HTML

Ass blaster

Friss topikok

  • tanyasi értelmiségi: www.youtube.com/watch?v=CeBzzs2-nTQ (2024.04.25. 20:36) TE TETTED EZT KIRÁLY
  • Hejira: Fityesz himnusz: Most múlik pontosan (2024.03.28. 15:49) Gyerekiahóra...
  • diggerdriver: @Ferenczi Krisztián: Gratulálok a háthoz. A faváz sokszáz évig kitart és egybentart. A legöregebb ... (2023.12.17. 20:44) Házépítés itt és ott...
  • Móka Miki: Ez valami eszméletlen ahogy a sérült agy tirpák zotyi nyalja a munchhausen valagát. Ewwwww (2023.05.19. 21:44) Ki a rosszfiú?

Címkék

Cifra nyomorúság

2018.01.01. 10:45 diggerdriver

Otthon voltam. 

Megírom. 

Egy hét nem nagy idő, de szinte végig mentem valahová. Családi és baráti találkozókra, színházi előadásokra. Itt kérek elnézést azoktól akikre az idén nem jutott idő és azoktól is akire jövőre nem jut idő mert akkor látogatom meg azokat akik idén kimaradtak. Szóval nem egyszerű ez de az internet és a színházi darab egyre több ember barátságával ajándékoz meg. Részemről a megtiszteltetés hogy mindezt átélhetem, megélhetem és életem részévé vált. 

Sokan kérdezték hogy mit tapasztalok látok-e javulást hova tart az ország van-e előrelépés? Most ezt le fogom írni de nem fog tetszeni higgyétek el. 

Nem akarok most belemenni politikai elemzésbe vagy a kormány dicséretébe bírálatába. Nem arról fogok írni hogy mennyivel nőtt az átlagkereset és milyen szuper az új családtámogatási rendszer. Ez engem mind nem érint írjon róla a kormánypárti vagy az ellenzéki sajtó.

Előrebocsátanám az életszínvonal, a szárnyaló gazdaság, a javuló statisztikák nem azonosak az ÉLHETŐ ország ismérveivel.

 Márpedig én minden évben egy élhető országot keresek Magyarországban, és bevallom idén csalódtam a legnagyobbat. 

Néhány nap után kialakult bennem egy kép az országról ami végülis egy kedvező kép lett volna. Arról akartam írni hogy épül szépül az ország, európai színvonalúak az elővárosi vonatok a a metró amin utaztam új kocsikkal tiszta környezettel tényleg nagy előrelépés. Mindössze apró jelentéktelen hibákat találtam amiknek a kijavítása már csak szándék kérdése. Szóval valami ilyesmit akartam írni.

Aztán telt az idő és arra kellett rájönnöm hogy Magyarország egy kirakatország. Cifra palota aminek minden eresztéke recseg ropog, a külső falakat szépen újravakolták, újrafestették de a tartóelemek korhadó dúcolat és rozsdás szegek.

Tény, hogy a néhány évvel ezelőtti hazalátogatásomhoz képest látványos a javulás. Az építőipar terén mindenképp. Mindenfelé építkezést látok, a régi épületek felújítása látványosan javítja a látképet, az utak terek járdák állapota egy teljesen elfogadható összképet ad. Aki benne él az talán nem látja a fejlődést de nekem aki évente egyszer hazamegyek mindig feltűnik az előrelépés. Kiemelném a feltűnő tisztaságot. Aki Londonban él annak nem kell ecsetelnem miért említem pozitívumként. Igen, láttam illegális szemétlerakókat a csepeli HÉV vonala mellett. Igen, láttam hajléktalanokat térdig piszokban a Deák téren.  Mégis azt mondom hogy Budapest kiemelkedően tiszta város. Sőt nem csak Budapest hanem fatornyos kisfalum Bicske is és minden település ahol jártam. Magyarország egy tiszta ország. 

A probléma nem ezzel van. A háttérrel van a baj. Miről beszélek? Nézzük sorban.

MÁV

Katasztrófa. Horror. Harmadik világ. Bár lehet hogy Uganda vasútja jobb.

Este kilenc után ülünk a váróteremben a Déli Pályaudvaron. Bemondja hogy a Komáromba tartó szerelvény beállt a tízes vágányra. Megyünk oda, a vágány végén a táblán az áll hogy Komárom, de a vonat oldalán a kijelzőn az van hogy Érd-Tárnok. Nyilván azt gondoljuk hogy nem állították át, de ki az aki fel merne szállni rá?  Mindenki ott állt és várta hogy mi lesz. Mi a bánatos faszért nem lehet odaszólni a vonatvezetőnek aki beállt a tízes vágányra hogy "Béla, állítsd át légyszíves a kijelzőt Komáromra mert most mondom be hogy ez a vonat oda megy" ? 

Lehet fokozni? Persze. Jön a kalauz. A lányom odamegy és megkérdi "elnézést ez a vonat megy Bicskére"? A válasz megdöbbentően bunkó. "Ez Komáromba megy". Jó nyilván bele lehet kötni abba hogy a lányom miért nem azt kérdezte hogy megáll-e Bicskén. Mindettől függetlenül a válasz többféle lehetett volna. "Igen megáll Bicskén". "Komáromba megy de megáll Bicskén". Utasbarát szolgáltatás? Lószart Mama...

Lehet fokozni? Persze. Elindult a vonat és Kelenföldön egy idős házaspár szállt fel. IQminusz kalauz jön jegyeket ellenőrizni. Az idős hölgy mondja hogy a Kelenföldi jegypénztár be volt zárva és öt percük volt a vonatindulásig de nem voltak biztosak benne hogy automatából jegyet véve elérik a vonatot, ezért kérik hogy adjon jegyet nekik most. A kalauz elkezdte mondani hogy pótdíj meg nem szabályos meg hogy így meg úgy. Végül NEM büntette meg őket hanem adott jegyet. Ez egy szép dolog. Semmi baj vele. Na de miért kellett előtte a műsor? A fölényeskedés. Hogy én vagyok Kalauz Béla és ha akarnám pótdíjat is kiszabhatnék. Miért kell ez? Erre áll fel vagy mi? Komolyan hányok az ilyen viselkedéstől. Innen üzenem a Magyar Sakk Szövetségnek hogy az elvesztett sötét parasztot a Déli Pályaudvaron keressék.  Utasbarát szolgáltatás? Lószart Mama...

Rá egy napra baráti találkozó eszközlése céljából délelőtt kilencre kimentünk a Bicske-alsó állomásra hogy a remélhetőleg menetrend szerint közlekedő elővárosi viszonylattal felutazzunk Budapestre. Orkánszerű szél, kétméteres hófúvások, farkasok üvöltése jegesmedvék fenyegetése közepette érkeztünk az állomásra. Ja nem...

Szemerkélő eső plusz öt fok. Ideális feltételek a menetrend szerinti szolgáltatások betartására. Hangosbemondó bemondja hogy a vonat ötven percet késik. Később ez egy órára növekszik. Mondanám szívesen hogy én voltam szerencsétlen. Hogy rosszkor voltam rossz helyen. Nem. Mivel az állomáson se meleg váróterem, se fedett hely nincs egy egész kis csapat verődött össze a sínek feletti közúti felüljáró alatt hogy ne ázzanak. Az egyik mondja hogy tegnap is, a másik hogy múlt héten háromszor, a harmadik hogy az a csoda ha időben jön...

Kérem szépen, attól hogy modernek az elővárosi vonatok, hogy tiszta a környezet hogy kulturált körülmények között utazhatok nem tudom elfogadni hogy a műszaki háttér minősíthetetlenül elavult technikai katasztrófa.

BKV

A kettes és négyes metróval utaztam. Az állomások, a szerelvények, a körülmények osztályon felüliek. Csak szuperlatívuszokban tudnám ecsetelni az utazási élményt. Ez igen. Néhány apróságba a nagy bumm előtt azért belekötnék. Angol nyelven is bemondják az állomásokat. Ez szép dolog. Na de miért nem mindet? A Batthány teret bemondja de a Széll Kálmán teret nem. Ami ennél nagyobb baj hogy a tér és a pályaudvar az magyar nyelvű. Vagyis bemondja hogy next station is Batthany TÉR. Next station is Déli PÁLYAUDVAR.Állítólag azért mert ez van kiírva. Fordítsuk meg a dolgot. ha valami csoda folytán Londonban magyarul is bemondanák az állomásokat akkor egy angolul nem tudó magyarnak melyik formátum adna több információt? Piccadilly CIRCUS vagy Piccadilly KÖRTÉR? Victoria STATION vagy Victoria állomás? Gyanítom hogy egy angolul tudó külföldi nem tudja hogy Déli pályaudvaron ő egy vasútállomáson van

A Deák téren a jegyeket KIFELÉ is ellenőriztetni kell egy kapunál. Mivel Budapesten nincsenek metrózónák ezért csak egyre tudok gondolni. Valakinek eszébe jutott hogy a Deák téren találkozó szerelvényekre KÜLÖN jegyet kelljen érvényesíteni.Valahol logikus hiszen ha a 6-os villamosról átszállok a 4-esre új jegyet kell lyukasztani.Eddig egy jeggyel lehetett utazni a három metróvonalon. Ha csak a Deák téren és csak a kimenő kapunál kell lehúzni a jegyet akkor valószínűsítem hogy a rendszer valahogy érvényteleníti a jegyet hogy a másik vonalra átszálláskor ne lehessen használni. Mindez feltételezés, ha valaki tud más magyarázatot akkor ossza meg velünk.

Most jön a nagy bumm. A ledorongolás, a földbe döngölés.

Ki volt az a NAGYONHÜLYE aki megvette ezeket a jegykiadó automatákat? Ezek kérem szépen IPARI HULLADÉKOK. Úgy rúgnám picsán a tervezőjét, a gyártóját, a forgalmazóját és a megvásárlóját hogy a lába nem érné a földet. Mi ez kérem szépen? Mi ez a fostalicska? Mi ez a trágyadomb? Mi ez a galaxis szégyene? 

Az egész működése szerencsejáték kategória. Odaállunk eléje és két eset lehetséges. Vagy működik az érintőképernyő vagy nem. Az egyik vevő az ujját törte ki majdnem úgy nyomta az üveget de a készülék sztoikus nyugalommal tűrte a próbálkozást és baszott jegyet adni. Ha mégis működik az érintőképernyő akkor felajánl három fizetési lehetőséget. Bankkártyával, papírpénzzel vagy pénzérmével lehet(ne) fizetni. Mi az egy hét alatt sokadik alkalommal sem találtunk olyan automatát ahol MINDHÁROM lehetőség működött volna. Ez valami agyrém. Éjjel az utolsó vonatra menve legyen nálad annyi érme, annyi papírpénz, és bankkártya hogy VALAMELYIKKEL tudjál fizetni de nem te választod meg hogy melyikkel. Őrület.

Kérem szépen, a fent felsorolt hiányosságok közül MIND előfordul más országokban is. Na de nem egy hét alatt töményen egy adagban arculcsapva azt aki belecsöppent ebbe a helyzetbe. Hasonló történeteket vakmerő világutazók mesélnek Bolíviáról meg Burkina Faso-ról. Szváziföldön ez azért elmegy de könyörgöm EURÓPA KÖZEPÉN??? 

