HTML

Ass blaster

Friss topikok

  • Hejira: Fityesz himnusz: Most múlik pontosan (2024.03.28. 15:49) Gyerekiahóra...
  • tanyasi értelmiségi: Itt még olvasható Kónya Endre írása: pecsaktual.hu/balhe/megszolalt-k-endre-es-leirta-a-sajat-ver... (2024.02.17. 19:24) TE TETTED EZT KIRÁLY
  • diggerdriver: @Ferenczi Krisztián: Gratulálok a háthoz. A faváz sokszáz évig kitart és egybentart. A legöregebb ... (2023.12.17. 20:44) Házépítés itt és ott...
  • Móka Miki: Ez valami eszméletlen ahogy a sérült agy tirpák zotyi nyalja a munchhausen valagát. Ewwwww (2023.05.19. 21:44) Ki a rosszfiú?

Címkék

Elégtétel.

2016.05.31. 19:37 diggerdriver

Folyamatosan jönnek a hírek Magyarországról hogy baj van. MUNKAERŐHIÁNY VAN. Nem találnak embert, szakembert meg pláne. Horribile dictu  néhány cég odáig süllyedt hogy kénytelen bért emelni. Belegondolni is rossz. Vége a világnak BÉRT KELL EMELNI.

http://www.napi.hu/magyar_gazdasag/havi_negyszazezerert_sem_jon_haza_a_magyar_szakacs.615170.html

Most ha rosszmájú lennék akkor elégtételt éreznék, sőt kárörvendenék. Tudjátok mit? Én bizony elégtételt érzek és kárörvendek. Otthon beérett a termés. Sok köszönet nincs benne, kicsi is meg savanyú is de a tiétek. Tisztelt vállalkozó urak. Tisztelt közgazdászok akik a közép és felsővezetést adjátok a vállalatokban. Most ÉN kérdezek vissza. Hogyis van az a „ ha nem tetszik el lehet menni”, „nyitva az ajtó”, „döngetik a kaput annyian akarnak itt dolgozni”,  „annyit fizetünk neked amiért még itt maradsz ő meg annyival kap többet hogy idejöjjön”?

Én meg azt mondom HA DISZNÓ NINCS KONDÁS SEM KELL.

El lehet menni? Kösz, megfogadtuk a jótanácsot néhányszázezren. Na akkor MOST lehet kinyitni a kapukat és beengedni aki döngeti. Nocsak. Nincs kint senki? Így jártatok bazdmeg. Urak. Nincs aki kivegye alólatok a szart a kórházban? Nincs aki megsüsse a kenyeretek? Nincs aki megjavítsa a vízvezetéket? Talán tovább kellett volna látni az orrotoknál.

Bizony tisztelt középvezetők, tisztelt vállalatvezetők, tisztelt vállalkozók ezért jó részt ti vagytok a felelősek. A lovat nem csak ütni kell hanem néha egy kis kockacukrot is kellett volna adni neki. Dakota indián alól kidőlt a ló mert éhenhalt. Mostmár adnál neki de késő.

Közgazdász urak. Céget menedzselni megtanultatok. Emberként viselkedni nem. A konda szétszéledt, nincs aki összeterelje. Persze ti nem vagytok felelősek. Ti nem tudtátok. Azt hittétek örökké tart a „ majd veszünk fel másik embert” korszak. Tévedtetek. Megérdemlitek.

Utoljára a nagy büdös átkos kommunista korszakban volt a főnök beosztott viszony közvetlen és szociálisan érzékeny. Aztán a rendszerváltás után az átkosban szocializálódott melósbarát „öreg”-eket szép lassan felváltotta az egyetemről frissen kikerült profitorientált fiatalok hada. Megtörtént mindenhol az úgynevezett „fiatalítás”.

 Mára beérett a gyümölcse.

Láttam hogyan beszélnek tisztességben megőszült szakemberekkel. Sokan inkább vállalták hogy idő előtt csökkentett pénzért nyugdíjba vonulnak. A fiatalítás hozadéka az is hogy Magyarországon negyven év felett nem ember az ember. A szaktudás a tapasztalat a szorgalom nem érték.

Az emberek értettek a szóból. A köztudottan röghözkötött magyar máshol próbál boldogulni.  Nyelvtudással vagy anélkül keserűséggel telve megy el.

Kint az új országban iszonyatos hátrányt kell ledolgozni.

Elhelyezkedtem az angol építőiparban. A nyelvet nem beszéltem. Az építőipar felépítését technológiai folyamatait nem ismertem. Húsz év után a birminghami vizsgán ültem újra lánctalpas forgókotróra megint. Sokszoros hátrányból indultam. Valamivel pótolnom kellett a nyelvtudás hiányát. Csak és kizárólag a munkámmal tudtam azt elérni hogy a cégek, az ügynökségek munkát adjanak. Csak a munkámmal tudtam kompenzálni. Nem, nem kellett többet dolgoznom mint más gépkezelőknek csak jóval profibbnak kellett lenni. Két dolog jellemzi az itteni, amúgy nagyon jó gépkezelőket. Csak annyit csinálnak amit mondanak nekik. Soha nem kezdeményeznek akkor sem ha tudnának segíteni. Valamint úgy félnek a közművezetékektől mint a tűztől. Na ezen a két téren tudtam lelépni őket. Nem volt könnyű. Ha a feleségem nem tartja bennem a lelket az első időkben akkor idegileg rámegyek. a szakmai önbecsülésem romokban hevert. Ő volt aki bízott bennem és végig tartotta bennem a lelket. Sikerült. Ma már folyamatosan van munkám sőt olyan is előfordult hogy cégek akiknek dolgoztam újra engem kérnek. Az ügynökök naponta küldik ajánlataikat.20130809_125634.jpg

Dolgoztam az öt év alatt körülbelül hatvan különböző építkezésen. Egy naptól egy évig. Soha a legcsekélyebb problémám vagy konfliktusom nem volt, egy esetett kivéve mikor én hagytam ott egy építkezést. Mindig mindenhol a legnagyobb tisztelettel beszéltek velem. Számtalan ország melósaival dolgoztam együtt Dél Afrikától Litvániáig. Mindenkivel békében és barátságban.

Nehéz volt idáig eljutni. Mindegy nem érdekes. Túl vagyok rajta.

Igen ez nekem elégtétel. Ha van eszük akkor a nagy arcból egy kicsit visszavesznek otthon. A pökhendi megalázóan odavetett „el lehet menni” talán kevesebb lesz. Még az is előfordulhat hogy emberszámba veszik a melóst. A megbecsüléstől még fényévekre vannak de valami elkezdődött.

Mi néhányszázezren indítottuk el ezt a folyamatot. Volt a kormánynak néhány sikertelen, közröhelybe fulladó próbálkozása a kivándorlók hazacsábítására.

Ahány kivándorló annyiféle indíttatás. Természetesen a legnagyobb motiváció a pénz. Viszont a munkahelyi légkör sem elhanyagolható tényező. Van akinek fontos. Aztán ez az az időszak amikor a magyarnak elfogyott a türelme.  Már nem hat a „várjál még néhány évet és jobb lesz” duma.

Persze senki sem pótolhatatlan. Majd közgazdász úr beáll tökösnővérnek, majd menedzser elvtárs kiszedi a kenyeret a kemencéből.

Azt hiszem a közgazdasági állatorvosi ló minden ismérve felfedezhető a balatoni vállalkozók tevékenységén. Csapnivaló szolgáltatást nyújtani aranyáron, zsebből fizetett vagy ki nem fizetett emberekkel három hónapig, kitermelve az év többi hónapjára a megélhetést plusz az X5 BMW árát.

