HTML

Ass blaster

Friss topikok

  • tanyasi értelmiségi: @diggerdriver: Én már egy jó ideje kizártam a napi politikát az életemből, a portfolio, és az in... (2024.04.19. 20:03) TE TETTED EZT KIRÁLY
  • Hejira: Fityesz himnusz: Most múlik pontosan (2024.03.28. 15:49) Gyerekiahóra...
  • diggerdriver: @Ferenczi Krisztián: Gratulálok a háthoz. A faváz sokszáz évig kitart és egybentart. A legöregebb ... (2023.12.17. 20:44) Házépítés itt és ott...
  • Móka Miki: Ez valami eszméletlen ahogy a sérült agy tirpák zotyi nyalja a munchhausen valagát. Ewwwww (2023.05.19. 21:44) Ki a rosszfiú?

Címkék

Hat font...

2013.05.28. 20:38 diggerdriver

Mennyi az annyi?

A megélhetési költségek Londonban mindig a közérdeklődés központjában vannak. Állítólag London a világ egyik legdrágább városa valahogy mégis eltengődik itt közel tízmillió ember. Való igaz a lakásbérlés ára a legnagyobb költség. Vegyük az mi példánkat. Egy szoba plusz nappalis lakás konyhával nagy fürdőszobával 1000 font/hó. Igaz ez minden költséget tartalmaz. Az összes közüzemi számlát a fűtéstől az interneten át a TV licencig beleértve az önkormányzati adót is. Vidéken 600fontért már háromszobás lakást lehet bérelni. Csakhogy míg Londonban az én szakmámban 10,5fonttól 13fontig terjednek az órabérek addig vidéken 7-től 9-ig és a munka ajánlatok is jóval korlátozottabbak. Én vállalkozóként magyarul talán úgy mondanám hogy szabadúszóként dolgozok a feleségemnek nincs munkája egy gyereket nevelünk így az önkormányzat fizeti a lakbér egy részét. A vállalkozó az itt nem kizsigerelni való fejőstehén és nem csaló gazember. Becsületesen fizetem a közterheket és eszemben sincs csalni. Miért tenném? Az összes befizetni valóm az 20%. Ez szerintem egy elfogadható méltányos összeg. Hogy jön ki az a 20%?

Itt úgy van hogy 20% az SZJA alsó sávja. A másik 40%-os sáv az olyan magas évi jövedelemnél kezdődik hogy átlag melóst nem érint. Azt hiszem talán 36000font/évtől. 
A 20%-os alsó sávot viszont csökkenti a 8000fontos adómentes határ vagyis egy átlag 20000fonthoz közeli éves jövedelemnél ez visszaesik 16% körülire. Erre jön 10% nyugdíj+eü. Ez összesen 26%lenne de a költségeimet leírom az adóalapból és így marad 20% összlevonás. 
Tavaly visszakaptam 1700fontot most úgy számolom hogy olyan 1000körül visszautalnak. 
Ja még annyit hogy Április 6, a az adóév vége és jövő év Január 31-ig kell a bevallást benyújtani. Az elküldéstől számítva 2héten belül visszautalják a lóvét. 

Az az irányvonal hogy minél többet keres valaki annál többet adózzon de még egy ésszerű határon belül. 
Ez az ésszerű határ pont az éves 35ezer font környéke. Ugye én a 20-25ezer közötti éves jövedelmemmel kb 20%-ot fizetek. 35ezer fontos évi jövedelemnél kb 27-28%-ot adóznék.
Itt olyan tendencia érvényesül évről évre hogy a magasabb jövedelem többet a kevesebb jövedelem kevesebbet adózzon. 
Jól nyomon lehet ezt követni az alábbi példákban. 
2011-ben az adómentes sáv 7457font volt a 40% határ pedig 40ezer font. 
2012-ben az adómentes sáv 8105font volt a 40%-os határ pedig 35ezer font. 
2013-ban az adómentes sáv 9206font a 40%-os határ pedig 34370font.                                                                 Az adómentes sávot évről évre emelik a 40%-os sávot meg csökkentik.
Létezik még egy 50%-os adósáv is de az csak évi 150ezer fontos jövedelem felett. 
Nem gondolnám hogy Angliában túladóztatásról beszélhetnénk. 

A minimálbér 6,18 font/óra. Mire elég ez? Ha lakást nem is de egy szobát lehet bérelni belőle havi 450-550fontig. Milyen vásárlóértéke van a megmaradó összegnek? Sokan mondják hogy nem érdemes átszámítani az itteni kereseteket és költségeket magyar forintra mert nem tükrözik a valós arányokat. Vessük össze akkor az egy órai minimálbérek vásárlóértékét.

Hat font szembenállítva ötszáz forinttal.

Nem tudom mit lehet kapni most Magyarországon ötszáz forintért azt helyettesítse be magának az olvasó.

Itt hat fontért lehet kapni:

10,8 liter 4%-os tejet

Másfél grillcsirkét

Hat kiló kenyeret

Két kiló túrót

Hat darab fél literes tejfölt

Három darab fél literes tejszínt

Hetvennyolc deka Camambert sajtot

Hat darab sárgadinnyét

Öt kiló banánt

Három és fél kiló mandarint

Két-három kiló szőlőt

Egy kiló húsz deka aszalt sárgabarackot.

Tizenkét darab egész kígyóuborkát.

Huszonöt deka Nescafé-t

Tizennyolc darab hatvanhat dekás ananász konzervet.

Egy kilogramm lépesmézet léppel.

Három darab nyolcvan dekás Heitz ketchup-ot

Három darab hetven dekás Hellmann’s majonézt.

Három darab egykilós Flóra margarint.

Négy darab 3 decis magyar Milli kaukázusi kefírt.

Kettő darab Hot Chocolate Milano-t a Coffe Nero-ban

Hat darab hatvanhét dekás sütnivaló bacont. Nem szabályos szeletek azért sütnivaló.

Nyolcvan deka szeletelt sonkát.

Hatvan deka kimért füstölt pisztrángot.

Hat darab félkilós csigatésztát.

Hatvan darab tojást

Huszonnégy darab negyven dekás Heintz paradicsomos babot.

Öt liter Lenor öblítő koncentrátumot. KONCENTRÁTUMOT.

Egy liter Ariel folyékony mosószert

Két liter Persil folyékony mosószert.

Három darab háromliteres Coca-Cola-t

Hat darab fél literes Skol Super kilenc fokos sört.

Vannak éttermek ahol 7-8 fontért annyit eszel amennyi beléd fér.Egy átlag éttermi fogás 6-9 fontig van. Az ASDA éttermében egy Fish and Chips 6 font plusz egy fontért kapsz egy félliteres poharat amit az üdítő automatánál annyiszor töltesz ahányszor akarod.

A készételekből egy negyven dekás az másfél fonttól két és fél fontig van de családi egy kiló húsz dekás csomagban 4fontért megkapható és egy három fős család bőven jóllakik belőle.

Ha valaki otthon akar főzni valami jót annak most ajánlok egy olcsó és gyors ételreceptet.

Tehát. A Sainsbury’s-ben venni kell egy csomag Cooking Bacon-t. Ez szeletelt sonka csak nem szabályos szeletek hanem különböző nagyságú szeletek darabok. Hatvanhét dekás csomagban árulják 1font 7penny-ért. Kell még fél liter tejszín ami 1font 70penny. Fél kiló orsótészta 45penny. Egy üveg Pesto szósz 90penny.

A bacont apró darabokra kell vágni és serpenyőben megpirítani de puhára nem kiszárítani. A tésztát addig megfőzni és minden alkotórészt összekeverni.

Ez mindösszesen 4font 12penny. A tésztát és a Pestó szószt mi a Family Bargain-ban vesszük a Staples Corner-nél. Így még a 6 fontig belefér két sör.

Ha mindent a Sainsbury’s-ben veszünk meg akkor sincs 6font az egész.

Ennyi a vásárlóértéke itt egyórai minimálbérnek. Az állítólag nagyon drága Londonban.

