A külföldre költöző magyarokat gyakran éri az a vád hogy túl rózsás képet festenek a befogadó országról. Engem is gyakran támadnak ezzel. Hogy itt minden szép és jó minden ki van találva és a kolbász is kerítésből van.
Én azért általában le szoktam írni a negatívumokat is, sőt most is egy ilyen történet következik.
Van egy Magyarországon nem nagyon ismert nemzetközi hálózattal rendelkező bank a HSBC. Mikor kijöttünk náluk nyitottunk számlát és nagy általánosságban meg vagyunk elégedve velük. Az itteni bankrendszer egészen más biztonsági szabályokat alkalmaz mint azt mi otthon megszoktuk. Néhány éve valószínűleg telefonvásárlás közben ellopták a kártyaadataimat és apránként 600fontot emeltek le róla. Barátommal egyből elmentünk a Wembley-i HSBC bankba ahol végtelenül udvariasan közölték a tényállást és két nap múlva mind a 600fontot visszarakták a kártyámra. Ez mindenképp pozitívum.
Aztán történt, hogy a heti bevásárlásunkat foganatosítottuk a LIDL-ben és amikor fizetni akartam a kártyával nem tudtam. Ott álltunk egy már lehúzott, közel 100 fontnyi tele kosárral és nem tudtunk fizetni. senkinek nem kívánom azt az érzést. Kiderült hogy amikor a havi banki elszámolólevelet hozta a postás akkor tele volt a postaláda és mivel nem tudta kézbesíteni visszaküldte a feladóhoz. A bank úgy vette hogy címzett ismeretlen, a bankszámlán az a cím szerepel, így egyszerűen letiltotta a kártyahasználatot. Pusztán azért mert a postás nem tudott egy banki levelet kézbesíteni. Sűrű anyázások között mentem a bankba ahol feloldották a zárolást.
Most pedig néhány szó a Golders Green-i HSBC bankról. Ez a bank kilóg a sorból. Mivel zsidónegyed közepén van ezért szombaton zárva tart és vasárnap kinyit 11-13óráig. Ez nekem nagyon jó mert egyrészt szombatonként sokszor dolgozom másrészt itt van a bankfiók két perc sétányira.
A probléma az hogy igen sajátos a vasárnapi ügyfélkezelés. Az egy dolog hogy nincs pénztár, végülis van a környéken bőven pénzkiadó automata. Viszont ügyintézés sincs, ahogy arra mindjárt rávilágítok. Az ügymenet a következő. Áll a bank közepén Sanda Káhn a Maláji Tigrincs és mindenki lepattan róla. Az illető, egy dologra van beprogramozva és ahhoz tartja magát. MINDENKIT elküld azzal a szöveggel hogy jöjjenek vissza holnap vagy a hét bármelyik napján. Ebből nem enged, áttörhetetlen bástyaként áll a vártán és aki birka az hallgat rá. Márpedig az emberek többsége birka. Ugyanis erre épül a rendszer. Az emberek nem hőzöngenek, nem reklamálnak nem üvöltik le az ügyintéző fejét, hanem békésen hazamennek. Vannak oldalsó boxok ahol a valódi ügyintézés zajlik de oda csak Isten kegyelméből Canossa járás után a hétfejű sárkányt legyőzve, hétmérföldes csizmában lehet belépni.
Két évvel ezelőtt internet bankot akartam kötni, vagyis internetről intézni átutalásokat stb...
Vasárnap a szomszéd párral akik akkor költöztek ki, elmentünk a bankba. Porkoláb Béla az Első Alabárdos ott állt a terem közepén lazán elküldött minket a picsába. Kérjünk időpontot, menjünk vissza máskor bla bla bla...
Én egy nagyon békés természetű ember vagyok a birkák nemzetségéből ezért ki is jöttünk a bankból. Viszont van az a helyzet mikor felébred bennem az állat. Kint az utcán úgy felidegesítettem magam hogy amúgy sem kis fejem háromszorosára nőtt és gőzt fújtatva visszarohantam a bankba. Norbi az jött velem, Erika az csak később csatlakozott mert azt hitte a saját alabárdjával fogom a fickót apró darabokra vágni.