Az egész folyamatra az ostoba kormányzati kommunikáció még rátett egy lapáttal. „Tapasztalatot szerezni mennek ki a magyarok aztán majd hazajönnek és felvirágoztatják az országot”.

Tejóatyaúristen. Ha egy kutyának beadnák ezt a dumát megveszne tőle. A kormány az adófizetők pénzéből hazavásárolt néhány embert és óriási sikerként elkönyvelte.

Lófaszt mama…

Kinyílt a világ megszűntek a határok, egy újkori népvándorlás kezdetén vagyunk. A „Nem térkép e táj” már nem tart otthon senkit. A párducbőrös kacagányt el kellett adni hogy egy tányér leves kerüljön az asztalra.

A tisztelt országmenedzser urak mit gondoltak meddig lehet büntetlenül hülyének nézni a magyart? Meddig lehet lózungokat pufogtatva röghöz kötni az embereket?

Negyvenhét évesen harminc év munkaviszony után mondtam hogy elég volt. Azt kell mondanom hogy köszönöm urak. Meg kell köszönnöm hogy átsegítettetek a saját korlátaimon és olyan élményekhez jutottam amikhez egyébként esélyem sem lett volna. Minden nap egy új élmény minden nap egy új felfedezés, és vagyunk így ezzel néhány százezren.

Ja hogy közben otthon nincs szakember. Az országot nem egyetlen nap alatt hagyta el ennyi ember. Hosszú, folyamatosan erősödő trend ez ami mérhető vizsgálható és előre jelezhető. Semmit nem tettetek ellene. Most meg megy a csodálkozás hogy nincs ember. Gratulálok. Így kell ezt csinálni. Felmerül a kérdés hogy mondjuk az utolsó tíz év felsővezetése mennyire alkalmas a feladata ellátására ha az orruk előtt zajló folyamatokat sem tudják kezelni? Ha én ilyen szakember lennék már páros lábbal rúgtak volna ki mindenhonnan.

Nem sajnálok semmit és senkit. Nyomokban sincs bennem ideológiai elkötelezettség az ország iránt. Magyar vagyok és ezt soha nem tagadnám meg. Ott születtem, az életem legnagyobb részét ott éltem le. Minden emlék odaköt. Semmi bajom az országgal, a hazával, sőt az ott zajló folyamatokkal sincs. Elfogadom és tiszteletben tartom a nép döntését hogy milyen országvezetést választott. Ha a választópolgároknak ez kellett ám legyen. Engem nem érint. Gusztustalanul önző féreggé váltam.

Most meg elégtételt érzek. Visszaigazolást hogy jól döntöttem. 

Mi kivándorolt magyarok számtalanszor megkaptuk már hogy hazaárulók vagyunk, hogy menjünk nem hiányzunk  senkinek, hogy mindig idegenek leszünk a világban és sehol nem lelünk otthonra. 

Én meg csak ennyit mondok:2016-05-27_170207.jpg2016-05-31_183200.jpg

 

437 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://diggerdriver.blog.hu/api/trackback/id/tr588755746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2016.06.23. 17:29:50

@soad1221: Nekem soha nem volt TVm. Azt a keves dolgot amit nezunk, laptopon nezzuk.

2016.06.23. 17:30:45

@Mirjam2: Most jovok ra hogy ez Hinta szerint nyomor szint! :)

2016.06.24. 06:52:30

@charlieharper:

Úgy néz ki Charlie, eldőlt a dolog. Olvasom, hogy a pénzpiacok sokkot kaptak. Nagyon szarházi vagyok, ha azt mondom, dögöljenek meg a pénzpiacok?
A következő lépés gondolom skót népszavazás, az UK-ból való kilépésről. Ez meg ha jól értettem, amit eddig mondtál, szintén jót tenne Angliának.

Irány a gyapotföldek.

Péter9876543 2016.06.24. 07:08:14

Juhéjj, indul a buli, végre, végre, végre!!!!!

Ilyenkor lehet IRGALMATLANUL sok pénzt csinálni, ha valaki tudja mit csinál!

Buta, lúzer angolok!

2016.06.24. 07:40:31

@Quercus a favágó: igen. Ezutan all bets are off. Trump?
EUnak kellett ez nagyon.

@diggerdriver: igazad volt, viszont ma rengeteg lesz a munkank.

2016.06.24. 09:02:54

Brexit = Secession
[derived from the Latin term secessio) is the withdrawal of a group from a larger entity, especially a political entity (a country), but also any organization, union or military alliance. Threats of secession can also be a strategy for achieving more limited goals.]
Az amerikai polgarhaboru kirobbanasanak mi is volt az oka?! :)

Peace and Love!

“The day you stop racing, is the day you win the race.”
(Bob Marley)

soad1221 2016.06.24. 09:09:23

hát tévedtünk... :)

soad1221 2016.06.24. 09:44:13

@Cascabel: helló, te még élsz? :)

soad1221 2016.06.24. 09:46:24

@Mirjam2: nézd, mi egyértelműen palotában táncolva-tombolva nyomorgunk.
a megdönthetetlen definíciók fele nyomorgás a másik fele tombolás.. :)

Péter9876543 2016.06.24. 10:59:27

Bye bye London City! :)))) Lehet menni Frankfurtba, Párizsba vagy Ciprusra....

Barclays-18%
Lloyds - 18%
Royal Bank of Scotland -17%

Tündérkert!

Auralianus 2016.06.24. 11:14:11

@Péter9876543:

Nem kell azért ennyire túlreagálni... de tény, hogy Anglia elveszítette a hosszútávú perspektíva jellegét a magasan képzett munkaerő számára.

Világvége nem lesz, az EU kohézió erősödni fog, a Skótok meg az Észak-írek meg fognak próbálni elszakadni.... a "maradék" meg meglátjuk hogy boldogul (a Brexit párti középkorú+idős, réteg meg tovább bukik.. mert rájuk nem fog tudni alapozni a Birt ipar ezután sem... megoldják bevándorlókból ezután is, vagy kivonulnak... )

Az biztos, hogy most rövid távon lesz nemulass.. nem Soros volt az egyedüli aki felkészült rá, hogy a Font ellen játszik....

Péter9876543 2016.06.24. 11:37:38

@Auralianus: Nem én reagálom túl, a piac (vagyis a valóság) működik így! Tudom ez itt most sokak számára újdonság, messze van már 2007-2008, az emberek már rég elfelejtették.....hiszen sokkal jobb valamilyen elképzelt álomvilágba menekülni a valóság elől.

Ami biztos, hogy a City nem marad, mert az EKB megígérte, hogy ha Brexit lesz akkor az eurós tranzakciók nem Londonban lesznek realizálva, hanem az EU területén. Ezért végzik ki most a bankszektort.

Hogy mi LESZ, azt mi ketten egészen biztosan nem tudhatjuk, spekulálni persze lehet, csak ugye a mostani rengeteg okoskodásnak is mennyi értelme volt? Nulla. Egyedül Diggernek sikerült eltalálnia a helyes irányt, gratula ezúton is!

Azért várd meg míg Amerika felébred, mert a (világ)piacon ők mutatják az irányt, Brexit ide vagy oda...

Auralianus 2016.06.24. 12:49:41

@Péter9876543:

A piac is túlreagálja.. egyszerre mozdult be egy rakat spekuláns.. ez egyértelmű... meg az is, hogy Charlie miért nem ide írogat éppen, gondolom hirtelen sok dolga akadt :) :) :)...

.. az USA szerepe marginális a kérdésben, őket ez nem igazán érdekli, mondhatni "EU belügy".. a NATO meg a piacok szempontjából ez csak annyira fontos, hogy az amerikai termékek könyebben fognak bejutni az UK-ba.. és talán (nem értékelném től ezt a lehetőséget) benyomulhat pár cég a Brexit miatti import-résbe...