179 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://diggerdriver.blog.hu/api/trackback/id/tr715331204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2015.01.08. 22:55:46

@diggerdriver:

Azért mert Zalában a szívemen szólalnak meg, azért a hazám.

ja most te is terelsz. Erre nem írsz semmit? Szerintem ez a jövője. Szerinted miért nincs jövője? UKnak miért van?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.08. 23:01:21

@házelőtthinta:
Csökken a munkanélküliség mert a közmunkások kikerülnek a regisztráció alól.Alacsony az infláció bár a forint három év alatt 33%-ot romlott a fonthoz képest.
Növekszik a GDP? Mitől?
A romokban heverő építőipartól?
A fehér európai országot erősen megkérdőjelezném.
Az egész UK-ban nincs olyan rossz a fehér-szinesbőrű arány mint Magyarországon. Jaa hogy azok már ott vannak régen.
De OTT VANNAK. Szaporodnak.
Te fogod eltartani őket.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2015.01.08. 23:05:30

@diggerdriver:

Hát persze. Mindenrről hazudnak mert a forint gyengült a fonthoz képest. Munkanélküli sincs kevesebb csak a közmunka. GDP meg növekszik, megnézheted a kshn hogy pontosan miktől növekszik. Az átlagbér is elég meredeken emelkedik. Persze ez ugye kit érdekel ha az UKBan többet kereshetsz....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.08. 23:05:53

@házelőtthinta:
Uk három éven belül átveszi Európa vezető gazdasága címet.
Tíz év múlva az USA-nál nagyobb gazdaság lesz.
Tegyük fel hogy az UK-ban 5%-os a gazdasági növekedés.
Magyarországon 10%.
Te kapsz 10% fizetésemelést Charli meg 5%-ot.
Szerinted melyik a több?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.08. 23:10:25

@házelőtthinta:
Na most a több az itt azért mást jelent.
Egészen konkrétan 5-6szoros jövedelmet.
Az átlagbért levezethetem neked ha gondolod.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2015.01.08. 23:11:26

Ezeket honnan szedted? Hogy lenne már nagyobb gazdaság az usánál? Usában ötször annyian élnek. A németeket miért előznék meg? Németország is csóró?

Egyébként a VÁLSÁG előtti gdp szintet se érte még el az uk. csak szólok. 2008ban 2,8 mmilliárd usd volt az össztermék, tavaly meg 2,5.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.08. 23:15:39

@házelőtthinta:
Aha. Ötször annyian élnek.
Ezek szerint az indiai gazdaság fejlettebb a Japánnál mert sokszor annyian élnek Indiában.
:)))))))))))))))))))))))))))))

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2015.01.08. 23:19:45

@diggerdriver:

Nem. Miért forgatod ki a szavaimat? Hülyeséget írtál ennyi az egész.Németeket se fogják lehagyni valószínűleg. USÁval az összehasonlítás is eleve nevetséges. Nem egy kategória. USA a világ leggazdagabb országa, toronymagasan. És nyugati országokat vetettünk össze, hasonló kaliberűek. Úgyhogy helyes az érvelés hogy mivel sokszor annyian élnek ott nyilván sokszorosát is fogják termelni.

De ezeket a baromságokat hol olvastad tényleg?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.08. 23:26:12

@házelőtthinta:
Na most megfogtalak.
Az én forrásaim mennyivel hiteltelenebbek mint a KSH adatok?
AZ rendben van? AZ hiteles? Mert a MAGYAR KORMÁNY hozta nyilvánosságra?
AZOKAT a baromságokat miért hiszed el?
Mennyivel hitelesebbek az én baromságaimnál?
Bármit mondhatok nyugatról az baromság. Meg hazugság. Meg vetítés.
Amit te mondasz az meg színtiszta igazság. Szentírás.
????????

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2015.01.08. 23:27:17

Tájékoztatásképpen az USA GDP JELENLEG 17 trillió dollár., Elnézést, előbb is elírtam, trilliót akartam a milliárd helyett. Tehát UK 2,5ön áll, USA 17 körül, kicsit kevesebb. És szerinted ez 10 éven belül megcserélődik. RÖhej. Kína se hagyja le 10 éven belül pedig Kína nem szánalmas 2 % okat növekszik mint az UK, hanem 7-8-9 % okat.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2015.01.08. 23:29:55

Úristen ilyenkor hol van charlie?? Rakja már helyre ezt az egészet! UK beelőzi az USÁt 10 éven belül. Behugyozok a röhögéstől. A középosztálybeli jenki is jobban él mint a középosztálybeli angol, csak mondom. Lehet csapkodni, de a tények makacs dolgok.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.08. 23:30:57

@házelőtthinta:
A 2,5 és a 17 között nincs akkora különbség ha az egy főre jutó részt nézed.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.08. 23:33:41

@házelőtthinta:
Növekszik a GDP Magyarországon? Behugyozok a röhögéstől.
Ki mondta? A KSH.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2015.01.08. 23:34:56

@diggerdriver:

Azt írtad nagyobb lesz mint az USA gazdasága. Az egy főre eső résznek mi köze ahhoz hogy mekkora az egész gazdaság? Norvégiában 100 ezer dollárt is eléri az egy főre eső GDP NOMINÁLISAN jelenleg, de mégse nagyobb gazdaság mint pl NÉmetország. Digger. Butaságot írtál. Ennyi az egész.

2015.01.08. 23:36:13

@házelőtthinta: Ha nem akarsz megtanulni jobban németül, persze, hogy nem fogsz integrálódni. De te nem is akarsz... Szuper, lesz egy lakásod Mo.-n. És? Ennyi az életcélod?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.08. 23:38:26

@házelőtthinta:
Persze. Butaságot írtam.
GDP. KSH. Magyarország?

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2015.01.08. 23:38:39

@Philosoraptor:

+ melózgatok valahol. Nem tudom mi szeretnék lenni később. Talán kamionsofőr leszek :) Az jól is fizet és szerintem élvezném is.

2015.01.08. 23:39:10

@házelőtthinta: A kormánypropagandát én is visszatudom mondani, ez nem nagy kunszt.

30-40 év múlva sokkal több cigány lesz, mint magyar, erről valamiért nem szoktak beszélni az emberek. Fehér Magyarország. Ne röhögtess.

adg 2015.01.08. 23:39:43

@házelőtthinta: a kocsmakban nem edes cicak vannak szerintem. Bar neked nagyobb rutinod van ebben, de parszor mar jartam en is ilyen helyen. Azokat a cicakat messze elkerulnem.

wuaaa 2015.01.08. 23:39:49

@házelőtthinta:
"Tájékoztatásképpen az USA GDP JELENLEG 17 trillió dollár."

Szeva Hinta! Tájékoztatásképpen, az usa 16 trillióval tartozik na kinek? Kínának.

Bocs Diggie hogy belebeszéltem..

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2015.01.08. 23:39:54

@diggerdriver:

ha külföldi elemzéseket mutatok a magyar gdpről azt el fogod hinni? A ksh miért hazudik? Orbán lefizette őket?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.08. 23:41:31

@házelőtthinta:
Dehogy fizette le. Kilóra megvette:)))))))))))))))))))))

2015.01.08. 23:43:11

@házelőtthinta: Aztán hogyan lehetséges, hogyha Mo.-n minden olyan fasza, nő a gdp, nő a fizetés (haha), te is elmentél másik országba dolgozni? Vagy hogy van ez? Ilyenkor nem szólal meg benned a szívednek oly' édes hazád?

2015.01.08. 23:46:16

@diggerdriver: Az nem lehet, mert Mo.-n semmibe sem folyik bele a politikai hatalom gyakorlása. :)

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2015.01.08. 23:47:21

@wuaaa [nor]:

Kedves norvég milliomos! Az USA államadóssága ennyi. Vagyis ettől már több. Megnéztem egészen pontosan, jelenleg 18 trillió dollár körül van. Kína ebből egész kicsi részt hasít ki. "us debt parts" szavakra szép grafikonokat kidob erről a google.Úgyhogy ez a 17 trillióval tartoznak kínának ez is egy nettó baromság. Hol van már charlie?

@Philosoraptor:

ELmeséltem már százszor. Engem felraktak egy kamionra és idekerültem. Most meg itt élek. Otthon szeretnék. És igen. Magyarországon növekszik a nemzeti össztermék, a fizetések is növekednek. Ha tetszik, ha nem.