Utaztam Hév-el Csepelre. A szerelvény  vagy ötven éves teljesen retro érzés utazni vele de TISZTA és MŰKÖDIK. Utaztam a 49-es villamossal. Szintén egy őskövület de az is tiszta és megbízhatóan teszi a dolgát. Miért kell ilyen jegyautomata faszságokkal elbaszni az egész utazás élményét?

Évek óta ezt pofázom. Jövök haza és látom hogy ez is szebb lett, azt is felújították, ez a csomópont is át lett építve az a metró is új kocsikkal fut stb stb...

Aztán a hivatali nyomtató NÁLAM nem működik, az okmányiroda fényképezőgépe NÁLAM sztrájkol, a bank internetje az ÉN ügyem intézésekor szűnik meg, a vonat NÁLAM késik, a jegykiadó automata TŐLEM kér háromezer forintot érmében. 

Hogyan mondhatom erre hogy élhető ország? Múltkor írtam egy posztot a HSBC bankról. Azok a negatívumok három év alatt jöttek össze. Máshol is vannak problémák senki sem tagadja. Problémamentes ország nincs. Na de egyszerre ennyi MINDEN hazalátogatáskor? 

Evezzünk békésebb vizekre.

Az egy hét alatt volt egy személyi asszisztensem. A lányom, aki elkísért mindenhova aki intézett mindent aki gondolkodott helyettem is aki nélkül elvesztem volna. Mindemellett kiváló ételek főzésére is volt gondja, úgymint rakott krumpli, székely káposzta és rántotthús hegyek. Nagy nagy köszönet mindenért és igazán büszke vagyok rá.

Persze nyilván a Karácsonyi ünnepkör egyik központi eleme az ételek. Mi innen hazamenve hazai ízeket keresünk és elsősorban hazai ételekre vágyunk. Úgymint rakott krumpli, halászlé, rántott hal, székely káposzta, töltött káposzta, hurka-kolbász, rántott hús, töltött paprika. Ezek nekem ikonikus ételek. és mondjuk ebben a sorrendben bármikor bármennyit...

A lányom rakott krumplival várt. Én sem tudnék jobbat csinálni, egészen kiváló volt. Aztán másnapra szentestei vacsorát anyósoméknál költöttük el. Volt nagyon finom pontyhalászlé és anyósom specialitása egy székelykáposzta szerű káposzta de olyan amilyet sehol nem ettem még. Ezt ő tudja, senki más és disznóvágáskor vagy nagyobb ünnepekkor, karácsonykor mindig ez van. Megnem tudnám mondani hogyan készül csak azt tudom hogy nem savanyú hanem fejes édeskáposztából készíti. A család ragaszkodik hozzá és nem ok nélkül. Nem ettem még finomabb káposztát. Ettem már sokfélét. Én is kiváló székely vagy töltött káposztát főzök. A nővéremé vagy a lányomé is kiváló. Anyósom viszont egy ezektől teljesen különböző egyedi recept szerint készíti és az utánozhatatlan.

Másnap a nővérem sült hurkával és kolbásszal várt, a vacsora pedig a lányom füstölt lapockából készített székely káposztája volt.

Következő nap Megyó barátommal volt találkozóm egy ír sörözőben. Na most mit csinál két barát egy sörözőben némi csapolt Guinness-ek társaságában? Természetesen megváltják a világot. Jelentem hogy a feladat teljesítve, világ megváltva. Onnantól kezdve egy szebb új világ köszöntött ránk, a nap is melegebben süt a szél is lágyabban simogat. Ne, ne köszönjétek, ez nekünk természetes.:))))

Innen egy másik ismerőshöz vezetett az utunk, Magdihoz aki egy végtelenül kedves hölgy és Budafokon lakik. Ő Mrs Egymillió Lépés Magyarországon és a környező országokban. A természet és a túrázás szerelmese valamint korához képest frissen és fiatalosan gondolkodó női hölgy. Nagyon kellemes délutánt töltöttünk ott és igazán kiváló töltött paprikát ettünk, mert mint mindenki tudja töltött paprika nélkül nem élet az élet.

Az eltelt hét néhány epizódját soroltam csak fel mert én már szinte a történtek időrendjét sem tudom olyan sűrű volt a hét. Találkoztam egy bicskei újságíró barátommal aki igazi bicskei lokálpatrióta és fatornyos kisfalum történelme , múltja a szívügye. Komoly munkát fektet helytörténeti kutatásokba, valamint blogot üzemeltet amiben Bicske minden friss és aktuális történéseit tárja a közönség elé: http://bicske.blog.hu/

Részt vettem három színházi előadáson amiből kettőről külön kritikát fogok írni.

Az egy hétből ennyire tellett. Köszönöm hogy elolvastátok.

598 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://diggerdriver.blog.hu/api/trackback/id/tr2613537257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

upgrade 2018.01.07. 16:26:56

@desw:
A nagy cegeknek nem kene kozos terhet viselni?

upgrade 2018.01.07. 16:28:46

@desw:
Most nem azert, de te ugy zuhantal be ide, hogy lebasztal valakit, mert kopkod vissza Magyarorszagra.
Aztan azota te mast sem csinalsz, mint kopkodsz.
Vissza.
Magyarorszagra.

Erre mondtam, hogy nezz mar magadba, hogy mit csinalsz.

taga20 2018.01.07. 16:30:17

@desw: a fityeszmaffia jelenleg szétveri az országot.

kihozza az emberekből a legrosszabb tulajdonságait, mint a gyűlölet, mint a jobbágyszemlélet, mint a korrupció teljes elfogadása terén.

a geci a történelem szemétdombján fog kikötni.

de te csak szavazz a fityeszmaffiára!

desw 2018.01.07. 16:33:44

@upgrade:

" A nagy cegeknek nem kene kozos terhet viselni? "

Nyilván te akkor is fizetnél adót, ha nem kellene. Ezek a cégek LEGÁLIS módon vonják ki a jövedelmüket. IT-nél már csak így működik, hogy elég nehéz megállapítani, hogy hol és mennyi adókötelese jövedelem keletkezett, ecet . . . (szerencsére)

Én nem Magyarországot köpködöm!

desw 2018.01.07. 16:35:30

@taga20:

"a fityeszmaffia jelenleg szétveri az országot."

Bezzeg az ellenzék, mi??

"a geci a történelem szemétdombján fog kikötni."

Én nem bánnám!

"de te csak szavazz a fityeszmaffiára!"

Ha mindenképpen szavaznom kellene, rájuk szavaznék, de mivel nem szavazok . . .

taga20 2018.01.07. 16:56:34

@desw: sok gond van az ellenzékkel, de nekik eszükbe se jutott volna egy ilyen maffiarendszert kiépíteni.

lásd: ász, polt féle ügyészség, alkotmánybíróság, választási iroda, stb.

egy kis színes, tessék! ehhez mit szósz?

hvg.hu/itthon/20180106_Nyomoznak_az_LMPs_Hadhazy_Akos_ellen

upgrade 2018.01.07. 17:00:19

@desw:
Most nem azert, de te beszelsz kozos teherviselesrol.
Es most tenyleg, mekkora osszeggel jarulna hozza Mari neni Opusztarol es mennyivel mondjuk az Apple.

upgrade 2018.01.07. 17:02:26

@desw:
Es hat ha tetszik neked, ha nem, a nyugdijasok is teljesen legalisan kapjak a penzuket.
Tudod, akiket te tarhalonak hivsz.

desw 2018.01.07. 17:05:43

@taga20:

"sok gond van az ellenzékkel, de nekik eszükbe se jutott volna egy ilyen maffiarendszert kiépíteni."

Nem hát! Cserébe volt 8-10%-os ÁHT hiány, ami egy időzített bomba a jövőben.

A furcsak csak az, hogy ugye Orbánék geci sokat lopnak, az ellenzék persze nem lopna, csak akkor azt nem értem, hogy mi a kurva anyjukért akarnak adót emelni? Mert ugye az a sok pénz ott lenne a költségvetésben, ha Orbánék eltakarodnának és ők meg nem lopnák el.

Nem, köszi! Inkább legyen kevesebb az adóm és lopjanak, mint magasabb az adóm és lopjanak. (nem megyek szavazni, leszarom, nem múlik ezen semmi)

desw 2018.01.07. 17:09:32

@upgrade:

"Most nem azert, de te beszelsz kozos teherviselesrol.
Es most tenyleg, mekkora osszeggel jarulna hozza Mari neni Opusztarol es mennyivel mondjuk az Apple. "

Mondjuk az Apple miért fizetne MO-n adót?

Meg ugye nagyon nem mindegy, hogy kevsebbet FIZET BE a költségvetésBE, vagy kevesebbet KAP a költségvetésBŐL. Az egyenleg első esetben még mindig pozitív, míg a második esetben mindig negatív.

taga20 2018.01.07. 17:10:30

@desw: milyen adót akarnak emelni?

desw 2018.01.07. 17:11:11

@upgrade:

"Es hat ha tetszik neked, ha nem, a nyugdijasok is teljesen legalisan kapjak a penzuket."

??? mikor mondtam azt, hogy illegálisan kapják?

desw 2018.01.07. 17:11:40

@taga20:

vissza a többkulcsos szját

upgrade 2018.01.07. 17:12:04

@desw:
Hat fizethetne akar Magyarorszagon is (az adott reszt), de a kerdes igazabol nem ez volt, ugye :-).

taga20 2018.01.07. 17:17:51

@desw: progresszív adózás európa sok országában van.

szerinted a fityesz hány féle adót vezetett be a nyolc év alatt?

desw 2018.01.07. 17:21:52

@taga20:

"progresszív adózás európa sok országában van."

Jaja, de ettől még a magyar ~49%-os adóék az egyik legmagasabb egy kulccsal is. Mennyi lenne akkor több kulccsal?

"szerinted a fityesz hány féle adót vezetett be a nyolc év alatt? "

Sokat, de a bérterhek csökkentek, ez a lényeg. Tudod, szját és járulékokat csak a bejelentett dolgozók fizetnek, áfát az adócsaló és feketéző is.

desw 2018.01.07. 17:26:10

@upgrade:

"Hat fizethetne akar Magyarorszagon is (az adott reszt)"

Mi az az "adott rész"??

"de a kerdes igazabol nem ez volt, ugye :-). "

Az Apple egy IT cég, kb ott fog adót fizetni, ahol akar, most éppen főleg Ázsiában.

És nem hinném, hogy az Apple fog nyugdíjat kapni, vagy a metrón utazni ellentétben Mari nénivel.

desw 2018.01.07. 17:27:50

@taga20:

Egy a sok közül! A Fidesz hasonlóan csinlta 98 és 2002 között is. Meglepődtél? Én nem. Kire szavaztál 2010-ben, elvtárs? És a 2008-as 3 igenes hülyenépszavazáskor?

taga20 2018.01.07. 17:40:11

@desw: nem lepődtem meg, de nem is szavaztam rájuk soha, veled ellentétben.