.. amíg nem következik be belpolitikai instabilitás (erre nem látok esélyt) addig nem érdekli őket a dolog.

Azt mondom várjunk két hetet... addig úgyis hiszti lesz, meg rodeózás.. aztán majd lenyugszik mindenki és majd lesz valami. Persze nem mondom, hogy nem fog fájni ami jön.. vagy, hogy "nyugis kis két hét lesz".. de részemről nem aggódom ezt túl innen bajorországból....

soad1221 2016.06.24. 14:08:55

@Auralianus: "az USA szerepe marginális a kérdésben, őket ez nem igazán érdekli, mondhatni "EU belügy".."

azért ez így szerintem nem igaz... a TTIP megbicsaklása közben azért szerintem nagyon is odafigyelnek erre..

Hát igen, charlieval majd pár nap múlva tudunk beszélni.. :)

Péter9876543 2016.06.24. 14:13:15

@Auralianus: Hát, Charlie helyében nem lennék most, ebben egyetértünk. Anglia helyében meg még kevésbé.

Félreérted, amit mondtam az USA-ról. Látszólag persze semmi köze hozzá, nem is a Brexithez van köze, hanem a világgazdaság alakulásához. Sajnos vagy szerencsére (ezt mindenki döntse el) ma az USA-ból indul ki minden fejlődés, innováció etc., amit USA csinál azt követi le Európa, aztán meg a világ többi része.

A big picture-t nézd, ne az egyes kicsi amcsi cégeket, azok lényegtelenek.

A piacra visszatérve, meg a túlreagálásra, lefelé hatalmas a tér, fölül viszont all time high-on van(volt még 1 napja) gyakorlatilag minden eszköz. Az összes USA-tőzsde, EU, ingatlanpiacok. Innen általában nem fölfele vezet az út ez józan paraszti ésszel is könnyedén belátható.....

2016.06.24. 15:17:24

Nem semmi, Digger volt az egyetlen kozulunk aki eltalalta a vegeredmenyt! Digger, jelentkezz politikai elemzonek :)

Herr Géza 2016.06.24. 16:16:09

@Mirjam2: Arra posztra tegnap még én pályáztam, de mégis elbuktam. :)))))

Péter9876543 2016.06.24. 16:46:05

Wizzair (WIZZ.UK) -18%! Ki fogja így hazavinni az 500.000 mosogatót? Csak nem a MÁV?

Közben a Ryan piacra dobott 1 millió jegyet 9,99 EUR-ért. Mondjuk ütik őket is rendesen.....

2016.06.24. 16:55:08

Anglia üzent Brüsszelnek, hogy ők is megértsék: KAPJÁTOK BE!
Merkel mutti meg külön.
A Brexit egy szög az EU, és a német gazdaság koporsójában. Ki fogja beverni a következő szöget? Dánok, svédek, hollandok, vagy talán mi, magyarok?

2016.06.24. 18:08:22

@Herr Géza: En is :). Es en meg kulon tiz fontot is vesztettem (annyiban fogadtunk a ferjemmel, en arra hogy maradunk). Nalam mar megkezdodott a totalis gazdasagi osszeomlas a Brexit miatt :)

2016.06.24. 18:15:20

@Quercus a favágó: 'Anglia üzent Brüsszelnek, hogy ők is megértsék: KAPJÁTOK BE!'

Igen, korulbelul :))). Bevallom, jo erzes. Legszivesebben szemelyesen mondanam meg nekik, foleg Junckernek. Es most meg van pofaja parancsolgatni hogy huzzunk el azonnal. Hat nem, Juncker, majd szep kenyelmesen osszecsomagolunk es elmegyunk a sajat temponkban amikor nekunk tetszik. Mikor fogja mar fel ez az alkoholista bohoc hogy senkit nem erdekel a velemenye?

_Boris_Vian_ 2016.06.24. 18:35:22

@Mirjam2:

Te mióta vagy brit?

Magyar vagy, bármennyire is fáj.

2016.06.24. 18:42:07

@Mirjam2:

Tableno barátunk blogján azt találtam mondani, hogy a britek történelmük egyik legbölcsebb döntését hozták, és remélem mi is követjük a példájukat. Többek között azért mondom ezt már rég óta, amit Te is írtál.Egysenki által meg nem választott detoxikáló szökevény offshore lovag, meg egy 8 osztályos könyvárus, ne akarja már megmondani 28 nemzetnek, hogy mit tehet, és mit nem.

Na erre mi van? Tableno barátunk rendkívül magasan kvalifikált jogász barátja leidiótázott. Hiába no. Nagy tökönrúgás ez a liberós értelmiségnek. És még nincs vége. De csak azt kapják, amit megérdemelnek.

2016.06.24. 19:01:53

@_Boris_Vian_: Barmennyire is faj neked, okoska, magyar vagyok es brit :)

2016.06.24. 19:04:29

@Quercus a favágó: Nem is tudtam hogy van blogja Tablenonak. En mar evek ota probalok rajonni, de nem sikerult, hogy ki es miert valasztotta meg ezeket a bohocokat, mint pl. Juncker meg Schulz, es milyen jogon parancsolgatnak nekunk. Juncker minimum ugy viselkedik mintha valami kiraly lenne. Hat nem az.

2016.06.24. 19:34:50

Ez az, szépen jöjjön vissza minden magyar, és tegyen érte, hogy Mo. jobb hely legyen, ne csak a kispadról ugassanak! Onnan mindenkinek megy.... Remélem, deportálni fogják az összes magyart, és újra itthon lesz mindenki, ahol a helye van minden igaz, hithú magyarnak. Szét fog baszni az ideg, ha nem fognak visszajönni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.24. 20:02:38

@Mirjam2:
Nagyon csodálkozok hogy te a maradást jósoltad. Neked ismerned kéne az angol mentalitást. Teljesen mást mondanak mint amit tesznek.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.24. 20:07:57

@Quercus a favágó:
Továbbra is tartom a véleményem. Nem örülök a kilépésnek de teljesen megértem és igazat adok nekik. Meggyőződésem hogy nagyon rövid idő alatt stabilizálódik a helyzet és győztesen fognak kijönni belőle.

2016.06.24. 20:09:30

@_Boris_Vian_: Gyere. Szükség van minden munkáskézre, hogy együtt felépítsük az országunkat! Amit az Istentől kaptunk, és Orbán Viktor segedelmével (Isten áldja meg azt a jó embert) újra visszavesszük a vezetést Európában. Újra rettegni fognak tőlünk!!!!! Újra mi lesz a világhatalom! NEM ADHATJUK MEG MAGUNKAT! HARCOLNUNK KELL AZ UTOLSÓ LEHELETIG! VESSZEN AZ IMPERIALISTA MOCSOK!!!!!!!!!

2016.06.24. 20:09:48

@diggerdriver: En azt gondoltam hogy par szazalekkal tobben szavaznak majd a maradasra, miutan halalra ijesztgettek a valasztokat hetekig a gazdasagi osszeomlassal. Meg kell hogy mondjam, buszke vagyok a brit valasztok tobbsegere akik elegge batrak voltak a kilepesre szavazni. Amit sokan keptelenek megerteni az az hogy tudja a legtobb kilepesre szavazo hogy varhato egy par nehezebb ev gazdasagilag. Tudjak, megis a kilepesre szavaztak, mert a penz nem minden. Meg vagyok rola gyozodve hogy hosszu tavon mindenki nyerni fog ezzel a dontessel, meg a bent marado EU orszagok es a jelenlegi EUs bevandorlok is.