2015.01.08. 23:49:13

@házelőtthinta: Ez szuper, továbbra sem értem azonban, hogy miért nem Mo.-n kapott fizudból akarsz lakást venni? Jah, mert nem tudnál. Nem érzel ellentmondást aközött amit teszel, és aközött, amiről beszélsz? :S

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2015.01.08. 23:55:05

@Philosoraptor:

Azért amiért nem az osztrák fizetésemből akarok Ausztriában lakást venni. A pénzt magasabb árszínvonalú országban kell megkeresni és egy alacsonyabb árszínvonalú országban elkölteni. Persze nem kell, de ha pl lakásra gyűjtünk akkor elég praktikus.

@diggerdriver:

Ebben sehol sem írnak arról hogy megelőzné pl a német gazdaságot a brit. Lehet gyorsabban növekednek éppen, de Németországot nem fogják leelőzni szerintem. Mert miért előzné le? Ha megnézed eddig is eléggé együtt mozogtak növekedésben.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2015.01.09. 00:10:45

@Philosoraptor:

Egyébként FRISS INFÓ ismerős lánytól : LIDL betanított meló, 6 óra, minimálbér(8 órás) + kajautalvány (18 ezer) + bérlet (9 ezer ugye). Ilyenekről miért nincs szó sose HÁn? Hogy ilyeneket adnak otthon? Mindig csak a nyomorozás megy. Itt kurvára nem adnak semmit csak az alapbért.

Leírtam már százszor hoyg mire elég az én nyomor bérem is itt. Egy normális lakás 450 euró legalább, és jó indulattal ennyi. Befizetsz ezt azt, netet meg hasonlókat, tv adót pl (itt ilyen is van ugye...) máris átlépted az 500 eurót. És figyelem. Egy fos lakásban élsz(valami 25-30 nm max és lepukkant). Tartasz egy ócska kocsit, szintén havi 150 euró ha jársz is vele, mert ugye kibaszott drága pl a biztosítás. Megélhetés nagy átlagban drágább, mindenképpen jóval drágább de ha egyedül élsz és minden utolsó dolgot nked kell magadnak megvenni akkor simán elrepül erre a tételre is mondjuk 300 euró. És máris eléred az 1000 eurót, aminél nem sokkal keres többet egy betanított munkás.Ugye milyen fasza élet? Nulla szórakozás, nulla élvezet, csak a kibaszott meló meg az evés ivás alvás. Ja meg egy kibaszott luxuscikk, egy autó.Te ezt nevezed vegetálásnak. Én minek nevezzem?

A vicces az hogy a legtöbb nyugati városban még ez se elérhető mert jóval drágábbak az albérletek. Londonban ez scifi, amit felvázoltam előbb. De Bécsben is eléggé az. Vagy Münchenben.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2015.01.09. 00:15:52

De nem, ezt nem bírod megérteni. te csak annyit látsz hogy hinta mekizik és gyűlik a pénze és akkor a kurva anyját Orbánnak hogy otthon ilyet te nem tudsz. Azt már nem veszed észre hogy egy kis konyhában élek azért hogy gyűljön is. És ugye helyben kb semmit nem ér vagy érne sok sok év múlva sem. Gondolom te nem is akarsz spórolni. Ha marad hó végére egy tizes, ordítasz egyet hogy dögölj meg orbán, aztán elbulizod.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2015.01.09. 00:21:11

Mindegy Raptor, rádférne egy kis Nyugat-Európa, kevésbé véresszájúan szidnád Magyarországot utána. Mikor indulsz és hová?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.09. 00:39:18

@diggerdriver: Eleg sok helyen van, en a sainsburysben veszem. Morrisonsban is van :

groceries.morrisons.com/webshop/product/Krakus-Sauerkraut/266091011?prevPageIndex=0
Igaz ez vagott savanyu, leveleset orosz, litvan boltokban kapsz.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.09. 00:39:56

@házelőtthinta: azert veszunk most itt lakast , Londonban mert Sci-fi.... Otthon mar reg lenne, nade ki akar otthon lakni, mert en nem.

wuaaa 2015.01.09. 00:53:59

@házelőtthinta: Látod micsoda érdekes dolgokat megtudtál az én motivációmnak köszönhetően? :)
Kár, hogy saját magadat nem tudod motiválni. Pedig azzal te járnál a legjobban.

Shanarey 2015.01.09. 00:55:02

@házelőtthinta:

Nem csak a leggazdagabbaknak, ám azok az országok, amelyek a nép kifosztásából élnek elbuknak. Jelenleg Magyarország is így működik. Persze te nem így látod, de majd meglátjuk mennyire változik a véleményed, miután haza költöztél, már ha haza költözöl egyáltalán. Ja és még valami, az Angol minimálbérből haza lehet utazni évente többször is, na ez az amit a Magyar minimálbérből egyszer sem tehetnél meg. Persze én nem London ország lakója vagyok, nekem így picivel olcsóbb az élet. Ez az ország élhető, Magyarország nem, ezt le kell nyelned, mert a tények ezt bizonyítják. Az hogy a kormány mit mond, az sem igaz teljesen, és ami igaz belőle az is csak addig igaz, míg az uniós pénzek dőlnek Magyarországra. Ez a forrás ha elapad, Magyarország becsődől kb 3 hónap alatt. S pont ez az ok az amiért Vekker Viktor nyalogatja az oroszok seggét. Mi akik külföldön élünk, nem csak azért váltottunk országot mert Magyarország olyan rossz, hanem azért mert jobb életminőséget akarunk magunknak, gyerekeinknek.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2015.01.09. 01:00:20

@tildy[UK]:

És hány évtizedig nyögitek utána a hitelt?

Raptor az a baj, meg úgy alapvetően az otthon élőkkel hogy a felszínt látják csak ebből az egész mézesmázos Nyugatból. Kijössz ide Ausztriába Raptor, sétálgatsz mariatroston, a parkban, látod hogy a padok mellett ott vannak a kutyáknak a zsákok, amibe az emberek gyűjthetek a kutyafekáliát. Belegondolsz hogy mennyire jól működik meg hogy otthon biztos ellopnák. Azt viszont már nem tudod hogy azért van ott a zsák mert pl kutyaadót fizetsz a kutyád után és az pontosan abból van, nem pedig valami varázslat útján vagy mert ennyire jól működik az ország. Viszont nem messze onnan meglátod a szelektív szemeteseket a lakótelep előtt és dühöngsz hogy otthon bezzeg nincs ilyen a legtöbb helyen(bár szerintem már nálunk is van a legtöbb helyen). Persze hogy nincs. Otthon is szépen szabályosan oda hordanád a szemeteted ahová kell ha félhetnél a több ezer eurós büntetéstől.

Kórházi posztot olvasgatsz, ahol kórházi kajákat fotóznak Nyugatra szakadt magyarok. Dühöngesz hogy nálunk nem adnak jó kajákat, egyáltalán alig adnak valamit. De abba nem gondolsz bele hogy én nominálisan tízszer annyi tbt fizetek mint mondjuk az otthoni minimálbéres mekis. Azt se tudod hogy miután elláttak, kiküldik a 215 eurós tb mellé a csekket úgymond ellátásért. Érted? A felszínt látod. Jó kórházi kaják, kutyazacskó, szemetesek.

A fizetésekkel is pontosan ez a helyzet. A felszínt látod, a költségeket már csak homályosan.

2015.01.09. 01:03:04

@házelőtthinta: De továbbra sem tűnik fel neked, hogy Mo.-n nem lenne rá pénzed. :)

2015.01.09. 01:04:47

@házelőtthinta: Angoltanárra költöm azt a tízest. No nem mintha sok közöd lenne hozzá. :)

2015.01.09. 01:06:55

@házelőtthinta: Mindig is szidni fogom, remélem, hogy jól felbaszom a hozzád hasonló gyökerek agyát, akik sajnos képtelenek túllépni a begyöpösödött, szűklátókörű, kihaénnem mentalitásból.

2015.01.09. 01:09:03

@házelőtthinta: Bárcsak arról mesélnél (hiszen mindannyian erre vagyunk kíváncsiak), hogy miért vagy lusta tanulni, hogy többet kereshess kint.

2015.01.09. 01:14:35

@házelőtthinta: "A fizetésekkel is pontosan ez a helyzet. A felszínt látod, a költségeket már csak homályosan."