2008-ban a vizitdíjra és a tandíjra szavaztam.

egyébként érdekes, hogy te is hülyézed a fityeszt, aztán rájuk szavaznál, ha szavaznál.

nincs itt valami ellentmondás nertárs?

vándor madár 2018.01.07. 17:50:15

@desw: "nem kell a vaker, dolgoztam pár hónapot szoci üzemben NORMÁBAN. Ne nevettess!"

Te dolgoztál pár hónapot, anyámék és a munkásemberek meg szinte az egész életükben, úgy hogy tudom, miről beszélek. Lett is maradandó egészségkárodás rendesen. Tudom, hogy volt elég lógós, de mindenkit annak beállítani, az erős túlzás. Ha minden úgy lett volna, ahogy előadod, soha nem épül fel az ország a háború után.

"És melyik politiksura fog szavazni a nyugger? Aki ad nekik, vagy aki elvesz tőlük?? Bingó!"

Van egy javaslatom. Ne adjanak nekik semmit, csak ami törvényileg jár, meg ne is vegyenek el semmit, hagyják őket békén úgy, mint másik országokban.

"89-90-ben 1,5 millió munkahely szűnt meg. Ha ezek az emberek tényleg valamilyen értelmes munkát végeztek volna, akkor az ország csődbe ment volna, ha hirtelen nem dolgoznak tovább."

A megszűnő munkahelyeket eladták jó pénzért, meg az egész országot kiprivatizálták, úgyhogy gondolom mindig volt annyi liquid összeg, amiból éppen fenn tudták tartani a rendszert meg utána is vettek fel elég hitelt.

"Ezek a munkahelyek kádári hitelből voltak fenntartva, amit az elvtársak elfelejtettek visszafizetni és bebaszták a fiatalok nyakába. Akkor ~70% volt az államadósság, most ~80%."

Az elvtársak nem felejették el visszafizetni a hitelt, hanem fizették lejárat szerint. Hogy őket leváltották, az nem volt bent az ötéves tervben.
Az államadósságot nem a mai nyugdíjasok csinálták, hanem az akkori kormány, mert különben nem lett volna fenntartható az élet. Ha az embereket kiengedik Nyugatra dolgozni, kiürül az ország és nem kellett volna hitel, de nem engedték ki, amibe szerintem a Szovjetuniónak is volt beleszólása, az nem csak Kádár sara. Most meg kimegy boldog - boldogtalan és most meg pont azért kell hitelt felvenni és államadósságot csinálni, mert miattuk nem lesz fenntartható a rendszer, mert nincs elég járulékbefizetés sem az egészségügybe, sem a nyugdíjrendszerbe. Látod akár hogyan nézzük, Mo-n semmi sem jó. A maiakat sokkal inkább lehet okolni, mert ma minden információhoz hozzájutnak az interneten keresztül és tudják, hogy ennek Mo-n lesz következménye, mégsem érdekli őket, mert az egoista kapitalizmusban mindenkit csak a saját sorsa érdekel, akkor meg senki nem tudott semmit azon kívül, mint amit megírt a Népszabadság.
Államadóssága van elég más jól menő országoknak is, úgyhogy ne kössünk össze minden jelenséget és kreáljunk egy bűnbakot. Hitler pont így csinálta, mint te, csak a célcsoport volt más. hu.tradingeconomics.com/country-list/government-debt-to-gdp

"Ki vehette meg bagóért a tanácsi lakásokat? Akik benne éltek, a mostani nyuggerek."

Ez már paranoiás. Én is helytelenítem, hogy az állam eladta a tanácsi lakásokat bagóért, nem pedig piaci áron, de ebbe is a "nyuggereket" belemagyarázni, már tényleg patológiás.

"Ja, teccettek volan járulékot fizetni és dolgozni, és akkor lenne nyugdíj."

A szocialista időben szinte mindenki dolgozott, különben becsukták az embereket munkakerülésért és fizette a nyugdíjjárulékot. A feketeleves ami azután jött, az sokmindenki életét tönkretette, elsősorban vidéken, mert nem volt semmiféle munkalehetőség. Ismételten mondom, biztosan nem is mindenki törtetett olyan munka után, mint pl. disznóólpucolás, ami esetleg lett volna, de a nagy többségnek még ilyen munka sem adatott meg évekig.

"Nézd meg a költségvetést és a számokat, és akkor majd csodálkozhatsz." Jó, majd megnézem.

desw 2018.01.07. 17:52:26

@taga20:

Nincs ellentmondás! Ahogy a nyuggert is csak a saját nyugdíja érdekli, az állami seggmeresztőt a saját melóhelye, . . . engem is csak a saját jövedelmem érdekelne. Most több maradna mint a szocik alatt maradt ill. maradna. Pont.

Még az egy kulccsal is baromi sokat vennének el, hülyeellenzék több kulccsal meg aztán végképp. Lófaszt!

taga20 2018.01.07. 17:57:25

@desw: "Ahogy a nyuggert is csak a saját nyugdíja érdekli, az állami seggmeresztőt a saját melóhelye, . . . engem is csak a saját jövedelmem érdekelne."

akkor csak az a kérdésem, hogy miért ekézed pl. a nyuggereket, mikor ugyan azt teszed, mint ők?

te neked a pénz az istened, az tisztán láccik.

desw 2018.01.07. 18:10:08

@taga20:

"akkor csak az a kérdésem, hogy miért ekézed pl. a nyuggereket, mikor ugyan azt teszed, mint ők?"

Mondjuk az irány pont fordított, nem-e?

A nyugger/seggmeresztő többet akar a költségvetésBŐL, azaz mások pénzéBŐL, én meg kevesebbet akarok adni az ÁLTALAM MEGKERESETT pénzből. A nyugger a költségvetés szinten negatív, mert pénzt vesz KI, az adózó pozitív, mert pénz fizet BE a költségvetésbe.

"te neked a pénz az istened, az tisztán láccik. "

Mondjuk pénzből lesz jobb az eü, jobb a MÁV, . . . hiába beszélsz szépen és könnyes szemmel, attól nem lesz jobb, de azért próbáld meg lerövidíteni a várólistát így.

desw 2018.01.07. 18:17:56

@vándor madár:

"Tudom, hogy volt elég lógós, de mindenkit annak beállítani, az erős túlzás."

Milliók voltak lógósok. Akkor fizetést, most nyugdíjat és mindenféle kezdvezményzt kapnak

"Ha minden úgy lett volna, ahogy előadod, soha nem épül fel az ország a háború után."

Ez hitelből volt, ami nem lett visszafizetve. Hitelből én is tudok neked házat építeni, aztán amikor beköltözöl, a kezedbe nyomok párszáz csekket, hogy ezeket majd fizesd be. Hazafi lennék?

"Van egy javaslatom. Ne adjanak nekik semmit, csak ami törvényileg jár, meg ne is vegyenek el semmit, hagyják őket békén úgy, mint másik országokban."

Szuper! Mondjuk a törvényt a politikus hozza, és ugye úgy tudnak népszerűbbek lenni, ha többet ígérnek mint a másik.

Pontosan ez megy most az ellenzéknél: ígérgetés, hogy emelnék a minimálnyugdíjat, 13. havi és lófasz. Bokros volt az egyedüli, aki megkérdezte, hogy "Ok, ez szép és jó, de miből?"

Tessék:
index.hu/belfold/2017/08/31/nyugdijasok_valasztas_ellenzek_gyurcsany_jobbik_mszp_stb/

Hányok, b+! Egy kibaszott szó nincs a fiatalokról, az adózókról, . . .

"A megszűnő munkahelyeket eladták jó pénzért, meg az egész országot kiprivatizálták, úgyhogy gondolom mindig volt annyi liquid összeg, amiból éppen fenn tudták tartani a rendszert meg utána is vettek fel elég hitelt."

Bizony! Ezt ugye nem a fiatalokra költötték, hanem a nyuggerekre, de a fiataloknak kellene visszafizetni. Ez a gond!

"Az államadósságot nem a mai nyugdíjasok csinálták, hanem az akkori kormány, mert különben nem lett volna fenntartható az élet."

Ja, értem! Tehát ha csóró vagyok, akkor vegyek fel hitelt és éljek abból, és majd minden jobb lesz. Remélem te nem vmi közgazdász vagy!

"Államadóssága van elég más jól menő országoknak is, úgyhogy ne kössünk össze minden jelenséget és kreáljunk egy bűnbakot."

Egy probléma megoldásához első lépes az, hogy kimondjuk a probléma okát. Most elment lassan 30 éve és még ott tartunk, hogy a politikusokat váltogatjátok. Nézd, én leszarom, ráérek és nem is érint. Ahogy nektek jó!

"Ez már paranoiás. Én is helytelenítem, hogy az állam eladta a tanácsi lakásokat bagóért, nem pedig piaci áron, de ebbe is a "nyuggereket" belemagyarázni, már tényleg patológiás."

Ki a faszom vehette meg azokat a lakésokat? A most 30-35 éves fiatal?

"A szocialista időben szinte mindenki dolgozott . . . "

Legyünk pontosak: mindenkinek volt munkahelye.

"A feketeleves ami azután jött, az sokmindenki életét tönkretette, elsősorban vidéken, mert nem volt semmiféle munkalehetőség. Ismételten mondom, biztosan nem is mindenki törtetett olyan munka után, mint pl. disznóólpucolás, ami esetleg lett volna, de a nagy többségnek még ilyen munka sem adatott meg évekig."

Oké! Na most a nyugdíj akkor jön, ha volt befizetés. Ha nem volt befizetés, akkor ne várjon nyugdíjat. Ennyire egyszerű ez.

taga20 2018.01.07. 18:22:40

@desw: nem lett jobb az eü, se a máv.
szarabb lett a fityesz nyolc éve alatt.

na erre varrjál gombot nertárs!

desw 2018.01.07. 18:30:40

@taga20:

Mondtam, hogy jobb lett? Akko'??

Szépen lassan rátok dől a ganyédomb a 30 éve elmaradó érdemi reformok miatt.

taga20 2018.01.07. 18:38:35

@desw: ha ránk dől, és ebben vastagon benne van a fityeszmaffia 8 éve, akkor miért szavaznál rájuk?

milyen reformot csinált a geci nyolc év alatt?

2018.01.07. 19:11:58

@vándor madár:

Az a gond, hogy ezek csak mesék, vagy mondjuk inkább úgy hogy ferdítések. Nem kicsik, nagyok.
Ami a főhadnagy urat illeti, nála nagyobb magyargyűlölő nem sok van. Neki azt sem hiszem el, amit álmodik.

desw 2018.01.07. 19:20:51

@taga20:

"ha ránk dől, és ebben vastagon benne van a fityeszmaffia 8 éve, akkor miért szavaznál rájuk?"

Mert végre valaki csökkentette a bérterheket, és ha otthon lennék alkalmazott vagy akár vállakozó (pl KATA, de cégként is), akkor sokkal jobban járnék, mint a szocik alatt jártam ill. járnék.

