán a hentes némi sós fehérszalonna megvásárlásának eszközlése céljából.

Londoni árak

Három év alatt „csak” 33%-ot romlott a forint, de vessetek meg érte, ezt valahogy nem bántam. A Tescóban, a hentesnél, majd a LIDL-ben mellbevágó árak. Van, ami olcsóbb, van, ami drágább, van, ami ugyanannyi, mint Londonban, de az átlag mindenképp londoni árszínvonal. Na de a fizetések azok negyede, ötöde a londoninak.

Két pár lókolbász 3200ft. Londonban ennyiért a Királyi Lovastestőrség legszebb paripáját a jelenlétemben töltik be kolbásznak. Mi só helyett Mikádó ételízesítőt (nemérdekelnekakommentek) használunk. Ez három évvel ezelőtt valami 400-500 forint volt. Most 1100.

Persze. Lehet fanyalogni, hogy mit dumálok én kemény angol fonttal megtámogatva. Na de hát az embernek csak itt él a családja. Ott akkor nem tudtam örülni az európai színvonalnak. Árszínvonalnak.

Epizód. LIDL (reklám2).

Nem találtam az ételízesítőt. Egy fiatal eladó valami állványon állva pakolt ki árut a polcokra. Gondoltam, megkérem, segítsen. Fel voltam rá készülve hogy valahogy leráz. Ehelyett lemászott az állványról, nagyon udvariasan odavezetett a keresett árucikkhez és megmutatta hol van. Végül is... Ha már az árak európaiak, a kiszolgálás is legyen olyan.

Dallas

Lányom meghívott minket a Dallas (reklám3) étterembe Óbudára. Az, hogy a környezet, a miliő dallasi, az rendben van. Viszont a vendéglátás színvonala, az ételek mennyisége és minősége, mindez egyveleget alkotva a hely hangulatával, a kiszolgálás figyelmességével, valami olyan egyedi élménnyel ajándékozott meg hogy lányom meghívása megint egy látogatás volt Európába.

 2015-02-01_111330.jpg

2015-02-01_111356.jpg

2015-02-01_111420.jpg

2015-02-01_111444.jpg

2015-02-01_111516.jpg

2015-02-01_111538.jpg

2015-02-01_111628.jpg

A Határátkelő-találkozó…

Ilyen előzmények után eljött a hétfő. A Nagy Nap. Határátkelő-találkozó.

Nagyon nagy köszönet Orsinak, a szervezőnek. A helyszín, az időpont és minden kísérő feltétel tökéletesen lett kiválasztva. Ennél csak én tudok jobban találkozót szervezni, de abba most ne mélyedjünk bele. :)))))))

Mit mondhatnék a találkozóról?

„A kongresszus építő jellegű iránymutatásai az elkövetkező ötéves terv megvalósításának zálogaként kihatnak a szocializmus eszméjének magasabb rendű, ideológiai tanításait a kommunizmus mihamarabbi eljövetelének és szolgálatba állításának első számú letéteményeseként üzenje a hanyatló kapitalizmusnak, a kólamámorban fetrengő londoni mosogatóknak, hogy NO PASARAN." :)))))))))

Öt órától éjfélig tartottuk a frontot. Becsülettel, és maradéktalanul kibeszéltünk mindenkit, aki nem volt jelen. Volt, aki később jött, volt, aki előbb ment, volt, aki csak beugrott néhány percre, hogy arcokat társítson nicknevekhez (csakviccvoltbabette), volt, aki öttől éjfélig evett (neménvoltam) egyébként meg móka-kacagás-vigadalom minden fronton.

Epizód2.

Mimi magával hozta barátnőjét, az újdonsült Határátkelő-tagot. Lovaly egy kedves, jóhumorú hölgy, aki mellesleg kamionos és Angliába készül. Olyan 10 óra körül elbúcsúztak, hogy mennek haza, mert messze laknak. Mimi jön vissza néhány perc múlva, hogy segítsünk, mert lemerült az akkumulátor.

Semmi gond, betoljuk. Az én filigrán alkatom, valamint Herr Géza szilfid kiterjedése azt feltételezte, hogy kell még két kevésbé csöcsvesztett ember, úgymint a bepunnyadt Rezsőfater, és a rasztahajú Shanarey.

Kimegyünk a Körútra, két autó közül kitologatjuk a Puntót, már csak be kéne tolni, mikor Rezsőfater megszólal, hogy talán férfinak kéne beülni az autóba, mert az mégis jobban tudja, mit kell csinálni.

A kormánynál ülő Lovaly valami porig sújtó, megsemmisítő pillantással ránéz Faterre és megszólal: „Figyelj, KAMIONsofőr vagyok, tudom, mit kell csinálni". Kész. Faterra ráolvadt a reverenda... :)))))))))))))))))))))))

Szóval minden jól sikerült, minden nagyon jó volt, mindennel meg voltunk elégedve.

…és még egy kis gasztronómia

Másnap a feleségem családjával voltunk össznépi habzsi-dőzsin a Szerémi úti Trófea étteremben (reklám4). Ott fejenként be kell fizetni egy összeget és korlátlan étel-italfogyasztás. Elképzelhetetlen mennyiségű étel minden igényt kielégítve. Cipóban sült csülök, szarvaspörkölt és egyéb ínyencségek.

Nem vagyok egy egyszálbélű ember, ha enni kell, akkor mindent mindennel, természetesen mértékkel. Mérték a köbméter. Szóval miután háromszor végigettem a palettát oda-vissza, akkor lehorgonyoztam a Töltött Káposzta Ökörpörkölt duónál és a végén mindezt szétcsapattam egy szekérderéknyi Somlói Galuskával, majd lefojtottam két liter bodzaszörppel, üveges szódából. Olyan bodzaszörp volt, hogy sör helyett is azt ittam. Azért ez már elmond róla valamit.