Te sokkal hülyébb vagy, mint gondoltam. Teljesen tisztában vagyok vele, hogy kint sok minden sokkal többe kerül, mint itthon, hiába keresel többet. Viszont több a lehetőséged külföldön kitörni, mint Mo.-n.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2015.01.09. 01:19:24

@Shanarey(England) ISTP:

Ausztria miből él? Vagy az UK? A kapitalizmus a gazdagabb országokban is ugyanúgy működik mint nálunk. Az alacsonyabb osztályokból kipréselik a szuszt. Az életminőségben persze jelentős eltérések lehetnek. Jellemzően a hűséges magyar szolgálók valamiért nem szokták kizsákmányoltnak érezni magukat az ígéret nyugati földjén, pedig kizsákmányoltak.Ugyanolyan kirakatlehelgető vagyok Ausztriában is, mint mondjuk Budapesten lennék. Lehet az életminőségem jobb (bár egy szobakonyhában Budapesten is meg tudnék élni ennyi meg ilyen munkával), de az életvitelem hasonló. És a legtöbb nyugatra szakadt magyar így él. És akkor ez csak az anyagi része. A lelki részéről egy szót sem szóltunk. Én azt mondom egy kis spórolt pénzért NEM ÉRI MEG ott hagyni mindent. Lehet a pesti társbérletben nem fogsz 400 fontot spórolni havonta. Lehet. De minden segítséged meglesz ami megvan otthon meg meglehet. Család,barátok, mindenki.

Miért csődölne be? 2004 előtt nem voltunk tagok, érdekes módon nem mentünk csődbe. Hogy is van ez akkor?

@Philosoraptor:

Mert úgy látom hogy nem igazán érné meg. Talán egy kicsit jobban lehetne keresni valami csöves szakmával, de nem látványosan jobban.

Honnan tudod hogy több lehetőség van kitörni? Mennyit éltél külföldön? Tele van a mekink osztrákokkal, akiknek van szakmájuk. Szerinted ha olyan kurva könnyű nyugaton kitörni akkor ők mit keresnek egy mekiben? Értsd már meg hogy a piacgazdaság itt is ugyanúgy működik mint otthon. Annyi a különbség hogy kicsit lazább rajtunk a lánc.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2015.01.09. 01:25:50

Raptor, szerintem a fő bajod neked az hogy te teljesen bekajáltad ezt a lépj le Nyugatra valami normálisabb szakmával és megoldódik az életed dumát. De tényleg. Mint kacsa a nokedlit. Az életeden csak te változtathatsz. Ha sikeres akarsz lenni tényleg, akkor otthon is tudsz az lenni. Nem kell ahhoz semmilyen UK. Ne belőlem indulj ki. Én egy csöves proli srác vagyok aki bohóckodik egy nyugati országban. Én nem akarok semmit az élettől.

Viszont sürgősen verd ki a fejedből ezt a bekajált jelmondatot. Mondjuk szerintem amúgyis csalódni fogsz nagy eséllyel. Mikor majd meglátod meg megtapasztalatod a saját bőrödön hogy egy szar mosogató állásért is gerillaharcot kell folytatni a többi marhával meg hasonló finomságok.

Shanarey 2015.01.09. 02:11:28

@házelőtthinta:

Látom, fogalmad sincs a világról, de sebaj.
Mint írtam az átlag Angol minimálbérből élő képes megélni a keresetéből és ha családja is van akkor az állam is támogatja elég rendesen. Hol kapsz te lakhatási támogatást Magyarországon? Mondj egy nyugati országot, ahol a rendőrök azért bírságolnak, mert kell a bevétel az államkasszába.

Amit Raptornak írtál az is hülyeség, de csak azt bizonyítja hogy fogalmad sincs miről beszélsz, pontosabban azt hiszed, hogy amit te ott tapasztalsz az releváns az egész nyugati világra. Nos nem, persze hogy ezt megértsd netán jobban körül kellene nézni. Akármilyen kétkezi szakmával, amihez elég az alap vagy közép fokú nyelvtudás, azért sokkal jobban fizetnek itt mint a minimálbér, persze ez neked hihetetlen, mert semmiféle értelmes szakmát nem akarsz megtanulni, hogy kipróbáld, mi is az igazság.

Otthon sikeresnek lenni, az egy szép álom, de kapcsolatok kellenek hozzá, az épp aktuális kormánypártokhoz, avagy seggnyalás kell hozzá, ha nincs szerencséd. persze létezik olyan réteg is akinek ez működik ezek nélkül is de nagyon kevesen vannak. Persze te aki semmit sem akarsz tenni azért hogy neked jobb legyen, könnyen osztod az észt ebben a "savanyú a szőlő" kategóriában.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2015.01.09. 02:24:45

@Shanarey(England) ISTP:

Már ahol meg tudsz belőle élni. Ha neked az olyan csodálatos életszínvonal hogy valami olcsóbb kisvárosban számlától számláig meg tudsz élni egyedül valami lerobbant lakásban akkor legyen.
Igen, sokkal jobban fizetnek a szakmák mint a minimálbér. Akárcsak nálunk. Mi a különbség? Apám egyszerű kamionsofőr volt Borsodban, ami finoman fogalmazva se az ország egy csúcsrégiója. Simán megkereste a 200-240 ezreit. Azt hiszem hazai viszonylatban ezt lehet sikeresnek nevezni, mivel el tudta tartani a családját. Milyen kapcsolatai voltak szerinted? Segítek : kamionra volt jogsija, ennyije volt.

EZt a baromságot nem kéne hajtogatni hogy otthon te csak úgy élhetsz jól ha pártkatona vagy meg a többi dilettáns hasonló szöveg. Én pár évig tervezem még itt maximum és egyáltalán nem félek a magyarországi "nyomortól". Mert tudod lehet lúzer leszek Magyarországon is (mármint ugye társadalmi értelemben) de legalább a hazámban leszek lúzer, nem pedig egy utolsó scheisse auslander Nyugaton.

Nyilván téged nem érdekel hogy milyen közegban élsz, mi a társadalomban a helyed, mivel ott a család és őket nézed. Nekem viszont nincs gyerekem, én csak annyit látok hogy egy kitaszított, peremember vagyok ebben a beteges berendezkedésű nyugati szarfészekben. És egyáltalán nem vagyok idevaló.

Shanarey 2015.01.09. 02:56:30

@házelőtthinta:

Aha 200-240 ezret és ezután ment Ausztriába ahol furcsamód nem ezt csinálja.

Egy kérdésem van, apád alkalmazott volt vagy vállalkozó?

Amúgy veled ellentétben én voltam alkalmazott, voltam cégvezető, és tulajdonos, és voltam vállalkozó is, vagyis veled ellentétben van tapasztalatom.

Nekem van gyerekem, fizetem a gyerektartást, májusban vettem egy autót, 1000 Fontért és van egy ugyanolyan autóm Magyarországon, és a karácsonyi 5 szörös jegyárat is kitudtam fizetni, a British Airways-nek, elköltöttem Magyarországon kb 200 000 forintot és még mindig nem üres a zsebem, nos akkor én mit rontottam el?

Számlától számláig?? Na ezt honnan szedted?
Ha egy hónapig nem dolgozok akkor sem lesz még üres a bankszámlám

Kitaszított peremember vagy, mert az akarsz lenni. Én pedig nem vagyok az mert tettem róla hogy ne legyek az.

Pár évig tervezed, és majd kiderül haza mégy vagy sem, mert talán rájössz miről beszéltünk neked oly sokan.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2015.01.09. 03:08:35

@Shanarey(England) ISTP:

Sima alkalmazott volt. És egyáltalán nem azért jöttek mert nyomorogtak volna, inkább csak szerettek volna a gyerekek közelében lenni még, amíg lehet. Apám nem akar sofőrködni, nem a pénz a lényeg a történetben. Hanem az hogy ez egy baromság hogy otthon nem lehet élni csak valami kiváltságosoknak. A többség megél elél otthon is. A kivándorlás hiszti pedig óriási.

A minimálbérről beszéltünk és arról hogy abból hogyan lehet élni, hogy jön az ide hogy neked mennyi pénzed van? Képzeld el engem se vágna földhöz 200 ezer forintnyi kiadás. De attól még ugyanolyan kirakatlehelgető vagyok. Az életvitel a lényeg, nem az hogy mennyi van a zsebben.