"milyen reformot csinált a geci nyolc év alatt? "

pl bér terhek enyhítése, helyette fogyasztási adók, pénztárgépek, EKÁER, adójóváírás eltörlése, ÁHT hiány < 3%, . . .

ami rossz: áfa csökkentés bizonyos termékeknél, Nők40 nyugdíj, nyugdíjak ész nélküli emelése, . . .

upgrade 2018.01.07. 19:35:54

@desw:
Akkor csak meg erre, aztan befejeztem.
Az Apple (mint ahogy a tobbi) foleg sehol nem akar fizetni.
Es nem, nem az a kerdes, hogy az Apple nyugdijat fog kapni.
Hanem az, hogy elvileg nekik is reszuk lenne a teherviselesben, amibol tobbek kozt nyugdijat is lehet fizetni.

vándor madár 2018.01.07. 19:41:24

@desw: Te láttál már olyan választási kampányt ezen a földön, amiben nem ígérgetnek?

A minimálnyugdíjat tényleg fel kellene emelni, mert az már kb. 10 éve 28.500 Ft. Ekkora összeg mellett biztosan bele van kalkulálva, hogy ténylegesen megfagynak az emberek.

A 13. havi nyugdíj meg akkor lenne reális, ha lenne 13. havi bér. Én nem tudom, hogy van-e Mo-n 13. havi bér, sőt ezeket a választási ígéreteket sem olvastam.

Komolyan megint a nyugdíjasok az oka, hogy a másik tábor is rájuk licitál?

A jövedelemadót pedig én is legalább 3 sávosra változtatnám, az biztos. Mo-n az a baj, hogy nagyon alacsonyak a keresetek, ez miatt szükséges magas elvonás úgy adóban, mint járulékokban. De ha mondjuk a mércék mércéjét Németországot nézem, akkor ott jóval magasabbak a keresetek, mégsem kevesebb az elvonás, hanem több. Magas nyugdíj- és TB járulékok, még ápolási biztosítás is van, egyházadó, NDK szolidaritási hozzájárulás, munkanélküli hozzájárulás, magas, rengeteg sávos jövedelemadó, dupla kamatadó, mint Mo-n, a nyugdíjak megadóztatása, nyugdíjasok TB fizetése és akkor még nem szóltam egy szót sem a vállalkozókról és a vállalkozások százféle adóiról. Ja és a járulékok másik felét a munkáltatók fizetik a munkavállalók után. Nekik is tetemes államadósságuk van. Ezek szerint ott is kivéreztetik a "nyuggerek" az államot, ezért már a nyugdíjukat is csökkentették pár évvel ezelőtt vagy esetleg a kormány bassza el az emberek adóját mindenféle haszontalan dolgokra meg a migráncsokra. Biztos vagyok benne, hogy ha csak mondjuk 1/3 annyi nyugdíjas lenne, akár Mo-n, akár máshol, akkor sem fizetnének az emberek kevesebb adót. De vannak még paradicsomi helyek a világban, tudom ajánlani pl. Paraguay-t, ott biztos nem költik a "nyuggerekre" meg az egészségügyre, de még stadionokra sem az adódat.

"Most elment lassan 30 éve és még ott tartunk, hogy a politikusokat váltogatjátok." Ki az a váltogatjátok? Ki? Te miből gondolod, hogy én Mo-n bárkire is szavaztam a nevezett időben vagy bármi közöm is lenne bármihez? De még jó, hogy nem megint egy van ezekből az újfajtákból már 30 éve. Ahogy a mai helyzetet elnézem, sajnos ez ismételten bekövetkezhet Mo-n, ha csak nem következik be valami nem várt csapás.

desw 2018.01.07. 19:51:52

@upgrade:

"Az Apple (mint ahogy a tobbi) foleg sehol nem akar fizetni."

Te szeretsz adót fizetni? Ha elkerülhetnéd legálisan, akkor is fizetnél?

"Hanem az, hogy elvileg nekik is reszuk lenne a teherviselesben, amibol tobbek kozt nyugdijat is lehet fizetni."

Tudod, okosabb országok rájöttek arra, hogy a kevesebb néha több. Ott fizetnek adót, ahol kisebb a kulcs, szarnak a romantikázásodra. És bocs, de én is.

2018.01.07. 19:51:58

Csak halkan jegyzem meg: a választást a Fidesz fogja nyerni. Akkor is, ha a határátkelő blogon napi 10 uszító poszt fog megjelenni.
Ahhoz, hogy a választási eredményt valamilyen szinten befolyásolni lehessen, ahhoz nem az az agyatlan ámokfutás kell, ami ott folyik.
Az, hogy az ott kommentelő alacsony értelmi szinttel rendelkező kommentelők ezt nem értik, az nem csoda. A baj az, hogy a bloggazdák sem értik. Akik ugye újságírók lennének.

upgrade 2018.01.07. 19:55:41

@desw:
Es akkor mi van a kozos teherviselessel?
Ami mellett ugy agalsz?

upgrade 2018.01.07. 20:05:01

@desw:
Azert nem semmi figura vagy :-)
A dozsolo nyugdijas vegye ki a reszet a terhekbol, az Apple, Google, Facebook meg a tobbiek csak ugyesen csinaljak.

:-)

desw 2018.01.07. 20:30:59

@vándor madár:

"Te láttál már olyan választási kampányt ezen a földön, amiben nem ígérgetnek?"

Az a gond a demokráciával, hogy csak értelmes embereknek való. Pl Svájcban nem szavazták meg az alapjövedelmet és vmi állami eü-t sem.

"A minimálnyugdíjat tényleg fel kellene emelni, mert az már kb. 10 éve 28.500 Ft."

Csak azoknak ennyi a nyugdíja, akik lófasz járulékot sem fizettek. És akkor a kérdés a miből? Honnan/kitől vegyék el az emelésre valót?

"Komolyan megint a nyugdíjasok az oka, hogy a másik tábor is rájuk licitál?"

Közel 40%-a a választóknak, megkerülhetetlenek.

"A jövedelemadót pedig én is legalább 3 sávosra változtatnám, az biztos."

Hajrá! Majd akkor még többen emigrálnak, aztán a végén a sok munkanélküli és nyugger fog viaskodni az utolsó csirkefarháton.

Sok IT-s és mérnök ismerősöm (azaz érdemi adózók) mondta, hogy ahogy emelés lesz, lépnek a picsába.

"De vannak még paradicsomi helyek a világban, tudom ajánlani pl. Paraguay-t, ott biztos nem költik a "nyuggerekre" meg az egészségügyre, de még stadionokra sem az adódat."

Igen, vannak. Az emberek tudják, hogy alapvetően magukra és a családjukra számíthatnak, nincs gondoskodó állambácsi => életképes társadalom a strici nyugati társadalom helyett, pl reprodukciós ráta, ecet . . .

vándor madár 2018.01.07. 20:31:21

@Quercus erdész: Én nem ismerem, csak arra tudok hagyatkozni, ami a posztban áll.

desw 2018.01.07. 20:33:56

@upgrade:

"Azert nem semmi figura vagy :-)
A dozsolo nyugdijas vegye ki a reszet a terhekbol, az Apple, Google, Facebook meg a tobbiek csak ugyesen csinaljak."

A nyugger csak KIvesz, az Apple csak kevesebbet fizet BE a kötlségvetésbe. Olyan bonyolult ez?

2018.01.07. 20:50:28

@vándor madár:

Nincs olyan, hogy valakinek árverezik a lakását, és nem tud róla. Persze, ha nem veszi át a tértivevényes leveleket...
De akkor ki is a hülye?

vándor madár 2018.01.07. 20:58:28

@Quercus erdész: Én is azt mondtam, de váltig állították, hogy nem kaptak semmit. Nincs semmi érdek vagy hátsó szándék, amiért nekem hazudni kellene.

vándor madár 2018.01.07. 21:08:41

@desw: "A nyugger csak KIvesz, az Apple csak kevesebbet fizet BE a kötlségvetésbe. Olyan bonyolult ez?"

A "nyugger" már előre beletette azt, amit neki kellett, még kamatos kamat is járna neki vagy 40 évre, az Apple meg csaló. Ezek a fehérgalléros gazemberek, akik azért fizetnek ügyvédeket meg közgazdászokat milliós összegekkel, hogy kififikázzák nekik, hogyan kell csalni.
Ha egy magánszemély valamilyen okból kevesebbet tesz be a kötségvetésbe, mint amennyit kellene, azt bezárják a börtönbe meg még a hiányzót is BE kell neki tenni, lásd pl. Steffi Graf apja. De nemrég Messi is csak jó pár millióval tudta elsimítani a nem betevést.

upgrade 2018.01.07. 21:11:07

@desw:
Az a nyugger 40 even keresztul betett.
Mint ahogy most te is.

vándor madár 2018.01.07. 23:38:34

@desw: "Pl Svájcban nem szavazták meg az alapjövedelmet és vmi állami eü-t sem."

Azért tudtak egyáltalán szavazni, mert van beleszólásuk a saját ügyükbe, ami más országokban nincs. Ezt mondtam már fentebb. Még jó, hogy Svájcban nem szavazták meg az "alapjövedelmet", mert akkor sokan úgy jártak volna, mint a magyarok , hogy a vállalkozók kiszúrják a szemüket minimálbérrel. Magyarországon a dolgozókat meg kellett védeni a vállalkozóktól, ezért lett bevezetve a minimálbér, különben még most is volna, akit harmincezer forintért dolgoztatnának. De ahogy én a svájci hatóságokat ismerem, utána néznének annak, aki olyan alacsony béreket fizet.
Nem az állami egészségügyet nem szavazták meg, hanem az egy betegbiztosítót nem szavazták meg a hatvan valahány helyett, amiknek abszolute semmi értelmük sincs, ugyanis van törvény, hogy mi mindent kell nekik állni - ez az egész országban egyforma minden betegbiztosítónál, csak ezt nem ugyan annyiért kínálják. A biztosítók csak az a fölötti mézesmadzaggal tudnak operálni. A saját praxisban dolgozó orvsok maszekok, akik a betegbiztosítóktól kapják a pénzüket, de a kórházak nagy része állami meg vannak magánkórházak, de azok nem biztosítanak bármely szakterületen ellátást, hanem kimazsolázzák, ami nekik hozza a lóvét. Ott is jellemző, hogy az állami intézméynek veszteségesek és súlyos adómilliókkal meg kell őket támogatni, nem csak Mo-n. Itt van egy cikk, de én korábban olvastam már olyan kisebb kórházról, ahol 27 millió volt a veszteség, de ez ellen biztosan bevezettek valami pénzfialó intézkedést. www.landbote.newsnetz.ch/ueberregional/spital-triemli-schreibt-11-millionen-verlust/story/19955225

"Csak azoknak ennyi a nyugdíja, akik lófasz járulékot sem fizettek."

Akkor úgy kell eljárni, mint a migráns munkavállalókkal, csak annyi nyugdíjat adni nekik, amennyi időre járulékot fizettek és mellette még szociális segélyt, mert itt Európában már megszünt az, ami Arábiában meg Afrikában van, hogy majd a familia nem hagy éhen halni. Gyanítom, hogy onnan is pont azért jönnek ide Európába, mert ez a függőségi modell náluk is már kihalófélben van. Látod a végén mindig az van, hogy az ember valakitől függ, vagy az államtól vagy a klántól, ha nincs zsákszámra pénze, de azoknak sem fenékig tejföl, akinek van.

