HTML

Ass blaster

Friss topikok

  • tanyasi értelmiségi: Szóval hogy mindenki értse. Ami ma brüsszelesben az ominózus konferencia körül zajlik, a libernyá... (2024.04.16. 15:46) TE TETTED EZT KIRÁLY
  • Hejira: Fityesz himnusz: Most múlik pontosan (2024.03.28. 15:49) Gyerekiahóra...
  • diggerdriver: @Ferenczi Krisztián: Gratulálok a háthoz. A faváz sokszáz évig kitart és egybentart. A legöregebb ... (2023.12.17. 20:44) Házépítés itt és ott...
  • Móka Miki: Ez valami eszméletlen ahogy a sérült agy tirpák zotyi nyalja a munchhausen valagát. Ewwwww (2023.05.19. 21:44) Ki a rosszfiú?

Címkék

Háború vagy béke?

2015.11.14. 21:09 diggerdriver

Megtörtént. Európa is megkapta a maga ikertornyait. Az összehangolt, sok áldozatot követelő terrortámadást. Még fel sem ocsúdott senki, még ki sem hűltek az áldozatok de az ítélet már megszületett. A bevándorlók, a muzulmánok és a biciklisták...

Szörnyű ami történt. Megbocsáthatatlan. Üzenet volt hogy senki sehol nem érezheti magát biztonságban.

https://www.youtube.com/watch?v=j4MRT_fIbpg

https://www.facebook.com/sandor.vasvary/videos/1014819365236518/?pnref=story

http://alfahir.hu/europa_remegni_fog_minden_idok_legbrutalisabb_videojaban_uzen_az_iszlam_allam

A kérdés az hogy mi következik ez után? Felgyújtanak néhány menekülttábort és mecsetet, meg inzultus fog érni jónéhány ártatlan muszlimot. Tudom, már az is felháborító hogy ártatlannak nevezek iszlám vallású embereket. Mostantól kezdve ők az elsőszámú közellenség és a kollektív bűnösség bélyege rájuk van sütve. Viszaléptünk az időben közel száz évet.

Kicsit messziről kell kezdenem a mondanivalómat de így talán érthetőbb.

A holokauszt áldozatainak számát hatmillióra becsülik. Lehet ezzel vitatkozni de nem érdemes. Nem ez a lényeg. Ha csak egyetlen embert marhavagonba tesznek és elszállítanak egy táborba az ugyanolyan súlyos bűn mintha hatmillióval teszik. Elfogadhatatlan ami történt de legalább olyan elfogadhatatlan az amilyen indokkal történt. Embereket elítéltek azért mert zsidónak születtek...

Most embereket fognak megítélni azért, amiben hisznek. Nem tudom hány muszlim él Európa nyugati és északi fejlettebb régiójában de talán több tízmillió. Mostantól retteghet minden nem muszlim és muszlim egyaránt. 

Mit lehet tenni? Mit KELL tenni? 

Számtalan értekezés született már arról hogy az iszlám egy békés erőszakot elutasító vallás és legalább ugyanannyi arról hogy bizony egy erőszakos térítő vallás. 

Abban mindannyian egyetértünk hogy valamit tenni kell. Sokan fognak arról írni hogy Európának fel kell ébredni.

Én is azt mondom hogy valamit tenni kell. Ennyi ember halála nem lehet hiábavaló. Nem léphetünk túl rajta. A megoldás nem egyszerű.

El kell dönteni hogy az iszlám termeli ki a terrorizmust vagy nem. Ha igen akkor az iszlám ellen kell fellépni vagy elég a terrorizmus ellen. Most mondhatjuk azt hogy a teljes muzulmán közösséghez képest porszemnyi az a néhány terrorista, de az okozott szörnyűség mégsem porszemnyi. Sok választás nincs.

Ha az iszlám ellen lépünk fel akkor viszont radikálisan és az írmagját is kiirtva Európából nagyon keményen kell reagálni. Meggyőződésem hogy ez nem járható út. Olyan ellenreakciót váltana ki hogy annak beláthatatlan következményei lennének. 

Marad a terrorizmus elleni küzdelem. Na most azt úgy meglehetősen nehéz ha a menekültáradat ellenőrzés nélkül lepi el Európát.Ez akkor is igaz ha ki fog derülni hogy a menekülteknek semmi közük nem volt a támadásokhoz. Azok az országok amelyek kígyót békát kiabáltak Magyarországra a kerítés miatt azóta építik a maguk kerítését. Talán igazuk volt a magyaroknak hogy Európa nem átjáróház. A terrorizmus elleni küzdelem elsősorban titkosszolgálati feladat. Földalatti szervezet ellen csak földalatti szervezet harcolhat. A terrorizmus pajzsként tartja maga előtt a békés tömegeket. Volt már Európában sok terrorista mozgalom aminek nem volt vallási alapja(IRA, ETA) mégis békés polgárok voltak az áldozatok. Őket sikerült legyőzni. 

Most el fogják temetni sokan Európát. Joggal. Amit idáig produkált menekültügyben azt minősíteni sem lehet. Amiket produkált az iszlám szélsőséges megnyilvánulásai ellen az még ennél is siralmasabb. Kérdés mi fog történni. Ennyi ember véráldozata nem lehet következmények nélküli. Nem halhat meg ennyi ember úgy hogy minden megy tovább változatlanul. 

Amerika az ikertornyok után a létező legrosszabb megoldást választotta. Máig gyűrűző hatásai vannak annak hogy lángba borította a Közel Keletet. A terrorizmus újabb táptalajt kapott A kedvenc diktátoruktól megfosztott arab országok egyértelműen beálltak a terrorizmus támogatói közé. A Közel Kelet forrong és ennek egyik következménye a párizsi terrortámadás.