Kiszolgálás, udvariasság, figyelmesség, ételek, italok minősége, ár-érték arány csillagos ötös. Ha én osztanám a Michelin-csillagot, ez az étterem tuti befutó lenne rá. A Trófea étterem Európa, kérem szépen.

 

 

 

 

Ügyintézések

Mikor vége volt az ebédnek, hazafelé útba ejtettük a Budafoki úti Újbuda Center bevásárlóközpontot, mert el kellett intéznem a dolgaimat a bankommal. Mikor kiköltöztem, egyetlen számlát hagytam meg az Unicredit (reklám5) banknál amin minden otthoni pénzátutalást intéztem.

Bementem, kérdezte egy fiatal ügyintéző, hogy mi járatban vagyok, mondom két éve nem voltam itthon, a számlámat szeretném rendbe tenni. Leültetett egy asztalhoz és kérte a személyimet. Mondom csak egy angol jogosítvány van nálam. Nem probléma, kérdez néhány személyeset és azonosíthatom magam.

Hihetetlen barátságos, segítőkész, és nem utolsósorban rugalmas ügyintéző volt. Mindent el tudunk intézni, amit nem, azt emailban, amihez személyesen kellek, azokat a papírokat előre megírja, odaadja az email-címét, telefonszámát és mindent el tudunk intézni. Európa megint kezet fogott velem.

Ez 30.-án történt és még mindig volt elintézendő ügyem. Van nekem lakásfelújítási megtakarításom a Fundamentánál (reklám6). A nyáron lejárt a négyéves futamidő, és el kellett dönteni a továbbiakat.

Harmincadikán este felhívtam az ügyintéző srácot, hogy mikor tudunk találkozni. A legkészségesebben mondta, hogy holnap felkeres a lakásomon, délelőtt 10 óra megfelel? Tökéletes.

Másnap jön, mondja hogy mivel online kapcsolat 31.-én nincs a cégével, de ő kiírt minden fontos számot, adatot, ami a továbblépéshez kell, és már mondta is hogy mennyit fizettem be, ehhez mennyi állami támogatás jár, és mikor kaphatom meg a pénzt, valamint mire fordíthatom.

Kiderült, hogy a legmagasabb betéti kamatnál is sokkal jobban jövedelmezett és a felhasználáshoz nem kellek személyesen. Megbízok valakit a felújítás lebonyolításával, és ők mindenben partnerek lesznek. A lányom a barátjával már megegyezett abban, hogy a fürdőszobát és a fűtést fel kell újítani. Ez a pénz fedez mindent, a lányom barátja lebonyolít mindent, és elszámol a számlákkal a Fundamentának.

Mondom az ügyintézőnek, hogy jó-jó, de én folytatni szeretném a megtakarítást, ha kivették a pénzt, mert négyévente azért legalább ennyit mindig rá lehet költeni egy házra, és ahhoz kéne új szerződés, de én személyesen nem leszek itthon. Nem probléma online és levélben mindent el tudunk intézni. Mit lehet erre mondani? Európa szeret engem.

Innen már csak a szilveszteri hangulat és a másnapi pihenés volt aztán 2.-án hajnalban haza. A feleségemnek volt annyi esze, hogy három nap igazi pihenőt kiutalt munkakezdés előtt itthon is.

Mi a konklúzió?

A konklúzió egy ordas nagy közhely. Magyarország élhető ország, ha van pénzed.

Igaz ez? Nem, nem igaz. A pénz mellé még kell néhány feltétel. Kizárni a külvilágot az életedből vagy legalább remetének elvonulni a Bakony sűrűjébe.

Mit tapasztaltam? (Kéretik figyelembe venni, hogy kétévi távollét utáni egyszeri tapasztalat tehát nem kőbe vésett törvény.)

Hivatalok

A hivatalok ügyintézési gyakorlata magasan az európai nívó felett van. Az ügyintézés udvariassága, a segítőkészség európai, de a rugalmasság, a „semmi sem probléma, mindent elintézünk, ahogy az ügyfél kívánja” az mindenképpen fölötte áll a legsegítőkészebb nyugati hozzáállásnak is.

Jó, én kormányhivatallal nem kerültem kapcsolatba, de akikkel igen, azok számára nem volt akadály. Mindenre találtak megoldást. Három különböző ügyben három különböző elintézési mód, de mindegyikről csak felsőfokokban tudok beszélni.

Vendéglátás

Három különböző vendéglőben voltam, mindegyik európai szinten teljesített, fele vagy harmada árszinten. Egyszerűen kifogástalan kiszolgálást kaptunk, ha akarnék, sem tudnék belekötni semmibe. Tökéletes. Európai.

Boltok

Európai árak, afrikai fizetések. A két év alatt elképesztő áremelkedés történt. Áruválaszték van, üzletek tiszták, eladók udvariasak, árak az egekben. Nem tudok mit mondani. Szomorú.

Közélet

Sajnos ez a legnagyobb negatívum. Ami elsőre feltűnt, a mérhetetlen mennyiségű kormányreklám mindenhol, TV-ben, óriásplakátokon, újságokban, rádiókban. Egyre csak ömlik-ömlik a kormánypropaganda. A sikerpropaganda.

Kérem szépen, felnőtt ember vagyok, engedtessék meg nekem, hogy én döntsem el, hogy hogyan élek. Jól vagy rosszul. A TV-ben olyan hiteltelen, arcukat vesztet embereket látok műsorvezető vagy meghívott vendég szerepben, akiknek már rég el kellett volna tűnni a süllyesztőben. Olyan műsorok mennek, amik még mindig a Kádár rendszert elemzik.

A magyarság, a magyar öntudat erőszakos beletuszkolása folyik az emberek lelkébe. Ha éppen nem film megy, akkor nem lehet úgy odanézni a képernyőre, hogy ne legyen ott a piros-fehér-zöld szín. Nem lehet nem észrevenni az agymosást. Két év távollét után ez azonnal mellbe vágja az embert. Az a baj hogy ilyen háttérrel a valódi eredmények is hitelüket vesztik.