Péter9876543 2016.06.24. 20:12:40

@Auralianus: Amúgy egyetértek, az EU kohézió erősödni fog, a német-francia tengely összezár, és tényleg létrehozzák az "elitklubot", a kimaradók (Kelet-, Dél-Európa meg a britek) pedig lecsúsznak oda, ahol a belépés előtt voltak......egyedül a Premier League-et sajnálom, remélem megmarad valamilyen formában.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.24. 20:13:49

@Mirjam2: Én még mindig nem térek magamhoz hogy mennyien felvetik hogy hazaküldenek minket.Az ész megáll. A munkaerő érték. Nem mindenhol herdálják el. Van ahol megbecsülik. Eszembe sem jutna még a gondolata sem hogy hazaküldenek.

2016.06.24. 20:20:43

@Mirjam2:

Merkel mitti választotta őket, hogy mindn rezdülésükkel a német érdekeket képviseljék.
Halkan jegyzem meg, a Brexit nagy tökön rúgás az amcsiknak, mert a britek meg az USA érdekeit képviselték az ejuban.

2016.06.24. 20:28:02

@diggerdriver: En csak a HAn olvastam magyaroktol kommenteket de azoknak a nagy resze nem is UKben el es nem tudjak mirol beszelnek (viszont legalabb hatarozott velemenyuk van :))). Angol kommenteket olvastam ma rengeteget kulonbozo ujsagokban meg persze a Facebookomon az ismerosoktol, es sehol meg csak fel sem merult ez hogy 'hazakuldik' a mar UKben elo dolgozokat. Szerintem a magyarok kozul sokan azt sem ertik hogy messze nem csak a bevandorlokrol szol ez az egesz dolog, messze nem ilyen egyszeru hogy a 'kelet-europai bevandorlok ellen' szavaztak.

2016.06.24. 20:29:14

@diggerdriver:

Majd a "piacok", meg a "londoni elemzők" /itt produkálni kell minimum egy orgazmust/ is magukhoz fognak térni villámgyorsan. Ha nem, dögöljenek meg.
Úgy fog ez működni, mint a egetrengető magyar sertéshús ÁFA csökkentés. Egy-két hónapig tartott az örömködés, ma meg már drágább a hús, mint a 27%-os adóval volt.

Ez tényleg érdekes, hogy értelmes emberek már arról vizionálnak, hogy csomagolni kell. A kilépési folyamat -ha egyáltalán sor kerül rá- évekig el fog tartani. Amíg az UK az eju tagja, addig be kell tartania az unijós előírásokat. Ami meg borítékolható, hogy olyan megállapodás fog születni, mint pl. a norvégokkal, vagy a svájciakkal. Persze, ha még lesz eju, Remélem nem.

2016.06.24. 20:31:43

@Quercus a favágó: Ez igaz, ok is megerdemlik, nem kicsit volt irritalo mikor megjelent Obama figyelmeztetni bennunket hogy nehogy mar otthagyjuk az EUt. Mondta neki valaki hogy a britek nelkule nem tudnak donteni, mondja mar meg hogy mire szavazzanak? Egyebkent Trump nagyon tamogatja a kilepest.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.24. 20:32:55

@Mirjam2: Persze. Az EU-ról szól. Ezután is sokezer bevándorló fog jönni ide.Az angolok jól tették amit tettek. Ráadásul két legyet ütöttek egy csapással mert a skótok meg írek kiválnak és így megszabadulnak minden kolonctól.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.24. 20:35:24

@Quercus a favágó: Persze. Álmodoznak sokan hogy most az EU jól megszívatja UK-t. Lófaszt. Mindkettőnek megvan a zsarolási potenciálja. Ekkora piac ilyen vásárlóerővel súlyos tényező ám.

2016.06.24. 20:39:45

@Quercus a favágó: Kb. masfel millio brit allampolgar el EUs orszagokban, nem hulyek hogy elkezdjenek embereket 'deportalni' UKbol, ok sem szeretnek ha a Spanyolorszagban napozo angol nyugdijasokat felpakolna valaki es vonatra tenne Dover fele :). Ez nyilvan egy hosszu folyamat lesz, targyalasokkal, es senkinek nem erdeke hogy dolgozo embereket 'hazakuldjenek', foleg nem egyik naprol a masikra.

2016.06.24. 20:42:36

@diggerdriver: Igy van. Te is es en is tapasztalatbol tudjuk hogy a britek kimondottan megbecsulik a bevandorlokat, csak azt nem szeretik ha pl. segelyvadaszok tomegesen hulyenek nezik oket, meg az EU lenyulja oket milliardokra amit azutan kisvasutakra koltenek Keleten stb. Ennek szeretnenek veget vetni.

Péter9876543 2016.06.24. 20:51:00

@diggerdriver: Diggi, félreérted a helyzetet. A legtöbb ember beszél ész nélkül össze-vissza, főleg a HA-n.

Szóval itt most nem Anglia van döntési helyzetben, nem ő dönti el hogy maradhattok-e vagy sem. Anglia már döntött. Nyilván később, meg a mostani helyzettől függetlenül Anglia köthet majd különböző szerződéseket különböző országokkal a munkaerőre meg ezer más dologra vonatkozóan.

De első körben az EU dönti el, hogy hozzáférést enged-e a briteknek a munkaerőpiacához. Ha az EU úgy dönt hogy nem, akkor ennyi volt.

Ha példát akarnak statuálni a britekkel, akkor egyértelmű a döntés. Nagyon veszélyes játék, amit Cameron elkezdett és UK most már nem igazán tud jól kijönni belőle. Rosszabb kimenetele van számukra és még rosszabb. UK innentől fogva már csak reménykedhet, stratégilailag sokkal rosszabb pozícióban van mint 1 napja.

És ezt teljesen érzelemmentesen írom, nekem aztán mindegy hogy kinn vagy benn, nem drukkolok a magyarok ellen, miért is tenném.

2016.06.24. 20:51:29

@Mirjam2:

Ezt épp most magyarázta el egy professzorszipka nevű nick a tableno blogján.
A dolog lényege az, amit térképpel is alátámasztott, hogy a magasan kvalifikált városi értelmiség a maradásra szavazott.
Ezeket itthon úgy hívják, hogy romkocsma értelmiség. Onnan lehet fölismerni őket, hogy heti rendszerességgel szerveznek forradalmat a patás zOrbán ellen, borostásak, törik a magyart, gyűlólik azt a szót, hogy nemzet, imádják a multikultit, világpolgárok, és ha kijutnak álmaik országába, az USA-ba akkor összefossák magukat a folyosón, mert a nagy boldogságba nem tudják eldönteni, hogy a 29 féle LMBTXPUDRYZ budiból melyikben szeretnének szarni.
Szóval ők a fáklya a hülye vidéki polgárság előtt. Mert az agyatlan, gazdátlan, tanulatlan, dologtalan vidéki polgárok szavaztak a Brexitre, aki olyan sötétek, hogy a sarki fény csak pislákoló gyertyaláng a fejükben. Szóval ezek a populista, szélsőjobb szimpatizáns (szélsőjobbos az aki nem liberós)vidéki tahó birka angolok robbantották föl az imádott ejujukat. És most be tetszettek színezni a gatyókát, mert más ejus országokban is van ám ilyen vidéki birka gazdagon. És ezek nagy ívben leszarják a romkocsmákban világító fáklyákat.