Számtalan elemzés fog születni.Az összeesküvés elméletek hívei újabb lökést kaptak."Na ugye", "megmondtam", az usákok, a zsidók, a bankok, a menekültek, a liberálisok, a konzervatívok az EU...

 A menekülteket és az iszlámot ördögnek fogják kikiáltani és az érdekükben szólókat szintén.

A bűnbak előállt üssük hát amíg meleg. 

 

41 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://diggerdriver.blog.hu/api/trackback/id/tr288078340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Élmunkanélküli alkoholista 2015.11.15. 00:28:12

Nyugat-Európa egy pöcegödör lett. A közbiztonság megszűnt létezni. Bárhol eléd ugorhat már egy Abdul és belédereszt pár golyót.

montroyal ( CAN qc) 2015.11.15. 00:56:40

a valasztas egyertelmu .. csak ott nem ahol a pénz vagy a vallas mossa ki az agyakat

Shanarey 2015.11.15. 01:43:08

Háború lesz, de amíg a politikai érdekek dominálnak a józan ész felett, addig ez nem megnyerhető háború.

Az IRA azért nem egészen vallás mentes csapat. Ott a katolikus és protestáns ellentét is szerepet játszott, nem csak az volt hogy Angolok és Írek gyűlölik egymást a terület foglalás miatt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.15. 09:14:20

Háború sokféle van. A terrorizmus elleni háború is már létező dolog.
Nem tudom manapság hogy működnek a titkosszolgálatok de az ő szerepük most nagyon fel fog értékelődni.
Amerika töketlenkedése és romboló tevékenysége a Közel-Keleten engem meggyőzött arról hogy az oroszok tudnák megfelelően kezelni a helyzetet.

2015.11.15. 09:51:29

Szerintem az lesz, hogy Angela megint felvonulgat Hollandedal karoltve, selfie-zget, mindenki gyaszol es minden megy tovabb. Mint eddig.
Az a nagy helyzet, hogy Europa azt csinalja, amit Angela mond. Marledig most semmit se mond.
Megkerdeztem a nemet kollegamat, hogy hogy lehet, hogy Angela meg mindig a tronon ul. Azt mondta, hogy nincs kihivoja. Nincs alternativa a nemeteknel.

Szociologiailag mar mas teszta. A franciaknal es a briteknel a szegenyeb muszlim csaladok mar igy is marginalizalva vannak. Most meg hobban lesznek. Az egyik UK muszlim politikus szerint, a beit muszlimok sem tesznek azert sokat, hogy ez ne igy legyen.

Péter9876543 2015.11.15. 11:44:21

Az utolsó 2 mondattal tökéletesen egyetértek. Azért ne legyünk már annyira naívak, hogy azt gondoljuk véletlenül történt, ami történt vagy hogy az illetékesek, a titkosszolgálatok nem tudtak mindenről előre.

A világ egyik legjobban őrzött elnökétől száz méterre robbantanak, meg lövöldöznek, miközben gyakorlatilag mindent tudnak rólad, azt is hogy ebben a pillanatban éppen milyen gondolatok járnak a fejedben?
Meg hogy szír útlevelet találtak az egyik merénylő mellett? Bazzeg, ha robbantani megyek, akkor gondosan bekészítem az útlevelemet??? Ne már.

Ez a 129 áldozat sajnos csak a járulékos veszteség, hogy az európai közvéleményt kedvük szerint manipulálhassák. A múltkori pár ember úgy látszik nem volt elég, már mindenki elfelejtette. És a manipuláció tökéletesen működik, csak fel kell menni az internetre és tetszés szerint bárhova kattintani....

Shanarey 2015.11.15. 20:04:58

@diggerdriver:

Az Oroszokkal az a baj hogy mindenkire lőnek aki nem a Szíriai elnökkel van.

Élmunkanélküli alkoholista 2015.11.15. 21:07:09

@Shanarey:

És az miért baj?

Lehet diktátor, de nem is volt háború.... most meg....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.15. 21:54:12

@Shanarey:
Még mindig hatásosabb mint az amcsik teszetoszasága.

Shanarey 2015.11.16. 05:14:06

@diggerdriver:

Igen de sok az a bizonyos "járulékos veszteség, akiknek csak annyi a "bűne" hogy rossz helyen laknak, vagy nem szeretik a "vezérüket".

@Élmunkanélküli alkoholista: Volt, csak az országon belül

Auralianus 2015.11.16. 09:23:40

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
@Shanarey:

Mar regota haboru van. Mi okoztuk (marmint tobbek kozott Europa) mert hasznot akartunk.. raadasul mi adtuk el nekik a fegyvereket is (kulon kiemelnem itt a francia fegyverexportot, amit annak ellenere fenntartottak, hogy a nemetek es a svajciak mar rajottek, hogy nem er annyit a haszon, mint amennyi kart okozunk magunknak ezert maguktol lealltak vele)..

.. az a kerdes, hogyan szeretnenk befejezni a haborut.

Nem letezik egyenlotlensegre epitett stailitas. Fel kell adni az "oszd meg es uralkodj elvet" helyette esetleg elgondolkodhatnank rajta nem lenne-e jobb egy teljesen demilitarizalt kozel-kelet?

Szerintem DE... szimplan demilitarizalni mindent.. akinel fegyver van, rosszfiu.. tema lezarva.. es vege a haborunak.. jon majd egy viszonylag hosszu gazdasagilag bizonytalan idoszak, de a vegere megtanulnak majd vitatkozni egymassal lovoldozes helyett...