A családok túlélnek. Fásultak. Nem lehet őket meglepni semmi agyament áremeléssel. Harmincegyedikén ülök a TV előtt, és döbbenten hallgatom az utak fizetőssé tételét. Teljesen előkészületlenül, senki sem tudja, hol hogyan mennyit kell fizetni, egyáltalán mire kell fizetni. Nézek ki a fejemből, és azt mondom, ez Észak-Korea. Nem kellett az internetadó? Nem probléma. Odabasszuk az útadót. Óvatosan kérdem: fingani még ingyen lehet?

Nem tudom, hova tart Magyarország. Nem tudom, mi lesz a vége. Meggyőződésem, hogy az ottani jó élethez már kevés a pénz önmagában. Vagy kormánypártinak kell lenni, vagy vaknak és süketnek.

Jó volt ez a tíz nap. Tanulságos volt. Még mindig jó döntés volt eljönni onnan.”

 

 

 

1107 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://diggerdriver.blog.hu/api/trackback/id/tr277128443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Igaz Barát 2015.02.08. 15:11:45

@édeskömény: Nézd, szerintem azok után, ami itt ment napokig, illetve előtte HA-n hónapokig, egy ilyen kis hülyéskedésnek bele kell férnie. Ha nem, akkor megérett a világ a pusztulásra (a nyugat a hanyatlásra, a melós a kirúgásra, stb).

2015.02.08. 15:22:12

@Igaz Barát: az nekem is egy fontos kitetel. Csak paradicsom vagy paradicsom szosz nelkul

@Herr Géza: nem tudom nalatok hogy van. Londonban es New Yorkban kigyozo sorok vannak az igenyes street kitchen elott. De tenyleg igenyesek, nem osszehanyt pad thai-osok.

Igaz Barát 2015.02.08. 15:27:37

@charlieharper:
Ezt sosem fogom elfelejteni. A feleségem (akkor még csak ismerős csaj) először hívott el saját készítésű vacsorára a lakására. Nagyon fincsi húst sütött, meg adott hozzá salátát, amiben voltak szép nagy darab paradicsomok is. Sejtettem, hogy baj lesz belőle, de nem akartam már első alkalommal finnyáskodni, mert mégis hogy nézne az ki. Fél óra múlva már a földön fetrengtem kínomban, olyan szinten megkínzott a paradicsom. :)
Nem tudom, hogy ennek köszönhetem-e vagy esetleg a megnyerő modoromnak :P, de azóta is együtt élünk, és úgy nézem, ez nem is fog változni.

A gyufaárus lány 2015.02.08. 15:38:15

@Herr Géza:

Frankfurtet zsemlével mindenki tud árulni. Én igazi burgert akarok árulni. Most pedig elkezdem az itthoni burger hegesztést.

soad1221 2015.02.08. 15:53:36

áááá, lemaradtam... :(

sebaj, cél a 2000? :)

soad1221 2015.02.08. 16:05:12

@A gyufaárus lány: hotdog mindenképp, de ha már minőségi bucit csinálsz, minőségi legyen a hotdog is.

és igen, nagyjából erről beszélt neked mindenki. Keress egy célt, és valósítsd meg. És 2 hónapon belül lesz normális csajod, ha még nincs... Legyen jövőképed, pozitív hozzáállás, ez a kulcs :)
Azt meg hidd már el, hogy senki nem néz le, ha ebből 1100 Eur-t tudsz kivenni. Sőt kezdetben az nagyon szép eredmény lesz, de azért számíts arra, hogy pár hónapig a közelében sem leszel ennek. DE ettől ne csüggedj, csak előre nézz :)

@adg [Au, Darwin]: az a kemény, hogy nekem most hétvégén tényleg kellett melóznom, mert volt amit nem csináltam meg emiatt.. hát tényleg egy hülye vagyok :)

Igaz Barát 2015.02.08. 16:17:58

@soad1221: Nem vagy hülye, csak lelkes. :D

soad1221 2015.02.08. 16:24:13

@Babette .: ne légy igazságtalan. hintától nem olvastam olyan kommenetet, hogy: bocs, én tévedtem :)
@adg [Au, Darwin]: meg hát:)
@édeskömény: igen.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.08. 16:34:12

Tisztelt hölgyeim és uraim, részemről a megtiszteltetés hogy világmegváltó hozzászólásaiknak teret találtak a blogomon.
Na meg ejtsünk néhány szót erről a szerencsétlen picsagyümölcsről is aki a generátor volt.
Hogy mi igaz a sztoriból nem tudom, de hogy tud valamit az biztos.
Hogy saját hamburgert árulni soha nem fog az hóttziher.
Sem hamburger sem kenyeret nem fog adni a népnek, legfeljebb cirkuszt. Nekünk. Itt.

Igaz Barát 2015.02.08. 16:43:03

@diggerdriver: A jutalmamat azért megkapom?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.08. 16:47:48

@Igaz Barát:
Figyu, abban a pillanatban hogy Hinta saját tulajdonú burgerezőjéből veszel egy hambit már ásom is a sírod:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Igaz Barát 2015.02.08. 16:50:35

@diggerdriver: Azt mondod, hogy ha ezen múlik, akkor örökké fogok élni, meg még egy napig? Mert akkor felköltözök a hegyekbe. :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.08. 18:08:23

engem is fogadjon valaki örökbeeee, unatkozom :-))))

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.08. 18:11:26

@Igaz Barát: azert vigyazz az ilyen pontatlan kivansagokkal...

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.08. 18:14:16

@soad1221: az elobb volt egy,de az se volt igaz.
(Tulsagosan jol ismerem ezt a fajta kommentelot....)