Pár évig tervezem igen, mivel gyűjtenem kell pl lakásra. Mivel nincsenek nagy igényeim, számomra nem lesz csalódás. Ebben biztos vagyok. Ha kijövök hó végéig egy saját lakásban viszonylag normális élettel akkor már győztem. Ti meg lehettek másodrendű emberek a fényes Nyugaton. Na ennyi.

Shanarey 2015.01.09. 03:09:39

@házelőtthinta:

Na és még valami mennyi is a Magyar átlagfizetés, ha valami kétkezi szakmája is van az illetőnek? Csak azért kérdem mert a családomban szinte mindenkinek van szakmája, és furcsamód nem veti fel a pénz egyiküket sem. Egyik másik már annak is örül ha bejelentik 8 órás munkára és úgy kell 10-12 órát dolgozni, nem pedig úgy hogy csak 6 órára van bejelentve. Magyarországon ha vállakozó vagy és még nem csináltál semmit, az 50000 Ft, az államnak, ha csinálsz is valamit akkor több. Itt a hanyatló Nyugaton ez nincs, itt kevesebb a fizetnivaló, és csak akkor kell fizetni, ha van miből, vagyis ha nem dolgozol akkor nem kell fizetni.

Shanarey 2015.01.09. 03:15:14

@házelőtthinta:

Nem azt mondtam hogy nem lehet élni, hanem az élet minőségről beszéltem.

Nem szükséges megérteni miről beszélek, majd rájössz te is, de akkor már késő lesz.

Mindenesetre, majd akkor pár év múlva ezt újra tárgyaljuk.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2015.01.09. 03:17:09

@Shanarey(England) ISTP:

És Nyugaton kit vet fel a pénz? Mert szerintem itt is csak a gazdagokat. Be ne meséld már nekem hogy a manchesteri festő vagy ács dőzsöl...

Mire jövök rá? De komolyan..Mire? Hogy nyomor van Magyarországon? Hogy Orbán Viktor elveszi a kenyeremet?Mire?

adg 2015.01.09. 04:14:31

@házelőtthinta: "Be ne meséld már nekem hogy a manchesteri festő vagy ács dőzsöl...
"

Te Hinta! Pont behuztal ket olyan szakmat, amivel meg alkalmazottkent is eleg jol lehet keresni. Egy maszek festo, vagy kis acs brigad meg kifejezetten jol kereshet minimalis ratermettseggel.

Mondok en neked szak szakmat: cipofelsoreszkeszito, szalag melett aki a kis biszbaszokat rakosgatja, doggyarban csomagolo, stb. Ha mar epitoipar, akkor meg pl valami segedmunkas. De nem az acs meg a festo. :)

2015.01.09. 06:24:38

@házelőtthinta: "Mert úgy látom hogy nem igazán érné meg. Talán egy kicsit jobban lehetne keresni valami csöves szakmával, de nem látványosan jobban."

Mi az, hogy nem érné meg? Miért nem mondod ki, hogy "igen, egy lusta szar alak vagyok, aki mindent elvár, hogy az ölébe hulljon, de semmit sem akarok tenni érte". Akkor ezt le is tudtuk.

"Honnan tudod hogy több lehetőség van kitörni? Mennyit éltél külföldön? Tele van a mekink osztrákokkal, akiknek van szakmájuk. Szerinted ha olyan kurva könnyű nyugaton kitörni akkor ők mit keresnek egy mekiben? Értsd már meg hogy a piacgazdaság itt is ugyanúgy működik mint otthon. Annyi a különbség hogy kicsit lazább rajtunk a lánc."

Képzeld el, a magyar meki meg (dopgergés!!!!) magyarokkal van tele. Pedig azt hinné az ember, hogy afrikaiak vállalják csak el a mekit, de nem! Elképesztő, hogy az osztrák mekiben nem bolgárok dolgoznak, nem is értem. Tudom, hogy hova akarsz kilyukadni. Hogy az osztrák mekis melós élete milyen szar. A magyaré sem jobb. De gyere haza nyugodtan.

2015.01.09. 06:26:26

@házelőtthinta: Térjünk vissza majd erre akkor, amikor én kint, te meg itthon fogsz dolgozni. Aztán majd belinkelem neked a bekezdésedet, kicsit átmódosítva a magyar viszonyokhoz.

2015.01.09. 06:29:02

@házelőtthinta: "A többség megél elél otthon is."

Ha te megélésnek hívod a vegetálást, akkor tényleg igazad van. :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.09. 11:16:34

@házelőtthinta: 10 evre vettuk fel a teljes osszeg 40%-ra. Ugyanis kb 7-8 ezer fonttal tartoznak is nekem, amit meg iden megkapok.

Ahogy mi szamoljuk 6-7 ev alatt kifizetjuk ezt a reszt. A maradek 60%-ra is hasonlo akban gondolkodunk. Tehat evtizedekrol szo sincs.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.09. 11:21:46

@házelőtthinta: "De minden segítséged meglesz ami megvan otthon meg meglehet. "
Milyen segitseg? Szulok 200 km-re? BAratok? Itt is vannak olyan, ha nem jobb barataim, mint otthon voltak, egyetlenegy olyan otthoni baratom van, akit amolyan tuzon -vzien midnenen regi jo baratnak mondok otthon, tehat aki igazan kozel all.
Nem kell Magayrorszagon lennem, hogy a abratok segitsenek : itt is van segitseg, ha epp ugy hozza a sors.

"2004 előtt nem voltunk tagok, érdekes módon nem mentünk csődbe. " tudod-e Bokros honnet hozta vissza az orszagot?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.09. 11:24:50

@házelőtthinta: Sosem ereztettek itt velem, hogy masodrendu vagyok. Ha veled igen, akkor arrol szerintem te magad is tehetsz.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.09. 11:27:15

@Philosoraptor: Errol van szo. Paromnak is egy erettsegije van csak, de nem a mekibe ment el mosogatni, hanem egy szoftverceghez tesztelonek... Es nem minbert adnak neki. Esiszonyatmod irritalo az olyan emberek nyafogasa, akik egy kovet nem mozgatnanak meg, de sirnak, hogy jaj de sz.r az elet, nekik milyen sz.r.

En azt mondom,menjen vissza szepen Magayrorszagra, de fejezze be a sirast,a hisztit, es nem kulonben masok lejaratasat. Probalja meg elfogadni, hogy igenis van akinek bejona kulfold, es nem kell ehhez valami zseninek lenni. Itt a kavezokban dolgozo ismeroseim is megelnek.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2015.01.09. 11:41:40

@Philosoraptor:

Nem bírod megérteni hogy Nyugaton is így élnek? Nem bírod megérteni? Csak a forintosított fizetéseket látod magad előtt?

@adg [Au, Darwin]:

Aussieban lehet (ugyebár Ausztrália ftw, világ leggazdagabb országa) hogy dőzsölnek, de itt tuti nem.

@tildy[UK]:

De hogy élnek könyörögöm...950 fontos melósbér...Londonban EXTRÉM módon élhetetlen...vagy tömegszállásokon nyomorognak? Ja, úgy lesz pénz használt öreg szar bmwre, lehet vele villogni az otthonrekedteknek.

adg 2015.01.09. 12:06:08

@házelőtthinta: Mostmar lassan kihozod belolem, hogy csunyat mondjak. Egy festo, meg egy acs meg magyarorszagon is eleg jol boldogul.Ennek semmi koze ausztraliahoz, meg csak ket eve elek itt, dereng egy-ket emlek magyarorszagrol, es vilag eletemben az epitoipar korul eltem.
Persze szakember festorol meg acsrol van szo, nem alkoholista mindenmindegy alakorol, azok hiaba festok, acsok, ugyanugy nem mennek semmire. De egy jo festo jo penzt tud osszeszedni.
Nyilvan teged nem erdekel, meg csak hazudok, de a varos elitebb reszein az utcan tudod mik parkolnak nalunk egy csomo haz elott? Nem ferrari, meg volga. Nem, kisteherautok! Tele szerszamokkal, letra, vodrok, gepek, ilyesmi. Azzal dolgoznak, es igen jol megelnek belole. A rendes kocsi meg a garazsban.