... ennek az allapotnak az elerese sem lesz vermentes, egyszeru es gyors.. de nem latok mas erdemi lehetoseget azon kivul, hogy "egyszer csak elfogynak maguktol is"...

Es igen, a cehhet valakinek fizetni kell.. leginkabb majd nekunk. aki pedig ugy kezdi, hogy felhordul, az jobb ha elgondolkodik rajta mi dragabb:

Etetni a fegyveripart es a biztonsagi szolgalatokat, korlatozni a sajat szabadsagjogainkat es ujratermelni a terrorizmust, vagy finanszirozni egy VALODI beketeremtest, demilitarizalast, gazdasagi ujjaepitest es felzarkoztatast.

Nyitott kerdesekk.. mindenki eldontheti szerinte melyik ut vezet a szebb jovobe ;)

2015.11.16. 15:03:42

@diggerdriver: nincs semmifele teszetoszasag

soad1221 2015.11.16. 15:56:42

@Auralianus: ez így oké, de az akinél fegyver van és kimondtuk, hogy rossz fiú, akkor mi van utána. Nem fogja odaadni azért mert szépen kérem. Csak akkor adja oda, ha fogok egy hatásosabb fegyvert és elveszem. És ebben a pillanatban én vagyok a másik rossz fiú. És akkor lesz egy harmadik, aki azt mondja, hogy Ti ketten vagytok a rossz fiúk, ide szépen a fegyverrel. CSak akkor kapja meg, ha fegyvert fog, így már ő is rossz fiú. És így tovább... és akkor a rossz fiúk szépen egymást vádolják, hogy nem én, hanem ő a rossz fiú, és nekem "istenbizony" csak azért kell, a fegyver, hogy a rossz fiúktól elvegyem. És mivel annak a rossz fiúnak van egy sokkal frankóbb, sokkal jobban célzó sorozat lövője, nekem nincs esélyem a puskámmal, ezért aknavetőt fejlesztek. Aztán mivel nálam van a tuti fegyver mindenki más aki fejleszt egyértelműen rossz fiú, és nekem azért kell fejlesztenem a szuperfegyvereket, mert ők is tuti fejlesztenek.
És hát tudjuk, ők a rossz fiúk, el kell venni tőlük a fegyvert....

Auralianus 2015.11.16. 17:42:55

@soad1221:

Ugy kezdodik a buli, hogy bevonul egy ENSZ bekefenntarto kontingens es MINDEN miliciat lefegyverez... ezert is irtam, hogy a fegyvermentes allapot elerese se nem lesz gyors, se nem olcso.. se penzugyi, se politikai teren nem egyszeru, de jobb, mint ami most folyik...

Szoval kb 3-5 ev mulva kezdodhet el a folyamat, amikor azt lehet mondani, hogy akinek fegyver van az rosszfiu.. es meg csak veletlenul sem helyi erok ellenoriznek.. egy DMZ fenntartasa a Kozel-Keleten csakis ENSZ misszio kereteben elkepzelheto.

Mindemellett fenntartom a velemenyem, hogy NEM dragabb egy ilyet finanszirozni annal a szitunal, mint amiben eppen most lubickolunk. A kuonbseg annyi, hogy ahol nem robbantgatnak, ott elhetobb az elet annal, mint ahol robbantgatnak.

A mondandod masodik fele pedig igen.. azt jelenti, hogy anyagilag az ENSZ eroket kell finanszirozni, politikailag pedig le kell nyomni a titkosszolgalatok es a fegyvergyartok torkan, hogy csokken a befolyasuk.

De a buli meg igy is megeri - szerintem - rovid es kozeptavon is.

soad1221 2015.11.16. 17:59:11

@Auralianus: én nem kétlem, hogy megérné, a kivitelezése lehetetlen. Ugyanis lehet, hogy megvagyok győződve arról, hogy én vagyok a jófiú, de más nem biztos, sőt, lehet, hogy azt mondja, hogy egy szart, pont fordítva... és oké, ha politikailag lenyomod a fegyvergyártó és a titkosszolgálat torkán, hogy köszönjük, ennyi volt, mehetsz kapálni, de ő meg lehet, hogy nem lesz annyira politikus, amikor ezt Te megpróbálod lenyomni a torkán, és hát lássuk be, a fegyver nála lesz. Ha meg nálad van, és még le is nyomod a torkán, akkor pedig nagyon-nagyon pici lesz a mozgástér a jó és a rossz fiú között, és bizony könnyen átbillenhet a dolog, hogy már nem csak mondják, hanem valóban Te leszel a rossz fiú...

szóval én támogatom a világbékét, csak nem gondolom, hogy létezhet, bármennyire is megérné minden szempontból, minden távon.
Kár hogy ilyen nem létezhet...

2015.11.16. 18:46:07

@Auralianus: Az arabok és egyéb nációk a Közel-Keleten pont arról híresek, hogy rendszerető és békés emberek. Mármint a fundamentalisták. Ezeket az embereket a háborún kívül semmi más nem élteti. Békés módszer nincsen a megoldásra. El kell őket törölni a Föld felszínéről. Habár azt tudjuk jól, hogy az erőszak mindig erőszakot szül...

Auralianus 2015.11.16. 19:28:19

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Szerintem olvass történelmet... azt meg nem is tudom értelmezni, hogy az arab fundamentalizmust, mint viselkedésformát általánosítod egy több százmilliós népességre... kb mintha a Teutonok, a Johanniták vagy a Templomosok "hőstetteiből", esetleg a Jezsuiták "kevességéből" a Közép-Amerikában a konkvisztáda alatt lemészároltakból, vagy az Észak-Amerikába behurcolt afrikaiakkal való bánásmódból, esetleg a Kínaiakkal vagy az Indiaiakkal szemben folytatott "birodalmi politizálás" alapján jellemeznéd Európát.