Quercus a favágó 2015.02.08. 18:22:32

@diggerdriver:

Szerintem lesz saját hamburgere. Az lesz a neve: diggerburger. DDD
A következő lépésben kérd föl Maxot, írjon ide egy önálló posztot, a nyugat hanyatlásáról. Az is verni fogja az ezres kommentet. Ki kell szolgálni a vevőket.

A gyufaárus lány 2015.02.08. 18:31:00

A burgerezőm neve az lesz : bala burger.

Igaz Barát 2015.02.08. 18:35:47

@Babette .: Jobban megviselne szerintem, ha látnám, mintha nem. Vagy nem erre gondoltál?

Igaz Barát 2015.02.08. 18:39:07

@Dragonlady (now in Thailand):
Rossz hírem van. Géza örökbe fogadta Hintát, és mivel mindenki csak annyit várjon, amennyit ad (ezzel ne törődj, hogy zagyva), ezért téged Hinta fogadhat csak örökbe. Unatkozni nem fogsz, az tuti... :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.08. 19:01:07

@QUERCUS:
Maxal sokkal több dologban egyetértek mint nem, meghát nem akarok én a HA protestblogja lenni.

2015.02.08. 19:02:13

Szerintetek @Igaz Barát: es Hinta ugyanaz a szemely aki magaval beszelget? Ha igen, remelem hogy megtartja ezt a felallast, sokkal szorakoztatobb mikor a repetitiv kommentekre rogton valasz is erkezik es mindenki mas csak kapkodja a fejet mint egy pingpongmeccsen!

Igaz Barát 2015.02.08. 19:17:22

@Mirjam2: Szerintem szavazzunk, hogy Hinta vagyok e vagy maga HA. :)

Quercus a favágó 2015.02.08. 19:27:49

@diggerdriver:

Pedig nem ártana. A közönség adott, a "tiltott" témák adottak, érdeklődés van......akkor?
Én a magam részéről, ha nem lesz komoly változás, inkább abba hagyom a kommentelést. Annál ami most van, még a bírósági ítéletek olvasása is szórakoztatóbb.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.08. 19:45:27

@QUERCUS:
Nézd, a kényes témáktól sose riadtam vissza sőt...
Igazából én is úgy vagyok vele hogy ritkábban írok oda.Váratlanul ért hogy néhányan kettős beszédet játszanak.
Eléggé babazsúr lett az a blog de reménykedek hogy túléli ezt is.
A kényes témákat át lehet hozni ide mint a gázkamrákról való beszélgetést is.

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.08. 20:18:18

@Igaz Barát: az egyszeri ember is azt kivanta a csodstevo folyoparton, h erjen foldig a farka,
mire egy krokodil leharapta a labat...
te is megsuketulhetnel...

Igaz Barát 2015.02.08. 20:36:27

@Babette .: Azt írtam, ne lássam, ne azt hogy ne halljam. :) De már értem, mire gondoltál, megvakulni meg nem akarok.

Igaz Barát 2015.02.08. 20:42:22

@diggerdriver: Lehet kicsit babazsúrabb lett, mint volt az igazi kemény viták időszakában, de szerintem előnyére vált. Az oldal funkcióját tekintve nem volt előnyös a nagyon anyázós vitatkozás, mint amiről te is beszélsz, ami után megszületett az új moderálási kódex.
Az viszont tény, hogy néha jó levezetni a feszültséget, és erre a te blogod szerencsére lehetőséget biztosított sokunknak.

NIKI LAURA 2015.02.08. 20:49:14

Ha- n irtak,itt jo buli van,de ki "Hinta"?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.08. 20:57:14

@Igaz Barát:
Előnyére nem vált az biztos. A kommentszámok mutatják.
Nem mondom hogy anyázni kell de egy egyébként kulturált beszélgetés csak a téma érzékenysége miatt kitiltani túlzás.
A tüncibünci ruciról folyó 100komment meg nem érdekel.
Félreértés ne essék beszélgessenek róla szakadatlan csak engem nem érdekel.
A szakmai posztjaim sem érdekelnek mindenkit semmi baj ezzel.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.08. 20:57:49

@NIKI LAURA:
Nem tudjuk de ütni kell.
:)))))))))))))))))))))

Igaz Barát 2015.02.08. 21:12:06

@diggerdriver: Mint információs blog, előnyére vált, mint kocsma, hátrányára. Viszont blognak indult, tehát nincs hiba.
Egyébként sokszor voltak már igen jó beszélgetések, amikbe nem volt időm bekapcsolódni, amikor meg van, akkor meg csak hintázni lehet.

Quercus a favágó 2015.02.08. 21:13:50

@NIKI LAURA:

"de ki "Hinta"?"

Mindenütt ott van. Ezer arca van. Biztos ami biztos, este lefekvés előtt nézz be az ágy alá.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.08. 21:26:50

@Igaz Barát:
Szerintem közel sem információs blog.
Arra ott van az amit csinált oldal. Az információs.
az hogy én leírom milyen volt a karácsony az nem információ.
vagy bárki aki a saját történetét leírja, nem információ még ha vannak is benne hasznos dolgok.
A HA egy személyes blog ahol emberek megírják a történetüket és mások beszélnek róla.
A kocsmához közelebb áll.

Igaz Barát 2015.02.08. 21:32:13

@diggerdriver: A kocsmából lett egy vitaklub, ahová idegenek is be mernek menni, mert nem hallatszik ki az utcára, ahogy a régiek kedélyesen püfölik egymást széklábbal. Ez van akinek jó, van akinek nem, ízlés dolga.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.08. 21:40:49

@Igaz Barát:
Nézd, a bloggazda felelőssége hogyan üzemeltei.
Lehet vele egyetérteni és lehet vele nem egyetérteni de mindenképp el kell fogadni.
Én elfogadom mégha teljesen nem is értek vele egyet.
Mégcsak azt sem mondom hogy a kommentek száma értékmérő.
Én mindössze azt érzem hogy kezd eluralkodni egy nyálas mindenki nyal a másiknak hangulat.
Senki sem mer felvállalni konfliktust.
A ló túlsó oldala szindróma.