2016.06.24. 21:05:58

@Péter9876543: Bocsi de ez nem igy van. UK azt alkalmaz akit akar, olyan feltetelekkel amilyeneket akar. Te tudtad hogy joval az EU csatlakozas elott is alkalmaztak kulfoldieket szamos munkakorben, peldaul mezogazdasagi idenymunkara, Bulgariabol es mas europai orszagokbol? Az EU nem tudja a polgarait rabszolgakent ott tartani, ez nem igy mukodik. En is az EU csatlakozas elott koltoztem UKbe, munkavallalasi engedellyel, nem tartott vissza Mo. eroszakkal. Aztan soha vissza sem koltoztem. Ezt ma is megcsinalhatja barki akinek a munkajara szukseg van UKben.

2016.06.24. 21:09:33

@Quercus a favágó: Romkocsma :))). Igen, korulbelul igazad van. Kialakult ez a velemeny hogy a maradasra az okos emberek szavaztak, a kilepesre meg a butak. Ez olyan szinten volt hogy nekem Facebookon irtak ismerosok, ne aruljam el x.y.nak hogy a kilepesre szavaz mert akkor hulyenek nezik stb. :). En mar nem harcolok ez ellen, vallalom, buta vagyok, nem ertettem meg az okos erveket a kilepes ellen es ezert szavaztam a kilepesre. A ferjem is buta, anyosom is, mindenki mas is aki a kilepesre szavazott. Ugyis mindenki tudja hogy az angolok butak, ez van.

Péter9876543 2016.06.24. 21:13:57

@Mirjam2: Teljesen igazad van, pont ezt írtam én is. Ha már az EU-n kívül lesz, akkor is alkalmazhat bárkit akit csak akar.

Különböző államközi szerződéseket kell kötnie hozzá, kvótákat megállapítani etc. Csak minden sokkal nehezebb lesz, az állam részéről is, legfőképpen pedig a munkavállalónak ugye. Regeteg felesleges papír, adminisztráció, hosszú várakozás, ilyenek.

2016.06.24. 21:15:02

@Péter9876543: Abban is tevedsz hogy ez Cameronnal kezdodott. Evek ota komoly vitak zajlanak a brit tarsadalomban az EU tagsagrol, Cameron meg a fasorban sem volt mikor mar nagyon sokan ki akartak lepni. Aztan ez folyamatosan erosodott es most erte el az eddigi csucspontjat a 'menekultek' es egyebek miatt. Cameronnak nincs sok koze az egeszhez, raadasul mindent megtett hogy maradasra birja a valasztokat. 'Rosszkor volt rossz helyen', de nem befolyasolt igazan semmit egyik iranyban sem.

2016.06.24. 21:21:32

@Péter9876543: Lehet hogy a te szempontodbol 'felesleges adminisztracio', viszont a britekebol nem, mert igy lehet elerni hogy azok vandoroljanak be akikre valojaban szukseg van. Minden sikeres orszagban szelektalnak a bevandorlok kozott. Ez termeszetesen papirmunkaval jar, de megeri. A hosszu varakozas stb. pedig egyaltalan nem torvenyszeru. En tobb orszagban dolgoztam mar munkavallalasi engedellyel, olyan helyeken ahol ez gyakori es sok kulfoldit alkalmaznak, nagyon olajozottan mukodik a rendszer. Ha szukseg van a dolgozora, megkapja a papirokat gyorsan es egyszeruen. Ha pedig nem, akkor lehet hogy nincsen akkora szukseg a munkajara. A munkavallalonak sem jo ha tul sok hozza hasonlot engednek be es emiatt lemennek a berek, rosszabbak lesznek az eletkorulmenyek, tarsadalmi feszultseg alakul ki korulotte stb. A bevandorlas szabalyozasa mindenkinek az erdeke.

Péter9876543 2016.06.24. 21:23:55

@Mirjam2: Ezt se mondtam, hogy Cameronnal kezdődött, ő csupán kiengedte a szellemet a palackból, aztán szegény csúnyán ráfizetett.

A Brexit nem új téma, Anglia nagyjából a '73-as belépése óta folyamatosan ki akar lépni, mert nem találja a helyét Európában. Bármit is mondtok, szerintem a briteknek sokkal több köze van az USA-hoz, mint Európához, az összes lényegi kérdést tekintve, tökmindegy hogy éppen a jogrendszert nézzük, vagy a pénzügyi rendszerüket, vagy a mentalitást vagy bármi mást.

És ez egyáltalán nem baj, sőt jó dolog! Egyszerűen teljesen természetes módon sokkal több közös dolguk van az angolszász világgal, mint Európával. Szerintem.

Péter9876543 2016.06.24. 21:30:35

@Mirjam2: Értem amit mondasz és megértem, hogy így gondolják, sőt részben egyet is értek vele. Csak szerintem túl nagy az ár, amit hosszútávon fizetni fognak érte a gazdasági visszaeséssel. De erre a kérdésre térjünk majd vissza fél év múlva, mert ma még úgysem tudjuk eldönteni....

2016.06.24. 21:40:08

@Péter9876543: En sosem mondtam sehol hogy Anglia nem all kozelebb USAhoz mint Europahoz; szamomra evidens hogy kozelebb all (ugyanigy Ausztraliahoz es Kanadahoz is peldaul). Cameront, aki egyebkent sosem volt tul nepszeru, fokent azert valasztottak meg mert megigerte hogy teret ad a nepszavazasnak. Ha o nem igerte volna meg, akkor mast valasztottak volna, de szavazni mindenkeppen akart egy jelentos tobbseg, ezt senki nem tudta volna 'megallitani'.

2016.06.24. 21:40:31

Schiffer András szerint:

"A Brexit csak nyilvánvalóbbá tette, amit már a görög adósságválság és a migrációs krízis is megmutattak. A német önzésre épülő, többsebességes Európa széthulláshoz vezet. A magországok nagyvállalatainak és bankjainak érdekeit fatális tévedés "európai értékeknek" nevezni. A globális konfliktusokban pontosan kijelöli az EU helyét, hogy egy offshore-lovag képviseli. Skóciától Kurdisztánig: az euroblabla soha nem fogja helyettesíteni a nemzeti, közösségi identitásokat. Egy másik Európára van szükség: a nagytőke Európája helyett az emberek Európájára!"

2016.06.24. 21:48:18

@Péter9876543: Nem vagyok sem jos, sem szakerto, de laikuskent arra szamitok hogy a kovetkezo 2-3 ev nehez, esetleg nagyon nehez lesz gazdasagilag, plusz burokratikus problemak, kaosz, stb. A ferjem es en mindketten ugy gondoljuk hogy varhatoan kb. 5 evig fognak tartani a gazdasagi problemak, es utana is csak fokozatosan fog javulni a helyzet. Ahogy mar egy egesz csomoszor irtam: a penz nem minden. Senki nem azert szavazott a kilepesre mert azt gondolta hogy a kovetkezo fel evben gazdasagilag jobban fog jarni, sot.

Péter9876543 2016.06.24. 22:04:58

@Mirjam2: Akkor nagyjából az összes pontban egyetértünk! És szerintem teljesen jól gondolod a következő éveket.

Én mindezek ellenére bízom benne, hogy valahogy mégis megállapodnak egymással és mindenki a jobbik eszére hallgat.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.24. 22:10:12

@Quercus a favágó: Elkezdtem olvasni és tetszett. Aztán az utolsó mondattal agyoncsapott mindent. Rájöttem hogy egy politikus beszél.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.24. 22:12:42

@Mirjam2: Nem számítok nagy traumára. A Brit gazdaság erős. Az EU nélkül is erős.