A koncentrációs tábort pl az angolok találták ki és a búrok ellen alkalmazták először - dokumentáltan - az írott történelem folyamán... szóval én nem mennék abba bele, hogy melyik "nép" mire is képes.. avagy nem képes..

Auralianus 2015.11.16. 19:40:23

@soad1221:

Szóval úgy gondolod, hogy általános sztrájkkal nem lenne kikényszeríthető Franciaországban, hogy francia cégek ne adhassanak el fegyvert külföldre? Ez polgárháborús konfliktus kirobbanásához vezetne? Ugyanez svájcban vagy Németországban utcai harcokhoz vezetne?

Esetleg az USA-ban katonai puccsot hajtana végre a fegyvergyártók magánhadserege?

Kétlem...

.. persze tuti nem nyelnék le könnyen.. hiszen a lobbistáik ott ücsörögnek sok helyen, de azért teljesen lehetetlennek sem érzem a feladatot. Egyébként sem fogják tudni sokáig fenntartani a mostani status-quo-t, hacsak nem zúzzák porrá folyamatosan egész régiók infrastruktúráját, mert az információ egyre szabadabban áramlik, egyre nehezebb korlátozni ki mihez juthat hozzá.

És most nem a katonai technológiára gondolok, hanem a polgári infrastruktúra létrehozásához és fenntartásához szükségesre. Ha decentralizált az infrastruktúra, akkor nehezebb lerombolni és az újjáépítését is nehezebb megakadályozni, sokkal könnyebb fejleszteni és ahogy a dolgok állnak, már nem sokáig lesz szükség a globális kereskedelemben ennyi áru mozgatására.

A fundamentalizmus ugyanis csakis ott képes fennmaradni, ahonnan a tudás kiszorult és/vagy ahol az egyenlőtlenség sértettséget szül. Miért nem égetnek pl nálunk minden hétvégén boszorkányokat? Miért nem vásárol más senki búcsúcédulát az egyháztól? Naugye...

Nem látom a helyzetet sem megoldhatatlannak, sem elveszettnek.. egyelőre még meleg, fűtött otthonokból keseregnek itt páran a nyugat hanyatlásán, miközben a "borzasztóan fenyegető" közel-keletről télidő idején menekülnek százezerszám (milliószám?) gyalog ide... miért is, ha ennyire reménytelen itt a szitu?

Szimplán elfelejtettünk körülnézni.. szimplán annyira belekényelmesedtünk a jóba, hogy nem is tudjuk milyen az amikor nem jó.

És se nem fenyegetett, se nem tehetetlen Európa.. hanem egy igenis ütőképes (mind katonailag, mind gazdaságilag) nagyhatalom, természetesen a maga saját problémáival, amik innen a valósnál nagyobbnak tűnnek. Szóval igenis VAN megoldás, más kérdés, hogy kikényszerítjük-e a kivitelezését ;)

Auralianus 2015.11.16. 21:41:03

@diggerdriver:

Az ENSZ az amivé tesszük, mint ahogy az EU és a demokrácia is.

2015.11.16. 23:02:59

@Auralianus: Nem általánosítottam semmit, ez a te agyadnak a szüleménye. Legalábbis én nem látok olyasmit, ahol azt írtam volna, hogy minden közel-keleti lakos terrorista, csúsztatásnak is nagyon gyenge. :) :P

Figyelj, ott már nagyon sokan próbáltak rendet rakni, nagyon kevés sikerrel. Mindig lesznek olyan emberek és széles támogatottságú köreik, akik úgyis megszállóként fogják kezelni még a "legbarátibb" békehadtestet is. Fegyvert meg annyit vesznek, amennyit nem szégyellnek, pénz az van dögivel. Meg ha már békét akarsz, azt sem ártana pontosan tisztázni, hogy pontosan kik is pénzelik ezeket a szervezeteket. És akkor lehet, hogy jó pár országba be kellene kopogtatni szép sorban. Amiről te beszélsz, az szerintem megvalósíthatatlan.

2015.11.16. 23:11:53

@Auralianus: Ha nem adnak a franciák, adnak majd mások, létezik és virágzik a feketepiac, mint eddig is. Vegyük el a játékszereiket, rendben. De majd vesznek újakat, máshonnan... Kb. olyasmit mondasz, minthogy szüntessük be a drogkereskedelmet. Lehetetlen. Amúgy meg ha nem lennének lőfegyverek, rakéták, tankok, akkor kővel meg bottal dobálnák egymást. Vagy pusztakezes harc. Fanatikus, gyilkolni képes emberektől mit vársz...

Auralianus 2015.11.17. 08:07:24

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Ha alaposan megvizsgálod a helyzetet, ez nem úgy működik, hogy "adott 5000 öngyilkos kommandós" minden időpillanatban. Akárhogy is nézem havonta 1-2 embert tudnak ÖSSZESEN ilyesmikre rávenni.. és határozott különbséget érzek aközött, hogy valaki kiabálva egy késsel hadonászik.. és aközött, hogy valaki felrobbantja magát plasztikkal, miután automata fegyverekkel a tömegbe sorozott.

A fegyvergyártás ellenőrzésének lehetőségeiről pedig csak annyit, hogy bármilyen termék útja nyomon követhető már manapság, minden szabályozás kérdése. És elsiklottál egy fontos elem fölött.. ugyanis azt mondtam: a béketeremtés része a gazdasági felzárkóztatás.