De tudom a valaszt fejbol, te a kulimunkarol beszelsz. A kulimunka fogalma: olyan betanitott, kepzettseget nem igenylo tevekenyseg, amit olyanok vegeznek, akik semmivel sem akarnak ennel soha elorebbjutni, csak nyafogni a szar kis eletukon vadolva masokat.
Tehat kulimunka a buriforgatas, az igenytelen alkesz festo munkaja, az utcasepro, meg a segedmunkas az epitkezesen.
Ellenben a szakacs, a munkajara igenyes szobafesto, a takarito valallkozo, meg a barmilyen szakmaval rendelkezo barki, aki akar egy kicsit is akar valaki lenni, az szerinted egy urasag, es te nem azokat kepviseled.

Nezd, en tenyleg szivbol kivanom neked, hogy minel hamarabb osszegyujtsd a lakasod arat, es hazakoltozhess. Szemmel lathatoan nem erzed jol magad, lehet, hogy jot tenne tenyleg. Van ilyen, nincs ezzel semmi gond.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2015.01.09. 12:14:48

@adg [Au, Darwin]:

Mondom, Ausztrália más világ. Ott a melós is 2 ezer eurót keres. Itt még a szakmunkások se élnek valami fényesen. Ez van.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.09. 12:27:08

@házelőtthinta: Ha berelnek, es nem sajat lakasban laknak, akkor rengeteg tamogatas jar a minimalberesnek. Lakhatasi ( housing benefit) , aztan a kis berre szinten ( working tax credit) pl.
Es nem , nem tomegszallason laknak.

Mi ketten eltunk ket melosberbol ( mivel parom nem dolgozott, nekem meg 2x minber keresetem volt) kb 2-3 eve. Ertsd: 1700 fontbol eltunk ketten, fizettuk az alberletet ( 800+rezsi, nagyjabol ezer font) fizettema munkaba jarast(130) , fizettem a kajat (200), es meg igy is maradt.

Minimalberes otthon sem tud megelni egymagaban, lakast berelve, itt sem tud egymagaban lakast berelni, de ketten, ket minberbol (KETTEN ELTUNK KET MELOS BERBOL) tudtunk sajat magunknak lakast berelni londonban, nem laktunk tomegszallason.

Az hogy neked nincs parod, az meg nem az en hibam.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.09. 12:28:15

@adg [Au, Darwin]: az ilyen "kulimunkat" elobb utobb robotok fogjak atvenni, marmint ami nulla kepzettseget igenyel. Szomoru vagy sem, de ez van.

adg 2015.01.09. 12:34:13

@házelőtthinta: Elolvastad amit irtam? Fel tudod fogni?
Megint csak kiragadtal egy eleg lenyegtelen reszt, amit raillesztettel a fixaciodra, a lenyeg mellett meg elsiklottal.
Veled beszelgetni olyan, mint a radioval. Kb annyira interaktiv.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2015.01.09. 12:36:35

@tildy[UK]:

Bocs, Ausztriában meg nem adnak semmit. Ez nem szociális kánaán mint UK.Ugye diggertől megtudtuk hogy sokkal csóróbb is mint az UK. Akárcsak Németország. Nem hiába, bunkó árja németek, alacsony bérek, üdv, a német nyelvterületen.

Pont emiatt írom egyébként mindig hogy London meg a hasonló nagyvárosok élhetetlenek. Mert nem lehet egyedül lakást bérelni melósként. Kisebb városokban ez megoldható ha szerényen élsz. Londonban egy kibaszott kutyaól is elviszi a melós bérét teljes egészben. Itt azért egy kis kutyaólat ki tudsz bérelni 400 euró körül. Ha 40 órát melózol melósként akkor fenn tudod tartani. És ez pontosan így lehet a kisebb brit városokkal is. Azt nem értem hogy a melós ismerőseid mi a fenét keresnek Londonban?

Ja meg legyen párom? Könnyű azt mondani! Gazdasági szempontból egyébként jelenleg úgy élek mintha párom lenne, ugyanis tesómmal nyomorgunk egy kis garzonban. Életnek nem nevezném, de csak így tudok megtakarítani.

adg 2015.01.09. 12:41:01

@tildy[UK]: Kocsit festeni, csipet forrasztani, aknat keresni mar most is jobban tudnak a robotok.
De azert mindig lesz nemi aljamunka, amit nem lehet, vagy nem eri meg gepesiteni. Teny, hogy az ipari forradalom ota egyre kevesebb kepzettlen munkas kell, ellenben egyre tobb kepzett.

Na mindegy, ez van. Szerintem Hinta ma sem ment at meggyozo valtozasokon.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2015.01.09. 12:41:24

@adg [Au, Darwin]:

Továbbra is azt tudom mondani hogy más világ Ausztrália. Mindenhonnan ömlenek oda nem? Nem véletlenü. Olcsó élet, csillagászati bérek. Ausztriában ez úgy van, hogy drága élet, alacsony bérek. Ti hogy mentetek oda? Gondolom először rákerestetek hogy richest country in the world, aztán kidobálta a google hogy AUSTRALIA...meg a legnagyobb családi vagyonok átlagban és kidobta elsőnek hogy AUSSIE....

www.theguardian.com/business/grogonomics/2013/oct/14/australia-wealth-top-world

AUSSie! beste!!!

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2015.01.09. 12:43:46

Ausztria ott kullog a lista végén :DD Görögökkel egy szinten. Csóró osztrákok.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.09. 12:43:57

@házelőtthinta: mondom, nem egyedul elnek, es ket melos fizetesbol mar meg lehet elni, nem tomegszallason.

De ne haragudj, Budapesten sem fogsz minberbol lakast berelni, netto 68 ezerbol nem fogja futni meg lehet az alberletre sem.

Arrol meg szinten nem tehetunk, hogy te a tesoddal nyomorogsz egy kis garzonban, mi is garzonban lakunk parommal ketten, megsem nyomorogtunk.

A vilag jo reszen min. 1.5-2* minimalberkereset kell ahhoz, hogy az ember egymaga lakast tudjon berelni, nem tudom ezen mit nem tudsz felfogni.
De te se kepezni nem vagy magad hajlando, se egyeb, es nem mellesleg acsarkodsz arra, aki tanult, kuzdott, hogy neki miert jo, meg ugy konnyu. Mikozben elfelejted, hogy ezek az emebrek rengeteg energiat fektettek abba, hogy ki tudjanak torni ( nekem szuloknel egyik 8 osztalyt vegzett csak), es egyszeruen annyit mondasz ra, igy konnyu. Nem, nem konnyu, rengeteg munka van benne. De te hasonlo szinvonalon akarsz elni betanitott munkaskent.
Hat jo hogy paran az orrodra koppintunk, ( de elotte megmutattuk az iranyt, hogy kene valtoztatnod, csak teszel ra) , hogy ejnyebejnye , nem repul ingyen am az a sult galamb, meg kene dolgozni erte rendesen.

adg 2015.01.09. 13:05:23

@házelőtthinta: "Olcsó élet, csillagászati bérek. Ausztriában ez úgy van, hogy drága élet, alacsony bérek. Ti hogy mentetek oda? Gondolom először rákerestetek hogy richest country in the world, aztán kidobálta a google hogy AUSTRALIA...meg a legnagyobb családi vagyonok átlagban és kidobta elsőnek hogy AUSSIE...."

OLCSO ELET???? Ember, te nem vagy magadnal!!

A masodik felere meg, egyreszt leirtam az egeszet mar, keresd meg, ott van a HA-n.
Masreszt marhara nem igy volt, nem ezekre kerestunk ra. Akar meg el is meselhetnem, de teged nem erdekelne, csak kiragadnal belole valamit, azt atirod mas szavakkal, kiforgatod a jelenteset, meg azt is megcsavarod, es ezzel alatamasztod a sajat hulyesegedet.
Harmadreszt meg igazuk van sokaknak, frocsog az aljas rosszindulat benned. Igyal meg ket sort, segit alomba vegodni...