2016.06.24. 22:28:19

@Péter9876543: Marmint hogy az EUban maradnak? Nem, nem, soha! Freeedom! :)))

2016.06.24. 22:32:43

@diggerdriver: En nem ertek hozza, csak talalgatok, meg probalom ertelmezni amit a hozzaertok mondanak. Utobbibol az derul ki hogy igen, eros volt, es potencialisan ujra eros lehet a brit gazdasag az EUn kivul, de lesz egy nehez atmeneti idoszak. Hogy ez szemelyesen kit mennyire fog erinteni, az nagyreszt szerencse, egyeni elethelyzet, foglalkozas stb. kerdese.

2016.06.25. 07:02:18

@diggerdriver:

Már kiszállt a politikából, persze nem teljesen. És igen. Az LMP tőke, és globalizáció ellenes. Akár csak én. Ezért szimpatizálok velük.

Soros Putin Csarli (törölt) 2016.06.25. 07:44:18

@Quercus a favágó: @Mirjam2: @Péter9876543: @Herr Géza: @soad1221: @diggerdriver: en sem a Leave-et gondoltam, teljesen meglepett az eredmeny.
Ami mar utana jott a piacokon, az viszont nem lepett meg.
Amikor itt egy 1-2 honapja azt mondtam, hogy milyen vicces lenne a Boris-Trump tengely, csak vicceltem. Kb annyi eselyt lattam ra, mint unikornist latni a Pilisben. Most ujra kell gondolnom.

Nezzuk a jo oldalat, vegre meg lehet szabadulni az eszak-irektol es a skotoktol. Gibraltart sajnalom, valoszinuleg tenyleg valami co-sovereignty statusza lesz. Ket orszag fennhatosaga alatt lesz egyszerre, bar nem tudom pontosan az hogy nez majd ki.

Annyit meg reagalok a szavazasi lelkiallapotokra, hogy volt komoly riogatas a torokok EUba lepesevel, ami imho, ha Merkelen mult volna, meg is tortent volna. Igy viszont valoszinuleg nem fog.
Ha Merkel nem mutatott volna minden brit keresre kozepso ujjat, akkor a britek nem mutattak volna azt vissza (kezdve azzal, hogy a UK nem akarta az alkoholista Junkerst latni, Merkel meg ragaszkodott hozza, stb).
Azert igen vicces, hogy most Merkel es Hollande osszeul europat reformalni. Mi a sz.rt csinaltak az utobbi 5 evben?

Az hogy az EU szivatni akarja a UKt, az egyertelmu. Hollandiaban marciusban szavazas, jelenleg a Freedom party vezet, akik megmondtak, hogy kileptetik Hollandiat az EUbol. Ha az megtortenik, akkor garantalt az EU szetesese, gyorsutemben fogja oket kovetni Dania es Svedisztan es majd a tobbi. Meg kell mutatni, hogy komoly retorziok lesznek egy kivalasnal. Igy gyakorlatilag Merkelnek nincs mas valasztasa, mint a szivatas a kobon.
Hogy Obama mit mond, lenyegtelen, Novemberig marad pozicioban.

Soros Putin Csarli (törölt) 2016.06.25. 07:48:44

@charlieharper: es akkor meg nem is beszeltem arrol, hogy Fro-ban jovore elnok valasztas lesz. Hollande biztos nem marad.
Nemeteknel meg szinten valasztas lesz jovore....

Persze, hogy gyorsitani akarja az EU a kilepesi folyamatot.

2016.06.25. 07:57:50

@charlieharper:

Én bíztam benne, hogy a kilépésre szavaznak. Úgy látom a sorosgyuribá is így volt vele, mert megint nagyot kaszált.

Az igazi cirkusz csak most jön szerintem.
Abban meg nagyon bízom, hogy az EU fölbomlik. Magyarországnak ez elemi érdeke.

2016.06.25. 08:00:54

@charlieharper:

Szerintem a franciáknál Sarkozy, meg Le Pen játssza majd a meccset. Én Marine-nak drukkolok.

Soros Putin Csarli (törölt) 2016.06.25. 08:03:37

@_Boris_Vian_: nem akarlak bantani, de legyszives menj vissza a Sotetsegre.

@Quercus a favágó: nagyot kaszalt, igaza van, miert is ne tenne, ha lehet. Nem csak o kaszalt, rengetegen kaszaltak. Elkovetkezo par het durva lesz.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.25. 08:11:35

@Quercus a favágó: Nincs az a párt akivel én valaha is szimpatizálnék. Már nem hiszek a mesékben.

2016.06.25. 10:58:29

@charlieharper: Ne szolj Merkelnek, de en tudok egy biztos modszert amivel ra lehetne venni Cameront hogy azonnal meginditsa a kilepest es panikszeruen felhuzza a felvonohidakat Nagy-Britannia korul - ha a nemetek elkezdenek EU utazasi okmanyokat osztogatni a 'menekulteknek'. Ugy tudom ez mar fel is vetodott javaslatkent.

2016.06.25. 11:58:36

A dal lassan véget ér liberósok.

magyarhirlap.hu/cikk/59276/Uj_vilag_epul

--------------------------------------------------------

"Többek között az elszámoltathatóság hiányával, az igazságtalan választási rendszerekkel és bevándorlással magyarázta Janice Atkinson brit EP-képviselő, amiért a Brexitet támogatta.
Janice Atkinson 20160625Janice Atkinson (Forrás: Europai Parlament)

– Miért kampányolt a kilépés mellett?

– A fő okok a demokrácia hiánya, az Európai Bizottság diktátumai és az arroganciájuk. Lobbistákra és nagyvállalatokra hallgatnak, nem az emberekre. Vegyük például a kereskedelmet – nem működnek a mindenkire egyformán alkalmazott szabályozások. Mégis, hogyan tudna egy volt svéd szociológus (Cecilia Malmström uniós biztos - a szerk.) huszonnyolc tagállam nevében kereskedelemről tárgyalni? Nincs meg a képzettsége és nem tud az Egyesült Királyság nevében tárgyalni, mert nekünk más kereskedelmi szükségleteink vannak, mint mondjuk Bulgáriának.

– Mi az, ami az Európai Uniót taszítóvá teszi a britek számára?

– Az elszámoltathatóság hiánya, a senki által nem megválasztott uniós biztosok, az igazságtalan választási rendszerek, az Európai Néppárt és a szocialisták alkuja, amivel átviszik az Európai Parlamenten a bizottsági javaslatokat, az, hogy a törvényeik háromnegyede automatikusan válik érvényessé ránk, az ellenőrizetlen határok, a költségek, a bevándorlás, az üzleti szabályozások, az egyre szorosabb politikai unió, a magasabb adók, a klímaváltozási törvények, a liberális genderpolitika – szóval minden!

– Hogyan reagál majd az unió? Közelebb kerültünk a nemzetek Európájához, vagy megerősítik a centralizációt, és megbüntetik a lázadókat?

– Martin Schulz megfenyegetett minket, de ő ugye szocialista, nem érdekli, a vállalkozásoknak mire van szükségük. A francia és a német vállalatok szabadkereskedelmi övezet kialakítását fogják kérni Brüsszeltől. Attól is tart az uniós vezetés, hogy „fertőző” lesz a példánk, de nem tudják megállítani. Az euroszkeptikusok egyre erősödnek, és a választók minket támogatnak. Itt az ideje a nemzetek és a szabadság Európájának.

– Orbán Viktor szerint a Brexittel Magyarország erős a káros brüsszeli tendenciákkal szemben. Hogyan látja a nemzeti szuverenitásért kiálló tagállami vezetők kilátásait, s mi lesz a magyar-brit kapcsolattal?