A világot a pénz mozgatja. Nem azért árul valaki drogot, vagy fegyvert, "mert gonosz" hanem azért, mert megéri neki anyagilag. Szimplán át kell súlyozni a gazdaságot olyan módon, hogy NE érje meg neki ezzel foglalkozni, mert van más jövedelmezőbb üzletág is... és láss csodát. NEM fegyvert fog árulni, vagy drogot.. hogy ez kivitelezhető-e?

Hát hogy a manóba ne... az energiaszektor már szépen lassan átrendeződik a háttérben, de mire ez eljut a köztudatba, az még 1-2 év... szerinted naiv vagyok? Nézz utána mit tettek a svédek, a németek, a hollandok? Kivezetik a fosszilis tüzelőanyagokat felmenő rendszerben.. gyakorlatilag 30-40 év múlva megszűnik a belső égésű motorok gyártása... nézd meg hová tartanak a befektetések (pl itt: gurulohordo.blog.hu )

Azt kell mondjam, hogy már most olyan szinten tart az automatizálás, annyira fejlett - már most!! - az alternatív energiaipari technológia, hogy max öt éven belül megvalósítható lenne az átállás, HA meglenne a politikai szándék. A politikai szándékot a pénzügyi érdek generálja.. és AZ is meg fog jelenni, mert már léteznek cégek akik közösségi alapon szervezik át az energiatermelést (az UBER és az AIRBNB mintájára). Ez nem holnap fog történni, hanem MÁR történik, csak a mainstream hírek éppen nem erről szólnak. kit érdekel, hogy valaki éppen bizonyított egy fontos a gráfelméleti kérdést? Nem sok embert.. pedig ha a bizonyítás helyes, akkor kb 30%-al növelhető a többmagos processzorok teljesítménye szoftveres úton... ésatöbbi ésatöbbi...

Az a szép a dologban, hogy ez már NEM átlátható mértékű fejlődés.. mivel nem átlátható a mértéke, nem is kalkulálható.. ezért a status quo sem maradhat fenn, szimplán azért, mert elfogy a pénz :) :)

Szóval csak várj.. és láss csodát ;)

soad1221 2015.11.17. 10:33:14

@Auralianus: akkor most majd nem fognak adni a franciák, hát lesznek mások. A franciák majd adnak annak, akinek adhatnak, az hogy ő pedig raktározza, használja esetleg továbbadja meg majd kiderül.
Érdekes, hogy Észak-Koreába is kerülnek olyan cuccok dögivel, amik elvileg nem kerülhetnének, és nem is adják el azok a cégek.

Egy általános sztrájkkal mindazt elérni, hogy ne legyen fegyvergyártás és fegyverkereskedelem? Csak hasra ütök, de a fegyver mozgások 90%-ról szerintem semmit sem tudunk és nem is lesz infónk.. amiről nem tudunk, az ellen meg nehéz tiltakozni.
Azon kívül nehéz lesz általános sztrájkot szervezni e mögé, mert az egészen biztos, hogy nem mindenki ért ezzel egyet. Az ott dolgozók, a beszállítók és azok családtagjai pl nem hinném, hogy annyira támogatnák, hogy mostantól ők is mehetnek kapálni. De lássuk be a mostani rossz fiúk pl francia és belga állampolgárként biztos nem értettek volna ezzel egyet.

Az pedig valóban szép cél, hogy gazdasági felzárkóztatás legyen, legyenek a javak egyenlően, illetve közel egyenlően elosztva, de ez szintén lehetetlen. Nem azért mert ne lehetne akár mindent dekára kimérni, hanem azért, mert ha ez meg is valósult, lesz olyan jó fiú, akinél még maradt egy kis fegyver a szent és jó cél miatt és úgy gondolja, hogy mivel ő a jó fiú, neki azért mégiscsak több jár a közösből... és akkor a nagyon arányosan és igazságosan leosztott helyzet már borult is...

Tudod az emberi természet, az ember maga a gátja annak, hogy egy ilyen idealizált világ létrejöjjön. A teljes evolúció erről szól, hogy minden élőlény teret akar hódítani, szaporodni akar és terjeszkedni akár a többi élőlény kárára is.
Nem lesz olyan, hogy akkor mindenki belátja, hogy neki ennyi elég. Nézd meg a környezeted, olyan emberek is irigykednek sokszor és ráadásul olyanra, akiknek adott esetben kevesebb jutott. Szerinted őket rá lehet venni arra, hogy ne akarjon még többet? szerintem nem...