Igaz Barát 2015.01.09. 13:17:45

@házelőtthinta:
Hinta mester, segíts, hogy ne csesszem el az életem.
Mi Kanadába szeretnénk költözni, annak ellenére, hogy itt Magyarországon is teljesen jól megélünk, mert van két jó szakmám, és a feleségem is jól keres. Ja, nem dolgozok sokat, havi két-három hét munkával még félrerakni is tudunk.
Igazából engem és a feleségemet is a kíváncsiság hajt, hogy hogy álljuk meg a helyünket máshol, illetve kíváncsiak vagyunk egy teljesen más kultúrára, mint amit itt Európában megszoktunk.
Nekem a leendő munkám miatt lehetőségem lesz bejárni a teljes USA területét, illetve Kanada lakottabb részeit.
Az a kérésem, hogy világosíts fel, hogy csak a pénz miatt akarunk kiköltözni, és ott nyomorogni fogunk, és lábtörlőnek fognak minket használni. Konkrét érvekre nincs szükség, elég, ha csak kiragadsz valamit a kommentemből, és ideböfögöd.

Előre is köszönöm!

morsels (törölt) 2015.01.09. 13:18:56

@adg [Au, Darwin]:
Ez a hinta olyan, mint az angolna.
Azt hiszed, hogy megfogtad, aztan csavordik egyet, nekiall masrol beszelni es mar ki is csuszott a kezedbol :-)

2015.01.09. 13:27:36

@házelőtthinta: dolgoztam.
Nincs kristalygombom es Diggernek sincs. Ha tudnam mi lesz 10 ev mulva nar milliardos lennek.
De ketsegeim vannak arrol, hogy a UK beelozne az USAt. Kulonosen Labour hlgyozelemmel a UKben tavasszal

2015.01.09. 13:30:21

@Igaz Barát: ez volt eddig a legjobb :))

@morsels: mindezt ugy, hogy pontokba szedve letisztaztuk, hogy hazudik

soad1221 2015.01.09. 13:32:06

@házelőtthinta: figyu.. azért azt Te is tudod, hogy a 24 éves, magát alkesznak beállító (vagy az is, ebből a szempontból mindegy), mekiben dolgozó, előre jutni és fejlődni nem akaró ember, na ez nagyon, de nagyon nem az átlag! bocs, amit magadról leírsz az periféria. hogy ilyen vagy-e valójában, nem tudom

24 évesen úgy beszélsz lányokról, leendő kapcsolatról, mint egy 16 éves. a jövődről, célokról, meg mint egy 80 éves

senki nem mondta, hogy mindenki dőzsöl nyugaton. azt sem mondta senki, hogy mindenkinek be fog jönni a számítása.
annyit állítanak, hogy szorgalommal, sok-sok munkával és nélkülözéssel többre lehet jutni, mint Mo.-n.. ezt pedig Te magad igazolod: mekis munkával sok nélkülözéssel tudsz spórolni arra, hogy legyen lakásod itthon. egy itthoni mekis munkából ezt nem lehet megtenni, max egy ukrán lakásra..

és ami a legfőbb eleme ennek a döntésnek: a Mo-n lévő közhangulat, ami a munkahelyen ér, ami a barátokkal, szülőkkel, munkatársakkal történő beszélgetésekkor éri az embert, ami a napi hangulatát meghatározza egy embernek. ha ez itthon szar, külföldön meg jó vkinek, akkor ezt Te mégis miért vonod kétségbe? milyen alapon?
amit Te beszélsz, hogy szakadt bmw-el feszítenek szintén periféria. van ilyen biztos, jó hülye is, hogy ezt teszi... de azért sejtheted, hogy ha vki gyerekekkel megy el akkor nem a szakadt bmw-el akar és fog a facebookon magamutogatni?! vagy családapákat és családanyákat Te ennyire tartod? fogalmad sincs, hogy egy szülő miért tesz ilyet, mint mondtam, egy párkapcsolatról is 16 éves szintjén nyilvánulsz meg...

Igaz Barát 2015.01.09. 13:32:53

@charlieharper: Csak teljesen felesleges. Biztos nem fogok válasz kapni, és csak abban reménykedhetek, hogy elutasítják a letelepedési kérelmemet. :((

morsels (törölt) 2015.01.09. 14:39:03

@Igaz Barát:
Hat nem tudom, labtorlobol mar van eleg, nem is draga :-)

morsels (törölt) 2015.01.09. 14:39:47

@charlieharper:
Vagy ez:
"ez az allando martirkodas, ha nincsenek ervek.... Mintha az anyosommal beszelnek."

Ez tetszett :-))

Igaz Barát 2015.01.09. 14:43:45

@morsels: Te nem értesz hozzá, te ott élsz, a saját szemeddel látod a dolgokat, nem hiszek neked! Egyébként biztos nincs lábtörlőd, esetleg harmincadmagatokra van egy tépett, amin osztoztok a többi tömegszálláson lakó kizsákmányolttal, akik fel lettek áldozva a burzsoázia oltárán.

@házelőtthinta: Mester, gyere, védj meg! Csak benned bízok! Ne lépj le, jó szokásod szerint, amikor úgy tűnik, hogy az észérvek győznek!

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2015.01.09. 14:54:15

@adg [Au, Darwin]:

Meséltél már Aussie árakról én meg döbbentem figyeltem csak.. a 10 dolláros csirkemellről..miközben a melós is 16 dollárt keres! Döbbenetes! Én meg csóróskodom hasonló árakkal feleannyi pénzből.

@Igaz Barát:

Nyilván van ilyen is.

@soad1221:

Hova kéne fejlődni? Többet kéne keresni? Úgyis erről szól minden. A kibaszott pénzről. Engem viszont többé nem érdekel a kibaszott pénz. Mert csak rabbá tesz.

morsels (törölt) 2015.01.09. 15:00:48

@Igaz Barát:
Ez igaz, mindig valaki mas a labtorlo a harmincbol.

Igaz Barát 2015.01.09. 15:01:58

@házelőtthinta: Ennyi? Csalódtam benned.

soad1221 2015.01.09. 15:19:41

@házelőtthinta: meg az alkohol is... nem tudom melyik a rosszabb...
az ember a tudását fejleszti, nem az anyagi helyzetét. az a következmény, hogy az anyagi helyzete is javul.
Nem akarlak meggyőzni, amit írtam, nem is erről szólt, ha gondolod arra is reagálhatsz.

azt viszont fogadd el, hogy a világban MINDENT (szolgáltatást és terméket egyaránt) pénzért vehetsz. Akármennyire nem tetszik ez így van, és változtatni nem fogsz rajta. A pénz eszköz. vannak akinek nem és a rabja lesz. ez legyen az ő problémája.
Ha valamiből tartósan hiányt szenvedsz (nincs rá elég bevételed), akkor fejlődnöd kell, hogy legyen rá keret. Ezt tanulással teheted meg. A tanulás nem ciki, nem tudom, hogy mennyit hallottad ezt, de így van. Ha nem akarsz, az legyen a Te dolgod, de attól még ne hazugozz le senkit aki szeretne, és ezáltal szeretne többet keresni, amiből olyan termékeket és szolgáltatásokat tud venni, amitől kényelmesebbnek érzi az életét.

Vagy ha már gyerekei vannak, akkor az egészséges testi és szellemi fejlődését tudja biztosítani nekik.
vagy bármit. A lényeg, hogy ettől neked miért rosszabb?

adg 2015.01.09. 15:29:17

@házelőtthinta: Jé, megint csak a lenyeg maradt ki, vagyis hogy a csirkehust itt szarnak se nezik, ezert sokkal olcsobb, mint a marha peldaul. Ugye-ugye, megint ferditesz.
De peldaul a sonka meg annyit sem er, mint a csirke, most vettunk 5.5 kg-os fott, igazi faval fustolt elso sonkat, vagy mi a neve, 5.40AUD/kg.
De a mai barramundi akciosan volt 17, es egy rendesebb marha steaknek valo hus 20-30 dollar.
Mindig (MINDIG!!!!) azt mondtam, (figyelsz?) mindig, hogy ausztralia nagyon draga, draga, nem olcso. Jok a fizetesek, de nagyon draga osszessegeben. Tehat draga.
De a benzin olcso, es leszarom mennyit eszik a kocsi 4 literes motorja.Es a csirke is olcso, es ezt figyeld! Az elso 500 m3 viz ingyen van!
De a fizetesed majd' duplajat fizetem lakberre a szaros 4 szobas, medences hazunkert. Igaz, hogy a kozepszar fizetesem maradekbol megelunk hatan.
De a csirke olcso. Ragadd meg, ez a lenyeg.