- Szüksége lesz szövetségesekre az Európai Parlamentben Orbán Viktornak, mert ott már azt fontolgatják, hogy szankcionálják. Nézzük meg, Geert Wilders hamarosan kormányfő lehet Hollandiában, Marine Le Pennek jó esélye van arra, hogy Franciaország elnöke legyen, és jól halad az Alternatíva Németországnak is. Orbánnak új szövetségeseket kell találnia. A magyar-brit kapcsolat pedig szoros marad, közöttünk erősebb kötelékek vannak, mint egy bukott politikai projekt mesterséges építménye."

2016.06.25. 12:27:18

És holnap jön a második pofon a detoxikáló szökevény Junckernek, meg az NDK-s nőimitátornak, Merkelnek.

Választások lesznek Spanyolországban.

Podemos.

2016.06.25. 19:42:21

@Quercus a favágó: Van erre angolul egy jo kifejezes, az ilyen vesztesre aki nem tul elegansan viselkedik: bad loser. Sajnos, ilyen azoknak a szavazoknak egy jelentos resze akik a maradasra szavaztak - ebbol is latszik hogy nagyreszt eretlen, fiatal emberekrol van szo. Valtoztassak addig a szabalyokat amig a nekik kedvezo eredmeny ki nem jon, persze. Ez az online peticio teljesen komolytalan, barki ket perc alatt bekuldheti - annyi hogy be kell ikszelni, 'brit allampolgar vagyok', de nem ellenorzik sehogy, barmilyen kitalalt nevet es cimet be lehet irni. Vicc az egesz. Mar nem olvasom tovabb a hireket angolul, mert minden oldal tele van a vesztesek kommentjeivel arrol hogy mennyire buta, rasszista mindenki aki a kilepesre szavazott (nyilvan, tobb mint 17 millio buta, rasszista ember Nagy-Britanniaban...) stb.

soad1221 2016.06.27. 13:31:28

@Quercus a favágó: @Mirjam2: ezt egyébként nem is értem, legyen népszavazás 2.0???? és ha ott a maradáspártiak győznek akkor maradnak? és ha akkor majd a "vidéki buta öregek" is elkezdenek petíciót gyűjteni, hogy nemár, akkor majd az is ér?

Azt, hogy London elszakadjon Angliától, bár nagyon elvetemült, de még mindig életképesebb ötletnek tartom ennél... könyörgöm, a demokrácia így működik, a kb 28%-nyi szavazó lett volna szíves a véleményét szavazattá formálni...

soad1221 2016.06.27. 13:37:21

@diggerdriver: nem kell mesékben hinni, hogy szimpatizálj...
nekem tök jobboldali emberként egészen szimpatikusak egyébként. Nem hiszek különösebben mesékben, egyszerűen az amit mondanak és tesznek nagyrészt összhangban van, ami már eleve ritka.
:)

2016.06.27. 14:23:01

@soad1221: A peticiorol ido kozben kiderult kb. 40 ezren irtak ala pl. Vatikan city-bol :), tobben Eszak-Koreabol, stb. Legalabbis a cimek szerint amiket megadtak. Ezt a hisztit egy olyan generacio kezdemenyezte akik ahhoz szoktak hozza hogy az szamit mit mennyien 'lajkolnak' Facebookon, az elet egy videojatek amit ujra lehet kezdeni ha nem te nyertel, stb. A reakcio lattan sokan azt javasoljak a brit sajtoban hogy fel kene emelni a szavazas korhatarat mert ugy tunik a 18 evesek nagy resze nem eleg erett ra :). Persze ez csak vicc, de van benne valami. A 80 eves anyosom (akinek ket diplomaja van) azt mondja hogy ha meg akarjak valtoztatni az eredmenyt, o es az osszes ismerose a Parlament elott fognak ehsegsztrajkolni :)))

soad1221 2016.06.27. 14:57:50

@Mirjam2: basszus, pedig pont írni akartam, hogy arra emlékeztet a dolog, hogy kb hányszor lájkolják a tegnapi bulizós képeimet.. :)

ez a korhatár emelés egyébként nekem már itthon is eszembe jutott, az egyik választás alkalmával, amikor hallottam eszmét cserélni a láthatóan első szavazókat. Aztán később hallottam hasonló sokkal idősebbektől és feladtam a gondolatmenetet :)

2016.06.27. 15:02:44

@soad1221: Igen, ez ilyen szinvonal, oszd meg sokszor es szerencsed lesz stb. Angliaban mar evek ota vita targya hogy le akarjak vinni a szavazas korhatarat 16 evre. Remelem ezek utan elvetik az otletet :). Az is igaz hogy sok idosebb szavazo pedig masodik gyerekkorat eli, ok sem beszamithatoak.

soad1221 2016.06.27. 15:52:48

@Mirjam2: levinni????? ezek az angolok tényleg ilyeneken agyalnak? és mivel indokolja az, aki ezt támogatja?

2016.06.27. 16:17:17

@soad1221: Valami olyan ervek vannak hogy a fiatalok beleszolhassanak a jovojuket befolyasolo dontesekbe; de ilyen alapon akkor az ovodasokat is kerdezzuk meg hogy mit szeretnenek? Mondjuk allitsuk ki elejuk Borist meg Teresa Mayt es mondjak meg melyikuk szimpatikus, azok meg probaljak oket fagyival es nyalokaval meggyozni? :) Valahol meg kell huzni a hatart.

soad1221 2016.06.27. 17:11:29

@Mirjam2: nagyjából :)

én egyébként nem tartanám feltétlenül hülyeségnek a korhatár emelést sem, mert ko, hogy 18 évesen nagykorúvá válik, meg minden, de szerintem a legtöbb 18 évesnek fogalma nincs arról, hogy milyen szempontok alapján kellene döntenie...

2016.06.27. 17:39:32

@soad1221: Egyetertek. 21 eves kor realisabb lenne, de biztosan kitorne a forradalom ha megprobalnak bevezetni. Bar mint ez a szavazas is mutatja, nagyon sok fiatal nem megy el szavazni, maximum utolag hoborog a Facebookon :). Persze vannak kivetelek is, akiket mar fiatalon nagyon erdekel a politika. Es persze sok idosebb ember van akik sajnos nem sokkal erettebbek mint egy atlagos 18 eves.

2016.06.27. 23:41:37

@Auralianus: Nyilvan Mervyn King is csak egy a buta angolok kozul, de en azert neki jobban hiszek mint a HVG-nek: www.theguardian.com/business/2016/jun/27/mervyn-king-brexit-treasury-claim-backfired-osborne (HVG-tol ennyi telik, hogy hulye angolok, Monty Python stb.? Szanalmas...)

Auralianus 2016.06.28. 06:11:40

@Mirjam2:

Tudod van a hit....

.. és van a 2+2 kérdésköre... igen hamar meglátjuk, hogy melyik az erősebb...

.. szerintem... nemde? :)

Auralianus 2016.06.28. 06:23:22

@Mirjam2:

És ha elolvastad (volna) a cikket, akkor látnád, hogy az almát a körtével hasonlítod. Rohadtul nem arról szól, mint amiről az általad belinkelt cikk... de nem rovom fel :)

A HVG kapitalizmus blog bejegyzése ugyanis azt írja le eléggé közérthetően, hogy mi a különbség a szabadkereskedelmi egyezmény... és az EU szabályozás között.. arról szól hogyan épül fel a "brüsszeli technokrata adminisztráció" a valóságban..

.. egyetlen szót sem ejt arról, hogy mit (nem) kéne tennie most az angoloknak.

Szimplán tényeket közöl és közben ezekre alapozva igen tételesen cáfol meg pár népszerű tirádát amikről például Quercus nem képes leszakadni...