"Közel 40%-a a választóknak, megkerülhetetlenek."

De akkor sem ők tehetnek róla.

"Sok IT-s és mérnök ismerősöm (azaz érdemi adózók) mondta, hogy ahogy emelés lesz, lépnek a picsába."

Az IT-s mérnökök le tudnak lépni oda, mert MOST világszerte keresett a szakképzettségük, de sokan mások nem. Biztos nem emelik fel 30-40 + %-ra az adót, mint a Kánaán Ausztriában meg Németországban van, de pár százalékpont még belefér szerintem. Ez az alacsony jövedelmadó kizárólag a jól keresőknek kedvez, a minimálbéreseknek az is sok. Tudom, most jön az, hogy azok zsebbe kapják a többit. Hát vidéken nem, sőt örülhet, ha nem közmunkán van ötvenvalahányért (nem tudom pontosan az összeget). A 27%-os áfához kellene inkább hozzányúlni és nem olyan nevetséges tételeket, mint pl. a belsőségek lecsökkenteni. Az ilyen agyament és szarrágó kicsinyeskedésnek még pluszban adminisztrációs vonzata is van, de haszna alig. A disznó füle áfája 27%, a veséje meg 5%. Vagy hogy is néz ki?

"Az emberek tudják, hogy alapvetően magukra és a családjukra számíthatnak, nincs gondoskodó állambácsi => életképes társadalom a strici nyugati társadalom helyett"

Ezekben az életképes társadalmakban fehér emberként pénz nélkül, egyedül, nincs esélyed, mert a fehér embernek szinte nulla az esélye dolgozni, ha nem IT-s és még az élete sincs biztonságban. Nem véletlen, hogy a végén szinte mindenki hazamenekül inkább szociális segélyre a strici Nyugatra. De kétségtelen, hogy nem ilyen lovat akartunk.

soad1221 2018.01.08. 09:47:04

@desw: de azért az nem úgy van, hogy valaki megszületik, és nyugger lesz, aztán a másik meg megszületik és munkanélküli here, a harmadik pedig szerencsétlen sorsú fiatal, aki meg senyvedő dogozó... Szóval egy ember élete során jó esetben nagyjából a 1/3 részben eltartott, 2/3 részben eltartó.

soad1221 2018.01.08. 09:56:16

@desw: "A kurva életbe, minek tanultam és tanulok azért, hogy legyen munkám. Faszomat bele, inkább állok sorba segélyért!"

Na most azért én egészen nyugodtan állíthatom, hogy kurvára megérte tanulnom és dolgoznom azért, hogy jobb fizetésem, és ezáltal sokkal nagyobb fizetésem legyen, mint a segélyesnek Bótán. Ugye ez értelemszerűen azt jelenti, hogy én lényegesen nagyobb terhet viselek, mint ott nagyjából bárki, sőt akár egy komplett családot is nézhetünk, akik dolgoznak, akkor is igaz lehet ez az állítás. Azt már figyelembe sem veszem, hogy mindemellett nevelek 3 gyereket, akik feltehetően szintén az átlagnál nagyobb terhet fognak viselni, ami rám jelenleg, meg még úgy 20 évig még nagyobb terhet ró (tudom-tudom én vállaltam... :)), de mindent összevetve, én elég egyértelműen fel tudnám sorolni, hogy pontosan miért is érte és éri meg nap, mint nap az ebbe fektetett munka...

Neked nem érte meg?

soad1221 2018.01.08. 10:02:47

@desw: "Ne nekem higgy, hanem a saját szemednek. Igazából mi változott az elmúlt ~30 évben attól, hogy a birkák másra szavaztak? Semmi, ill. kilátástalanabb lett az ország hosszabb távú sorsa. "

Ez óriási tévedés. bár nagyon erős a kádári nosztalgiázás, de ma sokkal jobban él az emberek többsége, mint 30 évvel ezelőtt. Igen, bőven találhatsz nyomorban élőt, akinek adott esetben rosszabb, és bőven találsz olyan akinek mérhetetlenül sokkal jobb, de igazából a kontraszt lett nagyobb a két szélsőség között.
De az emberek nagyon nagy többsége sokkal jobban él, mint 30 évvel ezelőtt.

soad1221 2018.01.08. 10:06:15

@desw: "IT-nél már csak így működik, hogy elég nehéz megállapítani, hogy hol és mennyi adókötelese jövedelem keletkezett, ecet . . . (szerencsére)"

fogalmazzunk inkább úgy, hogy sokkal könnyebb eltitkolni a keletkezés helyét, és az onnan származó jövedelem nagyságát. Erről inkább a trükközés jut eszembe. Azért megállapítani nem lenne olyan nagyon nehéz... :)

soad1221 2018.01.08. 10:07:07

@taga20: "de nekik eszükbe se jutott volna egy ilyen maffiarendszert kiépíteni."

fogalmazzunk inkább úgy, hogy nem volt lehetőségük. Eszükbe biztos jutott volna azért :)

soad1221 2018.01.08. 10:11:09

@taga20: nincsen semmi baj az egykulcsos és alacsony szja-val. ebben teljesen igaza van @desw: -nek, nem a munkából származó bérjövedelmeket kell magas adókkal terhelni, hanem a fogyasztást és a vagyont. Ott kellene progresszív adózás, nem a (bér)jövedelmek terén.

soad1221 2018.01.08. 10:15:35

@desw: mondjuk az szerintem könnyen megállapítható, hogy egy adott területen milyen forgalmat bonyolít le. és nyilvánvaló, hogy az adott területen keletkezett forgalma alapján már lehetne hozzá jövedelmet is belőni... azért mert it cég, attól még azt a jövedelmét egy adott területen termelik és fizetik nekik, csak a jogrend még nem igazán tudta lekövetni azt, hogy ma a világban elég könnyű 10 000 km-el arrébb tenni egy szolgáltatás központját, mint a szolgáltatási terület... De a szolgáltatási terület nem változik meg. Az ott keletkezett forgalmon nem változik meg, Ebből következően az ott keletkezett jövedelme is létezik...

soad1221 2018.01.08. 10:25:24

@desw: "Milliók voltak lógósok. Akkor fizetést, most nyugdíjat és mindenféle kezdvezményzt kapnak"

na most ez megint egy jó kis általánosítás és leegyszerűsítés. Szóval voltak ebben a rendszerben ugye az én szüleim is, akik viszont dolgoztak, mint állat, és felneveltek pár gyereket, meg taníttatták őket meg minden...
A kérdésem az, hogy miként állapítható meg, hogy nekik jár-e nyugdíj vagy sem? Mert a társadalmi igazságosság ugye arról szólna, hogy nekik jár. Ugye ők befizették az adókat és járulékokat, nem hagyták meg nekik, hogy tessék rakjátok félre, eléggé joggal kérdezhetik, hogy akkor most ugye kapnak, nem? Meg volt még 1-2 millió ember akkoriban is, akik úgy dolgozat és fizették, hogy majd fognak kapni. Te most azt mondod, hogy lófaszt, nem kaptok. Akkor velük ki lehet baszni? Igen volt sok lógós, van ma is. Ma sem tudod az ingyen élőt leválasztani a társadalomról, akkor sem tudták. Mi legyen most azokkal, akiktől már elvették, és jogosan járna nekik, mert kurva sokat dolgoztak?

soad1221 2018.01.08. 10:31:15

@desw: "ami rossz: áfa csökkentés bizonyos termékeknél"
nem, ez nem rossz. Ha magasan tartják bizonyos termékeknél, akkor mint láthattuk, már kurvára megéri azt az áfát elcsalni. Rosszabbul jár az állam, és az általad gyűlölt nyugger is. Ja, meg az szja-t fizető is.
Ez nagyon is jó, bizonyos termékek esetén legyen az áfa is alacsony, hogy ne érje meg vele csalni... ez nagyon is jó döntés.

soad1221 2018.01.08. 10:46:59

@desw: de azt is az az 1-2 millió dolgozó termeli meg neki, nem? az nem fáj? te vagy az aki könnyes szemmel romantikázol és melodrámázol a terhek közös viseléséből, nem mi. Mi csak elfogadjuk azt, hogy a közös teherviselés nem azt jelenti, hogy mindenki mindig egyenlően fizet mindent, hanem azt, hogy a körülményeihez, lehetőségeihez, korához, stb mérten arányosan és méltányosan fizet be.
Nem mondjuk, hogy ez most megvalósul (vagy jól valósul meg), de kinevezni a nyuggert bűnösnek, a politikust ártatlannak, a multicéget ügyesnek, a fiatalt meg áldozatnak (különös tekintettel a blog ingyenélőjére), hát nem picit buta és demagóg.
Ja, és mindezt úgy, hogy a hazaköpködést és a stílust megemlítve, hogy jajj-jaj.. :)

upgrade 2018.01.08. 13:20:11

@soad1221:
Tudod, en megertem ot. Marmint az elkeseredest, hogy aranytalannak erzi a tehervallalast a tarsadalmi szerzodes kereteben.
Amit problemasnak talalok az az, hogy ezt gyakorlatilag kihegyezi a 'nyuggerekre', mint minden problema gordiuszi csomojara, pedig sok mas is van ott.
Peldaul a TAO penzek, amiket ugye cegek nem az allamkasszaba fizetnek be, hanem mondjuk focicsapatokat tamogatnak.

Vagy ott vannak a nagy cegek, akik ado optimalizalnak. Vilagos, nem csalnak (bar joparszor megbuntettek mar oket), hanem egyszeruen kihasznaljak azt, hogy a kereskedelem (es elszamolas) globalis, viszont a kulonbozo orszagok, vagy gazdasagi tersegek nem hangoltak ossze a torvenyeiket. Nyilvan vannak lehetosegek.

Szoval persze, van igazsaga is a sracnak, de o leragad egy pontnal es a 'nyugger' a bunbak. Amibol aztan olyan kovetkeztetesekig jut el, hogy a nyugger tartja sakkban a mai magyar politikai elitet es hat mindenki birka.

upgrade 2018.01.08. 13:30:49

@upgrade:
Ja es akkor kepzeld el, ha ezek a TAO penzek mondjuk egyetemekhez, foiskolakhoz mennenek, es/vagy korhazakhoz.
Nem pedig a focihoz.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2018.01.08. 19:48:04

@soad1221: Na szóval...
Figura megjelenik itt és ledorongol engem mert bírálni merészelem az otthoni állapotokat.
Szép lassan kiderül hogy az ürge IT ittisélekottisélek adóelkerülő rablólovag aki gyakorlatilag a magyar társadalom minden rétegét ingyenélőnek, tolvajnak, léhűtőnek, lustának, csalónak, idiótának titulálja és ez rajtad kívül senkinél nem veri ki a biztosítékot.
Konklúzió:
Ha Magyarországot és legfőképp a Fideszt éri kritika akkor @Quercus erdész: Tesó felkapja a fejét mint katonaló a kürtszóra és véres tajtékot hányva apró darabokra vágva emlékét is sóval hinti be a renitensnek.
Ebben az esetben pedig csend és hullaszag.
Minden tiszteletem mellet nem tudok másra gondolni minthogy mind Max mind a Tesó tevékenysége vegytiszta választási propaganda. Hiszen az egész társadalmat lehet idiótázni azzal semmi baj de ha a Fideszre mondja valaki hogy abcug akkor magyargyűlölő. Namenjetektiapicsába...
Egyedül te szóltál a csókának hogy fordítva ül a lovon.
Köszi.