Quercus a favágó 2015.02.08. 21:41:31

@Igaz Barát:

Amiről te beszélsz, az ötórai tea. Mint most a HA.

A gyufaárus lány 2015.02.08. 22:08:52

A kezdet :

kepfeltoltes.hu/150208/erste_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nem látszanak az összetevők mert csak kapkodva lett lefotózva : Van benne majonézes ketcupos szósz (nem volt kéznél pari, illetve saját szószon még dolgozom), lila hagyma, saláta, egy kis olvasztott emmantaler a husin, meg 3-4 levél jégsaláta. Sajnos csak a saláta látszik a képen :))) A husi 12,5 dkg (malac/marha, hausgemacht húspogácsa) A buci is 100 %osan házilag készített a konyhámban sütöttem. Ez még csak a kezdet. Holnap készítok sült krumplit is, illetve többféle burgerrel fogok már kísérletezni.

édeskömény (törölt) 2015.02.08. 22:32:05

@A gyufaárus lány: ezredik kommentelő nem akartam lenni, de az első gratuláló igen :) hajrá hinta!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.09. 05:47:12

Grat a Diggerblognak az ezerpluszos kommentszámhoz.
Grat Hintának, ha mégis kezd észhez térni.És nem csak szívat itt minket a level2 szinten... :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.09. 07:19:20

@A gyufaárus lány:
Nagyon erős kételyeim vannak hogy az a buci házilag készült.

NIKI LAURA 2015.02.09. 08:41:15

Pelikán lánya: Azt mondta, hogy majd mindent megtesz.
Pelikán József: Mennyit kapok?
Pelikán lánya: Hát az attól függ, mert lehet, hogy csak pénzbírság, de lehet, hogy a legsúlyosabb, hát szóval halál. Tetszik tudni az a kérdés, hogy apukával példát akarnak-e statuálni.
Pelikán József: Micsoda? Halál?
Pelikán lánya: A statuálás a lényeg, mert aszerint kapja apuka a büntetést.
Pelikán József: Szép dolog. Mit mondott még az ügyvéd?
Pelikán lánya: Azt mondta, hogy majd ne tessék csodálkozni, ha ő a tárgyaláson igen súlyos büntetést kér.
Pelikán József: Kicsoda? A védőügyvéd?
Pelikán lánya: Igen, mert ha apuka kulák volna, azokból most sok van, de mert apuka párttag, ő meg párton kívüli, hát szóval szocialista jog, meg minden.
Pelikán József: Mi van a szocialista joggal? Gondolkozz csak!
Pelikán lánya: Hát a statuálás a lényeg. És hogy ne tessék idegeskedni.

A gyufaárus lány 2015.02.09. 12:31:11

@diggerdriver:

Megnyugtatlak, ennél csak jobban fog sikerülni a buci. ELsőre sikerült kicsit túlméreteznem a húspogácsához képest. Ekkora bucihoz bizony kevés 12,5 dkg hús, inkább 20 kéne. Ugyanis 10 dkg liszt jutott egy pogácsára. Tudom hogy teljesen hülyének néztek, de a burgerekhez kicsit értek :) Mivel 2,5 éve azokat forgatom. Ez csak egy prototípus, innentől kezdve folyamatosan fejlesztenem kell. Jelenleg írom az üzleti tervet, kalkulálok.

DieNanny CH 2015.02.09. 12:35:22

@A gyufaárus lány:

Szerintem vedd fel a kapcsolatot a grazi sráccal, aki grillcsirkét árul, hogy milyen engedélyek kellenek az árusításhoz.

soad1221 2015.02.09. 12:43:36

@A gyufaárus lány: nem néz hülyének senki. Csak tapasztalat alapján nem hisznek inkább.
De ez legyen inkább motiváló számodra, hogy bizonyíthass :)

Ha elfogadsz egy javaslatot, ne a lisztet mérd, hanem az elkészült és bekevert tésztát porciózd. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.09. 12:55:36

@A gyufaárus lány:
Nem vitatom a húspogácsa tudományod de a bucit nem te csináltad.
A 10deka liszt/bucival megbuktál.
Aki már csinált kelttésztát az tudja hogy egy kiló lisztből brutális mennyiségű kelttészta van.
Pláne olyan laza mint a burger buci.
Nem beszélve arról hogy azért olyan lazák levegősek a nagyipari tészták mert puffasztó adalékot tesznek bele.

A gyufaárus lány 2015.02.09. 13:03:43

@diggerdriver:

Pedig én csináltam. Nem buktam meg semmivel, nagy bucik lettek belőle. Ez talán még a kisebb volt a négy közül.

tojással.

soad1221 2015.02.09. 13:03:56

@diggerdriver: nekem is gyanús a 10 dkg, de ennyiből megmondani hogy kamu még nem tudnám..
Ebből nem derül ki, hogy mennyire tömör vagy levegős a buci, és a mérete is meghatározhatatlan ebből a képből. Torzít minden irányba :)

Herr Géza 2015.02.09. 13:09:31

@A gyufaárus lány: 20 dkg hús/buci ? Osztrák marhahúsárakkal ? Mennyiben lesz egy buri ? És mennyiért tudod eladni ? Ki a túró fog egy büfékocsiban 6-8-10 eurót adni egy sima (még ha "házi" is) buriért ??? Azért próbálj meg a földön maradni....