... persze nem várom, hogy belásd.. hiszen egyértelműsítetted, hogy ez számodra HIT kérdése..

a poszt nem is neked szólt, hanem azoknak, akiket érdekelnek a vonatkozó (jelen pillanatig legalábbis érvényes) állapotok. Egy érdemi vitához (szabadkereskedelmi egyezményhez, bilaterális egyezményhez, szerződésekhez) ugyanis elengedhetetlenek a közös alapok. Ugyanis azok nélkül mindenki arról beszél, amihez kedve tartja...

... és ha folyamatosan az almát a körtével hasonlítjuk, akkor nem jutunk előbbre :) Viszont tény, hogy a végén senkinek sem kell belátnia, hogy tévedett :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.28. 07:38:15

@Auralianus:
Belestek abba hibába amibe a vállalkozók az Elégtétel HA poszton.
A miértekre keresitek a válasz a helyett hogy a megoldást keresnétek.
Megtörtént, kész helyzet állt elő.
Mást se hallani a médiából és tőletek hogy milyen rossz döntés volt.
Na de ez már csak VOLT. Mostmár arról kéne beszélni hogy hogyan tovább.

Auralianus 2016.06.28. 07:54:26

@diggerdriver:

Ha van időd rá, olvasd át a posztot amit a kapitalizmus blogról belinkeltem. Az egy kiindulási alap. Gyakorlatilag megteremti a közös nevezőt, segít megérteni, hogy miről is kellene megállapodni a Brexit után.

Elmeséli - némi kommentárral körítve - hogy pontosan hogy is néz ki az a: "To do list" amin végig kell(ene) ahhoz menni, hogy legyen valahogy ezután is az EU és az Egyesült Királyság között.

Aztán eldönti mindenki, hogy mely lépésekkel érdemes szerinte foglalkozni, azokra milyen válaszokat szeretne adni és ezekből talán majd lehet valamerre tovább lépni.

Olyan szempontból viszont igazad van, hogy részemről úgy érzem, hogy ezekre AZOKKAL A MÓDSZEREKKEL amiket itt t. főrumtársak meghivatkoznak nehéz lesz, ha nem is lehetetlen, HA azokat az elvárásokat fogalmazzák meg amik itt is leírtak.

Hogy ez hiba-e? Meglehet.. betudható a ténynek, hogy nekem nincs olyan sziklaszilárd hitem, mint nekik. De ez ugyanakkor előny is.. mivel meggyőzhető vagyok. Én hiszek a szememnek is, meg az adatoknak is :)

2016.06.28. 09:40:50

@Auralianus: Ertem hogy szerinted nagyon szellemes hogy 2x2=4, es ezt most meg sokszor le fogod irni, ettol en semmivel sem fogom okosabb vagy szellemesebb megjegyzesnek tartani mint amikor eloszor leirtad, bocs.

2016.06.28. 09:49:22

@diggerdriver: Igy van, pontosan megfogalmaztad a lenyeget. Erre mondom hogy rosszindulat / karorvendes. Ez olyan mintha en folyton azt elemezgetnem hogy most milyen rossz lesz a nemeteknek mert befogadtak a menekulteket. Mi ertelme van ennek? A menekultek mar ott vannak. Mitol jobb nekem, vagy nekik, ha ezen filozok hogy mekkora hiba volt es most vilagvege lesz stb.? Persze ha valaki jobban erzi magat ettol, csinalja nyugodtan, a te blogodon szolasszabadsag van :)

2016.06.28. 09:52:24

@Auralianus: En is meggyozheto vagyok, csak olyan emberek akik soha nem eltek Angliaban, es / vagy HVG ujsagirok, nem nagyon fognak meggyozni pl. angol belugyekrol kapcsolatos kerdesekrol.

2016.06.28. 10:03:49

@Quercus a favágó: Ez teljesen igaz. London nyilvan sok szempontbol erdekes es fontos hely, de a feher britek szo szerint kisebbsegben vannak (a 2011-es nepszamlalas adatai szerint a lakossag 45%-a feher brit). Ezzel semmi baj nincsen, en es sokan masok igy szeretjuk Londont, de nyilvan a londoniak velemenye szamos kerdesben nem reprezentativ az egesz orszagra nezve.

2016.06.28. 10:13:13

@Quercus a favágó: Ez egy nagyon jo cikk, abszolut jol latja a helyzetet az iro. 'Osszeuropai Stockholm-szindroma', pontosan errol van szo. A ferjem ezt ugy fogalmazta meg hogy ugy reagalnak sokan a brit kilepesre mint a szekta-tagok akiket azzal agymostak hogy nincs elet a szektan kivul. Hat most majd kiderul hogy van, es szepen lassan megnyugszik mindenki. Meg az is lehet hogy tobb szekta-tag fog felebredni es raszanni magat hogy kiszalljon; pontosan ettol rettegnek a szekta vezetoi, es ezert gerjesztik a panikot meg a hiszterikus reakciokat; aki kilepett az el van atkozva, pokolra fog kerulni stb.

Auralianus 2016.06.28. 10:22:55

@Mirjam2:

Nem is akarlak meggyőzni. Ez számodra hitvita...

.. mint mondtam, a többieknek írtam, hogy megérthessék, hogy mi miért történik. Miért hátrálnak ki egyre-másra az igéretek mögül a Brexit kampány zászlóvivői... és ennek nincs sok köze ahhoz, hogy éltem-e Angliában.

Az én szakmám egzakt tudomány.. pont az benne a szép, hogy függetlenül attól, hogy a világ melyik részén van, mit csinál, mit gondol, vagy mivel foglalkozik az illető akinek problémája akad, meg tudom oldani azt... nem.. nem a kívánságait teljesítem, mert az valaki más dolga, hanem a személyes véleményétől (tapasztalataitól, vélekedésétől) függetlenül meg tudom határozni az adott pillanatban fennálló hibákat és képes vagyok azokat elhárítani adott rendszeren belül. Hibákat keresek, elemzek és oldok meg, előre meghatározott paraméterek alapján. Ez a dolgom.

Hogy aztán a vevő a végén elégedett-e az eredménnyel, az legfőképpen azon múlik, hogy tudja-e mi mire való.. mi miként működik és miféle elvárások tekinthetőek megalapozottnak adott rendszer korlátain belül... de ez NEM az én problémám.. NEM is a rendszeré.. ez az övé :)

És a tapasztalataim azt bizonyítják, hogy a világ logikusan működik.. függetlenül a hit-től. Ha nem így lenne, akkor telefonálás helyett imádkoznánk, ha valami meghibásodik.

Aztán ezt valaki vagy képes elfogadni és jól boldogul, vagy megtanul megbékélni a dolgokkal és kihozza a helyzetből a maximumot.. vagy örök elégedetlen marad.. az az ő választása....

Auralianus 2016.06.28. 11:20:50

@Mirjam2:

Ha nem hitvita, akkor érvelj számokkal a számaim ellen. Cáfolj rám konkrét gazdaságpolitikai kérdésekben. Idézz be adatokat, amik TÉGED igazolnak.

Valamiért nem történik meg. Állítasz dolgokat bizonyítás nélkül. Ha pedig valaki mást állít, akkor nem tényekkel cáfolod az igazát, hanem "elefántcsonttornyozol", "nem reálisan látod"-ozol.

Ha ez nem hitvita akkor mi?

Auralianus 2016.06.28. 14:33:17

@Mirjam2:

Pedig kifejezeten ügyelek rá ,hogy ne legyenek hosszabb kommentjeim, mint Quercus egy az egyben beollózásai, amiket ezek szerint végigolvasol :) De nem baj.. nem rovom fel...

Magam is úgy látom, hogy nincs sok értelme megpróbálnod vitába keveredni velem.. másként látjuk a dolgokat.. alapvető dolgokban nincs közös nevezőnk, így nem sok értelme van...
süti beállítások módosítása