A fejlődésben teljesen igazad van. A tévedésed ott van, hogy a bizonyításnak köszönhetően 30%-al növekszik az adott termék teljesítménye, ami persze jó, csak azt a terméket vki a növekedett teljesítménynek köszönhetően pénzért, és bizony TÖBB pénzért fogja árulni. Ezek nem jó szándékból, emberszeretetből fejlődnek, hanem azért, mert ebből vki előnyt szeretne szerezni. Ez az evolúció lényege, itt is érvényesül.
Az UBER, az AIRBNB mind nagyon szép és jó közösségi dolgok, de lényegét tekintve nincs különbség az eddig bevált módszer között. Mert szép és jó, de leginkább üzleti vállalkozásnak, vagy másképpen üzleti modellnek nevezném. Újak és jövedelmezőek, nem kétséges.
Voltak hostelek eddig is, most meg városszerte szétszórt lakások vannak. DE azoknak a lakásoknak a tulajdonosai megvették egyszer és PÉNZÉRT adják ki. Nem azért, hogy az ott alvó ember olcsón jusson lakhatáshoz, hanem azért, hogy ő pénzt keressen. Már az sem tetszik nekik, hogy ezután a jövedelem után az állam adót szeretne, amint kiveti, emelni fogja a díjat, szeretné a hasznát maximalizálni. Nagyon rövid úton leszarja, hogy ki lakik abban a lakásban abban az X napban, a kérdés, hogy mennyiért lakik ott. Értem, hogy az ott lakónak az egyik szempont az ár, ezért nem 4 csillagos hotelbe megy, az másik terep. Az AIRBNB abban különbözik az eddigi hostelektől, hogy egyrészt erősebben használja a netet, egyfajta "közösségi" oldal feelinget adva, másrészt nagyon jól kommunikálják, nagyon jó célközönségnek - röviden: jó a marketing.
De a célját és magát a terméket tekintve nincs különbség, csak az értékesítés módja változott.
Úgyszintén az UBER. a termék a személyszállítás, a cél a pénz. CSak az értékesítési csatorna változott. Ja igen, az tény, hogy az eddig berögzült rendszer haszonélvezőinek ez nem jó, és nem is örülnek neki. De az újnak a haszonélvezői pontosan ugyanazért teszik, mint a régiek, mégpedig a pénzért.
Hidd el, nem emberszeretetből jöttek ezek létre :)

SZóval, minden jó, amit Te írsz, végső soron ugyanabból a szándékból indul és pontosan ugyanazt a a célt szeretné elérni, mint az eddigi. Márpedig, ha ez nem változik, akkor teljesen feleslegesen hozod példának ezeket az egyébként nagyon jó dolgokat.

Nem a sztrájktól és elesett megrendeléstől lesz polgárháború. Az attól lesz, mert érdekek egymásnak feszülnek. És ez történik most is, a háború módja is megváltozott, már nem az van, hogy van két csapat, egy csatatér és hajrá ütközzenek össze. Egykor az arisztokrata réteg még egy távolabbi dombról kvázi családi eseményként nézte végig a csatát. Ma már nem így zajlik... A lényeg viszont nem változott - a cél a megszerzett hatalom, és az ebből származó előnyök.

Auralianus 2015.11.17. 15:43:34

@soad1221:

Amit leirsz azzal tisztaban vagyok. Magam is kiemeltem a penz szerepet. Kettonk kozott annyi a kulonbseg, hogy Te ugy gondolod nem lehet alternativat allitani a mostani modellel szemben (abbol indulsz ki, hogy a javak mennyisege es a piac merete veges es a "harc" mindig ezek felosztasaert fog folyni, ahogy eddig is).

Ami szerintem be fog kovetkezni, az nem mas, mint a rendelkezesre allo eroforrasok exponencialis bovulese a decentralizacioval parhuzamosan. Ezert irtam, hogy vagy folyamatosan lerombolod az infrastrukturat, vagy atsulyozodik a gazdasagi hatalom es a status quo nem tarthato fenn a tovabbiakban. Ezert esik pl most az olajar.

Gyakorlatilag amint az energiatermeles es az automatizacio hatekonysaga es merteke eleri a kritikus merteket, az anyagi jellegu javak (kivetel nelkul az osszes) el fogjak vesziteni az ertekuket. (Vicces modon a termeles hatekonysaganak novelo torekvesek es ezaltal a profitmaximalizaciot celzo torekvesek pont ebbe az iranyba taszitjak a folyamatokat)

Egy ilyen vilagban csakis a vegletekig specializalt tudasnak, es a know-how-nak lesz erteke. Mindket dolog olyan, hogy termeszetenel fogva igen nehezen orokolheto meg.. es az "ujraelosztasa" is bajosan oldhato meg.. ergo egyik sem monopolizalhato... hianygazdasag nelkul pedig nincs status-quo.

Akarmennyire is futurisztikusan hangzik, de ebbe az iranyba fejlodnek a dolgok. Mas kerdes, hogy a tarsadalom mikent reagal a helyzetre.

Jellemzoen egy ilyen alapokra epulo tarsadalomban - mivel az anyagi javak ertektelenek - mindenkinek meglehet mindene.. annyit ehet-ihat, utazhat.. raadasul "ingyen" amennyit akar. A fenntarthatosag szempontjabol kritikus tomeget a minimalis infratruktura mukodtetesehez elengedhetetlenul szukseges tudassal rendelkezok szolgaltatjak majd.

Vagy...

.. megkezdik az infrastruktura szisztematikus es folyamatos rombolasat, hogy fenntarthato maradjon a status-quo.

soad1221 2015.11.17. 16:36:33

@Auralianus: "Kettonk kozott annyi a kulonbseg, hogy Te ugy gondolod nem lehet alternativat allitani a mostani modellel szemben (abbol indulsz ki, hogy a javak mennyisege es a piac merete veges es a "harc" mindig ezek felosztasaert fog folyni, ahogy eddig is"

Ez nem teljesen így van, de igen véges. Mert nincs korlátlan mennyiségű élhető hely a Föld nevű bolygón. Ezt a korlátot kizárólag úgy tudnád bővíteni, ha az űrt is élhetővé tennéd, de lássuk be, ez jelenleg sci-fi...

" atsulyozodik a gazdasagi hatalom " ez így önmagában nem jelent semmit.