A gyufaárus lány 2015.02.09. 13:20:24

@Herr Géza:

Tehát egy büfékocsiból csak igénytelen szemetet lehet árulni? Aki igazi burgerre vágyik az majd megveszi. 10 euró biztos nem lesz egy burger mert nem fogok hátszínt beledarálni meg hasonlókat. Az árképzés későbbi kérdés, de nem engedek a minőségből. Hausgemacht burger lesz vagy semmilyen.

DieNanny CH 2015.02.09. 13:27:41

@A gyufaárus lány:

Az, aki mozgóárusnál vesz hamburgert, nem akar sok pénzt kiadni érte. Tehát valóban úgy kell kalkulálnod, hogy neked is megérje, meg a vevőnek is.

Beszéltél már a graz-i sráccal?

soad1221 2015.02.09. 13:30:21

@Herr Géza: ezzel egyet értek. először legyen meg a termék, a meghatározott minőséggel, mindennel. utánajöhet a kalkuláció, hogy mennyiért lehet eladni, és a kettőből kell összehozni, hogy megtérüljön..
átlagot árulni felesleges, azzal elbukna.

@A gyufaárus lány: neked nem kell feltétlenül mindent magadnak csinálni, nem biztos, hogy a saját buci a megoldás. Kereshetsz kurvajó péket aki eladja Neked a bucit, mert lehet, hogy a minőségi bucit ő olcsóbban tudja kihozni mint Te.
Nem előrecsomagolt szarrol beszélek, de egy péknek már megvan minden eszköze, napi 100 buci neki nem tétel, csak egy pici plusz bevétel, amivel Te nem biztos, hogy tudsz versenyezni. gondold át ezeket, mert ha tényleg minden otthon a konyhából kerül ki az kurva drága lesz. És hiába nagyon jó, ha annyiért nem tudod eladni, hogy az neked megérje...

A gyufaárus lány 2015.02.09. 13:31:25

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:

Itt mindenki vállalkozó? Nem prémium burgert fogok gyártani, ugyanis a húspogácsa egyszerű darált husiból fog állni valószínűleg. De nem is mirelit szemét lesz. Ki akarok emelkedni a gagyi közül valami normálisabbal. Ha pedig beleharapnak a burimba, utána csak ilyet akarnak.

A gyufaárus lány 2015.02.09. 13:32:24

@soad1221:

Kezdetekben szerintem tudom magamnak csinálni. Mivel jó ha eladok majd napi 10 burgert.

Herr Géza 2015.02.09. 13:33:51

@A gyufaárus lány: Nem , én nem szemétröl beszéltem, de a szarvasgombás hókuszpókusz kajáért sokan kiadnak sok pénzt, na de étteremben, pincérrel, megadva a módját...
Te kiadnál otthon pl. 2000 Ft-ot egy igazi jó tejfölös borjúpaprikásért házi (nem mirelit) nokedlivel, ha azt egy bodegánál állva, a markodban tartott müa. tányérból müa. kanállal kell megenni ? Ugye, hogy nem...

Herr Géza 2015.02.09. 13:41:40

@A gyufaárus lány: Te el vagy tévedve: a mirelit nem azonos a szeméttel. Ha te otthon bekevered a cuccost jó alapanyagokból egyszerre nagy mennyiségben, majd porciózva lefagyasztod és a bodegában már csak készre sütöd, az mitöl válna szemétté ??? Írtad korábban, hogy helyben akarod a húst darálni, meg a bucit sütni. 1. Ki fogja azt megvárni ??? 2. A húsdarálás minden "Köjálos"-nak orgazmust okoz, kb. sterilszobát fognak hozzá kérni, hogy tudnál olyat akár megközelíteni is egy büfékocsiban ???
Én örülök, hogy belelkesedtél, de azért maradj a földön vazze, különben már elbuktad, mielött nekikezdtél volna....

A gyufaárus lány 2015.02.09. 13:46:21

@Herr Géza:

Az költői túlzás volt baszki:)))) Nem ott fogom darálni a husit, nyilván ez a felállás lesz amit leírsz. De az biztos hogy amíg nem rendelsz addig a grillre semmi nem kerül. A bucikat se ott fogom sütögetni, nyilván előre kell gyártani. Majd szépen megsütögetem akár itthon is, aztán lecsomagolom és megy a büfékocsiba. Mint pl a mekiben a bucik. Kezdetben úgyse lesz forgalom, orgazmus lesz minden egyes vásárló:))

soad1221 2015.02.09. 14:00:12

@A gyufaárus lány: bizony, ahogy Géza mondja maradja a földön. Kezdetekben 10 is kevés, azért ne a város szélére húzzátok a kocsit :) Aztán mi van, ha a 3-ik napon odaállít egy turista csoport, hogy kérnek 30 bucit? neked meg van 10, mert annyival tudtál tegnap este készülni.. Fenét, készülj fel! De ha csak egyenletesen kezd el növekedni a forgalom, neked a növekvő munkánál kell megtalálnod a megfelelő buci szállítót. Nem egyszerűbb megkeresni már most a megfelelőt? Drágább nem lesz mint az otthoni ebben biztos lehetsz.

És fogadd meg Nanny tanácsát is, keresd fel a graz-i srácot, ne taposd azt az utat, amit már rendesen kijártak, ő 1-2 órában el tud mondani minden szabályozási kérdést. Te meg heteket töltenél ezzel, felesleges idő és energia...

Szóval jó az ötlet, de ésszel csináld...

soad1221 2015.02.09. 15:48:02

@adg [Au, Darwin]: igen, gyakran imádkozom hozzá én is...

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2015.02.09. 18:16:44

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
Itt a grillcsirkes...
Kicsit nem olvasgatok...
Es mindenről lemaradok?

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2015.02.09. 18:21:38

@Herr Géza:
En a ,, büfé kocsimro,, :(
3,5€ ért adok egy Schnitzel Semmel -t.
Hintanak igaza van abban hogy a hausgemachte termeket viszonylag dragabban el lehet adni...