Bar te mintha mindig azt mondanad, hogy az egeszet kell nezni. (mondjuk te mindig azt emeled ki, ami a te baromsagaidat tamasztja ala)

Es most elmegyek aludni. Addig is jo forradalmat neked, kuzdj az ellenekkel szorgalmasan, nehogy valaki azt gondolja, hogy neki jo.
Vagy inkabb keress egy ehes cicat es foglald el magad, jot tenne. Annyi idos voltam, mint te most, amikor megszuletett az elso lanyom, felteve, ha annyi idos vagy most, mint en akkor, amikor megszuletett az elso lanyom, es valoban 24 vagy most.
Ja, igen, meg valami. A csirke olcso. A majat meg a zuzajat majdnem ingyen adjak.

adg 2015.01.09. 15:31:22

Majdnem elfelejtettem, hogy a csodas olcso ausztralaiban a csirke is tok olcso.
Bar Niki haverod szerint a fizetesek meg szarok.

Mindketten betegek vagytok, az fix. :-)

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2015.01.09. 15:49:11

@adg [Au, Darwin]:

Engem az érdekelne hogy a melós hogy tud élni pl egyedül melósbérből. Mert nekem azt írták eddig mindenhol hogy Aussieban a melós is dőzsöl a havi 3 ezer dollárjából.

adg 2015.01.09. 15:55:13

@házelőtthinta: Engem viszont nem erdekel sem a melos, sem a bankigazgato. Az erdekel, hogy en meg a csaladom hogy tudunk megelni, es jutunk elorebb. Hidd el nekem, hogy a melost sem erdekli, hogy hogy tudok en megelni.

Guglizd ki! Amugy teged sem erdekel, csak kovetkezo gumicsont.

soad1221 2015.01.09. 17:21:24

@házelőtthinta: nem értem én sem mi ez a "hogyan él az átlag melós" fetisizmus... Te miért nem a sajátoddal foglalkozol? hogy azon hogy tudsz javítani? elárulom: tanulással. ja, vagy szarsz a kibaszott pénzre? akkor miért is érdekel ez?

ez így nem túl következetes.

valamint az első kérdéshez kapcsolódva (amire még mindig nem válaszoltál): mennyire tartod átlagosnak és általánosíthatónak a melóst aki egyedül akar megélni. egyedül. nem véletlenül feleséggel, családdal.. csakis egyedül melós bérből. ja és olyan aki nem akar fejlődni, mert az már a pénzről szól, és a pénz az rabbá tesz..
bocs, még egyszer mondom: EZ BIZONY PERIFÉRIA. amit Te általánosítasz. kb annyira igaz, mintha azt mondanám, hogy mindenki annyi pénzt kereshet mint Bill Gates. nyilván nem igaz. DE képzeld van ilyen is, úgy hívják: Bill Gates.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.09. 20:48:32

@házelőtthinta:
Szóval akkor a kérdésem még mindig az hogy mikor írod meg a posztod Magyarországról?

Folytassuk gazdasági téren is.
Mitől érdemli ki egy gazdaság a vezető szerepet?

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2015.01.09. 21:09:00

@diggerdriver:

Majd ha ott fogok élni, dolgozni, akkor megírom. Majd jókat röhöghetsz rajtam, átváltogatva a fizetésemet fontra. Jó lesz? :)

UK nem nagyhatalom. Európában csak a németek azok. Az meg egyenesen röhejes hogy azt hiszed hogy 10 éven belül belőzik az USÁT. Miben előzik be? Többet fogsz keresni mint egy jenki markolós? Vagy mire gondolsz? Azt írtad hogy nagyobb gazdaság lesz mint az USÁÉ. EZ minimum annyit jelent hogy több GDPT termelnek.

en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_%28nominal%29

tehát megelőzi a brutális GDPvel rendelkező USÁT a koszos UK. Vannak erre pl IMF forecastok, nézegetheted. 2019re pl az van jósolva hogy a csöves franciákat lehagyja a brit úthenger :))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.09. 21:52:26

@házelőtthinta:
OK.
Egyet mondjál meg nekem.
Miért a GDP országokra bontott nagysága a mérvadó miért nem az egy főre jutó GDP?
Az igazi mérőszám az lenne nem?
Nézd meg hogy az országok közötti GDP-ben hol szerepel Kína.
A második helyen.
Az egy főre jutó GDP-ben?
A 89.helyen.
Az USA az első mint ország.
Az egy före jutó GDP-ben?
10.
Aztán ha az államadósságot is beleszámolnánk még hátrább csúszna.
Tegyük fel hogy te vagy Magyarország leggazdagabb vállalkozója de a te adósságod a legnagyobb.
Akkor?

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2015.01.09. 22:06:40

en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_%28nominal%29_per_capita

tessék. egy főre jutó nominális gdp. USA 9. UK 23.

De a vásárlóerőben is le van maradva :

en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)_per_capita

De nem értem miért erről beszélgetünk mikor te arról beszéltél hogy átveszi a vezetést az USÁtól az UK gazdaságilag.

Az államadósságot se értem. UK csontig el van adósodva, éppen ugyanúgy mint az USA. GDP 100 %ában szinte, de nagyon közel ahhoz.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.09. 22:23:27

@házelőtthinta:
Arról beszélgetünk hogy mit jelent az hogy "gazdaságilag"
Szerintem ha marad a növekedés üteme(maradnak a konzervatívok) akkor az egy főre jutó GDP-ben Európában három éven belül a németeket 6éven belül mindenkit és 10év múlva az USA-t is leverik a britek.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2015.01.09. 22:26:14

@diggerdriver:

Miért vernék le? Az USÁban is brutális növekedés van jelenleg. Norvégiát hogy verik le? Norvégia 100 ezer per kopfot termel most is, UK meg alig 40 ezret.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.09. 23:24:37

@házelőtthinta: Nem, nem a penzrol. Sokkal inkabb, hogy az embert hajtsa a vagy, hogy jobb legyen. Hogy szakmajaban tobbet tudjon, hogy elerjen valamit, netan letegyen valamit az asztalra.

Persze, jo ha van penz, persze, de csak hogy peldat mutassak - > evekig helpdeskeztem, ami szellemileg nem elegitett ki, programozni akartam. kb 30%-kal kevesebb berert mentem el gyakornoknak, hogy vegre azt csinalhassam amit szeretek. Tenyleg a penz hajtott volna? 11 evesen tudtam amr, mi akarok lenni.

Igaz Barát 2015.01.10. 11:06:25

@tildy[UK]: Ezt nem fogja kis barátunk megérteni soha. Én programozóból lettem egy egyszerű kamionsofőr, mert nem elégített ki a számítógép előtt ücsörgés.

Még én is úgy gondolom, hogy valami nagyon nincs rendben az agyammal, főleg, mikor éjjel kettőkor felkelek, és vidáman elkezdek autózni a tökig érő ködben vagy ónos esőben :) És ez nekem sem a pénzről szól, háromszoros pénzt megkereshetnék programozóként, mint most, de nem kell.

Szerencsére a feleségem ezt elfogadta, elég sok időt tudunk együtt tölteni még így is, és nem egy idegbeteg, életunt ember megy haza hozzá minden estére, hanem egy elégedett fickó 5-6 nap munka után 2-3 napra.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.10. 11:08:24

@Igaz Barát: En ezt tokre megertem.:) Es tok jo, hogy ebben ugy erzed kiteljesedtel. :)

Igaz Barát 2015.01.10. 11:14:38

@tildy[UK]: És tudod mi jó még? Hogy nem vagyok egy lusta disznó, ezért mindig fejlesztem a programozás tudásomat is, van egy két kicsi maszek projektem, ami nem engedi hogy elfelejtsek programozni. Nyáron pl megtanultam az Android alapjait, kellett az ismerősömnek egy Androidos távoli SQL szerveres kis program.
Tök jó érzés, hogy tudom, van választásom. Ha megunom az egyiket, még mindig nem fogok éhen halni.
Távlati terv egyébként, hogy a kettőt valahogy megosztva dolgozzak, kihasználva mindkét munka előnyeit, minimalizálva a hátrányokat.

De ehhez sokat kellett ám tanulni, kocsmázás helyett is, és ezt most megint kis barátunknak mondom, nem neked.

2015.01.10. 22:19:59

@tildy[UK]: A rosszindulat sokszor túlteng Hintában, nem csodálkozom ezen. :)
süti beállítások módosítása