"Egy ilyen vilagban csakis a vegletekig specializalt tudasnak, es a know-how-nak lesz erteke. Mindket dolog olyan, hogy termeszetenel fogva igen nehezen orokolheto meg.. "
Miért? már jelenleg is a tudás a legnagyobb érték. Ez bizony "örökölhető". Na persze nem végrendelettel, vagy DNS-el, hanem az oktatással. Hogy kinek milyen tudást adok át, pedig én döntöm el. És ahogyan a mostani világban is, a know-how birtokosai nem adják csak úgy ki úton útfélen mindenkinek azt, különben az értéke számukra jelentősen kevesebb lenne.

Egyébként én pont azt írtam, hogy sok esetben borul a jelenlegi status-quo, mindössze azzal vitatkozom, hogy ez nem mindenki javára történik, hanem az azt felborító javára. Aminek természetesen vannak még nyertesei, de egyúttal vesztesei is. Nem kiegyenlítődnek a különbségek, hanem ezen javak csak mások érdekkörébe helyeződnek át, viszont minden esetben lesz vesztes, így nem lehet win-win az egyenleg.

Auralianus 2015.11.18. 10:15:15

Ha figyelembe vesszuk, hogy a bolygo feluletenek jelen pillanatban kevesebb, mint 5%-at tartjuk "civilizalt korulmenyek kozott" alkalmasnak az elhetesre (lakjuk effektiven) akkor ugy gondolom meg igen sok lehetosegunk van mind az elohelyek mennyisegenek, mind a minosegenek novelese teren.

Ha ehhez parositjuk az uj technologiakbol adodo lehetosegeket (decentralizaltan megtermelt, tiszta energia + automatizalt, hatekony elelmiszer es arutermeles) akkor az elkovetkezendo 50-100 ev tavlataban kijelenthetjuk, hogy bucsut mondhatunk a hianygazdasagnak. Es igen, ez nem lesz win-win, de a mostani egyenlotlensegek nagyreszet - ha meg nem is szunteti - ki fogja egyenliteni, eltorli.

Aki szerint ez utopia es lehetetlenseg, annak felhivnam ra a figyelmet, hogy ha megkerdeztek volna az embereket 20-30 eve, hogy lehetseges-e fennyel vizet fagyasztani, akkor mindeki nevetett volna. Elarulom.. ez mar ma is lehetseges ;)

soad1221 2015.11.18. 13:29:58

@Auralianus: jól, hangzik ez az 5%, de nézd meg, hogy a lakható helyek mennyit tesznek ki és a lakhatatlan helyek mennyit.

Nem, én arra mondom, hogy lehetetlen, hogy ezt az érintett (főleg a vesztes) emberek elfogadják. Márpedig, ha vki nem fogadja el, abból konfliktus lesz.

Lehet, hogy csak kötekedés, de fénnyel a mai napig nem lehet vizet fagyasztani. Az lézer sugár, ami a látható tartományok kívül esik :) Ha jól hallottam, akkor az infravörös lézer volt egyébként.. :)

soad1221 2015.11.18. 13:31:34

@soad1221: ja, illetve, ha jól tudom nem fagyasztották, csak fagypont közeli hőmérsékletre sikerült hűteni, de persze értem, hogy ez a mondandót lényegét tekintve nem érdekes, csak megjegyeztem :)

Auralianus 2015.11.18. 13:48:30

3% tenylegesen lakott, 40% a megmuvelt

www.quora.com/Philosophy-of-Everyday-Life/What-percentage-of-the-worlds-land-is-populated-by-humans

Tehat az 5% alulbecsult ertek. A termofold nelkuli es egyeb belteri technologiakkal ugyanis SOKKAL hatekonyabban lehet termelni, mint a hagyomanyos modszerekkel. Mivel a belteri/talaj nelkuli technologiak jellemzoen zart rendszerek, sem elsivatagosodassal, sem nitradosodassal stb. stb. sem kell szamolni, nem is beszelve a humaneroforras igenyrol es az automatizalhatosag mertekerol.

:)

soad1221 2015.11.18. 14:36:41

@Auralianus: én értem, hogy jó a termőföld nélküli és automatizált termesztés, mert a vállalkozó számára rendkívül hatékonyan lehet termelni, így egyre versenyképesebb áron adni, de a helyzet az, hogy nem látom, hogy ez miért oldaná meg azt a kérdést, hogy ezt a vállalkozó haszonért teszi, nem emberbaráti szeretetből.
Tehát maga az ember nem fogja a termését ingyen odaadni egy afrikai éhezőnek. Ő ezt odaadja bárkinek, de pénzért.
Hiszen ő is pénzért tud termelni. Értem amit mondasz, de az másképp nem elképzelhető, minthogy megszűnik a pénz. Hiszen, ha van, akkor a kereskedelem alapja ez marad. Ha megszűnik számomra nem belátható, hogy mi lesz akkor a kereskedelem alapja, illetve, hogy ez valójában jó lesz-e.

Ugyanakkor én nem látom esélyét annak, hogy megszűnjön létezni a pénz. Talán ez egyetlen emberi találmány a sétaboton kívül, ami lényegét tekintve változtatás nélkül maradt és létezik a feltalálása óta :)

Auralianus 2015.11.18. 16:28:36

@soad1221:

Igen, mert emberemlekezet ota hianygazdasagban eltunk. Szimplan el sem tudja kepzelni az emberiseg donto resze maskent az eletet, mint orokos kuzdelemkent az eroforrasok birtoklasa erdekeben. Hogy fajon beluli, vagy fajok kozotti kuzdelemrol van szo, az most reszletkerdes. A lenyeg, hogy ez allt mindenkor a kozgondolkodas gyujtopontjaban. Es ettol szep az egesz :) Mint mikor a szinvaknak probalod elmagyarazni, hogy milyen a kek.. kinevet, legyint es tovabbmegy... de ettol meg nem valtozik a vilag fekete-feherre :) :) :)