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2015.02.09. 18:27:42

@Herr Géza: Ne magyar szemmel nezd az engedelyezzetest...
Es a lebensmittel kontroll is másképp áll a dolgokhoz mint Mo-on.(gondolok itt a daralthusra es a tiszta szobára)

Herr Géza 2015.02.09. 18:49:32

@vityo641(AT): OK, Ausztriával nem vagyok képben annyira, de történetesen a tisztatértechnika a szükebb szakmám és bizony már több, mint 10 éve elkezdték rendelni a húsfeldolgozók, szupermarkt láncok, majd a mezei hentesek is a sterilszobákat, mobil sterilkabinokat a hús csomagolására és elsösorban a darált hús miatt. Egy ilyen kabin viszont aranyárban van.... :))

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2015.02.09. 19:19:49

@Herr Géza:
Ok. Ezt nem tudtam, nem hallottam róla. Azt viszont tudom hogy amit a németek elkezdenek... az begyuruzik ide is...
Koszonom az infót...

A gyufaárus lány 2015.02.09. 20:05:40

Srácok, ma a könnyebb utat választom. Vettem bort és lerészegedek...

@vityo641(AT):

Keresel még embert? :D Amikor írtál akkor mekiztem...nulla szabadidőm volt.

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2015.02.09. 20:16:34

@A gyufaárus lány:
idd meg a bort és ünnepelj...
jó ötleted született...
szivesen segitek...
az engedélyek - BH (ezt ugyis tudod)
a helyek a nehezebbek...
en önjáró elárusito autoban gondolkodnék... (de itt haza beszélek... és neked a jogsi hianya is hátrány ... egyenlöre...)
barmikor megmutato Neked az automat... kivül - belül...
keress meg
a facebookon is vagyok
hendl von Hartel

puhacica 2015.02.10. 17:51:07

itt a vegen mar nem vagyok benne teljesen biztos, hogy ki szivat kit, egy viszont tuti: valaki szopik. es az a sanda gyanum, hogy nem hinta all a f@sz kellemetlenebbik vegen. :D

de legalabb megvan az ezer!

qkuc 2015.02.10. 18:41:56

@puhacica: Ugyan, :). Van, aki ezt élvezi, :D.

adg 2015.02.10. 22:32:50

@puhacica: nezz be a vilag pocegodre cimu poszt alatti uj kommentekbe. Pontosan ugyanaz, amit megszokhattal a kulimelosok zsirjarol, a sokat kommentelo nok kitartottsagarol, a HA kizsakmanyolo techikairol es a kinti szerencsetlenek kepmutatasarol hazafele.
Ennyit a hazelott vallalkozo gyfaarus hintarol...

Furcsak az emberek...

BD MD Msc 2015.02.10. 22:43:06

@adg [Au, Darwin]: Kellenek a biztos pontok ebben a változó világban! :)
A hároméves se azért kéri ugyanazt a mesét újra meg újra, minden nap, mert közben elfelejtette, mi is lett a vége.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.10. 23:54:19

@~~Babette~~: Csak hogy már végre itt tartunk, hogy a bíróság már egy kutyának is képes beugatni...

puhacica 2015.02.11. 07:01:54

@qkuc: valjek kedves egeszsegere!

@adg [Au, Darwin]: nincs az az isten, hogy valaki par komment hatasara megvaltozzon. olyan gyonyoru iven vezette itt a nepeket, orom volt nezni!

Igaz Barát 2015.02.11. 09:39:25

@puhacica: Nem tud megváltozni, mert ő igazából kapitalista szülők unatkozó gyermeke. Tipikusan az az ember, aki igazságtalannak tartja, hogy neki mindene megvan, és az aranykalitkából kritizálja a saját osztályát.
Ezért is van tele annyi ellentmondással az érvelése, mert csak szerepet játszik. Ha igaz lenne mindaz, amit elmond magáról, akkor nem lenne se internete, se lakása, sőt, szerintem már rég mérgezett kötéllel agyonlőtte volna magát.

soad1221 2015.02.11. 10:19:26

@puhacica: szerinted bárki is komolyan gondolta? De pár napig jó móka volt, újra kezdeni viszont nincs az az isten... :)
A lényeg: meglett az 1000. Hiába az ilyen sekélyes örömökre is van szükség :)

Igaz Barát 2015.02.11. 10:31:43

@soad1221: Újrakezdeni? Na ne. :)
Erről jutott eszembe, hogy egyszer huszonpár évesen haverommal mentünk egymás után vagy 10 kört a kör-hinta-n a búcsúban. Na, azóta se tudott senki rávenni, hogy a közelébe menjek. :)

puhacica 2015.02.11. 19:02:49

@Igaz Barát: :D jólvanmár!
@soad1221: szerintem volt olyan, aki igen. de igazad van, kicsi öröm is öröm. :)

A győzelem rózsája 2015.03.10. 21:53:25

@Herr Géza:

Nem volt semmi ilyesmi Géza. Hasonló volt az eljárás mint a munkanélküli járulék esetében + 1 papír volt mellé csatolva. Nem tagadtam le semmit, nem is kérdeztek semmit...annyi munkanélküli van hogy lehet idejük se lenne mindenkit ellenőrizgetni...10,3 % a munkanélküliség Ausztriában...és egyre csek emelkedik...

viszont valami meló jó lenne...de nagyon nehéz találni..nem tudom mi lesz...fetrengek csak egész nap delíriumban depressziósan..

soad1221 2015.03.12. 08:58:47

@A győzelem rózsája: van egy jó ötletem: gyere haza, itt röhögve találsz , 150 ezer ft-os munkát, amiből vígan megélsz és még csak nem is kell egy konyhában nyomorognod, és még meg is takaríthatsz + itthon vagy, magyarul beszélnek hozzád, nem paraszt senki, a főnök kizárólag empatikus és jófej lehet..
Komolyan, gyere, ne szenvedj tovább Ausztriában!