2018.01.08. 20:30:20

@diggerdriver:

Elég régóta "játszunk" már együtt, és még mindig nem ismersz.

Hányszor is mondtam már el, hogy nekem nincs időm egész nap blogolni.
Hányszor is mondtam már el, hogy soha nem olvasom el a szófosásokat, a szófolyamokat.

Naszóval. Fogalmam nincs miről van szó. Fogalmam nincs kiről van szó. Ha ránéztem erre a kommentfolyamra, ugrottam. Soadot kedvelem, de az esetek többségében még az ő kommentjeit sem olvasom el. Túl hosszúak.

Ez van.

2018.01.08. 20:31:27

@Quercus erdész:

Ja és most sem fogom bepótolni. Álmos vagyok.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2018.01.08. 22:32:57

@Quercus erdész: Egyik komment sem volt hosszabb mint egy HA poszt.

2018.01.09. 05:34:46

@diggerdriver:

Én HA posztot sem olvasok. Az elmúlt 5 évben jó ha húszat elolvastam. Nem érdekelnek a kamusztorik sem, meg az agymenések sem.
Ugyan így nem olvasom el az ottani kommentek egy részét sem. Vannak konkrét nickek, akiket görgetek. Ahogy itt is.
Az utazó kommentcirkusz, akiknek az az élete, hogy rárepülnek a zindex ajánlóban megjelent posztokra, odaböfögnek pár baromságot, és repülnek is tovább, na ők szintén nem érdekelnek. Itt sem.

Ez van.

desw 2018.01.09. 07:53:24

@soad1221:

"nem, ez nem rossz. Ha magasan tartják bizonyos termékeknél, akkor mint láthattuk, már kurvára megéri azt az áfát elcsalni. Rosszabbul jár az állam, és az általad gyűlölt nyugger is. Ja, meg az szja-t fizető is."

:DDDDD Vajon miért dolgoznak feketén az emberek? Mert így kb 50%-ot nyernek. Az áfa "csak" 27%.

És az áfát nem mindenki tudja elcsalni, és könnyebb ellenőrizni pár ezer céget, mint 10 millió állampolgárt.

Meg aztán mi lett az áfacsökkentés hatása? Kb semmi, pontosan ugyanannyi volt a tojás és minden a piacon.

desw 2018.01.09. 08:06:24

@soad1221:

"de kinevezni a nyuggert bűnösnek, a politikust ártatlannak,

Igény generálja a kínálatot. Miért nincs normális párt
Magyarországon? Mert kb senki sem szavazna rájuk => nem nyerhetnek.

Gondoskodó állambácsi kell a többségnek, ezért vannak a szocik és a szocik és a szocik (az összes párt kibaszott komcsi, egytől-egyig), akik mások pénzéből játszák a gavallért.

"a multicéget ügyesnek"

Törvényes amit csinál? Akkor mi a kérdés?

"a fiatalt meg áldozatnak"

A fiatalok nyakába baszták az egész kádári szarkupacot. Vagy emigrálnak, vagy beledöglenek az adókba.

"(különös tekintettel a blog ingyenélőjére)"

??

"hát nem picit buta és demagóg."

Szavazzatok ismét másra és várjátok a Kánanánt. Majd talán most már aztán végre jön egy hipi-szupi politikus, aki pénzt csinál a semmiből.

desw 2018.01.09. 08:15:20

@soad1221:

Kb sehol nincs a világban olyan ország, ahol ennyi kedvezményt és arányaiban nézve sok nyugdíjat kapnak az idősek, még nálunk sokkal gazdagabb országokban sem. Ráadásul sok is a nyugdíjas, (most kb 30%-a a társadalomnak, és ez tovább fog nőni a demográfia miatt) a korkedvezményes ill. kamurokik miatt.

Ismétlem: azzal van bajom, hogy amíg őket szent tehénként kezelik, addig a fiatalokat fejős tehénként.

desw 2018.01.09. 08:37:35

@soad1221:

"mondjuk az szerintem könnyen megállapítható, hogy egy adott területen milyen forgalmat bonyolít le. és nyilvánvaló, hogy az adott területen keletkezett forgalma alapján már lehetne hozzá jövedelmet is belőni... azért mert it cég, attól még azt a jövedelmét egy adott területen termelik és fizetik nekik, csak a jogrend még nem igazán tudta lekövetni azt, hogy ma a világban elég könnyű 10 000 km-el arrébb tenni egy szolgáltatás központját, mint a szolgáltatási terület... De a szolgáltatási terület nem változik meg. Az ott keletkezett forgalmon nem változik meg, Ebből következően az ott keletkezett jövedelme is létezik... "

Fizikai termék eladásánál kb nincs gond: ott fizet,ahol elad.

De hol keletkezik jövedelme pl online szolgáltatás esetén?

Mondjuk John (angol állampolgár) éppen Romániában van, amikor előfizet a Microsoft egyik szolgáltatására, kifizet 1 évet előre, amit később Kambodzsában, New York-ban, Afganisztánban, . . . fog használni.

Hol kellene az MS-nek ezuátn adót fizetni?

Mondok egy saját VALÓDI példát: egy izraeli megrendelőtől jön egy meló, ekkor én épp Thaiföldön vagyok, itt kezdem el a melót. Az első munkadíj részletet akkor fizeti ki, amikor ő épp Kanadában van, én meg Malájziában, a másodiknál ő Franciaországban, én meg Kambodzsában, . . .

A matek egyszerű: az az ország tudja odacsábítani az IT cégeket, ahol kedvezőbbek az adózási feltételek. Pont.

desw 2018.01.09. 08:41:49

@soad1221:

"Na most azért én egészen nyugodtan állíthatom, hogy kurvára megérte tanulnom és dolgoznom azért, hogy jobb fizetésem, és ezáltal sokkal nagyobb fizetésem legyen, mint a segélyesnek Bótán. "

Egyértelmű. Én sem élhetnék úgy, ahogy, ha nem tanultam volna.

Csak sokan azt mondják, hogy mivel én jól keresek, fizessek 10-50-szer többet, mint a lusta és buta. Tanuljon a lusta is, ne mások pénzére ácsingozzon.

desw 2018.01.09. 08:51:06

@soad1221:

Ja, és mielőtt azt a "jó" megoldást mondanád, hogy alapítsak céget minden egyes országban, ahonnan megrendelőm van . . .
jellemzően figom sincs, hogy ki és mi a megrendelő.

desw 2018.01.09. 09:40:05

@diggerdriver:

"Na szóval...
Figura megjelenik itt és ledorongol engem mert bírálni merészelem az otthoni állapotokat."

A stílus a gond, ráadásul hülyeséget is írtál (állomás vs. station)

"Szép lassan kiderül hogy az ürge IT ittisélekottisélek adóelkerülő rablólovag"

:DDDD kit rablok én ki??? B+, engem akarnak kirabolni, amit én nem hagyok. Önvédelem ez, semmi más. Nem tetszik? Tegyél ellen, ha tudsz.

"aki gyakorlatilag a magyar társadalom minden rétegét ingyenélőnek, tolvajnak, léhűtőnek, lustának, csalónak, idiótának titulálja"

Nem minden rétegét. Pl soad1221-et pont nem, pedig nem igazán van egyetértés közöttünk.

soad1221 2018.01.09. 09:45:49

@desw: nem javasolnék ilyet. Egyrészt, azt gondolom a Te és a hozzád hasonlók esetében nem a nagy pénzekről van szó, így nem ez a szegmens lesz az ami eldönti.

Alapvetően a szolgáltatási terület lesz a mérvadó. A román cég romániából rendeli meg az MS-től, így ennek az üzletnek a szolgáltatási területe románia, ott fizessen adót. Ha a cég ezután a tevékenységét kambodzsában, meg new yorkban, meg akárhol végzi, akkor minden egyes helyen keletkezik bevétele, ő pedig ezeken a területeken fizet majd utána adót.
A te esetedben szintén a szolgáltatási terület lenne a mérvadó. Hogy épp hol van, szinte mindegy, a cége izraeli, akkor az a szolgáltatási terület, márhogy a te munkavégzésed szempontjából.

Nyilvánvalóan a problémát nem lehet nemzetállami szinten kezelni csak, de mondjuk az EU-n belül egészen nyugodtan lehetne szabályozni, ha már az uborka görbületét is sikerült...

De attól függetlenül, hogy a problémának még nincs megoldása, maga a probléma létezik, nem?

soad1221 2018.01.09. 09:50:47

@desw: ":DDDDD Vajon miért dolgoznak feketén az emberek? Mert így kb 50%-ot nyernek. Az áfa "csak" 27%."

ah figyeltél volna, akkor láthattad, hogy én a jövedelmet még kevésbé adóztatnám, mint a jelenlegi, ebben nincs vita közöttünk, a legrosszabb a bérből származó jövedelmek magas adója. Abban is egyetértünk, hogy az fogyasztás magasabban legyen adóztatva, de én annyival kiegészítem, hogy bizonyos termékek esetében viszont megint csak nem jó, pont úgy kontra produktívvá válik, mint a jövedelmek esetén...
És harmadikként hozzáteszem, hogy sokkal nagyobb mértékben adóztatnám meg a vagyont. Azt jóval kevésbé lehet eltüntetni...

desw 2018.01.09. 10:14:27

@soad1221:

"Alapvetően a szolgáltatási terület lesz a mérvadó. A román cég romániából rendeli meg az MS-től, így ennek az üzletnek a szolgáltatási területe románia, ott fizessen adót."

Nem érted! Magánszemély John, aki angol állampolgár, aki épp Romániában nyaral, amikor megrendeli 1 évre . . .

"A te esetedben szintén a szolgáltatási terület lenne a mérvadó."

És ez hol van? Ahol használja a programomat? Éppen nyaral Kanadában, akkor ott? :DDDD

"Hogy épp hol van, szinte mindegy, a cége izraeli, akkor az a szolgáltatási terület, márhogy a te munkavégzésed szempontjából."

Tehát akkor legyen israeli cégem is?

És magánszemély is lehet megrendelőm, és fingom sincs és módom sincs ellenőrizni az általa megadott adatok valódiságát.

"Nyilvánvalóan a problémát nem lehet nemzetállami szinten kezelni csak, de mondjuk az EU-n belül egészen nyugodtan lehetne szabályozni, ha már az uborka görbületét is sikerült..."

Ok, tegyük fel, Ázsiában vagyok éppen, és a megrendelőm is az, mit szabályoznál az Eu-ban?