Tény hogy vérben forgó szemekkel 100 decibelen suttogva követeltem hogy küldje oda a menedzsert. Mit ad Isten jött egy kedves ügyintéző és negyed órán belül internet banki szerződéssel távoztunk.
Eltelt két év és a Golgers Green-i bankfiók híven őrizte bevehetetlen vár hírnevét. Embert nem hallottam még aki ne panaszkodott volna.
Tegnap szombaton jöttem haza munkából és kaptam egy telefonhívást a banktól. Hogy valami probléma van a számlámmal. Mondtam hogy én nem beszélek angolul de holnap bemegyek személyesen a bankba és tisztázzuk.
Na ma 11-kor családostul irány a bank. Terem közepén ott állt mindenki ismerőse az angol korona büszkesége Iqminusz Singh. Már sorállás volt, előttünk is várt öt ember. Gyorsan fogyott a sor, na nem azért mert barátunk brilliáns problémamegoldó képességével megoldotta az ügyeket hanem mert az előttünk lévők megunták a várakozást és elhagyták a csatateret. Mivelhogy India Gyöngye fél órát foglalkozott egy hölggyel akit ezek után -jöjjön vissza holnap- szavakkal bocsátott útjára.
Na mi jöttünk.
Addigra már sejtettük mi lehet a probléma. A feleségem a héten repülőjegyet akart venni a kártyámmal és nem sikerült a tranzakció. Gondoltuk ezzel van a probléma.
Miután elmondtam a problémámat természetesen jött a mindent megoldó mondat -jöjjünk vissza holnap-. A vérnyomásom akkor kezdett emelkedni. Mondom neki hogy oldja meg a problémát most és itt. Azt mondja hogy ahhoz hogy feloldják a tiltást telefonálni kell de azt csak munkaidőben lehet hétközben. Na itt oldott ki a biztonsági szelep beépített gőzkazánom tetején és és jó néhány emelt hangú fucking kíséretében azonnal követeltem hogy töröljék a számlámat mert másik bankot keresek. "Mondtam" neki hogy ha én holnap bejövök az egy teljes napi bérem elvesztésével jár és nem vagyok hajlandó erre egy pennyt sem áldozni. A feleségem pedig megkérdezte hogyha semmit nem tudnak intézni vasárnap akkor miért vannak nyitva?
Na akkor leültetett bennünket hogy majd a boxban ülő ügyintéző szólít minket. Hoppá, ilyet is lehet?
Körülbelül egy órát ültünk ott. Másfél órával korábban léptünk be. A boxban a második ember ügyét intézte egy hölgy. Ezalatt körülbelül ötven ember jött be és távozott, lepattanva a bástyafalról.
Végül minket szólítottak. A hölgy meghallgatta mi a problémánk, mondta hogy valóban a Wizzair tranzakcióval van gond, majd FELHÍVTA azt a számot amire a büdösgyökér azt mondta hogy csak munkaidőben él, és újra üzembe helyezte a kártyámat. Elnézést kért mert a bank rendszerében volt a hiba.
Természetesen tudom hogy az a viselkedés amit mindkét esetben előadtam egy taplóparaszt eljárás de nekem ez eddig bevált. Feleslegesen elestem volna két napi munkabéremtől. Úgy látszik hogy a Golders Green-i HSBC bankban vasárnap csak sudribunkó viselkedéssel lehet eredményt elérni.
A poszt címe Bankrablás. Kérem szépen, internet bankot csinálni valakinek, az egy banktól BÁRMIKOR alapként elvárható. Az hogy egy saját hibájukból meghiúsult tranzakciót AZONNAL korrigáljanak szerintem jogos elvárás. Ha nem viselkedek minősíthetetlen módon akkor ez nekem pénzembe került volna.
Nekem EZ is bankrablás.