A győzelem rózsája 2015.03.12. 15:14:56

@soad1221:

Figyelj, nekem elég lenne 120 ezer havonta és már normálisabban élnék mint itt. Miért? Mert egy olcsó szobát ki tudok belőle fizetni a fővárosban is (40 rongy), magyar emberekkel élnék, buli ezerrel, csajok, minden. A jelenlegi megélhetésem(kaja) kb havi 40 ezer hufba kerülne otthon. Maradna 40 minden egyébre. Megtakarítaqni is tudnék! Nem annyit mint Nyugaton nyomorogva, de otthon lennék és legalábbb nem egy scheisse auslander lennék.

Mondom : nettó 120 ezer huf és normális (nyugati) életszínvonala van az embernek Magyarországon.

Igaz Barát 2015.03.12. 15:26:37

@A győzelem rózsája: Nade koma, mi lesz a buris álmokkal? Vagy az nem jó, mert azzal nem lehet provokálni a jónépet elég rendesen? Csak ezzel a szánalmas picsogással?

A győzelem rózsája 2015.03.12. 15:28:22

@Igaz Barát:

Előre látom a sok kárövendő mosolyát ahogy majd kérdezgetik hogy na Hinta, keresel már 400 eurót a csodálatos Budapesten?...szemetek.

A győzelem rózsája 2015.03.12. 15:31:39

@Igaz Barát:

Nem értem miért szánalmas. Ha valaki Nyugatról picsog az szánalmas, ha Magyarországról panaszkodik akkor meg egyből mindenki hirtelen nagyon megértő lesz és biztatják hogy irány Nyugatra!

Igaz Barát 2015.03.12. 15:33:12

@A győzelem rózsája: A kérdésre válaszolj, ne tereld a szót. Mi lesz a buris álmokkal?
Egyébként tudom ám. Mivel egy hazug troll vagy, ezért semmi. Borsodból nem lehet osztrák burgerezőt nyitni.

A győzelem rózsája 2015.03.12. 15:34:51

Ha valaki Nyugaton nyomorog társbérletben és spórol mondjuk havi 300 eurót az hős, ugyanennek az embernek ha otthon nyomorog társbérletben és spórol havi 30 ezer forintot, akkor meg azt pofázzák hogy nyomor, hülye orbán, menjél Németországba.

A győzelem rózsája 2015.03.12. 15:35:44

@Igaz Barát:

Nem tudom mi lesz a buris álmokkal. Túl nagy falat egyelőre és nincsenek rá eurótízezreim sem.

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.12. 15:36:21

Na, latom, ismet manias epizod van.

A győzelem rózsája 2015.03.12. 15:50:49

@~~Babette~~:

Én leszek a győzelem rózsája. Be fogom bizonyítani hogy igenis Magyarországon is lehet normálisan élni. Ráadásul nem valami sztárszakmunkásként, hanem egyszerű proletárként. A leplet lerántjuk véglelegesen.

"első vagyok. itt nem kell semmilyen szaktudás, betanítanak. az átlag bér: 140 e Ft, az én legmagasabb keresetem 192 nettó volt, átlagban 150-160 körül kapok, de volt olyan hónap, hogy 180, 155,... 13.havi fizetés is van."

Gyár..betanított munka... ez már nyugati életszínvonal.

soad1221 2015.03.17. 09:27:56

@A győzelem rózsája: hajrá, senki nem tart vissza, hogy így tegyél.
Sőt, nem olvastam olyan kommentet, hogy vki ne kívánná neked azt hogy ott légy boldog ahol akarsz.

Az, hogy itt vagy ott picsogsz lényegtelen, nem a hellyel van az embereknek gondja, ahol élsz vagy élni akarsz, hanem a picsogással. Meg nagy lepellerántásokkal, meg miegymással...

Ne általánosíts, nem mondta senki, hogy itt bizony nem lehet senkinek megélni, mindenki szarul él, stb. Van akinek jut ilyen, van akinek nem. Van aki jól érzi magát itthon, van aki nem. Ha Te itthon keresel majd 120 nettót, és Te abból még megtakarítasz, bulizol, csajozol, Bp-en, hát gratulálok, ügyes vagy. Vannak kételyeim, de ez legyen az én problémám, szurkolok neked.
Aztán nem kell szapulnod azokat az embereket, akiknek ez nem jön össze, és emiatt elmennek máshová, ahol jobban összejön, és jól is érzik magukat. Így ok?

A győzelem rózsája 2015.03.17. 12:39:20

@soad1221:

Olcsó szoba 40 rongy, 80 ból azért lehet élni...Ausztriában 200 eur költök megélhetésre a lakbéren felül. Ne mondd már hogy ez Budapesten több lesz...

A győzelem rózsája 2015.03.17. 12:42:09

@soad1221:

Főzök, figyelek akciókat, keveset költök luxuscikkekre(pl sör).

soad1221 2015.03.17. 15:24:07

@A győzelem rózsája: ok. mondom, a kételyeimmel Te ne foglalkozz, az majd az én gondom. A Tiéd, hogy minek vagy még mindig kint?
Grazból a busz vagy vonat út, olyan 5-6 óra lehet. Te meg kint vagy lassan 3 éve, ebből már 1 hónapja munka nélkül és még mindig kint vagy és prédikálsz arról, hogy milyen szar, bezzeg, majd ha hazajössz, mekkora király leszel.

De miért vársz?

BD MD Msc 2015.03.17. 21:19:49

@A győzelem rózsája:
Nem akarok hallani a fülemnek! A sör luxuscikk???
Egy meg nem nevezett, önjelölt, általános nyugat-szakértő szerint ez igenis JÁR a melósnak. Természetes alapszükséglete.

2015.03.17. 22:58:59

@soad1221: Ne etesd a hülye trollt.
süti beállítások módosítása