"De attól függetlenül, hogy a problémának még nincs megoldása, maga a probléma létezik, nem? "

Erről beszélek! Az az ország nyer, aki kedvezőbb feltételeket biztosít ezeknek a vállalatoknak.

A Nyugat belefullad a kibaszott demagóg szolidarításba, így sok adót akarnak beszedni, ami nem fog menni, mert lábbal szavaz, aki tud, és az IT könnyed tud.

desw 2018.01.09. 10:18:59

@soad1221:

"Abban is egyetértünk, hogy az fogyasztás magasabban legyen adóztatva, de én annyival kiegészítem, hogy bizonyos termékek esetében viszont megint csak nem jó, pont úgy kontra produktívvá válik, mint a jövedelmek esetén..."

Olyan fogyasztási típusú adó kell, amit nem lehet kikerülni. Pl közművek, telefon, ecet, stb.

"És harmadikként hozzáteszem, hogy sokkal nagyobb mértékben adóztatnám meg a vagyont. Azt jóval kevésbé lehet eltüntetni... "

Hibás! Ugyanis ettől még lesz olyan, aki a fekete ill. a fehér jövedelméből veszi meg a házát, tehát megint a becsületes szopatod meg jobban.

desw 2018.01.09. 10:26:52

@soad1221:

"Nyilvánvalóan a problémát nem lehet nemzetállami szinten kezelni csak, de mondjuk az EU-n belül egészen nyugodtan lehetne szabályozni, ha már az uborka görbületét is sikerült..."

Ja, és lásd Eu-s áfa szabály: eddig mindenki többniyre a luxembourgi 15%-os áfát fizette, most meg aszerint, hogy melyik országból veszi meg a szolgáltatást. Ki fizet többet? a user, nem a cég.

soad1221 2018.01.09. 11:07:24

@desw: most komolyan magánszemélyek által nyaralás közben rendelt software fejlesztések után származó jövedelmekről beszélünk?

Őszintén? szerintem ez az tétel, amit minden létező állam pont leszar, legyen akár feketén, kit érdekel...

soad1221 2018.01.09. 11:08:58

@desw: miért kellene izraeli cég? adót külföldi cég is tud fizetni, nem? Egyébiránt ismered a fordított adózás fogalmát?

Nem válhatna az adóalannyá ebben az esetben a megrendelő?

desw 2018.01.09. 11:15:33

@soad1221:

"most komolyan magánszemélyek által nyaralás közben rendelt software fejlesztések után származó jövedelmekről beszélünk? "

Akkor még mindig nem érted! A kérdés az, hogy hol adózzon a fejlesztő cég? Ahol bejegyzett a cége? Pl. Ázsia?? Mit akarsz akkor EU-s szabályozással?

"miért kellene izraeli cég? adót külföldi cég is tud fizetni, nem?"

Az én nyereségem után? És pl magánszemély a megrendelőm?

"Egyébiránt ismered a fordított adózás fogalmát?"

Nyertél! A fordított NYERESÉGADÓ fogalmát nem ismerem :DDD

"Nem válhatna az adóalannyá ebben az esetben a megrendelő? "

Pardon me?? A megrendelő fizet az én nyereségem után?

soad1221 2018.01.09. 11:16:20

@desw: "Olyan fogyasztási típusú adó kell, amit nem lehet kikerülni. Pl közművek, telefon, ecet, stb."
Én mit írtam? azt, hogy bizonyos termékek esetén magasabb adók kellenek (ahol nem lehet kikerülni), bizonyos termékek (és szolgáltatások esetén), meg alacsonyabb, hogy ne érje meg kikerülni. Vagy tiltsuk be azokat a termékeket, ahol ki lehetne? :)

"Hibás! Ugyanis ettől még lesz olyan, aki a fekete ill. a fehér jövedelméből veszi meg a házát, tehát megint a becsületes szopatod meg jobban."

???? Ha alacsony a jövedelem adó és nem éri meg elcsalni, mert több a macera, mint a haszon, akkor elenyésző lesz a fekete jövedelem, nem? Akkor mégis mi a faszt adóztatnál meg mégis, esetleg a jövedelmet? Vagy semmit? akkor nem kellenek állami szolgáltatások, mint oktatás, egészségügy, társadalombiztosítás, rendfenntartás, stb. Akkor megint visszajutunk ahhoz az utópiádhoz, hogy igazából társadalomra sincs szükség.

Megint jöhetsz azzal, hogy nincs szükség demokráciára, és blabla, ami persze lehet egy opció, de mennyi ennek a racionalitása?

soad1221 2018.01.09. 11:19:32

@desw: ki mondta, hogy nyereség adó?
Most egy termék/szolgáltatás forgalmának adójáról beszéltünk, se sebaj...

figyelj, ennek így semmi értelme, hogy ugrálunk a fogalmak között, beleviszel némi utópiát, aztán szidhatunk éppen akit akarunk. Mára ennyi volt, mentem, majd holnap jövök újra.

soad1221 2018.01.09. 11:21:40

@desw: na még ezt :

"most komolyan magánszemélyek által nyaralás közben rendelt software fejlesztések után származó jövedelmekről beszélünk? "

Akkor még mindig nem érted! A kérdés az, hogy hol adózzon a fejlesztő cég? Ahol bejegyzett a cége? Pl. Ázsia?? Mit akarsz akkor EU-s szabályozással?

- Az megvolt, hogy az EU-s szabályozást, nem globális megoldásnak írtam?

"miért kellene izraeli cég? adót külföldi cég is tud fizetni, nem?"

Az én nyereségem után? És pl magánszemély a megrendelőm?

- most komolyan magánszemélyek által nyaralás közben rendelt software fejlesztések után származó jövedelmekről beszélünk?

desw 2018.01.09. 11:28:21

@soad1221:

"ki mondta, hogy nyereség adó?
Most egy termék/szolgáltatás forgalmának adójáról beszéltünk, se sebaj..."

Áfát most is fizetünk, csak ezzel nem a céget adóztatod meg, mert a cég csak kiszámlázza és beszedi a usertől az adott ország áfájának megfelelően.

Az IT céget nyereségadójáról beszélünk, csak szólok. Ugye ezt tudja a cég csökkenteni azzal, hogy pl offshore, ázsiai, ... székhelyű lesz. És akkor még a license dijakról nem is beszéltünk . . . de nem is akarlak még jobban megzavarani

Szép napot!

desw 2018.01.09. 11:33:18

@soad1221:

"- Az megvolt, hogy az EU-s szabályozást, nem globális megoldásnak írtam?"

Ti akartok pl az Apple-től adót beszedni, Feltételeztem, hogy nem a vietnám költségvetésnek gyűjtenétek, de ismét tévedtem.

"- most komolyan magánszemélyek által nyaralás közben rendelt software fejlesztések után származó jövedelmekről beszélünk? "

De bármit mondhat a megrendelő, nincs jogom és lehetőségem sem ellenőrizni!

A kérdés az, hogy az IT cégnek hol keletkezett adóköteles jövedelme? Mert ugye ott kellene adót fizetnie.

Te azt mondtad, hogy nem gond ennek a megállapítása . . . hát . . .

Cheap Charli 2018.01.09. 15:23:02

@Quercus erdész: Ahhoz kepest barmikor fel tudod idezni az osszes posztot es kommentet akar forditott idorendi sorrendbe is. :D:D:D
Mi lenne ha meg lenne is ra idod lehet te szerkesztened a napi kamu posztot es a kommenteket is cenzurahatnad. :D

soad1221 2018.01.10. 09:36:32

@desw: ez így elég értelmetlen, hogy ide-oda ugrálunk a témák között...

Tehát:

- az apple, microsoft, google, facebook, stb, nagy cégeknél szerintem nem olyan nehéz megállapítani a szolgáltatási területet. Itt én hoztam képbe az EU-t. Mivel globális szinten nincs annak racionalitása, hogy egységes adórendszert alakítsanak ki az államok ezeknek a cégeknek a szolgáltatásaiból származó nyereségre, de EU-s szinten lehetne. Hogy milyen magas az adó, persze kérdés, mert ha túl sok, akkor persze átviszi a központot máshová, éppen ezért nyilván olyan mértéket kell kialakítani, aminél még megéri ezeknek a cégeknek EU-n belül tartani. A jelenlegi állapot szerint minden EU tagállam versenyzik egymással, hogy náluk csapódjon le a nyereség... ez nem túl jó...

- erre írtad ellenpéldaként, hogy ha te magánszemélyként magánszemélynek nyújtasz szolgáltatást, akkor a TE béredet(!), de mindegy, legyen most már cég, és nyereség, akkor nehéz lesz megállapítani, ha mindketten ide-oda ugráltok a világban. Igen az, de erre írtam a fenti mondatot.

Tudod megint azt mondom, hogy leegyszerűsítesz mindent. Neked vannak online szolgáltatások, aminél úgy néz ki, hogy tök mindegy, hogy apple, vagy egy kis cég, vagy egy magánszemély... szerintem meg kissé túlzó a te egyszemélyes tevékenységedet összevetni az apple és hasonló méretű cégek szolgáltatásaival. Míg egyikkel mindenképp érdemes foglalkozni az ott megforduló pénzek miatt, addig a Te tevékenységed miatt megforduló összegekkel nem annyira. legalábbis szerintem.

és egy-két mondat:

"De bármit mondhat a megrendelő, nincs jogom és lehetőségem sem ellenőrizni!"

bízzuk ezt az adott ország adóhatóságára. Erre találták ki, ugye...

"A kérdés az, hogy az IT cégnek hol keletkezett adóköteles jövedelme? Mert ugye ott kellene adót fizetnie."

Már hogy bizonyos IT cégek, bizonyos szolgáltatásaiból származó jövedelmét. Szerintem elég egyértelmű, hogy milyen jellegű szolgáltatások esetében lehet ezt megállapítani. Mivel még mindig a racionalitás talaján maradnék, ha EU-n belül történik, akkor egyértelmű, remélem nem kell részletezni. Ha EU-n kívülről rendelsz szolgáltatást, akkor pedig példaként az EU-n kívülről érkező termékeket hoznám: ha egy adott összeget meghalad a termék értéke, akkor vámot kell fizetned. Esetleg szolgáltatás területén is működhet nem? Mert a szolgáltatási területet, ahol az adott szolgáltatását igénybevették azért mégis csak meg tudod határozni, mondjuk egy google esetében, nem?

A probléma, hogy míg a rokkantság, előnyugdíj, akármi esetében szimplán "ingyenélőzől", addig a másik esetében meg simán "ügyes". Pedig mindkettő csak épp kihasználja a számára legkedvezőbb lehetőségeket...
Én meg azt, hogy mivel mindkettő esetében a rendszer gyenge pontjainak a kihasználásáról beszélünk, érdemes lenne mindkettővel foglalkozni, és az adott legjobb megoldást kitalálni, hogy ne legyenek a rendszerben kihasználható gyenge pontok. Bár lehet, hogy igazad van, hogy egy erősen megkurtított szavazati joggal, meg demokrácia megszüntetéssel hatékonyabb lehetne egy állam, de az én példáim kissé racionálisabbnak tűnnek. Persze lehet, hogy tévedek...

desw 2018.01.10. 11:24:14

@soad1221:

"az apple, microsoft, google, facebook, stb, nagy cégeknél szerintem nem olyan nehéz megállapítani a szolgáltatási területet."

akárki előfizet egy 1 éves szolgáltatásra MS-nél. Hol van a szolgáltatási terület?