Es innentol valoban "wishful thinking" a koncepciom. Ugyanis szerintem ez a fajta gondolkodasi deficit teszi majd lehetove azt, hogy a meglevo status quo arnyekaban kifejlodhessen egy alternativ vilagrend. Mire a technologiai fejlettseg eleri a "kritikus tomeget" addigra pedig mar keso lesz megprobalni megallitani.

soad1221 2015.11.19. 08:09:42

@Auralianus: már többször írtad, hogy hiánygazdaságban élünk.
DE nem értelek, nem hiány gazdaságban élünk, az alapvetően a szocializmusra volt jellemző. Ennek lényege, hogy mindig kevesebb áru van, mint amit a fizető képes kereslet szeretne megvenni, ezzel szemben ma igencsak túlkínálatról beszélhetünk, a nyugati országokra inkább ez a jellemző :)

Persze nem vagyok közgazdász, jöjjön tableno, szerintem ő sokkal inkább kompetens ebben :)

De visszatérve: nem megsérteni akarlak, de ez egész egyszerűen sci-fi szerintem, gondolkodási deficitnek nevezed azt az örökös küzdelmet, ami az evolúció alapja, aminek köszönhető, hogy egyáltalán mi most valamilyen nyelven, és egy ilyen felületen kommunikálunk egymással. Ez nem gondolkodási deficit, hanem küzdelem a túlélésért... Ha egyáltalán létre is jöhetne az, amit írsz, akkor szerintem igencsak hamar kihalna az emberiség, mert megállna az evolúcióban, az örökös életben maradás és szaporodás igénye megszűnne...
De szerintem egyáltalán nem következik a technológiai fejlődésből az, amit mondasz. :)

Auralianus 2015.11.19. 18:13:23

@soad1221:

Azert nevezem hianygazdasagnak, mert jelen pillanatban "nincs eleg" penz, energia, auto, szabadido, lakas, uj ruha mindenki szamara. Az uj termelesi technologiak viszont - a megujulo energiaforrasokra es a nagysagrendekkel hatekonyabb automatizalt gyartasi technologiara alapozott termeles reven . EZT az allapotot szuntetik meg.

Amennyiben az egyen - vagy az egyenek egy relativ kis kozossege - foldrajzilag barhol onallato kozosseget kepes letrehozni, akkor maris megszunik a hianygazdasag. NIncs olyan, hogy valamibol nincs elegendo. Ha mindenbol van eleg, akkor a harc maga valik ertelmetlenne..

..ha az uzemanyag "elektromos aram" es az energia "ingyen" elerhetove valik, akkor gyakorlatilag ingyen termelheto elegendo elelmiszer is. Gyakorlatilag igen keves dolog marad amit ne tudna valaki a sajat szuksegletei szerint eloallitani.

Es miert nevezem gondolkodasi deficitnek azt, hogy egyenek ezt nem kepesek belatni? Mert a harc lenyege nem a harc, hanem az, hogy valami olyasmit szerezz meg (akar harc altal is) amire szukseged van.

Gyakorlatilag "evolucios szempontbol" ertelmetlenne valik mindenfele harc.. az oncelu harcon kivul semmi ertelme nem marad az eroszaknak.. ugyanis semmifele elonyt nem lehet majd altala elerni...

.. az "eleg"-nel ugyanis nem letezik tobb... ;)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.19. 20:16:09

@Auralianus:
Nézd a társadalmi változásokat érintő eszmefuttatásodra nem tudok érdemben reagálni bár inkább kételkedek benne.
Viszont a jövő technikai fejlődését jól látod. A legelképesztőbb jövendölések is valóra válnak csak az időtényező a kérdéses.
Gondolj bele ha egy ötszáz évvel ezelőtt élt embernek elmondod az elektromosság törvényszerűségeit és kihasználásának lehetőségeit.
Az akkor mennyire tűnne hülyeségnek?

soad1221 2015.11.20. 11:52:51

@Auralianus: ok, ezt értem, de ettől még ez nem hiánygazdaság... de mindegy ezen ne vesszünk össze, csak megemlítettem, hogy azért ez egy létező közgazdasági fogalom, aminek már van egy jelentése...

viszont ettől függetlenül, nem értek egyet, hiány érzete akkor is van az egyéneknek, amikor van elég. Sőt, bőven többje van az elégnél. Akár komplett közösségeket is láthatsz, az emberi természetből fakadóan azt gondolom, hogy mindig lesz olyan ember, aki azt mondja, hogy nem elég... És bőven lesz olyan is, aki csak öncélúan akar gyilkolni.

Szóval itt bukik szerintem a dolog, de legyen neked igazad, mindannyian jobban járnánk. :)

@diggerdriver: csak 30 évvel ezelőtt mit jelentettek a telefon, internet, TV és számítógép szavak ? :D nem kell 500 évre visszamenni. Igazából a villamosság, a gőzgép és a robbanó motor mind szép nagy ugrások voltak, de ami kb 50 éve megy a technológiai fejlődés, illetve annak gyorsulásának az ütemében az valóban elképesztő...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.21. 17:31:17

@soad1221:
Igen, egyetértünk hogy valami elképesztő a fejlődés.

Shanarey 2015.11.29. 21:15:05

Ha lesz majd egyszer egy olyan rovat, hogyan is kezdődött mindez.
Akkor ez belepasszolsz.

vs.hu/kozelet/osszes/nyugati-benazas-vezetett-europa-egyik-legszornyubb-nepirtasahoz-1129?
süti beállítások módosítása