"A jelenlegi állapot szerint minden EU tagállam versenyzik egymással, hogy náluk csapódjon le a nyereség... ez nem túl jó..."

Miért ne lenne jó a verseny? Ott tud alacsonyabb lenni az adó, ahol hatékonyabb az állam működése. Ja, a szocializmus és a hatékonyság, mi?

"erre írtad ellenpéldaként, hogy ha te magánszemélyként magánszemélynek nyújtasz szolgáltatást, akkor a TE béredet(!)"

Mikor mondtam, hogy magánszemély vagyok és bért kapok? Nem magányszemély vagyok, hanem vállalkozásom van, és nem bért kapok, hanem eseti ill. havidíjat.

"Tudod megint azt mondom, hogy leegyszerűsítesz mindent. Neked vannak online szolgáltatások, aminél úgy néz ki, hogy tök mindegy, hogy apple, vagy egy kis cég, vagy egy magánszemély..."

Adózás (TAO) szempontjából tök mindegy, hogy kicsi vagy nagy, a szolgáltatási terület ugyanaz is lehet.

"szerintem meg kissé túlzó a te egyszemélyes tevékenységedet összevetni az apple és hasonló méretű cégek szolgáltatásaival."

Ez nyilván igaz, de adóügyi szempontból lényegtelen a cégméret.

"Míg egyikkel mindenképp érdemes foglalkozni az ott megforduló pénzek miatt, addig a Te tevékenységed miatt megforduló összegekkel nem annyira. legalábbis szerintem."

Én ennek csak örülök, mert így elvagyok, mint a befőtt. Nem kell túl sokat költenem tanácsadókra és ügyvédekre.

""De bármit mondhat a megrendelő, nincs jogom és lehetőségem sem ellenőrizni!""
"bízzuk ezt az adott ország adóhatóságára. Erre találták ki, ugye..."

:DDDD mit bízzunk az adóhatóságra? Nekem kellene tudnom, hogy hol kellene adóznom, de még én sem tudom, mivel sokszor fingom sincs, hogy ki és mi a megrendelőm.

"Már hogy bizonyos IT cégek, bizonyos szolgáltatásaiból származó jövedelmét. Szerintem elég egyértelmű, hogy milyen jellegű szolgáltatások esetében lehet ezt megállapítani. Mivel még mindig a racionalitás talaján maradnék, ha EU-n belül történik, akkor egyértelmű, remélem nem kell részletezni."

De, lécci részletezd már, ahogy korábban is kérdeztem!

"Ha EU-n kívülről rendelsz szolgáltatást, akkor pedig példaként az EU-n kívülről érkező termékeket hoznám: ha egy adott összeget meghalad a termék értéke, akkor vámot kell fizetned. Esetleg szolgáltatás területén is működhet nem?"

:DDDDDD Figyu, neked kb fingod sincs erről az egészről, hagyjuk a picsába, mert ez már kabaré.

Honnan a bránerből fogja tudni a NAV, ha én előfizetek pornóra a neten egy pl amerikai vagy svéd cégnél?? Vagy akármilyen egyéb online szolgáltatásra????

Hogy a faszba fog megadóztatni a NAV pl egy amerikai, hong-kongi céget, akinél előfizetést vettem???

"Mert a szolgáltatási területet, ahol az adott szolgáltatását igénybevették azért mégis csak meg tudod határozni, mondjuk egy google esetében, nem?"

Jártál már külföldön? Vitted a telefonodat, laptopodat? Én igen, és pl Kambodzsából is használtam az MS fizetős szolgáltatásait (több száz dollár), mégsem fizetett az MS miattam adót Kambodzsában.

Ahogy én sem fizetek az israeli megrendelőm után Israelben adót, a dél-afrikai megrendelőm után Dél-Afrikában adót, . . . a névtelen és hontalan megrendelőm után a Holdon adót, . . .

""ingyenélőzől", addig a másik esetében meg simán "ügyes". Pedig mindkettő csak épp kihasználja a számára legkedvezőbb lehetőségeket...
Én meg azt, hogy mivel mindkettő esetében a rendszer gyenge pontjainak a kihasználásáról beszélünk,"

Persze, csak amíg a kamuroki a MÁSOK pénzéből akar egyre többet és többet KAPNI, addig a cégek csak kevesebb akarnak ADNI.

Ha nem érted a különbséget, akkor bocs, de nem az én készülékemben van a hiba.

Cheap Charli 2018.01.10. 12:11:42

@desw: kiszamolo.hu/hol-vagy-otthon/

Ahol a ceged van az ott fog adozni, de te mint maganszemely a jovedlmed után ott kell adozz ahol a leterdek-kozpontod van.

desw 2018.01.10. 12:18:42

@Cheap Charli:

Én tudom ezt, csak sokan okoskodnak itt.

soad1221 2018.01.10. 12:56:22

@desw: nem megy át amit írok, ennyi volt, oké, rendben, kb fingom sincs az egészről :)

"Persze, csak amíg a kamuroki a MÁSOK pénzéből akar egyre többet és többet KAPNI, addig a cégek csak kevesebb akarnak ADNI."

De értem, és leírhatjuk még 1000x is, meg folytathatod a személyeskedő megjegyzéseket, de attól még nem változtat a tényen az, hogy a világon mindenhol létrejöttek társadalmak, és azokon belül az egyes emberek az életük kb 1/3-ában kivesznek, 2/3-ában betesznek a közösbe. Aztán persze akik betesznek, azok érdekeltek abban, hogy minél kevesebbet tegyenek be, akik meg kivesznek érdekeltek abban, hogy kevesebbet tegyenek bele.
És nincs olyan társadalom, ahol ezeknek az aránya egyénekre bontva egyenlő lesz, van aki többet tesz bele, van aki kevesebbet. Ebben gondolom nincs vita.

Innen indult az "elszámolási vita" megjegyzésnél, én mindössze csak elfogadom, hogy életem során valószínű, hogy mindig a többet bele adók táborában leszek, és nagyon remélem, hogy ez így marad, azt gondolom ez a fasznak még mindig a jobbik oldala. :)

desw 2018.01.10. 13:36:42

@soad1221:

"És nincs olyan társadalom, ahol ezeknek az aránya egyénekre bontva egyenlő lesz, van aki többet tesz bele, van aki kevesebbet. Ebben gondolom nincs vita."

A gond az, hogy szépen lassan a kivevők halmaza nagyobb lett, mint a betevők halmaza => ez az egyszerű matek és az általános szavazati jog együtt arra KÉNYSZERÍTI a politikusokat, hogy osztogassanak a heréknek és egyre jobban és jobban emeljék az adókat, hogy finanszírozható legyen az ez osztogatás => ami miatt a betevők arra kényszerülnek, hogy adó csaljanak/optimalizáljanak => ami arra a kényszeríti a politikusokat, hogy emeljék az adókat , . . .

Baromi egyszerű ez: elfogadható adószint mellett alig lenne offshore és fekete munka. Tököm sem kínlódna külföldi céggel, ha nem érné meg.

"Innen indult az "elszámolási vita" megjegyzésnél, én mindössze csak elfogadom, hogy életem során valószínű, hogy mindig a többet bele adók táborában leszek, és nagyon remélem, hogy ez így marad, azt gondolom ez a fasznak még mindig a jobbik oldala. :)"

Nézőpont kérdése: egy volt katona kap 2-300k nyugdíjat és 45 éves korától lébecolhat mások pénzéből. Esetleg eldolgozgat mellette egy picit feketén, és máris megkeres annyit, amennyit pl te napi 8-10 órai melóval.

Orochimaru 2018.01.10. 15:05:22

Szigorúan magánvélemény, de külföldön élő magyarként pont le kellene szarnod, hogy mi megy otthon, még akkor is, ha otthon vagy rövidebb-hosszabb ideig. Pont elég szar az életük a fika nélkül is, a teljes társadalom mély depresszió és pesszimizmus keverékében éli a mindennapokat.

Pont azért jöttünk el, mert elég volt abból, ami otthon megy.

El kellene fogadni, hogy az emberek többségének teljesen jó az, ami otthon van, ha nem ez lenne a helyzet, már rég lenne olyan párt, ami nem azzal választást nyerni, hogy többet akar osztogatni, mint a másik.

És hogy "jó" dolgot is mondjak: három kollégám is visszaköltözött Mo.-ra. A megmaradók meg mindig hüledeznek, hogy én nem akarok és nem is fogok.

tanato 2018.01.10. 15:32:33

@Orochimaru: Hajrá Raptor,remélem sikerül majd a kanadai út is.
Milyen sűrűn jársz egyéként haza.

2018.01.11. 06:33:37

@Hari Seldon 2:

Beleolvastam a tegnapi HA poszt kommenjeibe. Azt a konklúziót vontam le, hogy az egyetlen értelmes hozzászólás Maxtól jött. Vagyis az egyetlen értelmes ember ott tegnap Max volt. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a kommentjével kapcsolatban mélységesen kussoltatok. Te is, az VIP-es haverjaid is, meg a hatalmas arcú bloggazda is.

Visszautalnék egy korábbi blog címére. Ti ott kevés kivétellel Magyarország szégyenei vagytok. Hazaárulók.

Egyébként dolgozol már, vagy még mindig a feleséged tart el?

Orochimaru 2018.01.11. 11:39:17

@tanato: Azt én is remélem. :D Itt ledolgozott óraszám után kapsz szabadságot, ha megadják a szabit, februárban megyek pár napra.

tanato 2018.01.11. 11:41:48

@Orochimaru: Várunk itthon szeretettel látogatóba'

Orochimaru 2018.01.11. 11:50:59

@tanato: Én már kiiratkoztam a magyarságból, csak behúzott farokkal merek látogatni... :)

tanato 2018.01.11. 12:54:09

@Orochimaru: Bizony,törni fogod a magyart nemsokára.Van egy fiatal srác ismerősöm már vagy 5 éve kint szakácskodik Bajorországban,nincs magyar környzetben,barátnője is egy osztrák lány.Nagyon érződött már ezelőtt 3 évvel is a beszédén a németes akcentus.Csak apjával szokott egyszer egy héten magyarul beszélni telefonon.

taga20 2018.01.11. 18:01:19

@Quercus erdész: te anyaszomorító, te miért köpködöd azt a másik blogot állandóan?

örülj inkább, hogy minden nap itt nyalhatod a fogyatékos birkát!

taga20 2018.01.11. 18:32:52

@Quercus erdész: anyád téged nem is látott, me csak kitolt a budin, aztán lépett is angliába.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.12. 06:44:45

@taga20:

A másik topikban már lezártam a Soros-troll napot, vedd figyelembe. Most irány egy romkocskma meghágni a haverokat, aztán hétfőtől jönnek megint a munkásnapok: aktívan kell gyalázni a magyarságot, hiszen kampány van.
süti beállítások módosítása